14 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

14 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

m li — ozel ILK BÜYÜK FABRiKANIZ Kayseri Bez Kombinasının Acılış Töreni Programı (Özel aytarımız — bildiriyor) Akare, 3 Sümerbank, Kayseri pamuklu bez kombinasmın işlemeğe Açılması töreninin proğrammı hazırlamıştır. Proğrama göre, Önümüzdeki pazartesi günü merasime saat 10 da fabrika ame - İ#sinin bir geçit resmi ile başlanacak ve bundan sonra Ekonomi Bakanı Celâl Bayar bir nutukla fabrikayı açaçaktır. Davetliler öğle yemeğini fabrika kantininde yiyecekler ve Saat 15,30 da fabrikanın spor meydanında işçilerin spor oyun - ları seyredilecektir. Yüzme sporları, atlı sporlar, tutbol bu me- Yandadır. Misafirler şerefine Kayseri şarbaylığı bir akşam yemeği ve - Tecek ve hususi tren saât 24 te Kayseriden ayrılacaktır. Onbin Kadar Talebe Açıkta! , Ankara, 13 (Özel aytarımız bildiriyor) — Bu sene memleke - tin muhtelif yerlerinde orta okul ve liselere girmek için müra - Caatta bulunanların sayısı, mevcut okul kadrolarına nisbetle ©n bin kadar bir fazlalık arzetmiştir. Kültür Bakanlığı vaziyeti lâyik olduğu ehemmiyetle ele al - Mış ve tahsiline devam arzusu gösteren çocuklarımızın flepsi- in okutturulabilmesi için bazı tedbirler düşünmüştür. Kültür Bakanı Saffet Arıkan bu tedbirler hakkında İstanbul- “a Başbakan İsmet İnönüne izahat ve malâmat vermiştir. > Kis İstanbuldaki müracaatların adedi iki bin kadar a bir 'lalık göstermektedir. Ankara, İzmir, Seyhan, Samsun gibi Merkezler ayni va yettedirler. Alınması kararlaşacak tedbirle- Tin mahiyeti bugünlerde anlaşılacaktır. Festivale iştirak Arsmılusal İstanbul festivaline ugün başlanacaktır. Festivale iş tirak edecek Bulgar ve Yunan he- Yetleri dün şehrimize gelmişlerdir. eyetler, festival komitesi ve diğer ?evat tarafından karşılanmıştır. Bu karşılama töreni sırasında ko- ma Emiroğlu Ziya de i: “— Komşularımız, burada sizi Memnun etmeğe çalışacağız. Festi- Yalden maksat, Türk gençleri komşu devletlerin gençlerini biri- irine tanıştırmaktır. Bu suretle Balkan ittihadı gittikçe kuvvetle- Mecektir,,, Bulgar heyeti başkanı Çonef te- tekkür ederek şu mukabelede bu- nmuştur; “— Istanbula ikinci defa olarak #eliyoruz. Kısa bir zaman evvel ra festivaline iştirak eden he- imiz burada da milli danslarını österecek ve Türklerle olan dost- luğumuz gittikçe kuvvet bulacak- hir, Misafirlere buketler | verilmiş, heyet otellere yerleştirilmiştir. Şenliklerde bulunacak Türk he- Yeti de dün gelmiştir. Zeybekler - mürekkep olan bu heyet, milli yafetlerile yarın Büyükadada o- Yunlarmı halka gösterecektir. Fes- tval komitesi evvelce hazırlanmış 9lan programda değişiklikler yap- tvıştır, Beylerbe; ayında yapi- cak balo 23 eylülden 21 eylüle Ve 21 eylülde Taksim bahçesinde Yapılacak olan halk gecesi de 23 Festival programma göre, bu ak- #am Büyükadada Yatklüpte bi Yük bir bale verileçektir. Balkan memleketlerinden gelen heyetler gün saat 14 te Büyükadaya gi - deceklerdir. Saat 19,5 ta milli kı- Yafetlerle akşam yemeği yenecek, de de baloya gidilecektir. He- Yetler kendilerine len yerle- yi alacak ve alfabe sırasile birer irer milli danslarını oynayacak» lardır. Şenliklere yarın da Büyükadada devam edilecektir. Bulgaristan, Yu