30 Nisan 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

30 Nisan 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

ÇİLLER - LEKELER Kanruk eczanesi müstahızarlarından Güzeller Eksiri Ba'samin Likid Cüdin daimi yumuşaklığını ve ta- seliğini arttırır. Yüzdeki çilleri ve le- keleri alır. Sivilceleri tamamen yok eder. Traştan sonra cilde lâtif bir ta- zelik ve serinlik verirz. Tanmmış ec- zanelerle itriyat mağazalarında bu- lunur, (2640) Ihtira ilânı * Kendi kendine — imlâ edilir alâtı harbiye, bilhassa tüfekler için sade- tne teskin edici alet,, hakkında istih- sal olunan 20-11.-929 tarlh — ve 856 sayılı, ve “Zatülharake endaht esli- bazı için ve bilhassa — tüfekler için gaz hücresi,, hakkında istihsal olunan 2-6-030 tarih ve 915 sayılı ihtira be- ratlarının bu defa mevkii — fiile kön- mak Üzre ahere devrü icar olunacağından talip olanların Ga latada, İktisat hanında, Robert Fer- ri'ye müracaatları ilân ölunur. 3011 ferağ veya OFEKAYOKR Doktor N'met Ankara — caddesi Zorlu apartmanı No. 21. Cumadan maada hergün saat 2-6 hastalarını kabul eder. 220 İstanbul ikinci icera memurluğun- dan : Haciz altına alınmış ölup pira- iya çevrilmesine karar verilen yaz ha- ne eşyasına müteallik emval Karaköy de büyük Tunel hanı önünde 2-5-935 perşembe günü saat 10 dan itibaren açık arttırma ile satılacağından tal p olanların mahallinde hazır bulunac:k memuruna müracaatları ilân olunur. (10992) Mustafa Kemalpaşa kazası Vesayet hiâkimliğinden : Mustafa Kemalpaşa kazasının Zü- ferbey mahallesinden iken 933 senesi temmuz ayı içinde ölen bevvap Ah- med n terekesi vazıldığından kanunu medeninin 534 üncü maddesi muci- bince miratçılarının — Cln tarihinden itibaren üç ay içinde veraset sene'. Yerini müstastı ben vesayet da'rcs'ne müracaatları ilân olunur. (10991) *'TAN " m tefrikast : &. (Tzi Edgar Waltace nızı öldüren adam bu herif olsa bile, kendisi ancak Kızıl çenbe- ri çeviren baştakilere, bir vası- ta, bir âlet olmuştur. O da bize muhakkak ötekiler gibi masal - lar okuyacak, parasız kaldığın- idan bahsedecek, meçhul bir a - damın kendisini Kızıl çenbere aldığını söyliyecek. — Cinayet yapmak için para aldığını anla- tacak... Gene biz asıl muamma- yı halletmekten uzak kalaca - ğız Üçü birlikte çıktılar, Jack babasının veraset işlerine bakan notere uğramaz- dan evvel, Yale ile Parr'a istas- yona kadar refakat ediyordu, - ki polis, katil olduğunu zannet- Maarif Vekâletinden: 1 — Orta tedrisat mekteplerinde türkçe, tarih - coğrafya, fen bilgisi, biyoloji, riyaziye, fransızca, al- manca, ingilizce muallim muavini olmak isteyenler için bu sene imtihan açılacaktır. 2 — İmtihanlar 1 Temmuz Pazartesi günü İstan- bul Üniversitesinde başlıyacaktır. 3 — Bu imtihana dahil olacakların: A) Türk olmaları , B) 20 den eksik ve 45 den fazla maları, C) Hüsnühal erbabından oldukları, cinayet ve cünha nevinden mahkümiyetleri olmadığı hakkında mahalli vilâyet veya kaza idare heyetinden bir mazbata ibraz etmeleri (Halen memur ve muallim olanlar bu kayıddan müstesna olub mensub oldukları Daire âmiri- nin vereceği vesika kâfidir.) D) Her türlü hastalıktan ve muallimlik etmeye mâni vücud arızalarından salim — olduklarını isbat eder tasdikli hekim raporu ibraz etmeleri. Muallim mektebinden mezun olanların en az iki ders senesi muallimlik etmiş bulunmaları lâzımdır. 