16 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

16 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Otobüs muayenesi Bu haberi gazetede okudum: «Cihangir ile Edirnekapı arasında İğ- diyecek otobüslerin son muayeneleri ya- pılmıştır. Otobüsler bugünden #ibaren sefere başlıyacaklardıre a Otobüs muayene! de bulunmadığım için nasıl muayene etti si değilim.. fakat şehirde biz bindiğim için de otobüs de görmüşlüğüm vardır. * Şöyle bir lâhza için muhayyel lettim. Farzettim ki otobüsü mua; decekler içinde ben de varım. Bir heye halindeyiz ve biran evvel mu: tirmeyi istiyoruz, © ana kadar ğimiz garib bir şey geliyor. bir ze bakıyoruz. — Bu ne acaba? — Bilmem! — Kamyon mu? — Benziyor amma, değil! — Sekm beklediğimiz otobüs masın? — Ne münasebet, otobüse benzer ye ri var mı? — İçinde bir adam oturuyor, ondan sorup öğreniriz. Adama bağırıyoruz: — Hey hemşeri bu ne bu? — Otobüs. — Otobüs buymuş ha? — Tuhaf şey, ben otobüsü daha başka türlü olur sanırdım. —Ben de öyle sanırdım amma imiş.. muayene edelim, bâkalım, Gene içinde oturana soruyoruz: — Sen bu otobüsün nesisin? — Şolörüyüm efendim, bulunduğum yer de şoför mahalli! Bir tahta perde önüne konulmuş bir kahve iskemlesi vardır. Kahve iskemle- sinin karşısında direksiyonu andırır bir bu ol. bü İleri gösteriy: nesne konulmuştur. — Şoför yeri burasıymış... — Bu otobüsün neresine müşteri bi- ner? Şoför inmiştir: — Kapıyı açıp göstereyim. — Bunun kapısı var mı? — 'Tabil var. Şoför, otobüsün arkasındaki kapıya benzemiyen kapıyı açıyor: — Bu, kapı bal — Evet kapı, buyurun otobüsün içi- iş. | mizde görün. — Görelim bakalım. Güç belâ içeriye gireb — Bu kaç kişlik otobüs! — Yirmi! — Yirmi kişi nereye otururlar? Şoför koltuğa benzemiyen koltukları gösteriyor: — Bu koltuklara. — Bunler koltuk ha! — Evet koltuk! — Yolcular nereden hava alırlar?. Şoför, pencereye benzemiyen pencere- — Pencerelerden, Bunlar pencere hâ: Evet pencere! Bu otobüs işler mi? İşler, isterseniz işleteyim.. Şoför; şoför mahalline be şoför mahalline gıriyor.. otobü miyen otobüsün ıçini benzin kokusu, du- man kaplı | — Cihangirde, Edirhekapıda konuşurlar: zim tarafa da otobüs işliyecek- — Ne iyi, artık rahat rahat gidip gele- bileceğiz. İmei İluldst | Bunları biliyor mu idiniz? | Çöpçülerin şatosu ü Amerikanm bol tuk, zenginlik memleket oldu. ğunu söyliyenler aldanmıyorlar. © Nevyork şehri. nin çöpçülerinin sayısı 22,000 dir. Bunlar arala - rında bir cemiyet kurmuşlardır. Bu cemiyet bir hayli para toplsmağa da mu- vaflak olmuştur. Bu çöpçüler bundan bir müddet evvel eski bir bankerin Jong Islandda sahib bulunduğu bir şatoyu satın almışlardır. Geçenlerde bir gün için süpürge ve â&- sahalarını kenara birakarak çoluk çocuk- ları ile birlikte yeni malikânelerinin kü- gad resmini yapmağa gitmişlerdir. Bu halkı taşımak için 3000 otomobil, Eski bir Maceranın sonu Bir erkek ölen zevcesinin çok yakın akrabasından bir kızı almak arzusun- dadır: : — Çocuğumun da teyzesi sayılır, yavrumu yabancı bir ele teslim etme- miş olurum, diye düşünüyor, Fakat kat'i karar vermemiştir. Sağa sola s0- Tuyor, istişare ediyor, her sorduğun - dan müsbet cevab alıyor, nihayet bir defa da benim fikrimi almak arzusuna düşüyor. Benden aldığı cevab menfi- dir: — Tavsiye etmem, demişim. Bir de- fa yakın akraba arasında evlenmeyi doğru bulmam, sonra da bu mesele - nin bususi bir his taralı vardır ki, se- ni ruhan pek kaba, pek duygusuz gös- terir, her halde böyle olmıyucaksın - dr... Okuyucum beni dinlemiyor, evleni. yor ve bedbaht oluyor. 