28 Eylül 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

28 Eylül 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

Sultan Hamid ——— Tercüme ve iktibas hakkı mahfuzdur. Yalnız Son Telgraf'da nı Dilber kıza sinir tedavisine baş- lryan doktor üçüncü vizite'de tevkif edildi Doktor, ihtiyatsız davrandık, müvazenemizi muhafaza edemedik diye hayıflandı. Fekaaaat.. Bu macera, uzun sür- memiştir. Sinir tedavisine başlıyan doktor; dilber prensesin üçüncü veya dördüncü vizitasına geldiği günün gpcesi, evinde tevkif edil- Ancak: — İhtiyatsız davrandık. Muva- zenemizi, muhafazaya muktedir olamadık... İhtiyar zevc, derhal Sizden şüphelendi. Hiç şüphe yok ki; Baraya gitti, şikâyet etti. Ba- gıma, bu felâket geldi... O kadar hefis bir kadından ayrıldığıma mı İstanbuldaki rshatımdan mı ve sile saatinden mahrum kaldığı - ma mi, yanayım. Diyon İşte, bu aşk yüzünden (diri Zar) diyarını boylıyan doktor, böylece derdine yanıp yakılırken, progra-| manı da şöylece izah ediyordu: — Göz hastalıklarından epeyce anlarım. Şimdi, menfama gider gilmez, ekserisi gözlerinden muz- tarib olan zengin Arab şeyhlerin-i den birkaçını todavi edeceğim. On- lardan alacağım paralarla, kaçıp | Avrupaya gideceğim. Sonra, bir| vasıta ile prensese haber gönde - receğim. Yarıda kalan o tatlı aşk macerasına devam edeceğim. Lâkin, zavallı doktor, bu hul - yasını hakikate tebdil edememiş- t. Aradan birkaç sene geçip de İstanbula evdet ettiğim zaman, bir gün (İskender Frera) ya rast , Belmiştim. Ve ilk söz olarak: — Aman.. Dokotr, ne halde?. Demiştim. İskender — Freranın o heybetli çehresinden matemi bir bulut geç- miş. Kalın bıyıklarının altındaki | düdaklarında acı bir tehbessüm be- Birmişti. Ve kısaca: — Doktoru, ebediyyen kay | kendisine daima mektub ya: ilecektir. lerde gömülüp kaldı. Diye, cevab vermişti. Bir misal daha... Abdülhamidin hususi bendegâ- nından biri, iki kızından büyü - iğünü, o devrin en parlak ve müm- taz delikanlılarından birine ver- mişti. Fakat bu kız, çirkindi. Onun küçüğü ise, son derecede güzeldi. Şimdi berhayat, ve maruf bir san'at atelyesi işleten Ferid Bey ismindeki bu genç, daha koltuk günü, baldızı ile sevişmişti. O gün, gözlerin ifadesile başlı- yan bu sevgi, gündengüne öyle ha- raretlenmiş ve alevlenmişti ki; ar- fık bir volkan gibi ateş püskür - mek derecesine gelmişti. Hemnişanlısı (4 Üncü sahifeden devam) okudum. Bir aşk macerası... Anlayış itibarile herşeyi geç an- lıyan bir genç olan Brainin dün- yada çıldırdığı şey genç kızlardır. Çok çabuk âşık olur ve çok ça buk vazgeçermiş. Son zamanlare da devamlı olarak sevdiği bir kız varmış ki bununla sevgisi daha uzun sürmüştür. Bu kız bir ma- Bazada çalışmaktadır. Yalnız â- #i ölüme mahküm edildiği za- man mahkemede bulunmuyordu. Aralarında v rar çöyle idi; alacaklar, 21 temmuzda nikâhları kıyılacaktı. Fakat tayin edilen bu xikâh gününden 6 gün evvel Brafa| ens isminde genç bir ka- dını öldürmüş, kaçmış, kayalar a- rasında bir mağaraya gizlenmiş- tir. Sonra yakala ceği kız, © yakaları ır. Evlenc- iklan sounra nış, fhaneye göndermiştir. Şimdi de idama mahküm olduktan sonra ;Gü_;nrük Muhafaza Genel kr;mutınlığı İstanbul Satınalma Kemisyonundan: Tasınlanan Miktarı Tutarı LK 18500 50.00 Eşyanın cinsi Baş cibinliği ;Bez eldiven 250 tane 250 çift Eksiltmenin İlk teminat Tarihi Günü — Saat .. 