26 Mayıs 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 17

26 Mayıs 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 17

Ez 726-5-935 i BAYANLAR SiZiNLE | | DERTLEŞELİM Size Bir Müjde. Pek Yakında Yep- yeni, Mendile, Havluya Çıkmıyan, Daha Sabit Fakat Dudakları Daha Islak, Daha Parlak Ve Cazip Gsöte- ecek Bir Dudak Boyası Çıkıyor Erkekler, kadınların şampan- Yayı sevmelerinin sebebini ışıl IŞtl ve çok pahalı bir içki oldü- £una atfediyorlar. Bunu bayan- rın da inkâr etmediklerine gö- te bir hakikat olarak kabul ed Yoruz, Kadının renge; görünü- 96, pahalr şeylere karşı hususi ir zaafı vardır. Hele güzelleş- Meğe, güzel görünmeğe hepsi pusamıştır. Şu halde, onlarla pemen konuşabiliriz. Güzellik | İsten gelen bir şeydir. Bunu Söylediğimiz zaman çocuğunu Pataklıyan bir ananın “Vallahi | ellerim acıdı,, demesine benze- “iğinin farkındayız. Kilisedeki Papasın vaaz etmesine benzese bir hakikat olduğu için gene ypkrarlıyoruz. Güzellik içten ge- ir, İçinizden size bir şey iyi ol- Madığınızı, kendinizi yüzde yüz Sihhatte hissetmediğinizi söyle- din ; hiç şüphe etmeyin ki o Şün biraz daha çirkinsinizdir. Beliri ufaktefek bazı tedavilerle âtlatacak kadar hastasmızdır; Ikide daha esaslı tedaviye Muhtaçsınızdır. Fakat her halde yediğiniz ye- Meklere çok dikkat etmek mec- iyetinde olduğunuzu unutma Malısınız. Doktorluk bir iş yok- » perhiz, açık hava gezintileri irkaç gün içinde mücizeler ya- Tatır, Kadının yüzü çok mükem- Mel olmadığı zamanlar, ona bü- Yük şeyler kaybettirir. Yüz ru- in aynasıdır derler; doğrudur. üzdeki pürüzler, pürtükler ine ufak bir şekilde bile olsa ka- mm. cazibesinden bir şeyler Salar, Bunlara son derece dikkat #tmek lâzımdır. O kadar ki sö- amma AĞIZ KABARCIĞI —.. bilin kenarında ve alt duda kinci taraflarında, hulâsa ağzır a de beyaz kabarcıklar hâsıl SE ve insanı rahatsız eder, 4421 da iki türlü olur: Birine a kâbarcık derler. Diğeri sari- yad kabarcık ekseriyetle tü- » içenlerin ağzında, baharlı ke yiyenlerde, diş etleri ra- 2, 52 olanlarda, kadınların âdet hş yanında ve gebeliklerinde Sl olur, Hastanm ağzı sula- » Nefesi kokar, gelek kabarcık ise intanidir. Düğüm peynirden, yağdan ge- şe 1 kabarcıkta hastaların bir Olg, söNcmesi ve yutması zor hap Bibi, öteki kabarcıkta Pülğ,, ret ve iştihasızlık gö- ya abarcığı tedavi için müley- Bargaralar iyidir. Yara olan € cehennemtaşı ile dokun- ik kifayet eder, * i Bara için şu tertipler var- zünc inandığmız bir erkek size “Vallahi sizi bugünkü kadar güzel görmemiştim,, deyinceye kadar yüzünüzü güzelleştirme- ge, derinizi ıslah etmeğe uğraş- malısınız. Muntazam, kadife gibi yumu- şak bir yüz, dudak boyasız ol- muıyacağı için buna da itina et- melidir, Bu arada size bir müjde. Pek yakında yepyeni; mendile, havluya çıkmıyan, daha sabit fakat dudakları daha ıslak daha parlak ve cazip gösterecek bir dudak boyası çıkıyor. Bizim memlekete ne vakit geleceğini kestirememekle beraber her halde birkaç aylık bir mesele zan nediyoruz. Dertleşirken, isterse- niz birazda ellerden bahsede- lim. Eller diyince en ziyade tır- nakları anlıyoruz. Bunları çok kısa kesmek, şeytan tırnağı de- diğimiz müz'iç derdi doğurur. Tırnakların arasını çok munta- zam surette temiz tutmak, el ba- kımının birinci şartıdır, Uçları- nı sipsivri kesmezseniz hem siz, hem başkaları da rahatede- cektir. Akşamları yatarken el kremini ihmal etmemenizi de gene sizin iyiliğiniz için söylü- yoruz, Çok yakmda, bugünkü ürper- tici havanın sıcak günlere döne- ceğinden, şu müz'iç terden kur- tulmak için bilhassa koltuk alt- larma günde iki defa sürünce si- zi ve dostlarınızı rahat ettirecek koltuk altı ilâcını da kullanmak faydalı olacaktır. Bunda da ara- mızda görüş farkı olmadığını anlıyorum. Şu halde şimdilik yakında gene dertleşiriz diyerek ayrılıyoruz. İ mini Asitborik 4 gram, Kara dut şurubu 20 gram.. Biraz yanmış şapla yapılan burusturucu bir mahlâl de ka- barcığı körletebilir. ! İkinci tertip: Asid sülfürik 10 damla, dut şurubu 10 gram. Bu tertip bir fırça veya el ucu ile çocukların kabarcık yerleri- ne konulur. Çocuklar bu tertibin