24 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

24 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

24.9. 935 Ste.“ © 58 > 4 Beşler Tekliflerini Dü OTGMAL | Küç İNGİLTERE VE MISIR gibi beklenmedik bir netice vermiş- tir, ltaiy-H da- vasının bir İm lı davası şeklini aldığı söylendiği z8- man, İngilterenin Mısır ve Sudan do- layısile itaiyaya karşı bu derece şid- dütli bir vaziyet aldığı unutulmakta- dır. ingiltere ile Misir arasındaki mü naseoet İtalyan - Habeş davası çi kıncaya kadar gergindi. Malümdur ki İngiltere 1923 yılında Mısırın is tiklâlini tanımakla boraber, sona çıkan bazı anlaşamamazlık yüzün. den bu istiklâl suya Müşer gibi ol. muştu. İngilizler Mısırın o müstakil bir devlet olarak Uluslar Kurumuna aza olmazdan öne şu öoltaların korunması. Bu moktalar üzerinde Mısırın en büyük siyasal partisi olan Veft Par- tsi ile anlaşmak mümkün olmadı ğından İngilizler, Kral Fuad'a bir E iyi 1 eklemi Omer #msiyi ilga e ji zaman danberi Mısır, Kanunu Esasisiz idare “ , İngilizler, Veft Partisinin itima- dını haiz olmıyan bir hükümetle Mi- sır işini halletmekten bir fayda hâsıl olamızacağını bildikleri için bu i üzerinde müzakereye girişmiş İtalyanın Habeşis talyanın tana karşı besle. diği emellerin açığa Misir lıları korkutmuş ve İngilterenin kol. ları arasına atmıştır. Msrllar İn- giltere tarafından müdafaa edilme rak anlamışlardır. Çok iyi takdir e- diyorlar ki, eğer İngilterenin Misir üzerindeki na nazaran, daha çok mün- toprakları: bit olan toprakları İtalyanın istilâsi- iki Bu ei lerde İskenderiye barosu tarafmdan verilen bir çay--siyafetinde İngiliz lerin yardımiyle iş başında tutunan bilen Nesim pş. hükümetinin siyasa- sını tasvip etmiş ve başbakan olsay- ,i tarafa bırakılarak a atsrulusal “krize önem verilmesini | tavsiye etmiştir. Her halde İtalyanın son harel Müze e İâğilre metindeki selma sebetlerin tanzimi için müsait bir hava yaratmışa benziyor, ŞE A “ Mussolini Pazarlık kapısını Açık Bıraktı (Başı 1 incide) kilde kabul edilemez derken, İ- talya emellerini tatmin edebile- cek başka şekilde bir teklifin kabul edilemiyeceği söylenmi- yor. Sonra da İtalyanın muka- bil teklifi sayılabilecek bazı tek lifler ileri sürülmektedir. Bu tekliflere göre, İtalya, Habe- şistana İngiltere ve Fransa ta- rafından toprak verilerek deni- ze bir mahreç temin edilmesine itiraz etmektedir. Sonra İtalya Habeşistanın silâhsızlanmaşını istiyor. Bu silâhsızlanmanın da İtalya murakabesinde yapılma. #mni teklif ediyor. İtalva muka- bil teklifinin bir noktası dik. kate şayandır: İtalya, yalnız Habeş olan topraklar ile Habe. sistanın ilhak ettiği toprâkları biribirinden ayırmaktadır. Bu sözler, diplomasi lisanından halkın anlıyabilece gi birdile çevrilince o şu anlaşılır ki, (İtalya. Habeş ırkile meskün olan topraklar ü- zerinde ısrar etmiyor. Malüm- dur ki Habeşistan, Menelik im- pâfator oluncaya kadar dağınık idi. Habeşistan adı verilen ve sınırları bu kadar geniş olan memleket Meneli, ve bir de- receye kadar da şimdiki impa- ratorun eseridir. Habeşistanın cenup kısımları ve bilhassa Jw- baland mıntakası yanındaki top taklarda Habeşlere yabancı o- Jan birtakım kabileler yaşamak- bütün artmış bulunmaktadır. testodur. takrir kabul edilmiştir. Birçok Nazi tevkif