19 Eylül 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

19 Eylül 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

19 Eyidi ayina” “Son Posta, nın H İLK AŞKIM Nimet Mustafa ANNESİ AMİNE. Yazan ? İlk aşk, en kısa süreni de olsa, insan ömrü oldukça unutmazmış. Nitekim ben de bir hayal sukutile nihayellenen ik aşkımı hiç unutmadım. Bundan on beş sene kadar ev- veldi. Ben henüz on sekiz yaşımda bir deli- kanlı idim. O zamans kadar dersten baş kal- dırıp aşka, güzel genç kızlara bakacak pek zaman ayıramamıştım ki. Benimle ayni yaş- ia olan arkadaşlarım, ceplerinde sevdikleri- nin resimlerini gezdirdikleri, haftada bir iki defa onlardan kendilerini sevindiren, ağla- tan, düşündüren mektublar aldıkları haldı ben ne cebimde reğim gezdirmiş, ne de me tub atmıştım. Arkadaşlarımdan a7 mi yakı- şıklı idim; hayır! Genç küçük hanımların başlarına gitmiyecek kadar manasız mıy- dım? Hayır. fakat biraz fazla çalişkan cl- biraz da cüretkâr olamamam beni bu sahada arkadaşlarımdan geri bırakmıştı. İşte ilk defa on sekiz yaşımda iken sevmiş- tim, mekteb tatili İdi. Babam İçerenköyde bir köşk kiralamıştı. Oraya taşınmışlık. Ben buna pek memnun olmamıştım. Deniz kena- rı yerler dururken bütün bir yazı İçerenköy gibi bir yerde geçirmek hoş“olmıyacak diye Kirsindığımız köşk üç ketlı kattaki odalsrdan birinde bahçede m gelmişti Yatmak ü- b ta- Mehtab da vardı. Kendi kendime: hele şu balkona biraz oturayım; dedim. Balkondaki koltoğa otur- dum. Komşu köşkiere baktım. Hepsi kapka- ranlıktı Burada da herkes.ne kadar erken yatiyor, eri yakın köşkün bahçesindek! azma kütüklerine ay varmuştu. Oralara bakıyor- dum. Kütüklerin biraz ötesinde bir genç kı- zu tek başına oturduğunu gördüm. Yüzü pek seçilmiyordu amms saçları altın sarısı Jdi, narin bir vücudü vardı w madan otu mi ondan ayıramadım. He görmüş olmalıydı kadar olurken herhalde o da benimle alâ- kadar oluyar, o da benim hareketlerimi ta- kib ediyordu. Böyle ne kadar zaman geçti bilmiyorum. O hep a kaldı. Ben içeri girdim ve uyudum. Gece rüyamda onn gördüm. Saçları sap- sarı, gözleri koyu lâciverddi. Vücudü en muntazam vücüdda daha muntazam adde- dilebilirdi. Bana Sok uştu, Yanyana ii kolu koluma, eli eli yordu. Bana bakıyor: Seni çok sevi Diyordu, ben de.» — Seni çok seviyor Gözlerimi açtığım zaman sabah olm m? 1 sözü tekrarlıyorum: | ikâyesi “namaz O rüyamda gördüğüm gibi hep gözlerimin önüne geliyordu. Kim bilir, ben onu düşün- düğüm zaman o yatağında nasl mışıl mışıl uyuyordu. Belki de o da rüyasında beni gö- İrüyordu. Olur ya. beni sokakta görmüştü. Beni beğenmişti. Beni beğendiği için bahçe- de saatlerce oturmuş, benim onun yanma gitmemi beklemişti. Kim bilir yatağında iken ne kadar gözel olurdu. Beyaz çarşaflar arasındaki | fildişi vöcudünün kim bilir ne cana yakın bir hali vardı, Yastığın üzerine dağılmış olan #arı saçları kim bilir ne kader güzel duruyordu. Ellerimi uzatmak, oksamak, okşamaya dö- yuncaya kadar oksamak istiyordum. O gün akşama kadar hep onu düşünmüş- tüm. Bahçede saatlerce dolaşmış, köşke sa- Bilerce bakmıştım. Yâzik ki ne peneerede onu görebilmiştim, ne de sesini duyabiimiş- tim. Gece