muhte- viyatımı Yyütsalar bile mideleri için faydası olur, Büyükler için en iyi gargara şudur: Salisilâd dö sud 2 gram, su | 200 gram. Bir nevi ağız kabarcığı daha vardır ki, bu da emzikte büyü- yen çocukların emziklerinin te- mizliğine dikkat edilmediğinden ileri gelir. Çocuk artık emzik alamaz olur. Kâfi gıda alamadı- ğı için de zayıf düşer, ishaller olur. Emzikleri sabah akşam yıka- büzmeler yapılmıştır. Gerdan dört 1 -Lenden veyas hut yıkanır ipek- ten bir tenis elbi- sesi, Omuz başla rında ve kemerde renkli bir fi Ovar- dır. Büluzün kolunda bir pase var. Bunun her iki tarafına köşeli şekilde kesilmiştir. Etekli- ğin sonunda kırmalar vardır. (Il B ) için 80 santimetre eninde 3,95 metre kumaş lâzımdır, 2 - Renkli ipek çizgili ve açık sarı ipekten veya muslinden nülmüş pratik bir tenis elbisesi, Etekliğin önünde uzun kırmalar var. Büluzda kumaşın çizgileri mail konulmuştur. Kollar kimono şeklinde- dir. Büluzun ortasında boğaza kadar bir kurdele geçirilmiştir, (ll B) için 80 santimetre eninde 3,95 metre kumaş kâfidir. 3,- Beyaz veya açık renkte lenden düşünülmüş bir tenis ve Plâj) imei, , Oman başlıkları gang ver em re LE elli Yaka İpi elbisesi yakası gibidir. Elbisenin önünde iki uzun kırma vardır. Kemer renkli bir derı veya kurdeledendir. (1B ) için 80 santimetre ende 4,15 metre kumaş lâzımdır. 4 « Yaz mevsiminin tam sıcak günlerinde giyilecek günlük ve spor elbisesi modeli, sarı renk İehden düşünülmüştür. Bu elbisede bu seneki yaz modasının çok arzu ettiği ajörlü ga Eteklikte kırmalar vardır. (1B.) için 80 santimetre ende 3,75 metre kumaş lâzımdır. $ - Çizyili ipekten ve şişman Bayanlarada muvafık gelen bir spor elbisesi modeli. Büluz dar yakalı ve dört düğmelidir. Geniş kırmalar etekliğin her iki tara- fında nihayet bulmaktadır. Kol- lar kısa ve küçük Patlıdır. ÇI * B) için 80 santim ende 4,60 metre kumaş lâzımdır. BU TATLILA 100 gram irmik, bir litre süt, 100 gram vanilyalı şeker ve $€- kiz yumurtayı karıştırmız, Ateş te yirmi dakika kadar pişirip kaynattıktan sonra bir tabağa çekiniz, Üzerine © ayrıca kayışı salçası koyarsanız daha iyi olur. o İrmik pudingası gibi 100 gram irmikle, bir litre sütü ka- rıştırarak yirmi dakika kadar pişirdikten sonra, ayrıca Yapıl- mış kestane şekerlemesi ezmesi ile biraz çekirdeksiz üzüm ve sekiz yumurtayı beraber karış- tırınız. Evvelce yağlanmış ve dövülmüş peksimetle sıvanmış şarlot kalıbının içine dökerek, üzerine sürünüz. Piştikten son- ra tabağa çevirerek çikolata salçasiyle kortarnız. — Yarım kilo pandispanyayı bir tencere içinde parçalaymnız. Bu- nu yarım litre kaynamış sütle- ıslatınız. Ayrıca yarım kilo toz şekerini sekiz yumurta ile pan- dispanyaya karıştırınız. Çekir- deksiz üzüm de ilâve edebilirsi- niz. Bir elmasiye kalıbını yağ- laymız. Yağ üzerine ince toz şekeri döktükten sonra, kalıbı bununla doldurunuz. Sıcak su içine koyarak iki saat kadar fr- rında pişiriniz, Ondan sonra ta- bağı çevirerek, üzerine kayısı <İ 17 TENİS VE SPOR ELBESELERİ Kumaş zarif bir sadakordan veyabut rnitürler vardır. Yaka Bobi yakasıdır. Meda RI PİŞİRİNİZ | Salçası koyunuz. o Pudinga tarif üzerine yapıl dıktan sonra, tabağa çevrilip s0- Zutulur, Yarım kilo süt krema- sı dökünüz, 75 gram vanilyalı şekerle karıştırarak, pudinga kalıbının ortasına ve dış taraf- larma torbadan akıtılarak dol durunuz, ERGEN i : İ Derimizde kılların büyümesi- ne yardım eden küçük bezler (guddeler) vardır. Bunlar yağlı ve koyu bir madde çıkarırlar. Yüzde görünen bu hastalığa da ergenlik derler. Hastalığın sebebi kıllara hiz- met eden guddelerdeki yolların kapanmasıdır. Ergenliğin muhtelif şekilleri vardır. Midenin iyi işlememesi vw; LIĞE KARŞI de buna sebeb olabilir. Onun i « gin tedavi esnasında midenin iyi çalışmasını da gözönüne alma « lıdır. Tedavide haricen kükürt- lü, kurutucu merhemler kullanı- hır. Ergenlikte sivilce olan yerle re sürülmek üzere, eczanelerde şu tertibi yaptırabilirsiniz; Vazelin 10 gram, üstübeç 2 gram, kâfüru 1 gram, asid bo - rik 1,5 gram, Yeni evlerde en büyük hususiyet sadeliktir. Aşağıdaki iki nümune bu telâkkiyi gösteriyor