21 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

21 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

ayyarelerin hüğumunu (haber 5 Bedaş canavar düdükleri çalın- Maya başlamıştı. Kaynanasından yılmış, erkek bunu fırsat bildi, kaynanasının yü. züne baktı: — Canavarl Dedi, * Borcu çok olan adam, gaz maskeleri takmış, imdad ekiplerini gördü: — Adet olsaydı da, her zaman, hepi- miz böyle elbiseler giyseydik! Diye İçini çekti. Fotografçı gaz maskesi takmıs bir grupun resmini çekecekti Fotograf ma- kinesini sehpaya taktı, Ayar ett, haber verdi: — Biraz gülünüz, çekiyorum! * Genç kadın tayyarslerr bakıyordu. Tayyarelerden biri yar bom. " temsil eden kırmızı gaz bırakmıştı. Genç kadın kocasına döndü: — Hani, dedi, bana siglamen renkte bir rop yaptıracaktın! * Tayyare hücumu eşnasındı konuştu. ler: — Gazden korku: mısın? — Nasıl korkmam, bu ay gene seksen metreküp yakmışız.. parasını da medik, nerede ise kesecekler! vere- A ŞAKASI Çocuklu kadın gaz maskesi takmış po- Misi, çocuğuna gösterdi — Bak oğlum, bir daha burnunu ka. rıştırma.. sonra senin burnun da böyle uzar. * Polis yolda yürüyen bir erkeğe, sine mayı işaret Sığınağı giriniz. Erkek boynunu büktü: - Çok rica ederim bay raya girmeye icbar etmeyi ğmak olduğunu, tayyare h bile girmek mecburiyetinde kaldığımı biliyorum amme, bunu karıma anlata- mam,. bensiz sinemaya gittin diye, yap. madığını birakmaz * — Tayyareler gitü, normul hayat av- det etti, — Manttecssüf! — Neye maatteessö?, dedin! — Ben bakkalın, kasabın borcunu dü- şünmeye başladım, karım bıraktığı yer. den kavgaya başladı. Kapı çalındı mişa- firler geldi. Hizmetçi dört tabak kırdı. Karşı komşu zâdyosunu sonuna kadar açtı, Sokaktaki çocuklar yen! baştan top İ oynamaya başladılar, topları odamın ca- mına çarptı, cam kırıldı. İşte normal hayat. | Damat Alsiliksi beni bu- gerçi umu sebe. | Bunları biliyor mu idiniz? | Telgraf darbelerile aşk i Amerikada bır tehlike vukuunda gaz maskelerini yüzlerine geçirerek sığınak. lara sığınan modern sevgililer, maske » lerden ne söylediklerin! anlamadıkların. dan, yeni bir usul keşletmişler ve telgraf darbeleri usulü ile birbirlerine sevgile - rini ilân etmişlerdir. Kefir nedir ? Bizde bile bazı pastahanelerde ve güt. çülerde kefir diye bir mayi satılmakta - dır. Avrupada bir hayli nam kazınmış olan kefirin ne olduğunu biliyor musu - nuz?.. İ| Kefir inek sütünden yapılır. İnek sü - tünün içerisine dispora caucasica deni » len bir maya atılır ve bu maya sülü Kefir yapar, Tahammürün urun müddet yapıldığı. na göre alkol derecesi artmaktadır. Bir, iki, üç gün müddetle mayalandırılan ke- firde yüzde iki buçuk nisbetinde alkol bulunmaktadır. Bu kefir kabzı mucib o- İur. Vasat derecedeki kefir yüzde 1,85 nisbetinde alkole maliktir. Yüzde bir de- recesindeki ketir bilâkis müleyyindir. Hep sinde de litre başına 5 den 7 grama ka. dar asid laktik vardır. Kefirin mide ve ciğer hakstalıkların - da, barsak ufunetlerinde, hattâ vere - min başlangıcında bile faydası görülmek tedir. Bir şikâyet sesi Şöyle bir mektub aldım: «— Harbiyede tramvaydan yaya kaldırımına geçerken karşıma küçük biz aile çıktı: Basma elbiseli, şapkasız bir kadın, elinde bir ekmek, öbür elinde üç dört yaşında bir kız ço. cuğu, yanında da yorgun elbiseli bir genç erkex, hem koruşuy hem yü. rüyor, hem de arasıra çocuğu seviyor- Jar, konuştuklar: dik anlamıyorum, fakat belli k' şendirler. Harbiyenin solundan bilmem