20 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

20 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

20 Ağustos 1939 Sermayesi: 100.000.000 Türk Ilra PARA BİRİKTİRENLERE 28.800 LİRA İKRAMİYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet 1.000 Liralık 4 » 500 » 4 250 40 100 100 50 120 40 160 20 DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde dirde $e 20 fazlasile verilecektir. Kurslar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, i Mart ve | Haziran tarihlerinde çekilecektir. MEYVA TUZU Mide, barsak, karaci- ğer ve safra yollarını temizler, muannid in- kıbazları giderir. Haz- mi teshil eder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ lere LPTR SET Devlet limanları işletme Umum Müdürlüğünden; İşletmemiz ihtiyacı için otuz üç kalem muhtelif defter ve matbu evrak kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Muhammen bedeli (6300) lira ve Muvakkat teminatı (#72) lira (50) kuruş olan bu evraki matbuanın ihalesi 25/8/939 tarihine raslayan Cuma günü saat on beşte Galata rıhtımında kâ- in Liman merkez binasının birinci katındaki Mübayaa komisyonunda Yapı- lacaktır, İsteklilerin evrakı matbua nümunelerile şartnameyi her gün Levazım kâleminde görebilecekleri gibi, hale günü âzami saat on dörde kadar teklif mektuplarını sözü geçen komisyon reisliğine tevdi etmeleri lâzımdır. (6082) Devlet Limanları İşletme Umum Müdürlüğünden: Küutüçeşmede 'Tramvay caddesinde işletmemize ait mele yurdu bi. nâsı dahilindeki büfe ve kahve ocağı 1 Eylül 939 tarihinden Mayıs 940 sonu- Ba kadar olmak üzere dokuz aylık ası açık arttırma usulile müzayedeye Şikarıımıştır. Dokuz aylık muhammen kira bedeli «130» lira ve ilk teminatı «10» lira «13» kuruştur. İhalesi 28/8/939 tarihine raslayan pazartesi günü saat 15 te Ruhtımda Liman İşletme binasında Mübayaa komisyonunda yapı- lacaktır. Şartnamesi Levazım müdürlüğünde görülebilir. (6142) Maltepe Belediye Riyasetinden: 21/8/939 Pazartesi günü saat 15 te Maltepe Bele “dâsında proje ve keşfi mucibince yaptırdacak mezbaha binasının işçilikleri esi Daimi Encümen açık eksi) ye konulmuştur in en az (3000) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair idarelerin- den almış oldukları vesikalarile 21 8/939 Pazartesi günü saat 15 te Maltepe Belediyesinde müteşekkil Dalmi Encümene müracaatları ilân olunur, (6312) | Şube ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri 50 liradan aşağı düşmeyenlere ikramiye çıktığı tak. 4,000 Lira 2,000 1,000 4,000 5,000 4,800 3,200 Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han $ üncü kat Tel: 44991 - 2 3 Svenska Orient Linlen Gotbenbürg Gothenbur, Stokholm, Oslo, Dantzig, Gdynia Copenha£ Abo Reval ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başli- ca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Gdynlâ - Dantzig - Gothenburg ve Os- odan beklenen vapurlar: Monark vapuru 22 Ağustosa doğru. Bardaland vapuru 25 Ağustosa doğru. Gotiand vapuru 28 Agustosa doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Golhenberg, Dantzig - Stokholm ve Oslo Jimanları için hareket edecek vapurlar. | posu yangın | memuriyette bulunanlar müdüet ve sureti hizmetlerine dair resmi ves İnger Elisabeth vapuruZz Ağustosa doğru. Monark vapuru 25 Ağustosa doğru, Bardaland vapuru 27 Ağustasa doğru. Pazla tafsilât için Galata'da Tahir han Süncü katta kâin acentalığına müracaat, | Tel: 44901 - 2 .