3 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

3 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

| CARSI Şerbetçilere, Suculara Gün Doğdu ! Bir buçuk bardak su 5 kuruş, bir şişe maden suyu, gene 5 kuruş... " Bu yaştaki çocuklar mektebe gidecekleri yerde su satıp hayat- A N ,PAZAR... Buaçık ihtikâr değilmidir? | Tarını kazanmaya çalışıyorlar. Acaba bu bir hayat mecburiyetin- den mi ileriye geliyor, yoksa ana ve babanın çocuğunu okutmaya kendilerini alıştırmamalarından mı? | kozlar çekilirse bir daha Rİ DERSLERIİ Yeni başlıyanlar için : 72 Elin morda bulunmasından, | köz çekmeden evvel, istifade et- | melidir demiştik. Elin mora geçmişken, eğer | mora dönmek imkânı yoksa, bundan bir empas yapmak veya yanın- da küçük kâğıtlar bulunan rua yı yapmak için hemen istifade | etmelidir. İ Meselâ morda; Kör:8,4,2 Karo: 9, 8, 4 Trefl: A. 8, 7, S Pik:8,4,3 Erkeklerin korktukları bir fark 24 yaşında bir kız 42 yaşında bir erkekle evlenmeli midir? A. radaki yaş farkı çok değil mi? Bazı bünyeler, bazı tipler ve hele biribirini sevmiyenler için bu fark çoktur. Fakat bize Seza imzasile mektup yazan genç kız Mmademki seviyor, bir de sevdiği Trefl: 6. 4. £ Pik :A.R.D. Var. Dört kör oynuyorsunuz. Oyuna trefi ruasile başlanmış - tır. Mordan trefl ası ile alıp eli- nizde karo ruasına doğru bir ka- ro oynayınız. Morda el tutacak tek bir kâ- ğıt bulunduğu ve elinizde rua, dam, ufak - as, dam onlu - as, vale, onlu kombinezonuna doğ Bu yıl havaların fazla kurak | Nalıp suya şerbete, gazoza, sal- gitmesi; yazın erken başlaması | dirdığı bu günlerde, su fiatları- sıcaklxğxri artması, en çok sucu | fin indirilmesi, çok .Vovlundı bir ların ve şerbetçilerin işine yara | Karar olurdu. Hele bir takım tini söndürme isteğinden istifa de ederek, eskisi gibi beş kuruşa satan şerbetçileri yola getirme- nin tam zamarnıdır. d Suçu ve şerbetçi dükkânları, günün her hangi saatinde kapı larınım önüne kadar müşteri ile doludür. Hararet basan müşteriler, iç tiği suyun yalnız soğukluğuna bakıyorlar. Bu arada, terkos, taşdelen, kırk çeşme süyünü, sırmakeş niyetine içenler de o- luyor. İstanbulda, bugünlerde en fazla rağbet gören ispirtosuz içki, şerbe Gazoz, - betmektedir. Sirkeci, Eminönü, Şehzadebaşı, Fatih muhitlerin « de ve Beyoğlu caddesinin bir çok yerlerinde, yeniden şerbetçi ve sucu dükkânları açılmıştır. Bun lar, epeyce iş görmektedirler. Sucular, fırsat bu fırsattır diye rek, suyun şişesini beş, bardağı- tü kırk paraya satmakta devam ediyorlar. Yalnız, son aylarda, Eminönünde başlayan şişe ile maden suyu satışı, sucuların ve Şerbetçilerin, kârına epeyce ke- sat vermiştir. Ancak ne yazık ki, bir şişe ma den suyunun beş kuruşa satıl - ması bile memba sucularını he- nüz insafa getirememiştir. Halkın sıcaktan bunalıp bu - YENİ NEŞRİYAT YARIMAY 10 uncu | temmuz sa; fevkalide güzel renkli bir kapak içinde çıkmış- tir. Bu sayıda — (İstanbul bombalâr altında) yazısı ve buna ait renkli bir tablo sorı derece dikkate ndır. Cevat Şakirin (Kaldırm — şu tahtala» rı), Melike Cananın (Gönderilme- yen mektup), Ziya Şakirin (Avaroğ- Tu), Buat Dervişin (Kovboyların ro- | mantik hayatı), (Günah gönüllüleri), (Anvers geceleri) açlık giyarında, si- imema ve spor yazıları büyük bir zevkle okunmağa değer. —a İstanbul üçüncü icera memurluğun- dan : Mahcur ve paraya çevrilmesi mukarre İstanbulda İskender azında — 56 - 58 No.lu mağazada Mevcut mühteli/ renkte Erkek mers Gane ayak kabınım birinci açık arttır- masr 4-7.