31 Temmuz 1937 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

31 Temmuz 1937 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

F ı , E | : î . w İJİİIIİİ 0 Borsa. haberleri: Çocuk alım kisleri satımı ne halde?.. Dünkü gazetelerin zabıta a haber- leri arasında şöyle, gayet garip ve çok acıklı bir haber gördük : « Karadenizden şehrimize gelmiş Emine isminde genç bir kadın, ken- di maişetini Kapalıçarşıda, seyyar koltukçularla temine uğraşırken altı yaşlarında bulunan kızı Nahi- deyi eByoğlunda Lâz Fatma ismin- de bir kadına 15 lira mukabilinde satmıştır.» Ne buyuruluür? Vakıâ bir ananın çocuğunu satması yoksulluğun ne kertöye geldiğini gösteriyor gös - termesine.. Fakat eğer bu ana 6 ya- şındaki çocuğuna bakamıyacak bir bale gelmişsee koca memleketle yoksul çocukları bağrına bastıra- cak teşkilâi ta mı yok? Yoksa, na- sıl yok? Nastl olmaz? Bu ana bu zavallı çocukcağızı" zergin * spor klüplerimizden birine de mi yazdı- ramaz?! Yoksulluk yüzünden — çocuğunu satmak hakikaten dehşet veren bir vahşet manzarasıdır. İnsan utanı- yor, atıyar.. Fakat bir noktaya dikkat buyu- rulması da yerektir: Eğer bu ana nâçâr kaldığı için çocuğunu vermişse fisebilillâh ve - rebilirdi. O 15 lira ne oluyor? Ço- cuğunu bakamadığı içik başka in- sanlara Allah emaneti olarak ver- miye mecbur olmuş çok analar bi- Tiriz. Fakat (15) liraya satan? Bunüu yeni işitiyoruz. Ne denir, ne diyelim: böyle bir kahpe kadere düştüğü için bu za- Vallı yavrunun anasını satmalı!.. * Ne cilve! Dikkat buyurdunuz mu? Dün gü- - Şehrimiz temizleniyor Belediyenin yeni kararları tatbik edilmek üzere Programa uymıyan dükkânlar derhal kapatılacaklar (Birinci sahifeden devam) safha safha tatbik edilecektir. Ya- ni birinci safha tamamile ve İste- nildiği şekilde tatbik edilip bu kıs- a gabil işler tabii cereyanına gir- dikten sonra, ikinciye, ikinci de muvaffakiyetle başarılıp mutad ve normal mesai halini aldıktan sonra üçünctüye başlanacaktır. Üç esası jhtiva eden bu prog- rzamın birinci safhası cadde ve so- kaklar, geda maddeleri, umumi yer- ler, nakil vasıtaları olmak üzere dört kısma aycılmaktadır. Bu kısma dahil işlerde nasıl çalı- şılacağı ayrıca programda gösteril- mektedir, Buna göre: A — Cadde ve sokaklar: Her ge- ce iki ile üç arası şehirde bina ve dükkân önlerindeki çöpler kâmi - den kaldırılmış olacak, üyle beş a- rası da bütün eadde ve sokaklar baştan başa gayet bol su ile yıkan- mış olacaktır. Ayrıca ana caddeler " günüüzleri 11,30 da ve 15,30 da ol- “mak üzere ikişer ve diğer caddeler ler de öğle üstü olmak üzere biror »defa yıkanacaktır. * Gerek çöpleri muntazam suretde her tarafta vaktinde kaldırmak, Fgerek cadde ve sokakları yıkamak sulamak için icabeden bütün asri “vesait en kısa müddet zarlında sa- in alınacak, temizlik kadrosu bu işleri bir snat gibi işletebilecek şe- kilde tanzim ve ıslah olunacaktır. B — Gıda maddeleri: Gıda, keyf veya ihtiyaç dolayısile yenilen ve içilen maddeleri satan veya yapan *yerlerin bugünkü vaziyetleri kâ - Ymilen değiştirilecektir. Bu - gibi madde veya meşrubatın yapıldık- Tarı yerlerde en son sistem asri, fenni ev sıhhi şartları cami terti - bat yaptırtılacak ve bunların ya - pılış tarzlarında en basitinden en mühimmine kadar bütün sıhhat ve temizlik kaideler'ne