21 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

21 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Ramide amele dolu bir | Kavga ile başlıyan kamyon devrildi üç yaralama vak'ası Dikilitaşta Emirhan sokağında oturan 16 yaşında AH ile ayni sokakta 30 yaşın- Dünkü kaza neticesinde bir amele öldü, Üç | ös Sabri aresında dün eski bir mesele - amelede ağır Ss Din sabah Ramide bir kişinin ölü. mü, üç kişinin de yaralanmalarile ne. ticelenen feci bir kamyon kazası ol - muştur. Yaptığımız tahkikata nazaran, facia şöyle cereyan etmiştir: Şoför Hakkının idaresindeki kam » yon dün sabah 6,30 sularında Küçük. köye çalışmak üzere 15 amele götür - mekte iken kamyonda bulunan otomo bil sahibi Hamid, yolda şoförden di » reksiyonu kendisi kullanmak fzere al mıştır. Kamyon sahibi direksiyonu lâ- yıkile idare edememiş, birdenbire di. reksiyonda yaptığı bir hata ise kosko- ca kamyonu gürültü İle yolun sağ ta. rafındaki hendeğe yuvarlanmasını İn. taç etmiştir. Kaza neticesinde kamyonda bulunan ameleden Hakkı, Bedri, Hasan ve Bay- ram muhtelif yerlerinden ağır şuret. te yaralanmışlar, kamyon da hasara uğramıştır. Derhal, sıhh! imdad oto » mobilile Gureba hastanesine nekledi. Sen yaralılardan Hakkı kurtarılması » na vakit kalmadan ölmüştür. Diğer üç ameleden Bedrinin yaraları çok ağır, ötekilerin nisbeten hafiftir. Facianın tahkikatına Rami jandar. urette yaralandı liyeye de bildirilmiştir. Dün nöbetçi bulunan müddetumumi muavini Or han Köni derhal kaza mahalline gide. rek, tahkikata başlamıştır. Belediye mühendisleri de vak'a yerinde bir ke. şif yapmışlardır. Hâdisenin fenni se « bebt alınacak keşif Taporile tesbit o - Tumacaktır. Tahkikata devam edilmek. tedir. Motosikletle bisiklet çarpıştı Dün, Büyükdere asfalt yolu üzerin de Derbendderesi civarında bir oto - mobil « motosiklet müsademesi olmuş tur. Tanlabaşmda Sakızağncında 84 nu maralı evde oturan dökmeci Andon oğlu Yani motosikletle Büyükdereye gitmekte iken Derbend prevantori » yomu yanında Büyükdereden gelmek. 1660 numaralı taksi ile karşılaşmış, süratini kesemediğinden şiddetle oto. mobile çarpmıştır. Müsademe esnasın. da Yani başının üç yerinden ağır su - rette yaralanmış ve belkemiği kırıl - mıştır. Otomobilin de ön çamurluğu hasara uğramış, fakat içindekilere bir şey olmamıştır. Yaralı Yani imdadı sıhhi otornobi - Hle Beyoğlu hastanesine kaldırılmış, ma karakolu vaziyet ederek, hâdise ad İkinci hava taarruzu tecrübesi önümüzdeki günlerde yapılacak Tecrübe günü ve saati gizli tutulyor, Hava Müdafaa Genel Komutanlığı halka yeni tavsiyelerde bulunuyor Hava Taarruzu Komisyonu dün Vi- Myette toplanmış ve evvelki gün ya. birinci hava taarruzu neticesi kat'i raporları tetkik etmiş. tir. 'Toplantıda bugünlerde yapılacak »lan #kinci hava taarruzundan korun.| mermilerin parçalarından, tayyarelerin ma tecrübesi hakkında da görüşülmüş tür. Hava taarruz ve denemeleri için harb ba 13 Ağustos Salı günü başlamış ve bitimi henüz ilin edilmemiştir. Trakya manevralarının bitmesinden evvel şehrimizde yeni bir hava taar » Tuzundan korunma tecrübesi daha yapılacak ve bu tecrübede, birinci tec. rübede görülen bazı ufektefek hata - Yarın tekerrür etmemesi temin oluna. eüktır. İkinci hava taarruzunun hangi gün yapılacağı, birinci tecrübede ol - duğu gibi gizli tutulmaktadır. Şehrimizde, Hava Kumandantığı emrinde olmak üzere bir passif Mü. dafan Komutanlığı teşkili kararlaştı - nlmıştır. Bu kumandanlık İstanbulda passif müdafaa işleri üzerinde çalışa » caktır. Hava Müdafaa Genel Komutanlığı, hava taarruzlarında