4 — Namzetler imtihanda muvaffak oldukları takdirde 1702 numaralı kanunun 1 nci maddesinde gösterilen dereceler dahilinde herhangi bir orta tedrisat muallim muavinliğine tayin edileceklerdir. 5 — Yukardaki şartları haiz olan namzetler bir istida ile Vekâlete müracaat edeceklerdir. Bu istidaya, şu vesikalar bağlanacaktır. A) Nüfus tezkeresinin asıl veya tasdikli sureti, B) Tahsil derecelerine aid şahadetname veya ve- sikalarının asıl veyahud suretleri. C) Hüsnühal mazbatası, D) Mahalli Maarif idaresinden nümunesine tevfi- kan tasdikli sıhhat raporu, E) Mahalli Maarif İdaresinden toğraflı fiş, F) Altraded 4x6,5 büyüklüğünde fotoğraflar, Bu vesikaların en son 1-6-1935 tarihine kadar Ve- kâlete gönderilmiş olması lâzımdır.. Bu tarihten sonra Vekâlete gelmiş olan veya evrakı müsbitesi noksan gönderi!'miş bulunan istidalar hakkında muamele yapıl- mıyacaktır. Keyfiyet ilân olunur. (1957) 2849 Istanbul Itihalat Gümrüğü Müdür- lüğünden: Istanbul Gümrüğü için 4 aded itfaiye merdiveni ile keza iki aded demir merdiven ve iki balyoz balta ve kanca mü- nakasa ve ithalât kanununun 46 ıncı maddesinin A fıkrası na müsteniden pazarlıkla münakasaya konulduğundan talib olanların pey akçesi ile münakasaya girebliecek şe- raiti havi vesaiki yedine alarak 6 Mayıs 935 Pazartesi gü- nü saat 14 de İstanbul Ithalât Gümrüğünde müteşekkil Komisyonu mahsusa müracaatları ilân olunur. (2077) 2946 yaşta olma- tasdikli ve fo- kartonsuz tikleri adamın — tevkif edildiği kücük bir kasabaya gitmek üze- re trene bineceklerdi. Çok kala- balık bir sokaktan gecerlerken Jack birdenbire — durakladı ve bir sayha koparrdı. Sokağın öte tarafındaki bir ikraz mücssese- sinden genç — bir kız çıkmış ve kayboldu. Parr'ı bir düşünce almıştı: — Acaba buraya ne yapmağa geldi? Jack da kendi kendine düşü- nüyordu: — Sahtekârlar çetesine men- sup ba.., Nasıl olur? Karşı tarafa geçmek isteyen müfettişe sordu: — Nereye gidiyorsunuz? — Bakalım, şu ikraz müesse- sesinde ne biçim iş yapmış, an- layalım da içimiz rahat etsin. — Belki parasız kalmıştır da, bir şey rehine koymuştur. O da cinayet değil ya... n inmişti. ki: , İste iki senedir kaybolan — birisi —İki senedenberi mi? Şu | karşı kaldırımda duran kızdan mı bahsediyorsunuz? İstanbul Harici Askeri Kıtaatı ilânları 1 — Evsaf ve şartnameleri dahilinde aşağıda cins ve mikdarları yazılı iâşe maddeleri münakasaya konulmuş- tur. 2 — Şartnameleri Ankara ve Istânbul Levazım âmir- | likleri Satınalma komisyonlarında ve Tekirdağında As- keri Satınalma Komisyonunda her gün görülebilir. 3 — Eksiltme kapalı zarf usulile olacaktır. 4 — Eksiltmeye girecekler Ticaret odasında kayıtlı olduklarma ve ehliyeti ticariyelerini gösterir ihale tari - hinden bir hafta evvel Ticaret odasından aldıkları vesika- yı ve vekil gönderenler vekâletnamelerini ve şirket na- mına girecekleri sirgüler komisyona göstermiye mec- burdurlar. 5 — Kapalızarflar ih. saatinden bir saat evvel Tekir- yazıhaneden | — Evet, evet... İsmi de Thal- ta Drummond'dur. Bir sahte - kârlar cetesine mensup olduğu- nu zannediyorum. af eç Çalınan heykel Jack bu sözleri duyunca, dili tutulur gibi oldu. Genç kız bu kadar tarassut edildiğinin hiç te farkında olmayarak, bir oto- mobil çağırdı, bindi ve gözden Buna rağmen başmüfettisin arkasından yürüdü. Parr ile mü- essese müdürü arasındaki mu - havereye şahit oldu. Genç kız altından kücük bir Büda he ce- lini