Yanistan, Romanya, Türkiye ve 2 1... ee YARN dn Festival Bugün Büyük- adada Başlıyor edecek Türk zeybekleri caklardır. Buradaki meydanlığa gelince her grup kendisine göste- yerleri alacak ve yine alfabe sırasile bayrak çekme merasimi yapılacaktır. Her ulusun bayrağı çekilirken o ulusun milli marşı söy- lenecektir. Bu törenden sonra gruplar mil- Ni oyunlarını oynayacaklardır. Yu- goslav danslarından sonra tören bitmiş sayılacak ve gruplar Luna Parka girerek buradaki tedansana iştirak edeceklerdir. Gece saat 21 de başlayacak © lan ateş oyunlarından sonra Büyü- kadadaki eğlenceler bitmiş ola: günü İstanbula i- gün istirahatle geçe- cektir. Salı günü saat 15 te gruplar milli kıyafetlerile Gülhane parkın- da toplanacaklar, sonra alfabe si- e Eminönü, Köprü, Şişhane yo- lile Taksime çıkacaklar ve Cumu- riyet âbidesine merasimle çelenk- ler koyacaklardır. Çarşamba günü 8,15 te Yalova- ya gidilecek ve kaplıcalar gezil- dikten sonra saat 20,10 da İstan- bula dönülecektir. Ertesi akşam gruplar milli kıyafetlerile Galata- ray lisesi önünde toplanıp Tak- sime kadar bir fener alayı yapa- caklardır. 20 Eylül cuma günü #a- at 21 de Belediye bahçesinde Bal- kan heyetleri serefine Pergünt pi- yesi oynanacak, ertesi gün Beyler- beyi sarayında büyük bir balo ve- rilecektir. Balkan festivalinin son günü ©- lan 23 Eylül saat 19,30 da misafir. ler milli kıyafetlerle Taksim bah- çesine gidecekler ve halk gecesine iştirak edeceklerdir. Festival bura- da yapılacak şenliklerden sonra nihayet bulacaktır. Bulgar heyeti Baş- kanı ne diyor ? Dün şehrimize gelen Bulgar ta- ebesi muharrir Çoneffin idaresi altında bulunmaktadır. e Çoneff, a- sıl Bulgar grupunu idare etmekte olan Boris Çoneff'in kardeşidir. Boris Çoneff Bulgaristanda ta- nmmıs bir piyes muharriridir. Bul. TAN TAR Kıdem Zamları Geri Kalanlar Özel aytarımız bildiriyor) Ankara, 13 Bütçedeki tahşisatın kifayetsiz- liği dolayısile, orta tedrisat mual- limlerinden kıdem zammına istih- kak kespettikleri halde bu zamla. rı alamıyan 45 muallim vardır. Bu muallimler kıdem sırasına konula» rak hazırlanan cetvelin dışımda i kalmışlardır. Bu muallimlerin hakları istifa ve tekaütlük gibi haller dolayısile vukubulacak münhallerde sıra ile telâfi olunacaktır. Bu muallimlerin kıdem zamları. na istihkak i sicillerine geçirilmiş ve kendilerine de vazi- yet bildirilmiştir. ——— İmtihanda kazanan gümrük komisyoncuları Ankara, 13 (Özel aytarımız bil. diriyor) — 1 Ağustosta yapılan gümrük komisyonculuğu imtihanı- na girmiş olanların imtihan evrak- ları Gümrük ve İnhisarlar Bakan- Lığnda Ezim edilen komisyonda il ıktedir. Komisyon şim- diye kadar İstanbul ve Mersinde imtihana girmiş olanların evrakl rmı tetkik etmiş ve İstanbulda ka» zananların isimlerini mahalline bil- dirilmiştir. Tulüat kumpanyaları için piyesler Ankara, 13 (Özel aytarımız bil. diriyor) — Basın direktörlüğü tu- lğat kumpanyaları tarafından oy- nanmak üzere hazırlattığı eserleri bastırmağa başlamıştır. Van gölü işletme direktörlüğü aytarımız bil- işletme direk» rından Tevfik tayin edilmiştir. Türk-Yunan tecim anlaşması Ankara, 13 (Özel aytarımız bik SİNİZ) bu ayın on beşinde bitecektir. Yeni anlaşmanın Atinada bu tarihe ka- dar imzalanması bekleniyor. İstanbul güvenlik direktör muavinliği Ankara, 13 (Özel aytarımız bik diriyor) — Bernarı kaymakamı Kenan, İstanbul Güvenlik © direktör muavinliğine tayin edilmiştir. kardeşi dün bize dedi ki: Grupumuz geçen sene Lon - drada verdiği açık hava temsille- rinde pek çok muvaffakiyet ka - zandı. Hattâ kardeşime İngiltere hükümeti tarafından bir madalya verildi. 