hen. gi dere içine inen bir sokağa saptılar. Hiçbir işim yok, vakıt geçirmeye muh. tacım, ar'talarından yürüdüm. Ke- ranhk, bozuk kaldırım hayır hiç kaldırımsız, toprak düler. Tek kati, ler, durdum. yal işik parladı. Sonra bir çocu hası, ince bir şarkı ses geldi. Teyzeciğim, bu küçük aileye hased. le baktım sanmazsınız elbette, bilâkis onun neş'esinden ben de neş'e ay dum, zevkinden zevk hissesi aldı fakat ayni zamanda da kendimi dü- gündüm: İşte bakınız dün gece eve geç indim, yoldan basık bir eve gir gittim, sinirlenmemek için geç gittim, yemeği müteak:b hemen yatabilmek için geç gittim. «— Evleniniz, diyorsunuz, yuva ku. runuz, diyorsunuz, çoluk çocuk sahi- bf olunuz, diyorsunuz, fakat sizin ar zunuza uygun çıkmıyan kadın, her. gün bir başkasını misal göstererek ta- katinizin fevkinde fedakârlıklar isti- yen kadın, umduğunu alamayınca sv. rat eden kadın, nihayet hasta bir ev... Gönül işlerinin verdiği netice hep bu mudur? * Okuyucuma kısa bir cevab: Gönül işleri bazan budur, bazan da kendi; nin şetaretine şahid olduğu küçük, £ kir ailedir ve nihayet ikisi birden bir piyangodur. Okuyucumu bahsettiği geki) çıkmıştır, küçük aileye de öteki #sabet etmiştir. Yalnız unutulmaması Jâzım gelen bir piyangodan bahsode, yim: Bu gönül işlerinde talih fişlerini çeviren el gaibin, şansın elidir, sanın kendi elidir ve kim bilir mes'u- Myetin hesabında okuyucuma isabet edecek miktar ne kadar mühimdir? TEYZE POSTA Gönen elektriğe kavuşuyor Balıkesir (Hususi) — Gönende be « lediye tarafından (o yaptırılmakta olan elektrik tesisatı 30 Ağustosa kadar bi. tecek, o gün kasabaya cereyan verile- rek aydınlatılacaktır. o Şimdiki halde direk dikmesi, hat çekilmesi tamam - Fransızların en ağırbaşlı san atkârı. Victor Francen lanmış, lâmbaların da takılmasına baş. yi lanmıştır. Elektrik santralı 120 beygir kuvvetinde, 220 voltluktur. Gönen belediyesi, kaplıcaları da, ih. tiyaç ve rağbet karşısında genişletme- ğe karar vermiştir. Bu maksadla ye - widen 10 bin liralık yeni kaplıca tesi. satı vücude geti Kasabanın halihazır harit Bu sene i. mar harita nâcaktır. Kandıra keten islah istasyonu açılıyor İzmit (Husust) — Ziraat (Vekâleti Kendırada keten islah istasyonu öç » mağa karar vermiştir. Keten mütehas. $ısı Celâl TTarıman Kandıraya giderek tetkiklerde bulunmuş, ıslah istasyonu olacak sahayı görmüştür. Ketenin mer- kezi olan Kandırada keten ıslah istas- yonunun teessüs etmesi, Kandıra köy- lülerini pek 2i indirmiştir. Osmaniyede arılarla mücadele yapılıyor Adana, (Hususi) — Osmaniye kaza- sında belediye arılarla mücadeleye ka. rar vermiş ve bu kararı tatbike geçmiş. tir. Belediye bir arıyı on paradan almak- tadır. Şimdiye kadar 60,000 arı alınmış. tar. Akçakocada fındık mahsulü bereketli Akçakoca (Hususi) — Kazamızın başlıca serveti olan fındık bu sene çök bereketli ve güzeldir.. Mahsul toplan- mış ve kurutulmaya, ve ayıklanmaya başlanmıştır. Fındık bu sene Akçako - calılara mühim miktarda para temin edecektir. Resmimiz (Oköy kadınlarını Akçakocanın mil$ kıyafetlerile fındık toplarken gösteriyor. Adana Ticaret Odası reisliği Adana, (Hususi) — Adana Ticaret O. dası reisliğine Feyzi Dural seçilmiştir. Feyzi Dural dün yeni vazifesine baş- Victor Franceni sokakta, tiyatroda, sinemada, konserlerde görenler bir san'atkâr ile karşılaştıklarım biridir. Çok sadedir, çok temiz sanmazlar, O tam manasile halktan giyinir, nezaketi dillere destandır. Victor Prancen