26 Ocak 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

26 Ocak 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

» mak ve hızlandırmak için bun - by * Bu maksadla: — v kurul üyeliğine alınmış ve kendi- — Parti teşkilâtına, vilâyetlere ve — umumü müfettişliklere tebliğ olun-|* nni Yenı Kabine ve yeni Seçim| y arti İşleri (1 inci sahiteden devam) den müteşekkil bir heyet Parti merkezinde çalışmalarına devam etmektedir. Bu komisyon tetkiklerinin ne- ticesini bir raporla Genel sekre- tere bildirecektir. — Ayrıca Parti başkanı olan vilâyetlerden de bu hususlar sorulmuştur. Her iki ne- tice ve cevablar Parti Genel Baş- kanlık divanına arzedilecektir. 1996 SENESİNDE VERİLEN HÜKÜMET VE PARTİ BERABERLİĞİ KARARI 996 senesinde Genel Başkanlık divaninca verilen kararın — sureti şudur: Cumhuriyet Holk — Partisinin memleketin siyasi ve içtimai ha- * yatında güttüğü yüksek maksad- ların tahakkukunu kolaylaştır - * “mak ve partinin inkişafını arttır- “dan sonra Parti faaliyeti ile hü- — kümet idaresi arasında sıkı bir “yakınlık ve daha ameli bir bera - j berlik temin etmesine Genbaş - ' kurca karar verilmiştir. 1 — Dahiliye Vekili Genyön - sekreterlik “ kaları dahilinde bütün devlet iş- “lerinin olduğu gibi parti faaliyet — ve teşkilâtimın da yüksek müra - — kıb ve müfettişleridirler. 4 — Vilüyetlerde İlyönkurulca tatihab edilmiş Bulunan daşkan- Jar üye durumunu almiş ve men- Yub veya mahallince müntehab mebus başkanların başkanlık ve-| zifeleri hitem bulmuştur. 5 — Bu beyannamenin icapla - Tn Parti genel sekreteri olmuş bulunan Dahiliye Vekili takib ve tanzım edecektir. Yukarıdaki — maddeler bütün Omuştur. «KURTULUŞ» “verir, Feriköy Tepeüstü 116 No. Pa-, - handan: ' esinde 15 numaralı hanenin önün-| O dân olurur. — yasında müddesleyhin ikametgâhı- “iterkeylediği ve yeni sdresini bi- — erilen meşruhata nazaran daveti- n — mat etmeleri, ve o gün muhammer — 0/3/929 saat 14 te mahkemede biz- Biçki ve Dikiş Dershanesi Müdiresi: Mm. Papazyan Haftanın 4 gününü kadınlara zünde üçer saat Fransız usüliyle “öçki ve dikiş dersi tedris edilir ve ayda Maarifçe musaddak diplomal j'ıı_vııı apartımanı, “İstanbul 3 üncü İcra memurlu - , Bir barçtan dolayı mahcuz - olup atışina karar verilen yatak, yor - Jan , yastık ve sair ev. eşyası 6/2/| 239 tarihine müsadif Parartesi gü- ü saat 15 te Beyoğlunda Kamer| yatun mahallesinde Topçular cad - Je satılacaktır. Talip olanların 5:'! 50 pey akçesile memuruna müra- “aymetinin S6 75 . şini - bulmadığı akdırde ikinci arttırmanın — 14/2/) 39 tarihine müsadif Sah günü ay- 1 mahal ve saatte icra kılımacağı (14251) İstanbul Asliye Beşinci — Hukuk Mehkemesinden: Galatada eski gümrük sokağında tüçük handa 2 mumarada Ali Ad- “yan aleyhine mahkemenin 937/1404 aralı dosyasile açılan alacak da- “en olmadığı mübaşir tarafından “enin ilânen tebliğat icrasına tah - — “İkat hâkimliğince karar verilmiş Iduğundan mahkeme günü olan —at veya bilvekâle hazır bulunma- iğı takdirde giyaben devam ede- “eğli ve işbü ilânm davet'ze maka- aa kalm olmak üzere Üğu olu -| Ö n e el HLA DD SA Parti Reis- Vekilliğine