edilmiştir. beşer bin tonil sırlıkların önü Pitt bildirmiştir. $âm üzeri borsadan Kızıl orduda Yeni rütbeler | o Moskova, 23 A.A, — Merke- zi icra komitesi ve halk komiser leri meclisi bir kararname ile Kızılorduda sahsi süel rütbeler kumul edildiğini bildirmekte or- dunun kumanda heyetinin si tülerini neşretmektedir. Kayıp tayyareci Londra, 23 (A.A.) — Cap'a gidiş ve geliş rekorunu kırmağa teşebbüs &den uçman Campbell hakkında yeni hiçbir haber alınamamıştır. Son alı. nan haberlere göre Campbell, Sudan» Mısır sınırı Üzerinde bulunmakta idi, tadır, Bu kabileleri Habeşistan- İ dan ayırmak için İtalya yıllar. İ danberi entrika çevirmekte idi. Ve eğer Beşler Komitesi tara- fından teklif edilenOgğadan mın takasından başka buralar da |- talyaya verilecek olursa, İtalya nın Âfrikadaki iki sömürgesi, Eritrea ve Somali biribirine u. laşâbilir. İtalya tarafından ileri sürü- len bu mukabil tekliflerin ne dereceye kadar kabule şayan ol- duğu malüm değildir. Belki ka- bul edilir; belki de edilmez. Fa. kat önemli olan nokta şudur; İlk defa olarak İtalya Habeşis- tanım tamamından vazgeçtiğini bildiriyor. Demek oluyor ki gö- rüşme kapısının büsbütün ka- panmış sanıldığı bir sırada pa- zarlık kapısı açılmış oluyor. Mussolininin Beşler Komitesi tekliflerini reddedişinde ilk de- fa olarak, bir uysallık göze çarp maktadır, A. Şükrü ESMER ALMANYALAN ŞınAYE: ük Baltık Devletleri Cenevreye Baş Vurdular Riga. 23 A.A. — Hükümet, Almanyanm tahrikâtına karşı U- luslar Sosyetesine şikâyette bulunmak istiyorsa da Italyan - Ha- beş anlaşmazlığı dolayısile Sosyete son derece meşgul olduğun- dan bunu yapamıyor. Şimdi yalnız Dış İşleri Bakanı Lozorati- kis, Cenevrede Paris andlaşmasını imza etmiş olan devletlerin Dışişleri bakanlarına başvurmuş ve onlara bir nota vermiştir. Bu notada Almanyanın Klaipeda işlerine karıştığından bahsedil- mekte ve Almanya, radyolarla, gazetelerle propaganda yap- mak ve bankaların borçluları sıkıştırmmasını temin etmekle süç- landırılmaktadır. Bütün bu tesirler, Hitlerin son nutku ile büs- Çekoslovak Hududunda Gösteri Katton, 23 A.A. — Leh - Çekoslovak sınırı yakınında büyük bir gösteri yapılmıştır. Bu gösterinin amacı şudur: * Bundan iki sene evvel 15 bin kişi tarafından yapılan bir gös- teride öldürülen iki Leh uçakçısını hatırlamak için Lehlilerin yapmak istedikleri töreni Çek işyarlarının menetmelerini pro- Fransız Bahriyesi Kuvvetli Paris, 23 A.A — Sü Bakanı Pietri, Eksi yevde bulunarak hiçbir deniz devletinin Fransa kadar donanma- sını kuvyetlendirmeğe çalışmadığını, Fransanın bugün 426 bin tonilâtoluk bir donanması olduğunu. buna yapılmakta olan otuz toluk #ki zırhlınm dahil bulunmadığını ve bu üzdeki yaz hizmetine gireceklerini söylemiştir. Amerikada Büyük Bir Grev ürg, (Pensyivanya) 23 A.A. — İşçiler sendikası, bütün Pensilvanya hükümetleri ile Doğu Virjinyasında bulunan bütün bitumlu kömür madenlerinde çalışan işçilerin grev yaptıklarını Bu işçilerin miktarı 250 bindir. Üzüm Şirketi işe Başladı Izmir, 23 (Özel aytarımız bildiriyor) — Yeni ü üm mübayaasına başlıyarak, 240 çuval ü- züm aldı, Şirket direktörü borsada alkışla karşılandı. TA Gösteride Çek memurlarının Bu yasaklarını ve Leh azlığının Çekoslovakyada uğradığı kötü muameleleri protesto eden bir Viyanada