son çevirdiği filmde İn giliz kralı yedinci Edward rolinde ve Petersburg gece leri filminde Muvaffakiyetli birçok filmler çevir. miş olan Victor Francen Avrupa sinema san'atkârları içinde en fazla takdir edi- lenlerden biridir. Onu sokakta, tiyatroda, sinemada, konserlerde görenler bir san'atkâr ile karşılaştıklarını sanmazlar, O tam ma- sile halktan biridir, çok sadedir, çok temiz giyinir, İnkat ifrata kaçmaz, ne. zaketi dillere destandır. Esasen çevirmiş olduğu filmierda de hep bu yolda ro'ler yapmıştır. Şimdiye kadar birçok film çevirmiş olmasına rağmen Victor Francenin sine- maya intisabı yeni sayılabilir. O, sine- maya «sesliz filmler:e intisab eylemiştir. Bu hususta diyor ki. «— Bir çokları gibi ben de başlangıçt sinemaya muhalif bulunuyordum. A. sik tiyatrocu olarak yetişmiştim. Bu yöz- den metne ve şekle riayetkârdım. S'ne- mayı tâli bir sana: telâkkı ediyordum. Tiyatronun vermekte olduğu zevk, vere. miyeceğine kani idim. Esasen yapmış ol- duğum iki üç teşebbüs te bu hissimi tak- viye evlemişti.» Victor Francen sessiz filmler zama. nmda üç film çevirmiştir. Bir daha çe- virmemeğe de azmeylemişti. Fakat meş- hur Fransız rejisörü Absi Gance'in ısra. ni Üzerine «Dünyanın sonu» adinda bü- yük bir film çevirmiştir. Bu filmdeki tecrübesinden memnun olmamıştır. Bu hususta diyor ki «— Bü film fevkalâde bir şey değildi, cazib değildi. O vakit vesait te mata- fmamidı. Bundan sonra çevirmiş olduğun ikinci sözlü film olan Aigion da bende evvelki kanaati takviye etti. Bundan sonra sar'atkârın çevirmiş ol. duğu iki #lm onun kanaatini değiştirme. ğe yaradı. Sözü gene kendisine bırakalım: «— Gaby Morlay ile çevirmiş oldu gum «Aşktan sonra» filminde sinemanın bahşeylediği imkânları gözönüne getir. dim. Bu imkânlar bilâhara gene Gaby Morlay ile birlikte” çevirmiş olduğum «Ariane, genç Rus kızı filminde kendi. ni gösterdi.» Victor Francen'ın sinemayı sevmeğe başlamasında herhalde Gaby Morlay'in tesiri olsa gerek... Beraberce çevirmiş oldukları filmlerin sayısı hadsiz hesab- sızdar. En son nlarak ta birlikte Entente Cordinle, udındı büyük bir film çevir. mişlerdir. Önümüzdeki sinema O Mmevsi. minde şehrimizde seyredeceğimiz bu film ve baş rolü yapmış olan partöreri Gaby Morlay hakkındı Victor Francen diyor ki: «— Gaby Morlay hakikate er bir san'atkârdır. O kadar san'at kudreti Son çevirmiş olduğumu? Cordiale filminde İngiltere kra« çesi Viotoriayı temsil ediyordu. İkrivar kraliçeye benziyebilmek için avurdları na o kadar pamuk tıkamış idı ki çok ke. re tıkanacak oluyordu. Makyajı ona gö re yapılmış olduğundan filmdeki sahre bitinceye xadar ? kalması lâzım ge. yordu, Üstelik su da içemiyordu. Bı bir idi ki, tasavvuru bile çek güçtür, Ben kendi hesabıma onun namına sıkıntı çe. kiyor idim. Fransız sinemacılık tarihinde mühim bir mevki tutacak olan bu filmde İngik tere kralı yedinci Edwarda mümkün mertdbe benziyebilmesi için san'atkât Victor Francen şişmanlamak için bir #y müddetle sayfiyede kalmiştr. Hususi İbir rejim tatbik eylemiş ve tam yedi ki'e | kazanmıştır. Bundan masada sâkal birak. mıştır. Bu filmi seyre; ş$ nlanar © nun kral y i Ed 4 ile olan müşa- behetine hayret eylemişlerdir. İstitraden söyliyelim ki film halka gösterilmeden evvel İngilter: kral sile, sine gösterilmiştir ve ancak kral g'lesi. nln manevi tasvibin: adıktan sonra piya- saya çıkarımıştır. a rran ana saman eman amam sansa vas lmez gösteriyor Yağmurdan ıs. anmasın