21 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

21 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

" İstanbul kürek Şampiyonası Güneş 10 puvanla birinci, Beykoz ikinci, mms bü üçüncü oldu Su sporları ajan- nerbahçe, Beyler. beyi ve İzmit genç « lerinin iştirak et- tiği bu müsabaka larm neticelerini sırasile bildiriyo- TUZ; Bayanlar BİR ÇİFTE: Yukarıda tek çifte bayanlar yarışında birincilik mükâfatı veriliyor, ortada dört tek kik birincisi Güneş yarışı bitir. miş vaziyette, Aşağıda dört tek kik kıdemsiz yarışında mükâfat veriliyor tirâk etti, Güneşten Nimet kuvvetli bir kürekle çıkışta öne geçti ve niha- yete kadar bu farkı muhafaza ede. rek birinci oldu. 1 — Güneş (Nimet) 635 2 — İzmit (Sünbül) 041 3 — Galatasaraoy (Neciye) 642 İKİ ÇİFTE: Bu müsabakaya Güneş, Galatasa- vay, Fenerbahçe omak Üzere 3 klüp 'ştirak etti, Güneşli Nimet rakipleri. ti büyük bir farkla geçerek birinci odu. I — Güneş (Nevin, Nimet, Hik met) 5,51 2 — Fenerbahçe (Melek, Fıtnas, Nezihe) 8,11 3 — Galatasaray (Azize, Nazlı, Gü- zel) g DÖRT TEK KİK: Bu müsabakaya Galatasaray ve Fenerbahçe olmak üzere iki tekne girdi. Çetin geçen bir müsabakadan sonra başa geçen Gülafasaray tekne- sl nihayete kadar bu tefavruku mu- hafaza ederek birinci oldu. Eli met- re farkla Fenerbahçe ikinci oldu. 1 — Galtasaay (Behiye, Nazlı, Na- diye, Azize, Güzel) 52 2 — Fenerbahçe (Fıtnat, Nezihe, Melek, Leman, Kristi) 5252 Bu müsabakalar nihayetinde ya- pılan tasnif neticesinde iki birinci Ukle 10 puan kazanan Güneş Dayan. ları İstanbul şampiyonu oldu. Güla- tasaray 9 puanla ikinci, Fenerbah- şe 6 puanla üçüncü oldular, Güneş klübüne ajanlık tarafından bir kupa verilmiştir. Müptediler BİR ÇİFTE: Bu müsabakaya Galatasaray, Gü- neş, Beykoz, Beylerbeyi, Fenerbahçe ve İzmit olmak üzere altı tekne işti- rak etti, Sati'nin kürek çektiği Gala- tasaray teknesi deparda İleri tırladı. Rakiplerile arasını 20 metreye yakın açarak birinci oldu. 1 — Galatasaray (Seti) 2 — İzmit (Müsabaka harici) 2 — Güneş (Anastas) 3 — (Beykoz) İKİ ÇİFTE: Bu müsabakaya İzmit, Galatasa. ray, Beykoz, Beylerbeyi olmak üzere 4 tekne iştirak etti, Nihayete kadar başbaşa giden Bey- 125 lerbeyi ve Galatasaray tekneleri ara smda geçen sikı mücadeleden sonra Beylerbeyi galip çikti ve Galatasaray ikinci oldu, 1 — Beylerbeyi (Hasan, Hüsamed- din, Lâtir) 10,42 2 — İzmit (Müsabaka harici) 2 — Galatasaray (Reşat, Refa, Er- tuğrul) 10,48 3 — Beykoz (Sadeddin, Hüseyin, Cevdet.) DÖRT TEK KİK: Bu müsabakaya Galatasaray, He- nerbahçe, Güneş ve İzmit olmak Üze- re 4 tekne girdi, Çok teknik bir kürek çeken Güneşliler deparda ileri fırla- dılar ve rakiplerini büyük farkla ge- çerek birinci oldular. İkinciliği İzmit aldı, 1 — Güneş (Ferid, Abdurrahman, Halid, Sabahaddin, Kenan) 9,29 2 — İzmit (Müsabaka harici) 2 — Fenerbahçe (Nedim, Necdet, Fikri, Ahmed, Semih) 3 — Galâtasaray (Abdullah, Bedii, Alber, Yorgi, Hüsnü) Kıdemsizler BİR ÇİFTE: Bu müsabakaya Galatasaray, Gü- neş, Beykoz, İzmit olmak üzere dört tekne iştirak etti, Deparda rakiple. rini geçen Galatasaray teknesi niha- yebe kadar bu farkı muhafaza ederek birinci