1 Eylül 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

1 Eylül 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Sayfa SON POSTA | Hâdiseler Rarpmnda | DEVAM EDERSE 1 Eyii 1940 tarihli gazetelerden: «Hitlerin 586 ncı mesajını tayyare ile Londraya götüren, İngilterenin Berlin sefiri Henderson, tayyareden iner inmez başvekâlet dairesine giderek | başvekil Çemberlayne mülâki olmuştur. Hitlerin mesajına cevab olacak mesaj bugün tay. yare ile Berline gönderilecektir. Mesajı ağlebi ihtimal gene Henderson götüre, cektir.» * 1 Eyidi 1930 tarihli gazetelerden: «Harb tehlikesi üzerine Paristen çıka- rılmış olan çöcukların artık büyümüş ve birer delikanlı haline gelmiş olmaları se. bebile Parise iadeleri kararlaştırılmıştır.s * 1 Eylül 1855 tarih'i gazetelerden: «Almanya ile Rusya arasında mün'a. kid ademi tecavüz mukavelesinde maddeler bulunup bulunmadığı on beş senelik mütemadi uğraşmadan sonra an- laşılamamıştır.» * 1 Eylül 1980 tarihli gazetelerd | Bunları biliyo gizli! |, Kapatılmış olan Alman - Leh budu. du, elân kapalı durmaktadır ve açılması imkânı kalmamıştır. Çünkü senelerden- beri geçilmiyen bududda evvelâ küçük| nebatlar çıkmış, zamanla bunlar büyü.| yerek Almanya ile Lehistan arasır.da ke. İsif bir orman mayduna gelmiştir ki, bu İ ormanın kesilerek hududun açılması &- | meliyesi böyük masraflara ve uzun sene. lere mütevakkıftır.» * 1 Eylül 1969 tarihli gazetelerden: «İyi haber ulan membalardan öğrenil diğine göre harb tehlikesi he: ol muş değildir. Bugünkü vaziyet 1939 se. nesindeki vaziyetin ayn Not: 1930 senesindeki vaziyet te 1914 sene. sindeki vazıyetin aynıdi. Çok uzun za İman geçtiği için karilerimiz belki 1914 ü hatırlamazlar. Harbi Umumi o tarihte çıkmıştı.» İma Mlslisi Kadın Köşesi Kroşe ceket rmu idiniz? | Yeni bir yıldıza Danzig ismi kondu Son günleri. çinde kan yerine şimdilik mürek- keb döktüren Dan toplanmıştır. Kongrenin içtimadan mak- sadı şudur: Almanyada Heidejberg rasadhânesi Alimlerinden Doktor Reinmuth tara fından son defa keşfedilen yıldıza bir sd koymak... Alimlerden biri bu yıldıza «Dânzig» isminin konulmasını teklif eylemiştir. Teklif ekseriyetle kabul edilmiştir. ” Yol ve dere farkı Maysböceğini bilir misiniz?.. Bu bir nevi küçük sinektir. Bu sinek ilkbaharda ortaya çıkar, Yumurtaları birbirine sal. kım halinde bağlıdır. Sirek yumurta - larını grup halinde derelerin üzerlerine bırakır. Şimdi meseleye gelelim: Asfalt cad - delerin güneşin tesiri altında parıl parıl parlamakta oldukları malümdur. Bu cad- delerin parlamakta olduğunu gören bu sinekler burasını dere zannederek yu - Horozlara gözlük takan bir çiftlik sahibi Amerikada New Jerseyde bir çift İlk vardır. Bu çıft likte bulunan ho . rozlara hep gözlük takılmıştır. Ho - rozlara gözlük ta kılmasının. sebebi şudur: Çiftlik o sahibi 5 haorozlarının birbirlerile daima kavga et, tiklemini ve kan içinde kaldıklarını söz-| dükçe üzülür dururmuş. Horozlar kanı görünce büsbütün azar. larmış. Mücadele ölüme kâdar devam © dermiş. Bugün bu çiftlikteki horozların cüm - lesinin gözlerinde kırmızı comdan göz « lükler vardır. Bu gözlükler goyalarına tutturulmuştur. Horoz küçük yaşından. beri kırmızı renge alıştığından kırmızıyı fevkalâde bir şey telâkki eylememekte- dir. Çittlik sahibinin tecrübesi muvatfa . kiyetle peticelenmiş bulunuyor. ———— murfalarını caddeye bırakmaktadırlar... Bü yüzden hayvancıklar beyhude yere Yemcinslerinin ortadan kaybolmasına se