halkımızın riayet şoför yakalanmıştır. Hye bu hususta ancak yol yardım eder, 4 — Hava tehlikesinden korunmak İ- çin havadan gelecek mermilerin patla- masile husule gelecek sarsıntılardan, bu göstermeğe İ atacakları makineli tüfek mermilerinden korunmak lâzım geldiği gibi yerden bi. zim toplarımızın ve makineliierimizin tayyarelere atacağı mermilerden ve par- çalarından da korunmak icab eder, Ay- rica layyarelerden atilacık gaz tesiile.! rine karşı da emniyette bulunmak iâzım-| dır, Bunlardan sakınmak için açıkla do- icab eder. Sığınacak yerler 5 — İnsanları ve korunması lüzumlu şeyleri havadan gelecek tehlikelere karşı koruyacak olan yerlere sığınak denir. Bu mğmaklar mermileri, mermi parçalarına İve gazilere Karşı koruyacağma göre baş. ka başka kalınlıkta veya tertibde olur- Jar. Bunlar iyi düşünülerek yapılırsa faydaları büyük olur. 6 — Bir evde sığınak olacak yer, en iyi olarak evin alt kat veya bodrumudur. Bu ali kat veya bodrumda bir odayı si- ğınak olarak hazır bulundurmak her aile edeceği hususat hakkında bazı tavsi « yelerde bulunmaktadır. Bu tavsiyeler * şunlardır: 1 — Havaya karşı korunma tecrühele. rinden maksad bekiki düşman taarrur- Yarı vaki olduğu zaman nasıl korunmak Yüzım geldiğini öğrenmektir. Bunun için İstanbulda yapılan ve yapılacak olen ha- yaya karşı korunma tecrübelerinden her. kes kendisini, çoluk ve çocuğu ve malı çin neler yapması lâzım geldiğini düşün- meli ve bilmelidir. 2 — Havaya karşı korunmada su Iki noktayı temel taşı olarak gözönünde bu- Tundurmalıdır: 3 — Can ve mal korumak için yalnız hükümetin, yalnız belediyenin iş yepma. #mi beklemek doğru değildir. Herkes kendisini ve her afle sah'bi kendi atleşi- Bİ nasıl koruyacağını düşünmeli ve ha- zırlamahdır. Hükümet ve belediye aha. sahibi için mümkündür. Bu gibi sığınak. Jar tam isabet haline göre değil, parça tesirine karşı koruyacak halde bulunursa kâfidir. 7 — Her âpartımanda bodrum katları sığınak olarak kullanılmalıdış, Bina çök- tüğü zaman enkaz altında kalmamak için bu bodrum katlarının dayanıklı bir hale konulması lâzımdır. Bu da, ya potreller- le veya direklerle temin edilir. Apartı. manının büyüklüğüne göre bu işler bir mühendis veya bir mimar tarafından tanrim edilirse faydalı olur. Ahsab evlerin sahibleri ne yapacaklar? B — Bahçesi olan evlerde bahçenin bir kenarına siper halinde sığınak yap- mak en ameli bir işdir. Bu siperler elle. nin miktarına göre genişçe olmalıdır. laşmamak ve bir örtü alında bulunmak| den dolayı kavga çıkmıştır. Bu kavga - da fazla hidelete kapılan Al, bıçağını çe- kerek Sabriye hücum etmiş, kalçasından ve belinden ağırca yaralamıştır. Yaralı cankurtaranla Beyoğlu hasta - nesine kaldırılmış, Oo suçlu yakalanarak, hakkında tahkikata başlanmıştır. Çocuk yüzünden çıkan kavga Fenerde İnvebel sokağında oturan Hü seyin ile ayni sokakta Şükrü © arasında çocuk yüzünden bir ga çıkmış, bu kavga sırasında Şükrü eline geçirdiği bir taşla Hüseyini başından yaralamıştır. Suçlu, yakalanmıştır. Üzüm yüzünden çıkan bir kavga Yeniköyde Caml sokağında oturan Nu ri Karagözoğlu Me, ayni semtte oturan Anastas ve Yani arasında, üzüm almak yüzünden, bir kavga çıkmırtır. Bu kavga sırasında Nuri Anastesa bir kafa vura - rak dudağından, Yorgiyi de yere yuvar- lamak suretile, sol kaşı üstünden yara - te olan şoför Hasanm idaresindeki| lamıştır. Zabıta suçluyu yakahyarak, tehkika. ta başlamıştır. Ötekine berikine Sarkıntılık eden bir Sarhoşu yaraladılar Mehmed isminde bir gencin sarhoş o- larak, sokakta şuna buna takılması feçi bir hâdiseye