Nazi Faaliyeti Viyana, 23 A.A. — Zabıta, boş bir arsada gizli bir silâh depo- su ve bu depoda birçok tüfek ve mitralyözlerle verici bir telsiz cihazı keşfetmiştir. Başka bir mahalde, bütün şehirde şübele- ri bulunan bir Nazi propaganda merkezi meydana çıkarılmıştır. lsior gazetesine di- üm şirketi ak» izmirde bir Alaman Vapurunda cinayet İzmir, 23 (Özel aytarımız bil diriyor) — Limanımızda demir | li bulunan Alman bandıralı İtu- arı vapurunda bir cinayet olmuş tur. Tayfadan biri, diğer bir tayfayı boğazına kırık bir şişe parçası saplayarak öldürmüş- tür, Katil tevkif edilmiştir. Ya- rın ağır cezada muhakeme edi- lecektir. Venize'os Cumuriyetçilere neler tavsiye etmiş ? Atina, 23 (Özel) — Venizelosun Cümuriyetçilerin genoya ginemele- rini tavsiye ettiği hakkında bir gaze” tede görülen haber hiç bir yerden te» eyyüt etmemiştir. Başbakan Çaldaris gazetecilere eski cümuriyet partileri- nin genoy kararnamesine karşı yaptık lart itirazlerr tetkik edeceğini İstedik- lerinin kabul edilmesinin muhtemel olduğunu söylemiştir. Silah atan Kralcılar Atina, 23 (Özel) — Dün Patrasta hir toplantı yapan Kralcılar sokakla- ra döklülerek silâh atmışlar ise de in- sanca telefat ter, Polonyada maden ame esi grevi Kattovitz, 23 (A.A.) — Doğu Si lezyasinın bütün rhgdeh işçisi meclis- ieri dün bir kongre halinde toplanmış lardır. Ağır bir aytışmadan sonra bu metlİsler üyesinden 600 kişi 30 eylül- de grev yapmağa karar vermişlerdir. Bu grevden maksat işçilerin istekleri- ni kâbul ettirmektir. Bu istekler iş sa atlerinin altıya indirilmesi ve bunun- la beraber şimdiki ücretlerin muhafs- 28 olunması gibi şeylerdir. Kızıl ordu Moskova, 23 (A.A.) — Kiyef ma- nevraları sonunda Vorogilof tarafın - dan çıkarılan bir ordu emrinde kizil ordunun yüksekliğinden takdirle hah solunmakta ve ordunun man ve siya- N a — — : n Neşretti EBası 1 incidel ZA ELİ GELİR İİ Gİ İİ Eritre hududunda İtalyan tahkimat paratorluğunun o komşuları ile iyi münasebetlerde bulunması imkânı da hâsıl olacaktır Uluslar Şosyetesinin .bütün üyeleri için Sosyetenin diğer üyesinin erginliğine riayet etmek bir ödevdir. Bu sebepten dolayi Ber tür- lü yardım plânma Habeş hükümeti- i at göstermesi icapedâr. hata gelince, o Habeşistana yabancı mütahassslar o gönderilecek” ve bunlar bir polis ve jandarma kuv- veti vücuda getireceklerdir. Bu kuvvet, herşeyden evvel aşağıdaki hizmetleri görecektir: 1.— Esaret yasak edilecek ve esir teçimi ile uğraşanlar cezalandırıla- caktır, 2. Orduya ve polise mensup ol- mıyan kimselerin silâh taşımaları si- kı bir kontrola tabi tutulacaktır. 'Tensik edilecek (polis, ecnebilerin yerleşmiş oldukları şarların yani As disababa, Diredana ve Harar'in hima yesini sağlıyacaktır. Polis, âyni za“ İa yabancıların daha (kalabalık bir halde yaşamakta oldukları ta et bölgelerinde de bunların himayesini sağlıyacaktır. Bundan başka sınırlarda emniyeti sağlamak ve esirciliğe ve kaçakçılığa engel olmak için icapeden tedbirler alınacaktır . Memleketin ekonomik gelişmesi i- gin de şu noktalar derpiş edilmiştir; Yabancılar, memleketin ekono. mik gelişmesi işine Uiştirâk edebile- ceklerdir. Diş tecime gelince, müte- kabiliyet esasına uygun olarak müsa» vata riayet olunacaktır. Bundan sonra bayındırlık işlerine girişilecek