30 Mayıs 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

30 Mayıs 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

Tefrika Numarası » 125 Yazan: Rahmi YAĞIZ Buraya Gelen Bir Yelkenli Deli Rüstemi Getirmişti Genç Adam Yarasının Tesirile Yarı Baygın Yatıyor, Hiç Sesini Çıkarmıyordu.. — Bu adama söyle, bize hizmet atmek ister mit. 'Tufan kendisine çevrilen söz - lere tehalükle cevab verdi: — Tabit! Minnet ve şükrsı albayım!. — — Yalnız ufacık bir ihanet sizi aramaz! — Biliyorum kumandan! — Memleketiniz aleyhinde bir hizmet olacak bul — Olsun! — Seni Dursun Ali kaptana kar Ş1 yapacağımız hareketlerde is - tihdam edeceğim! 'Tufan reis yalancıktan kindar bir bakışla gözlerini kamaranın kombozlarına dikti. İçten konuşu- || yormuş gibi söylendi: — Dursun Ali denilen şerirden | — Antikam almak biricik emelimdir. buna, bu maksadıma sizin gibi kuvvetli bir yardumcı da bul - duktan sonra durmak değil, te reddüd etmek aklımdan geçmez! Bu uğurda hayatımı dahi seve se- verebilirim! — Evin, çocukların! — Artık iş işten geçti albay... Şu anda ben hayatımı kaybetmek | tehlikesine marüzken artık evi, o- cağı kim düşünür. Albay Tufanın sözünü kesti, ar- kadaşlarını işaretle ilâvo etti: ( — Bunlar da senin gibi mi dü- #ünüyorlar?, — Ona ne şüphe albayımı.. Te, ker, teker hepsine sorun, aykırı cevab alırsanız o zaman. 'Tufanın — sözleri bitmeden altı arkadaşı ileri atıldılar, bir ağız- dan bağırdılar; — Hepimizin müşterek düşma- ht sizden evvel o Dursun All deni- len mel'undur! Albay Tufanın omuzuna elini koydı — Sen, yiğit bir adama benzi - Sözüne — güveniyorum. İnız işi bir defa Sivastopolda A- miral Kolçağa bildireceğim. Sizi orada bir defa görsün.. Kararlaştı- Tacağımız şekle göre size iş vere - ceğiz.. Şimdilik bizim esirimi hiz.. Fakat size öteki esirler gibi Muamele göstermiyeceğim.. Am- bara kapatmıyacağım.. Ufak hiz- metlerle Sivastopola kadar gemi- de serbest bulunacaksınız.. Anla- gıldi mi? Tufan reis tasarladığı işde mu- vaffak olmuştu. Sevinçle albaya teşekkür etti. Kumandan yavere emir verdi; — A, bunları ikinciye teslim et! Makine ve kazanda hizmet gör - sünler.. Şimdi yemek verin bun- lara.. Ötoki esirlerle temas etmi- yecekler!.. Haydi marş! Esirler yaverin nezareti altında götürülüp yemek yedirildi. Sonra ikinciye albayın emri ilâve edile- rek teslim olundular, Tufanla Recep kazan dairösinde kömür ışinde, Martı ile 4 arkadaşı da makine dalresinde yağlama ve silme işlerinde kullanılacaklardı.. Anadin ile Ostroma son hızla Si - vastopol yolunu tutarken Tufan reisle Recep başbaşa vermişler, nasıl kaçacaklarını, nasıl kurtul caklarını hesaplamağa, bu iş etra- fında kafa yormağa koyulmuşlar- dı. Takalarına yağ yükliyerek Sam- suna doğru yola çıkan Salih kâh- ya, civar iskelelerden haber ala - madığı için endişe içinde sahil bo- yunda geziniyor, düşman saydığı Dursun kaptanı sık sık ziyaret e- derk ondan malümat istemeğe uğ- raşıyordu. (Devamı var) TOPTAN Kâğıd ve karton satışı Sümer Bank Sellüloz Sanayi Müessesesinden: 1939 senesi nihayetine kadar teslim edilmek üzere müessesemize verilecek siparişlerin kabulüne de başlanmıştır” Bu müddetler için tesbit olunan çjaslerle bunlara d fiatlar aşağıya kaydedilmiştir. Şrenz (Bakkal) klğıdı 130 Gr. ve yukarısı Şrenz (Bakkal) kâğıdı 130 Gr. dan aşağısı Şrenz (sergi) kâğıdı T.L 206 — t 216. — 191 — 201. — 206 — Kraft ambalâj kâğıdı 40 Gr. dan İtibaren Bir taraflı sellüloz kâğıdı 40 Gr, dan itibaren (beyaz) Bir taraflı sellüloz kâğıd. Açık renkliler İki taraflı sellüloz kâğıdı 50 Gr. dan itibaren (Beyaz) İki taralı sellüloz 50 Gr. dan itibaren (sarı), (Turuncu, penibe) İki taraflı sellüloz kâğıdı 50 Gr. dan itibaren (mavi, yeşil) İki taraflı sellüloz kâğıdı 50 Gr, dan itibaren (kırmızı) İkinci nevi Kraft kâğıdı (İmitasyon kraft) iyi cins mal 271 — 271 — Kaba beyaz mukavva (iyi mal) 45 No. dan itibaren Gri mukavva 50 No. dan itibaren 211. — 1— Mezkür fiatlar beher ton (1000 Kg.) malın fob İzmit veya Franko vagon İzmit (Fabrika) teslimi için - 1/6/1939 tarihinden - muteberdir. 