14 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

14 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Balkan Güreş Şampiyonası Dördüncü Şampiyonanın Müsabakalarına Bugün Taksim Stadında Dördüncü Balkan güreş şampiyo- ha maçlarına bugün Taksim stadın- da başlanacak, yarın devam edildik: ten sonra öbür gün neticelendirile- Sektir, Birinci, ikinci, üçüncü Balkan gü- Peşleri sal takımının şampi" Yonluğu ile bitmişti. o Romanyalılar Yalnız birinci güreşlere iştirak etmiş- ler, diğer ikisine girmemişlerdi. Bu sene Balkan şampiyonasına Ro- manyalılar dikleri ve taktmımı- #a en kuvvetli rakip oldukları için kaların çok ehemmiyetli ola- akkaktır. Romanyalılar 934 de Romada yapılan Avrupa klerine girmişler ve bir dör- düncülük almışlardır. Bununla bera- r Dördüncü Balkan şampiyonluğu hu da kıymetli güreşçilerimizin kaza- Bacağını kuvvetli bir ihtimalle tah- win ediy Balkan şampiyonluğunu almak bi- #im için İki noktadan ehemmiyetli- dir. Güreşlere giren beş ulus ara sında üstünlüğümüzü dördüncü defa teyit etmiş olacağız. Diğer taraftan da Balkan şampiyonasından sonra Ruslarla yapacağımız güreş müsaba- kalarında moral yüksekliği temin e decektir. Güreşçilerimize büşarıklar dileriz. Bugünkü güreşler ve Yapılacak tören hakkında güreş federasyonun. dan aldığımız bildiriği aşağıya koyu- yoruz. Güreş federasyonundan: 1 — Dördüncü Balkan güreşleri bugün Taksim stadyomunda saat tam 15 te başlıyacaktır. Seremoni aşağıdaki progtam dai- Tesinde ikmal edilecektir. 3 — Dördüncü Balkan güreşlerine İştirak edecek Türk milli güreş takı- mi Mustafanın kaptanlığı altında Hüseyin, Yaşar, Salm, Ankaralı Hü- #eyin, Nuri, Mustafa ve Çoban Meh- metten teşekkül ötmektedir. 4 — Müsabakalarda intizamı mü- hafaza etmek için tertibat almış ve bilhassa ortay, bütün kalbimizle İrntstır. İçin duhuliye 25, tribün 50, ve bak kon 100 kuruş olarak kabul edilmiş- — İzdihama mahal kalmamak İçin saat 15 ten itibaren gişeler hal- ka açık bulundurulacaktır. IV Balkan güreşlerinin açılış seremonisi 1 — En arka Türk takımı olmak Şartile Balkan ekipleri ellerinde mil İi bayrakları ve başlarında idareci reisleri olmak üzere tribün altından sahaya çıkarlar. Bu çıkış yapılırken bir yürüyüş marşı çalar, (Gürençiler sahaya eşofmanları ile çıkaracaklardır. ) 2 gin etrafında tam bir de- ıktan sonra ekipler ayni vir ya #ira ile ringin etrafında ây şeklinde zımevki ederler. Beş milletin bay- gelip yan yana durur. (Ortada Türk bayrağı) 3 — Balkan marşı çalınır. 4 — Vali müsabakaları hutkunu söyler, $ — Kafile reisleri ringe çıkarak temsil ettikleri memleketlerin alta. besi sirasile mukabil nutukları söy- erler, 6 — Türk Federasyonu namına töz söylenir. 7 — Ring tahliye edilir, takımlar Ayni sıra ile ve başta bayrakları ol- mak şartile ringe çıkarlar, 8 — Takımlar takdim edilir, Bu *snada her milletin kendi marsı ça- lar, Takdim esnasında Türk takım kaptanı misafir takım reisinin elini sikar ve hediyeler teati edilir. 