23 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 S.—h NA!'.IKŞ.HHEI!DE (GÖRDÜKLERİMİZ Bir Gönül Meselesi İki genç kız, birib'rlerinden davacı olarak mahkemeye baştur- mak Üzeredirler. Ikisi da güzel, ik'si de sevimli.. Hem biribirleri'e çocukluklarındanberi arkadaş imiş- ler, Fakat araya giren bir gönül işi bu dostluğu düşmaalığa çevir- miş, Bakınız mesele nasıl: Iki genç kız her zaman bera- ber geziyorlar. Yine bir gün be- raberce bir akşam geziatisi yapar- larken çapkın bir delikanlı peş- lerine takılıyor. Genç kızlar bu delikanlıyı sevim'i ve muhayyele- lerinde yaşayan tipe uygun bulu- yorlar, Biribirlerine diyorlar ki: — Bu genç erkek hangimize gönül bağlarsa 0, mes'ut olsun. Diğeri de kader'ne küssün, başka kısmet arasın.. Bu şekli her ikisi de kabul ediyorlar. Ve hemen o anda arkalarına dönüp genç er- keğe soruyorlar: — Maksadınız nedir? — İIkinizden birile evlenmek. — Hangimizlen ?.. Delikanlı sarışını tercih edi- yor. Teferrüatı sonra kararlaş- tırmak Üzere ayrılıyorlar. Fakat İki akşam sonra seçilen sarışın kız delikanlı ile arkadaşını ko- nuşurlarken yakalamaz mı |.. İşte asıl facın burada başlıyor. Sarı- şın kız. arkadaşına sorüyor : — Niçin sözünde durmadın? — Kabahat bende değil. Bu erkek geldi, ancak benimle mes'ut olabileceğini söyledi. Delikanlıya soruyor; © da şu cevabı veriyor: — Arkadaşın geldi. Benl sen- den çok fazla sevdiğini, seninle evlenirsem — hayatının mahvola- cağını bildirdi. Genç Kız delikanlıya Inanıyor ve arkadaşına dönüp: — Yazık sana diyor; saadeti- mi kıskandın değil mi? İ Ve 'bu hâdise aralarında derin bir uçurum açıyor. İşin garibi, delikanlı da zaten sözünde sa- miml değilmiş; maksadı — gönül eğlendirmekmiş. Bigada Dükkân Satışı Biga (Özel) — Evkaf yangın- da dükkânsız kalanlara bir yar- dım olmak üzere Biga çarşısında Evkafa ait otuz kadar dükkânı çıkarmıştır. Bunlar 300 S00 lira arasında satı- Bir Doktorun Günlük Pazartesi Notlarından (*) Gebelik Kusmaları Bir hasta müracaat etti. Sabah- Tarı uyandığı zaman — bulantı. gel- diğinden ve kahvaltıdada başlanan muannit kusmalar. p olduğunu anlattı. İki aylık hamil (gebelik) halinde olan ve ilk çocuğunu taşıyan bu hanım çok zayıftı. Fakatı 1 — Ciğerleri sağlamdı. 2 — Kalbi sağlamdı. 3 — Midesinde uzvi bir hastalık yoktu. 4 — Barsakları İyi Işliyordu. Kusmaları lâvman suretile bromür sülüsyonları vererek durdurdum. Taze İncir günde 2 kile yemesini tenbih ettim. (Firin likit) verdim. İştihası açıldı kusmalar durdu ve şüphesiz Kem anne ve hem de müstakbel çocuk istifade etti. — aai () Ba aetları kesip saklayınız, yabat bir a.biülme yapıştırıp kolleksiyon yapır maz. Sıkıntı tamanınızda bu - notlür bir dester gibi imdadınıza — yotişebilir. SON POSTA 23 Ey;;fıl Geliboluda Bağ Alemleri Başladı ' Gelibolu, (Özel) — Gelibo- luda bağ eğlentileri başlamıştır. Eu mevsim Gel.bolunun en güzel mevsimidir. Harman işleri bitmiş- tir. Üzümün çoğu satılmıştır. Şim- di artık eğlenti mevsimi başla- mıştır. Pazar günleri bağlar dolup dolup boşalmaktadır. Kasabada ne kadar otomobil, beygir ve öküz arabası varsa pazar günleri bağ- lara insan taşımaktadır. Bağlara gidemiyenler bile Havuzlar deni- len mesirelere giderek eğlenmek- tedirler. Dönüş pek güzel olmak- Kıracabeylılor Kurtuluş Bayramlarını Büyük Gösterilerle Kutluladılar Karacabey, (Özel) — Karaca- beyliler kurtuluş bayramını pek büyük gösterilerle kutlulamışlar- dır. Törende Karacabeyin kurtu- luşu canlı bir şekilde kutlulanmış, kasabaya Önce asker,sonra da efeler girmişler, —müfreze — kumandanı atından inerek siyahlara bürün- müş olan bir kızın üzerindeki siyah tülü atmış, bu sırada istik- Tâl marşı çalınmıştır. Bundan sonra söylevler