ve yollar yapılacaktır.Ha- beşistanda modern posta, telgraf v. telefon teşkilâtı vücuda O getirilecek- tir. Finansal alanda asri bir bütçe ve finans sistemi vücuda getirilmesi der piş olunmakta ve bunun için bir dev- let monopolu ihdası | düşlnülmekte- dir. Beşler komitesinin önergeleri so - nunda İtalyanın hususi menfaatlerin den bahsetmektedir. Notada İngiltere ve Franganın ko- mteye barı arazi tavizatı ile mesele nin muslihane bir surette halline me- dar olmaya Âmade olduklarını bildir. dikleri beyan edilmektedir. Bu arazi tavizatı, bilhassa Somali sahillerinde yapılacaktır. İngiliz ve Fransız murahhasları, bundan başka kendi hükümetlerin Habeşistan ekonomik inkişafı me selesinde İtalyaya hususi birtakım menfaatler teminine #made oldukları- nı da bildirmişlerdir. Yalnız her iki tarafca İngilir ve Fransır tebeasmın mevcut haklarna ve muahedelerle Fransa ve İngiltere Jehine tesbit edilmi olan haklara ria Gentvre, 23 (A.A) — Kisa bir top lantıdan sonra, yaptığı bir bildiriğde, Beşler komitesi, “Habeşletünın müs- bet cevabını kavdettiğini ve İtsi"'anı Gövabını ve düşüncelerini incelediğini ve elinde bulunanı vesikalarla muhte- lif haberlerden çıkan durum hakkın- da bir rapor yarmak kararında old gunu, bildirmiştir. De Mada bugün öğleden sonra İtalyan ve Ha- bes delegeleri ile görüşecektir. Konsey toplantıya çağı- rılacak Cenevre, 23 (A.A.) — Beşler ko- mit»si, Uluslar Sosyetesi Konsev'ne verilecek raporu tarizim etmek Üzere yarın bir toplantı yapacaktır. Konsey, durumun bütünü hakkında malümat almak üzere yarın veyahut öbür gün iştimaa çağırılacaktır. Besler komite si. İtalyan ve Habeş hükümetlerinin vermiş oldukları cevaplar karşısında ve işte angaje olan menfaatlerin bü- yük önemi dolayısiyle vazifesine de- vam edemiyeceği ve konseyden yeni» den salâhivet alması o lltımgeleceği mütaleasında bulunmaktadır. Habeğler teklifi kabul 5 ettiler enevre, 23 (A.A.) -- Habeş mü- mesaili, hükümetinin Beşler komitesi elerini kabul ettiğini Havas Ajansı aytarına söylemiştir. Habeşi tan bu teklifleri yapıldıkları şekilde yani görlişme esası olarâk kabul et- miştir. Mümessil, şu sözleri ilâve et- miştir: “Bu tekliflerin tatbik şeraiti. ni incelemek niyetindeyiz.,, İtalya Sosyeteden şimdilik çekilmiyecek Roma, 23 (A.A.) — Röyter Ajan- 8 aytarı bildiriyor: hemen çekilmesi ihtimali mevcut des ğildir. Buna mecbur edildiğini görme. den Italya böyle bir harekette bulun. mıyacaktır. İki taraf da biribirine taarrüz niyetinde değil Londra, 23 (A.A) — Ingiliz Dış işleri Bakanı, dün akşam garetelere bir bildiriğ vermiştir. Bu bildiriğe öre, Romadaki İngiliz büyük elçisi. gilterenin Akdenizde almış olduğu süel ve deniz tedbirlerinin bir taarruz mahiyeti taşımadığı hakknda Sv eh'e vermiş, bilmukabele Süvich Italyan tedbirlerinin de Mr el erkeşi taşımadığını büyük elçiye söy- lemiştir, İtalyan gazetelerinin yaz- dıkları Roma, 23 (A.A.) — Gazeteler, Beş ler komitesi önergeleri, Habeşistanın | kendi başına sağlam bir durum kut-| maya muktedir olmadığını isbata yâ- ramıştır diyorlar. Beşler komitesini, bu suretle İtalyan'noktai nazarı ka bul etmiş sayıyorlar, Pazar günleri çıkmakta olan Voce d'ltalla gazetesi, yarı resmi yazısın. da Italyanın doğu Afrikasındaki du- ile meşgül olmaktadır. Bu