26 Ağustos 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Ağustos 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Bay Ahmed çok umta bir balıkçı idi.| Bütün boş vaktini sandalda balık avla. makla geçirirdi. Bu sene gene av mevsimi başlar bağ- lamaz, Bay Ahmed sandala atladığı gibi! denizde keşfe çıktı. Yanına bir sürü, ba. kıklara ziyafet çekip, onları bir tarafa toplamak için, yiyecek şeyler almıştı. Epeyce masraftan çıkmıştı amma, birçok balığın oraya toplanacağını düşünerek keyifleniyordu. İşini bitirdikten sonra, ertesi sabah er- kenden gelip, beslediği balıkları tutmak bevesile evine döndü. Bu sırada, Bay Ahmedden daha az meraklı olmıyan, Bay Mehmed sandalına atladığı gibi denize açılmıştı. Onun da ni- yeti, balıkları yemleyip ertesi sabah tut. maktı, Bay Mehmed oldukça masraflı bir ziyafet çektikten sonra evine döndü. Ertesi sabah şafakia beraber sandalla. rma atlıyan iki balik meraklısı ayni nok. tada karşılaşıverdiler. Evvelâ ikisi de şaşaladılar. Bay Mehmed: — Siz başka tarafa gidip avlanın, bu. rada avlanmak yalnız benim hakkımdır, dedi. — Ne münasebeti Burasını &atın m aldınız. Hem dün akşam ben balıkları avlamak için bir sürü masref edip onla- ra bir güzel ziyafet çektim. Siz başka ta- rafa gidin de avlanın. Bay Ahmedle, Bay Mehmed böyle mü. nakaşaya devam ettiler. Nihayet ellerin. deki kamışları bivbirlerinin kafasında kırınca büsbütün coştular, İkisi de küreklere sarılıp birbirlerinin sandalına bücum ettiler. Hızla İlerliyen sandalları, eski zaman korsan gemileri gibi çarpışınca Iki avcı kendilerini suda buldular. Bu arada balıklar hem yiyeceklerini yiyorlar, hem de bu iki akılıya bakıp hayret ediyorlardı. Bay Ahmedle, Bay Mehmed suya düş. ölkelenmişlerdi. Birbirlerine fırsat bul dukça tekme yurmmik savurup duruyor” lardı, Sahilde devriye gezen polis sabahın bu saatinde deniz ortasında dövüşe kalkan iki kavgacıyı görünce yarında duran kö. peğine: — Haydi yakala şunları getiri dedi. Bu emir üzerine hemen suya atlıyan köpek iki kavgacınm paçalarına yapıştı. Zorla ikisini de sahile getirdi. Polis ya. kalarına yapıştığı gibi ikisini de cürmü meşhud mahkemesine götürdü. Hemen muhakeme edilip cezaları verildi, Asu işin fenası ikisi kavga ederken bir üçüncü balıkçı, Bay Ali elinde oltasi ayni yere gelmiş, bu kadar çok balığı b'r arada görünce hayret etmişti. Hemen oltasını hazırladı. Suya attı, atmasıyla çekmesi bir oldu. Balıklardan biri tutul muştu bile. Bay Al; etrafında kopan gürültüve hiç aldırmadan mütemadiyen balıkları ya. kalıyordu. Bay Ali elinde balık torbaları evine giderken o sırada mahkemeden çıkan Iki kavgacı ile karşılaştı. İşte Bay Ahmedic Bay Mehmedi kılları başlarına o zaman geldi; gülüm. seyerek: — Amma budalalık ettik hat “Dövüş edeceğimize balıkları tutsaydık ya. Bu kadar balık hangimize yetişmezdi? Tuuu yazık oldul tükten sonra da akıllanmamış, büsbütün #* Gözn aldanır Hatlardan birini ötekinden uzur gö. rürsünüz. ölçünüz, yanıldığınızı anlı. yacaksınız. Her iki kulur da birbirine müsavidirler. Hatların başlarına konu. lan içeri ve dışarı doğru çizikler sizin gözlerinizi aldatmışlardır. Hatlardan biri en büyük, ortadaki on- dan küçük, diğeri daha küçük görünü- yar, Fakat her üç hat ta birbirlerine mü. savidirler, Hatların başlarındaki çizgile. rin açıklığı onları göze küçük ve büyük gösteriyor. | Yeni Bilmecemiz | Bu adamlar ne iş görüyorlar, ellerin- ki sletler nelerdir? Ressam, resmi ya. rım bırakmamış Ol saydı, ellerinde alet. leri de olacak, siz de onların ne İş gör. düklerini anlıyacak- tanız. Ressam eksik bıraktığı şeyi tamam- lamak size düşüyor. Adamların duruşla, rına, ellerinin vazi, yetine dikkat edin. ellerinde naml alet. ler bulunaceğını an. larsımız. Onları ye- pın ve resmi gazeteden kesip bize gön » derin. Doğru yapanlardan bir kişiye bir kol saati, diğer yüz kişiye Son Postanın küçük okuyucularına vermek için yap. tırmış olduğu güzel ve kıymetli hediye. yüz kiloluk du. nu aşağı : çekiyor gibi geliyor, tırmanamıyor - İleri vereceğiz. Bilmeceye cevab verme İ müddeti on beş gündür. Bilmece ceva-| İbmı bize gönderdiğiniz zarın üzerine «Bilmece; kelimesini ve bilmecenin gaze-| görünür değil mi? Halbuki kaide ile boy KE YAİİİSAA Kalın beyaz hatlar eğri büğrü görü. tamamile müvazidirler. İnce beyaz hat ların çiziliş şekilleri onların müvazi ok kaçmış, deniz kenarına deniz de bugün çok güzel, gitmişti, yosunu giymişti. Fakat biran düşündü, yemek yi. yeli henüz bir saat olmamıştı. nüyorlar değil mi, halbuki birbirlerine| dukları halde müvazi görünmemelerine sebeb oluyor. Bu şapkanım boyu kaidesınden uzun birbirlerine müsavidirler. bir yük o- tede çıktığı tarihi muhakkak yazmalısınız. Yıldız bugün evden — Oh ne iyi, demişti. Alelkcele soyunmuştu. Mayosu yanında idi, EZ inme 'Tok karnına denize gir. Biraz sonra uykusu gel menin iyi olmadığını bi- mişti. Ağacın altnda W Mirdi, Biraz beklemesi lâ- zandı. Uzanır uzanmaz dS xundı, Bir ağacın altına uyumaştu. Soyunur soyunmaz m3. bile Deniz kenarına doğru bacaklarının bütün hızile koşmaya başladı. Kendini heman denize atacaktı, Uyandığı zaman ne kadar müddet uyuduğunun farkında değildi. Horhal. de epey uyumuştu. Artik denize gin meliydi. Çünkü © uyuduğu esnada sular çö“ kilmiş, onun deniz gördüğü yerde kumu lar, çakıllar meydana çıkmıştı. Denize atladı, Fakat atlar mtilamaz suya düşeceği yerde kumların, çakılla- rın üzerine yuvarlanmıştı.