5 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 16

5 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 16

CF — e * rr Satılık Fabrika 4 | ——— | 'stanbul Ziraat bankasından: Adanada eski İstasyon civarında Zincirli mevkiinde €em'an 45013, 3250 metro murabbarı arazi üzerinde | * kâin Belçika Fabrikasr namile maruf : Makine dairesi, | müberrit dairesi, kazan dairesi, ıskarta dairesi, çırçır ve 1 temizleme dairesi, şifleme dairesi, hallaç dairesi, sulama ve paçal dairesi, çiğit anbarı, koza mağazası, prese dai- resi, koza mağazası malzeme anbarı, petrol ve benzin mağazası, atelyeler, helâ otomobil garaji ve atelyesi, mü- düriyet binası, misafirhane, ustabaşı binası, müdüriyet | ikamet binası, baş muhasebeci binasından ibaret ve | içinde bir aded 350 beygir kuvvetinde bollincik marka buhar makinesi ve iki aded kazanı, biraded 285 beygir kuvvetinde Williams markalı buhar makinesi, bir aded 50 beygir kuvvetinde Williams markalı buharlı kurup | alektrojen ,bir aded 20 beygir kuvvetinde kamyon mo- törü ve o kudrette mütemadi cereyanlı dinamo, benzin cihazı, rutubetlendirme tesisatı bilumum — transmisyon. çırçır makineleri, şifleme makineleri ve elyafın tozlarını almak için makineler, vantilâtörler, su çcihazları, yan- gın tesisatı, çenber kesme ve delme âletleri, — tozları na- kil vasrtaları, bil'umum malzeme ve yedekler vesair alâ- t edevat bulunan ve pamuk ve nebati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin malı olan : 2 NUMARALI ÇIRÇIR FABRİKASI Bankamıza 31-7-931 tarihinde vadesi biten yedi kıt'a senetle borçlu bulunan pamuk ve nebati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirkeine bu borcu ödemesi için yazılan ve gönderildiği kayden müsbet 10-4-935 tarihli ihbarname üzerine de tesviye etmemiş olduğundan işbu borcun iha- le tarihine kadar yüzde 9 fâiz ve yüzde 3 komisyon, si- gorta ücreti, muamele vergisi, avukat ücreti vesair bil'u- mum masarifile birlikde tahsili için bu borç mukabilinde Bankamıza ipotekli oub yukarda hudud, cins vesair evsafı ve müştemilâtı ve Adana Tapu Müdürlüğünün Nisan 930 tarih 137 numaralı tapu senedile Şirketin ta- sarrufu altında bulunan ve 2280 numaralı kanun mu- cibince üç yeminli ehli vukuf tarafından cem'an 107,500 lira kıymet takdir olunan mezkür fabrika 1697 numa- ralr Ziraat Bankası kanununun hükümleri daire- sinde 10-7-935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müddet- leaçık arttırmaya çıkarılmıştır. Muvakkat ihalesi 26-8-935 tarihine müsadif pazartesi günü saat 2 de İs- tanbul Ziraat Bankasında yapılacakdır. Teminat akçesi yüzde 7,5 dir. Şartname Galatada kâin Bankamız, Ankarı. Mersin, Adanı Ziraat Bankaları kapılarına asılmışdır. (3691;)26 T. B. Meclisi idare Heyetinden: " 1 — Eksiltmeye konulan iş (Ankarada T. B. M. M. binasının vantilâsiyon tesisatı. ) Tesisatın keşif bedeli 50000 liradır. 2 — Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: Eksiltme şartnamesi Mukavele projesi ı Nafıa İşleri şeraiti umumiyesi Hususi şartname Keşif cetveli Proje Iıteyenler bu şartnameleri ve evrakr 250 kuruş bedel mukabilinde T.B.M.M. İdare Heyetinden alabilirler. 3 — Eksiltme 12-8-1935 pazartesi günü saat 15 de 'T.B. M. M. İdare Heyetinde yapılacakdır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulü ile yapılacakdır. 5.— Eksiltmeye girebilmek için isteklinin (3750) lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki ,vesikaları haiz olub eksiltme Komisyonuna göstermesi lâzımdır. Eksiltmeye en azı, bir parçada (20000) liralık vanti- lâsiyon tesisatı yapmış olduğuna dair Nafıra Vekâletin- den vesika alanlar girebilir. ' 6 — Teklif mektubları yukarıda (3) cü maddede ya- jzilı saattan bir saat evveline kadar T. B. M.M. İdare He- yetine getirilerek eksiltme Komisyonu Reisliğine mak- buz mukabilinde verilecekdir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet (3) ncü maddede yazılı saata ka- dar gelmiş ölması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (3616) 4959 B —-onden Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir 19. cu tertip 3. cü Keşide 11 Temmuzdadır Büyük ikramiye 50 000 Liradır Ayrıca: 20,000, 12,000, 10,000 Liralık ikrami- yelerle 20,000 Liralık mükâfat vardır. 