riayet oluna- €ak, bu gibi madde veya meşrubatı yapanlar sık sık sıhhi muayeneden geçirilecek, fenl elbiseler giyecek. Jerdir. Bu kaldelere riayet elmiyen imalâthane, fabrika, dükkân, pas- 7 zeteler yi yine Beyoğlu civarından 96 kedi toplandığını ve öldürül - mek üzere hayvanları koruma ce- -ıyıum sevkedildiğini yazıyor » Yırıbbl' Feleğin ne garip cil - vesidir: Hayvanları koruma için te- şekkül etmiş bir cemiyete hayvan öldürtüyar!! * Niçin biz dâ- Hil değlliz? Avrupada bir istatistik yapılmış: Sari 1000 sene içinde en çok harp eden milletleri göstermek için.. Bu istatistiğe göre son 1000 sene içinde en çok harp eden millet 185 Bayı ile Fransa imiş. Sonra 151 sayı ile Rusya, sonra 131 sayı ile Avus- turya, sonra 75 sayı ile İspanya, sonra 32 sayı İle İtalya, 24 sayı ile Almanya.. Bunlar içinde neden Türkiye yök, biliyor musunuz? Çünkü: onlar sayı ile. Bizimki HMâmaşallah sayısız da ondan'! * Gürültü ile mücadele. Dün Bir muharrir - arkadaşımız da şöyle yazıyor: — Temizlik M—ııoıı ev- vel, Belediye, gürültü ile mücade- leye başlamıştı. Temizlik mücade- lesine başlanınca gürültüye karşı yapılan mücadele unutuldu! Diye vahlanıyor.. Muhterem meslekdaş! Sen kasa- wet çekme: Ona da sıra gelir elbet! —Ş_fa?,.d A tacı, şerbelçi, meyhaneci ve saire derhal kapatılacaktır. Bundan başka bu gibi gıda, keyi veya diğer ihtiyaç maddelerini ve- ya meşrubatıni seyyar olarak sa - tanlar da ayni şekilde sıhhat ve te- mizlik şartlarına riayete Mmecbur olacaklar ve bunlar da bu bakım - lardan kontrol edileceklerdir. C — Umumi yerler: Han, hamam, otel, berber dükkânları, bekâr oda- | ları, pansiyonlar, kahvehaneler, ti- yatro ve sinemalar — ve lokantalar | ve hulâsa bunlara mümasil umu - mun yiyip içtiği, yatıp kalktığı, te- mizlendiği, yatacak, içecek, yıkanacak, temiz- Tenecek olan bütün vesait ve kap- lar, yataklar, alât ve edevat gayet temiz olacak, buralar her sabah de- zendekte edilecek, bu gibi yerlere havayı değiştirme Sletleri konula- cak, yatak örtüleri her gün, kap - lar her kultanışta behemehal yı - kanacaktır. D —, Nakil vasıtaları: Tünel, ndal, motör, vapur ve bütün kağır ve deniz vasıtaları her sabah ilk seferlerine | çıkmazdan önce dezendekle edil - | miş, her tarafları iyice temizlen - | miş olacaktır, Aytıca bu vasıtalar her defaki seferlerinin sonunda havaları de - Hiştirilecek, süpürülecek, icabeder- se silinecektir. Belediye B, C ve D fıkralarında- ki hususların tamamile yerine ge- tirilmesini temin için Mmürakabe işine ebemmiyet verecek, bu işle meşgul olan teşkilâti genişletecek- | tir. " Programın ikinci safhası olan u- cuzluk kısmına gelince, mezbaha ve hal resimleri indirilecek, bura- lardan kaybedilecek varidatı telâfi etmek ve şehrin sıhhat vr temizlik bakımından korunması için icabe- den şeyleri yapmıya lüzumu olan parayı bulmak için eBlediye yeni waridat menbaları temin edecektir. Et, ekmek gibi havayici zaruri- ye, mahrukat gllb bazı maddelerin Batışları dalm! kontrol altında bu- Yeni bir silâh İspanyol âsilerine mikrop yayanlar İki fransız Idama mahküm oldu Salamanca, 31 (A.A.) — «Havas hastalığı ve tifo basilleri naşret » mek teşebbüsü ! ve casuslük cür - müyle iki Fransızı idama mahküm etmiştir. Mahkümların merkezi Londrada bulunan bir teşkilâttan aldıkları emir