20 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sahibinin 5. İlk Okuyucusu Bayan FİKRİYE p5& ŞAKRAK SES E Mer akşam Tepebaşında Halk bahçesinde inin e — — - Bene 21 — No. 7482 — Fiati her yerde 5 kuruş —— PAZAR 20 Ağustos 1039 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri; 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 —— — — Şefin tedkikleri Manevra sahasında yedi saat kaldılar, dönüşte göçmenlerle konuştular Manevra bugün kati neticeye ulaşıyor Eş MüN Şefin Kırklarelini teşriflerinden iki enstantane Ktrklareli 19 (Sureti mahsusada gönderdiğimiz muharririmizden) — Reisicümhur İsmet İnönü, geceyi | Kırklarelinde, hususi trenlerinde g6- çirdikten sonra sabahleyin saat 9,30 | Büyükada dünden itiba- ren susuzluktan kurtuldu | Merasim esnasında hararetli nutuklar söylendi, davetlilere bir öğle ziyafeti verildi | da yanlarında Başvekil Refik Say- dam, MUM Müdafaa Vekili general | Naci Tınaz, Nafta Vekili general Ali Fund Cebesoy, Trakya umumi mü. fettişi general Kâzım Dirik ve mal. | | siyasi karakterleri malüm, Dahiliye Vekili kurdeleyi keserken Büyükadalılar, uzun yıllardanberi iedikleri bol ve temiz suya nihayet dün kavuştular. İstanbulun hiç bir semti, tabiatın bütün tütuflarına mazhar olan Bü- ! yükada kadar, nı şiddetle: hissetmemiştir, susuzluğun iztirabi- Bu iti- (Yazının devamı ve diğer resimler 8 inci sahifededir) yeti olduğu halde manevra sahasına hareket ettiler, Mimi Şefin askeri ha- İ rekât mıntakasnda yaptığı tedkik dolaşması fasılasız yedi sant sürmüş- (Devamı 9 uncu sahifede) Tren kamyona çarptı İzmir 19 (Telefonla) — Buca yolcu treni gece Krarlçulu geçidinde, satış kooperatifleri birliğine üzüm taşıyan kamyona çarptı. Kamyon parça par- ça oldu. Kamyonda bulunan amele Trabzonlu Ahmed beyni parçalana- rak öldü, Şoför İsmall ağır, oğlu 7 İ yaşında Necmeddin, $0för muavini Ahmed hafi yaralandılar, Yaralılar hastaneye kaldırıldı. Tah- kikat yapılıyor, | Dikkatle: Filanca devlete açik mektup! Sokaklarda avaz avaz — Falanca derlete açık mektüp!... Beş | kuruşa Nopmiş?... Bir risale, Halk merak ediyor mu. alıyor mu; bil- | smiyoruz. Fakat alanlar okuduktan sonra; her h münas#betsizlik?.. Ne mâ- ” iyorlardı zim büdiğimiz, dev- let devlete nola Yazar. Makaleler ise, mesuliyeteri. müdrik gazetelerde çıkar... tse, emtlası her halde bu Başka Ş9Y salsinlari.. Bu ndiâr ne Türk efkârını, ne d6 matbuatanı temsil eder Kimseyle hali harpte değiliz. Vâkur ve her tehlikeye karşı basiretli, sakin Türk efkârı umumiyesine bu gibi risaleler mü- | essir olamazsa da onu Hava hücumu tecrübesi muvaffakiyetle geçti Vilâyet ikinci bir hava hücumuna intizaren halka bazı vesayada bulunuyor Gazla zehirlendiği farzedilen Günlerdenberi İstanbul halkı tara- fından alâka ile beklenen hava taar- ruzu tecrübesi yazdığımız veçhile, dün sabah yapınuştır. Pasif korunma bir kimse tedaviye götürülüyor maksadile alınmış olan tedbirler ve halkın tehlike işareti verilir verilmeş gösterdiği intizam ve itidal sayesinde (Devamı 7 nci sahifede) Mısır askeri heyeti dün Istanbula geldi Heyet reisi kendisine gösterilen hüs- nükabulden teşekkürlerini beyan etti Mısır askeri heyeti reisi rıhtımda Kahire topçu kumandanı Hüsnü | silvanya vapurile şehrimize gelmiş- Ezzeydi paşanın . riyesetindeki sekiz | tir. Vapur rıhtıma yanaşlıktan son- kişilik Mısır askeri heyeti, dün öğle ra, İstanbul kumandan vekili gene- İ den sonra 16,5 da Galata rıhtımına ral Tufan, gaz genel komutanı tüm yanaşan Romanya bandıralı Ttan- (Devamı 13 ncü sahifede) Korunma tecrübelerinden intibalar: —K LİN) gil Haydi sığınağa be adam, düdük ü — Giremem, içerde alacaklım vari. — Tam iane toplanatak yer!., — Evet, kimse kaçamaz!,. — Ne?. Şeker üç yüz mü? Muhtekir — Evet, seferberlik tec- rübesi dediler de!., — Sığınağa girmiyen ne olur?. / Bay — Dışarda kalanların Allah — Mezara girer!., | yardımcısı olsunt... ya Tab