olmuştu. Ben gene bahçede saatlerce dolaşmıştım. Onu görmekten fümidimi ke: Uğim zaman odama çıktım. Balkonun k3 şın: açtım. Oraya, bir gece evvel onu görü güm yere baktı m. Gene ayni yerde İdi İni yerde idi ve muhakkak ki benim bulundu- İğüm balkona bakıyordu. Onun yanına git- Jmeliydim Onunla konuşmulıydım. Bu ne güzel, ne umulmaz bir saadet olacaktı. Bir İgece evvel rüyada gördüğüm gibi onunla elele tutuşacak, birbirimize çok yakın, yan- yana oturacaktım. Yüzü yüzüme değecekti. aklarımın tıcuna basa basa merdiyen- dim, bahçeye çıktım. Onların bahçesi- İni bizim bahçeden ayıran tahla perdeden atladım. Seş çıkarınamak için nefen al- muyordum.. onun bulunduğu yeri balkondan iyi hesablamıştım. Oraya doğru yürüyor- dum. Yürüdükçe kalbimin çarpıntısı artı- yordu. Ya birden korkarsa, ya o bir başka- #ım düşünüyor da benim bütün ümidlerimi İlbir anda kıracak bir harekette bulunursa, ya beni koyarsa. faka her şeye rağmen &€- ne yürüyordum, İşte o idi. Bana bakıyordu. İ Aramızda ânenk ön adırrlık-bir mesafe va: İdi, bu on adtmlık mesafeyi de yürürsem, ya- İni başında olacaktım, yürüdüm ve nihâyet onunla yanyana idim. Fakat ne acı bir ha- yal sukutile karşılaşmıştım. Çirkin miydi?.. Hayır çirkinlik, güzellik mevzunbahs olacak gibi değildi. korkup kaçmış mıydı? Hayır, | korkmadı, kaçmadı. Çünkü korkamazdı. Ka- çamasdı. Benim halkordan gördüğüm şey, bir genç kız değilmiş mefer.. bahçeye konulmüş bir korkuluk muş, ay aydınlığında bana bir genç kıs gibi görünmüştü. İşte Sk aşkım böyle sukutile nihayet bulmuştu İstanbul Eeledivesi İlânları İ Silivride yaptırılmakta olan dispanser binasının Uâvel inşaatı 2440 numaralı kanı. nun 46 met maddesinin B fıkrasına göre pi İhale 21/9/939 P. al ürü saat 14 de bedeli 593 lira 48 ruruş ve kati t 89 Şartname Zabıt ve Muamelâi Müd Taliblerim buna b.nser en nz Beş yüz Jiri azarlığa konulmuştur. Datmi Encümende yapılacaktır. Muhammen inde görülebilir. 'alıK iş yaptıklarına deir Nafıa Müdürlüğün- den alacakları vesika ve kati teminat makbuz veya mektublari ile ihale günü muay- yen saatle Dalmi Ensümerde bulunmaları, (0414) K üzere taş Ihzarı işi temdiden pa - ünü saat 14 de Dalmi eneümende yapı - Jacaktır. Muhammen bedeli (898) Tira 4$ kuruş ve teminat mıktarı (104) ilra 78 kuruş - Şartname Zabıt ve Muamelât müdü 4 kaleminde görülebilir. Taliplerin ilk ta - nat makbuz ve ya mektupları ile ihale günü muayyen saatte Dalmi encümende bu - Tanmaları, (7456) Istanbul Telefon Müdürlüğünden: İdare ihtiyacı için 9 kalem fond boru ve teferrüatı kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Muammen (11267.75) ve Ik teminat (846) lira olup eksiltmesi 24/10/939 Salı günü saat 15 de Müdürlük binasında yapılacaktır. İstekliler, mu. vakkat teminat makbuz veya banka me yu ile kanuni vesaiki muhtevf kapalı zarflarını o gün sart 14 e kadar komisyona vermelidirler. Şartnamesi hergün Levazim âmirliğimizde görülebilir, (7092) zarlığa konulmuştur. İhala 2- Istanbul Levazım Âmirliğinden: İstanbul Dikimevile Bursa Saraçevi için 200 A 450 kuruş yevmiye ile iki saraç us- tam, 2 numaralı Dikimevinde teşexxü! eden heyet tarafından Untihan Ve alınacaktır, Taliblerin dilekçe ve bonserrizlerile birlikte 21/4/9039 Perşembe gününe kadar Tophane- de 2 numaralı Diktmevi Müdürlüğüne müracaatları, «88» «Tb EMLÂK VE EYTAM BANKASINDAN: Yeri Cinsi Senelik kira Depozitosu Beyoğlu Azapkapı kalafat yeri (O Eski kereste fab. 780.