beb olmaktadırlar, Bunun bir de mühim bir mahzuru var- dır. Cilâlı caddeden hızlı gitmekte olan otomobiller bu yumurtaların üzerinden geçerken patinaj yapmaktadırlar... & Muadelesi Ankarada oturan Bayan Fahire fe kocası arasında bir fikir ihtilâf çıkmış, Bayan Fahire bana yazdığı mektubda bu fikir ihtilâfım şöyle hülsa ediyor: «— Kocamın bütün arzusu bize bir yuva teşkil ettikten başka biraz da irad temin edecek bir bina yap. tırtmakta, her şeyinden keserek pa- ra biriktirmekle meşgul. Ben ise kocamın arzusunu tasvib etmemekten çok uzağım. Fakat faz. la isticali de yersiz buluyorum. — «Gençlik senelerini mahru yet içinde geçirdikten, hatta çocu - Humuza bir mürebbiye bile tutma. dıktan sonra ibtiyarlıkta (o gelecek refahı ne yapayı diyorum. Bir gün gene bu çeşid bir münakaşa es. nasında köcam Son Posta okuyor « du, gülerek: — Bir defa da Teyzeye yazıp sor. sana! dedi ve işte bu satırları size bunun için yazıyorum.» Ben bu ailede erkeği haklı bulu. yorum. Bir vakit müsamerederde bir giydiğini bir daha giymemekle göze çarpan bu kadın, senede 7, 8 kostüm yaptırtan bu erkek, İl nede bir otomobil değiştiren fi ile yarın eski tanıdıklarının göremi. yecekleri bir köşeye çekilmek za « ruretini duyabilirler. Fakat kendi yuvasında oturan filân aileyi sene - lerce sonra da gene orada bulursu. muz, birinci kısım görünmek muvak kat, ikinci kısımda heyat tarzı dal. midir. Bununla beraber Bayan Fa. hirenin noktai nazarında da küçük bir hakikat hissesi yok değildir. De mek isterim ki her allenin seviyesi ve imkânları derecesinde bir ha - yat standard: olmalı ve bu hayat *standardı imkân nisbetinde muha. faza edilmelidir. Allenin mevkiini muhafaza etmesi, kendisine lüzum. lu münasebetleri idame etmesi hep ona bağlıdır. İktisad bu mevkiin muhafazası şartile yapılmalıdır. Kroşe ile örülmüş bir ceket: Üç renk yün kullanılmıştır: bey siyah.soman. İki son renk çizgiler iç dir. Beyaz; esas rengi teşkil Düğmeleri, belinin da bir sentör takılmış gibi gösteriyor. Şık bluz Yan kupların altı büzgülü. Kolda ka. paklar. Yaka kenarında fırfır, üstünde iki düğmeli mandal. Robanm göğüsten aşağı uzanan parçası beli sentür gibi sa. rıyor. Bu bluzu genç kızlardan ziyade ol- gun ve dolgun vücudlü kadınlara tavsiye ederiz. “İkadaşı Ağ “ İsorgularında: ediyor. incecik kemeri de siyahtır. Bu kemeri somon rengi geniş bir lâstikle ortasından geçmesi cekete bir başkalık veriyor. Adetâ yepyeni tarz ) ev ve dükkân Biri 11, diğeri 14 yaşında yaman i- Xi küçük hırsız hakkında 4 üncü sor. gu hâkimliğince dün tevkif kararı ve. rilmiştir. Bir müddet evvel adliyeye verile - rek, haklarında tahkikat açılan Receb ve Al isimlerindeki bu iki yaramaz, Beyoğlu, Kasımpaşa ve havalisine da. danarak, muhtelif zamanlarda 42 ev - den hırsızlık yapmışlardır. Küçük hir <r)ar gündüz ve gece işledikleri | bu sirkatleri bazan açık kapılardan içeri girmek, bazan kapıları kırmak sureti. le başarmışlardır. Girdikleri yerler - den ev eşyası, kundura, kümes hayva. natı vesaire çalan Küçükler, bunlari muhtelif #imselere satmışlardır. Nihayet zabıtaca sıkı bir takibden kayı ele veren Receble ve ar. » adliyeye verilerek, yapılan sonra — Bizi bu hırsızlıkları yapmağa A - sm isminde biri teşvik etti. Asım, bi- 7e para veriyordu, bizde şuradan, muıradan çaldıklarımızı ona götürüyor. duk. demişlerdir. Müddetumumtlik, suçlu çacukları 4 üncü sorgu hâkimliğine vermiş, bir müddettenberi yapılan tahkikat so - sabit olmustur. Çocukların ifadelerin. de müsevvik olarak İleri sürdükleri 30 vaslarındaki Asımın da biri 11, diğeri 14 yasındaki bacak kadar !ki çocukla sucta teşriki mesai ettiği tesbit edil. mistir. 