27 Mayıs 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

27 Mayıs 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

! — L RESİMLİ DÜNYA Erükselde büyük bir serği açıldı. Resimleri- Mizde bu serğiden iki görü görüyorsunuz Brüksel serğisinde dünyanın en şişman kadını diye teşhir edilen mahluk laval Moskovayı ziyaretinde Çarların efsanevi tacını seyrediyor İ | | Bir Fransız kadın mecmuası dikkte değer bir anket açmıştır. Buanket (Aşkta fazla veren kimdir: Kadın mı, erkek mi?) dir. Her hafta tanınmış bir kadın ve bir erkek bu ankete cevap vermektedirler. Kadın ne diyor? İlâ olarak Aurore Sand'ın ce- vabı var: — Aşkta fazla veren kimdir? — Şüphesiz kadın. Kadın ve- rir, erkek alır. — Aşk dünyayı sürüklediğis ne ve aşkta da kadınla erkek arasında müsavat olmadığına göre yaşamağa değer mi? — Hayat bir geçittir ve niçin yaşadığımızı münakaşa edeme- yiz, Dünya üstünde her an sö- nüp gidecek olduğumuz halde kıymetimiz, daima tekemmül edişimizdendir. — Zanneder misiniz? Dünya hiçbir zaman bu kadar fena ol- madı? — Olabilir. Fakat insan, için- de yaşadığımız bu fena zaman- da bile terakkiye, tekemmüle doğru gider, Yalnız bunu iste « meli. Meselâ, anketinize gele- lim: Kadın aşka bütün varlığı- nı koyar, erkek ise aşkta ödünç verir gibi hareket eder. Kadın ve erkek tamamiyle biribirine zıttırlar, onlar, ancak kısa bir zaman için aşkta birleşirler. — Birisinin bütün varlığını koyduğu, ötekinin ödünç verir gibi hareket ettiği güzel bir bir- leşme doğrusu! — Ben erkeğin ciddi surette sevebileceğinden — şüpheliyim. Olsa bile devamsızdır. Erkekler bizim gibi değildir. Biz onları kendileri için severiz. Onlar bizi gene kendiler için severler. İşte aşktaki ebedi anlaşamamazlığı- mız bundan ilri geliyor. — Kadım bu kadar kurban gi- diyorsa, hiç mes'ut olabilir mi sanırsınız? — Kadm, mukabilinde bir şey Pek yakında 160 parçadan fazla harp gemisi ve 450 tayya- reden mürekkep Amerika do- nanması Amiral Joseph Majon Reeves kumandası altında, barış zamanında şimdiye kadar görül- memiş büyük bir manevra yapa- caktır. Manevra sahası Amerika Bir- leşik cumurluklarınm batı sa- hillerinden hattı üstüvaya, Ale- outiennes adalarından Havay adalarına kadar uzanmaktadır. Amerika harp gemilerinin şim - diye kadar safı harp nizamında dolaşmadıkları bu sularda do- nanma ikiye ayrılarak hazira - nm onuna kadar harp oyunları yapacaktır. Manevraların plânı Aleouti- ennes adalarının askeri ehemmi- yetini iyice me!dını çıkarıyor. PK U Amerika hava filosunun bu ada- larda karargâhları vardır. almadan her şeyini verecek ka- dar alicenaptır. — İki tarafın hislerinde bir- Hkolsaydı ne rahat, ne güzel olurdu! — Yalnız şunu da sö; ki erkeğin yapabildiği kadar sevdiği kısa bir zamanı olur. O zarmnan bir kadından daha bit - kindir. Kadın ıstırabını içinde saklar. Halbuki erkek bağırır, açığa vurur. Bence kadın acıya karşı daha sert, daha kuvvetli - dir. Fakat bütün bunlar kadının kendi kabahatidir, bir ana oğlu- na daha çocukluğunda iken ka- dına ve aşka hürmeti öğretiwli- dir. Aşkın, erkeklerin yaptığına benzemiyen mukaddes bir şey olduğunu ona belletmelidir. — Derler ki her yeni aşka kalp bakirdir. — Kadım için öyle, çünkü kalbiyle sever. Halbuki erkek çabuk ihtiyarlar. Beğenmemeğ Manevralar başlar başlamaz Vice - amiral Arthur Hopburn un kumandası altındaki keşif gemileri Aleoutiennes adaları is- tikametinde yol alacak, aynı za- manda Amiral Harris Laningin kumandasındaki filo da San - Fransiscoyu terkederek Pearl Harbour ve Midvay adalarına doğru yol alacaktır. Bu son ada- nın şimdiye kadar hiçbir ehem- miyeti —yoktu, fakat bundan sonra Amerikan hava filosuna liman