— ur.— Cad. No. 4/8 rikası binası Galata Kiliçali mah. Çöplük is- o Depo kelani o 6 Fatih Gülcan mah, Hisaraitı sokağı EB. 9, yeni 14. Fındıklı oPerizathatun No. 97 Fındıklı Perizat hatun Tulumes sokak No, 27 Tophane Çukurçeşme mamı No. 35 Tophane Çukurçeşme mamı No. 35 323 » » 3 No, daire 025 » , $ No. dairesi 32/6 » » 6 No. dairesi 32/7 » » T No. dairesi 32/8 Tophane Çukurçeşme Hacı Bekir Apart, mamı No. 33 altında dükkân 32/10 Tophane Çukurcuma Havı Bekir Apar, mamı No 27 altında dükkân İzahatı yukarıda yürılı bulunan gayrimenkuller açık arttırma wsulile 260.08 “” Ev 1890.— mah. Oo Apartımanmbi. o 183— rinel kat Apartamanın 2 in- el katı Hacı Bekir apartı” manın 1 No. dairesi 2 No. lu daire 31/4 31/5 mah, 183— 32/1 Ağaha- 183— 32/2 182 — 201.— 423— san— 360. ye Ağaha- 120.— kiraya verile- ? 20/0/999 Cuma günü saat ondadır. Kiralamak İsteyenlerin depozito akçel bildirilen gün ve saatte Şubemiz mlâk Servisine müracaatları. (dina No. 791) o (745) SPOR Lig.maçları hazırlıkları yapılıyor Beden terbiyesi İstanbul! bölgesi futbol a- Janlığından: 1980-1040 yılı bölge lig maçlanı- na işlirnk edeceklerini bildiren klübler aşa- gıda tayin olunan günlerde kur'a çekilişinde hazır bulunmak özere birer murahhaslarını 20 Çarşamba ve 21 Perşembe günleri akşamı saat 18 de bölge merkezine yollamaları rica olunur. Çarşamba günü; Beşiktaş, Beykoz, Fener- bahçe, Galatasaray, Hilâl, İstanbulspor, Al - tıntağ, Süleymanıyc, Topkapı, Vefa. dolu, Anmdoluhisar, Beylerbeyi, Beyoğluspor, Demirspor, Gençler, Galataspor, Güneş, Kale, Karagüm- rük, Ortaköy, Taksim Yeni Yıldız, Yeni Sişli, Yıldırım Davudpaşa, Diğer taraftan Kadıköy, Taksim, Şeref ve Süleymaniye stadında yapılacak İstanbul Xg maçları için stad sahibi klüb murahhasları dün bir toplantı yaparak sahaların muka - yelelerini imsalamışlardır. Sileymaniye stâ- dırda münhasıran Izinci küme maçları ya pılacaktır. Pazara yapılacak gilreş müsabakaları Tekirdağlı Hüseyine mağlüb olan Alman pehlivanı Pazar günü Dinarlı Mehmedle gü- reşocektir. Meşhur Rus pehlivanı Skrobof da Tekir- dağlı Hüseyin ile grexorumen bir güreş ya - pacaktır. Müsabakalara Taksim stadında saat ikide başlanacaktır. İstanbul bölgesi spor bütçesi tasdik edildi İstanbul mıntakası bütçesi olarak İstişare heyeti tarafından hazırlanan 430 bin liralık bütçe beden terbiyesi umumi müdürlüğünce tasdik edilmiş ve İstanbula göndermiştir. Bu paranın 290 bin lirası Dolmabahçe ati dına, 100 bin liram da İstanbulda yapılacak diğer sahalara ayrılmıştır. Geri kalan miktar mintaka masrafı olarak sarfedilecektir. Galatasaray - Fenerbahçe maçı Galatasarayla Fenerbahçe arasındaki kupa maçı Pazar günü Kadıköyde saat 4 de oyna- nacaktır. Bu milsabakayı Şazi Tezcan idare edecektir. Fatih Tapu Sie Muhafızlığından: Balatta Hacımuhittr mahallesinin Hac- riza sokağında en eski 13 eski ve yeni 23 No. lu müstesna Ayanikola