4 üncü sorgu hzkimliğince, gayri - mevkuf bulunan üç suçlu hakkında, suçlarının. sabit mesi Üzerine tevkif kararı vermistir. Her üç maznun da, muhakeme edil. mek üzere âsliye ceza mahkemesine sevkedilmişlerdir. Memurları döven bakkal hapse mah'üm edildi Bir tahliye kararını infaz etmek ü - zere evine gelen 3 üncü icra muavini "Kemal ve polis memuru Mehmedi tah. kir ve darbeden bakkal Fazılın mev. küfen yapılan duruşmasına, asliye | inci ceza mahkemesinde dün de de - vam edilerek, karara bağlanmıştır. Geçen celsede dinlenen Amme şahid lerinden Ahmedin söylediklerine iti » raz eden suçlu vekili; bir keşif yapıl « masını taleb etmiş, bu taleb mahkeme ce kabul edilmiştir. Yapılan keşif raporu dünkü celsede okunmuş ve bu raporda şahidin so - kakta bulunduğu yerden evin içerisin. de vukubulan vak'ayı görebileceği be- yan edilmiştir. Bundan sonra söz alan müddelumu imi İhsan, eski tecziye talebinde israr İyi davacı vekili Mahmud da: soyan İki çocuğun tevkiflerine karar verildi Çocukları hırsızlığa 50 yaşında bir adamın teşvik ettiği anleş 'arak oda tevkif olundu mak itiyadında değilim. Fakat, o bir icra memurunun vazife sırasında dö « vülmesi, beni, bu davayı kabule sev - ketti. İstihsal ettiğimiz hakları © bize bu daireler temin eder, demiştir. Nihayet, dava neticelenmiş ve mahs keme kararını tefhim ederek, suçlu Fazıl 2 ay 16 gün müddetle hapse, 30 lira para cezasına ve taraflara 100 W- ra manevi tazminat ödemeğe mahküm edilmiştir. Üsküdar cezaevi müdürüne işten el çektirildi Adliye müfettişlerince yapılan o bit tahkikatta, görülen lüzum üzerine Üs. küdar Cezaevi müdürü Cemile işten el çektirilmiştir. İlk mekteb çağındaki çocuklar mutlak surette mektebe devam ettirilecek Bir hafta evvel Ankaraya gitmiş o « lan İstanbul Maarif Müdürü 'Te' Kut, dün sabah Ankara ekspresile şel rimize dönmüştür. numda her ikisinin de suçları delillerle)” Maarif Müdürü Arkarada tığı müddet zarfında, İstanbulun eb ihtiyacı hakkında Vekâlete izaha' vet mistir. Öğrenildiğine göre Vekâlet, İstanbul da ilk mekteb çağında olup mektebe devam etmiyen çocukların mutlak süs rette tahsile devam etmeleri hususun- da kat'i bazr talimat vermiştir. Maarif müdürü, bugünden itibaren şehrin her tarafına müfettişler göndes rerek bu tarzda bulunan çocukların vaziyetlerini tesbit ettirecek ve bun « ların mektebe gitmelerini temin eden cektir. Diğer taraftan bina ihtiyacını karşis lamak üzere muhtelif semtlerde mü « nasib binalar araştırılacaktır. İki taksi otomobili çarpıştılar Evvelki gece saat 2 de Harbiyede Ye dek Sübay Okulu önünde bir otomo « bil kazası olmuştur. Pangaltı Halaskârsazi caddesinden gelmekte olan şoför İbrahimin idare « sindeki 2224 sayıh taksi otomobili, Harbiyeden gelen ve şoför Osmanın kullandığı taksi ile Yedek Sübay Oku Tu önünde çarpışmıştır. Bu müsademede her Iki otomobilin: de ön çamurlukları parçalanmış, canda ları kırılmıştır. Nüfusça zayiat olmas mıştır. Kazaya kimin sebebiyet verdiği zabıtaca tahkik edilmektedir. Bigada bunaltıcı sıcaklar Biga (Hususi) — Burada ker yıldan dahâ fuzla sıcaklar olmaktadır. Gölges de hararet 35 i bulmakta, sıcakrüra — Ben, müşteki sıfatile vekâlet al -|gârlar çok şiddetli olarak esmektedi: | Bacaksızın maskaralıkları: Yürümiyen sandal |