1932 senesinde de bir defa Tür- kiyeye gelip Ankaraya gitmiştik. O zaman Türkiye hükümet erkânı u- husal danslarımızı takdir etmiş, hat tâ İsmet İnönü hatıra defterimize kıymettar birkaç cümle yazmıştı. Grupumuz 8 erkek, 8 kadın olmak üzere 16 kişidir. Bunlardan üçü çalgıcıdır. Musiki âletlerimiz de u- İusaldır. Bunlar da kaval, davul, gayda ve kemençeden ibarettir. Burada göstereceğimiz dansları do irize adlı şarkılı dans, la mama dansı. nız genç kızlar tarafmdan, 4 — Kostenska Hore dansı, kız ve erkekler tarafmdan, 5 — Gankinoto Horo dansı kız ve erkekler tarafından, 6 — Şesto Miskotroyno dansı yalnız erkekler tarafından, 7 — Elono mome Eleno şarkı dansı, 8 — Lesa dansı, kız ve erkekler tarafından, 9 — Recenisa dansı, kız ve er- kekler tarafmdan.,, i Bulgar talebesi dün bir prova yaptığı gibi Romen talebesi de bu sabah saat 11 - 12 arasında bir pro- va yapacaklardır. Yunan ekipin n kostümleri gümrükte kaldı Festivale iştirak için Yunanis- tandan gelen dans ekipinin kos tümlerine ve takımlarına İzmir gümrüğünde mühür konmuş ve bunların kendilerine tesliminden imtina edilmiştir. Bugün öğleden sonra yapılacak umumi provada elbiselerini giye- | HAFTANIN İtalya- Habeş davası Italya - Habeş davası barış için tehlikeli olmakta devam ediyor. Me- seleye Uluslar Kurumu Konseyi 4 Eylülde vazıyet etmişti, Konsey da- va hakkında karar veremediğinden bir hal çaresi aramak için beş devlet ten mürekkep bir Komisyon teşkil edilmişti. Bü komisyonun teşkili ko- lay olmadı. İngiltere ve Fransa gir- dikleri takdirde Italya kendisinin de komisyona alınmasını istedi. Davacı vaziyetinde olan İtalya'nın hakem ko- misyonuna girmesi aykırı olacağın- dan İngiltere ve Fransa komisyona girmemek istediler. İngiltere ve Fransanın bulunmadığı bir komisyo- na diğer devletler de girmekten çe- kindiler. Bunün üzerine Italya itira- zı geri çekti ve komisyon şu şekil- de kuruldu: İngiltere, Fransa, Türki- ye, Lehistan ve Ispanya, . Beşler komisyonu Beşler Komisyonunun çalışması he- nüz sonuna varmış değildir.Komisyo- nun teşkilinden sonra birkaç gün me- selenin içini dışını Türkiye,Lehistan ve İspanya delegelerine anlatmakla geçti. Pilhakika komisyondaki İngiliz ve Fransız delegeleri bu iş ile uzun z&- mandanberi meşgul idiler. (Eden bilhassa Paris'teki Üçler Konferansı» nın görüşmelerinden yeni arkadaşla- rmı haberdar etti, Bundan sonra da Beşler Komisyonu yeni bir tâli ko- misyon seçti. Bu komisyonun vazifesi Italyanın Habeşistan hakkındaki is- atlarının hukuki cihetlerini inceliye- rek rapor hazırlamaktan ibarettir, Verilen haberlere göre Beşler Ko- misyonu Italya ile Habeşistan arasın- daki münasebetlerin Irak ile Ingilte- ro arasındaki münasebetlere benziyen bir şekilde tesbiti için bir teklif yapa- caktır. İngiltere ile Irak arasında 1930 yılımda imzalanan bir muahede ile Irak üzerindeki manda kalkmıştır. Buna karşılık olmak