8 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

8 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

—— 8.9.9035 m HAVA KURUMU MAÇLARI Galatasaray, İstanbulsporu 6 -1, Beşiktaş, Beykozu 5-1 Yendi Hava Kurumu maçlarından ikisi , Maha dün Taksim stadında oynan - Hi. Yine bir haylı kalabalık vardı. İlk oyun Suphinin hakemliği altın- şiktaş - Beykoz takımları a Mında yapıldı. Ikinci maç da Ga ray İle İstanbulspor arasında VE Şazi Tozcanın hakemliği altın - | oynandı. Beşiktaş Beykozu 1-5. Özlatamaray da İstanbulsporu 15 Yendiler, Beşiktaş - Beykoz İlk oyunu yapan takımlar sahaya Wi şekillerde çrktrlar: — Beşiktaş — Mehmet Ali Nuri o Hüsnü Feyzi OLâdi oFaruk Şeref Muzaffer Hakkı Hayati Üret Nebi Sait Mehmet Turgut Namık Daniş Şahap Bahadır İsmail Hakı İlk devrenin yirmi dakikası çok beyecanir oldu. Beykozun, ilk oyu- ünda Vefayı 1-5 yenmesi Beşik - ların gözünü açmış ve oyuna Şok canlı başlamışlardı. Bunun $0- Micu olarak, oyun umumiyetle Be- Yiktaşın üstünlüğü altında geçti ve İatti zaman zaman Beykoz kalesi Sks bir çember içine alınmıştı. * İstanbulun en kuvvetli ve biribi- rk oyunculardan mürekkep KA aiadn birl olm Be? Yiktaş hücum hattı, çok tesirli akın İarla Beykoz kalesini üst üste teh - dikelere düşürüyordu. Beykoz mü - İâası elinden geldiği kadar ve “anla başla bu tehlikeleri atlatıyor- U. Fakat nihayet Beşiktaşın sol - bir hücumunda Eşrefin avut çiz sinden ortaya gönderdiği topu Murstfer hafif bir haceketle Bey - Toz kalesi ağlarına taktı. Aradan beş dakika geçmemişti ki, Beykozlular sağdan seri bir akın Yaptılar, sağ açıkları topu kale is - tikametinde mükemmel ortaladı. «ol İG Daniş çok güzel bir kafa ile Bey Kozun beraberlik savısını çıkard AE ayr le ekb ge ik RY A: zannettirdi, fakat biraz sonra, m gelde de hatası olan Beykoz sağ fiinin yeni bir hatas: yüzün - “en Hakkı zamanmda bir şütle Be- tiktaşm ikinci golünü yaptı. Ar - $ik bundan sonra Beşiktaşım üstün- ğü bâriz bir şekil aldı ve oyunun “Sonuna kadar sürdü. Beşiktaşın üçüncü golünü merkez Hühacim Muzaffer yaptı, devrenin İtmesine doğru da Eşref penaltı dördüncü sayıyı çıkardı. İlk 14 bitti, İkinci deverede de Beşiktaş üs - i oynamakla beraber, 1-4 lük bie Şalibiyete razı olmuş gibi, fazla can £ oynamadı, hattâ devre sonlarına İru tekrmr değiştirerek müdafi- ücum hattına Hakkı ile Şere- de müdafaaya çeleti. eş Bü devrede Beykoz aleyhine ikin bir penaltıyı Feyzi çekti ve ka » Şeref uzaktan çektiği bir şüt- beşinci sayıyı yaptı ve oyun 5-1 Beniktaşın galebesi ve Beykozun Urmuvadan tasfiyesile bitti, i bir. oyun, Hücum hattındaki - bütün hele Muzaffer güzel oy- müdafaada üstüne dü - Y ödevi yaptı. Beykozlular, Vefâ- * L6 yenmekten doğan fazlâ bir nle oynadılar ve bu yüzden Be- araş sayılarının çoğalmasına fır - Verdiler. | İalatasaray - İstanbulspor Saki rayın geçende Şişliyi an- 1g Istanbulsporun da Petayr Yenmesi Galatasaray - Istanbul. Vor maçının çetin olabileceğini gös ti iktaş iyi ve tesi Sikardı. Birincilik Finali teriyordu. Fakat bu maç ta pek u- mulmuyan bir fazkla Galatasaray'le- hine bitti. Galatasaray bu sefer takımını ol - dukça