14 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

14 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

ez 0 sanın Durumunu Sosyetesinin azası ve İtalyanın dos- tu srfatile vazifemi yapmıya az- metmiş bulunuyorum. Bu vazife çe- tindir, fakat ümitsiz ollağı zan- netmiyorum. Beşler Komitesinde, Uluslar Sos- yülaikin aramadan olani diğer bir da hükümranisi devletin hukuku kabili telif olması nispetinde İtal yanın meşru haklarını tatmin ede- cek mahiyetteki bütün teklifleri tetkik ediyoruz. Muslihane bir hal suretini filen aramak hususunda Fransa ile İn- giltere arasında hiçbir ihtilâf mev. cut olmadığı bilinmelidir.,, Laval, sözlerini şöyle bitirmiştir: “Dün muvaffak olduk. Yarın da muvaffak olabilecek miyiz? Bu takdirde yeni bir vaziyeti tetkik etmemiz lüzumu hasıl olacaktır. Hepimiz, misak ile bağlıyız. Fran- sa, kendi taahhütlerini yerine ge- tirmekten kaçınmıyacaktır, Müteakiben Hindistan murahha- sı Ağahan, Uluslar Sosyetesinin Avrupa menafiini tercih etmekte olmasından dolayı memnuniyetsiz- liğini beyan etmiştir. Cenubi Afrika Birliği murabha- 3ı Cewater, Honre tarafından tarif edilmiş olan siyasaya tamamile müzahir olduğunu söylemiştir. Şili murahhası Riveasvwicuna, U- luslar Sosyetesi prensiplerini kabul eimekte olduğunu bildirmiştir. Reis, celseyi tatil e A samble (öğleden sonra toplanmıya câktır, Italya bildiğini okuyacak Romo, 13 A.A. — Lavalin söy- levi geniş bir anlayış hissi ve mü-| pi sait bir zihniyetle karşılanmakta dır. Lavalin Fransanın Uluslar Sos- yetesi misakına olan sadakati ile dostluklarma olan sadakatini telif etmek için sarfetmekte olduğu me- sai takdir olunmaktadır, Bununla beraber bu söylevin İ- taijyan noktai nazarmı değiştirme- mekte olduğu ve İtalyanın kendi- sinin çizmiş olduğu yolu takip edö- ceği beyan edilmektedir. © © “Eb Londra nu'ku nasıl karşıladı? Londra, 13 A.A. — Resmi maha- fil, Lavalin Fransanm Uluslar Sos- yetesi misakına #adakatini yeni başlan teyit etmesinden ve nutku- nun Fransız ve İngiliz tezleri ara- sında tam bir mutabakat mevcut olduğunu göstermesinden dolayı memnuniy«t beyan etmektedir. Halen mevcut olan ber türlü uz- laştırma ümidinin Lavalin Cenev- rede gerçekleştirmiş olduğu bera- berlik sayesinde daha ziyade kuv- vetleneceği ehemmiyetle kayde" dilmektedir. İngiliz çevenleri, Fransanın tax ahhütlerini #on hadde kadar yeri- ne getirmek niyetinde olduğunu gösteren Lavalin söylevine çok bü- yük bir önem vermektedirler. Fransanın siyasası, İngiliz siya- şasma tâmamile uygundur. Fransız gazeteleri ne diyor.ar ? " Paris, 13 ALA. — Basmın bütün dikkati Lavali 1 üzerinde R in söylevi nevreyi her zaman 6sas bildiğini gösterecektir. Başkalarınm şimdi anlamıya başladıklarmı (Fransa çoktanberi, sarsılmaz bir şekilde düşünüyardu.. Lavalin Sir Samuel Hoare'ın pros gramına uyacağını temin eden E- che de Paris diyor ki: “Yalnız pakttan başka hiçbir ef nazarı itibara alınmamak ğ€ önemle kaydetmekte ve takip eden uzlaşma metotlarının tam verimini daha vermediğini ilâve etmektedir. i Ebe da Paris gazetenin Lavalin ir wel Hoare ile olan görüşme- lerinde, harp vukuunda Fransadan alacağı durumu izah ettiğini san- makta ve demektedir ki: “Fransa, İtalyaya karşı yapıla» dan sansüre iştirek edecek, fakat ekonomik ve finansal zecri tedbirlere mahdut şekilde katıla» cak ve öteki devletlerin, son derece ileri hareketlere girişmelerini sağ- hyacak tarzda hareket