9 — Türk takım kaptanı tarafın- dan Balkan güreşlerimiz yapılır. Bö- tün takımlar iştirak eder. İ0 — Beş milleti temsil eden bay- #aklar direklerin uçları biribirine te» açar ve marmçrarr METKENA göreli ( Balkan oyunları DİKKAT: İ Atletizm Federasyonundan : Yurdumuzda ilk defa olarak | İ ve bütün Balkan Uluslarının iş | tirâkile 21, 22 ve 29 Eylülde Fe İ ner stadında yapilacak olan Ak tıne: Balkan oyunlarının tertibi İ için azim fedakârlıklar yapıldığı | halde mahza spor mefaklılarma bu güzel spor Hareketini rahatça | ve kolâylıkli göstermek maksa- dile günlük biletler çok ucuz ya- pılmışşye ayrcâ yüzde otuz üç tenzilâtl; toplu biletler de ihdas edilmiştir. Birinci mevki biletler | günde elli ve ikinci mevki bilet- ler 25 kuruş olduğu halde top- lu biletlerin üç günlüğü birinci “İ mevki 100, ikinci mevki 50 ku- rüştur. i Stad intizamı ve halkın taha- tını korumak için ancak oturabi. | lecek yer kadar bilet bastırılmış olduğuna ve ucuzluğunu gören halkın da toplu biletlere çok İ rağbet ederek şimdiden bütün İ yerlerin yarısı satılmış bulundu- ; ğuna ve bilet satışı böyle devam ederse oyun günleri kişelerde & tılacak bilet ve yer kalmıyacağı- na muhterem halkın şimdiden | dikkatini çekeriz, Toplu biletlerin satıldığı yer. | iler: ; İ istanbulda Yeni Postahane civa- | rında Zeki Rıza Mili Spor mağazası, | Galatasarayda NATTA seyyahat | acentası, : | Karaköyde Ziraat Bankası yanın- | İÇ da NATTA seyyahat acentası, | snr taetek” şekilde” bir | Mur. Güreşçiler karışık bir halde biri birlerinin ellerini Otutmak suretile Balkan birliği timsalini vücude geti- | rirler. Balkan marşı çalınır. Yugoslav ve Bulgarlar dün geldiler Istanbul, 13 A.A, — Balkan güreş şampiyonasına iştirak edecek Bulgar ve Yugoslav güreşçileri dün sabahki konvansiyonelle gelmişler ve Sirkeci garında federasyon erkânı tarafından karşılanmışlardır. Güreş kongresi dün akşam toplandı Dördüncü Balkan güreş kongresi Bulgar, Romen, Yunan, Yugoslav ve Türk murahhaslarının iştirakile dün akşam saat altıda toplanmıştır. Kongreyi, Türkspor teşkilât: nâmı na, Balkanlılar arası spor komitesi â- zasından Bürhan Felek açarak, misa- firlere “hoş geldiniz., demiş, bu beş milletin işti Teşler için muvaffakiyetler dilemiştir. Bundan sonra rüznamedeki madde- ler görüşülmüştür. Yorgopulus Ve eşi dün geldiler Balkan oyunları için misafirlerimiz gelmeğe başladı. Balkanlılar arası spor komitesi genel sekreteri Yorgo - palos ve eşi Madam Yorgopulos dün akşam İzmir vapuru ile Pireden şeh » rilmze gelmişler ve atletizm federaş - yonu reisi Bürhan Felek, milli tenis komitesi başkanı Tevfik Tüşçı,Adil Giray ve diğer federasyon <rkâni tarafından karşılanarak, To - katliyan otelinde kendileri için hazır. lanmış olan daireye misafir edilmiş - erdir, kile yapılacak gü - Başlanacaktır Balkanlarda Oyunlara Hazırlıklar Romanya Atletlerini nasıl buldum Bükreş, 11 (Özel aytarımız bil. diriyor) — Bu hafta Romanya gençliği boyuna Türkiye ile İstan. bulla meşgul oldular. Balkan o- yunlarının İstanbulda olması oraya hazırlanan atletlerin, güreşçilerin peşinden gözleri boğazımıza doğ- ru çekti, Yunan atletlerinin, Yugoslavla - rın bu seferki Balkan oyunlarına da hızlı hazırlandıklarını ra ga zeteleri hergün yazıyorlar. Bizim. kilerin oOkampa ogireceklerini de memnuniyetle bizim gazetelerde okuyoruz. Istanbula gelecek Romanya at - letletini yakından görmek fırsatla. rmı arıyordum, Geçen gün koşucu” larmın bir iki: pistte görmek ka- bil oldu. “Fenasina