üzerine hareket et- tikleri söylenmektedir. Bildirildiğine göre Burgos hü - kümeli, bu meseleden Mületler Ce- miyeti sekreterliği ile Avrupa başe vekâletlerini haberdar edecektir. vi İstanbul Festivali (Birinci sahifeden devam) Sezonun başlayacağı sazt 20 den itibaren şehrin muhtelif tarafların- dan haval fişekler atılacaklır, Seğönun başlaması münasebeti- le Galata ve Beyazıt külelerile Ga- lata köprüsü ve Taksim Cumhuri- y&t meydanı, Cumhuriyet bayra - mında olduğu gibi, süslenecek ve donanacaktır. Şehrin bu suretle süslenmesine ait çalışmalar bugün öğleye kadar ikmal edilmiştir. Ayrıca bütün cad- delerdeki tramvay direklerine iki- ger yüz metre mesafe ile festival ve İstanbul hakkında malümat ve- ren broşür ve afişler asılmaktadır. Bu afiş ve broşürler sezon devam ettiği müddetçe kalacak, fakat doe- nanma ve şenlikler, her cumartesi ve pazar tekrarlanacaktır. Bu akşam başlayacak olan sezon esnasında mehtap âlemleri, hususi geceler, itfatye günü, su ve kara spor müsabakaları, av eğlenceleri yapılacaktır. Getek bunlar ve ge- rek sezon programında yazılı ti - yatro ve galâlar gibi kısımlar hak- kında ayrıca birer teli progranı ha- zırlanmaktadır. Birkaç defa tadile uğrayan esas | program, festival komitesinin dün- kü toplantısında kat'i şeklini al - mıştır. Bü programın ilk bir haf « talığını aynen yazıyoruz: Bir ağustos pazar günü 13,30 da Modada yelken müsabakaları, 14,30 da Dağcılık klübünde tenis müsa- bakaları yapılacak, gece 21 de Bü- yükderede Naşit tarafından Çiftçi düğünü temsil edilecektir. 3 ağüstos galı günü saat 14 te İs- tiklâl caddesinde Mısır apartımanı karşısında fotoğraf sergisi açıla - caktır. Gece 21 de Fransiz tiyatro- sunda Eminönü Halkevi temsil kolu tarafından Dekbazlık piyesi tem- sil olunacaktır, 4 ağustos çarşamba günü Şehir tiyatrosu tarafından saat 20 de Ka- dıköyünde Süreyyada Tosun piyesi temsil edilecektir. 5 ağustosta Halk öpereti Taksim çi Apicayı oynayacaktır. Bu oyuna Zozo Dalmas'ın da işti- raki temin edilmiştir. 6 ağustosta saat 21 de Bebek bah- çesinde Naşit, Çifte kerameti oy - mayacak, 7 ağustosta saat 10 da Modada yüzme seçmeleri yapıla - cak, yine saat 10 da Dağcılık klü- bünde tenis sı.(mel!ri devam 0- lunacak, gece 22 de Büyükderede ilk defa olarak [es_ıvı! galesi ve - rilecektir. Iuoıyo töreni Geçen yıl olduğu gibi bu sene de, 16 Ağustosta Tüksim stadyo - munda büyük itfaiye töreni yapı - lacaktır. O gün, her devrin yangın söndürme teşkilâtı temsil edilecek | we buna 1718 de Nevşehirli İbra - himpaşa devrinde kurulan itfaiye- den başlanacaktır. lundurulacak, umumi yerlerde halktan alınacak — fiat Belediyece yapılacak tarifeye tâbi olacaktır. Programın bu salhasına ait tet- kikler henüz neticelendirilmemiş - tir. İşte, temizlik, ucuzluk meselele - | tinde bütün düşünülen bu gibi iyi şeyler muvaftakiyetle başarıldık - fan sonra imar işi göz önünde tu - tulacaktır. Esaşen Belediye — şehir plânı kat'iyet kesbetmeden yapıla- €ak imar işlerinin şehre faydadan | ziyade zarar vereceği kanaatinde - dir. Bu itibarla şehir plünt tatbik | mevküne konuluncaya kadar prog- ramın birinci ve ikinci safhalarını | tahakkuk ettirecek ve plünın fat- bikile beraber de üçüncü safhasını başarmıya çalışacaktır. N VRLLÜL Rüyi Mısırın hür Kralı Kılıç