edecektir. (Baş tarafı 1 incide) Ba geti Prank bs barak dostluğa aykırı saymıyaca| oi Italyaya, birkaç süel zafer kazan. mak için zaman olacaktır. “Lavalin barış yolu ile hulüle müsait sebepleri izah etmek üzere birkaç arat sonra Mussolini ile doğ” rudan doğruya temasa girmeğe ha- zır olduğu söylenmektedir. Ocuvre gazetesi şunları yazı yor “İtalyanların, son dakikada İn- giltere ile bir anlaşma yapılması nın imkânsız olmadığını söyledik. leri bildirilmektedir. Lavalin, İngilizlerin Uluslar Sos. yetesi nizamnamesi üzerindeki gö- rüşlerini takip etmek suretile aldı. İğ: durum barışın muhafazası için elzemdir... Blum, “Populair Lame yazında Fransanın, venliğin müdafaası şerefini Tagi. tereye bırakmış an ötürü eseflenmekte ve şunları yazmakta- dır: “Benim yurtseverliğim, vatanı İsvin Fransa tara- tedir.,, Tokyo, 13 A.A, — Rengo ajansı Japon yardımı bildiriyor;Bazı siyasal Japon grup- ları, Habeşistana yardım etmek i- gin bir cemiyet teşkil etmişlerdir. Negüs'ün mücevherleri Paris, 13 A.A. — Echo de Paris gazetesinin Londra aytarı, Negü- pin mücevherlerini emin bir yere İamakla meşgul olduğunu ve bu be elemi ai zır bir sığmağa ti ğına ildirmektedir. Bu mücevherler, Maşdala harbinde, Lord Napier'in ele geçirdiği ve Negüsün 1925 se- nesinde Londrayı ziyaretinde, Kral 5 inci Jorjun ona geri verdiği İm- parator Teodorun altın tacı, bir ef- #aneye göre Saba kraliçesine ait | olup Habeşistan imparatoriçeleri- pin takındıkları altın bir gerdan hik, taç giyme törenlerinde kull İan bir taç, ve Kral Jorjun hediy: si olan altın bir asadan ii eişoinley İse Harp çikarsa İmparalor ne yapacak? Paris, 13 A.A, — Echo de Paris gazetesinin Londra aytarı, Sir Sa- muel Hoare'ın söylevinin, Habeş imparatoru ile imparatorluk çeven- lerine büyük bir rahatlık verdiğini bildirmektedir. Habeş hükümeti, İngiliz bükü- metine duyduğu minnettarlı. ür İngiliz elçisine bildirmiştir. İmparator, kuvvet önünde ba; eğmemeğe kesin olarak azmeltiği ve ülkesinin korunması iğin devlet- lerin Pyar güvendiğini söyle- Bre ilân edilmeden muhasama ıiğı takdirde imparatorun şu pe hareket edidaği söylen- İtalyan elçisi Kont Vinci ile el- derhal pasaportla- lecek, ve Habeşietanda bu- | pe İtalyanlar harp esiri olarak hapsedileceklerdir. Belçika elçiliğinin öğrendiğine BE Cibutideki Italyan konsolosu, talyaya karşı harp eden herhangi bir Avrupalınm İtalyanlar tarafın- dan dermal kurşuna dizileceğini Adisababaya giden Belçikalı sü- baylara bildirmiştir. Riket imtiyazı almış Londra, 13 A.A. — Riket bu ak- şam Kroydona gelmiştir. Riket, im- tiyazı muhafaza etmek ve işletmek « | niyetinde olduğunu söylemiş ve lünyanm uzun zamandanberi gör mediği bir imtiyazı elde ettim. Bu işin başarılmasından dolayı bilhas- sa gurur duyuyorum.,, demiştir. 'mürekkep- | Anlattı KEDERE ENA Kabul Ediyor Paris, 13 A.A. — Temps gazete- inin Romadan aldığı'bir telgrafa göre, bazı teklifler arasında, İtal- yaya Habeşistanda İngilterenin İ- raktaki durumuna bir du - rum verilmesi hakkında olan teklif Romada en çok kabule değer gibi örünmektedir. Bununla beraber, iel a, tatbiki Habeşistanın İyi ni- e mutavakkıf kalacak her tür. la anlaşmayı reddettirdiği için, İ- talyanın Habeşistan Üzerinde siya- sal ve süsl kentrolü elzem adde- dilmektedir. Negüs bu takdirde de tacını mu- hafaza edebilecektir. Ingiliz Dışbakanı Londraya döndü Londra, I3 A.A. — Sir Hoare Londraya dönmüştür. Gazetecilere