külsesi O vakfından bir evin İstimat ve'adi Andiriya ve Elisay binti Yordandan melruken ve seneisiz bı sarrufat hakişındaz! hükümler odalresinde maliye hazinesi adına tesbit ve tesefi edile- ceğinden bu gayri menkulde bir hak ve alâ- * kası bulunanların evrakı müsbiteleri bera- erlerinde olduğu helde ilân tarihinden m bir ay zarfında Fatih tapu sicil muha- fırlığına müracaai etmeleri ilân olunur. Beşiktaş Tapu Sicil Muhafızlığından: Ortaköyde eski Yenimahalle yeni Bulgurlu sokağında eski 14 Mü. yeni 42 No. lu müs- tens vakıf senedile tasarruf edildiğinden bahsile yeniden tescilini taleb eden Haşator oğlu Osebin bu erinin tapuda kaydı olma- masına mebni senetsizden tescili yapılmak üzere 25 Eylâl 939 tarihine müsadi? Pazarte- si günü anat 19 de mahallinde tahkikat ya- ağından bü gayri menkulde bir Sasar- ruf iddiasında bulunanlar varsa yermi mes- kürde elindeki vesniklerile mahallinde iah- kikat yapacak memurumuza veyahud bu müddet yarfında Beşiktas tapa sicil muha- fılığına müracaatları lüzumu Wân Olunur. sta Son Po Yermi, Biyasi, Mavadiz ve Halk gazetesi Yerebatan, Çatalçei İSTANBUL Gazetemizde çizen Yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aiddir. ABONE FIATLARI TÜRKİYE YUNANİSTAN ECNEBİ değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 1) kuruşluk dır. ! Telgraf : Son Posta Telefon : 20203 KO ; Perşembe günü: Alemdar, Altınordu, Ana- Eyüb, Fener Yılman Galata,|ş (Baştarafı 1 inci sayfada) gi askeri harekete başlamışlar « Ir, Alman tebliği Berlin 18 (A.A.) — Resmi tebliğ: , Polonya harbi sona ermek üzere. dir. Lemberg'in tamamen muhasara sından ve Lublin'in zaptından sonra Alman ordusunun şarktaki kısmı Lemberg - Wlodzimierz - Brest - Bi- alystok hattı üzerinde bulunmakta ye bu suretle Polonyann en büyük kısmını isgal eylemektedir. Cephenin arkasmda eski Polonya ordusunun dağınık müfrezeleri kal - maktadır. Bunlar bazı mehsllerde İmha ve esir edilmişlerdir. Bu grup. lann en büyüğü - ki bütün Polon - Ya ordusunun dörtte biridir - Bzura ile Vistül arasında Wyszogrod'ün ba- tı cenubunda muhasara (edilmiştir. Ve dündenberi ihhilâl etmektedir. Çevrilmiş olan Varşova dün rad. yo ile Alman başkumandanlığından bir delegesinin kabulünü istemiş ve başkumandanlık da bu talebi kabul ti. Fakat gece yarısına kadar il delege gelmedi. Alman tayyareleri Wyszogrod'daj çevrilmiş olan Polonya kuvvetlerine emre ERE TER KEREYE N ffak'iyetla — taatrüz etmiştir. Varşova hâlâ mukavemet ediyor Cephede artık Leh tayyaresi görül - memiştir. Alman hava ordusu bu #u- retle doğudaki vazifesinin esaslı > ymanı ila etmiş, müteaddid hava liklerile hava müdafaa topları tahgid edümiştir. Bunlar başka bir vazife - nin ifasına Âmade bulunmaktadır. Bâtı cephesinde, ehemmiyetli hiç. bir faaliyet olmamıştır. Sarbrük yakininde bir Alman av - cı tayyaresi bir Fransız tayyaresi dür sürmüştür. Alman arâzisi üzerine hiçbir hava hücumu vâki olmamış - tır, Berlin 18 (A.A.) — Ric'at halin - de bulunan Pölonya ordusu gitgide infisah etmektedir. Alman kıtaatı Drohobytz ve Magierow'a doğru i - Tertemektedir. Lublin önünde be diliyor. Polonya kıtaatının Lublin'in şarkında ricat yolu kesilmiştir. Son vaziyet Lwow 21 (A.A.) — Lwow civa « rındu Grodek etrafında vukua ge. len muharebelerde fkinci Viyana mo. törlü fırkası ve 45 inci Linz piyade fırkası tamami) edilmiştir. 