Veni Başvekil — Tay'n — Edildi (Birinci sayfadan devam) zırlamaktadır. Bu programın ba- zi yenilikleri ihtiva edeceği an - laşılmaktadır. Yeni Başvekil Refik Saydam, dün akşam, saat 20 ye doğru Baş- vekâlet dairesine gelerek yeni vazifesine başlamıştır. Yeni Başvekil tekrar Ziraat Ve- kâletine getirilen Muhlis Erkmen, Dahiliye Vekili Faik Özirak bu sabah erkenden makamlarına gel- mişler ve rüesanın tebriklerini kabul eylemişlerdir. MECLİSDE “Ankara 25 (AA.)— B. M. Mec- lisi bugün saat 15 te Faik Öztra- kın başkanlığında — toplanmış ve celsenin açılışını müteakib İzmir mob'usu Celâl Bayarın Başvekâ- letten istifa etmesi üzerine Baş- vekâlete İstanbul meb'usu doktar Refik Saydamın memur edilmiş olduğuna dair iyaseticumhur tez- keresi okunmuştur. Reis, yeni kabinenin teşekkü - lüne kadar celseyi tatil etmiş ve Meclis saat 16,50 de Refet Canı- tezin başkanlığında tekrar top - landığı zaman aşağıdaki Riyaseti- cumhur tezkeresi okunmuş - ve alkışlarla karşılanmıştır. REİSİCUMHURUN 'TEZKERESİ B.M. Meclisi Yüksek Reisliğine İstanbul meb'usu De. Refik Say- damın başkanlığında teşekkül e- den İcra Vekilleri Heyetini gös- teren listenin ilişik olarak sunul- duğunü saygılarımla arzederim. Relsicumhur İsmet İnönü YENİ KABİNE | Başvekil: İstanbul meb'usu Dr. Refik Saydam. Adliye Vekili: Kanya meb'usu Fikret Sılay. Milli Müdafaa Vekili: Bursa eb'usu Gencral Naci Tınaz, Dahiliye Vekili: Tekirdağ meb- usu Faik Öztrak. Hariciye Vekili: İzmir möb'usu | Şükrü Saracoğlu. Maliye Vekili: Elâzığ meb'usu | Fuad Ağrali. Naha Vekili: Afyon meb'usu A- N Çetinkaya. Maarif Vekili: İzmir meb'usu Hasan Ali Yücel, İktisad Vekili: İzmir meb'usu Hüsnü Çakır. Sıhhat ve İçtimat Muavenet Ve- kili: Doktot Hulüsi Alataş. Gümrük ve İnhisarlar Vekili: stanbul meb'usu Ali Rana Tarhan. Ziraat Vekili: Muhlis Erkmen. YENİ BAŞVEKİLİMİZ Doktor Refik Saydam, — milli mücadelere Anadoluda muhtelif hizmetlerde bulunmuş, İnönü ka- binesinde Sıhhat Vekilliğini der- ühde etmiş, uzun müddet bu va- zifede kalmış, Milli Şefimziin Baş- vekâletten çekilmesi üzerine Re- fik Saydam da Idari işlerden ay- rılarak Sadece teşril vazifesini yapmıya devam etmiş, İnönü'nün Reisicumhur seçilmesini mütea - kib teşekkül eden Celâl Bayar kabinsinde Dahiliye - Vekâletini deruhde eylemiş, bugüne kadar Parti Genel Sekreterliğile bera- ber bu vazifeyi büyük bir dira - yetle ifa eylemiş dürüst, faziletli bir devlet adamıdır. İnönü İle Bayar Arasında Ankara 25 (AA.)— Sabik Baş- vekil İzmir meb'usu Celâl Bayar 'Türkiye M. Millet Meclisi inti - habının yenilenmesine Parti di vanınca karar verilmiştir. Parti- mizin intihaba yeni ve taze bir kuvvetle çıkmasını maksada ve esasa daha uygun ve faydalı mü- lâhaza ettim. Bu imkânı zatı dev- letlerine vermiş olmak için Baş- vekâletten istifamı arz ve takdim ediyorum. Yüksek teveccühlerinin deva - mini sonsuz hürmet ve tazimle - | | | ——— Fatih sulh 3 üncü hukuk hâkim- Seçim Hazırlığı (1 inci sahifeden devam) teşkilâtı esasiye kanunu hükmü - ne göre cuma günü toplanacak | Büyük Millet Meclisi umumi he- yeti içtimcında beyanmamesini