diyevinde demiştir kiz “Cenevrede bu müellim işin hal- İner kolaylaştırmak için elimden ge ıptım ve, eğer tecrübeye te- — bir kiymet ifade ederse, bir. k şeylere tevessül ettiğimizi söy- Ürekilirim, Bu haftanın en büyük zevklerinden biri beni için Lavali tanımak ve kendisile hergün çalış- mak olmuştur. Habeş imparatoru radyoda Londra, 13 A.A, — Addisababa'dan Reuter ajansına bildiriyor: Habeş imparatoru bu akşam rad - yoda Avrupa için Fransızca olarak #öylev vermiş ve bu söylevde Unl-U- al hâdisesi hakem komisyonunun bük münü hatırlattıktan sonra İtalyan muhtırasmdaki it ihamları protesto et ti bunun yalan olduğunu söylemiş “ogün, inen bu muhtıraya cevab vereceğini Cenevredeki vi e heyeti bir Uluslar tahkikat isyonumun telim istemek için talimat aldığını tir. , memleketinin Cenevre- de bak ve adalete bir anlaş” vee temeni ettiğimi ve fakat ice ederse her türlü tecavüze karşı ko- | amil bitir. "Tali komite uğraşıyor Cenevre, 13 A.A. — Beşler ko- mitesinin tâli komitesi bugün iki toplantı yapmışsa da kararmin salı gününden evvel bildirilmesi imkâ- nı şüphelidir. Görünüşe bakılırsa, tâli komite İtalya için daha ziyade kabule müsait bir esas bulmak için Paris tekliflerinin bünyesini tama- men tadile çalışmaktadır. Laval'ın sözleride iyi tesir bıraktı Cenevre, 13 A.A. — Lavalin söy levi, Asamble üzerinde çok iyi bir tesir hasıl etmiştir. Çünkü Asam- ble, bu söylevi samimi bir davet saymaktadır. Uluslar Sosyetesinin İ üyesi olarak bütün devletler, Mus- | seliniyi teşriki mesaiye çağırmak i- i gin son bir gayret sarfetmiş oldu - | ğundan dolayı Lavale karşı minnet ve şiikran hissetmektedirler. Uz - Jaştırma teşebbüsünün akamete uğ raması takdirinde Fransanın arsi- ulusal tesanüt bakımından ödevini ifa etmeyi taahhüt eylemesi kayde şayan görülmektedir. Ruzvelt endişe ediyor Nevyork, 13 A.A. — Roozevelt, Hull'ün İtalya ile Habeşistandan Kelloz paktına riayet edilmesini is tiyen müraca, emiş ve durumun ken- endişeye düşürmekte oldu - ğunu ilâve eylemiştir. "VERDA,, sabunu, yalnız bü - yük lüks bir sabun değil, ayni zamanda hakiki bir güzellik ted- | biridir. Fazla miktarda köpüre -| rek mesamatın derinliklerine nü fuz eder ve bütün gayrisaf mad delerden kurtarır. Cildin siyah benlerini ve El mızılıklarmı giderir. Kullandığı nızda teninizin tazeliğini ve ta- bii rengini verecektir. "VERDA, sabunu, fevka - lâde modern bir fabrika tarafın- dan imal ve İstihzar edildiği ci-| hetle cins ve Kıymeti garantili. dir. TURAN- . um İl FAN Laval Dün Habeş işinde Fran-| Italya Mandayı' " İstanbul 4 üncü İcra Memurluğun VAPURCULUK Türk Anonım. Şirketi | Istanbul Acentalığı | iman Han, Telefon: 22925. Trabzon yolu wi CUMARTESİ gönü saat 20 de HOPAYA Kadar azimet ve avdette GERZE tutaraktır Karabiga yolu BARTIN vapura 14 Eylül GUMARTESİ vet 20 de Kar bigaya kadar. i dan : Tamamına yeminli 3 ehli vukuf tarafından (397335) lira kıymet tak- dir edilen Beyoğlunda Hüseyin mahallesinin eski ve yeni oCa« kebir ve Tiyatro (sokaklarında To- katliyon oteli ittisalinde (170, 172, 174, 176,4, 6, 8, 16, husust 2,2, 3, 4, 4, 5 yeni ve 15, 16,20,21-1 ilâ 6, 17, 18, 19, 25 221 ilâ 6,23, 24, 190,1,2,3, 4,5,6,7,8,9,10,11, 12, 13, 14 eski numaralarla mürak- kam kayden ve seneden sırf mülk o- dalarile beraber dükkânlar ve mağa- zaları ve hâlen İstiklâl cadde- sinde ve gerek Tiyatro sokağında ve pasaj dahilinde dükkân ve mağaza ve odaları