1928 e Baş ağrısı mı? Nevralji mi? Derhal bir kaşe Alın. GRiPiNin tesiri kat'idir. Kolay hazmedilir mü- essir maddeler vücude derhal yayılır. Kalbe dokunmaz. Böbrekleri yormaz RADYOLİN diş macunu fabrikasının mütehassıs kimyagerleri tara- fından yapılan GRİPİN her eczanede vardır. 7,5 kuruşa satılır. Satılık Ev - Istanbul Ziraat bankasından: Adana'da yeni istasyon civarında Narlıca mevkiinde kâin Ziraat Bankasına birinci derece ve sırada ipotekli bulunan Şinasiler Fabrikası namile maruf pamuk ve ne- bati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin malı olan 1 numaralı fabrikası dahilinde mesken olarak kullanı- len çimento bloktan inşa edilmiş sekiz odalı ev. İstanbul'6 mcı Noterliğince tasdik edilmiş 9-11-931 tarih ve 15142 numaralı ev Beyoğlu 4 üncü Noterliğince tasdik edilmiş 11-2-933 tan'h ve 640/33 numaralı mu- kavelelerle pamuk ve nebati yağlar sanayii Türk Ano- nim Şirketinin Bankamıza olan mikdarı malum borcunu 10-4-935 tarihinde gönderildiği kayden müsbet ihbar- name üzerine de tesviye etmemiş oldı;tundan işbu bor- cur. ihale tarihine kadar yüzde 9 faiz ve yüzde 3 komis- yon, sigorta ücreti, hesap masrafı, nakli nukud, muame- le vergisi, avukat ücreti ve sair bil'umum masarifle bir- likde tahsili için bu borç mukabilinde bankamıza ipotekli olub yukarıda cins ve sair evsafı ve müştemilâtı yazılı Adana Tapu Müdürlüğünün 2-4-930 tarih ve87 nu- maralı tapu senedile Şirketin tasarrufu altında bulunan ve 2280 numaralı kanuna tevfikan üÜç yeminli — ehli vu- kuf tarafından 8000 lira kıymet takdir olunan mezkür ev 1697 numaralı Ziraat Bankası kanunu hükümleri dai- resimde 10-7-935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müd- detle açık arttırmaya çıkarılmışdır. Muvakkat ihalesi 26-8-935 tarihine müsadif pazartesi günü saat 2 de İs- tanbul Ziraat Bankasında yapılacakdır. Teminat akçesi yüzde 7,5 dir. Şartname Galata'da kâin Bankamızla Adana, Mersin, Ankara Ziraat Bankaları kapılarma asılmışdır. (3695) & 5024 miyi Bir İstenoğrafim Bilen bir işyar aranmaktadır. *istiyenler “T A N,, idare direktörlüğüne AM gelsinler. UA MA 4919 Denizli Vilâyeti Daimi Encüme- ninden Denizli Memleket hastanesi Rontgen şubesi için ko- dak safeti markalı muhtelif eb'adda (130) |düzüne fi- lirrle yine aynı markadan yirmisi birinci, yîmııî de ikin ci olmak üzere 40 kutu banyo satın alınmak- için mu- hammen bedeli olan 1056 lira üzerinden 10-7-935 çar- | şamba gününe kadar açık eksiltmeye — konulmuşdur. Şartnamesi İstanbul ve İzmir ve Denizli Sıhhat Mü düriyetlerine gönderilmişdir. İstekli olanların teklifle- rini ihale gününden evvel Derizli Valiliğine gönderme- leri bildirilir. (3640) 4960 'ğünün 22-9-929 tarih 64 numaralı Umumi neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Gazetecilik ve matbaacılık T. A. Şirketi, İstanbul, Ankara cad- desı, 100.— Basıldıği yer: TAN matbaası, Gi ei BRÜR id Üüi e adai Etem İzzet BENİCE || $.). 95 — Satılık Fabrika — — Istanbul Ziraat bankasından: Adanada Yeni istasyon civarında Narlıca mevkiinde — bulunan ve cem'an 57915 metro murabbaı arazi üzerin- den kâin ve Şinasiler fabrikası namile maruf : Koza an- barı, çevirme ve buhar dairesi, kazan dairesi, 3 numaralı , Dizel motor dairesi, şifleme dairesi, çırçır dairesi, plat- forma 1-2 Dizel motorler dairesi, buhar kazanı dairesi, biderlik, çiğit anbarı, çiğit anbarı, balya anbarı, temiz- leme paçel ve prese daireleri, malzeme anbarı, zibil an- barı, otomobil garajı, kütlü anbarı, müberrit su deposu, müberrit kuyusu, tamirhaneler, çenber anbarı, tahta ku- rutma dairesi, yazıhaneler, 1 No. lı pavyon “ fen müdü- rü hanesi”, 2 No. pavyon * sevk memuru hanesi”, 3 No. pavyon “ tamirat âmiri hanesi” 4 No. pavyon "ustabaşı banesi, amele helâsı su motoru dairesi, su deposu bina- larından müteşekkil içinde bulunan ve fabrikanın kuvvei muharrekesini teşkil eden 1 - 2 - 3 numaralı Atlas mar- kalı beheri 150 beygirlik üç aded Dizel motorü, çırçır makineleri, şifleme makineleri, temizleme ve prese ma- kineleri, vantilâtörler, umumi transmisyon, kırıcı maki- neler, pamuk presesi, nemleme âleti, kantar, kütlü kır- ması, su deposu, buhar kazanı, demirhane makineleri, marangozhane makineleri, plat çırçırları, plat çırçırları- nın küvvei muharrekesi, lokomobil, roller gin atelyesi yedek alât edevattan ibaret ve pamuk ve nebati yağlar sanayii Türk Anonim Şirketinin : 1 NUMARALI ÇİRÇİR FABRİKASI İstanbul 6 ıncı noterliğince tasdik edilmiş 30-11-931' tarih ve 15142 numaralı mukavele ile pamuk -ve nebati yağlar Sanayii Türk Anonim Şirketinin Bankamıza olan mikdarı malum borcunun 10-4-935 tarihinde gönderil- diği kayden müsbet ihbarname üzerine tesviye etme- miş olduğundan işbu borcun ihale tarihine kadar yüzde 9 faiz ve yüzde 3 komisyon, sigorta ücreti, hesap mas- rafı, nakli nukut, muamele vergisi, avukat ücreti vesair bil'numum masrafla birlikde tahsili için bu borç mukabi- linde Bankamıza ipotekli olub yukarda hudut, cins ve- sâir evsafr ve müştemilâtı yazılı Adana Tapu müdürlü- 'Tapu senedile Şir- ketin tasarrufu altında bulunan ve-2280 numaralı kanu- na tevfikan üç yeminli ehli vukuf — tarafındatt —<cem'an 72.000 lira kıymet takdir olunan mezkür fabrika 1697 numaralı Ziraat Bankası kanununun hükümleri daire- sinde 10-7-935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müd- detle açık arttırmaya çıkarılmışdır. Muvakkat ihalesi 26-8-935 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 2 de İstanbul Ziraat Bankasmmda yapılacakdır. Teminat ak- çesi yüzde 7,5 dır. Şartname Galata'da kâin Bankamız, Adana, Mersin, Ankara Ziraat Bnnkaları kapılrına asıl- mışdir. (3696) 5025 Nafıa Bakanlığından: Muhammen bedeli 100.000 lira olan 2000 ton Kreo- zot kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuşdur. Eksiltme 15 Ağustos 935 tarihine rastlayan perşem- be günü saat 15 de Ankara'da Bakanlık Malzeme Mü- dürlüğünde yapılacakdır. Taliblerin tekliflerini Tica- <ret Odası Vesikası ve 6250 liralık muvakkat teminatla- ile birli 935 perşembe günü saat 14 e ğünde tevdi etmeleri lâzımdır. İstekliler bu husustada şartnameleri 5 lira mukabilin- de Ankara'da Bakanlık Malzeme Müdürlüğünden ala- bilirler. (3660) 4988 Denizcilere ve gemicilere ilân Tahlisiye U. Müdürlüğünden: 1 — Karadeniz Boğazı Rumeli Feneri yanında yeni- den yapılan Radyofar tesisatı 10-7-1935 çarşamba saba- hr saat sekizden itibaren çalışmağa başlayacaktır. ,?2— Radyofar, sisli havalarda gece ve gündüz iki da- kika işaret ve dört dakika süküt ve açık havalarda ise iki dakika işaret, dört dakika süküt, iki dakika işaret ve yirmi iki dakika süküt olmak üzere her tam yarım saatte gece ve gündüz işaret verecektir. 3 — Radyofarın karakteri ile evsafına ve işaretlerine — ait bilgiler Tahlisiye Umum Müdürlüğü tarafımdan bas- tırılan ve İstanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünce dağı- î_llmakta bulunan türkçe, almanca ve ingilizce yazılı ta- limatnamede mevcuttur. Alâkadaranım bu talimatlardan birer tane edinmeleri lâzımdır. Bütün gemicilerle alâka- darlara ilân olunur. (3757) Ecnıbı munlelutlerı llden tüccar ve ıeyyıhlnrı Banka Komerçıyale Italyana Sermayesi : 700,000,000 (İbtiyat akçesi : 580,000,000 Liret) Travellers (Seyyahin çekleri) satar j Liret, Frank, İngiliz lirası veya Doları Frank olarak satrlan bu çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emni- yetle taşır ve her zaman isterseniz dünyanın her tarafında, şehirde, oızılerde, vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit makamında kolaylıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çekleri hakiki sahibinden başka kimsenin kulla- namayacağı bıf qokılde tertip ve ıhîu edıhmştır. (5999) 4923 )| < B