21 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

21 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Sayfa «Son Postâ» nın tefrikası: 24 Polis Naim Ef.nin ölü Sahte yüzbaşıyı, derhal tevkif ettik. Kumandan, bunun isticvabı için bir he yet teşkil etti. Tahkikat, garib mecra” lara girdi. Allah selâmet versin, Mus. tafa bey yanlış hareketleri yüzünden başına bir takım işler çıkardı. Ağır mu amelelere maruz kaldı. Mesele, tekrar Bandırmaya aksetti. Bu çirkin safhalar yüzünden nokta erkânından biri de tevkif edildi... Nihayet, karmakarışık bir hal alan tahkikat meselesi, benim başımda ekşidi. Karşımızdaki adam, adi bir serseri değildi. Yüksek bir tahsil gördüğünü söylüyor. ve tahsilini Parfsde Ikmel ederek Sorbon darülfünununun felse. fe şubesinden diploma aldığını iddia ediyordu. Bu adamın bu sözlerinin ve iddiala- nın yalan olmadığını. isticvab esnasın. da verdiği cevablardan anlaşılıyordu. İsticvab, günden güne uzuyor.. etra- fa dal budak salıyor. bu adamla uğ- raşmaktan bütün işlerimiz yüzüstüne kalıyordu. BU ARADA KANLI BİR VAK'A DAHA Bu sırada, bir vak'a daha zuhur etti. Bir gün ikindiye doğru, Namazgühta bir evde, asker kaçakları tarafından bir cinayet yepilmiş olduğu haber ve. rildi. Setbaşı karakolundan aldığımız bir polis ile vak'a mahalline giderek tahar- riyat yaptık. Bir doleb içinden, muh- telif yerlerinden bıçakla yaralanarak öldürülen bir kızın kanlı cesedini çı. kardık. Katil, ortada yoktu. Ve kim olduğu bilinmiyordu. Kuvvetli zan ve ihtimal Üzerine asker kaçaklarından (Kör Bey tullah) ile birkaç isim söyleniyordu. Bu adamlar, en azı kaçaklardandı. Saklanmak için, muhtelif yerleri var. dı. Müteaddid defa yakalanıp şubeye ieslim edildiklekt halde, sevkıyattan, yolda, hatta Bandırma sevkıyatından kaçmışlardı. Gene o sırada Samanpazarında (Ku- marbaz Hacı) denilen Cezayir! bir he. i kumarhane yapmış. başına ı bir sürü haşerat Ile adeta bi. ydan okumıya başlamıştı. Gece ve gündüz, bir dakika bile du- rup dinlenecek halde değildik. Bütün arkadaşlar ve hepimiz, artık yorgun. uktan bitkin bir hale gelmiştik, Bütün bu gürültüler arasında yalnız bir şeye seviniyorduk: — Püskülsüz bize acıyor.. meydanda görünmüyor. Dive, seviniyorduk. Fakat bu sevincimiz, uzun sürmedi. Korkunç ve kanlı bir müsademe, bütün | Bursa muhitini, altüst ediverdi. POTİS NAİM EFENDİNİN ÖLDÜ. RÜLMESİ'VE KARINCADERE MÜSADEMESİ iz b Ali beni görür görmez; — Efendiml. Silâhlar, Namazgah - tân atıldı. Dedi. Ali ile konuşacak vaziyette değil - dim: i — Ali! Ben Namazgâha gidiyorum. | Çabuk arkadaşlara haber ver. Silâh. larımı da bana yetiştir. Dedim. Ida, bir tek polis vardı. Bunları söylerken, gocuğumu da giymiştim. Şu anda, büsbütün silâsız değildim. Bu gocuğumun sağ cebinde küçük bir brownik tabancası bulundurmayı, her ihtimale karşı onu oradan çıkarma - mavı âdet edinmiştim. İlk hamlede, evimin karşısındaki Setbaşı karakoluna koştum. Karakol. (Arkası var) Ginün Bulmacası SOLDAN SAĞA ve YUKARDAN AŞAĞI: A — İki gönül bir olunca orası bile sey - ran olur. 2 — Acele eden - Çift $ — Ne bulsa ayırd etmeden yiyen . Lah- sa. 4 — Açıkça - Anlamak masdarından em - ri hanr. 8 — Oruç. 6 — Esasında. 1 — Vakit - İstifham nisad. 8 — Rabit edatı - Dort . Hamle yapan. 