$ Beyoğlunda BAKER mağazal En birinci İngiliz ve Fransız ku- maşlarından mamul 'TRENC - KOTLAR, Gabardinler, Paltolar, 'Tüvaletler Spor ve Fantezi kos. tümler pardüseler her yerden mü- Sald şartlar ve Ucuz fiatlarla sa- tilmaktadır. Çeşidler bozulmadan evvel ihtiyacımızı BAKER mağa- zalarından tedarik ediniz, Dr. Suphi Şenses İdrar yolları hastalıkları snütehaxesı Pa Şamiman. akları pena apartıman. rlere Tek 43924 © Gureba hastanesi dahili hastalıklar mütehassısı Dr. EMİN KICIMAN Muayenehanesini Beyoğlu Gi tasa - ray Msesi karşısı MePkoz İnhisarlar U. Müdürlüğünden İşin nevi ve cinsi miktarı muhammen B, Lira Kuruş nedi 90 * 775 teminat Lira Kuruş eksiltmenin şeki (saati Müsveddelik kâğıt Şemsipaşa bakım evinin yangın te- sisatının ve elek- İrik kablolarının tepdili Karaağaç barut de- tesi- sala ve dekovil fer- şiyatı işi, 0 9 açık ek. 16 1 — Şartname ve keşifnameleri mucibince yukarıda yazılı her iki inşaat ile yine nümunesi mucibince üç bin top müsveddelik kâğıt hizalarında gösle- rilen usullerle eksiltmeye konmuştur TI — Muhammen ve keşif bedelleri, muvakkat teminatları, eksilime şe- kil ve saatleri hizalarında gösteriimiştir. Ju Eksiltme 1/1X,/939 Cuma günü Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Karaağaç barut deposu Jerşiyatına alt şartnameler Levazım şubesi veznesinden 6 kuruş mukabilinde alınabileceği gibi, diğer işlere ait şartname ve nümune parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alı V — İsteklilerin eksiltme için ts me paralarile birlikte mezkür komi 3000 top #7 59 açık ek, 4 ilir olunan gün ve saatlerde "5 7,5 güven- ona gelmele (6314) Ticaret Vekâleti Müfettş muavinliği imtihanı Teftiş heyeti reisliğinden 'Teftiş heyeti kadrosunda münhal müfettiş muavinlikleri için 6 Teşrini. ani “1939 Pazartesi günü müsabaka imtihanı yapılacaktır. İmtihanda mu fak olanlar 35 lira asli maaş İle müfettiş muavinliğine tayin olunacaklar. dır. Aranılan şartlar şunlardır: A Memurin kanununun 4 üncü maddesi. nin A, B,C, V, Z fıkralarında yazılı evsafı haiz olmak; B — Hizmeti filiyel as- keriyesini ifa etmiş veya sınıfı ihtiyata nakledilmiş veya hizmeti askeriyeye elverişli olmadığı sit bulunmak; C — Siyasal Bilgiler okulundan veya Hu- kuk Fakültesinden veya yüksek İktisad ve Ticaret mektebinden veya bunlara muadil derecedeki ecnebi mekteplerinin birinden mezun olmak; Ç — İmliha- nin açıldığı senenin ikinci kânunu iptidasında 30 yaşını doldurmamış olmak; İ D — Vekâletçe yapılacak tahkikat neticesinde karakter itibarile iyi bir me- mur olabilecek evsafı haiz bulunduğu anlaşılmak; E rine mütehammil bulunmak İmtihana talip olanlar 31 Ağustos 1939 tarihine kadar Ticaret Vekâleti Teftiş heyeti reisliğine istidâ #le müracaat edeceklerdir. Istidaya şu evrakın bağlanması lâzımdır: A — Nüfus hüviyet cüzdanı ve adresi, B Tercümeihal hülâsası «talibin kendi el yazısile yazılmış olarak» Yolculuk zahmetle. ri, müesseselerde bulunanlar oradan alacakları bonservisleri raptedecekle: i C — Askerlik vesikası; Ç — Mektep şehadetnamesi veya tasdiknamesi; W — Sağlam bünyeli ve yolculuğa dayanıklı olduklarına dair hükümet tabibinin raporu. 