üzere İrak Ing tereye bazı mıntakalarda hava ista yonları bulundurmak ve daha önemli- si Irak: tecavüze karşı müdafaa etmek hakkın: vermiştir. Anlaşılan Italya- ya da Habeşistanda ekonomik men- İaatlerden başka âsâyişi muhafaza behanesile bazı askeri imtiyazlar da | verilmesi teklif edilecektir. Asamble içtimaı 0 varartaı Mensey #ÇTIMAT AVAM ederken diğer taraftan da Uluslar Ku- rumunun genel heyeti yani atamble- si toplandı. Asamble Uluslar Kuru- munün en önemli ve nazari olarak en salâhiyetli bir meclisi ise de filiyatta kararlar üzerine müessir olmaz. Bu- nunla beraber, asamble içtimaımın bir büyük faydası vardır: Bütün dünya devletlerinin dış bakanlarma ve dış siyasalarını idare eden devlet adam- larına bir araya gelip görüşmek fırsa- tını vermektedir. Bu defaki asamble içtima, yirmi dört diş bakanmı Ce- mevreye getirmiştir. İçtima devam | ederken, Uluslar Kurumu dışında da | birtakım siyasal şeseleler halledilir. Bu defaki asamble içtimamn öne- mi, İngiliz Dış Bakanı Sir Samuel Honre tarafından söylenen önemli bir nutuktur. Sir Samuel Hoare bu nut- kunda lügilterenin Uluslar Kurumu- na olan bağlılığını izah etmiş ve bâ- rışın takviyesi için Kurumu takviye etmek icap ettiğini bildirmiştir. İtal ya ile ihtildfa düştükten sonra Ingil- tere Ülüslar Kurumunun daha hara- retli taraftarı olmuştur. Ingiliz Dış Bakanından sonra söz söyliyen Fransız Dış Bakanı Laval, Fransanın da Kuruma olan bağlılığı- nı teyit etmekle beraber, Italyayı da korumağa çalışmıştır. *. İskandinavya devletleri Uluslar Kurumu asamblesi açılmaz» dan önce Avrupada grup halinde bi- ribirile anlaşmış olan devletler ara- sında da hususi görüşmeler yapılır.Bu görüşmelerin hedefi, anlaşmış olan devletlerin Cenevredeki meselelere karşı takip edecekleri siyasaya ahenk vermektir. Bled'de Küçük Antant devletleri arasında böyle bir içtima yapıldı. Sonra Balkan Paktı devletle- ri aralarında görüştüler. Bu iki içti madan başka Cenevre toplantısı ari- f fesinde İskandinavya devletleri de | aralarında bir içtima yapmışlardır. Dört İskandinayya devleti, bu görüş- |! melerde Uluslar Kurumunu takviye işin her tedbiri almak noktasında an- laşmışlardır. Bu görüşmelerden son- ra Norveç Dış Bakanı Koht ile| İsveç Dış Bakanı Unden birer nutuk söyliyerek İtalyanın hareketini takbih etmişlerdi, Şimdi de Uluslar Kurumu içtimamda (İskandinavya devletleri kutumun en hararetli taraf- tarları vaziyetinde ortaya atılmışlar- dır, İskandinavya devletleri askeri kuvvet ve nüfus bakımından önemli |! olmamakla beraber, medeniyette pek SİYASASI kip ettikleri siyasaya önem verilmek tedir. . Diplomasi menevrası Cenevre içtimaldı devam ederken Berlinde vuku bulan bir hâdise bir an için gözleri Alman paytahtına çevir- miştir. Hâdise şudur: Italya Berline yeni bir sefir tayin etmiştir, Sefirin Alman Cümhurbaşkanı Hitler'e iti- matnamesini takdimi günü tesbit edil. miş iken, ansızın bü tarih değiştiril. di ve bir tatil günü olan pazar günü Hitler yeni Italya sefirini kabul etti. Bu itimatname takdimi diplomasi tea. müllin çerçevesine sığmıyacak dere- cede samimi olmuş ve İtalya faşizmi ile Almanya milli sosyalizmi arasında nümayişkâr bir tezahür şeklini almış- tr. İtalyanın Fransa ile anlaştığı bir | sırada Almanya