söylenmiş, törene son verilmiş, akşama kadar şenlik yapılmıştır. Gece'eyin de fener alayı yapılmış, uray tarafından bir balo verilmiştir. Arapkırde Agın Köyü Arıpllı (Özel) — Osman- paşa ve Hekemet dağları arasın- da kurulmuş, 350 evli ve 1640 nüfuslu şirin bir köy olan Ağın köyü, Üzüm, nar ve ipek yetiiş- tirmekle Ün almıştır. Köyün ara- zisini Erkekandırı ve Hozakpur çayları sular. Dörtte üçü okuyup yazan ohali ipekçilik ve bağcılıkla uğraşmaktadır. Köyde tam devreli bir ilk okulu ve içinde her gazetenin okunduğu birde köy odası vardır. Akşehirde Şahir Hamamı Geliboludan bir görünüş ta ve sanki sözleşilmiş gibi sayısı 150 yı geçen — arabalar birbiri ardısıra hep bir arada şehre dön- mektedirler. Otomobiller de aynı vaziyette- Adapazar Avcılarının Ş lonı Adapazarı (Özel) — Avcılar Kulübü Türk Ticaret Bankası Fabrikası bahçesinde — mükellef bir ziyafet vermiştir. Ziyafette sadece av etinden yemekler Ik- ram edilmiştir. Bu ziyafette şehrin bütün İleri gelen memurları ve güzideler bulunmuştur. Avcılar kulübünün musiki kolu da güzel bir muzik şöleni vermiştir. Çanpazar Frengi Doktorluğu Biga, (Özel) — Çanpazar na- hiye merkezindeki frengl müca- dele doktorluğu kaldırılmış, mec- burt tedaviye tabi hastalar Biga Akşehir(Özel) —Uray Gâvur ha| hükümet doktoruna devredilmiş- mamı denilen hamamı satın almış, ramir ettirmiş, ssri bithale koymuş ve 1500 liraya kiralamıştır. Hamama Şehir Hamamı adı verilmiştir. Antalya Borsasında Bir Ayda Satılan Zahire Yekünu Antalya, ( Özel) — Antalya borsasında bir ay içinde yüz para ile 3 kuruş 30 para arasında 310 ve 1,605 kilo buğday, 3,5 kuruştan 17,763 kilo arpa, 12 kuruştan 7590 kilo susam, 3,5 kuruşla 4 kuruş arasında 225 363 kilo yulaf satılmıştır. Akşehirde Hastane Akşehir (Özel) — Uray ta- rafından Hıdırlıkta bir memleket hastanesi yapılması kararlaştırıl- mıştır. Hıdirlik Akşehirin su ve hava itibarile en güzel yeridir. Bigadan Almanyaya Bakla Satışı Biga, (Özel) — Bugünlerde buradan Almanyaya önemli mik- tarda bakla ve yulaf sevkiyatı yapılmaktadır. tir. Fakat bu çok güç olmaktadır. Çünkü kazaya 12 saat uzakta köyler — vardır.. Bu köylerdeki hastalar baftada iki gün şırıngaya gelme, iki gün de köye dönme için haftanın dört gününü heder etmek — mecburiyetinde bırakıl- mışlardır, hükümet dokterunun bazı günler :Inınııqlıudı gitmesi de İcap ederse bu dört gün allıya da çıkacaktır. Son Posta İLÂN FİATLARI 1 — Gazetenin esas — yazısile bir sütünun iki satırı bir (santim ) sayılır. $ — BSaylfasına göre bir san- timin ilân fiatı şunlardırı W 100/ 60 | 30 Krş | Krg. | Krş, 8 — Bir santimde vasati (8) kelime vardır. 4 —İnce ve kalıa - yazılar tutacakları yere — göre santimle ölçülür. dır. Fakat bunlar süratli vasıta- lar olduğu için bağlardan geç hareket etmekle beraber yarı yolda arabaları geçmekte ve şeh- re daha evvel gınııık!ıdlrlır Karamanda Bu Yıl Kavun Karpuz Çok Bol Karaman (Özel) — Belediye- zİn tesis ettiği fidanlık önümüz- deki ilkbahardan itlbaren halka fidan tevziine başlayacaktır. Buyıl burada kavun ve karpuz pek boldur. Son 20 gün içinde Ada- na, Mersin ve Tarsusa 60 vagon kavan ve karpuz gönderilmiştir. Mahsulün toptan kilosu 60 pa- raya satılmaktadır, Eskişehir Adliye Binası Eskişehir, ( Özel ) Temyiz mahkemesinin boşalttığı binaya adliye ve icra daireleri taşınmıştır. Kiırşehir Bayın- dırlaştırılıyor Kırşehir, ( Özel) — Mevsim sonu dolayısile Bayındırlık çalış- maları hızlandırılmıştır. Bir iki ay önce yıktırılarak yeniden yapı- masına başlanılan çarşının yakın- da biteceği anlaşılmaktadır. Dün vilâyet konağının temelleri atıl. mıştır. Bugün de belediyenin yap- tırmakta olduğu dükküânların te- mel atma töreni yapılmıştır. ya- kında Halkevinin de yapılmasına başlanacaktır. Yol inşaatı da hızlı bir şekilde devam etmektedir, Şehir dahilinde bütün binalar beyaza boyanmıştır. 