352 duble bira içen iki Alman |, Hugo Spielman ve Hans Caschge adla- rndaki bu, iki adam Almanyada Essen şehrinde oturmaktadırlar. İkisi de Al man şimendifer işçilerindendir. Bir tatil günlermde Essende bir bahse girmişler, 352 duble bira içmişlerdir. — —————— —.); 85 otobüs, 2 hususi tren seferbir edil. miştir. Şatoda 20,000 şişe bira içilmiş, 84,000 | sanduviç yenmiştir. Bu hâdise 6 yıl evvel geçmiş. Ben de cevabımı 5 vakit vermişim. Bunu okuyücumdan yeni aldığım bir mek - tubdan öğreniynrum. Şahsan hâdiseyi tamamen unutmuşum. Oku um ba- na hâdisenin uzun bir hülâsasın yap- tıktan sonra diyor ki: — Haklı çıktınız, akraba arasında, bele pek yakın akraba arasında izdi « vaç münasebetleri gerçekten fena imiş, bü nokta üzerinde ne kadar ısrar et. seniz yeridir.» * Balyada Bayan «A. D.> ye: — Çocuğunuzu öleceğiniz güne ka- dar hep yanımızda bulundurmak isti- yebilirsiniz, hakkınızdır, fakat bu, bir talih ve tesadüf metelesidi: âlâ, aksi halde çocuğunuzu alıp uzağa götürecekler diye istikbalinden mah - rum edemezsiniz. Nasibinin önüne geç- meyiniz, madem ki ezhercihet müna- sibdir, talibini reddelmeyiniz. TEYZE zemiyen, | benze. | Kroşe dantel Bu yakanın ve kol kapaklarının kena- Tina çekilen dantel, kroşe ile elde örül- müştür. Kumaş beyaz pikedir. Dantel dört köşe motifler halinde örülmüş, son- 'İza birbirine eklenmiştir ve kenarlarına bir sıra oya ilâve edilmiştir. Kafes kafes herhangi bir kroşe motili « şekli kare ol- mak şartile - işinizi görebilir. Mesele on- ları pike yaka ve kol kapağının kenarına bu tarzda dikmektedir. Dikilen yer sar- ma Olacaktır. Yemek bah. Kaz palazı kebabı Yağlı kaz palazınız içini ayıklayıp a - levde ütüleyiniz. Ve un ile oğarak yıkayı- nız, Kokusu gidince bol soğan suyunu üs- tüne sürüp artan da içine koyunuz. Yarım böyle kaldıktan sonra 'kanai uçlarını incik kemiklerinin münasib yı lerine saplayıniz. B yerinden de lerek demir veya a şişe geçiriniz. Bol ateş üzerinde çeviriniz. Altına bir tas ko- yarak damlıyan yağ rirken kurudukça bu yağları üstü rünüz. Yumuşayınca tuz, biber ve tarçı- biriken suya karıştırıp palazı3 Suyünu çekineiye ka - cak sicak sofraya alınız. Okuyucularımıza cevablar Büyükadadan (K. K. Sabırsız) imza - sile gelen mektuba” Üzülmenize sebeb yek. Kalçalar yal - niz yol yürümekle erimez. Günde mun - tazam yarım saat bisiklete de binmelisi- hiz. Mademki gençsiniz ve mademki spor dan, hareketten hoşlanıyorsunuz, bunu yapmak sizin için angar; Bundan başka sabahları kahvaltıdan ev- vel bir halının üstünde boylu boyuna u- p elleri yukarı doğru uzatm; bu bir sağ, bir sol kalçanın üstün. radaki fazla yağlara iri yapar. Ve yi vaş eritir. Görüyorsunuz ya, endişe etti- ğiniz şeyin çaresi ne kadar basit... Yalnız biraz sebat etmeli, hela hiç «sabırsız; 0 mamalıdır. Kadıköy, N. Güngür: Koca şehirde kerdin'ze yaraşan bir şap ka bulamayışınız çok garibdic. Her halde fazla müşkülpesend olsanız gerek.. Ya - raşmak ve yaraşlırmak biraz da nefse ifi- a Bacaksızın maskaralıkları Yaşından fazla sabıkası olan bir hırsız çocuk yakalandı Evvelki suçlarından dolayı gayrimevkuf muhakemesi devam eden çocuğun, Son günlerde hırsız çacuklar yeniden ortada görülmeğe başlamıştır. Zabıta dün de İl yaşında Şehabettin ismin - de yaman bir sabıkalı çocuğu yakalı- yarak, adliyeye teslim etmiştir. Şehabettin, dün sabah Çarşikapıda | Agobun dükkânına girerek, 15 çift kundura çalmış ve tam kaçmağa baş- ladığı sırada, etraftan görülerek, ya - kalanmıştır. Küçük suçlu hakkında yapılan tah. kikat sonunda, diğer bir sirkat vak'a- sından dolayı geçenlerde de adliyeye verildiği ve hâlen muhakemesinin gay imevkuf 'olarak. devam ettiği öğrenil. miştir. Bundan başka Şehabettinin ya- şindan fazla müteaddid sabıkaları oldu ğu da anlaşılmıştır. Dün yeniden adliyeye sevkedilen suçlu çocuk, müâdeiumumilikte alı - nan ifadesinde, kendisinin Sapancada bir doktorun oğlu