rehine koymuştu. — Mudür diyordu ki: — Biz heykele — yüz lira fiat koyduk, fakat kendisi ancak on lira a'dı, gitti. Yale sordu: — Parayı nicin aldığına dair bir şey söyledi mi? dağında Komisyon Rei: ine verilecektir.'” (2062) Cinsi Teslim yeri Mikdarı Beh. kilosu nun Muvakkat Ihale tarihi gün ve Kilo Krş. 23 Sığır Tekirdağı 150,000 Eti Sade Tekirdağı Yağı Sade Malkara 12,000 Yağı Ekmek-Malkara 150,000 lik un Odun Tekirdağı 800,000 1 Odun Malkara 800,000 1 21,000 76 TT n Tahmin be deli Teminatı saa'i r. Kr. 2643 75 8-5-935 Çarşamba Sa. 18 00 9.5.935 Perşembe Sa. 15 00 9.5.935 Perşembe Sa. 16 BO 12-5-935 Pazar Sa. 15 1197 693 00 14-5-935 Salı Sa. 15 00 14-5-935 Salı Sa. 16 2941 ** 1 — Yerli fabrikalar ma- mulâtından ve bir metresi- ne biçilen değeri 297 kuruş olan 17,300 ilâ 20 bin met- re kaputluk kumaş kapalı zarfla eksiltmeye konulmuş tur. 2 — İhalesi 12 Mayıs 935 pazar günü saat 15 te- dir. 3 — İlk teminat 5220 li- radır. 4 — Şartnamesini 297 kuruşa almak isteyenler her gün öğleden sonra komisyo na uğrayabilirler. $ — Eksiltmeye girecek- ler Muvakkat Banka temi- nat mektubu veya makbuz- ları ile kanunun 2 ve 3 ün- cü maddelerinde yazılı vesi- kalarla birlikte teklif mek- tuplarını ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna vermeleri. y(2172) — 3093 1 — Yerli fabrikalar ma- mulâtından ve beher metre- sine tahmin edilen fiat 25 kuruş olan 300 bin metre çamaşırlık bez kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — İhale 12 Mayıs 935 pazar günü saat 11 dedir. 3 — Muvakkat teminatı 5000 liradır. Ş 4 — Şartnamesini 375 kuruşa almak isteyenler her gün öğleden sonra ko- misyona uğraya bilirler. 5 — Eksiltmeye girecek ler muvakkat banka - temi- nat mektubu veya makbuz- lariyle kanunun 2 ve 3 üncü maddesindeki vazılı evrak- — Evet, şimdilik bir miktar paraya ihtiyacı olduğun söyle- di. Çok para alıp ta soüra öde- yememek vaziyetinde — kalmak istemediğini de anlattı — Adres bıraktı mı? İsmini verdi mi? — Evet, ismi Thalia Druin - mond, adresi de Park Gate 29. Yale şaşırdı: — Allah allah, bu adres Fro- yant'ın adresi değil mi? Jack o zaman hasis ve Froyant'ın Şark bibloları meraklısı oldu- tiyar | ğunu hatırlamıştı. Fakat hiç se- | sini çıkarmadı. Parr bir makbuz vererek, kü- çük heykeli cebine yerleşti — Hemen şimdi Froyant'ı görmeğe gidelim, dedi. Jack yalvaracak oldu: — Rica ederim, bu kızı rahat brrakalım. Belki sakat bir is vapmış olabilir. Şayet ortada para ile tamir edilecek bir şey varsa, ben hazırım. Yale dedi ki — Siz Mis Drummond'u ta- nıyor musunuz? lariyle birlikte teklif mek- tuplarını ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna vermeleri. (2173) 3094 Mt *&* 1 — Bir metresinin tah- min edilen fiatı 36 kuruş o- lan 70000 metre minder kı- lıflığı bez kapalı zarfla ek- siltmeye konulmuştur. 2 — İhalesi 11 Mayıs 935 cumartesi günü saat 11 dedir. 3 — Muvakkat teminat 1890 liradır. 4 — Şartnamesini 166 kuruşa almak isteyenler her gün öğleden sonra komis- yona uğrayabilirler. 5 — Eksiltmeye girecek- ler muvakkat banka temi- nat mektubu veya mak:- buzlariyle kanunun 2,3 ün- cü maddelerinde yazılı vesi- kalarla birlikte teklif mek- tuplarını ihale saatinden bir saat evvel Ankarada M. M V. Satınalma komisyonuna vermeleri. (2149) 3059 *** 200 ton Sığır eti kabalı zarfla satın alınacakdır. İ- halesi 20 Mayıs 935 pazar- tesi günü saat 16 da yapı- lacakdır. Tahmin edilen be- del 40 bin liradır. Eksiltme- ve Pirme parası 3000 lira- dır. İsteklilerin — belli saat- ten bir saat evvel Lülebur- gazda Satınalma Komis yonuna tekliflerini vermele ri. (2247) **.