23 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Saşfa -— Halkın Sesti l - SON POSTA Eyltl 23 HABERLER —| C Tem) DAHİLİ Çocuklar Ne Olmak İstiyorlar ? Mekteplerde yeni yıl tedrisatına birkaç gün sonra baş'anacaktır. Biz bu münasebetle çocukları- mizin hangi meslekleri seçmek iatediklerini öğrenmeyi faydalı bulduk ve bugün de çocukları- mızla konuştuk. Yarının büyük- leri bize gu cevapları verdiler: Süheylâ (Nuruosmaniye cad- desi i-17 numarada ) — Ben daha İlkmektebi - bitirme- dim ki,. Dayım beni doktor yapmak lstiyor, Büyüyüp llseyi bitirdiğim zaman kimbilir ne olmak istiyeceğim. Fakat benim kaptanlıkta çok hevesim var. Denize bayılıyorum. * Yıldız ( Beykozda 14 yaşın- da bir ilkmektep talebesi ) — Bıbam, seni ille de tüccar yapa- cağım diyor. Ban de, hiç kızlar tüc- car olur mu - diyorum. Anneme sor- dum, artık kızlar her iş yapıyorlar, ticaret de yapacaklar diyor. Amma bana — sorarsanız marangoz - olmak letiyorum. * Hüseyin Akyar ( Örtamekte- bin lik sınıfında, 15 yaşında ) — Benim — muallimlikte çok heve- sim var, Ders okutmıya bayılıyorum. Zaten iİlkmektebin son sınıfında arka« daşlarımı hep derse çalıştırır, mual- Himin anlattıklarını — teneffilslerde onlara tekrar ederdim, Muallimlik gok güzel bir meslek, * Kamal Canköy ( Ortmektebi bu yıl bitirmiş ) — Ben elektrik mühendisi olaca- gım, Babam — anlatıyor: -Avrupada eloktrik mühendisleri çok para kaza- nıyormuş. Şimdi bizim memlekette elektrikçilik çok geçiyor. ,4 Rüştü ( Lisenin lik sınıfına yeni yazılmış 17 yaşında ) — Azker olacağım. Liseyi bitirlace Harbiye Mektebine gireceğim. Babam askerleri, zabitleri çok seviyor. Yur- den müdafansı için zabite çok ihtiyaç var. * Recep Coşar (Lisenin son sınıfında ) — Henüz bir karar vermiş deği- lim. Fakat su mühendisi, yahut şimen- difer mühendisi olmak istiyorum, Bir de aklımdan doktor olmak - geçiyor, amma doktorluk çok zor. Herşeyden evvel vlcdani bir mesele, Hasta bak« mak, onu İyi etmek o kadar güç ki, Geçen sene bir ay hastanede yattım da doktorluğun ne kadar güç bir meslek olduğunu anladım. Süt Pastörize Işi Için Âletler Getirilecek Yenl süt talimatnamesinin tat- biki birçok güçlüklerle karşılan- dığından ötürü geri kalmaktadır. Pastörize süt için cihazların geti- rilebilmesi, elde mevcut âletlerin ıslahı ve mandıraların da — yeni ta'imatnameye göre tadil edilmesi için, bir mühlet verileceklir. Bu iş için belediyede, blir :ıo_plıun yapılması beklenilmekte- ur. — Edebiyat ile miderin sıkı alâkası varmış, diyorlar, Hasan Beyl. Muhiddin Üstündağ Söz- Verdi : Otomobillerin Belediye Vergisi Azaltılacak Şoförler Cemiyetinin Kasası Niçin Bomboştur, O Da Anlaşıldı Üç bin üyesi olduğu ve bu #yelerin yükümlerini hesap edince kasasında en azdan 150 bin lira bulunması icap ettiği, fakat bı- klunmadığı yazılan şoförler ve oto- mobilciler cemiyeti bize bu duru- mu izah eder mahiyette bir mek- tup göndermiştir. Ancak kurşun kalemle yazılan bu mektupta ne İmza, ne de cemiyetin damgası yoktur. Şoförler Cemiyetinin du- rumu hakkında malümat almak ve nereden geldiği bilinmeyey bu mektup muhteviyatının doğru olup olmadığını öğrenmek için. cemi- yetin genel sekreteri eski mülkiye müfettişi Aziz Namiye başvurduk. Aziz Nami bize dedi ki: — Yarzılarımızda hakikat var- dir. Fakat esnaftan - âidatlarını ancak belediyenin umum! yokla- ması sırasında almak mümkün olabiliyor. Çünkü esnaf kazana- miyor, hattâ bazısının muayeneye gitmesi