değiştirmiş bulunuyordu: — Galatasaray — Hızır Lürfi Tevfik Tbrehim (o Hayrullah © Kadri Danyal Fazıl Gündüz Adnan Nec det — Istanbulspor — Osman / Samih o Sabih Süleyman o Hasan Enver Aziz İsmail Sami Şinasi Nevzat Maçı Şazi Tezcan idare etti. Oyuna Galatasaray oldukça sert bir hücumla başladı ve ilk dakika- da İstanbulspor kalecisi sakatla- narak muvakkat bir zaman için ye- rini ihtiyat arkadaşma bıraktı. Iki taraf da canlı oyniyor ve kar- şılıklı sakınlar o yapıyorlardı. Bu denk oyun epey sürdü. Devrenin or talacına. doğru Galatasarıy müda - faasından len bir şandeli iyi kar- lspor “müdafileri, Galatasaray sol içi Pazılı demarke bıraktılar. Bu fırsatı kaçırmıyan Pazıl sıkı bir sütle Galatasarayın İlk sayısını yaptı. Bir müddet son- ra da sağ açık Adnan sayıyı ikiye çıkardı. İlk devreyi 20 Galatasaray İehine bitirdi. Ikinci devrede İstanbulsporun ta krmr değiştirmesi ve müdafaada yoruldukları anlaşılan Hasan İle Samihi hücum hattına geçirerek Sa- miyi merkez muavin yerine alması kendisi için fena oldu. Galatasa - zay tekrmı, hele mühacimleri daha fazla bir rahatlıkla oynamığa baş- dadrlar ve tabii üstünlüklerini artır- odrlar, i İkinci devre başladıktan biraz sonra Galatasaray sağ açığı Necdet, karşısındaki muavini maharetle at- dattı, topu avut çizgisi yanına kadar büyük bir çabuklukla sürdükten 4 , , Beşiktaş - Beykoz ma çından bir enstantane Bugün | spor karşı harşıya sonra kale önlerinde bekliyen Gün- düze yerinde bir pas verdi. Gün - düz bu frrsatı gole çevirdi. Bundan sonra İstanbuleporun bir bütumunda topun Lâtfinin eline değmesi yüzünden olan pe .- tanbul spora da bir göl kazandırdı. Pakat bu gol İstanbulspordan ziya- de Galatassraylıları harekete getir di. Üstüste hücumisr arasında Gün- düz iki ve bir firikik sırasındada kadr! bir gol yaparak oyun 6-1 Gala tasarayın lehine bitti. İstanbulspor son Pera mıçmdaki kadar canlı oyuryamadı. Tabif bun. da Galatasarayın da dün, Şişlinin karşısında olduğundan daha iyi bir oyun çıkarması 'mliessir oldu. Ga - latasaray takımında Hayrullahın İ merkez muavin oynatılması ve bu genç oyuncunun yerinde paslarla mühacimleri beslemesi takımın bü- cum kabiliyetini artırmıştı Di taraftan Danyal da Şişli maçında olduğu gibi şahsi ğı için iki açıkların seri oyunlarilt . denk Misel rr e Gi tu. Gündüz, Necdet, Hayrullah, Tb - rehin çok güzel oynadrlar. Öteki - ler de iyidiler. Yalnız Kadriile Tevfiğin kasti tekmelerini ve oyu nun sonunda Danyalın maç esnasın da zaten üç kere sakatlanmış kale- ciye yerde ikpn yüklenip vurması” nı hiç beğenmedik. Galatasıray Hava Kurumu maç larmda kuranın lütfundan istifade ettiği için dünkü galibiyetile finale kalmış bulunmaktadır. Bugünkü Güneş - Arnavutköy maçr galibi da ha sonra Beşiktaşla karşılaşacak, 9 maçın galibi de Galatasarayla finali yapacaktır. Galatasaray şimdilik turnuvanın yüzde ellisini kazanmış demektir. Ufak bir icmal a Kurumu maçlarının bir İc - Ispor ra Galatasaray 6 — İstanbulspor 1 (Şişli, Pera, İstanbulspor turnu- va harici - Galatasaray finalist) Beşiktaş $ — Süleymaniye 0 Beykoz 6 — Vefa 1 Beşiktaş 5 — Beykoz 1 (Süleymaniye, Vefa, Beykoz