ga- iete, Doğu Alfrikasında emniyet me- sölesinin önemini anlattıktan sonra | Habeş ordusunun bir ecnebi kontra. İüne tâbi tutulmasını bir hatâ say. maka ve ecneb'lerin şimdiki şartlar altında emniyetlerinin temini ancak Habeşistan silâblarını bırakınası ile kabil olabileceğini yazmaktadır. İngiliz gazeteleri ve Aloisi'nin teklifi Londra, 23 (A.A.) — Aloisi'nin Çenevrede Beşler komitesi başkanı Madarlagaya gösterilen yeni uzlaşma | plân: hakkındaki İtalyan düşünceleri; | ni anlatması haberi, basın tarafından İyl bir isarst o'arak € itki edim k- tedir, Çünkü Mussolini her zaman ol duğu gibi, tam sürette hayır dememiş ve görüşmelerin devamına istekli gö- | tür. Bununla beraber İngiliz | basını İtalyan isteklerinin çok ve bi. yüklüğüne işaret etmekte ve Beşler komitesinin bunların aytışma esası o- | .— kabul edemiyeceğini bildirmek- tedir. Times gazetesi diyor ki: İngiltere, İtalyan "genişleme arzu - larını ve Afrikânın iptidai maddelerin den kendi payını almak istediğini çok iyi anlamaktadır. Bu bakımdan mese- le anavatan dısında çok toprağı olan memleketlerle bu topraklardan mah- | tüm bulunan mermleketlör arasındaki eşitsizlik meselesidir. Fakat şunu da | unutmamak lâzım gelir ki, bu ikinci | genef memleketler arasında Italyadan | başka memleketler de vardır. İngüte. | re, Uluslar Sosyetesini ve bu sosyete. nin atatüsü, her zaman için esteizti ğin barışçıl bir surette halline yara» yan birer âlet saymış ve bunlari tikonun sonu gelmez surette deği | mesiesi için yapılmış birer kurum o- | larak kabul etmemiştir. Hattâ İngilte | venin bu bâkımdan düşünüşü Avrupa- daki birçok komşularm'a düşünüşün- den ayrılık göstermâkt «ir. İ Fransız gazeteleri ümit- siz değildir İ Paris, 23 (A.A.) — Fransız basını Habeş işini incelerken, bunun kesin olarak hellindeki güçlükleri gösteri - yor, Fakat ümitsizliğe de düşmüyor. Echo de Paris gazetesi, konuşmalara yeniden başlanacağını yasıyor. Ve di yor ki: “İtalyan önergelerinin Beşler | körmitesi veya Uluslar sosyetesi seyi tarafından kabul edileceği mamaktadır. Dahe ziyade #htimalâ bilinde bulunan dutum, İtalyan hü. kümetine Romanın önergelerini kabul den çok uzak karşılık önergeler vapı! | madıdır.” Petit Parisen gazetesinin Cenevre aytarıma göre, alyan arsu. lârile İngilterenin muhtemel fedakâr. lıkları arasındaki farklar çok büvük- tür. Cenevredeki İngiliz çevenleri, ko nuşmaların mahdut bir srurı geçme. sinin doğru ipe ğı düşüncesinde» dir. Öteki çevenler de böyle düşün « mekte ve zaten Beşler o komitesinin, yaptığı önergelerle, çek ileriye git « miş olduğunu söylemektedir. Journal gazetesi, okuyuculara ye ni durumun önemine İâyik olduğun» dan fazla kiymet vermemeyi tavsive ederek diyor ki : Durumdaki birielk | değişiklik, bugüne kadar yeniden ya pılması şüpheli görülen münakaşanın bugün mümkün görülmesidir. Echo de Pariş gazetesinde, Perti- nax, müukâbil İtalyan teklifleri yapıla cağı söylenmemiş gibi görünmekle be sal kıymeti gösterilmektedir. İtalyanın Uluslar OSosyetesinden Son Dakika Habeş Toprağı- na Bir Akın Adisababa, 23 (A.A) — Dün gece vayılan, fakat henüz teeyyüt etmiyen vir habere göre, Ağaden bölgesinde Italyan - Habeş sınırmda bir hâdise olmuştur. Bu habere göre o-a'a İ'a)- yan Somalisi yerlileri bir askerin kaç mw olduğu