için Aalacağı vesikanın parasını biz cemiyet kasasından veriyoruz. Esnaf çok ağır olan belediye vergisini de ödeyemiyor. Belediye âidat olarak alacağı pa- ranın yüzde yirmi beşini masraf ettiği halde yine tahsilât yapa- mıiyor, esnaftan belediye borçla- tını ödeye bilenlerin sayısı yüzde yirmiyi bile bulmuyor. Belediye Vergileri Esnafın bu dar durumunu çok yakından bilen ve dertlerimizi can kulağile dinleyen İlbay Mu- hiddin — Üstündağ, önümüzdeki yılda taksi otomobilleri belediye rusumunu İndirmey söz verdi. Şoförler böyle dar bir durumda iken onlardan cemiyet için âidat tahsiline kalkışmak onları büsbü- tün ezrmek demek olacaktır. Bu yüzdendir. ki cemiyet kasasında ancak cemiyeti Idameye yetecek para bulunabilmektedir. C. Halk prtisi bu işi Ünemle göz Öönüne almıştır.. Cemiyetin osnaf — üzerindeki mürakabesini teyit edecek ve eshafı daha ge- niş refaha kavuşturacak tedbirler almak üzeredir. Yeni Seçim Yeni Idare heyeti İntihabı da yakında yapılacaktır. Bu intihapta essafın can sevgisini kazanmış, lekesiz, iş alanında kuvvetli şah- siyetler iş başına getirileceklerdir. Umuyoruz ki bu yeni idare hey- l *« Büyük şairlerimizden biri,. Nüfusumuz Artmıştır Nüfasumuzun arttığıma — şüphe yok. Ancak nmerelerde ne kadar arttı? En çok hangi yerlerde arttı? Niçin başka yerlerimizde bu ka- dar artımadı? Çok artân yerde ne war ki ötede yok? Olmiyan yer- lerde bunu yaratamaz mıyız? ||1ıı bir sürü sorguki bunlari ancakı 20 İlkteşrin Pazar Günü yapılacak olan genel nüfun sa- yımı halledecektir. Liselerde Öğrelmen İhtiyacı Bu yıl, Lise ve Orta okulla- rın durumu Üstünde yapılan son incelemelerden — sonra — alınan kararlar, hiçbir talebenin açıkta kalmamasını — tamamen — temin ettikten başka, okullarda talebe izdihamının da önüne geçlimİştir. Okul Direktörler, kendi mektep lerinin, talebe, öğretmen ve ders- hane dürumlarını ve ihtiyaçlarını ren mufassal birer dosyayı ültür Direktörlüğüne vermişlerdir. Kültür Direktör vekili Mehmet Emin bu akşam, bu aları Ankaraya götürecek ndoB.ı'lu- lıkla bu hususta lâzımgelen temas- ları yaparak, bilhassa öğretmen ve tahssat işlerini kesin bir sonuca bağlayacaktır. Fakat öğretmen ihtiyacının tamamlanması, bazı güçlüklere yol açacak gibi sanılıyor. Arkada,;mî Öldüren Adam Ağırceza Mahkemesinde Hesap Veriyor Yüzü de saçları kadar sanşın, kesik bıyıklı, yirmi beşlik bir gençi — Kasımpaşalı Muharrem. Adam öldürmek suçü ile Ağır cezada muhakemesi — yapılıyor. Halil adında bir arkadaşını bir akşam Üstü Kasımpaşa iskelesin- de iki kama darbesiyle yere seri- vermiş. Fakat, iddialara göre, bu işin bir de iİçyüzü var: Mubarrem, adı. Melek olan bir- kadının beş senelik kocasıdır. Bir de çocukları vardır. Muhar- rem günün birinde, Halil denen bir gençle arkadaş olur. Aramıra beraber yeyip içmeye başlarlar. Bir ziyafet gecesi yine beraberce eğlenirlerken Halilin Meleğe karşı vaziyeti değişiyor. Az zaman sonra da Melek, kocasının arkadaşı Halile kaçıyor. Muharrem bu haldan muztarıptir. Karısına baş- vuruyor, Halile yalvarıyor, fayda yok. Bir akşam iskele yanında Melekle Halili kolkola gezerler- ken görünce dayanamıyor, yan- larına yaklaşarak: — Yapma Halill.. Karımı ver bana.. Diyor. Fakat Halil aksi eti işe başladıktan sonra cemiyet İşleri yoluna girecektir. Şoförlerin cemiyetten sızlama- Jarını haklı görmek Jâzımdır. Ben yedi yıldanberi bu çocukların dertleri ile meşgulüm, Müanlesef itiraf etmek Iâzımdırk! cemiyet