oldu. İzmit müsabaka harici ikinci oldu. 1 — Galatasaray (Sati) 11,09 2 — İzmit (Müsabaka harici) 11,20 2 — Beykoz (Mehmed) 3 — Güneş (Halid) İKİ ÇİFTE: Bu müsabakaya Galatasaray, İzmit, Güneş, Beykoz omak üzere 4 klüp girdi. İzmitli kürekçiler canlı ve mun- tazam bir kürekle ilk yüz metrede ileri fırladılar ve nihayete kadar bu farkı muhafaza ederek İstanbul klüplerini geride bırakarak birinci geldiler, 1 — İzmit (Müsabaka harici) 10,12 1 — Galtasaray (Reşat, Fethi, Er. tuğrul) 1025 2 — Güneş (Ferid, Anastas, Yor- gi) 3 — Beykoz (Sadeddin, Cevdet, Nihal) DÖRT TEK KİK; Bu müsabakaya Galatasaray, Gü- neş, İzmit, Fenerbahçe olmak üzere (Devamı 9 uncu sahifede) Dünkü kürek yarışlarında Liman kontrol memu- | runun çıkardığı müşüklât Dünkü kürek yarışları inan Öl İİ kontrol memurlarmın çıkardığı bazı müşkilâtlar yüzünden Türki. İ yede tik defa olarak yarıda kalmak X tehlikesi geçirmiştir. Bu hadise ) öyle olmuştur. (İ Ajanlık tarafından yarış saha- sının İnzibatırı temin maksadile © davet edilen liman kontrol memu- ru yarışlara iştirik etmek üzere | gelen klüp sporcuları ile fıtalarını taşıyan motörlerden ve bazı klüp ftalarındaki, sporculardan ehliyet İğ istemek garabetinde bulunmuştur. f Yarış sahası bu yüzden bir müd- det karışmış, sporcular, klüpler birbirine girmiş ve müsabakalar İİ yarım katmak tehlikesi atlatmış. tar. Ajanlığın müdahalesi ile yatıştı- İ) ran bu hadiseden dolayı vazilesi- nin tam bir ehli olan mıntaka li- man müdürü B. Refiğin nazarı İİ dikkatini celbeder ve Devletin res- (( mi bir dairesi olan beden terbiyesi müdürlüğünün tertib ettiği resmi müsabakalarına iştirak eden spor- İÜ culardan ehliyet istemek garabe- tini gösteren kontrol memuruna lâzım gelen ihtaratın verilmesini Mülâyim - Romanyalı Ahmed bekleriz. beşinci hafta koşuları dn dün Bakır- köyde gene büyük bir meraklı kala- balığı öntnde yapıldı. Neticeleri şunlardır: Birinci Üç yaşındaki halis kan Arap atla- Mez idi. İkramiyesi: 255 M- ra, mesafesi: 1600 metre. 1 — Önal (Muzaffer Batur) 2 — Diker (Hikmet Tozot) Bu yarış bütün tahminler hilâfına Diker'in gealebesile nihayetlendi ve bu sürpriz de bahsi müşterekte tesi- rini gösterdi. Ganyan 325 kuruş ka- zandırdı. İkinci koşu Üç ve daha yukarı yaşta halis kan İngiliz atlarına mahsus satış koşusu idi. İkramiyesi: 255 lira, mesafesi: 1400 metre, 1 — Sonandair (P, Halim) 2 — Yatağan (F. K. Kara Osman) 3 — Oya (Fabri Atlı) Heyecanlı olan bu yarışta Ganyan, 140, plâseler de 120 ve 160 kuruş verdi. Üçüncü koşu (Hendikap) Dört ve daha yukarı yaşta yerli yap rım kan İngiliz atlarına mahsustu, İkramiyesi: 255. Mesafesi: 2600 metre, 1 — Ceylân (Salih Temel) 2 — Olga (M. Çelebi) : Profesyonel güreş karşılaşmaları Tekirdağlı Hüseyin Bulgar Bankofu tuşla yendi , Profesyonel ser- bes güreş müsaba- kaları, dün Taksim stadında osabahle Şükrü Saraçoğlu ile eski İnhisarlar Ve- kli B. Rana Tar- han da bulunuyor. du. İlk müsabaka iki genç güreşçinin bir gösteriş güreşi Ve sona erdi. Bun- dan sonra asıl mü sabâkalara geçildi, İlk olarak Fethi ie Mustafa karşı Jaştılar, & berabere kaldılar, -— Yamak Hüseyin, Arap İs eş tuşla gelip Me iğ ge şe 3 — Mahmure (Salih Temel) Bahsi müşterekte: Ganyan 205, plâseler de 300 ve 300 kuruş verdi. Dördüncü koşu Üç ve daha yukarı yaşta yerli ha. Us kan İngiliz atiarma mahsustu. İkramiyesi: 470 lira, mesafesi; 2000 metre. 