kuşandı v (Baştarafı Mirinci sahifede) Mısırın genç krâlı henüz önyedi yaşındadır. Yani Mısır teşkilâti e- sasiyesi mucibince rüşdünü ikmal etmiştir. Kralın kılıç kuşanma me-' | Tasimi şimdiye kadar Mısırda gö - rülmemiş derecede parlak mera - gimle yapılmıştır. Genç kral ilk de- fa olarak Mareşal üniformasını giy- miş ve parlâmentoya giderek ye « min etmiştir. Majeste Birinci Faruğun tah - ta oturması şerefine bütün Mi- sır küvvetlerinin — iştirakile bü - yük bir vesmi geçit ve bir de resmi Kabül yapılmıştır. Yeni kral, geçen 29 Ağustastan- | beri bilfül Masır saltanatını elinc | almış bulunuyor. Malüm olduğu ü; zere 16 aydanberi saltanat işleri bir niyabet meclisi tarafından görül - mekteydi. Mısir Kralının kilıç kuşanması müstesna bir ehemmiyeti haizdir. Son zamanlarda Misir istiklâlini ilân etmiş olduğundan Birinci Fa- Tük illk müstakil kral sıfatile Mısır tahtına oturunca bütün Mısırlılar | bunu milli ve parlak merasimle | tes'it etmeyi ve Krallarının eski fi Tavunların taktına oturmasını iste- mişlerdir. Yapılan merasimin parlak ve ton- tanalı olmasında geçenlerde İngiliz Kralının tac giymesi münasebetile | Londrada yapılan parlak merasi - min büyük bir dahli ve tesiri ol - muştur. Bu merasimde bulunan bir çok Misirhlar, genç krallarının da ayni suretle tac giymesini hükü - mete teklif etmişlerdir. 7 Kendi malı gibi Yeni Stadyom Arsası üzerinde Sahtekârlık Yenibahçede stadyom yapılmak üzere Belediye tarafından istim - lâk edilerek parası verilen bahçe - | lerden bir kısmının ” bir sahtekâr şebeke tarafından kendi malları imiş gibi Belediyeye satıldığı hak- kında Adliyeye bir ihbar yapılmış- tır, Bu bostanların - 70 sepedenberi | sahibi bulunan ailelerden bir kısım ölmüş, bir kısmı da Arnavutluğa gitmiştir. Arnavutluğfa gidenler bir Rumu vekil bırakmışlardır. Buradaki top- rakların çok kıymetlendiğini gö - | ren bu adam sahte muamelelerle sanki kendi malı imiş gibi bostan- ları 6300 diraya Beleriyeye satmış- ; tır, | — Fakat biraz sonra hakiki sahiple- | ri buraya gelince iş anlaşılmıştır. | İstintak hâkimliği suçluları ağır | Cezaya vermiştir. Yakında muha - | kemeleri yaptlacaktır. Tifo azalıyor 24 saatte 15 tilo vakası oldu Son 24 aat zarfında şehrimizde yeniden 15 tifo vak'ası görülmüş - tür. Umumi yerlerdeki kuyular ve tu- lumbalar birer birer muayene edil- | mekte ve bazıları mühürlenmekte dir. | Gazve benzin fıatlan | hakkında tebliğ — | İktısat Vekâletinden tebliğ edil. mişlir: 2 ağustos 937 tarihinden mutce ber olmak üzere benzinin peraken- de ve petrolün toptan azaml! satış fiatları beş şehir için aşağıda göse terildiği gibi tesbit edilmiştir. Gaz Benzin Çit Tek teneke ufak — büyük dok— büyük teneke teneke Titre Dökme kuruş kuruş koruş kuruşkurı Ankara 625 96 — " 665 185 |lstanbul 520 81 15.5kg.590 16 'Samsun 530 84 585 — |Morsin 535 84 $80 — İzmir 520 76 12.5litres90 16 | Diğer yerlerde azami satış Hiat. ları İstanbul ve İzmir depo fiat'a- rına nakliye ve mahalli ve liste Vekâlete mevdu yerlerde satıcı komisyonları ilâve edilerek tayla ve tesbit olunur. İstanbul ve İzmirde depo fiatları: | Benzin çift teneke 537,25 kuruş. Petrol çift teneke 493,42 küruştur. Misir Kralı merhum - Füğt, “tac, gitmemişti. Mısır arı , Rüe kümdar sarayında ve Ill e yada görülen