o- kuyup — itimad reyi istiyeceğini bildirdikten sonra bu sabah saat 1l de Reisicumhur İsmet İnönü- nün Fiyaseti altında toplanmış 0- | lan Parti divanının Büyük Millet | Meclisi seçimini yenilemek husu- suna karar verdiğini, bu - karar | wmumi heyetçe tasvib edildiği takdirde cuma günü toplanacak Büyük Millet Meclisi umumi he- yeti içtimtrde muamelesinin ik- *l olunacağını izah etti. Divan kararı Grup umumi he- yetinin tasvibine arzolunarak itti- fakla seçimin yenilenmesine ka- Tar verildi, —» Müzakere edilecek başka mad- de olmadığından celseye nihayet verildi. Ankara 26 (Hususi muhabiri - mizden telefonla) — Büyük Millet Meclisinin bugün saat 15 de top- lanması mukarrerdir. Bu toplan- tıda elde mevcud müstacel bazı lâyihalar müzakere edilecektir. İntihabın yenilenmesi hakkındaki kararın Meelisin yarınki içtima - ında müzakere edileceği anlaşıl - maktadır. Meclis yarınki — toplantısında yeni seçim dalayısile — icabeden Masrof ve tahsisatın — verilmesi hakkında lâyiha ile milli müda - faaya tahsisat verilmesine ” dair kanun projesnii müzakere ede- cektir. MECLİS RİYASET DİVANI | Münhal ölan Büyük Millet Mec- lisi reis vekilliğine seçim yapıl - | mıyacak ve anlaşıldığına — göre, yyeni meçlis toplandıklan — sonra, meclis riyaset divanı ve encümen azalıkları için yapılacak — seçime kadar münhal kalacaktır, SEÇİM HAZIRLIĞI Altıncı Büyük Millet — Meclisi | intihabının biraz önce yapilabil - 7 Tesi için tüzim geler Küziftiklara şimdiden başlanılmıştır. Metlisde (tecdidi ntihab) ka- rarı verilir verilmez - vilâyetlere icabeden tebligat yapılacaktır. Reisicumhur İsmet İnönü, şu cevabla mukabelede bulunmuş - lardır: | Celâl Bayar — İzmir meb'usu B. M. Meeclisi intihabınım yeni- Jenmesi ihtimali üzerine vuku bu- dan istifamız kabul olunmuştir. İktıdar mevkiünde geçen hiz - met zamanınızı takdirle yadedy- Tk size ve arkadaşlarınıza halis teşekkürlerimi fade elmek iste- rim. Siyast taritimizin çetin bir devresini yüksek meziyetlerinizle iyi idare elmenizi, milletimiz da- ima teşekkür ve takdir duygula- rile hatırlıyacaktır. Hükümetin teşkiline — İstanbul meb'usu — doktor Refik Saydam memur edilmiştir. Reisicumhur İsmet İnönü BAŞVEKALET MÜSTEŞARLIĞI Münhal olan Başvekâlet müs- teşarlığına — Dahiliye — müsteşarı Vehbi Demirelin tayin edileceği söylenmektedir. MEB'US ADEDİ AZALTILACAK Mi? Ankara 26 (Hususi muhabiri - mizden telefonlağ— Fırka Umu- mi Reis vekilliğine Başvekil Re- fik Saydam tayin edilmiştir. İntihabat kanununun tadil edi- lerek meb'üs adedinin azaltılması ve her 35 bin kişiye bir meb'us seçilmesi hakkında henüz Meclise bir teklif yapılmamıştır. Meclis, Teşkilâtı Esasiye kanu- u mucibince müstemir addedile- ceği cihetle yeni Meclis toplanın- cıya kadar lüzum görülürse içti- ma edebilecektir. İntihab 59 günde #kmal oluna- Cak ve yeni meclis bir nisanda toplanacaktır. liğinden: Katilden 15 sereye mahküm bulunan Sami Cangöze Aksaray 'Yusufpaşa Tütüncü Hasan sokak 2/1 numarada oturan babası Ra- ” simin 23/1/930 dan itibaren tah- ç kadar vasi vasi tayin edllıbb — 83N | denberi takib ettiği cidarei