ve bunların üstünde apart- manları müştemil elektrik ve su te- sisatı mevcut ve - İstiklâl caddesile Tiyatro sokağına medhalleri bulu- nan büyük pasajı (Hrristaki han) nâmı diğer (Site dö Pera). denilen banın on hisse itibarile bir hissesi i- potek borçtan dolayı açık artırma i- le konmuş olup şârtnamesi 15-9-935 tarihinde divanhaneye talik edilerek 935 senesi teşrini evvelinin 7 inci pazartesi günü saat i4'den 16 ya kadar İstanbul 4 üncü İcra Dairesinde açık artırma ile satışı ya- pılacaktır. Yapılacak bu artırma i- kinci artırma olup (birinci artırma- sında gayri menkul hissesine 28000 liraya talip çıkmıştır. Bu kerre yapıla cak ikinci artırmada gayrimenkul his sesine isabet eden muhammen kıy- metin yüzde 75 şini bulduğu takdir- de satışı yapılacak bu kıymeti bul. madığı takdirde 2260 numaralı ka- nuna tevfikan satış geri bırakılacak- tır. Artırma bedeli peşindir. Artır. maya iştirak edecekler mezkür his- Pey akçesi vermeleri veya: Milli Banka- Jarın teminat mektuplarını tevdi ey- Temeleri lâzımdır. Vergi ve Belediye rusumu müşteriye aittir. 929 tarih. Mi İcra kanununun 119 uncu madde- sine tevfikan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin işbu haklarımı ve husü- sile faiz ve masrafa dair olan iddea- larını tarihi ilândan İtibaren 20 gün içinde evrâkı o müsbitelerile birlikte memuriyetimize müracaatla kayıt et- tirmeleri aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanların satış be- delinin paylaştırılmasından harir ka- İacakları ve daha fazla malümat al- mak isteyenlerin 933/127 dosya nu- marasile memuriyetimize müracaat- ları ilân olunur. (14460) İstanbul Birinci — İflâş Memrle ğundan : Müflis Agop: Abalyan masasına sonradan gelen Ve 7 inci numarasına kayıt | olunan hazinenin istediği 15507 lira 18 kuruş (o beşinci arraya kayıd, kabulüne iflâs idare heyetince karar verilmiş olmakla © evvelki sira cetvelinin düzeltildiği ilân olunur. (14485) D.No. o Semti ve mahallesi — 2233 Bostancı Çatalçeşme 3167 — Bebek Yenimahalle 3984 o Tarabya y 4248 o Çengelköy Kuleli 4356 m» Çakaldağı 4420 » — Kuleli 4597 o Galata Kemankeş 4772 — Büyükada Yak 5590 — Kurtuluş 5797. o Aksaray Lânga Bostan- başı Abdullah 6084 © Arnavutköy arttırma Yukarda evsafı yazılı gayrımenkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. Elele a? tarihine tesnöğl | la cuma günü saat 14 tedir. SADIKZADE vapuru 14 Ey- | 149.935 er İİ | stanbul Harici Askeri Kıtantı ilânları İ 2232 ton Linyit kömürü | buzun hükmü olmadığı V€ 18 Eylül 935 çarşamba gü- nü saat 11 de Ankarada Le- vazım Âmirliği Satmalma Komisyonunda kapalı zarf la almacakdır. Tahmin be- deli 30016 liradır. İlk te- minatı 2251 lira 20 kuruş- tur. İsteklilerin belli saat- tan bir saat evvel teklif mek tublarını Komisyona verme leri. (233) (5431) *.. Bursa ve Mudanya gar- nizonları için alınacak olan 150000 kilo Sığır eti gâli görüldüğünden pazarlıkla alınacakdır. İsteklilerin 23 Eylül 935 pazartesi günü saat 15 de Bursada Askeri Satın Alma Komisyonunda bulunmaları. (250) (5587) 6933 ... Erzincandaki kıtaat İ- çin 129 ton sığır eti 26 Ey- lül 935 perşembe günü saat 11 de Erzincandaki Satın- alma Komisyonunca kapalı zarfla alınacakdır. o Tah- min bedeli 19350 liradır. İlk teminatı 1452 liradır. Şartnamesi Erzincandan a- lınır, İsteklilerin 2490 sa- yılı kanunun 2 ve 3 madde- lerinde yazılı vesaikle bera- ber teklif mektublarını İ- hale saatından . bir saat ev- vel Komisyona vermeleri, (252) (5586) s.s Erzincan garnizonu için satın alınacak 1038600 ki- lo Arpa yeniden kapalı zarf la eksiltmeye konulmak üzere dört kısma ayrılmış- “dit. Hetkısm?259650 olup (muhammen bedeli 16228 lira 12,5 kuruşdur. İlk teminat 1217 lira 11 ku ruşdur. İhale 30 Eylül 935 Pazartesi saat 11 de Erzin- canda Tümen Satınalma Komisyonunda yapılacak- Şartnamesini görmek isteyenler Erzincanda Sa- tmalma (o Komisyonunda her gün görebilirler, Şart- namenin dördüncü madde- si mucibince istekliler tek- lif mektublarını ihale saa- tinden bir saat evvel komis- yona teslim etmiş buluna- caklardır. (254) (5583) ... 84401:84450 sayılı Har- biye Ayniyat makbuzu cil- dinde 84413 sayılı yapra- ğı gaib olmuşdur. İşbu mak istanbul Gayrımübadiller Komisyorundan: Sokağı Emlâk No. Kaymak E.15 Mü. Harita 57 Yenimahalle E. 3 Mü Yy. '3 E, Hacı Vasil E.10-30 Y. Toparlak X.4 Fener Hasanpaşa E 1 ayağı sedi Bağ mahalli u Taşçı odaları E $ Çıkmazı ve Hasan Y. 19 paşa sedi E. E. 17-12 Y; Y.17-14 Yazıcı 19 Muhtar E 10 Y.Z Küçük Lânga E. 107. Y.107-107/1 e Ayrina E. 88 Y. Beyaz Gül Y. 90 Satış Oomünhasırın ogayrimübadi! vesika ve müstenidat yeri” ne kullanılmayacağı kamı ya bilitittirilir. (248) (5544) ““» Balıkesir Garnizonu Hay” vanatı için talip zuhur et" meyen 400 ton yulaf kapa zarfla ihalesi i Birinö teşrin 935 Salı günü saat 16 da ihalesi yapılacaktır Tahmin bedeli 18000 lira” dır. Muvakkat: teminat 1350 liradır. Şartnamesi her gün Komisyonda gö” rülür. İsteklilerin teklifle rini ihale saatinden bir saat evvel Balıkesirde Kor. Sa“ tınalma Komisyonuna ver” meleri. (253) (5584) ... Tümen namına Merke kıt'atı Hayvanlarının ihti 4 yacı için 539 ton arpanın kapalı zarfla ihalesi 30-9-935 pazartesi günü saat 17 de Manisada Aske ri Satımalma Komisyonun 4 da yapılacaktır. Muham men fiatı (4 kuruş 40 san“ timdir. Muvakkat teminat! 1779 liradır. Şartnamesi Manisa Askeri (o Satınalma Komisyonundan o bedelsi? alınabilir. İsteklilerin te minatı muvakkata makbuz“ larile beraber teklif mek tuplarının ihale günü saat 16 ya kadar Komisyona vermeleri. (251) (5585) Istanbul Komutanlığı Satınalma Komisyonu ları «İstanbul Komutanlığı bir” likleri" Hayvünatı “ihtiygel için aynı gün zarfında an bara teslim edilmek şartiyle 16 Eylül 935 pazartesi gü” nü saat 11 de Doksan Ton Yulaf pazarlıkla alınacak“ tır. İsteklilerin nümünele- rile birlikte omezkür saat€ ,Fındıklıda Satınalma Ko- misyonuna gelmeleri. (5527) MR ge İstanbul Yedinci İcra o Memurlur ğundan : Bir borçtan dolayı paraya çevri mesi mukarrer ev eşyası 18-9.935 çarşamba günü saat 11 den 13 e ka” dar Beyoğlunda Topçular sokağın” da 24 numaralı Derbend zade hanr nın 3 No. h dairesinde birinci açık artırma suretile satılacağından istek” lilerin yevm ve mahalli mezkürda hazır bulunacak memuruna 934/700$ dosya numarasile müracaatleri. (14457) Cinsi ve hissesi © Hisseye göre muhammen K. 152 metre ardanın © 70 Açık 1/3 his. arttırma 63 metre arsanın o 50 tamamı Bağçeli ahşap ha- 325 ,, nenin 1/4 his. 86 metre arsa 0 nm 17/3 His. yi i Bugün 13780 1 Kapa! metre tarlanın zarf tamamı Bağçeli ahşap ha- 1500 |, 95 Açık İİ arttırma 10 19 metre arsanın tamamı 20,50 metre arsa nin 6174/112896 his- Bağçeli ahşap hane- 50 nin 1/16 His, 4593 metre mu- (o 1605 Kapalı rabbağı Bostan zarf l ve kuyu ve müşte milâtı sairesi olan 55/120 his, 110 metre arsanın © 40 Açık 1/3 His,