** Beş tane Kalayton siste- Delikanlının kafası o kadar karışmıştı ki, bir şey söyliye- medi, sadece tasdik makamın- da başını salladı. Öradan kaç- mak, kimseye görünmemek için ne yapacağını bilmiyordu. Parr ısrar ediyezdu: — Ben reşmi polis memuru- yuüm, vazifemi yapmalıyım. Gi- dip Froyant'ı göreceğim, Baka lm, bu heykel onun muvafaka- ti ile mi alınmış, Jack: —Pek âlâ, dedi, c halde ben gitmem, siz gidiniz. Genç kızın orada düşebilece- ği küçük vaziyeti görmek iste- miyordu Yale ile ikisi yalnız kaldıkla- cı zaman, polis haliyesi dostu- nün omuzuna vurdu — Sizi çok müteheyyiç görü- yorum, neden öyle? Galiba say fiyede Froyant'ın küsküne git tiğiniz zamanlar, bu kıza daima tesadüf ediyordunuz. — Evet, eğer Parr Kızıl Çember Çetesinin adamlarını bu kadar inatla takip etseydi. zavallı babam şu dakika ölmüş Üşütmek neticesi geleft ürperme, öksürük ve gıcıklı da, bronşit başlangıcların PEKTORİN KULLANARAİ | -:.talığm ilerlemesine mani olumk, ADT AA e | CEREYANLARINDAN MÜTEESİ | TT aA L İA PEKTORİN DÜTE T M Dd eli P ÜUU D, Si K (NS İstanbul Levazım Amirliği İlânları Yüzbin kutu et koönsef” vesi 7-5-935 salı günü saât 15,30 da kapalı zarfla almâ caktır. Tahmin bedeli behef kutu 45 kuruştur. Şartnâ” | mesi 225 kuruş mukabilim” de Komisyondan alınır. T& minatı 3375 liradır. Eksilt” mesine gireceklerin belli günde ve saat 14,30 a kadâf | tckliflerinin şartnamesindi yazıldığı veçhile Tophane* de Satmımnalma komisyonunâ vermeleri. (1992) 2013 İHTİRAİLANI * Kabili nesç kaytanların çekmif makanizmasının silindirleri için taff yik tertibatı,, haklıımda — istihsal olut nan 6 Haziran 1933 tarih ve 1565 &5* yılı ihtira beratı bu defa mevkii Hüf konmak üzre ahere devrüferağ veyâ icar edileceğinden — * olanlarıl Galata'da İktisat hanında, Rol Ferriye müracaatları ilân olunur. mi otoklav takımlarının â“ lınmasından sarfı nazar € dildiği ilân olunur. (2276) ... 1 — Kapalı zarf usulü N le 10920 kilo sade yağı alı* nacaktır. 2 — Bir - kilosunun tah* min edilen bedeli 75 kuruş- tur .İlk pey parası 615 li> radır. 3 — Kapalı zari eksiltm€ 13 Mayıs 935 pazartesi gür nü saat 16 dadır. 4 — Şartname ve evsafi” ni okumak - isteyenler hef “gün komisyona ve İstanbü Levazım Amirliği Satınal” ma komisyonuna müracaat edebilirler. 5 — Eksiltmeye girecek” ler zarfları açma saatindefi bir saat önce teminat Vt teklif mektuplarını ve (â* ziımgelen vesaikle — birliktö Çorludaki Satın alma K0" misyonuna gelmelidirler. (2275) | bulunmazdı. Yale elinden geldiği kadaf delikanlıyı teskine çalıştı. EVE ne götürdü, düşüncelerini dalif cazip ve eğlenceli istikamet!”” re çevirmeğe uğraştı. Daha Hi çeyrek geçmisti ki. telefon ah mıştı. Parr telefona ç:ığıny'»'" dü. Yale sordu: — Ne oldu? ; Başmüfettiş kısaca cevap vefi di ; — Thalia Drımmond'u tef” kif ettim. Yarın hâkim huzuf? fa çıkacak. 4 Yale ahizeyi taktı ve deliktff” lmin yanma geldi. Hâdisel' şüphelenen delikanl- sordu? — Tevkit mi edildi? Yale başile tasdik etti. Jack Breadmore saysarı W silmisti. 'olis hafiyesi: e — Gördünüz ya. dedi, siz HFroyant ta bir hırsızın entr# Ti | © bir kadımın kurbanı oldun! Fakat Jack birdenbire d08 ruldu: n