21 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

21 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

21 Ağustos Turizm tayyareciliği ve hava polisleri İlk hava zabıtası teşkilâtı Amerikada kurulmuştur. Bilhassa Mişigan ve civarında her Cumartesi ve Pazar günleri tayyareci polisler vazife görürler. Bu tayyare- SON POSTA on Posta Sayfa ? POR DÜNKÜ GÜREŞLER lerde bütün iş pilotta değil, radyo operalındadır İngilterede hava polis teşkilâ Kuvvai hafızası yerinde olan her adam tabii hatırlar: Tayyarenin ilk ortaya çık- gün onunin ne kadar alay edilmişli, Hele turizm tayyareserine şark:lar bile tertib edilmişti, Halbuki bugün turizm (tayyareciliği ele Amerikada müthiş denecek derece. de bir inkişafa mazhar olmuştur... Cumartesi günleri hususi tayyareler! Bezmeğe gidenler arasında kazsya uğ- Tayanların sayısı mühim bir yekün tut- maktadır, Bu yüzden tayyare meydanların Zibatını temin ile uğraşan zabıta teşk Hum elf böğründe kalmıştı. Nihayet A- Merikan zabıtası, buna bir çere olmak Üzere «Tayyareci polis» kıt'ası teşkiline karar vermiştir. T in. polis, teşki) edilip işe baş. lam ktan sonra bunun değil yalnız. tay- Yarelere, fakat kara vasıtalarına da fay. dah olduğu anlaşıldı. Bu tayyare 3 teşkilâtını icad eden İngiliz izcileri olan Boy Skavt'ların reisi Bugün fından bir bölük ve tayyareleri eski Amerikan Cümhurreisi Herbert Hooverin tâ kendisidir. Tayyareci polisler iş başında İlk polis tayyareleri bir fayda temin eylememişti. Çünkü bunlarda radyo yok. tu. Bu yüzden tayyareci polisler #ncak karaya indikten sonra zabıt varakaiarını ve raporlarını tanzim edebiliyorlardı. Bu yüzden bir faydı temin edilemiyordu. Bugün iş tamamile değişmişlir. Hava zabıtası teşkilâtı faydalı bır şekle gir- miştir. Bilhassa Amerikada Mişigan (ve civarında büyük muvaffakiyetler oelde eylemiştir. Bugün bütün zabıla tayyarelerinde radyo bulunmaktadır. Zabıta tayyarele. rinde âmir vaziyetinde bulunan tayyare. ci değildir. Radyo operatörüdür. Radyo operatörü karada bulunan polis teşkilâ. tınn birçok şubesi ile temas halindedir. Gökten inen zabıtname Şimdilik, zabıtı tayyareleri ancak (Devamı 14 üne sayfada) ADEN POwEL 82 yaşında bulraı bu adam 30 yaşında bir erkek kadar genç, dinç ve sağlamdır Boy Skavtların umum kumandanı ün.! Vanını haiz bulunan Lord Baden Powell | tam seksen iki yaşında dinç bir ih- iyardır. Otuz yaşında tamusshha bir er- kek kadar çeviktir. Bu adam azmin can. bir misalidir. aden Powell İngilizdir. Hem de Yüzde yüz İn Hampshirede Pax İlde ikamet eder, Her saban saat beşte uluklarda muhakkak Koşarak dolaşır,| Mhina çok sevdiği köpeklerini alır, gene| arak evine avdbt eder, boksör gibi gi- Yinir. Eve geldiği zaman hafif bir kah- Yaltı yapar, kahvaltıdan sonra bisikleti. ön mil kanar mesafe kâleder. yahud duş yapar ve arkü- Hidan ikinci kahvaltısını yapar. Saat do. Küzda İş masası başına geçet. Bundan az evvel, Skavtların merkezi esinin Londrada Buckingham Palace Ronddaki mahallinden başka yore nakli takar eder. Ne gibir bir ev aranılması icab ©deceği kendisine sorulur. İord Baja Powell hemen çu cevabı Verir. >— Hiçbir veçhile alt kat istemem!... Ona göre biz bina aranır, Nihayet bir Artımanın beşinci kat: münasib