tur nuva harici — Beşiktaş dömi fina- Tist) Güneş 6 — Kurtuluş 1 Arnavutköy 4 — İkinci muhteliti 2 (Kurtuluş ve ikinci kime muhte * Hiti turnuva harici — Dömi finalist bugünkü Arnavutköy — Güneş ma- çi sonucuna bağir) Türkiye birinciliği finali Bugün saat on beşte Taksim sta » dinda yapılneak Hava Kurumu tar nuvasının Güneş Arnavutköy maçından sonra ve saat on yedide Istanbufan Fenerbahçe ve İzmirin Altınordu takımları arasında Tür kiye futbol birinciliği finali oyna nacaktır. 1, $. K. Klübünün yüzme yarışları 1.5, K Klübü cuma günü öğle den sonra Moda yüzme havuzunda yalnız kendi azası arasında bir yür me müsabakser yapmıştır. Müsaba kaya klüp âzasından kız, erkek alt- mış genç iştirak emiştir. Münferit birçok muvaffakiyetli yüzmelerden başka, tensim edilen program dahilinde yapılan bütün müsabakalar tam bir intizam içinde küme . ra Sünusiler de Hazırlanıyor Mu ? ingiliz Ve Fransız Murahhasları Bir de Musolini ile Görüşecek (Baş tarafr 1 incide) hacaktır. Laval Parise gitmekte oldur | uzlaşma yolu bulmanın kolay olmeya- | glyüyiiyiynfyAyN ANAN ğundan bu toplantıda onun yerine | cağı tahmin edilmektedir. İ Leger bulunacaktır. iki devlete müracaat İtalyanlar, Uluslar Sosyetesinin, | her zamankinden daha kuvvetle mev: Cenevrfe, 7 (A.A.) — Bu sabah | cut olduğunu ve bütün devletlerin, toplanan $ İer komitesi İtalya ve Ha- beşistana müracaat ederek komitenin anlaşmazlığını düzeltmek için sarfe- edecsüi gayretlerin basarı ile sonuçlan masını bozabilecek birşey yapmama- larını istemiştir. Uluslar Sosyetesi konseyi de toplanarak, içinde önemli birşey olmayan ruznamenin tetkikile meşgul olmuştur. Laval Parise döndü Cenevre, 7 (A.A.) — Laval saat 13,20 de Parise hareket etmiştir. Salı günü dönecektir. Fransayı Assamble- de temsil edecek olan Herriot ve Paul Boncour yarın bufada bulunacaklar. dır. Uçüncü gün sessiz geçti Cenevre, 7 (A.A.) — Uluslar kon- geyinin üçüncü günü, bariz bir sükü- net hissi uyandıracak şekilde bitmiş- tir. Bir barış kotarma yolu aramağa matuf çalışma başlamıştır. Italya, Ce- nevre kurumunun normal gidişine karsı koyamıyacağını anlamış görün mektedir. Massolininin teminatı Cenevre, 7 (A.A) — “Reuter bil- diriyor” İnanılır kaynaklardan öğre - rildiğine göre Mussolini İtalyanın İ Cenevre görüşmeleri sürdüğü müd- detçe barp yapmıyacağı hakkında inanca vermiştir. Ingiltere mesuliyeti üstünden attı Cenevre, 7 (A.A.) — Cenevrenin vereceği hükümden doğacak mesvli- yetlerin, mahdut komitenin teşekkü- İünden sonra, artık Fransaya veya ingiltereye değil, fakat Uluslar Sos- yetesine yükleneceği ileri sürülmek- tedir. Ingiliz - alya harbi mi? Paris, 7 (A.A.) — İ'Ocuvre gaze- ki: “Şayet Italya paktı boz- nin, Habeşistanın uzak güneyini, Ro- dolf gölünden Tsana gölüne kadar o- lan kısmı Habeşistan yegâne zengin mentakasını kavrayarak işgal etmesi keyfiyeti, derhal gerçekleşecektir. Bu takdirde de, Habeşistan geri kalan bütün kısımlarında “İtalya ile harbe girmiş olacaktır. Britanya ile irak ilgileri misal Ma Cenevre, 7 (A.A) — İngiliz çe yenleri gecen Temmuzdaki Fransiz- İngiliz tekliflerinin sadece bir aytış- ma zemini