12 Mart 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 1

12 Mart 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 1

BAYI: 721 Belediye'de Yeni Mesele Müfettişler, Üstündağ Zamanına Aid Bir İ Diğerine Rastlıyor Veya Rıhtım - Gemiyetleri Yürüîemiynrqz İdenlist adama olduğu gibi cemiyet haya- ftına da muhtaç bulunduğu- muzu gözden uzak tutma- malıyız. —————HHHM AZI İŞLERİ: TELEFON: fstanbul Cağaloğlu Nursosmaniye Ne. A 20827 En son T;;r.ıflan Ve Phberierî Ver;n Akşam Gazetesi Muhtelif elediyede Mülkiye Müfet. tişlerinden dört kişilik bir grup — tarafından — yapılan | teftişlere devam etmekte ve de- sinleştirilmektedir. Mevcud mü- W fettiş sayısının dalbudak salan | ve gittikçe sahasını genişleten ugünkü medeni dünya ha- | teftişlere kifayet etmiyeceği an- yatında cemiyetin ehemmi- yetini takdir etmemenin imkânı yoktur. Yardım bakımın- dan, mesleki cihetten, kültür nok> tasından, insan bemcinslerile, ay- ni fikir ve kanaati besliyenlerle birleşmesi, anlaşması çok lüzum- ludur. Hangi gaye uğrunda ku - Tulmuğ olursa pisım birliklerin, onu mensub olanları daha yakın- dan, daha iyi tanımalarına, sos « yal ve kültürel bakımdan yekdi« ierini tamamlamağa ve insanla- rın birbirini daha fazla sevmele- rine elbet te tesiri vardır. Aynl meslek mensublarının, ayni fikir ve ideali taşıyanların tek başına yapamadıkları birçok mühim iş- leri, bir araya gelmek — suretile meydana getirmeleri daha ko - laydır. İçtimal bir mahlük olan insan için beşeri cemiyet hayatı içinde, tekniğin ve medeniyetin ilerle - mesi nisbetinde ilim, fikir, san'at cemiyetleri, daha umumi mana - sında kültürel ve sosyal cemiyet ve birlikler vücude getirmesi bir zaruret halini almıştır. Kanunla- rın çerçevelediği ve muzur gör - düğü mevzular haricinde kuru - lacak eemiyetleri iyi karşılama- hdır, Ancak cemiyetlerin haya - tiyet kazanabilmeleri nizamna - mesinin pratik olması kadar men- sublarının İş yapmak için lâzım gelen faaliyeti — göstermelerile mümkündür. Bizde henüz cemi- yet hayatının medeni manasında anlaşılamadığını söylemek pek de hakikate aykırı değildir. Maale- (Devamı 2 inci sahifede) -— İnönü'nün Fahri Yaverliği Ürdün Veliahtı Ankaraya Geliyor Maverayiürdün hükümdan E- mir Abdullahın büyük oğlu ve Veliahdı yakında staj görmek ü- Ankaraya gelecektri. Veli - ahd binbaşı rütbesi! den birinde staj görecektir Milli Şefimiz İsmet İnönü ile da cari olan nleketimizde bulunduğu müd- etce Yeliahdın, Relsiçumhuru - * fahri yaverliğini ifa et- mesi de ayrıca kararlaşlırılmmış - tır. Emir Abdullah Milli Şefimi- | zin bu alâkasından büyük mem- nüniyet duymuştur. edir. Ankas | rada süvari binicilik bölüklerin- | ayısile, | laşıldığından Vekâletten yeniden istenmiştir. Yakında diğer müfettişler de şehrimize ge- Jerek Belediye işlerini incelemeğe başlıyacaklardır. Belediye mütettişleri de kendi- lerine bu işlerde yardımlar bulunmaktadırlar. Şehrimizde bulunan. Mülkiye müfettişlerile yeniden — gelecek Mülkiye mütettişleri gu işleri in- celiyeceklerdir. — Düşkünlr evinde tahkikat, Bundan bir müddet evvel Düş - künler evinde yolsuzluk iddia - sında bulunularak Valiye ve Be- lediye Reisine bir ihbar yapılmış- l KISACA Zavallı Haydar! Haydar, lügat manasında: — Arslan. Demektir, İstanbulda da bir va» li ve belediye reisi Haydar vardı. İtfalyeyi yaptı, mezbahayı yaptı. şunu ve bunu yaptı ve en sonun- da dü ne apartımanı, ne otomo - bili, ne etebüsü, ne de geride: — Arslan.. 5 ünden — Yaşka — biraktıği hiçbir şöhreti olmadığı için ihti- yaç içinde öldü. mdi bir gazetelere, bir bele- iyedeki müfettişlerin meşgul ol ve bıraktığı eserlere bakınca onu hatırlamamak: ni cennet eylesin! Dememek elden gelmiyor. Meğer, o dağların üstünde ne üstün, ne farkında di dişleri sökülen ve mürgbbisinin eltndi im inim inletilen bir ars- lan gibi ya belediye istimlâk ko- misyonuna Iütfen kayrılan bir a. za iken ,yahud da Ankara cad- desine katran döken düşkün bir | müteahhid iken öldü. Zavallı Haydar! melediyenin pürüzlü işlerini tet kik eden mülkiye müfettişleri ..... Nafia Vekâletinin