ile bu yölda kur yapmıya çalışmasını İngilizler bir “diplomasi manevrası, telâkki ct mekte ve Fransayı İtalyadan ayıra- rak kendisini Cenevrede Fransız yar- dımından mahrum etmek için bir fır- sat olarak kullanmaktadırlar. Pran- sız gâzeteleri de bu hâdise dolayısi- le Fransız efkârının duyduğu memnü miyetsizliği gizleğpemektedir. Binaen- aleyh İtalyanm Fransayı korkut- mak için kullandığı manevra, İngil- tere İle Fransa arasında daha sek: bir tesanüt meydana getirmesine yardım etmiş, yani İtalyanın aleyhine tecel- li etmiş demektir. . Üçüncü Nazi kongresi Üçüncü Nazi kongresi salı günü Nurenbers şehtinde açılmıştır. Bun- dan önce toplanan iki kongreye Hit- ler birer isim taktığı gibi, bu defaki kongreye de bir isim vermiştir. Bi. rinci kongte “İmanın zaferi, idi. İkinci kongreye Hitler “İradenin zaferi,, adını vermişti. Bu yıl top- lanan kongreye mecburi askerlik hiz- metinin iadesine ve Almanyanın lâh noktasından müsavat kazanma; na kinaye olarak “Kurtüleş kongre- si,, adı verilmiştir. Bir hafta süren bu Nazi kongrele- ri Alman ulusal sosyalist partisinin büyük tezahür vesilesidir. Yüzlerce hususi tren yarım milyon insanı Nu- renberg şehrine getirir. Burada nu- tuklar söylenir. Ve partinin başarış- ları sayılır. Geçen parti kongresinde Hitler her gün bir nutuk söylemişti. Bu defa abes? birkağ nutuk söyliye-. “eği bildirilmektedir. iki kon- greye nazaran, bu yıl şu fark da na- zara çarpmış olacaktır: Nazi partisi devletleştikten sonra Nazi partisi kongresi artık eski karakterini kay- betmiş olmalıdır. . Yunanistanda rejim davası Yunanistandaki rejim davası hafta arası garip bir şekle girdi: Geçen mart isyanından sonra krallığın ia- desi için Yunanistanda bir cereyan belirdiği malümdur. Bu cereyan o kadar küvvetleşmişti ki, nihayet meclis âraya müracaat için bir karar vererek dağıldı. Birkaç ay içinde â- raya müracaat edilecektir. Çaldaris âraya müracaattan önce İstirahat et- mek için Almanyaya gitmişti. Avde- tinde kendisini tazyik ederek rejim hakkında bugüne kadar muhafaza ettiği sükütü ihlâl etmek mecburiye- tinde bırakmışlardır. Başbakanın dü- şüncesi, hükümet başında bulundü- ğuna nazaran, âraya müracaat yapı- lncaya kadar rejim meselesine karşı bitaraflığını muhafaza etmekti, Fa- kat tazyik karşısında “Tacir demok- rasi,, ye taraftar olduğunu söylemek mecburiyetinde kalmış bundan son- ra da kabinedeki cümhuriyetçi ba- kanlardan birini daha değiştirerek yerine kralcı bir bakan getirmiştir. Yunan kabinesi ve Yunan başbakanı artık rejim meselesine karşı bitaraf sayılamaz. Geneloy da böyle bir hü- kümetin idaresi altında yapılacağın- dan cümhuriyetçiler şimdiden âraya müracaata iştirak etmemeği düşün mektedirler, Böyle bir vaziyet mey- dana gelirse yazık olacak. Çünkü re- jim meselesi gene halledilmiş sayıl muyacaktır. A. Şükrü ESMER pa ( 20 ilkteşrin 19 Pazar günü EN 35 rol, memurları, bu işle ilğili res- mi orunlar, büyük ve küçük iş. | yarlar, sayıma girecek bütün yurtdaşlar ve yurtda oturan ya- bancılar bir tek ödevle yükümlü- irler ; NE BİR EKSİK,NE BİR FAZLA Türk Ulusunun sayısını doğru | çıkarmak Başvekâlet Sayım memurları, sayım kont. | 3 | Zİ ZN | SELE EN BÜYÜK KABAHATİMİZ Insanların bir sürü kusuru vardır. Lâkin bunlar arasında