olduğunu bugün tasdik et- iler. Bu itibarla, komitenin, daha kabule şayan bir kotarma yolu bulması gerekmektedir, Büyük Britan yayı Iraka bağlayan anlaşmanın mi- Sal teşkil edebileceği söylenmektedir. Bu anlaşmanın Irak kralının eğemen- Hiğini tanıdığı ve İrak kralınm da, İn- gilterenin İrak müvasale yollarının özgürlüğünü sağlaak, deniz ve hava üsleri tesis etmek ve zabıtayı kontrol altma almak hususundaki haklarım tanımış olduğu malümdur. Maltada tahkimat , Malta, T (A.A.) — Reuter Ajansı bildiriyor: Alınan haberlere göre, Mal | ta kıyılarının birçok noktalarına di. kai tel örgüleri şebekesi konulmuş- ur. Samuel Hoare bir söylev hazırlıyor , Londra, 7 (A.A.) — Baldvin dün, önce Sir John Simon'la, sonra Van Sittat'la danışmalara devam etmiştir, Cenevrede vereceği söylevi hazırla. makta olan Sir Samuel Hoare bugün : Çenevreye hareket edecektir. Samuel Hoare'in diyevine burada büyük ö- nem verilmektedir. İtalyanların, mah dut komiteye Fransiz ve İngiliz mü- messillerini kabul edişi, sükünet ifa- de eden, cesaret verici bir mil telâk- ki edilmektedir. Dış Bakanı Samvel Hoare Uluslar Sonyetesi | Assamblesinde İtalyan - Habeş anlaşmazlığa dair vereceği söylev hakkında bugün arkadaşlarile görüşmüştür. Assamble başkanı Cenevre, 7 (A.A.) — Arjantin de- | legesi ve konseyin şimdiki başkanı | Rüizguinazu, pazartesi günü Uluslar Sosvet-sinin 16 ıncı Assamblesiin aca caktır. Assamble yeni başkanını se- gecektir ki bunun Benes olması çok muhtemeldir. Fransız gazetelerinin yazdıkları , Paris, 7 A.A.) — Bu sabahki Pa- TİS gâzeteleri, Cenevredeki sükünetli durumu memnuniyetle kaydetmekte, fakat fazla ümide kapılmamaktadır» lar. Bu gazeteler, durumun sop dere- ce nazik olduğunu tasdik ederek, Ital ya daha uysal hareket etmediği tak- dirde, istel söylemektedirler. Petit Parislen diyor ki: Komite teşkil edildi. Bu iyi bir nok tadır. 15 inci madde üzerinde çalışıl- mağa başlanmıştır. Paris konferansı tekliflerin tekrar geçmiştir. ozan yeke ve belki de itmam edileceği fakat bir | Londradaki Habeş elçiliğine, karar- İ tekliflerin Italya tarafından kabul & — İzvestiya inofun Cenevre konseyin deki söylevinden bahsederek di yor ki : “Afrikanın doğusunda başlayacak bir harp,dünyanın başka taraflarında da “iğ çıkarabilir, -Sovvet .Rusva için İtalyan ve diğer herhansi bir dev iysim smpermizmi “arâsında hiç bir İ fark yoktur, barmy" tutmak lâzımdır. arsrulusal yasaya ne bahasına olursa olsun hürmet ettirmeğe | gerçekten | karar vermiş bulunduklarını anlama» | ğa mecbur olmuşlardır. Bu genel mu tabakat, en cür'etlileri bile düşündür. | mesi gereken muazzam küdrette bir | âmildi Echo de Paris, durumların hâlâ değişmemiş olduğunu söyledikten son ts, ezeümle diyor ki: “Esasın, eskisi gibi olduğu mühte- meldir. Şayet Laval ara bulucu rolü- nü terkeder ve İngiltereye doğru 0- lan eğginliğini arttırırsa, İtalyan da- vası, bundan zarar görebilir, Dünkü değişiklik bu suretle izah edilebilir. Fakat, maalesef bu değişikliği, sathi olmaktan baska şekil telâkki ede- cek sebep göremiyoruz. Mussolini, konseyi Fransa ve İngiltereye değiş- mekle karanacak mr? Ve bu