bak ta iyisini seç,, diye bir söz vardır. Bayrak kosusu idmanlarını gördüğüm Ro- men atletleri en iyileri değildiler, az iyilerini anlatacak gibi idi- ler. Sağ olsunlar şu Romanyalılar!., Spor işlerinde biraz bize benzeyiş- leri çoktur. Programları, idmanla- rı filân öyle pek siste: de Zildir. Azlıkları biraz da gösterişe kaçırmıştır onları... Sahanın kala- balıkça zamanı onların idman 8a- atidir, Kendi kendilerine daha iyi- leşmekten ziyade ne kadar iyi ol duklarını göstermek için koşuyor- lar, Açıkça söylemek lâzımsa, stil. Ağır sıklette Türkiye namma güreşecek Çoban Mehmet leri ve Fule'leri itibarile seyrine do- yulmıyacak gibi de koşamıyorlar. Sürat koşucularının çıkışlarda acele dikilişleri ve metrelerde ki süzülüşleri hiç te ümitli deği Koşunun yarısından sonra da büst- lerini ekseri geri aktararak Fule'le- rin kısalmasına sebep oluyorlar. Bayrak sopalarını irmel fena değil, Çünkü mesleğini iyi bilmiyen bir antrenör de alışve- rişteki kusuru az çok görebilir. Di- ger her göze çarpmıyan ve büyük farklar yapan ka g. koşucularınm i; bir antrenörle Geçen Balkan şampiyonasında güreşçilerimiz takım halinde (Bu seneki ulusal takımımız da ayni güreşçilerden mürekkeptir) ri de bozuk olmakla beraber Allah tan verilmiş tabii kabiliyetlerile bir işler görmeleri ihtimali vardır. Mu- Bu itibarla sürat koşularında bizim için pek tehlikeli olmıyacalarını. sandığım Romen dostlarımızın bizde epey İ düşük olan mukavemetlerde takı- mımızı zorlamaları ihtimali var - dır, hatırlıyorum, Amerikalı antrenör. le çocukların, dereceleri olmasa bi. le, tarzları daha iyileşmiştir sanı- rım. Şayet derecelerinde farklar olmazsa bunu, yeni eleman ların bulunamamasında aramalı- yız. Bir sistemde kavrulmuş eski- İerle yeni dereceler almak pek müşküldür, Maamafih büyük şam- piyonalard. ile beraber maç kabiliyeti ve stil de kazanma şartlarının başında gelir. Her hal. de bizim Amerikalı antrenör atlet- lerimize ayni dereceleri daha ka - zandırıcı şekilde kullanmağı öğret- miştir. İdman atletinden ziyade ya- ez törmele erikalılar ferkilerden daha iyi şeyler alaca» ğnmuzı bekleyebiliriz. Yukarda yaz dığım gibi, Romanya süratçilerini kazanmamız tabii bir neticedir. Fazla olarak müsabakalar bizim memleket. te olacağını yazarken hatırıma geldi; atlı decek gibi bir tertip heyeti yapa» | bilsek te müsabakaların sportif ne. ticelerinde olmasa bile tertip tara- ka- Eşref ŞEFİK Romanyalı Atletler Ayın 17sinde hareket ediyorlar Bükreş, 12 (Özel aytarımızdan) Romanya Atletizm Federasyonu Istanbulda ayın yil layacak Balkan birin: seçeceği takımı henüz tama tespit edemedi. Federasyon azal rı arasında namzetler üzerinde ha- sıl olan bazı tereddütler yüzünden Romen takımının nihai seçimi ayın 16 sında bitirilecektir. Bu aym 14 15 inde Kluj'de ya- pılacak Romanya atletizm şampi. yonasının sonunu aldıktan sonra takımın seçilmesine karar verildi. ğinden Romen takımı ancak 17 de hareket edebilecektir. çalıştırılmadıklarını anlatıyor. Mukavemet koşucularının stille» Gazetelerde ve münekkitlerin ağızlarında isimleri dolaşan ve Ro- Dün şehrimize gelen Yugoslav - Bulgar güreşçileri istasyonda... büyük | olduğuna göre bu sefer geçen se - | Ulusal takımımızın en teknik güreşçisi Saim. i manyayı en iyi şekilde temsil ede- | cekleri söylenen atletleri derece « | lerile bildiriyorum. İ 100 metre sürat koşusu için: Ko- | vaş ve Yung Karacung. Bu iki namzetten Kovaçın derecesi 10,8 dir. Kovaç bu dereceyi bu sene üç kere tekrarlamıştır. 