10 — Yapı - Cemi edatı, Geçen bulmacanm hallediimiş şekli, SOLDAN SAĞA: 1 — Balata, 2 — Eyalet, 8—Ki-Tk- an 4 — All - Bk - Öde, B — Nate - Adad. 4 — Anar Si Pek » Ad - Kar. Bir doktorun günlük notlarından | Kahve ve çay... Kahve ve çayın terkiblerinde kafein ve telin vardır. Her ikisi de cümlel asabiye için bir nevi sem zehiz addedilir. Şüphe- siz butadak! zehir tabirini (şiddetli ve mühlik diğer zehirlerle kıyas etmemek lâzımdır. Bu 1x! madde sinirlerimiz Üze- rine münebbih gibi icrayı tesir ederler Yani uyandırıcı. tenbih edicidirler. Her ikisi de uyku kaçırırlar. Vayahnd rahat- #1z bir uyku uyumağa sebeb olurlar. Bu- nu da peşinen zikredeyim ki bu nokta f- tiyada çok bağlıdır. Öyle kimseler görü- yoruz ki sabahtan akşama kadar müte- madiyen denetek derecede üstüste kah- ve içerler ve yine uyuyabilirler. Çay için de ayni şey söylenebilir. Günde ©non boş çay içen vardır ki hattâ uyumak için gece yeniden içmeğe başlarlar. Şüphesiz bunlar istismadır. Bizim © bahsettiğimiz Yaziyet ise umumi ve vasatidir. Kahve, ve çay çarpmtı yapar. Bu sebeble asabi kimselere aslâ muvafık değildir. Genç - lere ve çocuklara kahve ve çay içmele — rine müsaade edilmemesi çok lâzımdır. Bunların yegâne faydam yorgun kafa - lara, vücudlere muvakkat (bir müddet için uyanıklık ve mukaremet temin et- mesidir. Fakat dediğimiz gibi muvakkat bir uyanıklık bir müddet (geçince eski taab avdet eder ve ozaman ayni mukavemeti elde etmek için yeniden kahve içmeğe mocbur olurlar, Ve böşle- ce iliyad da yerleşmiş olur. Kahve ve çay içmek lâzım mıdır? Bence hayır. belki ginde bir veyahud çok çok iki kabre I- çilebilir. Fakat bundan (fazlasını cal ŞA. zi ye zn sı İbilmecemizde kazananlar 5 Ağustos tarihli bilmecemizde kaza. ranları aşağıya yaziyoruz İstanbulda bulunan tahiMii okuyucularımızm Pa. zartesi, Perşembe günleri öğleden son- ra hediyelerini bizzat idarehanemizden almaları lâzımdır. Taşra okuyucuları. mızın hediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir futbol topu Balikesir posta telgraf merkez şefliği ka ilemi memuru Kemal oğlu Ruhsar. | Zarif elişi modeli | (PEÇETELİK YAPMAK İÇİN ) İstanbul 44 üncü ilk okul sınıf #-A da 28 numaralı Şükran, İstanbul kız lisesi sınıf İs-A &n 381 Güzin Özgiray. MUHTIRA DEFTERİ (Sön Posta hatıralı) Düzçe hukuk hikimi oğlu Mustafa Ulker, İstanbul Haydarpaşa İisesi sınıf 10-B de Salih Atakan, Alpullu Hk okul sıpıf 5 de 111 Şakir, İstanbul Çubuklu 37 inci tik okul sınıf 0 de 79 Nimet, Ankara Yenişehir Ata- türk bülvarı Hasan Hâdi aparlımanı 3 nu- marada Oğuz, İstanbul Laleli Tayyare apar- tımanı S4 numarada Sedad, YAPI TAKIMI Belediye Sular idares! memurlarından Ko hen Kansu oğlu Josef Kansu, İstanbul #7 nci okul sınıf 2 de 99 Hüseyin, Şehremini Me « lekhatun mahallesi Dingü sokak 13 numa- rada Cevdet, İstanbul 49 uncu ilk okul sini 2-4 &n Belma, d4 üneü mekteb 153 Neriman Kesener, YUVARLAK DÜNYA KALEMTRAŞ (Son Posta hatıralı) İstanbul Erenköy 4 üncü ilk okuldan 221 Melek Beşer, İstanbul Cağaloğlu orta oku- lundan 45 Reha Tezcan, İstanbul yere ba- tan Ney'e apartımanı altında Şevket, İstan- bul 44 üncü tk okuldan $14 Türkân, İstan- bul Divanşolu Biçkiyurdu sokağı 1l numa- rada Tahsin, ” DİŞ FIRÇASI (Sen Posta batıralı) İ Tepecik HMM meydanı Çeşme s0 kak 28 numarada Remzi Coşkuner, İsta; 44 üncü okul sınıf 4-B de Nafi Süer, Zo: guldak kitapçı Hakkı yanında Sadık, İstan- bul Çağaloğlu orta okulundan 117 