sebebiyet vermiştir. Hâdise şudur: Fatihte Atikalipaşada (oturan Tevfik oğlu Mehmed dün Pazar olması dolayı - sile Galatada bir birahaneye giderek, sa at yediye kadar rakı içmiştir. Sonra da esddeye çıkarak Tophaneye doğru yü ? rümeğe ve yol üstünde rastladığı kim - selere söz atmağa, sarkıntılık etmeğe baş Jamıştır. Bu yüzden sokaktan geçenlerden bi - rile aralarında şiddetli bir kavga başla - mış ve karşısmdaki birdenbire bıçağını çekerek, Mehmedin kalbi üzerine sapla. muştar, Mehmed kanlar içerisinde yere yuvar- Janmış meçhul şahıs da bu sırada firar etmiştir, Piyasada sat.ş muameleleri normal $e- kilde devam etmekte, bâzı malları dış piyasalardan taleb ve alâka artmaktadır. Bu alâka bilhassa der, tiftik,'yapak, kıl İ gibi hayvani maddelere daha fazlıdır. BUĞDAY: Anadolu, Trakya ve ilman- lardan buğday müvaredat: devam et- mekte ve gelei mallar satılmaktadır. Sert buğdaylara Almanyadan taleb vu. kubuknuş, vetilen flat müsairi görülme- diğinden iş yapılamamtıştır. Fiatlardâ de- ğişiklik olmamıştır. 1-2 çavdarlı ekstra ekstra Polatlı molları 6,15.6,17, 4-5 çav- darlı Ankara ayarı malları 5,28.5,33, 9-10 çavdarlı Konya malları 5.23-5,20, 6.7 çavdarlı sıra Anadolu sertleri 4,32-5,00 9-10 çavdarhı Trakya malları 4,30.4,35 ku ruştur. ARPA: Son günlerde Almanyadan 6- hemmiyetli tatebter olmuş, Samsun, Ban- dırma ve Mersin limanlarında mühim Satışlar yapılmıştır. Mahsulün bozuk olduğu mıntakalarda kışlık yemlik ihtiyacını karşılamak üze- re yüksek fSatlar'a mübayaat yapılmak. tadır. Anadolu malları dökme Haydarpaşa teslimi 4,03-4,01, Marmara ve Trakva malları çuvallı iskele teslimi 4,0407 kuruştur. SUSAM: Piyasa sakindir. Antalya, A- Yanya, Mersin, Fenike ve Fethiye gibi pu. sam istihsal mıntakalarında mahsulün iyi olması alıcıları istica! etmemeğe sevk etmektedir. Spekülâtörler düşük fiat tek- Bİ etmekte olduğundan satışlar Olma muştur, Yeni “çift çuvallı mallar iskala teslim! 14,30-14,32 kuruztur. PİRİNÇ: Gelen mallar derhal satıl. makta olup, pıyasa normaldir. Bu seneki rekoltenin iyi olduğu hakkındak. haber- ler istihsal mıntakaiarından alınan ma- Bümalla teyiri edilmektedir. TİFTİK: Hafta zarfında piyasada yal- ruz Almân alıcıları faaliyet sarfetmişier. dir. Piyasaya 133 ton tiftik gelmiş, 1090 balya tiftik satışı kaydediimiştir. Platlar oğlak mallari 125.130, Kara- Yarası ağır ve tehlikeli bulunan genç, |hisar, Kütahya ayarları 104-117, Ankara, derhal imdadı sıhhi ile Beyoğlu Belediye hastanesine kaldırılmıştır. Firari suçlu, her tarafta zabıtaca aranmaktadır. mke mma Mısırın Türkiye elçisi Evkaf Nazırı oldu Misir Hariciye Nazırı Abdülfettah Yahya Paşanın memleketimizi ziyare. t sıralarında Misirin Ankara elçiliği - ne getirilen Abdürrahman Azam Bey yeni Mısır kabinesinde Evkaf Nazır - lığına tayin olunmuştur. Memleketi". mizde kısa bir müddet Mısırı temsil e. den Abdürrahman Azam Bey, hükü - metinden aldığı müstacel davet telgra.! fı üzerine evvelki akşam Kahireye ha. reket etmiştir. Yeni sefir tayin olu - nuncıya kadar bu vazifeyi Vekâlet Müsteşarı Muhammed Muharrem Bey ifa edecektir. Müteferrik: Üçüncü Umumi Müfettiş bugün geliyor Bolvadin malları 107.108, Çerkeş, Gere- de, Bohı 103-104, Kastamonu, Safranbo- Vefatını teessürle haber (© verdiğimiz Askeri Temyiz Mahkemesi ikinci reis» Üçüncü Umumi Müfettiş Tahsin Uzer |liğinden mütekaid General Galib Pasi » bugün Tarı vapurile Trabzondan şehri .