-035 perşembe günü saat 9 ile 10 arasında yapılacaktır. Kıymet muhminenin yüzde yetmiş beşini bul madığı takdirde ikinci arttırmam 5-7-035 cuma günü yine saat 9-10 a- raşında yaptlacaktır. Talip olanların mahalinde mezkür gün ve — saatlerde bazır bulunmaları ilân olunur. b *(12824) ——— ZAYİ — İstanbul Belediyesi Seyri- zefer fen heyetinden almıt olduğum | seyyar sucuların çeşmeden dol - Son bir ayda işlek yerlerdeki şerbetçiler arasında, her gün yir mi, yörmi beş lira satış yapanlar olduğu söyleniyor. Bu satışın en âz, yarısının ka- zanç olduğu kabul edilebilir. Bunları duyduktan sonra, İs- tanbulda iş tutmak durdukları suları, yarım - kilo buz içinde soğutarak: — Otuz iki dişine trampet çaldırıyor! Gürültüleri arasında, bardağı nı yirmi paraya satmaları; hal- kı bile bile aldatmaktan başka bir «ey değildir. ru iki defa mordan oynamak lâ zım geldiği zaman da, koz çek - meden evvel, morda bulunuşu - nuzdan istifade ediniz, Kör:A.R.D.7.* Karö: A. V. 10 Trefl: 6. 4 eğer hastalıklı ve vaktinden ev- vel çökmiye hazır bir yaradılış- ta değilse mesele' yoktur. Seza mektubunda diyor ki: » O beni yirmi iki yaşında bi- liyor. Halbuki 24 yaşındayım. Bakışlarımla kendisine karşı lâ- kayıt olmadığımı anlattım. Öy- | le ümit ediyorum ki o da bana karşı lâkayıt değildir. Fakat a- lâkamızı biribirimize söyliyeme- | dik. Bir gün yalnız iken bana: — | — Kaç yaşımda bir örkekle ev Tenmek istersiniz? Diye sordu. Bu sorguya şöy- le cevap verdim: — Her halde otuz beşinden büyük... O bu fikrime itiraz etti. Ara- daki yirmi yaş farkın çok olac ğını, bit gün benim genç kala - rak kocamın ihtiyarlamış bulu- | nacağımı söyledi. Kendisine ce- vap vermeden odaya başkaları girdi. O gündenberi bu bahse | liyor. Bir kızla üç tanışıyor ve - seviş emin değilse de sevdiğ kaktır. Yalnız onun bazı halle »« rinden memnun değildir: v« Biraz savruktur, diyor. Her yüzüne gülene kapılıyor. Dansa, oyuna çok meraklıdır... Sevgi « inde hiç karar yoktur. Fakat Ereli düşündüren asıl | bunlar değil. Çünkü anlaşılıyor ki o kızın bi llerinin ergeç za- Pil olacağına inanmış. Fakat onu asıl müşküle saplayan kızm ba- basına bağlı olmasıdır. Babasile Erelin arası açıktır ve kız ancak babasının rızası olursa - onunla enebileceğini söylemektedir. Kızın yaşı 20 dir. Bu yaş; bir kızın kanuni vaziyetini an. lattım. Ö yine *babam verirse ne alâ, yoksa olamaz,, cevabını ver di Şiddetle sevildiğinden emin olan bir kızın bile babasına bu ) derece bağlı olmasmıma hak ver- melidir. Babasının konuşmadığı bir gence kaçmak ağır bir hare. | kettir; sevmekte olsa bile bu kız, evvelâher şeyin yolunda halledilmesini istiyecektir. Erel gidip evvelâ onun babasile ba - rışacak, gonra kızını - istiyecek, Eğer bab. barışmamakta ve sonra kızını vermemekte haksız olarak 1srar ederse Erel, babası- nın rızası hilâfina hareket et . mekte, kızın kanuni serbestliğin | den istifadeyi düşünebilir. Fa » kat şimdi, değil. e Öte yandan, şeker kilo başt - na on bir kuruş ucuzladığı halde ne ile yaptıkları - bir kaçı müs- tesna « pek belli olmayan, bir takım şerbetleri, halkın harare istiyenler için kışın kömürcülük, yazın şer betçilikten daha iyi bir iş bulu - nabilecağine biz inanmıyoruz, Raportajcı Bo- 27-1-930 tarih 3707 sayılı şoför ehli- yetnamemi kaybettim. — Yenisini