mas- | memnileri de budur | kararında ise - ve şimdiye kadar | tar -o zaman Polony | ile beraber yürümi Ribentrop Varşovndı (2 inci sayfadan devam) rar verdiğini iddia edenler de var-) dır. Bunların hangisi — doğrudur? Belki de hakikat ikisi ortasıdır. Yani Polonya hâlâ 194 senesin - lahat» siyasetini takil, etmek isti- yoz. Fakat şu da muhakkaktır ki Münih sonrasındaki politika va- ziyeti böylebir yol üzerinde yü - Tü'ney? pek ziyade zorlaştırmış - 'tar. Bu, bir şartla mümkün ola - bilir: Almanyanın şarkı kendi ha- line bırakıp da garb ile meşgul olması şartile, Polonyalıların te- Fakat eğer Almanya, Münihte kazandığı mü-| vaffakiyetini sonuna kadar takib bu kararda olduğumu anlatmış - 'a Almanya yahud da Almanyaya karşı gelmeli. Son ay- lar içinde Almanya ile doğrudan doğruya karşılaşmadan bir poli - tika manevrası çevirineğe çalıştı: Romanya esasen — ittifakındadır. Macaristanla da hudud komşusu olarak ve hatta mümkünse, Yu- goslavyayı da içine alarak bir şarki ve orta Avrupa devletleri bloku kurmağa uğraştı. Fakat İ- | talyanın da tasvibine mazhar olan| bu teşebbüs yürümedi. Açıktan | açığa Sovyetlerin tarafına geç - | mekten de korkuyor. Çünkü Al- manya tedricen Polonyayı sar - | maktadır. Cenubda Çekoslovakya-| yı himayesi allına almış. Macaris- tan, Roma - Berlin mihverine gir- miştır. Litvanya da Berlin ile an- laşmak kararını vermiş gibi gö- rünmektedir. Polonya-Almanya — Arasınna Berlin 26 (Hususi) — Alman Hariciye Nazırı Ribbentrop 11 ki-, şilik maiyetile berabe: Varşovaya| | gitmiş, merasimle karşılanmıştır. Kendisine geçenlerde - yeniden tamir ve tecdid edilmiş ve müm- taz ecnebi misafirlere tahsis kı - lınmış olan Blank sarayında da- ircier tefrik edilmiştir. Nazır, bugün meçhul asker abi-| dexine çelenk koymuş, müteaksben Reisleumhur tarafından kabul e | dilerek öğle yemeğine alıkonul - müuştur. Üğleden sonra siyasi görüşme- ler yapılacak ve bu görüşmeleri Alman sefarethanesinde yapıla - cak bir kabul resmi takib edecek- tir. 27 ikinelkânunda Von Ribben - trop, Varşovadan ayrılacaklır. İ Barsalon Düşmak Özere | urgos 26 (Hususi) — ko kıtaatının Buıe.lonı ıi:—ı mesi için lüzim gelen bütün tertibat alınmıştır. General Fran- ko, Barselon çehrini nasyonalist | hükümetinin muvakkat merkezi | yapmağa karar vermiştir. Franko, bizzat ordunun başın - da şehri muhasara etnuş olup Fus- hlar şehre girmek üzere tertibat almışlardır. Bugün kuvayı külli- ye gelir gelmez Faslılar şehre gi- receklerdir. Barselonanın General Franko Kıtaatının şehre girmelerinin er- tesi günü normal faaliyetine tek- rar başlamasına karar vermiştir. Bütün halk, çalışacak ve alelâde Bir ameleden müessese şeflerine ve direktörlere kadar herkes va- zifesi başına gidecektir. Zabıta, dahilt harbin bidayetindenberi bazı unsurların sarfetmiş olduk- ları faaliyet hakkında bilâhare tahkikat yapacaktır. Mühim miktarda elbiseyi, 800 bin kilo ekmeği, 200,000 parça eti ve saireyi hâmil olan binlerce kamyon Barselona kapılarında beklemektedir. £avın Halka ve Fotoğrafcılara Her nevi beyzi, oval resim çer- çevelerile son moda perde kor - neşleri ve bilcümle eşya üzerine lüke işleri fenni suretle renkli pis- tole boyaları yapılmaktadır. Adres: Sirkeci - Salkımsöğüd / tramvay caddesi 18 ryzmarada| falil Barutçu (i inci sahbifeden devam) mited şirket, vermeğe mecbur ol- duğu teminat mektubunu Deniz- banktan almıştır. Hâdise Fırka Grupunda — izah edildiği veçhile haber alırznca mali mücssesele - rimizin İngilteredeki teşebbüsle- ri durdurulmuş ve bu ihbarın ha- kikt mahiyetinin anlaşılması için tahkikata geçilmiştir. Limited şir- ketin müessislerinden Kemal Se- den Ankara Cumhuriyet Müddei- umumiliğinin davetile dün Anka- raya varmıştır. Kendisinin Ankara müddelumu- miliği tarafından malümatına mü- racaat edilmiştir. Honüz hiç kimse hakkında teve kıf kararı verilmiş değildir. An- cak'arlada bazi resmi dalre ve mücksese memurlarının bu şir - ketle ve bu teşebbüsle alâkalı ol- duğu şeklinde bir iddia bulundu- gundan tahkikatın bu cepheden inkişafı neticesinde bazı isticvab- lar yapılacağı — anlaşılmaktadır. Şirketin müessislerinden Şakir Sedenin Londrada bulunduğu an- laşılmıştır. Bu mesele etrafında stanbul zabıtası ve adliyesi tara- fından araştırmalar ve tahkikat yapılmışsa da buna dair evrak henüz Ankaraya gitmemiştir. Bu evrakın bugün Ankarada alâka- dar makamların ellerine warmış olması beklenmektedir. Tahkikat ve isticvablar bu ev- rak gittikten sonta tekemmül e- docektir. ŞİRKETİN MAHİYETİ İmpeks şirketi 25 ikinciteşrin 938 tarihli Sicilli Ticaret gaze- tesinde neşrolunan ilânı — müte- akib faaliyete geçmiştir. Bu su - retle şirket İstanbul Ticaret O- dasında 24114 gicil numarasını a mıştır. Bu tarih İngiltere ile kredi an- laşması yapıldığından sonraya te- sadüf eder, Şirkete, Beyoğlunda Tomtom mahallesinde İstiklâl caddesinde 373 numaralı Banka hanının ikin- ci katının 3 numaralı dairesi ma- halli ikametgüh ticari ittihaz o- Tunmuştur. Bu daire ayni zan da Kemal Filim acentasıdır. Şirketin kuruluşunda göst! maksadı ticari «her nevi ithi ve ihracat işlerile iştigal» dir. Şir- | Avrupanın Siyasi Ufku Kararıyor ( inci sahifeden devam) ler koanferansının içtimamı teklif edecektir. İspanya meselesinin halli için yeni bir formül tesbit edilmekte- dir. Bu formüle göre — İngiltere Frankonun kendisine olan borç- larmı İtalyaya devredecektir. Fa- kat bü takdirde Mussolini Fran - sanın 'Tunusta oturan İtalyanla - ra mahsus statükoyu değiştirme- sini, Cibutide kendisine bazı hat- lar temin edilmesini, Süveyş ka- Jnah idaresine iştirak ettirilmesini,| “ÜCibuti - Adisababa şimendiferle- rin'n işletilmesine aid mütaleba- tının kabul edilmesi — hususunda İngilterenin kendisine müzaheret etmesini istiyecektir. HİTLER'İN HATTI HAREKETİ Berlin 26 (Hususi) — Hitler, 30 kânunusanide Rayştağ meclisinin açılmasında mühim bir nutuk irad edecektir. Hitler bu nutkunda, dünya sulhunu ve Avrupanın is- tikrarını temin için Frankonun zaferinden sonra beynelmilel bir konferansın toplanmasını, müs - temlekeler meselesini tetkik ede- rTek müstemlekelerden Lehistan, Almanya ve İtalyaya hisse veril- mesini teklif edecektir. MUSSOLİNİ MÜLAKATI Paris 21 (Hususi) — Berlin - RADYOLİN ile SABAH ÖGLE ve AKŞAM ket 19/10/938 tarihinde Odaca Şirketi tesçil oluünmuştur. Bir limited şirket olan İmpeks, iki ortak ve iki kardeş tarafından kurulmuştur. Kemal Seden — ve Şakir Seden ismini taşıyan bu iki kardeşten -Kemal Seden Banka hanının 9 numaralı dairesini, Şa- kir Seden Boğaziçinde Emirgânın Çeşme sokağında beş numaralı haneyi ikametgâh olarak göster- mişlerdir. ARAŞTIRMALAR Evvelki gün şirket merkezinde yapılan #raştırma saat 15 ten 21 e kadar devam etmiş ve bir kam - iyön evrak alınmıştır. Zabıta, Ankara müddelumumi- Bği tarafından gösterilen lüzum ve İstanbul müddeiumumiliği ta- rafından verilen araştırma emri üzerine Denizbank İstanbul şu- besinde umum mü mer- | but bulunan tekneloji şubesinde | bir araştırma yapmışlardır. Bu araştırma neticesinde bulunan bi | çok ovrak alınmış ve bu şube mü- | hürlenerek içeri girilmesi meno- Tunmuştur. Bu şubenin müdürü; Kemal Se- den ve Şakir Sedenin küçük kar- deşi Süleyman Sedendir. Banka- nin bu şubesi harici siparişler ve | işlerle meşgul olmaktadır. Diğer taraftan, şirket ortakla - rından Şakir Sedenin Emirggân - | daki evi de gece zabıta marifetile araştırılmış ve Şakir Sedene aid . birçok evrak alınarak götürülmüş- tür. Kemal Sedenin Banka hanın - daki ikametgâhında da araştırma yapılmıştır. YAPILAN İŞ Yeni kurulan şirketin ilk işle- rTinden birini İngiliz tezgühlarına Denizbank tarafından sipariş ©- lunan ve mukavelesi şehrimizde imzalanıp da İktısad Vekâleti ta- rafından tasdik olunmuyan 11 va- puran siparişindeki komisyoncu- Tüğün teşkil ettiği mevsukan söy- lenmektedir. Malâüm olduğu üze- re bu mukavele Denizbank tara- fından İktead Vekâletinin tasvi- bine arzedilmiş ve © sırada Vekil | bulunan Şakir Kesebir esbabı sıh- hiyesine binaen istifa etmiş ve o zamandanberi mukavele Vekâilet- çe tasdik olunmamıştır. Roma mihveri Avrupa ve dünya işlerinde yeni hamlelerde bulün- mağa ve ötedenberi düşündükle- rini tatbik sahasına sokmağa ka- rar vermişlerdir. Bu kararlarını ne suretle yapabileceklerini tes - bit için Mussolini ile Hitler ya - kında tekrar görüşeceklerdir. Londra 26 (Hususi) — Fransa, spanya işlerine müdahale eyle - diği takdirde Almanya, ihtilâfların muslihane bir şekilde halledilme- sine dair 6 ilkkânunda imza edilen Hilâfa rağmen, Fransa ile bu hu- susta iştişarede bulunmağa mu- vafakat etmiyecektir. — Almanya şimdiden — Libyaya dopçu kuvvetleri göndermeğe ve orada İtalyan motörlü kıt'alarını takviye eylemeğe başlamıştır. Bu haber Pariste olduğu kadar bura giyasi mahfillerinde de heyecanla karşılanmıştır. İtalyanın seferberliği tahakkuk etmektedir. İtalya şu kanaattedir: Kakkaniyete istinad eden sulh, Fransadaki bolşevikliğe nihayet verecektir. Bundan başka, yeni bir İspanya meydana getirilecek, Afrika ve Akdeniz vuziyetini 1s - lah ve tashihat yapılamalıdır. Roma bu fikrini fiil sahasına sokabilmek için seferberliğini bir Şubata kadar ikmal edecektir. Her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi hrçılıyınıı a GO Nasıl Kabil Olabilir? (1 inci sahifeden devam) içlerindeki yüksek zekâ ve isti | dadları