en zararlısı, en kötüsü, bilmediği şeyi bilirim san- ması ve böyle sanarak o işe el atma- sıdır. Ne olurdu insanlar kuş gibi, kaz gi- İ bi, balık gibi ve aslan gibi olsaydı... Tabiatin ona kıskandığı seyleri öte- ki hayvanlara bakarak taklide kal- kar. Kuş gibi uçmak için kanat ya, balık gibi yüzmek için, denizin dibin- de kalmak için icatlar çıkarır, aslan gibi, çengâl de gezer. Ve ona sorar- san bu, öteki hayvanların yaptıkları» nı yapmak en büyük kibarlıktır. Lâ- kin gelgelelim: İnsanlığa ait iyi huy- ları bir türlü gösteremez. Hakkı tes- lim etmek istemez, istese mahekeme- ler olmazdı. Hak yemek, başkasına dokunmak gibi şeylerden çekinmez, çekinseydi polis olmazdı. Rezalet, kepazelik ve huysuzluk etmekten utanmaz. Utansaydı ahlâk mevzuatı İ ders haline girmezdi. Hele bilmediği- ni bilse ve bunu itiraf etse, bilmedi- ğini öğrenmek, hiç değilse bilmediği- ne karışmamak kibarlığını, asaletini gösterse, hayvanlar kadar olsun, ba- lik gibi yalnız suda kalsa, aslan gibi #de “Çengül” de yaşasa, hattâ öküz gibi ot yese çok daha rahat bir hayvan, çok daha zararsız bir mah- lük olurdu. Lâkin o zaman, insan ol- mazdı ., İnsan, nadanlık, gurur, ken- dine benziyenleri çekememek, ine iyiye karşı, temize ve güz. eme gütmekle şöhret bulmuş bir müsveddedir. Buna eski Osmanlı di- linde “eşrefi mahlükat” demişler... Zavallı mahlükat, şu en şereflinize bakın da bu iddiayı protesto edin! İçinizde hanginiz, hırsızdır, yalan- dır, kara sürücü ve iftiracıdır? Han- giniz bilmediğiniz şeye karışır, başka- larınm yaptıklarını — tabiatiniz, isti- dadınız ve kudretinizin dışmda oldu- #u halde — yapmağa Siz adam paralar, yaralar, yutarsanız, adınıza canavar derler. İnsanlar size bunu yaparsa yiğit a) Ne berbat şey değil mi?., B. FELEK Finans Bakanı Geliyor Ankara, 13 (Özel aytarımız bil- diriyer) — Finan Bakanı Fuat i Ağralı İstanbula hareket etti. Tüze Bakanı Ankaraya döndü Ankara, 13 (Özel aytarımız bil- diriyor) — Tüze Bakanı Şükrü Sa- yacoğlu ile Divanı muhasebat baş- kanı Seyfi bugün şehrimize döndü- ler. Gümrüklere gelen İngiliz malları Ankara, 13 (Özel aytarımız bil- diriyor) — Ekonomi Bakanlığı 11 sayılı kararnamenin 32 inci mad- desinin tatbikine başlanmadan — vel, en lerimize gelmiş bulu- nan İngiliz malların memleketi. mize sokulması için tetkikat yap» tırmaktadır. Erciyaş Etekle- rinde Kurulan Abide (Baş tarafı 1 incide) bir emtaa mübadelesi doğurabi. lecek kadar büyüktü Türk çiftçisinin yetiştirdiği pamuğun yalnız beş milyon kilosu burada işlenecektir. Beş milyon kile pamuk, bugünkü fiyatla iki mil. yon lira kıymet ifade eder. Kay: seriden sonra sıra ile işlemeğt başlıyacak Ereğli ve Nazili fabrikalarının pamuk ihtiyacın da hesap edecek olursak, ulusa ekonomide tarım ile endüstr arasında kesif bir mübadeleni alacağı manzarayı gözlerimizdı canlandırmış bulunuruz, Kayseri kornbinası senede 3 milyon metre pamuklu kuma ıl dokuyacaktır. Bu miktar köy Tümüzün ihtiyacını mühim nis bette karşılıyabilecektir, Büyü bacaları tütmeğe başlıyan b fabrika ile bugüne kadar değe li bir tecim ve tarım merke olan Kayseri ayni zamanda bi endüstri merkezi vasfını kazar mış bulunuyor. 16 Eylül 193 Kayserinin tarihinde bir bayra || olarak yer alacaktır. Kayserililer! Bayramınız ku