2— İstanbulda vasıta içinde vaki teslimatta ton başına dört lira ilâve olunur. 3— Tediye şartları ve sipariş miktarları gibi evvelce ilân olu- 'nan diğer umum! şartlarımız aynen bakidir. 231. Kandireli zorbası çok geçmeden Tütbelere ve nişanlara sahib ol - NEVROZİN Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser Gayrimenkul Satış İlânı İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan : 'Tamam'na yeminli üç ehlivukuf tarafından 867'5 buçuk lira kıymet takdir edilen Kasımpaşada Kadı Mehmedefendi mahallesinde Yeni çeşme sokağında eski 23 yeni 43 kapı sayılı bir tarafı Reşid Beyin bah- çesi ve hanesi ve bir tarafı İhrahim efendi hissesine tahsis kılınan ma- hal ve bir tarafı Akif efendinin menzil ve bahçesi ve bir tarafı Yeniçeş- me caddesile mahdud maabahçe bir bab hanenin tamamı açık arttırma suretile satılığa çıkarılmıştır, Evsafı: Gayrimenkulün üzerinde hâlen 35 numara vardır. Zemin kat; Kapı eski ve demirdir. Bu katın zemini tamamen çi- mento olup 1 oda 1 odunluk 1 helâ ve mutfak vardır Üst kat: 1 sofa üzerinde 3 oda 1 helâ 1 kiler vardır. —— Umumi Evsafı: Beden duvarları kârgir döşeme putrel üzerine ahşab ve çatı putrel volto olup üst katta bağdadi üzerine sıva 1 şahniş vardır. Bina harabdır. Hududu: Tapu kaydı gibidir. Mesahası: Umum sahası 183 metro murabbat olup bundan 97 metro murabbat bina zemini kalan: bahçedir. Yukarıda evsafı, hududu ve mesahası yazılı gayrimenkul hane ve bahçenin tamamı açık artlırmaya vazedilmiştir. V— İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 15/6/939 tarihinden itibaren 938/3863 numara ile İstarbul dördüncü icra dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlanda yazılı olanlar- dan fazla malümat almak istyenler, İşbu şarinameye ve 938/3863 dosya numarasile memuryetimize caat etmelidir. 2 — Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde 7,5 tektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve İrtifak hakkı sahiblerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve mas- rafa dair olan iddialarını işbu |evrakı müsbiteler'ile halde hakları tapu sından hariç kalırlar. 4 — Görterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartna- mesini okumuş ve lüzümlü malümatı almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. lân tarihinden itibaren yirmi gün içinde memuriyetimize bildirmeleri icabeder. Aksi le sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma- kadar İstanbul 4 üncü icra memurluğunda 3 defa bağırıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttarma bedeli muhammen kıymetin ğüzde 75 ini bulmaz veya satış istiyenin alacağına tüçhanı olan diğer alacaklılar bulunup da bedel bunların bu gayrimenkul İle temin edil- yniş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttı. taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha te 28/1/939 tarihinde cuma günü saat 14 den 16 ya kadar dör memurluğu odasında arttırma bedeli satış isliyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklıların bu gayrimenkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fi ya çıkmak ve muhammen kıymetin yüzde 75 ni tut- mak şartile en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde ed'lmezse İihale yapılmaz ve satış 2280 numaralı kanuna tevfikan geri bırakılır. 