14. 00 30/9/9388 Cuma 11 de 4. 00 30/9/938 — Cuma 11,30 l— Yukarıda yazılı eşyaya İstekli çıkmadığından hizalarında ya- zili gün ve sastlerde yeniden eksiltm eleri yapılı 2— Şartname ve vasıfları komisyondadır. Görülebilir. 3— İsteklilerin gün ve saatlerinde nuni vesikalarile birlikte Galata eski misyona gelmeleri. binasındaki ko- ——— |DENızBZ'ıx'ıK zmir ilâve postası kaldırı'dı İzmir Fuarı münasebetile İstanbuldan Perşembe ve İzmirden! Cuma günleri kalkmakta olan ilâve İzmir sür'at postası bu haf-İğ! tadan Şile Malmüdürli İi Malmüdürlüğü nulmuştur. İhale 0/938 tarihine m Mezkür yerde yapılacaktır. 2— Mukavele eksiltme bayındır! üğünden 4 Ura 84 kuruğ keşif bedel a müleşekkil komisyanda i Şile hükümet konağı tamiratı açık - eksiltmeye ko- nüsadif Perşembe günü saat 14 de lik işleri genel, hususi ve fenni Hartname, proje, keşif hulâaasile buna müteferri diğer evrak parasız görülecektir. 8— Muvakkat teminat «450» liradır. #— İsteklilerin en az beş bin liralık bu işe benzer iş yaptığına dair ihale gününden sekiz gün evvel İstanbul Nafın Müdürlüğüne müra- saatla mezkür Müdiriyetten almış ol: duğu ehliyet, Ticaret Odası vesi- kalarını ve sair evrakı müsbiteyi ihale günü saat 12 ye kadar komisyo. Na ihraz eylemeleri ilân olunur. *6897. rPgün Yazan : Ziya Şak ( Sşık ancak birşey bilmediği: leri Aile arasında dehşetli bir bom- lamıştı. Nihayet günün bi - rinde kayinpeder olacak zat, da- madının yakasına sarılarak: — Kızımı boşa, Diye, bağırraştı. Ferid Bey, karısını boşayacak olursa, sevgilisinden de ayrılacak- tı. Onun için, bu teklife kat'iyyen (yanaşmamıştı. Nütuzlu kayinpeder, damadını tehdide girişmişti. Fakat bu teh - did, hiçbir fayda vermemişti. Ölümle tehdid etmişti. Bu da, para etmemişti. Nihayet günün - birinde Ferid Bey tevkif olunarak zaptiye ne - zaretinin bir odasında hapsedil - Tişti. (Devama var) var,hemde.. kız onu gidip hapishanede bir ke- re daha görecek, ölümünden evvel onunla vedalaşmış olacaktır. Mah- kemede genç katil şöyle diyordu: — Gizlendiğim zaman sekiz gün yiyecek bulamadım. Lâkin tahkikata göre orada bu- Tunduğu günler zarfında iki tav- şan yakalıyarak bunları ançak yarı pişmiş bir halde pişiterek ye- diği anlaşılmıştır. Diğer tahkika- ta göre katil cinayeti işlemeden evvel çalıştığı kunduracı dükkâ- nımdan 37 İngiliz lirası aşırmıştır. Roz Atkensi öldürdükten sonra ise kaçtığı sıralarda dört eve gi- rerek yiyecek şeyler almıştır. Genç kızlarla iyi vakit geçirdi- ğini söylüyen Brain'in kadınlardan birçok tanıdığı vardı. Ancak yas kalandığı zaman üzerinde hiçbir para yöktu. Kunduracı dükkâ - manda bir gün arkadaşına: — İspanyaya gidiyorum!. diye veda etmiş, ayrılmış, fakat o git- tikten sonra yapılan araştırmada 37 İngiliz lirasının — kaybolduğu anlaşılmıştır. Bunun üzerine polis tahkikata başlamış, paraları alan ve İspan- söyliyen Brain a- en bu sefer de cinayetin ip- veu yakalanmıştır. Çünkü o gün- lerde genç kadını öldürmüş bu - lunuyordu. Katil ifadesinde de- miştir ki: — Ben hakikaten İngiltereden kaçarak Avrupaya gitmek isti - yordum. Fakat İngilizceden baş- ka biçbir dil bilmediğim için ora- da çok zorluk çekeceğimi anla - dim, Roz Atkens ismindeki ka - | Hoyos asıl isminin Manuel Hoyos | olmaz. İş çabuk unutul | vak'anın olduğu gece bu delikan- Londra piyasasının Unutulmiyan adamı | (5 inci sahifeden devam) | verilecek kararın sakin bir zaman da verilmesini istiyordum. Onun için gazetecilerin yazacağı bitsin diye beklemeğe karar verdim. Spiro bundan sonra macerası - alt tarafını da anlatacaktır. Fakat şimdiy& kadar neşretmiş ol duğu kısım burada kalmıştır. Tek- Londra gazetelerinde maceranın alt ta - nin rar yazısı Bu sihirli kutuya Konulan paralar Çiftleşir, çıkar... (3 Inci sahifemlzden devam) dim. Muhakkak, sofada birisi do- | tinyol mahallesinde dolaşırlar - kön tesadüfen — dolandırıcılardan n izini buldular. Bu, sihirli kutuyu yapan Lüi Seyyak adlı bir sabıkalı idi. Geçen temmurda, Hoyos adlı bir şerikile Paristen ayrılmıştı. Tahkikat neticesinde Hoyos'un Fransanın cenub sahilinde ikamet ettikleri, şık bir Amerikan oto - mobili ile dolaştıkları ve sık sık otel, birçok vak'alarda isim de - Biştirdikleri anlaşıldı. Nihayet Kan'ın büyük otelle - rinden birinde yakalandılar. Sıkı bir sorguya çekilen Lül olduğunu, 28 nisan 1903 de Gr: nad'da doğduğunu, İspanyol tabi- iyetinde —bulunduğunu — söyledi. Fakat fransızcayı bir Fransız gibi konuştuğu bu sözleri çüpheli gö- ründü. Karısı olduğunu iddia ettiği ka dının hakiki ismi Marsel Lan'dır, 4 ilkteşrin 1904 de Bordo civarın- da Groloda doğmuştur. Çoktan - beri Hoyosla yaşıyordu. ÜÇÜNCÜ DOLANDRICININ TEVKİFİ Kandaki bankaların birinde ki- raladıkları hususl bir kasada İn- giliz lirası olarak bir buçuk mil- yon frank 15 tane binlik banknı birçok altın, 20 dolar, Hoyos na mına birçok da Fransız ve ecnebi sahte hüviyet varakaları.. Hoyos cürmünü itiraf etmiş ve lerinden birinin ismini, do- dirdiklari paranitı bir milyon frangını ona verdiğini söylemiş- tir, Bu, Ernest Rober adlı birisi- dir. 27 temmuz 1903 de - Pariste doğmuştur. Birçok sabıkaları var dır. - Zabıta kendisini aramaktadır. di kendine dedin ki: Ben bu ka- dinı öldürürsem bu kadından kurtulurum. Fakat bundan sonra genç kati- Tin avukatı müdafasya — başlıya- rak: — Bu vak'ada diyor, hiçbir kasd görülmüyor, Bu genç adam o ka- dını düşünerek, tertib ederek öl- dürmüş değildir. Bu genç de bed- bahttir. Eğer daha talili olsaydı © gün nişanlısı olan kıza rasgelir, onunla meşgul olurdu.* Halbuki hnın nişanlısı sinemaya gitmiş. Bu da © kadına rasgelmiş. Niha- dınla tanışalı dört ay olmuştu. Ba- | na paraca müşkülât içinde oldu- | ğüunu söyledi. Arada bir ihtilâf çıkmıştı. Kadının yüzüne vur « dum, Fakat bir fenalık olsun di- | ye değil. O da bana karşı geldi. | Ben de ona karşı geldim. Elimle ağzını tıkadım. Ondan sonra ne olduğunu hiç hatızlamıyarum. O- na çok kızmıştım, Benden para İ tiyordu. Ben iso dolandırılmak is- | temiyordum. — Bu kadın nasıl öldü? Aramız- daki mücadele ne kadar sürdü? — Buralarını hiç hatırlamıye - rum, Ben keni eçmişlim. — Kadının haynunda yaralar vardır, bunlar nasıl oldu? Bütün bu suallere karşı