ve üzerinde hilâl bu- lunan tac, ötedenberi bir semböl- den ibaretti, Hakikat halde bu tacı hiç bir kral taşımamıştı. Mısırlı - lar, saltanatın kendisine mahsus bir tacı olmadığını düşünerek kral için an'anavi bir tac olmak üzere eski firavunlardan kalma tacı bul- muşlar ve krallarının bu tacı giy- mesini istemişlerdir. Filhakika firavunların kendile - rine mahsus bir tacı vardı. Bugün Mısırda mevcut eski âbidelerde bu taclara tesadüf edilmektedir. Bu taclarda Mısır deltasını temsil eden bir kartal, ve ovayı temsil eden bir yılan vardır. Eski firavunların taşıdığı tacla- rın en muhteşemi vaktile Tut-Ank- Amon tarafından giyilmiş olan kıy- mettar tacdır ki, bu elyevm Kahi - re Müzesli bulunmaktadır. Fira- wunlar devrinin çok kiymetli bir san'at eseri olan bu parlak tac bu- gün Mısırlılara, krallarının tae giy- | mesi fikrini ilham etmiştir. Hattâ Mısırlılar krallarının bu tact giye- ceği tarihin şubat 1937 ölarak tes- bitini ve dünyanın her tarafından bir çok heyetlerin Mısıra davet e- dilerek muhteşem merasim yapıl- | TMmasını istemişlerse de bilâhare bu- nün bazı güçlüklerle karşılaşacağı düşünülerek bundan — vazgeçildiği Bibi Nahas Paşa tae giymenin hris- tiyani bir an'ana olduğunu söyle- diğinden Kral tac giymemiştir. eai ö emaylin. hai larmarimamnzemın eeei zenmire b nnn ae Büyük Manevralara Doğru (Birinci sehifeden devam) kışlasından bu istikamete hareket etmişlerdir. Ayrıca bir nakliye kolumuz da dün yola koyulmuştur. , Bu seferki manevralarda bilhas- sâ motörlü topçularımız ve hava kuvvetlerimiz mühim tabiye vazi- feleri alacakları Büyük rasmi ge. kamızla 1 mal ve bir tayyare ceklir. Msnevroları takip edecek olan eenebi zatleri Tının başkumanı meral Bekir Sıtkı ile maiyet deki hafta içinde memleketimize gelecekler - dir. Merkez Memurlukları Yarından itibaren Tarihe karışıyor Yeni polis teşkilât kanuru cibince 1909 senesinde ihdas edilen merkez memurlukları yarından i- tibaren lâğvedilmektedir. Merkez memurları yerine baş komiserlik- ler ihdas edilmektedir. Hâlen merkez memuru alanlar - dan üç seneyi bu vazifede ikmal etmiş olanlar emniyet âmirlikleri- ne terfi edeceklerdir. , 5 piyade fır- topçu İtvan imız iştirak ede- ıcaktan bir kişi daha öldü Kadıköyünde — Kurbağalıderede oturan Bakkal Hüseyin, Cibalide Küçük Mustafapaşa caddesinde da- madı bakkal Recebin yanına misa- fir gelmiş ve mutfakta yıkanırken ölmüştür. Yapılan muayenede sı » cağın tecirile sekteden öldüğü an- laşılmıştır. Valiler arasındaki değl- şiklik rivayeti tekzib olunuyor Ankara,30 (A. A.)—Bugün İstan« ba'da çıkan bazı gazetelerde Umu- mi Müfettiş ve Valiler arasında te- beddülât olacağı hakkındaki e riyat tamamile uydurmadır. y Bu gazetelerin hiçbir tahkika lüzum görmeden böyle yalan yan- liş havadislere makes olmaları ha. filmeşreblik telâkki edilmekte ve memleket umumi idaresi noktasın- dan da zararlı görülmektedir. * Çekoslövakya Rejisinin mem- Tketimizden 1,200,000 kilo tütün &l- mak istediği bildirilmiştir. ik Deri satışlarının da Borsaya alınması düşünülmektedir. 