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya ve» rilez mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendi- İsinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bes gelle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on |beş gün müddetle arttırmaya çıkacılıp en çok arttızana ihale - edilir, İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için yüzde 5 den hesab olu- nacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuri: yetimizce âlıcıdan tahsll olunur. (Madde 133) ? — Ahıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapü ferag har- cını yirmi senelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermeğe mecdurdur. Müterakim vergiler — tenvirat ve tanzifat — ve tellâliye resmin- 'den mütevellid belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya aid olmayıp arttırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayrmenkul yukarıda gösterilen tarihde İstanbul dördüncü Bösterilen arttırma şartnamesi 938/3863 n d edilerek ile Yılık oğlu Süleyman Ağanın | firarileri yakalamak hiçteni Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma | nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edile- | 5— Gavrimenkvl 18/7/939 tarihinde perşembe günü saat 14 den 16 ya | ZORBALAR SALTANATI No 174 Ruscuğa; çapul eltikleri para- larile ve mücevherlerile topla - nan Ruscuk yaranı derhal kuv - vetlerini toplayıp kendilerini mu- hafazaya ve voyvodalıklarını te - sise başladılar. İstanbul Ramiz Paşanın teva - büle Ruscuğa vardığını haber al- mıştı. Kaptanı derya Çerkes Ali Paşa Ramiz paşanın Rusçukta bu-| lunmasına tahammül edemezdi. Ya bir gün gelip de tekrar İs- tanbula gelerek kaptanı deryalık makamına gelirse sonra kendi ha-i N nice olurdu. Hazır kaptanı deryalığı ele ge- Yazan: M. Sami KAKAYEL Mehmedi Ruscuk üzerine yolla- mağa karar verdi, Ramiz Paşa; her ihtimale karşı el altından Moskoflarla müzake- reye girmişti. Ermeni tarafı Ma - nok vasıtasile Rus casuslarile te - masa gelmişti. Ruslar, Osmanlı İmparotrluğu nün koca kaptanı deryasımı ele al- makla zaten vükıf oldukları es - rarı devleti tamamile elde etmiş olacaklardı. —| Kandireli Mehmed, — barütbei mirmirani firarflerin takibine ve Rumeli nizamına memur edildi. müştu. Nihayet Kandireli maiyetine al-. dığı binlerce eşkiya ve serseri ile| Rusçuk üzrine hareket etti. Kandirli vaktile devlete hi; net eden ve hatta cinsi cibilliyeti ne idüği belli olmıyan yılık oğlu Süleyman ağayı maiyetine aldı. Yılık oğlu Filâmil dağlı eçkiyası sergerdelerinden - idi. — Alemdar Mustafa Paşanın Ruscuk âyanlığı zamanında o civarda barınamıya- rak Siroz âyanına dehalet etmişti.| Şimdi, bu intikamını almak için; Kantireli ile birleşmişti. Onunla Ruscuğu yağma edecekti. İşin tuhafı bir yandan da Tuna üzerinde bulunan Ruslarla mu - rahhaslarımız Yaş — kasabasında müsaleha müzakeresile meşgul bu- lunuyorlardı. Müharebe İle girmesi muvafık gö-) | rülmüyordu. Müsaleha sırasında memleket dahilinde bir kargaşa - lik nümunesi arzetmek siyaseten | iyi görülmemişti. Bu sebeble Kandireliye verilen Zemirde Ruscuğa bilâ muharebe girmnin yolunu bulması ihtar o- lunmuştu. Rusçuk fiyanı hazinedar Ahmedi efendiye mümaşat ve iltifat olun mak lâzımdı. Hilâfında hareket ©-) lundukta kendisini ve emval ve eşyazlı evlâd ve ayalini muhafa- za kaydına düşüp Ramiz Paşa ve tevabti ile elbette mukabeleye ta- saddi ile kital ve ihtilâl ederdi. Bu müzakeerler el altından de- “vam edip dururken Ramiz Paşa, tarafı mafevk ve İnce Mehmed bey ve maiyeti şüphelee düşmüş- lerdi. Çünkü hazinedar Ahmed E- Boşnak ağa bile Köse "Kethüda ile beraber ne canını ve ne de ma-, Jnt teminat karşısında thlikeye koymak istmiyordu. Bu sebebler dolayısile — Ramiz Paşa ile tarafı malvk ve sairleri için Rusçuk halkı ve âyanı arasın- da kulaktan kulağa dedikodu baş- lamıştı. Bu hali haber alan Ramiz paşg, Rus casusları ile daha sıkı ve ya- kından temasa gelmişti. Ne suret- e teslim olacağının şartlarını kat- iyetle teminat altına ulmağa çalı- Şiyordü. Dağlı bir eşkiyadan başka bir gey olmıyan Yılık oğlu Arnavud Süleyman ağanın mevkli gün geç- tikçe artıyordu. Evvelce devlet ta- tarafından idama mahküm olan hat sergetde şimdi mirimiran rüt - * 7—SON TELGRAF — 30 MaYIsS 1939 PERAKENDE Ambalâj kâğıdı ve karton satışı Sümer Bank BN MH icabında günde 3 kaşe alınabilir. W H se"üloz sanayii Müessesesinden: Mücssesemiz, 1/6/1939 tarihinden itibaren, perakende ambalâj kâğıtlarile karton satışı yapmak üzere, Yemişte vapur iskelesi ya- nında 28/36 No. larda bir satış yeri açmıştır. 