genç , ha- tırlamadığımı söylemiştir. Fakı hâkim o zaman şunları söylemi tir: Senin tanıştığın bü kadın, £ timal mevkiü olmıyan bir kadın- dı. Bedbaht bir kadındı. Sen ken. İ yet bu vak'a olmuştur. Eğer ni- şanlısı ile beraber olsaydı bu ka- dınla vakit geçirmeğe imkân kal- mıyacak, delikanlı da bugünkü bedbaht vaziyete düşmiyecekti. Bundan sonra vicdan! kanaa- tini bildirmek üzere halk arasın- dan intihab edilerek mahkemeye getirilmiş olan jüri heyetinin ne kahaatte olduğunu anlamak si- vası gelmiğ, jüri Brain'in katil ol- duğuna kanaat getirdiğini bil - dirmiştir. Bunun üzerine hâkim karar vererek: Öldürülen kadın yaralana - | Yak öldürülmüş, Birçok yarası vardır. Bir adam diğer - birisini birçok yerlerinden yaralar da son ra yaralanan öldüğü vakit: — Ben ge bileyim? Böyle ola- cağı hatırıma gelmezdi. Öldür - mek kasdile ona vurmadım. Ne yaptığımı, sonra ne olduğunu ha- tırlamıyorum; derse bu dinleri - mez. Neticede genç katilin idam e- dilmesine karar verilmiştir. Siyasi Sabah Gazetesi 3 Birinci Teşrin | PAZARTESI ÇIKIYOR — Lik maçları Bu Pazar şehrimizin dört stadında mühim başlarken: maçlar seyr. d lecek. Fener Beşiktaş müsabakası alâka ile bekleniyor. Yeni sene lik maçları pazar gü- | Dü başlıyacak, şehrimizin dört sa- | hasında birden devam edecektir. Senenin en mühim maçı Kadı- köyünde Fenerbahçe ile Beşiktaş birinci takımları arasında olacak- 'tır. Bütün spor efkâri umumiyesi | bu maçları büyük bir alâka ile | Beklemektedir. Çünkü bundan evvel (Şeref) tabelisı yüzünden kulüplerinden âyrılarâk (Şeref) spor nantında bir kulüb kuran Be- şiktaş oyuncularının - tekrardan birleşmeleri biraz şüpheli görül- mektedir. Bu hafta Siyah - Beyaz- hların, Fenerbahço karşısına na- sı! bir kaüro ile çıkacakları me - rakla beklenmektedir. Hüsnü ile (Şeref) in de takiım- dan çkarıklığı gözönüne alınırsa bu maçın Fenerbahçe tarafın - dan kazanılması — beklenebilir. Aksi takdirde Beşiktaşın kazan - ması bir sürpriz olur!. Beşiktaş idarecileri bir muharrimize şun- lar söylemişlerdir. «— Hüsnü ile (Şeref) müstesna bu sene yine takımda geçen se - neki futbolcular oynıyacaklardır. Kulübden ayrılan futbolcular son | hâdiselerden sonra, tekrar gelip | çi alarına başlamışlardır. Hüs- | alabi dan ferağat ediyoruz. Bundan başka Fenerbahçe takı- mı da Beşiklaşın karşısına -tam takımla, yani Hüsameddin, Yaşar, Fazıl, Esad; M. Reşad, Naci, Saim, Yaşar, Şaban, Fikret şeklinde çı- kacaklardır. Bundan başka Taksimde yapı- lacak maçların muhtemel galib - leri de Güneş ve Beykoz takım - ları olmaları kuvvetli bir ihtimal dahilindedir. Esas No. 215/ — Kandilli Mezarlık sokak 46150 m2 Kandilli Mezarlık sokak 64333 m2 17/1 Beşiktaş Alipaşa Çöplük iskelesi Galatada Şehid Meh- metpaşa Kalafat yeri Beyoğlu Kul oğlu Ağa- hamam apartımanda 32/9 Beyoğlu Kul oğlu Ağa- hamam apartımanda 32/10 Beyoğlu Kul oğlu Ağa- hamam apartımanda 32/3 Beyoğlu Kul oğlu Ağa- hamam apartımanda 32/6 Beyoğlu Kul oğlu Ağa- hamam apartımanda Bostancı, " Erenköy tasyon S. Y. Bostancı, Erenköy — is- 216 yi 8/i 33/1 18- 33/2 33/3 ktaki hakkımız- | ; Emlâk ve Yeri Şerefdeki maçlar, Vefa - Hilâl karşılaşması tabif olarak — Vefa, Topkapı - Süleymaniye maçını da Süleymaniye takımlarının ka - zanmaları mevzuu bahsolmakta- dir. Bu senek.