134 üncü piyade alayı kumandanı albay Goeritz esir edilmiştir. General Prizwitz ile General Gaf fron maktuller meyanındadırlar. BANKASI TORK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARİHİ 1863 Slatüleri ve Türkiye Cümhuriyeti ile münakit mukavelenamesi 2292 Numaralı 10/6/1933 tarihli kanunla tasdik edilmiştir (241611953 tarihli 2435 Numaralı Resmi Gazete ) m———— ——— —— Sermayesi : ihtiyat akçesi : 10.000.000 ingiliz Lirası 1.250.000 Ingiliz Lirası ————— Türkiyenin başlıca Şehirlerinde PARİS, MARSILVA ve NİS'de LONDRA ve MANÇESTER'de MISIR, KIBRIS, YUNANİSTAN, İRAN, İRAK, FİLİSTİN ve MAVERAVI ERDÜN'de , Merkez ve Şubeleri YUGOSLAVYA, RUMANVA, YUNANİSTAN, SURİVE, LÜBNAN İ Miş Filyalleri ve bütün Dünyada Acenta ve Muhabirleri vardır ———— Her nevi Banka Muameleleri yapar Hesabı cari ve mevduat hesapları küşadı. Ticari krediler ve vesaikli krediler küşadı. Türkipe ve Ecnebi memleketler üzerine keşide senedal iskontosu. Borsa emirleri. Esham ve tahvilât, altın ve emfaa üzerine avans. Senedat tahsilâtı ve saire, e aaa a a En yüksek emniyet şartlarını haiz kiralık Kasalar Servisi vardır. Piyasanın en müsait şarilarile (kumbarah veya kumbarasız ) tasarruf hesapları açılır. Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Edirne Nafıa Müdürlüğünden: 11004 lira 42 kuruş bedeli keşif Uzunküprü Hükümet Konağı Ikmal Mşaatı 4 Çarşamba günü sant on beşte ihale edilmek Üzere yirmi gün müd: e kı usulle eksiltmeye çıkarumıştır. İstekliler inşaata ald resim, keşif kâğıdlarile şartname ve mukavel, Ağıt Bâlrue Naha Müdürlüğünden 100 koruş mukabilinde alabiliric:. Murakkat enn akçesi 82333 kuruştur Eksitmeşe girmek için taliblerin Edirnc Valiliğine müracaat ederek vesika almaları iâzimdir. Ayrıca 939 senesinz ald Ticaret Odasında kayıdı olduğuna & - lerdir. Teklif mektubları ihale saâtinden bir saat evveline kin riza Mal m liğünde Ekslitme Komlayonu Başkanlığına tevdi etmeleri şartır. Postada gi mektublardan Komisyon mes'nliyet kabul etmez, Gazete ilân bedelleri mukavele v masraflar müteahhide alddir. © wi3ö2e Açık Eksiltme İlânı Edirne Nafıa Müdürlüğünden: 5038 ira 16 kuruş bezeli keşini Uzunköprü hükümet konağı elektrik tesi gün müddetle açık ekslitmeye konulmuştur. rik tesisatı yirmi Bu işe ald keşif ve şartname 1 119 detin ve kapalı zarf hergün Edirne Nafın Müdürliğ nde ülü oki İs lir. İsteklilerin musaddak ehliyetnamelerile Edirne Valiliğine Bi ici ea” Jarı ve 989 senesine a'c Ticaret Odasında kayıdı olduğuna di kâj yedi buçuk nisbetinde 577 lira 88 kuruşluk teminat akçelerile Male gn olan 117088 Çarşamba günü asal on beşte Naha Müdürlüğündeki komisyona müracaatları Gazete İlân bedelleri mukavele vesair masraflar müteahhide alddir. (7880) » Akba kitabevi > Doktor. İ. Zati Öget Belediye karşısındaki muayoneha» Her dilden kitab, gazete, mecmua satar. SON A'nın Ankara be- nesinte öğleden sonra bastalarım kâbul eder. yildir. En iyi kırtasiye malzeme- “ umum» Si mevcuddur. e