suretle, Laval uzaklaştırmak tehlikesine ma « ruz kalmış olmaz mr?" L'Oevvre devletler birliğinin pakta hürmet ettirmeğe azmetmiş olduğunu ve bu birliğin her gün daha kuvvet. lendiğini söyledikten sonra diyor ki: “Italya, harp ilân edildiği takdirde paktın tatbiki için, milletler arasme | daki ittifakın Cenevrede gerçekten sağlamlandığını anlamıştır. Fakat, bu gazete, şu endişeyi gös | termektedir: ! “Çenevredeki bütün büyük delege- ler esas itibarile, barbin veya bir harp başlangıcın önüne geçilemiyeceğini sanmaktadırlar.., Le Petit Journal diyor ki: “Bir kotarma yolu bulmak ihtimali | hâlâ mevcuttur. Komitenin programı, onun İtalyaya tekliflerde bulunmak” tan vargeşmediğini göstermektedir. Fakat, bu, işin kolay olacağına ve bu dileceğine delâlet etmez... Barışı tutmak lâzımdır. Sovyet Rusyanın Cenevredeki duru” munun temeli işte budur. Habeşistan yolunda Napeli, 7 (A.A.) — Dandolo va puru, dün akşam, harp gerçeleri ve 300 otomobil yükü ile Eritreye hare- ket etmiştir. Bir âz sonra Olimpia, ge reç ve un yüklü olarak ayni noktaya doğru yola çıkmıştır. Vapurun hare keti serasında, ambarlarda otuz kadar delikanlı bulunduğu görülmüş, bun- Jarın gizli surette gitmek istedikleri anlaşılarak gemiden çıkartılmış ve ai- lelerine teslim edilmişlerdir. Italyaya satılan vapurlar Berlin, 7 (A.A.) — Reuter'in öğ. rendiğine göre, tonilâtolar: yekünu 49,000 ton tutan ve Sarbrucken, Ver- ra, Sierra Ventana, Ceblentz adlarını taşıyan 4 vapur, İtalyaya satılmıştır. Bunların doğu Afrikaya asker ve ge rTeç taşımakta kullanılacakları sarıl - yor. Papa dua etmiş Roma; 7 (A.A.) — Sen Pol kilise sinde toplanan, bütün uluslara men- sup 15.000 eski muharibe karşı ver. diği söylevde Papa, bilbasea demiştir kiz iz ““Ufuklarda beliren aldimisömanin renklerinin Allahı memnun edebilece- ğini sanıyoruz. Barış için dua etek. büyük bir ulusun istek ve dileklerinin tatmin edilmesi gerektir, Fakat adar Tetie, sulh ve onur ile Genel seferberlik haberi Adisababa, 7 (A.A) — Habeşis-| tanda genel seferberlik yapıldığı hak kındaki haber resmen yalanlarmakta / dır. Adisababada Mng'lizler Adisahaab, 7 (A.A.) — Elçilik bi- Dasını muhafazaya memur İngiliz as- kerleri bu gece buraya gelmişlerdir. Halkın hissiyatına dokunmamak mak sadiyle, şehirden, karanlıkta geçmiş. lerdir. Habeşlerin uçağı Adisababa, 7 (A.A) — Habeş ha av kuvvetleri baş komutanlığndan yakında istifa etmiş olan Amerikalı zenci Julian, Reuter Ajansı aytarına yu diyevde bulunmuştur : Xi Bugünkü gün Habeşistanda on iki uçak vardır. Bunlardan beşi uçamaz. Geri kalan yedi tanesi de ancak mil kadar uçabilmektedir.,. Habeş imtiyazı Nevyork, 7 (A.A.) — Chertok. per enbe günü İngiltereye hareket ede- Seğini bildirmiştir. Aldığı imtiyaz ü- | zerindeki haklarını tanıtmak üzere ha zırlıklarını tamamlamıştır. Chertok, Son Dakika Musoliniye Danışacaklar Pais, 7 A.A. — Romadan Intren - siğeant gazetesine bildiriliyor: Yetkili çevenler, bilhassa Musso- lini ve Lavalim de iştirakile şimal Italyasında üç taraflı bir korf Tans ihtimalinden bahsetmelete er, Sir Hoare'in Cenevreye hareketi bu konferansın tonlanması için bir delil sayılmaktadır. llalyan konsolosları geri çağırıldı'ar Adisababa. 