|nerin cenazesi dün meresimle kaldırı -|ker, bir müfreze polis ve Maltepe askeri mize gelecektir. Tahsin Uzer £ rahatsız |miş ve Edirnekapı şehidiiğine defnedil -|Meesi talebeleri hazır (o bulunmuşlardır. bulunduğundan dört aylik bir mezuni -| miştir. i orkestra dersleri . Şehremini Halkevinden: Evimizde teş-| eti cenazeye bir de çelenk göndermiş - | nulmuştur. hastanesine gelmiş ve burada yapılan merasimde hazır bulunmuştur. Mizır hey kil edilen ve değerli san'atkârlarımızın | tir. idare ettiği orkestrada çahşmak istiyen. General Galibin cenazesi seat 11 de ki emekli General ebedi istirahatgâhlarına tevdi ettik Zahire borsasında bir haftalık vaziyetin hülâsası Piyasada satış muameleleri normal şekilde devam etmiş bazı mallara dış piyasalardan talebler artmıştır Tu 110-111, Konya damgalı ve Ilgın 108. 108, deri ma'ları 70-75 kuruştur. YAPAK: Devsmlı taleb.er ve hara. retk satışlar dolayısıle piyasa sağlamdır. Yapılan satışların çoğu Almanya için ya. pılmış, bu arada yeru fubrikalar da bü- yük mübayaa faaliyeti sarfetmişlerdir. Hafta içinde piyasaya 255 ton yapak gel miş, 2850 ba'ye miktarında satışlar ol. muştur. Trakya, Bandırma, Bursa malları 65. 67, Çanakka'e. Gelibolu, İzmir ve İzmit malları 60-63, Karahisar, Kütahya, Bol. vadin, Eskişehir, yozgad malları 52-58, Ankara, Polatlı, Konya, Kırşehir, Orta Anadolu mallari 50.51, yıkanmış yün 70- 71, tabak yünleri 50-54 kuruştur. DERİ: Hafta zarfında piyasada mühim faaliyet olmuştur. Almanya ve İtalya i- çin taleb ve satışlar devam ettiği gibi, bu memleketler? yapılacak yarı mamul ihracat için de yerli fabrikalar külliyetii mal mübayaa etmiş'erdiz. Keçi derisi 100 #derli 16) kilogramlık mallar çifti 190-205, oğlaz 100 1 6$ kilo. gramlık mallar çifti 140-151. kuzu adei bir kfloluk malların çifti 150-165, sığır kuru kilosu 62.8, salamura 42.43, koyun hava İkurusu kilosu 65-68, tuzlu 54-35 kuruştur, Keşi kılları kırkım mallarına da AL manyadan talebier artmış ve fiatlar yük. selmiştir. Kırkım malları 55.56, tabak malları 22-24 kuruştı Bir kadın, yangın Feryadiyle mahalleyi Ayaklandırdı Küçükpazarda Yenihayat sokağında Ali inde birine ald evde oturan isminde bir kadının heyecan i» sebebsiz yere itfaiyenin cel » bini icab ettirmiştir. Huriye, evde benzin ocağını yakar. ken ocak birdenbire parlamış, kadn ocağı derhal sokağa atmakla beraber, halecandan «yangın var- diye bağır. mıştır. Bunun Üzerine komşuların ih. barile vak'a yerine itfaiye yetişmiş, fa kat ateşin bir yere sirayet etmediğini görerek, tekrar geri dönmüştür. mülki erkân, veremle mücadele cemiye. ti âzaları merhumun dostları ve başla askeri muzika olmak üzere bir kıt'a as Bir asker, merhumun siyah bir kadife ü- ya götürülmüş ve şehidliğe defnedilmiş. tir. Mezar üzerine 15 kadar çelenk ko» Gülhane hastanesinde tedavide iken vefat eden Genel Kurmay sıhhat mü. lerin bergün öğleden sonra ev sekreler.| Gülhane hastanesinden kaldırılmış ve el| fettişliğinden mütekaid tümgeneral dok. Siperlerin önleri makineli tüfek mermi, lerine ve bombe parçalarına dayanabil- mek için kapalı olmalıdır. Bunların üstü muhtelif sürette kapanabilir. En basiti | dir. Hiç bilmiyenler veye az bilenler için | kanan generaller, emniyet umum müdü-| | (Devamı 10 uncu sayfada) liğine müracaat ederek kayıdlarını yap-|ler üstünde Beyazıd camisine götürül -|tor Avni Sanalın da cenazesidün Gül- tırmaları #ân olunur. Saz çalma derecesi mevzuubahs değil. de eyrıca ders gösterilecektin. müştür, Cenaze merasiminde şehrimizde bu - rü Ali Rıza Çevik, saylavlar, askeri ve hane hastanesinden (askeri merasimle kaldırılmış ve general Galibin cenazesi- Je beraber Edirnekapıya götürülerek şe. hidilğe defnedilmiştir.