August 21, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

August 21, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Papa, harbin önüne geçilebileceğini ümid Kont Ciano, Arna- « vutluktan ansızın AM Romaya döndü ölü Sene 21 — No. 7483 — Fiati her yerde 5 kuruş AKŞ PAZARTESİ 21 Ağustos 1939 ediyor Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20881 — Müdür: 20497 Beynelmilel vaziyet vahim fakat ümidsiz değil İngiltere, her ihtimale karşı üç hafta | gürnede şe için <Hazırol» emrini yarın verecek İngiliz kabinesi yarın toplanacak, Berline göre Almanya hemen harekete geçmek için henüz bir karar vermedi Londra 20 — Kabine meclisi; salı günü Downing Streette “Başvekil B. Chamberlainin riyâsetinde akdedile- tektir. Bu Içtimada Hariciye Nazırı Dahiliye Nazırı Sir aliye Nazırı Sir John ye Nazırı Hoar Beli- klardır. Bu içtima afta içinde beynelmilel vaziyetin er hangi bir inkişafına karşı hazır bulunmasi için emirler verilmesi muhtemeldir. İngiltere ile Lehistan ve İngiltere, | Fransa ile Türkiye arasında bu mem- | Ieketleriri topraklarını resmen garan- ti eden resmi muahedeler imzalana- caktır, Vaziyetin vahameti tamamile Saayyun edilmekle beraber, ümidsiz telâkki edilmemektedir. Sunday Dispatsch gazetesinin dip- lomatik muharirinin yazdığına göre, bu kabine meclisinden sonra Lehis- tanın istiklâli tehdide uğradığı veyâ hut kendi topraklarını müdafaa et- mek için silâha sarıldığı takdirde Mısır heyeti gece Edirneye hareket etti Dün saat 16 da Taksim Cümhuriyet âbidesine merasimle çelenk koydu Hariciye Vekili ve şehrimizde bulunan ataşemiliterler de Edirneye gittiler Mısır askeri heyeti reisi, âbideye çelenk koyup dönerken ve defteri imzalarken Kahire topçu mektebi kumandanı Hüsnü Ezzeydi paşa, dün sabah Perapalaş otelinden çıkarak, refa- katindeki diğer Mısırlı askeri erkân ile birlikte Bebek'e gitmiştir. — Eyvah, artık her gün yıkana- | , Mısır heyeti, öğle yemeğini Bebek- teki Misir sefaretnanesinde hususi surette yemiş, kisa bir İstirahati mütenkib otomobillerle tekrar Pera- İ (Devamı 4 üncü sahifede) İngüterenin kendisine tam bir müza- heret göstereceğine dair bir deklaras- yon neşredilecektir. Halifax'ın ansızin avdeti va- ziyetin vahametine bir delildir Londra 20 (AA) «Sunday 'Timess gazetesinin diplomatik mü habirine göre Lord Halifax'ın ansızın Yorkshire'den Londraya avdeti bey- nelmilel vaziyetteki vahametin ari ması ile alâkadardır, (Devamı 6 ncı sahifede) Dikkatle: Tatlı kitabı <Ev kadını! Reçel yapi» taryında afiş- lere raslıyorduk. Efkârı umumiyş bunu biraz mânasız buluyordu. Zira imkân oldukça evlerimiz- de zaten reçel yapılır, Fakat - «Türkiye şeker fabrikaları “anonim şirketis şeker istihlâkini arttırmak için propağandacılığı bir'adım daha ilerletti: «Türk kadınının İ tatlı kitâbu ismile iyi yazılmış, iyi basıl- miş bir eser neşretti. Türlü pastalardan tutunuz, enva reçellere kadar nasl ya- pılacağını tarif ödiyor. Hepsini tecrübe edebilene ne mutlu.. Heyhat ki bu maz- hariyet, şimdilik zengin ve orta sınıfımı- zın kadınlarına inhisar edecektir. En iyi propağanda, şekli de bira nis- betinde ucuzlatmak olsa gerek. Unutma- malı: Biri içki, öbürü gıda... Hem çocuk- ların, hastaların gıdası... İşte o zaman «Tatlı kitabi ndan bütün | millet halekile istifade eder, Bütün haftanın hadiselerini SALI GÜNLERİ İHAFTANIN MiZAHI| Sahifemizde görünüz. Cemal Nadir'in karikatürleri, mizahi yazıları ve eğlenceli foto- mantajları ile doludur, Bunlardan başka Bay Amca ile seyahat notlarının devamı. Manevra bugün bitiyor Milli Şef dün harekâtı tedkik ederek Edirneye döndüler hir işlerile meşgul olundu. Içme suyu meselesi easından halledildi Milli Şet, Kırklarelinde köylülerle konuşuyor Edirne 20 (Sureti mahsusada gön- derdiğimiz muharririmizden) — Rei- sieümhur İnönü, bügün öğleden son- ra refakatinde Başvekil B, Refik Say- dam ve maliyetlerindeki zevat olduğu | balde manevra sahasındaki tedkikle- rine devam etmek üzere Kırkiaelin- den hâlkın tezahüratı içinde ayrılmış» tar, (Devamı 6 ıncı sahifede) İzmir enternasyonal fuarı dün merasimle açıldı | Ticaret Vekili mühim bir | © İzmir 20 (Telefonla) — İzmir entemaâsyonal fuarı bugün saat 18 de mearsimle açılmış, şehir baştan başa donanmıştır. Fuarı ziyaret için gelen- Jer büyük bir kalabalık teşkil etmek- tedir, Saat 17 de fuarın 9 Eylül kapı- sının önü tamamen dolmuştu. Lozan nutuk irad ederek, sana- yiin inkişaf ettiğini, bu seneki ihraç mallarımızın mikdar ve kalite itibarile geçen seneden üstün olduğunu söyledi | ve 9 Eylül kapıları üzerinde Türk bayrağının yanıbaşında fuara iştirak eden 11 ecnebi devletin bayrağı dak galanıyordu. Merasime 13 de askeri müzikanın çaldığı İstiklâi marşiyle başlandı. . (Devamı 9 uncu sahifede) Mn Büyükadanın suya kavuştuğu — Bundan sonra müşteriye men- ba suyu diye yutturacak su bulabile- — Bu su nereden geldi?.. md — — Salamon — Gözünü aç müsü Agop, Gazeteci — Ne tuhaf, Adayı ile. — Senelerce beklediğimize bakılır- “evlerin kirasını artırmanın tam xa stan su bizim bir 1