Yerinde Bir Kararı Su Hem Çoğaltılacak, TAYASIR | Hem Ucuzlatılacak Buna Aid Proje Hazırlanıyor | dukları ihbarlara, bir de Haydara | — Allah rahmet etsin, mekânı- | ler Ortaya Çıkıiyor Bu böşinci keşidede dahi en büyük KADER Eminönü Arpacılar caddesi No, 19 NER —— 5 İDARE - İLAN: Te 20827 'Telgraf : İst. Son Telgraf Yeni İhbarla 40 Bin Lira Harcirah Alan Bir Müdür-Belediye Vesaitile Yapılan Bir Belediye Şubelerinin Tetkike Muhtac Diğer işleri Almany Kurduğumuz Sudar İdaresine Nafia'nın El Koyması Muhtemel Yayılmıya mı Başlıyor ? j UT Çeko- Slovakya_îir Kerre Daha -Parçalanmak mı İsteniyor ? Alman Askerleri Hududlarda Bekliyor, Slovakya'nın Mutlaka Çeklerden Ayrılması ve Buhrandan İstifade Edilmesi İçin Çalışılıyor Belediyenin pürüzlü işlerini tetkik eden mülkiye müfettişleri &. Mülkiye müdfettişleri teftişlere başladıktan sonra ikinci bir ihbar daha yapılmış ve evvelce Beledi- ye müfettişleri tarafından yapı - afıa Vekâleti İstanbul su N işlerile de yakından meç - | gül olmaktadır. Bir taraf- tan Sıhhiye Vekâleti şehir sula- rıni Dtemiz bir .hale konulması lan teftişlerde vücude getirilen raporlar Mülkiye müfettişleri ta- rafından istenmiştir. Düşkünler evini bir kere de Mülkiye müfet- tişleri teftiş edecektir. 4 — Belediye garajındaki yol- suzluğu tahkik eden Belediye mü-| fettişleri yakında mesailerini bi- tireceklerdir. Mülkive — müfettiş- deri bilüâmum beleidye işlerini tef- tiş ederken garaj işi ile de yakın- dan meşgul olacaklardır. “ 3 — Fen heyeti İmar şubesi e- gashı sürette incelenecektir. Bu hususta da Belediye riyasetine ba- # ihbarlar yapılmış, tetkikata Belediye fen heyeti müdürlerin- den biri memur edilmişti. Henüz tahkikatın netice verdiği bilinme- mekle beraber Mülkiye müfettiş- (Devamı 6 ıncı sahifede) Nahıaya geçmesi düşünülen İstanbul su bendleri için belediye e sık sık temas- lar yaparken diğer taraftan Na- tıa Vekâleti de şehir suyunu hal- ka daha ucuza verilmesi imkân- (Devamı 6 ıncı sâhifede) şi Tetkik Ederken Bir r Karşısında Kalıyor a Şarka Doğru ondra, 12 (Hususi) — Çe- L ko - Slovakya meselesi ye- niden günün en nazik bir meselesi haline gelmektedir. Slo- vaklar Prağdan kat'i sufetle ay- rılmak kararındadırlar. Almanya- nin el altından bu kararı iltiztm eylediği anlaşılmaktadır. Çünkü Almanya bu buhrandan istifade | ederek şarka doğru yayılmak si- “yasetini latbik mevkiine koymıya karar vermiş bulunmaktadır. Almanyanın Romanya, Ukran- ya davasından iktisadi menafi te- min etmek hususundaki dinamiz- minden hiç bir şey kaybetmediği görülmektedir. Alman kuvvetleri Çeko - Slovakya hudutlarına ye- niden tahşid edilmeğe başlanmış- tır, Slovakyada Prağ tarafından az- ledilen hükümet tekrar — iktidar mevkiine getirilmediği - takdirde Almanyanın harekete — geçeceği muhakkak görülmektedir. Almanyanın parmağı — olduğu zannedilen bu hareketlerde Ber- linin Çeko - Slovakyayı parçala- yıp tamamile birer Alman Dömi- niyonu haline koyacağından en- dişe edilmektedir. Vaziyet Paris ve Londrada ol- duğu kadar Varşova ve Bükreşte de ehemmiyetle takip olunmakta- dir kistler, Madrid ve havalisindeki iyümesi üzerine sulh | y ya işinin halledilmesi imkânı kalmadığını düşünerek leyi harben halletmeğe ka- rar vermişler ve Madride karşı beklenen taarruza başlamışlar - dır, Bu taarruz Hükümetcilerin bi- lâkaydü şart teslimlerine kadar sürecektir. Dâvalar 'Bir Celsede Bitirilecek Bütün Deliller, Şahidler |Evvelden İhzar Edilecek Ankara, 12 (Hüsusi muhabiri - mizden) — Vatandaşların uzun vüdelerle tâlika uğrıydn duruş - ? (Devamı 6 mcı sahifede) Yeni buhrandan istifadeyi düşünen Hitlerle Musolini iskenderpaşa Türbesi ve Darüssubyan Çöküyor! Sinan'ın Birer San'at Eseri Olan Bu Tarihi Yerler Hafriyat Yüzünden Bir Tehlike İçindedir I sısların dan Bakısterin Sul » tanahmedde Aras: ta sokağında Bi zans eserleri üzes Tinde tetkikat yapı mak üzere tekrar gehrimize gelece- Bi haber verilmek» tedir. Mütehassıs haf. riyat esnasında kan Devam — 6 incida Çmm Tayyare Piyangosu Bugünün Talihlileri 6ıncı Sahifemizdedir ngiliz Arkto-