vazifesini görecektir. Yal- nız manevraya iştirak edecek gemilerin isimleri malüm. Ma- nevraları takip edecek gazete muhabirlerine de çektikleri tel- grafların sansöre tâbi tutulaca- / - ai alışır, çünkü o aşkı eğlence sa - yar, İşin feci tarafı aşkta kadın, erkeğin sürüklediği tarafa gider Erkek ne diyor? | Ankete cevap veren Marcel Achard'dır. — Aşk sizi alâkadar eder mi? — Çılgıncasma. — Öyleyse aşkta daima fazla veren bir taraf vardır, hangisi- dir? — Bir fikir edinmek ne güç! Jean de la lune isimli eserimde daha fazla sever olarak erkeği gösterdim. Hatırıma fazla seve- ni kadım yapmak hiç gelmedi. Romanımdaki kadın tipine gelince bazıları bunu, bir dalda durmaz gibi gösterdiğimi ileri sürdüler. Halbuki hiç de öyle değildir. — Evet, hiç de öyle değil.. İyi kız, tatlı kız, yalnız hoşlan- diğrerkekler biribirini kovalı- yor! ündelik hayatta ruh yük- i ekseriya erkekte bulu- ğt tebliğ edilmiştir. İlk defadır ki bu kadar harp gemisi bir tek adaâmın emrinc veriliyor. Tayyarelerin adedi 350 den 450 ye iblâğ edilmiştir. Vice - amiral H. V. Butler dört tayya- re gemisine kumanda edecektir. Bu dört gemi büyük bir kısmı yeni olmak üzere 271 tayyare ile mücehhezdir. Bundan başkca bütün kruvazörlerin ayrıca tay- yareleri vardır. 10.000 - tonluk gemilerde dört tayyare, diğerle- rinde ise iki veya üç tayyare bulunuyor. Bundan başka Ami- ral A, V. Johnsonun kumandası altında 85 ağır tayyareler de de vardır. Bunların herbirinin rum, umumiyetle fazla veren odur. Aşkta ise kadın daha cö- merttir; zahmetli bir an, elem verici bir hal olunca kadın aşkı- nın ölçüsünü — meydana vurur: Bu hususta cidden erkeğe üstün dür. Bununla beraber itiraf ede- yim ki şimdi işin rengi değişmiş tir. Çünkü kadınların hepsi ça- lışıyorlar ve faal bir yaşayıı e rüyorlar. Evvelce sade aşk için yaşarlardı ve yegâne düşüncele- ri güzel olmak, hoşa gitmekti. Ne acmacak şey ki bütün kadın- lar güzel deği — Sanki bütün erkekler gü- zel mi? — Şüphesiz ki değil. Bence kadın olsun, erkek olsun böyle- lerini görmek için vakit kaybet- meğe değmez,. — Aşka gelelim. — Kadınlar aşkta bize üstün. dürler, çünkü buna verecekleri “akitleri çoktur. — Neasıl vakitleri çok? Aşk için vaktin lâfı mr olur? Aşk öy- le bir şeydir ki birdenbire... — Kabul. Bu bir çeşit hasta- lıktır. Fakat aylaklar iş gören- lerden fazla hastalanırlar. Ka- dınlar aşk — mütehassısıdırlar, çünkü aşkı düşünmek için erkek lerden fazla vakitleri vardır. Bu oyunun kaidelerini daha iyi bi- lirler. — Zanneder misiniz? Ben sa- nıyorum ki ekseriya aldanan kadınlardır. Onlar açık oyun oynadıkları için daima kaybe- derler. Esasen onlardan ıstırap- tan yılmazlar. — Istırap çekmesini severler de ondan! Bu hususta bizden daha idmanlıdırlar. Sonra biz ekseriya aşkın yanından geçer- sek bu vaktimiz olmadığı için- dir. Zira aşk merhametsizdir. Hem seçmek, hem de gündelik yaşayış içinde iş yapabilmek ya- landır. İnsan sevince, iş göre- mürettebatı 6 kişiden ibar:nir_. 10.000 tonluk kruvazörlerin | vereceği randımanda daha sır- hatle anlaşılacaktır.Bun- ların her birinde 8 pusluk top vardır. İsimleri: Astoria, Minneapoli, Nev-Orleans, Tus- calja ve San » Francisco. Bu manevralarda 12 zırhlı, 13 kruvazör, 4 tayyare gem si 8 hafif kruvazör, 25 - tahtelbahir, 39 yardımcı gemi, 11 mayn ge- misi bulunacaktır. Amerikalılar Havay adaların- da Pearl Harbour limanını inşa etmek ve bir tayyare karargâhı vücuda getirmek için 14.700.009 dolar sarfedeceklerdir. 4500000 dolar Puget Sound doklarına sarfedilecek ve 2.600.000 dolar- la da Kaliforniyada San - Diego üssübahrisi inşa — edilecektir. Manevralara - sarfedilecek para bundan hariçtir.