görü. * Bu apartıman Regent Strestte bu- knmaktağır. Bu defa da der ki: — Ben hiçbir veçhile asansörü bulu- Man bir binada oturamam. Şimdi isa buldukları binanın yüksek Merdivenlerini dinç bir surette tırmanıp #ktadır... , Geçenlerde İmperial Tesim sergisinde, ressamlıkta büyük * Söhreti haiz bulunan Sir Robert Tiyantın dikkat nazarlarını 1 biz 4 tablo çeker. da ergi memurlardan birile araların- $öyle bir konuşma geçer: Headguartersle. me ea ann Lord Baden Powell — Bu güzel eserler kimin? Herhalde Tessamın genç olması Jâzımdır. Eserler- de gençlik fışkırıyor. — Eserler Lord Baden Powellindir. — Nasıl?... Tordun mu? Yoksa bu namda başka bir adamın mı? — Hayır! Tâ kendisinin... Lord Baden Powellin umdesi: «Never too late'diri» Yani «Hiçbir vakit geç ka. Tanınamıştır!> Lordun göstermekte olduğu (kudret, çeviklik, herkesi hayran bırakmaktadır. Kendisi, yüz yaşını aşacağına emin bulunmaktadır. Bundan az evvel on beş yaşındaki Skavtlarla yapmış olduğu uzun bir yarı- şı kazanmıştır. Mülâyim de d Dün Taksim stadında, üç bafta vel fasıla verilmiş olan serbest güreş- İere yeniden başlandı. Dünkü güreş - ler oldukça ehemmiyetli idi. İlk olarak 8 yaşlarında iki küçük güreşçi kar - deş, Hasan ve Selim karşılaştılar, be- rabere kaldılar. ralı Mustafa güreştiler, bunlar da be rabere kaldılar. Mülâyimle Sındırgılı Şerif güreşi i- se Sındırgılı gelmediği için kaldı. Ye. rine Romanyalı Ahmed çıktı Fakat güreş çok sert ve gayricidei bir şekilde cereyan ediyordu. Birinci devre hal, kın, hakemin ve hakem heyetinin mü. dahaleleri ile bitti. İkinci devrede Mü. lâyim ile hakem Sami Karayel arasın. da münakaşa başgösterdi. Bir aralık ü m hakemin üzerine yürüdü, « etraftan polisler geldi ov yet müsabakanın tatil edilmesi - ne mecbur kalındı. Hakem heyeti, kararlarina itast et. mediği için Mülâyimi diskalife etti. Manisalı Halil . Dimitri İskoviç 4 üncü müsabaka Manisah Halil - i riç (Karadağ) (arasında ğlı Avrupada yi tan mış bir pehlivandı. “Kendisine «Bal « kanların kaplanı» denilmekte İmiş. Manissir Halil İse uzun zamandan »- beri Türkiye ikinciliğini muhafaza et. mektedir. Beşi on geçe güreşe başlandı. Birin. ci dakikada Halil, hasmını kaptığı gibi yere vurdu. Fakat minder dışında kal. dığı İçin bu vaziyetten istifade edeme. di. Halil birkaç saniye sonra bördenbi- re Balkanların kaplanını yere çarpiz. Fakat İskoviç minderden kaçtı. Bir ara İskoviç hasmının başını ba- caklarının arasına alarak sıkıştırmış İ. se de Halil bu çetin ve müşkül yazi - yetten kendisini kolaylıkla kurtarmış tır. Sırtı birkaç kere yere gelen İskoviç, süratle bu fena (vaziyetten kendisini kurtarmış, müsabakaya devam etme - sine rağmen kat'i bir netice elde ede. memiştir. Karadağlı bir ara Halili yere aldık. tan sonra ayağile boynuna basmak su. retile tehlikeli favuller yapmıştır. Fa. kat hakem derhal vaziyete müdahale etmiştir. 