tâ en yüksek mertebe talr sil kademelerine kadar da sevk | edebiliriz. Şimdi zannediyoruz ki | 600 bin kadar talebeyi okutmak için 10 milyan liradan fazla mas- raf ihtiyar ediyoruz. Ve.. belki de | istediğimiz neticeyi —alamıyoruk | Mintaka — yatı mektebleri — Türk köylüsü için okuma davasını 0f tadan kaldıracağı gibi Türk kör yünün medeni seviyesini ve refar hını da muasır medeniyet derece sine ve yakın bir istikbalde de hiç şüphe yek ki, üstüne yükselte: cektir. Herhalde plânlı bir tedrin — ve | başarıcı bir proğam bu davayt | zannedildiği kadar çetin çareler€ başvurmadan muvaffakiyete isal edebilecekti Yeni Denizhank Müdürü ( inci sahifeden devam) | nizbanka gelmiş, yeni vazitesin? | başlamiştır. Kendisi banka rüesasının teb * | Triklerini kabul eylemiş ve derhâl | barka muamelâtı hakkında icab | edm malümatı almağa başlamığ | n.şuuı—m DEĞİŞİKLİKLER Kuvvetle - söylenildiğine gört Denizbank teşkilâtında ve kad * rosunda geniş ölçüde değişiklik* ler yapılacaktır. Bu meyanda büt” çede mühim tasarruflar temin ©* dunacağı da söylenmektedir. Bundan başka Denizbankın bör zi alım satım işlerinin de yeni baf” tan ve esaslı surette tetkik oluna” cağı anlaşılmaktadır. BİR İSTİFA ŞAYİASI Denizbankın işletme işlerini 'vir eden umum müdür muavin © lerinden Hamdi Emin Çap bu va" | zifeden istifa ettiği ve bugün ';' yarın yeni bazı istifalar 0 bu sabah bir gazete tarafındaf | yazılmıştır. Denizbankdan yaptığımız tah * kikata göre, gazetemiz makineyt verilinceye kadar gerek Hamdi | Emin Çap, gerek diğer zevat v zifelerinden henüz istifa etmemil | bulunmakta idiler. YENİ UMUM MÜDÜR VEKİLİ Yüksek mürakabe heyet, reli ve umum müdür vekili Yusuf ya, mülkiye ve hukuk mezunu © Tup mülga ziraat nezaretinde, ŞÖ” rayi devlet muavinliğinde ve şel? remaneti mektubculuğunda — bif | lunduktan sonra Anadoluya ge çerek mücadeleye iştirak etlmifi ticaret umum müdürlüğünde, ld' barı Milli bankası umum müdüf Tüğünde, şeker, petrol, benzin (#7 | hisarları müdürlüğünde bulun * | muş, bir aralık şehrimizde Şirket | Hayriye müdürlüğü yapmıştır. —| SATİYE BİNASI Satiye binasının satınalma hakkındaki tahkikat devam et mektedir. Denizbank burasını # lirken - belediyelerce — yapıl istimlâk hakkındaki kanunu bik etmesi icab ettiği halde W madde hükümlerinin tatbik olul” madığı ve pazarlık usülüne gö şildiği anlaşılmıştır. | ginden; İstanbul — vilâyeti — muhakentlf müdürlüğü tarafından İzmül tayyare alayı subaylarından nan nezdinde emekli kaymaktl, Sadıllah ile Yeşilköy hava mök” | nist mektebi muallimi — binb 4 mazlum aleyhlerine İzmire kedilen 8 vagon - benzini eçi istasyonunda beklettikleri güf ler için tediyesine mecburiyet sıl clan 121 lira 68 kuruşun M sarifi muhakeme ve ücreti detle tahsiline dair açılan di bakılarak hükme raptedildiği “ temyiz mahkemesinin 4895 4121 karar ve 8/5/936 tarihli zında üsülen bakıldıktan sonrâ Ü rar verilmesi lâzım geldiği YO da ve mahkemece ittiba veyi kararlarından hangisirin isteft ceği bildirmek üzere ikamet | Jarının meçhuliyetine binset gün müddetle ve ilân suretile yab kararı tebliği mukarrer * 4