bahanesini İleri sürerek Babeş arazisine akın yapmışlardır. İyi sonuçlar verebilecek usul Roma, 23 (A.A.) — Diplomasi çe- venlerde, en iyi sonüçlar verebilecek olan sülün İtalya, İngiltere ve Frân sa arasında Uluslar Sosyetesi çerçe- vesi içinde yapılacak bir görüsme ola» cağı mütaleası serdedilimektedir. Bundan sonra memleketin gelişme- #ini ve disünülen yeğitimlerin tatbikr için zaruri olan bir istikraz akdi im kânları tetkik edilecektir. e Yabancı mütehassısların > idari birtakım imti. yazlara malik olmaları veyahut onla» râ Heben memurlarının Sanel meg, lerinin temin edilmesi derpiş olun - maktsdır. Merkezi bir organ ihdas © dilecek ve dört başlıca müşavir, yani polis şefi. jandarma sefi. adliye sefi ve fihanaal ve ekonomik isleri şefi bu organa merbut ölâcaktır. Yabancı me mürlar, Uluslar Sosyetesi ile Necaşi arısında ititâf hâsıl olduktan sonra tayin edilecek'ir. Yapılmıs olan teeriibelerin nazarı tibara alınabilip almamıryacağı ant» - şilmak üzere plân.beş sene sonra U- lüslâr Sösvetesi tarafından o yenid.n te*kike €nbi tutulacaktır. duğunu yazârak diyor ki: “Mussolini, âylatdanberi ilk defz olarak müzakereye iris sk istemiş gibi görünüyor. Şimdilik bu. büyük bir terskkidir. Pertinax, bundan sonra, Cenevre » deki delezasyonlar nezdinde yapuğı anket sonunda şu kanaatleri elde st- tiğini #öyleemkted 1 — Görüşme! baslamak ve uz- laştırma muamelesini uzatmak için her fırsattan istifade edi ecektir . )er komitesi, bu maksatla hemen bu sabah toplahacâktır. 2 — Dün ileri sürülen mukabil 1 - talyan tekliflerinin ne komite, ne d8 konsey tarafından kabul edilmek ih- timalleri voktur. Pertinax, sözünü: ğümü, kolayca çözülemiy ye bitirmektedir. Populsire gazetesi ise, Mussolini. nin Cenevrede sadece vakit kazanmak istediğini yazıyor. Şehrimizden Habeş ordusu- na girmek isteyen beyaz Ruslar Habeş maslahâtgüzarı Markos bu” gün Atlnâya gidecek ve orada bulu» nan Habeş fahri konsolesile görüşe - cektir. Mabeş ordusuna gönüllü vazıl. mak üzere şehrimizde Habes masla » batgürarma beyaz Rus ve Macs'lar tarafından vâki olan müracaatlarda maada, Yunanistanda de ayni suretle ürletee mürâcadt vâki olmu Ss fii Atinada, bu müracaatları da edecekti Markos Istanbulda müracaat eden eler rin İs ekleedei Hrhee Dıs Ras kanlığına bildirmiştir. Kendisine ves riletek talimata göre Habeş ordusu. n4 girmek için gös erilen istekler ka- bul wen reddedilecektir. # “osun eşi Ferhan Markos Adi- | sababa Kadınlar & rumu İkinel bas - anlığına sezilmiştir Bu kurumun beş kanı İmparatorun kızı Prenses Tsahai dir Kurumun maksadı tecriibeli bas. tabakıcı yetiştirmektir. Kürüm şimdi ye kadar bu maksatla yürl'n taler ia ne toplamıştır, i Habeşistanın istiklâli ve murahaemın Dally Teleğraf güretesinin yazdığı na göre. Beşler komitesinin görüsme- Jeri sırasında Habeş istiklâlinin ko « runması Noktasırıda en çok 'srar eden 7 EN olmuştur, enfaatlar. ” Cenevre, 23 vyi — kyınmas * giltere, İtalya için Habeşistanda ve icap evlediği takdirde Sörme'i svhili de arazi tadilât yapmava hazır duklarını havan etmektediler. te tere ve Pransa, kendi hakların» menfaatlarına riavet ve hürmet mek şartiyle İtatyanım Hah 'etes-m gelirmesinde özel bir ilgisi ol raber, bu teklifler karşısında bulunul kabule amade bulunmatemerar