23 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

23 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

“İBRA LKİN GOZÜ HABRKINKULAĞI EHRALKINDİLİ ene 6 — No, 1847 Yazı işleri telefonu: — PAZARTESI — 23 EYLÜL Son Pösta İdare işleri telefonu: 20203 Fiatı 5 kuraş BeşlerKomıtesıYıneToplanıyor' Barış Ümitleri Canlandı İngiltere Yeni Teklifler Yap- mıya Hazırlanıyor,Fakat Bir' Yandan Da Tedbir Alıyor FransızGazetelerine Göre Korku Azalmıştır Afrlkaya giden Ialyan delikanlı- lari vapurda Londra, 22 (A. A.) — İItalya kabinesinin Beşler komitesi kara- rını reddeden son bildriği Üze- rine, dün öğleden — sonra hasıl olan acı hayret duygusu; akşam Italyanın verdiği menfi cevabın pazarlık kapılarını kapamadığını bildiren bazı Cenevre ve Roma haberleri Üüzerine biraz hafifle- miştir. Bu haberlere göre “temas Xesllmiş değildir.. Ve bundan sonra — İtalyan emellerine daha uygun yeni tekliflerde bulunmak, uluslar sosyetesine, yahut diğer devletlere düşen bir ödevdir.,, Beşler- komitesinin, Ttalyanın kabul edebileceği yeni teklifler hazırlıyabilmesi — şüpheli — telâkki edilmekle beraber, — Londrahfın, Habeş anlaşmazlığını düzeltebil- mek için bulunabilecek her türlü Amkânları — araştırmaya — dalma amâde olduğu, bu fırsattan İsti- fade edilerek ileri sürülmektedir. Beşler Toplanıyor Cenevre, 22 (A. A.) — Habeş cevabı. henüz gelmemiş ve İtal- Doğu İllerinde Islâhata Geçilirken . . Adliye Cephesinde Neler Yapılması İsteniliyor t Deniyor Ki : Halkın Adalet Aramak Yolunu Bıııtleştirmek Lâzımdır Ankara, 22 (Özel) — Tüze (Adliye) Bakanlığının Doğu ille- rinde yapmayı düşündüğü ulahat bakkında öğrendiklerimi birkaç gün önce bildirmiştim, — Salâbi- yeti, kaynaklardan öğrendiğime göre, Doğu illerinde 1slahat ya- pilirken Adli sahada başarılması lâzım ve gşart olarak Öne sürülen ası düşü- nülürken bu esaslar da göyle Baltılıyor: | — Halkın adalet aramak yolucu — basitleştirmek — lâzımdır. Bunun için de hukuk ve ceza ip lerini ayrı ayrı. mahkemelerden almak ve birleştirmek İcap eder. Genel olarak bir meselen'n ceza- yı mı, hukuku mu alâkadar ede- ceğini kestirmek bususunda güç- lük kargesında kalınmaktadır. ( Devamı 14 ümcü yüzde ) Doğu ÜUlerimizden Erszurumdan bir görünüş; Yarlksel bir eser ya delegesi Ba- T7 yon Aloizi Ro- madan talimat | beklemekte bu- ? lunmuş - oldu- ğ zımdın Beş'er - komitesi tek- — rar (pazartesi günü ( bugün ) toplanacaktır. Fransaya| gö- | re, Ümitler Yeniden İngtlizlere soğuk- Canlandı kanltlık — tavsiye Parls, 22 (A. eden Çembarlağı A, ) — Güzete- ler, Beşler komitesi önergelerinin Italya tarafından reddini, büyük başlıklarla yazıyorlar. Bunlardan bir çokları, şimdi barbi önleme- nin güç olacağını zannetmektedir- ler. Fakat basın ne kadar endişe — gösterirse — İtalyan — ce- vabının metni ve bu cevabın mülhem olduğu ruh, her türlü pa- zarlık ihtimallerinin ortadan kalk- madığını tahmin ettirmektedir. ( Devamı 6 imoi yüzde ) ' Âşık Mısınız ? || Seviyor Musunuz? Bugünden itibaren dördün- cü saylfada Teyxze'nin aş- ka ve evlenmeye dalr çok meraklı ve çok mühla yazılarını okuyunuz. Teyze bu mevzua ait dört beş yazı yazacaktır. Birinolsi bugün çıkmiştır. Ka Kaynar Zift İle Haşlandı ! Paket postanesinden lskeleyo doğru zift taşımakta olan amela Alinin üzerine bir teneke zift dökülmüş Ali yürü ve elleri yanarak yaralandığından hasta- neye kaldırılmıştır. Kiliste de Çarşaf Ve Peçe | Kalktı Kilis, (Özel) — Burada 15 eylülden itibaren peçelerin, 15 Kânunuevvelden İtibaren de çar- şafların kaldırılması kararlaştırı- mış ve ilân edilmiştir. Bu emre l uymıyanlardan bir liradan 50 lira- ya kadar para cezası alınacaktır. I Balkan atletizm müsabakalarına dün de devam edildi ve bütün birla- ellikleri Yunan atletleri kazandılar. Resimde neticeleri Fener stadında alkışlıyan misafir Yunan Bahriyelilerini görüyorsunuz. Sekizli zuncu sayfalarda zengin tafsilât vardır. ve doku- Bütün Bir Mahalle Yıktırılacak Mı ? Meşrutiyet Mahallesinin Arsaları Hükümetinmiş Buradaki Iki Yüz Kadar Evin Sahipleri Yanıp Yakılıyorlar Yıkılacağı söplenen evlerden birl Bir metre kadar genişlikte yamru yumru toprak bir - yol., Her iki tarafta çoğu teneke hîl.ı kulübemsi virâneler.. İrili ufa mahalle çocukları tozlar -içinde yuvarlanıyorlar. Pedavra bir ka- rıllu açık eşiğine çömelmiş bir ç ihtiyar nine konuşuyorlar : — Senelerden beri bahseder- Der, yapmazlardı. Fakat bu yıl muhakkakmış. — Bir sürü çocukla bu yaştan Dün Mazlâk yolunda yapılar otomobil yarışı sonra sokakta kalırsam ben na yaparım dostlar |. Yanlarına sokuldum ; — Buralarda ki evler yıktırılı- yormuş. Hangi — evler bunlar acaba ? — Evlâdım; biz de bunu konu- şuyorduk. Hangi evler olacak, İş- te şu gördüğün mahalle.. On gün kadar önce mühendisler geldiler, Ölçtüler, biçtiler, yazdılar. Sonra da bir polis memuru geldi; her kese birer küğıt imzalattı. O kâ- gıtlarda ( Ben evimi kendi elimle yıkacağım ) diye yazılıymış. Biz eva'z, yurtduz kalırsak ne yaparız?, (Meşrutiyet ) adı verilen bu mahallenin Ihlamur deresine doğ- ru kıvrıla, kıvrıla uzanan yolunda ilerliyorum, Teneke kaplı baraka- ların aralarına tek, tük - sıkıştırık mış beton veya tuğla birer, ikkk ger katlı yapılar mahallenin gü- zellik telâkkisile eğlenir gibi' du- rüyorlar. Bu yeni yapılardan birinde bir çok erkeklerin otur- duklarını görerek içeri giriyorum. Burası yuvarlak beyaz sıvalı, te- miz bir kahve,, Konuşmalara ku- ( Devamı 12 inci yüzde Facia İle Biten Yarış! müthiş bir facla ile metiselöndi. Samiye Burhan Cehi 'ia etomobili eğaca çarpıp purçalandı, kendisi de çok ağır yaralandı, tsfsilât (5) inci seyfadadır.