800 metre: Yon Mania ve La- puşon, bu iki namzedin son dere | celeri çok mütehavvildir. Onun i- çin Kluj'de olacak şampiyonaların neticesinde hakiki kıymetleri belli olacaktır. 10.000: Dinu Krisya ve Koma. | nescu, Dereceleri 33,7,3 tür. Cirit atma: Vamani, derecesi 54 metredir. 200 metre: Kovaç ve Yordari dereceleri. Birincisinin 22,4, ikin - cisinin 22,6 dı 110 metre 13 Negru ve Molcuk (dereceleri kat'i olarak simdiden kestirilemiyor. 15 inde Kluj'deki şampiyonada belli ola - caktır.) 400 metre: N. Yordaki ve Me m-ş. Dereceleri B1,2 dir. Şampiyona “bitmeden müteham - İ mil namzetler ve dereceleri hak - | kında yaptığım tahkikatla elde et- tiğim malüm-? yukardadır. Bu letlerin 15 inde de birincilikleri larak milli takıma o girmeleri İ İstanbula gelmeleri en kuvveti * tmallerdendir. — E. Ş Ulusal takımımız güresçilerinden Nuri, evvelki şampiyonada Yunanlı rakibini yenerken. Galatasarayın Bir Teklifi mi? Hava kurumu maçları “Firtalihi “tianği”takim yapmalı imiş? Hava kurumu maçlarında sona kalan üç klüpten Galatasarayın doğrudan doğruya finale gittiğini, Beşiktaşla Güneşin dömi finale kaldıklarını geçenlerde yazmış ve bunun kur'a ile tayin edilmediği için Beşiktaş ve Güneş klüpleri hes sabına bir haksızlık olabileceği düşüncesini yürütmüştük. Ayni yazımızda, bu şekilde bir haksızlığa meydan kalmamak için de Hava kurumu çıkarına daha uy» gun bir tarz teklif etmiştik. Bu teklifimiz dömü final ve final olarak iki maç yerine lik maçların- da olduğu gibi sona kalan üç takı- mı biribirile ve puvan vererek kar- şılaştırarak üç maç yapmak idi. Bu suretle iki yerine, Galatasa- ray - Beşiktaş, Galatasaray - Gü- neş, Güneş - Beşiktaş gibi çok alâ- İ ka uyandıracak üç maç yapılabile- cek ve Hava Kurumu daha fazla hasılat temin edecektir. Bu teklifimizin ne şekilde karşı- landığını alâkadarlardan ses çik - madığı bilmiyoruz. Fakat or- tada dönen rivayetlere göre Gala- tasaray buna mukabil şöyle bir tek lifte bulunacakmış: Kendisi final deh vazgeçetek, dömi finali Gala- tasarayia Güneş oynayacak, Be- şiktaş finale kalacak, Fakat eğer bu rivayetler doğru ise bü yeni teklif, ne -eğer varsa - ortadaki haksızlığı ortadan kaldı- rır ve ne de Hava kurumuna on para fazla menfaat temin çeder. Kısacası eski “ha hoca Ali ha Ali hoca,, gibi bir şeydir Bizim maksadımız ise hem hal.» sızlığa meydan vermemek, hem de Hava kurumuna fazla çıkar temin etmektir. DAVETLER | i Futbol federasyonundan: İsim- leri aşağıda yazılı futbolcuların 16 Eylül pazartesi günü saat 17,30 da Beyoğlu Halkevine gelmeleri Fenerbahçeden: Niyazi, Fikret, Yaşar, M. Reşat, Cevat, Bedii, E- sat, G. 5, dan: Avni, Lütfi, Ibrahim, Necdet, Münevver. Beşiktaştan: Hüsnü, Nuri, Şeref, Lütfi, Feyzi, Faruk, İst. Spordan: Hasan; Vefadan: Muhteşem. Güneşten: Faruk, Reşat, Rasih Salâhaddin Rami İdman Yurdundan: Yurdumuzun fevkalâde toplan » tısı 15-9.935 pazar günü yapıla - cağından yurtla ilgili olanların gek meleri rica olunur.