çı- kartacağımdan cekisinin kıymeti kal- miyacağını ilân ederim. Gedikpaşa Eminsinan mahallesi 14 No. da Ali — Ragıb, 1 Bunun Karakulak suyu olduğuna sahibinin inancından ve üstün- deki markasından başka galiba ayrı bir delil de yok Satılık Ev ' Istanbul Ziraat bankasından: Adana'da yeni istasyon civarında Narlıca mevkiinde kâin Ziraat Bankasına birinci derece ve sırada ipotekli bulunan Şinasiler Fabrikası namile maruf pamuk ve ne- bati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin malı olan | 1 numaraltı fabrikası dahilinde mesken olarak kullanı- len çimento bloktan inşa edilmiş sekiz odalı ev. İstanbul 6 ıncı Noterliğince tasdik edilmiş 9-11-931 tarih ve 15142 numaralı ev Beyoğlu 4 üncü Nofterliğince tasdik edilmiş 11-2-933 tarih ve 640/33 numaralı mu- kavelelerle pamuk ve nebati yağlar sanayii Türk Ano- nim Şirketinin Bankamıza olan mikdarı malum borcunu 10-4-935 tarihinde gönderildiği kayden müsbet ihbar- name üzerine de tesviye etmemiş oldu;şundan işbu bor- cur. ihale tarihine kadar yüzde 9 faiz ve yüzde 3 komis- yon, sigorta ücreti, hesap masrafı, nakli nukud, muame- le vergisi, avukat ücreti ve sair bil'umum masarifle bir- likde tahsili için bu borç mukabilinde bankamıza ipotekli olub yukarıda cins ve sair evsafı ve müştemilâtı yazılı Adana Tapu Müdürlüğünün 2-4-930 tarih ve 87 nu- maralı tapu senedile Şirketin tasarrufu altında bulunan ve 2280 numaralı kanuna tevfikan üç yeminli — ehli vu- kuf tarafından 8000 lira kıymet takdir olunan mezkür ev 1697 numaralı Ziraat Bankası kanunu hükümleri dai- resinde 10-7-935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müd- | detle açık arttırmaya çıkarılmışdır. Muvakkat ihalesi 26-8-935 tarihine müsadif pazartesi günü saat 2 de İs- tanbul Ziraat Bankasında yapılacakdır. Teminat akçesi yüzde 7,5 dir, Şartname Galata'da kâin Bankamızla Adana, Mersin, Ankara Ziraat Bankaları kabrlarma Pik: A.R. 5 - Var. Dört kör oynayorsunuz. Oyuna trefl ruasile başlanmış - tır. Trefl ası ile alımız ve sonra koz valesile yere geçerek iki de- fa empas yapmak üzere hemen karo oynayınız, ” Bilenler için 5Üü Hı7a İkınba Mısı v [ ö KALILI .;.nvıunx'“ Kâğıdı (S) vermişti (8) bir, (N) iki, (S) üç, (N) dört kör söylemişlerdir. | — (O) oyuna pik ruasile başla- | mıştır. Deklârasyonu biraz mübalâ - galı olan (S) anlar ki, sözünü | yerine getirmek için beş koz, iki | karo, Pi£ asını, morun dördüncü | trefli Üzerine bir karo kaçarak iki de trefl yapması lâzımdır. Pik rüasını as ile aldıktan sonrâ, (S) mordan koz oynar ve empâs Yapar. Eğer ikinci defa |empas Yapmak üzcre karo ası |ile eli mora verecek olursa bir daha Mora geçecek, kâğıdı yok *tur ve hasımlar trefl ruasını al- mazlarsa mordaki bütün trefller ölür. Öte yandan eğer (E) de | rua tek kalmışsa empas yapmak faydasızdır. Şu halde (S), mora el geçirecek yegâne kombinezo- nu arayarak koz asını çekecek- tir. Prensip: Morda gerek em - pas yapmağa, gerek sağlam bir kâğıdı oynamağa yarayacak el tutar tek bir kâğıt varken, em - pasla alınacak hasim kozunun |empassız düşmesi ihtimali bulu nuyorsa empas — yapmıyarak morda €l tutacak kâğıdı muhafa | za etmek lâzımdır. İstanbul ikinci iflâs memurluğun- dan ! Müflis Hayım Albukret şirketi ma. sasma müracaatla 103 Jira kaydmı ve emanet 20 paket traş — bıçağının aynen iadetini istemiş isede şirketin deftetlerinde borç olarak kaydı oldu. Kundan 161 liranın