20 nci dakika bitmek Üzere iken İs. koviçin çok hâkim bir vaziyette bu . lunmasına rağmen devre bitmiştir. İkinet devne başlar badlamaz Halil tekrar hasmını yere çarptıysa da İs koviç bu vaziyetten çabuk ve kolaylıkla kurtuldu. VI inei dakikada Hall, hasmını kap. tığı gibi yere attı, fakat sırtını yere getirmiş olmasına rağmen uzun müd - det ve nizami bir tarzda bu hâkimi - yetini devam ettirememiştir. Ve nihayet 14 üncü dakikada Halil, uzun ve sürekli bir micedeleden son - ra tuşla İskoviçi yenmiş ve çok alkış - Yanmıştır. Tekirdağlı - Bulgar Mehmed Arif Bankof Günün en mühim maçına saat 5,45 de başlandı. Günün bu en mühim müsaba - kasına karşı hallda fazla o heyecan ve merak vardı, Her iki pehlivan ayakte birbirlerini yokladılar. Bir ara Tekirdağlı Bulgarn ! İkinci olarak Somalı Fethi - Maika- Tekirdağlı Bulgarı bir saat içinde yendi Maniszlı Halil, uzun ve çok sert bir oyundan sonra Karadağlı Dimitri iskovçi mağlüb etti iskalifye edildi garın kolunu sımsıkı o yakalayarax onu sırtüstü yatırmağa muvaffak oldu, fakat tam bir tuş vaziyetine getiremedi, 9 uncu dakikada, Tekirdağlı, Bulgari yere âdeta çiviledi. Sağ kolunu sımsıkı yakalıyarak ve kafasını koltuğunun aj - tına alarak tazyik etti, Her iki taraf 10 uncu dakikada son de rece asabileşmişti. Nihayet bakem vezi, yete müdahale ederek her iki tarafı ba - rıştırmağa mebür oldu. 11 inci dakikada Bulgar, Tekirdağlıyı yere yıktı. Fakat Tekirdağlı bu vaziyet. ten bir hamle ile kurtuldu, ve Bulgarın sol bacağını yakalıyarak onu yerde iki saniye sürükledi. Dünkü at yarışları çok heyecanlı oldu Moyigisirini Mk baki daha uzatılması kararlaştırıldı # Dünkü at yarışlarında ve koşucular At koşularının beşinci haftası da büyük bir seyirci kütlesi önünde dün Veliefendi çayırında yapılmıştır. Bu hafta bahsimüşterekler oüçüzlü seyirciler Güreşleri takib eden Hariciye Vekilimiz Saraçoğlu ve Rana Tarhan Tekirdağlı raki bini yenmeğe çalışıyor 12 nci dakikada daha tehlikeli bir va- iziyete düşen Bulgar, bir ara, saçlarını yolacak derecede yeise kapıldı. Uzun bir mücadeleden ve bazan Bul . garın ve bazan 'Tekirdağlının hâkimi - yetinden sonra birinci devre bitti. (Devamı 10 uncu sayfada) ELLİ Güneş istanbul kürek birincisi oldu Beykoz ikinciliğ, G. Sa-ay da üçüncülüğü aldı Dün Yenikapıda yapılan yarışlar 60 . nunda İstanbul kürek şampiyonası te - mamlanmış oldu. Yarışinr güzel ve mun- tazam oldu. Yarışlara müsabska harici olarak iştirak eden İzmitliler çok mu vaftak oldular. İki birincilik ve dörti - kincilik kazanarak çok takdir edildiler, Bilhassa kürekçilerinin nefes ve enerji | kabiliyetleri mükemme'di. Müsabakalar daha çok G. Sarayla, Güneş (arasında bir mücadele halinde cereyan etti, Son, dört tek yarışında o Güneş ekibi enerjik hamlelerle kazanarak İs . tanbul şampiyonluğunu temin etmiş ok dular, Mübtediler: Tek — Galatasaray (Sa - ti) 2000 . 12.5. Güneş (Anastas), Beykoz (Mehmed), İzmit müsabeka harici #kin- ci. İki çifte: Beylerbeyi o (Masun, Hü samettin) 10.422, Galatasariy o (Reşad, Baha), Beykoz (Sadettin, Hüseyin), İz. suft müsabaka harici ikinci, Dört tek: Güneş (Ferid, Abdurrahim, Kenan, Halid) 9.29.2, Fenerbahçe, Gala. tasaray, İzmit müsabaka harici ikinci, Galatasaray 9 puvan, Güneş 8, Bey - lerbeyi 5 puvan.. Kidemsizler: Tek — Galatasaray (Sa. ayağını yakaladı. Fukat Bulgar bir tak, bahsin ilâvesile, daha fazla alâka topla|ti) 11.8, (2000, m.), Beykoz (Mehmed). laik atarak kendisini kurtardı. 6 ıncı dakikada, yerde Tekirdağlı, Bul l (Devamı 10 uncu sayfada) Güneş (Halid). (Devamı 10 uncu sayfada)