600 yıldan beri en küçük bayın- dırlık hareketine hasret çeken Kırşehirliler de bu hızlı çalışmaya aya ııydurıııu.lırdıı Evlerini yeni yapıların güzelli imrenerek güzelleştirmekt ır. Karamanda Mestat Köylü Karaman, ( Özel ) — Mestat köyü Karamanın en kalabalık köylerinden biridir. Köyün ba; ları çok verimlidir. Bunun köyde pekmezcilik İleri h Köyde üç sınıfl bir lm vardır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczaneler gun- lardır: Küçükpazar (H. Hüsnü Alemdar (Cağaloğlu), Beyazit (Sıtkı), Şeh- zadebaşı (Hamdi), Fener (Emilyadi), Aksaray (Zıya Nuri), Korağümrük (Arif), Şehremini (Nâzım), Kadıköy (Faik İskender ve Namık), Samatya (Teofilos), — Bakırköy — (İstepan), Beşiktaş (Rıza), Sarıyer (Osman), Hasköy (Halk), Kasımpaşa(Merkez Büyükada (Şinasi), leybeli (Yusuf), Üsküdar (Merkez), Eminönü (Hüanü Haydar), Şişli (Şark Merköz), Be- ğla (Matkoviç, Kamal), Galata Üterküz) 8 HİŞLERİN Kiminle Evlenmeli Kiminle Evlenmemeli ? Bügünden itibaren aşka ve evlenmeye — dair — kızlarımızı uyandıracak bir sırnı yozıya başlıyorum. —Bunları dikkatle okuyunuz. Uzün — tetkik ve teorübelerden sonra - edinilmiş kansatler, ve bulunmuş bakle katlerle karşılaşacaksınır. x» Bir hayat arkadaşı seçme İşine de bir kadının insiyakı, erke- ğginkinden kuvvetlidir. Kadın bu işte cinsl arzunun daha az esi- ridir. Hüsne daha az mağlüp olur. Ö, herşeyi daha vazih ve daha açık görür. Eşyanin renginl ve şeklini değiştiren gözlük kuk- lanmaz. Fakat iki şey onun gözünü kapayabiliri Gurur ve telkin HNlüfat kadının ayaklarını yere den sökmeye kâfidir. O vakit ka- 'gisl de beraber söner, isteğinin — şiddeti onu hipnotize etmiştir. Sevgiyl otomatikman iade eder, Sevilince sevildiğini zanneder, Hakikatta sevgi kalbinde yıı etmiş değildir. Olgun bir kıdııı gerek vücute ça, gerek hıyıcıneı olgun bir kadın şöyle bir koca arar: Bir adam ki beşte Üç çocuk, beşte bir arkadaş, beşte bir efendi ve âmir, ve beşte beş âşık. Bir er- kek ki ona zaman zaman bir baba bir hâmi, bir arkadaş ve şefakat isteyen bir çocuk. Ve nihayet bir âşık olsun. Hiçbir erkek bütün bu şartaarı cami değildir. Hiçbir kadında da bütün bu arzular ahenkli bir şe- kilde toplanmış değildir. bazıları beşte beş erkek, bazıları beşte beş çocuk, bazıları beşte beş âşık ararlar. Bu megselede sizin yapacağınız şey, bu şartlara göre kendi kyılş nınızi tetkik ve (oıpll etmektir: dereceye kadar kızkardeş, anne, çocuk, Aşık veya hepsini birden olmak istersiniz. Erkeğin de bu ihtiyaçlarını — düşünün ve ikisl arasında bir ahenk vücude ge- getirmiye çılıııı. Evhımğlılı adam hakkında gu dört m* öğrenmiye çalışın : 1-— ve merziyet- leri ııdlr? Maddi ve manevi sahada bir kusuru veya meziyeti varsa, bunu en iyi ailesi hakkın- da yapacağınız tahkikatla öğre- nebilirsiniz. 2 — Ailesindeki kadınların onun sözlerine erkek gibi ehem- miyet verip vermediklerini tetkik ıılıılı. — Anasına ı kızkar- doılıı cılı bağlı mı 4 — Ondun yı * hnıııı kendinizi uydunblluoc sözüne ehem- ılyıi vermedikleri erkekle M:lıı veyıhlâıkudo- ook bağlı #erkekle ıını — Kendisini her vakit, her işte lııldı gören erkekle 4--Başkalarının kendi hakkındasöy lıdlklıılıi mek İsteyen erkekle çocuk isteyen erkekle 6 — Mııınıı. sinsi ve kıskanç erkekle 7 — Sinirli erkekle Şı ırhklo'lı evlenmeyin: — Kadınların, * Evlilik için size basit bir reçetet: Zevklerde benzerlik, tabiat- lerde ayrılık. Yalnız cist arzuya dayanarak yapılan bir izdivaç, harçsız tuğla İle ev yapmaya benzer, Zevkler de boenserlik )ıplım çlııınloııdıır. v D