olduğunu söylemiş. tir. Müddeumuümilik küçük Mmaznunu Sultanahmed | inci sulh ceza hâkimi. İnin huzuruna çıkartmıştır. Hâkim, yapılan gizli sorguyu mü“ teakıb suçları tekerrür eden Şehabet. İlnin bu defa tevkifine karar vermiş- Sarhoş'ukla iki Kisiyi yaralıyan bir adam tevkif edildi Mehmed isminde biri Fağhte bir düğün evinde fazla sarhoş olmuş ve Bursaya beş selektör makinesi gönderildi Bursa (Hususi) — Vilâyetimizin ka- za ve köylerinde hububat tohumlukla. rını temizlemek ve icabında fenni bir surette.ilâçlamak üzere, Ziraat Vekâ- letince beş aded selektör alınarak şeh- rimize gönderilmiştir. Bunlardan M. Kemalpaşaya, Karacabeye, İnegöle, Yenişehire birer aded gönderilmiş, bir tanesi de vilâyet merkezinde alako « nulmuştur. Vilâyet ve kaza merkezlerinde, bu makineler için hususi birer yer inşa edilecek, bundan sonra da Vekâletten makinistler ( vasıtasile gönderilecek İnümüzdeki ekim mevsimine kadar te- miz tohumlar hazırlanacaktır. madla olur Bu kadar kararsızlığa düş - meyiniz. Bizim bu hususta ezbere bir fikir ver- memize pek te imkân yoktur. Yuvarlak yüzlülere umumiyetle kenarları kalkık şapka gider amma yüzün ve şapkanın hususiyetlerine göre netice değişebilir. Bir fotoğrafınız olsaydı, belki daha kat'i bir şey söyliyebilirdik. Bir daha sefere: «Yakışanı muhakkak bulacağım, deyiniz. Göreceksiniz ki kolay ve isabetli bir ks- rar vereceksiniz, tevkifine karar verildi Zülfikar ve Salih ismindeki arkadaş « la kavgaya tutuşmuştur. Kavga bü yümüş, neticede Mehmed bıçağını çe” kerek, her iki arkadaşını da yaralamış. tır. Dün adliyeye verilen suçlu, Sultan. ahmed | inci sulh ceza mahkemesin de yapılan sorgudan sonra, tevkif edil- miştir. Eniştesini yaralıyan adam 4 ay 20 gün hapse mahküm edildi Bir müddet evvel Kasımpaşada evi. ne karşı lâkaydisinden dolayı aralas rında çıkan münakaşa sonunda, eniş « tesi Mükerremi bıçakla yaralan Rüstemin muhakemesi, asliye ! inci ceza mahkemesinde dün neticeye var roıştır, Mahkeme, Rüstemin suçunu eldeki mevcud delillerle sabit görmüş ve ken. disinin 4 ay 20 gün müddetle hapsine karar vermiştir. Mübaşir alınıyor İ. C. Müddeiumumiliğinden: İstanbul o adliyesinin açık bulunan, maaşlı ve ücretli mübaşirliklerine, en âZ orta mekteb mezunlurı arasında imtihan- la münasibleri alınacağından isteklilerin memurin kanununda yazılı belgeleri ha- milen 22/8/9839 günü saat 10,50 de yapı « lacak imtihandan bir gün evveline ka « dar bir dilekçe ile adliye encümeni reisli, ğine müracaatları, | İznikte yeni bir gençlik klübü kuruldu İznik (Hususi) — İznikte, Halkevi te » şekkülü mevcud olmadığından; kayma - kam Muhsin Doğunun yardımile bir genç. lik teşekkülü vücude getirilmiştir. Genç- lerin toplanması için belediye dairesinin altındaki yer birliğe tahsis edilmiştir. Denizcilik, futbol, bisiket olmak üzere şimdi üç şube üzerinde çalışan k'übün 16 denizcisi, 25 futbol ve o kadar da bisik- letçisi vardır. Gençlerin çalışmasında bil. hassa muhite kendini çok sevdiren jan - darma kumandanı ile, genç hâkim Ekra- min yakın alâkası cidden takdire değer bir mahiyettedir. olamaz. | makineler işletilmiye başlanacaktır. Ö.| Gençler bu yıl içinde bisikletle İnegöl, Gemlik, Orhangaziye gitmişlerdir. Mü - teakib bu gezileri temdid mümkün ola - caktır, Futbol kolu, Yenişehir, Gemlik gençlerile bu yıl içinde müteaddid maçlar yamıştır. Kaymakam Muhsin Doğu genç- lerin fikri olgunluğu yolunda hiç bir fe- dakirlıktan çekinmemekte ve gençlerle ber hususta hem hal olarak çalışmakta - dır. Klübün geçen hafta yeni idare heye- ti seçilmiş, reisliğe Hamdi Yücel, vezne. darlığa Rifat Gürsoy, muhasebeye Cemil Ercan, idareye Kutbeddin Önem, umu - mi kaptanlığa Hilmi Sökmen getirilmiş « lerdir. Balık avı