Doğan, İstanbul Kumkapı orta okul sınıf 3-E de 107 Adnan. | DİŞ MACUNU Ankara Amerika sefaretinda Zeki Güven, İstanbul Çağaloğlu orta okulundan 33 Meh- 104 Zülâl, Kirşehir tuhafiyeci Memig Altıok elile Kema! Altıok, İstanbul Samatya Ağaç- kakan IT numarada İhsan, ALOMİNYOM BARDAK (Son Posta hatıralı) İstanbul Pangaltı Yeni Nalband eokağı Kayn apartımam 2 numarada Nihal, İstan- bul Boğaziçi Hzeei snıf 10 da Vedad Temiz- #oy, İstanbul Tophane Örtmealti sokağı 1 numarada M4. Temizsoy, İstanbul Süleyma- aiye kız arta okulundan 128 Jale, İstanbul Fatih İstiklâl isesi caddesi Şeyh All sokağı 5 numarada Mehri. KOKULU SABUN (Son Posta hatıralı) İstanbul Pertevniyal lisesi smıf 10-5 de Mehmed “Tekin, İstanbul Vefa erkek lisesi talebesinden 453 Muammer, İstanbul Fatih Saraçhane Horhor caddesi 21 numarada İMitat, İstanbul Yeni Nesli (kokulu saf 2 de İmed Fevzi, İstanbul 44 tneü ilk okul 1-A da/““ (Mekteb sokak 2 numarada Yılma, Şile Ça- vuş mahallesi Vasıf Erdem yanında Berrin, Mersin Yenihan Hacı Mustafa Güleç elllş Mehmed Diren, Samsun hükümet karşısında Halk yazı evi sahibi Hacı Fahri oğlu Balâ « haddin, Sivas Hesab memuru İsmaili Tanyeri oğlu Salâhaddin, Alaçam eski telgraf şefl oğ- Iu Fevsi Yiğit, İstanbul Fatih 18 inci okul sml 5-B de 606 Ali Kağan, Urfa vilâyet Jandarma komutanı mülhakı yüzbaşı oğlu Cevad, Şile Çavuş mahallesinde Tahir Wle- nin evinde Nükhet, RESİMLİ EL İŞİ MODELİ Lileburğaz tuhafiyeel Hüseyin oğlu İbra- him, İstanbul Beşiktaş tramvay caddesi Na- zif apartımatı 2 numarada Ayda, Kars orta okul sınıf 7 talebesinden yarbay kızı Şükran, İstanbul Yeşilköy Ümraniye A£. Serçe sokak İ6 numarada Sabahat, Ürküp İnkılâp okulu 314 Nurten, Aniaiya pastanesi arkası 9 nu- marada Mehlika, İstanbul Galatasaray li- sesinden 1159 Osman Demiröz, Balikesir Pa- şa camli civarı Bakırcılar sokak 30 numara» da Yusuf, Zile İstiklâl okulu talebesinden 209 numaralı" Turguğ Saydan, Ankara Cebeei Tanyeli sokak 77 numarada Meral, Ankara Ankara palâs arkası 10 numarada Kemal Mengü, Bursa Cümhuriyet caddesi Pazarbaşı 304 numarada Nevzad, İstanbul Soğnatya Hacıkadın caddesi 82 numarada Nusret oğlu Hâmid, Kütahya Küçük çarşı Balıklı ead- desl 24 numarada Balme, Pulat binbaşı Hakkı kın Nevin. KART İstanbul Karâgümrük orta okulu sınıf 2- B de 177 Sami, Uşak manlfaturacı Celâl oğ- Hi Sadık, Gerede Yakup Avar ticaret evinde Salih Avar, Çorum askerlik şubesi altında berber Hamdi! oğlu Galip, İstanbul 47 inel ük okuldan Riza Alıngan, Niğde Kayabaşı 15 numarada Necia Songur, İstanbul Nişantaşi Hacı Emin efendi sokak 10 numarada Se - van, Diyarbakır Cihan eczanesi sahibi Ra- £'p oğlu Fikret, Samsun Hamamiler mağa- zasında Keme), Ankara Cebeci Baysal cad- desi 6 numarada Hayati, Adana Şık oğlu camli Afa Mehmed sokağı 79 numarada Dlele, Eski Foça nüfus memuru Galib kım Jale, Burdur Ar komutanı emir sübayı V&s- # oğlu Ali Dalm, Çorum Yeniyol mahallesi 58 numarada Şükriye, Sivas Paşabay mahallesi Baki Mahkeme sokak 89 numarada Sıdkı, İstanbul Haliç fener Mimarcı yokuşu 15 nu- marsda Remziye, Kilis varidat memur mus- vini oğlu İbrahim Akın, Tekirdağ OYarus mahalesi 1Çeşme sokak 58 numarada Me- diha, Boğdoğan hususi muhasebe varidat memuru kardeşi Mehmed, Ankara sebze ve meyvacı Hüseyin Babacan elile Hasan Bar bacan, Afyon kundura sayacısı Şükrü usta elle Kemal