ı' lik maçla- rının hakemleri bir toplan_tı_yaptılar Geçen seneki ha- | kem kursunu biti- renler yan hake- mi olacaklar Dün akşam bu söne lik maçları- ni idare edecek olan hakemler ye- ni futbol ajanının riyaseti altın- da toplanarak bu Beneki hakem programını kararlaştırmışlardır. Bu münasebetle dün akşam ya- pılan toplantı münakaşalı geç - miştir. Bilhassa hakemlı ada yâfet ve iğman meselesi uzun nakaşalara yol açmıştır Ni ı & '*tice itibarile bu sene m: e edacek olan hake resmi kıyafetlerle maçları idare etmeleri kararlaştırılmıştır. Yine mlerin hep evvelce sınıflara ayrılan hakem- lerin sınıfları kaldırılmış, hepsi birinci sınıf hakem olarak kabul edilmiştir. Bundan sonra, birinci küme maç larında yan hakemlerinin mesel - lesi görüşülmüş, neticede — geçen sene kursa devam edip de ehliyet alan hakemlerin bu seneki maç- No. su Nev'i Eski 26 *Tarla . 27 Tarla Depo Mağaza Nü 6 8.6, 86 8/2 Nt. 35 — Bodrüm katı No.1 . 38 Dükkân 37 Dükkân 35 3 No. daire 35 6 No. daire 5 — Büyük dükkün 6 Dükkân ve üstünde bir oda 10 — Büyük dükkân Uyuz Hastalığı Çoğaldı Bunu önleyici ted 4 birler alındı | Memleketimiizn bazı yerlerin - deki hayvanlar arasında uyuz has. talığı çıktığı görülmüştür. Çabuk sirayet eden bu hasta - lığın hemen önlenmesi için esaslı tedbirler alımmasına başlanmış - tır. Fenni esaslarln uyuzla müca - deleye geçilmiştir. Bu cümleden olmak üzere bay- J l tarlarımızın mıntaka — mıntaka Bezerek uyuz hayvanları — banyo yapmaları kararlaştırılmıştır. Bu maksadla şimdilik 50 tane büyük hayvan banyosu da sipa - Tiş olunmuştur. | — Banyolar önümüzdeki günlerde şehrimizden yerlerine gönderile - cektir. İ | | | İSTANBUL RADYOSU 1830 Dans musikisi (plâk), 19 Konferans, Fatih Halkevi namına Reşat Ekrem Kuçu (Evliya Çele« bi ile Bursa seyahati), 19.30 Karı- şık müsiki (plâk), 19.55 Borsa ha- | berleri, 20 Saat ayarı: Necmeddin Riza ve arkadaşları - tarafından 'Türk musikisi ve halk şarkıları, 2040 Ajans haberleri, Ömer Riza Doğrul tarafından arabca söylev, 21 Saat ayarı: Orkestra: 21.30 Nezihe Uyar ve arkadaşla- rı tarafından Türk — musikisi ve halk şarkıları, 22,10 Hava raporu, | 2215 Darüttalim musiki heyeti: Fahri Kopuz ve arkadaşları tara- fından, 22.55 Son haberler ve er« tesi günün programı, 23 Saat aya- rı: İstiklâl marşı. Son. — - , larda yan hakemi durmaları ka- | bul edilmiştir. $ Birinci küme maçlarını idare e- decek hakemler her maçta beşer lira ücret alacaklardır. Fransatenis müsa- ibakaları sona erdi Geçen hafta Fransada yapılan tenis müsabakaları çok heyecanlı V olmuştur. Alman dereceleri ya- ziyorüz. Çift erkekler: Abdesselam - | mağlüb etmiştir. Gremillet - Pillizzoyi 6-2:6-3-64 — b etmiştir. Legeri: 6262 Eytam Bankasından : Senelik Depoz'tosu — Kirası T ü Bö— 12,715 250,08 1000,— 180,— 120,— 120— 264— 420,— 60,— Te 120,— 18,— İzahatı yukarda yazılı emlâk kiraları 6/10/938 perşembe günü sast 11 de taliplerine ihale edilmek zere arttırmaya çıkarılmıştır. İstekli olanların bizalrında yazılı depozito akçelerini veznemize yatırarak arttırmaya girmeleri.