20 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

20 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

20 Ağurtos 1939 Madendeki su (Baş tarafı sekizinci sahifede) düf ettirdiklerinden dolayı bu, benim için de bir lütuf olmuştur. Adalıların kıymetli arkadaşım Lütfi Kırdar bak- kındaki takdir ve iltifat eserleri bana burada cesaret verecek kıymet ve mâ- nadadır. Buradan aynlırken size te- şekkür ve hürmetlerimi izhardan ken- dimi alamıyorum.» Demiştir, Bundan sonra 93. Lütfi Kırdar, kadehini kaldırarak Dahiliye Vekiline teşekkür etmis ve; Büyükada dünden itiba- ren susuzluktan kurtuldu | — Mimi Şefin yüksek namını hür- metle yadediyorum: cümlesile muka- bele etmiştir. Bundan sonra davetliler, yemek sö lonunu terketmişlerdir. v.. Su tesisatı için 150 bin lira sarfedildi Adaya verilen su için Belediye Su- Jar idaresi 150 bin lira sarfetmiştir, Diyarbakırda asri mezarlık İstimlâke aid harita tasdik edildi Diyarbakır (Akşam) — Urfa kapi sı haricinde ve Çınarlık bahçesinin yanında asri mezarlık yapılacak yerin istimlâkina ait olan harita yapılmış, mahalli fen ve sıhhi heyetleri tarafın- dan tesbit edilerek Hıfzıssıhha komis- yonunca karara bağlanmıştır. Bu sa- ha 115 dönümden ibaret olup bun- dan 9 dönümü Belediyece tayyare şe- hidlerine ayrılmış, bakiyesi şehir hal- kına terkedilmiştir. Asri mezarlığın hudutları tamemen tesbit edilerek icab eden kazıklar ça- kılmıştır. Mezarlık nizamnamesine uygun olarak yapılması lâzımgelen bina, dahili yollar ve diğer taksimata âit olarak harita ve resimlerin yapıl- masına başlanılmış ve bü asri mezar- ığın muamelel iptidaiyesi ikmal edil- miştir. - . Lehistana kredi Fransa, Lehistana silâh ve mühimmat mübayaası için kredi açtı Paris 19 — Fransa hükümeti, Milli müdafaasının ihtiyacatı için Fransa- dan harb malzemesi mübayaatında bulunmak üzere Lehistana bir kredi açmış, bu husustaki mukavele imza- lanmıştır, Kredinin mikdarı mâlüm değildir. Bu kredi mukavelesinin imzalanma- sı haberi, iki memleket arasındaki sıkı tesanüd ve İrtibatı göstermek itibarile gerek Pariste ve gerek Var- şovada büyük bir memnuniyetle kar- şilanmıştır. Mısır askeri heyeti (Baş tarafı 1 inci sahifede) general Hüsnü Riza, sefaret müsle- şarı B, Mohammet Muharrem, Mısır konsolosu B; Hafız Âmir, sefaret baş kâtibi B. Hüsnü, eski sefaret müste- şarı B, Fethi Fakkat gemiye çıkarak Mısırlı misafirleri istikbal etmişler. dir. Mısır askeri heyeti, istikbale gelen zevatla birlikte, vapurdan çıkarken, bir müfreze asker selâm resmini yap- mış, bir bando muzika da Misir ve İstiklâl marşlarını çalmıştır. Hüsnü Ezzeydi paşa askerimizi teftiş ettik. ten sonra tüm general Hüsnü Rıza- ya, ingilizce demiştir ki: — Bana gösterilen fevkalâde sami- mi hüsnü kabulden ve yapılan âske. ri merasimden mütehassis oldum. General Osman Tufana, teşekkür ederim.» Mısır askeri heyeti, rıhtımdan oto- mobiller ile Perapalasa gitmiştir. Kı- sa bir istirahati müteakib, 17,30 da vilâyete gelen misafir Hüsnü Ezzey. di paşa, vali muavini B. Hüdai Ka- ratabanı makamında ziyaret etmiş, vali muavini, bir müddet sonr bu ziyareti iade etmiştir, Mısır askeri heyetinin manevra. Jar münasebetile Edirnede yapılacak büyük resmigeçidde - hazır buluna. cağı öğrenilmiştir. Mısırın Türkiye elçisi B. Abdür- rahman Azzâm evvelki gün hareket eden Besarabya vapurile mezunen Mısıra gitmiştir, EEE EEE EEE ANE dört bin ton olarak tahmin ediliyor. | Adaya Elmalı suyu için Limanlar | umum müdürlüğü, dört su tankı tah- sis etmiştir. Bu tanklar, yirmi dört saatlik su ihtiyacı için ya günde birer defa sefer yapacaklar, yahud da bir su vapuru dört sefer yaparak su taşıya- caklardır. Bu sene mevsim sonu yaklaştığı için ancak elli kadar ev abone olmuştur. Büyükada halkı, düne kadar su için ton başına günde yüz elli kuruş kadar veriyorlardı, Sular idaresi, metre mi- kâbı başına abonelerden kırk kuruş alacaktır. İnşa. edilen terfi istasyonundan başka istasyonun önünde 2500 ton su alacak bir havuz daha inşa edi- lecektir. Büyükadaya düh verildiği tarzda Heybeliadaya da gelecek sene su ve- rilmesine Vali doktor Lütfi Kırdar şin elektr Aydın (Akşam) — Şehrimiz Kızıl. ay cemiyetinin mevsim gezilerinden Üçüncüsü Ödemiş'e yapıldı. 