Akbaş, Ürküp İnkılâp okulun dun 66 numaralı Nihal Güleş, . Turizm tayyareciliği ve hava polisleri | (Baştarafı 7 nci sayfada) Cumartesi ve Pazar günleri ortaya çık- maktadırlar, Hele otomobil ve motosik. letlerin haklarından onlardan başka ge- İlen yoktur. Tayyarede bulunan polis gördüğü her nizamsız hareketi derhal karaya haber vermektedir. Suçlu şoför de derhal yakalanmaktadız. Hava zabıtasını aldatanlar Hava zabıtası bir taraftan suçlular e mücadele ederken diğer taraftan bunlar rın taarruzlarını hedef olmaktadır. Ha zabıtasmın kendilerine karşı oamansıs bir düşman olduğunu anlıyan otomobil. göremeyiz. Kahve ve çay içmek itiya «İl cökziya, İzlanbul 4 üncü ik okul talebe-| Cl6r edindikleri küçük radyo makinele- dından uzak kalınca onun Tarih, iyice aklımda. (1334 senesi Nisan ayının 12 nei Sah günü) ak fe Burün, ikindi vaktine kadar dairede| 10 — Kademe. çalıştıktan sonra, mühim bir. ihbar ü- | *71100esmmmmeeeemmemmemmeieeemeesrassrsrsasesesren eksikliğini hiç hissetmezsiniz. Bunların yerine, bol süt içmek, meyva yemek (herhalde her hususta tercih edilir. zerine, Yahudi mahallesine gitmiş. o. rada birkaç ev basarak bulduğumuz üç kaçağı alıp gelmiştik. Hava, erkenden kararmıştı © Sinsi bir yağmur yağıyordu. Daireye yakm olan evime henüz gelmiştim. Soyanmı ya başlamıştım. Evvelâ, kısa ve yakası kürklü Galiç. ya gocuğunu.. sonra, ceketimin üzerin.) ve imar plânı yaptırılacağından bu harita ve plânm kaça çıkacağı hakkında ma- deki rovelverle palaskamı.. daha son. ra da ceketimi ve yeleğimi çıkarmış . tım. O anda Namazgâh tarafından birbiri. ni müteakib iki mavzer sesi işittim. Ve, bilmiyorum nasıl manevf bir ilham ile mühim bir facianın vukuuna hükmet. tim. Ceketimi giymeden, üzerinde rovel. verim olan palaskami takmadan go- Cuğumu aldım, kapıdan fırlarken, emir neferim olan (Ali) ile - karşılaştım. Kasabanın muhtelif yerlerinde artsziyen kuyusu arama ameliyesi yaptırıla - Aliyi o aradık eve, sanki Allah gön. dermişti. Dr. HORHORUNİ « Girkeni Vane ÖRN yanan Aedavi eder, Telefon: 24131 Şerefli koçhisar Belediyesinden : Kasabanın meskün ve gayri meskün tahminen 60 hektarlık kısmında harita Cevab itiyen o akuyucularımın posta pulu yollamalarını rien ederim. Aksi tak- hallinde keşif yapacak bir mühendis veya salâhiyetli fen memurunun bu işe aid teklif mektublarının Şerefli Koçhisar belediyesine göndermeleri ilân olunur. Şerefli Koçhisar Belediyesinden : Kasabanım tahminen 30 hektarlık kısmına elektrik tesisstı inşa ettirileceğin. den keşif bedelini yapmak Üzere istel teklif mektublarını Şerefli Koçhi- sar belediyesine göndermeleri ilân olunur. o «631, Şerefli Koçhisar Belediyesinden: caktır, Taliblerin bü husustakki teklif mektuhlarının Şerefli Koçhisar belediye - sine göndermeleri ilân olunur. (o «63105 alnden 62 Mehmed Sacid. ALBÜM (Son Posta hafaralı) Balikesir posta paket memuru oğlu Kenah Vural, İstanbul Aksaray Hamam sokak 6 numarada Cihad, İstanbul erkek Wsesi tale- besinden 708 Ala Uygur, Muğla (o yüzhaşı Hilmi kon Özden İyi, İstanbul Haydarpaşa Msesinden 1715 Hüsnü, İbtanbul &ız Jisosi ri vasıtasile tayyarenin verdiği iş'aratı bazmaktadırlar. Bundan bir ay kadar evvel dört delikan'ı bir zabıta tayyare- sini tam 8 saat oynstmağa muvaffak ol. muşlardır. Nihayet yakayı ele vermişlef ise de bu arada iki kişinin ölümüne s6 l