4 Elektrik tarife komisyonu lanarak üç ay için fiatları ipka et- miştir. Havagazı kamisyonu da pa- zartesiye toplanacaktır. döst Irak ordüla- | | | 'yapılan merasimin bilhassa parlak olmasına dikkat edilmiş. Dört sene evvel inşasına başla - nan bu geminin bir eşi daha olacak. Onun da bir gün denize indirildi - ğini elbette işitiriz. İtalyan gaze - telerinin yazdığına göre önümüz - deki sene İtalya donanması Akde- nizde emsaline faik iki cesim zırklı ile kuvvet bulmuş olacaktır. İtalyanın Akdenizde çok kuvvet- H olmak İstediği yeni öğrenilen bir şey değildir. Yalnız hiç bir zaman kapanmıyan Akdeniz bahsi Vitar - yo - Beneto zırhlısının denize indi- rilmesile bir kere daha tazelenmiş oluyor. İtalya Akdenizi kendi de- nizi saymak istedikçe İngilterede diyor. Altmış sene evvel Süveyş ka: nalının hisselerini kimseye, hattâ kanalı açmış olmakla koliukları Kas baran Fransızlara bile duyurmadan toplayıp alah İngiltere bir gün bu kanalın ne kadar işe yarıyacağını, açılmadan evvelki mukayemet v& müuhalefetile anlatıyordu. Bugün de kanalın Akdenizde kuvvetli bir devletin eline geçeceği fârzedilsin. İki senedenberi, Habeşistan seferi ile ve şu sön İspanya macerasile iş- lerin iç yüzüne dalr öğrenilen ma- lümat gösteriyor ki, İtalyanlar, Mı- serm müttefiki sıfatile İngilizlerin Süveyşten istifadesine karşı buşka yerlerde kendilerine üssü bahriler tedarik etmekten geri kalmıyorlar. Öyle ki, niyetleri Süveyşi bir gün İngilizlerin işine yaramaz bir hale getirmektir. Bana mukabil İngiliz- ler nasıl altmış sene evvel Süvey- şi ele geçirmeyi düşünmüşler ve nihayet muvaffak olmuşlarsa bu - gün de Süveyşin ilerde kend üşle- rine yaramaktan çıkmış olmasını farzederek ona göre geleceği dü - şünüyorlar... Fakat ne olursa olsun İngiltere Akdenizin İmparatorluk - için şah damarı olduğunu tekrar ettiği ka- dar oradaki hâkimiyetini elinden kaçırmamak için ike daha kimbilir ne fedakârlıkları göze alacak hal - dedir. Yalnız ortada bir şey varsa c ga bu teslihat yarışıdır. Ahmed Rouf Çoken yol değil çelik yol.. Memlekette yol ve yolsuzluk.! yine bu memleketin bütçesi ve wme Tanı bakımından en göze çarpan mevzulardan birisidir. On binlerce kilometrelik yolla - va muhtacız. Fakat, ne acıdır ki, de ha üç sene, beş sene önce yapılmış yollarda gözümüze yine ük çorpan de yine yolsuzluk oluyor, şozenin, yahut da bir şehir kaldırımının yer ter çöktüğünü, bozulduğunu görü- yoruz. Yo kullandığımız mütenh kötü, ya malzeme, ya inşa tarrı. Memleket, — belediyeler, hususi idareler yolları için az para harca- meyorler. Vatandaşda yol ” inşası için büyük bir arzu olduğu kadar idarelerde de sonsuz bir hüsnü ni- yet ve.. başarma azmi, çalışması var. Bir arkadaşıma bu yoldaki der - dimi yandım da dedi ki — Yolsuzluğu gidermek için çok emek ve para sarfedildiği muhak - kak. Memleketin her yanında htum- malı bir çalışma var. Fakat, iki şey moksan, Biri inşası biten her yol için yirmi beş senelik asgart garan- ti alınmaması, öbürü de çok yapı- lacağı yerde az, fakat, öz yapılma- sına: ehemmiyet verilmemesi, Beş senede bütün yollarımızı bi- tireceğimize on senede bitirelim, jJakat, çökecek değil, çelik gibi asır- larca sürecek yol yapalım. Muhatebıma iki noktada da hak verdim. Az ve.. öz! Yirmi beş sene geranti.. Hele, bu ikincisi -madamki, yol- larımızı doğrudan doğrüya devlet vasıtalarile yapamıyoruz- en mü- Kkemmeli olur, Tabif felâketler ve ârızalar dışında 25 yıldan önce bo- zulan ve., bozulacak olan yolun pa- Tasmı müteakhitten yrnye alınca