altıner sıraya ka- bulüne ve emanet talebinin — reddine iflâş idaresince —karar — verildiği ve bu siretle sıra defteri düzeltildiği asılmışdır. (3695), ilâa olunur. (12819), dönemiyoruz, çünkü o çok ciddi, Pek yalnız bir genç | ben de çok utangacım. Halbuki çok seviyorum, Anlaşılryor ki Sezanın scvdi" ği adam onunla kendi arasında- ki yaş farkını kendisi için tehli- keli görüyor. Bir çok erkekler için bu fark ciddi bir tehlike gibi B ür, Bir gün kendileri sar- sak bir ihtiyar olacak ;— karrları | ise-genç ve. güzel. kalacaklar... Genç kadın kocasında bulama - dığı sıcaklığı başkalarında ara - yacak diye korkarlar, Sezanın sevdiği bu korkusuLun yerinde olmadığını ancak Sezadan işitir se mutmain olabilir. Başka bir vesile bularak yaş bahsine dön- meli, yaşının doğrusunu söyle - meli ve fikrince sevilen bir er - kek için karısından 18 yaş bü « yük olmanın hiç te mühim olma dığını, erkeklerin çok defa ka - dınlardan daha dinç kaldıkla - rını ve daha geç ihtiyarladıkla - rımı, meselâ kendisinin 24 ten gök büyük göründüğü halde 42 yaşında bulunan onun 35 yaşın- da göründüğünü — söylemelidir. Bu sözler hem onu tatmin eder, | hem Sezanın hayırir düşüncele- rini ona anlatmış olur, e Babasının izni Kadıköyünden M.H, Erel im- zasile bir mektup aldık. Bu 27 ında bir gençtir. Evlenmek istiyor ve gönül evlenmesi bek- Bakı Bakırköy Çimento Türk Bu da yalnızlığından şikâyet eden, fakat bu yalnızlığına yaşlı bir kadınla çare arayan bir genç. Erenköyünde M. A. « Belki diyor; on yaşımdan- beri bu yalnızlığın acısını çeki- yorum. Babam eski zamanın ri- calinden biri idi. Büyük konak- larda dadılar ve lalalar elinde büyüdüm. O öldükten sonra ya- vaş yavaş hepsi gitti. Şimdi yis ne bu konaklardan birinde an » nemle ve ihtiyar bit dadımla başbaşa oturuyoruz. Hem sem « timiz tenha, hem evimir... Ya- şım yirmi dördü geçiyor. Bu yaşta bir genci avutacak her şeyden mahrumum. Gönlümce bir eş bulamadım. Karşıma baba mın dostlarından eski bir nâzı» | tın kızı çıktı. Bu da kırkından aşağı olmayan bir dul olduğu halde günlerden beri beni meş « | gul ediyor. Birçok hallerile ben- den iltifat bekliyor, Mektubun tarafımızdan düzel tilen yanlışlarına bakılırsa, E . Paşazade pek mektep yüzü görmemiş, okuyup yazınak la alâkası pek kıttır. Tabii canı sıkılır. Fakat 24 yaşında canı sı- kılan bir gencin ilk arayacağı | şey gönül eğlencesi değil, kafa eğlencesidir; kitaptır, gazete . | dir, arkadaştır. Yoksa 40 yaşın- daki dul paşa haremi hanımların gönül eğlencesi olur; çıkar... rköy malmüdürlüğünden: Anonim Şirketinin borcun- dan mahcuz Osmaniye köyündeki fabrikasının siloların- da mevcud tahminen 300 ton mikdarındaki çuvalsız çi- mentoları mahallinde tartılarak teslim edilmek — şartile açık arttırma suretile her türlü harç ve masrafları alıcıya aid olmak üzere satılacağından isteklilerin 2-7-935 gü- nü saat 13 de Malmüdüriyetinde kurulu tahsilât komis- yonuna gelmeleri ilân olunur. (3730) | — ISTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI öi ea TT Z Seyrüsefer zabıta memurları için 50tane keten caket pazarlıkla yaptırılacaktır. Bir caketin kumaşile beraber dikişi 400 kuruşdur, kli olanlar şeraiti anlamak üze- re Levazım Müdürlüğüne müracaat etmelidir. Ve pa- zarlık için de 30 liralık muvakkat teminat makpuz veya mektubile beraber 5-7-9035cuma günü saat 15 de Leva-« zım müdürlüğünde bulunmalıdır. (B.) (3723), -