1— Burada satılacak olan kâğıd ve kartonlarla bunlara aid fi- atlar aşağıya kaydedilmiştir: örenz )Bakkal) kâğıdı 130 Gr. ve yukarısı Şrenz (Bakkal) kâğıdı 180 Gr. dan aşağısı Kraft ambalâj kâğıdı VÜF © Gr. dan itibaren Bir taraflı sellüloz kâğıdı 40 Gr. dah itibaren (beyaz) VÜİ iki taraflı Sellüloz kâğıdı 50 Gr. dan itibaren (beyaz) | İki taraflı Sellüloz kâğıdı | —30 Gr. dan itibaren (sarı, turuncu, pembe) İki taraflı Sellüloz kâğıdı V — >0Gr.dan itibaren (Mavi, yi İki taraflı Sellüloz 50 Gr dan itibaren (Kırmızı) İkinci nevi kraft kâğıdı 80 Gr. (İmitasyon kraft) iyi cins 60 Gr. Kaba beyaz mukavva (iyi mal) 45 No. dan itibaren Gri mukavva 50 No. dan itibaren Kilosu 2250 Kuruş 23.50 28.50 —- 25.50 26.50 324 kililuk paketi 595 Kuruş vERSlİ 24 kiloluk paketi 545 —— | 2— Bu fiatlar malın kapı önünde arabaya veya iskelesinde ka- yığa teslimi için muteberdir. 3— Asgari satış miktarı kâğıdlarda bir balya ve kartonlarda bir pakettir. | #— Bir nevi üzerinden ik, ton ve daha fazla mübayaada bulüu- nacaklara yukarıdaki fiatlardan yüzde iki bir tenzilât yapılacaktır. 5— BSatış yerinin telefon numarası 21539 dur. Şeker Satışları ürkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketinden: Toptan şeker satışlarımız İstanbulda bir tona kadar indirilmiş- tir. En az bin kilo Kristal veya Kesme şekeri almak istiyenler, İstanbul - Bahçekapı, Taş handaki satış bürosuna doğrudan müra- caat edebilirler. Kristal Şeker Kilostu 25| 28/| Gayrimenkul Malların Açık Arttırma İlânı Gediz İc-a Memurluğunda Aç'ı arttırma ile par:.ya çevrilecek gayri menkulün ne olduğu: Tarla. Gayrimenkülün bulunduğu köy, mevkü, No. sı Gümüşlü K. Ya- ranaltı ve Kuyualtı 151 ve 148. Takdır olunan kıymet; Tarlanın 6 dönüm itibarile 4 de 1 hissesi — |6 hisse itibarile Pakize, Haskadınım 4 hissesi 29 lira 16 K. ve 50 lira. | — Artlırmanın yapılacağı yer, gün, saat: Gediz lcrasında 4/7/939 Salı | günü saat 14 de. 1— İşbü gayrimenkulün arttırma şartnamesl tarihinden iti- baren 939/263 No. ile Gediz icra dairesinin muayyen numârasında her kesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler işbu şariname ve: 939/263 No, lı dosya numarasile Mmemuriyetimize müracaat etmelidirler. 2— Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde 7,5 nis- | betinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. 3— İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiblerinin gayrimenkul üzerindeki hakları hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden ilibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri ıcab eder. Ak si ha'de hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bede'inin paylaşma- sindan hmiç kalırlar. 4— Gözsterilen günde arttırmaya İştirak edenler arttırıma şarina mesini okumuş ve lüzumlu malümatı almış ve bunları tamamen kabul etmşi ad ve itibar olunurlar, — * 5— Tayin edilen günde gayrimenkul üç defa bağırıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar bulunup da bedel bunların o gayrimenkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit ve on |beşinci günü ayni saatte yapılacak olan arttırmada bedeli satış istiye- | nin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklıların o gayrimenkul ile temin |edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile en çok arttırana Vihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılamaz ve satış talebi düşer. 6— Güyrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermzese ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle alma- ğa tazı olursa ona razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müd- detle arttırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasın- daki fark ve geçen günler için 96 5 den hesab olunarak falz-ve diğer zararlar ayrıca hükme haşet kalmaksızın memuriyetimizce — alıcıdan tahsil olunur, : Cinsi yukarıda gösterilen 4/7/939 tarihinde Gediz icra mer:urluğu a n rtnan P BulA österi Si Kuruştu ”» ” : *