7 ALA, — Itslya orta elçisi kont Vinci, Italyan hüküme- tinin Gendar, Debramarkos, Dessic, Magalo'daki konsolosluklarını geri çekmeye karar verdiğini Habeşis - tan Dış Bakanına bildirmiştir. Bu karar bürada vehim bir aint olarak telâkki edilmektedir. Har - rar ve Aduduadaki İtalyan konsa - loslukları açık kalacaktır. Kapanan konsoloslukların işyarları Adisaba- baya geleceklerdir. Sünusi er harekete mi ceziyor ? Roma, 7 A.A. — Cürnale Dltal- ya gazetesi, İtalyanın Mısırda şid. detli propagamdı yaptığı hakkında ki iddialıra cevap vererek. daşs - nin İngiliz menfaatlerine hiç bir suretle dokunulmıyacağına dzir Bolzanodaki diyevini hatırlatmakta we daha siyide iyi beslen mrt v> silâhlanmakta olan kuvvetli Sünusi gruplarının İtalyan hududu boyım- ca tonlanmasi ve bu hareket hakkın da Mesir topraklarında sisi sinsi cereyan etmekte olan şeylerin mev- zuu bahis olması gerek olup olmu - yacağını sormaktadır. Mısırdaki İtalyan propaganrası Londra, 7 A.A, — Gazeteler, bie- kaç gündenberi Mısırdaki | fagiliz aleyhtarı propagandasının. İlerle - diği hakkındaki haberleri yaymak: ta ve bu propagandayı bir Italyan mahrecine atfetmsktsdir. Bu pro - pağında Londrada bazı endişeler uyandırmaktadır. Rormada bir İngi Jiz tesebblsü uzak ihtimallerden değildir. Mese's dünya an'aşmaz'ığı haline geldi Roma, 7 A.A. — İstefani ajansın- dan: Curnal> diltalya gerstesi, Margatta kabul ettikleri bir karar suretinde, Italya Hbeşietawinki ic raatında devam ev'iği takdirde, bu memlekete karşı kayıtsrz şartsır sa veş açılmasını İleri süre Tret Jionlar kongresi üyelerini “kundak. çı itfaiye,, diye tavsif ederek diyor ki: re İşte, şimdiye kadar her tarafta ki me karşı olursa alsin, s8vas aleyhin de öğütte bulunan işçi partisi supları soğuk kanielrela mitralyoz ve top fırtınası konarmı- ya hazır bulunuyorlar. Afrikadaki küçük saman. ateşini sönlürm çağırılmıs olan bu üyeler, mit alevlerle dünya yanı at ek için petrol #rkryorlar Itsiya azimli kalmakta ve hicbir seyden korkmamaktadır. Ttalyanın Mabeş işl, bir dünya anlaşma davası haline çelfi. Bu davada dön yanın ve onun aİnletinin iki avrt : rlâkadar eder. Buştim varın uluslar arasın la barış bu davam halline bağlıdır. Mısırdan bir tekzip Kahire. 7 A.A — Basbakan, Sik veyş kanalının muhtemel bir kanın masi meselesini incelemek iizere iç hukuk Yiamının tayini hakkındaki haberi yalanlamakt ——— —— laştırılmış olan bir “milyon dolarlık İ ilk meblâğr ödemeğe hazır olduğunu söylemiştir. Chertok Londra- daki Habeş elçisi İle telefonla görüşmüş ve elçinin kendisi ne teminat bu muameleyi yapmağa hazır bulunduğunu bildir. miştir, Kanada ve Avrupa harbi Ottava. 7 (A.A.) — Kanada base bakanı Bennett, radyo ile ver bir söylevde, Liberal Parti Weri Mac 'kensle'nin, muhtemel bir Avrupa har bine iştirak yolunda aldığı durumu tenkit etmiştir. Bennett, muhafazakâr partinin, va bancı bir memleket aleyhindeki Ker türlü ekonomik veya süel saldırmeva muhalefet edeceğini; ve Kansda te - baasınm haklarile ilgili olmıyan her hangi yabancı kavgasma, Kana: ji i A