onlara faydalı olamamıştır. Bu Beferki intihaptan sonra cemiyet, bu çocuklarm çok bakltı dileklerini yerine getirirse büyük bir züm- renin dertlerine mihayet vermiş olacaktır. ,, Ola Hasen EB. Diyor . “Bazı eserleri yazdıktan sonra, kendimde bütün bir kuzu yiyecek kadar iştiha buluyorum.. ,, dedi, ı iddlada bulununca hadise kavga- ya çevriliveriyor ve vak'a cina- yetle neticeleniyor. Muharrem mahkeme huzurun- da diyor ki: — Karım hamileydi. Halil kendisini ayarimış; “bana kaç çocuğu da doktorlara aldıralım.,, Demiş. Ben bunu duyunca çok fena oldum. Birkaç gün sonra karım Halile kaçtı. Beon de mu- hakemeye her ikisi aleyhinde istida verdim. O akşam karşı- laştığımız — vakit Halil yakama sarılıp: — Sen bizi mahkemeye ver- mişsin, geri alacaksın diye zor- lamaya başladı. Ben zaten onları kolkola görünce Üzüntü içinde kalmıştım ve yanımda — biçak vardı. Nasıl oldu bilmem, iki sa- niye içinde onu yere serilmiş gördüm demek ki vurmuşum.. Şahitler dinlendi. Herbiri bil- diklerini anlattılar. Suçlu hiçbir şahidin sözüne — itiraz — etmedi. Müddeiuraumi (vak'ayı blzzat gö- ren Meleğin çağrılarak — dinlen- mesini İstedi. Mahkeme bu talebi kabul ederek duruşmayı başka güne bıraktı. İtfaiyenin Töreni İstanbul - itfaiyesinin 13 üncü kuru'uş — yıldönümü önümüzdeki cumartesi günü büyük bir törenle kutlulanacaktır. Bunun Için bütün bazırlıklar yapılmış, zengin bir program hazırlanmıştır. Bir iki Satırla Narh Komisyonu Belediyedeki ekmek narh kos misyonu bugün toplanacak, buğ- iıhwalyıtım yeniden tesbit ede- * * * Yurtda incelemeler Egede ve Orta Anadoluda tetkik gezileri yapan ulusal Türk Talebe Birliği heyeti şehrimize' dönmüştür. * » * Sovyet Misafirler Sayın misafirlerimiz. Sovyet Endüstri — mütehassısları — bugün Odesa yoluyla Moskovaya döne- ceklerdir. * * * Evkaf işleri Bursada incelemeler yapıp şeh« rimize gelen Evkaf Genel direk- törü Fahrettin, bir kaç gün sonra Ankaraya gidecektir. x * * Terkos Suyu Belediye Sular idaresi şehre verilen Terkos suyunun günlük, mikdarını çoğaltmak için çalış maktadır. * * * Liste Harici Müşterilerden ellerindeki tag« dikli fiyat listeleri haricinde fazla para alan kahve. lokanta ve ga« zino sahipleri tecziye edilmektedir. » * * Liselörde Lise ve Orta mekteplere be- dava alınacak olan yatı talebesls, ıiıd"inllhınlın bugün başlamak« tadır. ? B Nİ Y Dilencilik Yapanlar Son günlerde sokaklarda kaç dilenci yakalanmış, hepsi mahkemeye vıdl*ınlçdı'.. * Sebze, Meyva Mevsim geçmekte olduğu için Sebze hâline gelen meyva ve seb« ze mikdarı geçen haftalara hlse betle azalmıştır. ö : cit d Üniversitede Üniversite fakültelerinde tale. be yazımı devam etmektedir. Son günlerde müracaatlar çoğalmıştır. * * » Sokakların Temizliği Belediye cadde ve sokakların daha iyi temizlenmesi için yeniden bazı tedbirler alacak, sokaklara öteberi atılmaması da temin olu- nacaktır. * * * Hırsızlıklar Son 24 saatte bir kaç hırsıze lik olmuş, suçluların hepsi ele geçmiş, çalınan mallar da bulune muştur. * * * Bozuk Ölçüler Zabıta, ayarsız ve bozuk Biçü kullananları yakalıyarak mahke« meye vermektedir. Son günlerde bir kaç kişi yakalanmıştır. * * * Geri Dönlüyorlar Yaz için sayfiye yerlerine gt denler, mevsim geçtiği için Istane bul tarafındaki evlerine geri döne miye başlamışlardır. ; Hasan B. — Doğru söylemiş! Mide ile edebiyatın alâkası olmasa idi, zamanlarda edebiyatımız. bu kadar ve- rimsiz, bu derece cılız olur mu İdi? —