250 - 300 arası yolcu ile gezi tre- nimiz Aydın istasyonundan hareket etti, Ödemiş'in bir istasyon berisin- de İlkkurşun istasyonunda Ödemiş zabıtai belediye memurunu elinde Ödemiş'in gezilecek yererini, yemek, yatak, otomobil, otobüs yerlerini ve ücretlerini, doktor muayenehaneleri- ni, eczanelerini gösteren kâğıdlar dağıtır gördük. Nihayet Ödemiş göründü, istasyon tamamen halkla dolmuştu. Daha tren istasyona girmeden bando çalmağa ve halk alkışlamağa başladı. Saat 19 da Ödemişe dyak bastık, doğruca vaktin geç olmasına rağmen hükü- mete gidilerek Atatürk büstüne çe- lenk konuldu. Bir kısım halk kasa- bayı gezmeğe, bir kısmı da akşamdan Gölcük ve Bozdağa gitmek üzere oto- mobil, otobüs tedarikine koyuldular, bir kısmı da yatak temini için kafile kâfile dolaştıkları ve Belediyecilerin gayretleri göze çarpıyordu. Belediye- nin bu yüksek alâka ve gayretini takdirle anmak lâzımdır. Bu defa kasabayı oldukça değiş miş buldum. Çocuk bahçesi, hususi muhasebe, askerlik şubesi, istasyon binaları yeniden yapılmış, posta tek graf idaresi, Esnaf Ehali bankası, çarşının merkezi bir yerine nakledi)- miş, sebze hâli daha güzelleşmiş, ye- ni caddeler açılmış, iki tarafa ağaç- Jar dikilmiş, bunlar kasabaya yeni bir güzellik bahşetmiştir, Ödemişte bir buz ve gazoz fabrikası da vardır. Geçen sene Ödemişliler Aydına bir gezi tertip ve beraberlerinde bir va- gon hediye büz getirerek Aydın hal- kına dağıtmışlardı. Buz görmiyen, kara alışık Aydın halkı buzdan mem. nun kalmış ve Aydına bu tarihten sonra buz gelmeğe başlamışlı, O za- man Belediyemiz memlekette buz kullanı halkı alıştırmak için ka- rı menetmeği vadelmiş, fakat sonra kimbilir ne sebeplerle bu vaadini ye- rine getirmemiş ve bu Ödemişten buz ger.e işi de akim kalmıştı. Ödemişte elektriğin kilovat flatini tahkik ettim, 12 kuruş imiş. 150 kilo- Aydın mektupları Aydından Ödemişe güz: bir tren gezisi yapıl Son senelerde çok güzelleşen Ödem ik ve buz fabrikası da va Yukarıda Ödemişten bir cadde, aşağıda Gölcük 'yaylasından güzel bir zimki onun iki misli, Motörler için beygirlikten 6, on beygirlikten 5, & ha yukarı beygirlikten ise 4 kul alınıyormuş. Bizde 10, en ci kuruş, Bu tesisatın Belediyeye ne bira tığını sordum. Buz fabrikası sene 12 - 15 bin; elektrik 30 bin, su 35 Ki lira ki aşağı yukarı 80 - 85 bin gelir temin etmekte, Belediye Zi bankasına yılda 36 bin lira borcu ödemektedir. Şimdiye ka 8 yıl olmuştur. Taksitler 15 sene tir. 7 yü sonra bütün bu tesisat mamen Belediyenin olacaktır. Öcl mişten Salihliye de elekirik V mektedir, Birçok vilâyetlerimiz (Aydın d hil) tazyikli suya hasretken, Öçl mişin, bir köyü Adagüme köyü b nu yapmış ve ilk ağızda 10 a kaydetmiştir, Suyun köy minaresil den yükseğe fırlaması köylülerin * vinç içinde bağrışmalarını mucip MUŞİUL, Ödemiğşliler geceyi gündüze tarak çalışan müdürü takdirle maktağdırlar. Bu müessesede çi lar ise müdürlerini bir baba gibi si makta ve sevmekle, fakat biraz iş üzerindeki Ütizliğinden korkı tadırlar, Halk arasındaki konuşmalarımı bir şeyden daha haberdar old Ödemişe 5 kilometre mesafede bü nan Zeytinlik (Genev) köyünden | ni bir su gelirilmiş, eski su buna betle pek iyi değlimiş, fakat bu İ su fazla olmadığından helkın ân bir kısmı istifade edebiliyor, diği kısım istifade edemiyormuş. Biz Ödemişte iken Tireliler de otobüs olarak Ödemişe gelmişlerdi, Bir Fransız askeri tayyar düştü Paris 19 (A.A) — Askeri bir yare Rennes civarında bir hava danına düşmüştür. Ateş haglıla şefl miralay La Rogue'ün oğlu mül zim La Rogue bin metreden paraş le atlamak süretile hayatını