24 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

24 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

“LK INÜG ONU HALKTN» KULAĞI TEN DİLİ Yası işleri telefonu! 20203 — SALI — Son Posta 24 EyLüL 1935 İdare işleri" telefonu: 20203 Fiatı 5 kuruş İtalyadan Teklifler Bekleniyor Fakat, Roma Gazeteleri Diyor Ki : “Habeşistanı Silâhtan Tec- rit Etmek Lâzımdır!,, Ayrıca Beşler Komitesi De ittiham Ediliyor Italyaya Göre Bu Komite, Ingiltere Ile Fransanın Menfaatlerini Gözönünde Tutmıya Çalışmış Roma, 23 (A. A.) — Gazeteler, (o Beş'er komitesi önergeleri, Habeşistanın © kendi başına sağlam bir durum kurmaya alar olmadığını isbata yaramıştır, diyorlar. Beşler komitesi, bu suretle Italyan noktal nazarını kabul etmiş öluyorlar, İtalya Görüşmelere Muhalif Değil Miş Messagero, diyor ki: “Bu, böyle olmakla beraber Beşler komitesi bu noktai nazar raruri neticeleri olan ve İtalyanın 4 Eylül tarihli o muhtırasındaki esaslara dayanması İâzımgelen kararları almak cesaretini göstereme- miştir. İtalya, prensip itibariyle - hiçbir görüşmeye karşı değildir. İtalyanın Hakları Nedir? Baş! komitesinin. 1906 tarihli #ç devlet andlaşması ile Itak yaya verilmiş olan hususi hakları tanımamış olduğu söylenmektedir. Halbuki Beşler komitesi, bu hususi hakları ve bilhassa Eritre ile Somali arasındaki irtibatı düşünmek mecburiyetinde idi. — Italyanın skonomik genişlemesi, komitenin önergelerinde kâfi derecede nazarı dikkate alınmamıştır. Buna karşı ise Fransiz ve İngiliz menfaatleri- nin açıkça tanınması İstenmiştir.,, Pazar günleri çıkmakta olan Voce d'italla gazelesl, yarı resmi yazısında, İtalyanın Doğu -Afrikasındaki durumu ile meşgul olmak- tadır. Bu gazete, Doğu Afrikasında emniyet meselesinin © önemini anlattıktan sonra, (Habeş ordusunun bir ecnebi (O kontroluna tabi MDeramı 6 ıncı yüzde) İngiliz gazetelerinde çıkan şu im, İtalya donanmasının bütün kuvvetlerini hep bir arada gösteriyor Halyanın Eritredeki kuvvetleri baş- kumandanı General dö Bono amme sasanonaananu sanan sasasananı Kalya e Filosu İngiliz Gazeteleri Bununla Meşgul Habeş- Italya kıxışması döndü, dolaştı, bir İngiliz - Italya gergin- liği doğurdu. İngiliz gazeteleri, şimdi hep Italya İle meşgul olu- yorlar ve bilhassa Ingiliz donan- masile mukaysseler yapmak svre- tile İtalya donanması hakkında tafsilât veriyorlar. Bu gazete- lerin yazdıklarına göre, bugün, Italya donanmasının kuvveti şu durumdadır: Tezgühlarda inşa edilmekte olan gemiler İstisna edilirse, bu- gün İtalyanın büyük harpten evvel İnşa edilmiş, ikisi Duillio, ikisi de Kavur sınıfından dört büylik zırhlısı vardır. Harpten evvel inşa edilmiş San Corciyo İle Pipiza ve harp- ten sonra yapılmış Bolzano, Zara, Gariziyi, Pola, Trento, Triyeste isminde dokuz ağır kruvazörü, 1920'den evvel inşa edilmiş Kuar- to, Kampanya ile büyük harbin sonunda Avusturyadan alınan Bari Anköna, Taranto, Brindizi, Ve- nezla, Libiya isimlerinde ve 1920 den sonra İnşâ edilmiş on üç Ni cemen 24 hafif kruvazörü var- Z (Devaini 11 inci yüzde) bil kazaları, yine dikkat nazar- Otomobil Facialatı Niçin Artıyor? Bunun Önüne Geçmek Kolaylıkla Mümkündür Fakat herşeyden önce faciaların sebep- lerini, mufassal bir istatistik halinde tesbit etmek, sonra da tedbir almak lâzımdır Maslak yolunda, bir yarış es- nasında da olsa, evelki gün de bir otomobil faciası patlak verdi. Hele şu son aylarda şebrin diğer cad- de ve sokaklarında da otomobil faciaları, geçen yıllara ve aylara nisbetle artmış gibi görünür. Biz düşündük: Acaba otomobil ve diğer nakil vasıtaları kazalarını azaltmak için tedbir alınamaz mı? Bu düşüncemizi, otomobil ve makinist mektebi direktörü Fikri Tevfik'e açtık. Bugüne kadar bin- lerce şoför ve makinist yetiştiren Fikri Tevfik, bir acısna doku- nulmuş gibi hassasiyetle davrandı ve bu hususta haylı zamandanberi tetkikler yapmış oldüağunu anla- İ tarak bize şunlari söyledi: “«— Evet. Bugünlerde otomo- Faclatarın önüne masıl geçileceğini ( Devamı 9 une yüzde ) anlatan Fikri Teofik Mahkemede . Delilik Yapan Bir Suçlu İki Kişiyi Öldürmüş, Birini De Yaralamıştı Son Celsede Müddeiumumi, Ölüm Cezasına Çarpılmasını İstedi İzmir, 23 (Özel) — Ağır Ceza hak yerinde pehlivan Hasan adin- da bir adam muhakeme ediliyor. Pehlivan Hasan, metresini kıs- kandığı için iki kişiyi öldür mekten bir vatandaşı da yara lamaktan suçludur. Fakat suçlu , Hasan mahkemede daima delilik hareketleri yaparak muhakeme- nin sükünetini bozmaya yeltem- mektedir, Muhakemenin son celsesinde suğlu hakkında genel savamam * ukça (müddeiumumilik) iddinna- me serdedilecekti. Bunu bilen suçlu Hasan şarkı mırıldanmaya, 5 el ve ayaklarile suçlu yerinde davul çalmaya başlayınca hak yeri başkanı: — Hasan.. dinle.. bak müd- deiumumi iddiasını serdedecek, i dedi. Fakat suçlu bir solukta şu i cevabı verdi. — Topları» atıldığını duymi- yormusunuz. Ortalık yanıyor. Her İ tarafta yangın başladı. Vilâyet konağı yanacak. Brakın beni yan- gını söndüreyim, Genel savman Şevki Suner, bu yapmacık hareketlere ehemmiyet vermiyerek iddiasını serdetmiş; 4 Devamı 10 uncu yüzde ) Katil pehtivan Hasar Fransa Ve İngiltere Arazi Tadilâtına Hazırl... Cenevre, 33 (A.A) — Fransa ve İngiltere İtalya için Habeşistan- da ve icap eylediği takdirde Somali sahilinde (arazi tadilâti yapmıya hazır olduklarını boyan etmektedir- ler. İngiltere ve Fransa, kendi haklarına ve menfaatlarına riayet ve hürmet edilmek şartile İtalyanın Habaşlatanın o gelişmesinde özel bir ilgisi Barr kabule &made bulunuaktadırlar.