'Pülipler tabriri ve şifahi olmak üzere iki imtihana tabi tutulacaklardır. Tahriri imtihamarAnkarada Teftiş heyelinde ve İstanbulda Dördüncü Va- kıf Han 3 üncü katta Ticaret Vekâleti Teftiş heyeti salonunda icra edilecek, şifahi imtihan yalnız Ankarada yapılacaktır. İmtihan programa: 1 — Iktisad ilmi sadi meslekler tarihi, 2 — Kara ve deniz ticreti hukuku, 3 'Ticâri hesap «Basit ve mürekkep fâiz, iskonto, faizli hesabı cariler», 4 — Hendese «Satıh ve hacim mesahalarls, 5 — Ticari usul defteri «ticari muhasebe hakkında nazari ve ameli ma- lümat», 6 Maliye «Vergi nazariyeleri ve vasıtalı, vamtasız vergilerle bütçe hak. kında umumi malümat», 7 — İdare hukuku; memurin muhakematı kanunu, ceza mahhkemeleri usulü kanununun tahkikat usullerine müteallik hükümlerile nun memur suçlarına ait kısmı; 8 — Türkiyenin tabil iktisadi coğrafyası hakkında malümat; 9 — Ecnebi lisanı «Fransızca, İngilizce ve Almancadan biri»; Müfettiş muavini olanlardan staj devresini müteakip bil'imtihan isbatı ehliyet edenler kadro maaşla Ticaret Vekâleti müfettişliğine tayin olunacak. lardır, (2097) (4827) Kırıkkale gedikli usta hazırlama okulu birinci sınıfına talebe alınıyor 1 — Yatılı ve parasız olan Kınkkale askeri sanat lisesindeki gedikli usta hazırlama okulu birinci sınıfına aşağıdaki şartlara göre talebe kaydı kabulü. ne başlanmıştır. 2 — Kaydı kabul şartları: A» Beş sınıflı ilk okulu bitirmiş olmak. B» Vücudünün teşekkülâtı düzgün ahenkli, sıhhati yerinde olmak, C» Kendisi ve ailesi kusursuz bir ahlak ve seciye sahibi olmak, D. Terk itahsil müddeti iki seneden fazla olmamak, Ev 14:17 yaşında olmak ve bu yaşlara alt boy ve ağırlık hadlerine uygun olmak. F. Evvelce gördüğü tahsil derecesini gösterir şâhadetname ve tasdikna- meyi haiz bulunmak, G» Gedikli okuldan ders ve vukuat, sağlık durumlarından çıkarılmış olmamak, H» Köy veya nahiyeli olmak ve nüfus hüviyet cüzdanında doğduğu köy veya nahiye yazılı olmak, yahut köy ve nahiyeden farkı olmıyan ve orta okulu bulunmayan kara merkezlerinde doğmuş bulunmak ve bunlardan tahsil için kaza ve şehirlere gelmiş olmak, 3 — Bu şartları haiz olanlar askerlik şubelerine müracaat ederek fazla izahat alırlar, 4 — Askerlik şubelerince kaydü kabul için müracaat Eylül sonuna kadar kabul edilir. (246) (6364) Etibank'tan Etibank murgul bakır işletmesinde çalışmak üzere iyi ingilizce bilen 3 İnşasi Mühendisi 1 Büro memuru 3 Tercüman İstihsal, tedavül, inkısam ve istihlâk bahisle wİktis ceza kanunu. alınacaktır, Tercümanlar ingiliz mühendislerine yardım edeceklerinden tek- nikle alâkası olanlar tercih edilecektir. Talip olanların istedikleri üçreti tasrih ederek Bankamıza müracaat ete meleri, (3917) (6444) m yer Ya ŞE