1 — Romans (Prens Halim) 2 — Kaya (Atıf Esenbel) — Şipka (Tevhide Çırpan) Bahsi müşterekte Ganyan: 120: plâseler de 110, 115 kuruş getirdi. Dört ve daha yukarı yaştaki halis kan Arap atlarına mahsusta, İkramiyesi: 320 lira, mesafesi: 2500 metre idi, 1 — Bahtiyar (Şemsi Tanak) 2 — Karakuş (Hasan Mutlu) 3 — Al Devriş (F. Vural) Bahsi müşterekte Ganyan: 340, plâselerde: 160 ve 205 kuruş verdi. İkinci ve üçüncü koşulardaki çifte bahiste Sonandair - Ceylün çifte ba- his alanlar 335 kuruş, dördüncü ve beşinci yarışlardaki çifte bahislere de Romans - Bahtiyar çifte oynıyanlar 400 kuruş kazandılar. Dördüncü yarıştaki iki bahis ise bir Yiraya mukabil 170 kuruş verdi, İlk defa yapılan üçlü bahiste Cey. Jân - Romans - Bahtiyara oynıyanlar bir liraya karşı 15 lira kazandılar, ri Yukarda sporcu Hariciye Vekilimizle, meclis müstakil grupu reisi B, Ali Râna Turhan güreşleri takib ediyorlar. Ortada Tekirdağlı Bulgar güreşçiyi bastırırken, Aşağıda Manisalı Halil Yugoslayı köprüye getirmiş vaziyette mediğinden Romanyalı Ahmed - Mü- lâyimle karşılaştı. Baştan sonuna ka- dar Mülâyimin hâkimiyeti altında cereyan eden güreşin şike olduğuna kanaat getiren hakemler Mülâyime ihtar ettiler. Bu ihtara Mülâyim ku- lak asmadığından müsabakanın ta tiline karar verildi. Bu karar Mülâ- yimi isyana sürükledi ve hakemin üzerine yürüyerek tecavüze teşebbüs ettiyse de polisin müdabalesi işi ön- ledi ve hakem heyeti de Mülâyimi diskalifiye ederek Romanyalıyı gâlip ilân etti, Dimitri İskoviç - Manisalı Halil Bu müsabakada Halilin rakibi olan Yugoslav hiç de Halil İle denk değil- di. Nitekim müsabakanın başlarnda Halile mukavemet eden Dimitri 34 üncü dakikaya kadar dayanabildi ve 34 üncü dakikada tuşla mağlüp oldu. Tekirdağlı - Bankof Günün en mühim müsabakasını halk sabırsızlıkla bekliyordu, Nihayet Hüseyin ve ondan sonra da Avrupa- da Mehmed Arif namile ve meşhur 'Türk pehlivam ünvanile müsabaka- lar yapan Bulgar pehlivanı Bankof ringe çıktılar, 20 şer dakikalık devreler üzerinden yenişinceye kadar yapılacak bu mü- him güreşin hakemliğini Sam! Kara- yel yapıyordu. İşaretle beraber birbirine giren iki güreşçi ilk devreyi denemekle geçir- diler. Bu devrede iki pehlivan da epey tehlikeli vaziyetler geçirdiler. İkinci devrede Tekirdağlı daha ener- jik güreşiyordu. Müsabaka yenişince- ye kadar devam edeceğine nazaran halkda sabırsızlanıyordu. İki pehlivan tiçüncü devre İçin tu- tuştukları zaman Tekirdağlının ha- reketlerinde çok süratli olduğu görü- Jüyordu. Bu devrede de netice alına- mayınca Iş dördüncü devreye kaldı. Nihayet dördüncü devrenin dördüncü dakikasında iyi bir hücum yapan Hüseyin Bankofun sırtını yere geti- rerek müsabakayı kazandı. Müsabakanın nihayetinde Bulgar pehlivanı sırtınm üç saniye yerde durmadığını iddia ederek neticeye itiraz etti ise de hakem heyeti kara rında ısrar etti ve Tekirdağlı Hüseyin Galip ilân edildi.