24 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

24 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

ama M-9-03$ Kara Ali Amerikaya Gitti “ Dünya Şampiyonluğu Kemeri Ünlü Bir Güreş Memleketi Olan Türkiyeye Yaraşır , Hava Kurumu çıkarına yapılan Di- bark Mehmet - Mülâyim maçından sonra profesyonel (güreşçiler arasın» daki iddis birdenbire gevşedi ve Mü- İâyim bir gün Romanya yolile Avru- paya gitti. Türkiye başpehlivani Ka- ra Alinin de Mülâyimin arasından ve birkaç gün sonra Avrupaya gideceği söyleniyordu? Doğrusu da Türkiye başpehlivanlığına, nisbetli vücudün- deki kuvvet ve karakterindeki dürüst sportmenlikle en fazla Jâyik olan Ka- ra Ali, Avrupada en fâzla iş görebi- lecek “Türk pehlivanlarından bir Aradan günler geçtiği halde Kara Ali Mülâyimi takip etmedi. Fakat bu ara da Kara Ali ile daha yakından tanış- mak fırsatını bulan Dinarı Mehmet, Kara Alinin Amerikada Türkün kuv- vetini hakkiyle gösterecek bir pehli- van olduğuna kanaat getirerek Ame- rikadaki tanıdıkları ile muhabereye girişti. Bir yandan da müsbet cevap gelince Amerikaya gitmek üzere baş- pehlivarın muvafakatini aldı. Nihayet Dinarlı Mehmet ve Kara Ali Cuma günü limarımızdan kalkan İtalyan bandıralı Citti di Bari vapn- rile Amerikaya doğru hareket ettiler, Hareketlerinden bir gün evvel biz kendilerile Topspor mecmuasının ida rehanesinde görüştük. Iki pehlivana güzel seyahatler dileyerek Amerika» da, bilhassa Cim Londosla karşılaş- mak kabil olursa muvaffakiyetler te- raennisinde bulunduk, Kara Ali: — Bir vakit Eğref Şefik, Cim Lon- &osla İstanbulda | karşılaşmaklığım işini ilk önce ortaya atmıştı. Burada olmadı, inşallah Amerikada olur, de- di. Sonra ilâve etti: — Benim için çok ve iyi yazan Eş- rel Şefiği, Dinarlı için ayni şekilde hareket eden Talât Mithatı ve bunla- rın arkadaşlarını, anayurddan çok W- zaklarda da unutmamıza imkân yok- tur. Kısacası Amerikada ne yaparsak ilkönce yaltız “Tan” ile (Top) a ya- gacağız. Ve umarız ki sevinçli habere ler vereceğiz. »çıksn “Top” mecmuasında Ka ra Ali'ile Dinarı Mehnbeğin hareket- lerine ait çıkan yazıyı bu vesile ile aşağıya alıyoruz: “Dinarlı Mehmetle beraber bu defa Kara Ali de Amerika yolund. “İki pehlivan cuma günü öğleden evvel limanımızdan kalkan Citti di Bari isimli İtalyan vapurile Venediğe müteveccihen memleketimizden ayrıl mışlardır. Dinarlı Mehmet burada müddet içinde pehlivanlarla yaptığı temaslar neticesinde Kara Alinin kıy» metini yakından tanımış ve dünya ser best güreş şampiyonluğunu alına yo- lundaki çalışmada Kara Alinin büyük bir rol oynayacağına kanaat getirerek keyfiyeti Amerikadaki alâkadarlara yazmıştır. “Amerikadan gelen müsbet cevap üzerine iki pehlivan yol hazırlıkları yapmışlar," Kera Ali Bandırmaya iki saat mesafede olan Erikli köyüne gi- derek çoluk çocuğiyle, Dinarlı Meh- met te Karacabeydeki ailesile vedalaş mışlardır. “Pehlivanlar hareketlerinden bir gün evvel Topa allaha gelmi 'er ve idarehanemizde a uzun boylu görüşmür! “Bu konuşmalar esnasında Dinarii Mehmet demiştir ki: *— Mülâyimle hazırlresız yette çıkarak mağlüp olduktan sonra bir revanş yapılır man yaparken Kara Alinin yüksek kıymetini yakından tanıdım, Mülâyi- aaa am | TesLiâLer l *T.1.C. 1 Istanbul Bölgesi Baş- kanlığından: Kurumumuz ile mukavelesini yeni- lemiyen Taksim Stadyomunun mütte fiklik sıfatının kaldırıldığı ve birleşik klüplerimizle idmancılarımızın bu Stadda müsabaka ve idman yapmak- tan menedildikleri ilân olunur. * T.İ. C.1. Eskrim Federasyo- mundan: 1 — 28 Rylül 935 Cumartesi günü sast 15 da Taksimde Dağerlrk Klübü salonunda Kılıç, Flore, E) takalar birinci, ikinci ve üçüncüleri- nin iştirakile Türkiye birincilik müsa bakası yapılacaktır. 2 — Bu seçmelerde derece alanlar 15 günlük çalışmadan sonra milli Es- krim takımını teşkil eden evvelki s€- nelerin birinci ve ikincilerile yapıla cak ikinci müsabakadan sonra Rus ta kımma karşı çıkacak milli takımımız seçilecektir. 3 — Birincilik müsabakalarında baş hakemliği misafir Yunan atletleri ka- file reisi Eskrimör Kaymakam Kos - | #antin Botasis ile Romen Atletirm fe- derasyonu fahri reisi Botrescu tara fından ifa edileceği tebliğ olunur. unazladığa ümidiyle antren- | | de olduğundan sporcunun bizzat ha- mi her defasında kolayca yenen baş- pehlivanda bükülmez bir kol, yenil - mez bir kuvvet ver... Amerikada din» ya şampiyonluğuna yükselmek için karşılaştığım — pehlivanlar arasında böylesine pek rastlamadım desem doğ ruyu söylemiş olurum, Ali bir de ser- best güreşin girdisini çıktısını öğre- nince Aman Allah... Kim dayanacak bakalım ona. “Bu sözleri gülerek dinleyen Kara Ali de demiştir ki: “— Dünya serbest güreş başpehli- vanlığı ber milletten ziyade bize ya- raşır Yunanlının belindeki kemer tece nice zamanlardan beri güreş memle- keti olan Türkiyenin pehlivanlarında olmamalı mıdır? Allahın yardımile Dinarlı da, ben de bu yolda çalışaca- ğız. Memlekete yüzümüzün akiyle ve şampiyonluk hediyesiyle dönmeğe bakacağız. Allah yardımcımız olsun.,, Haydi bakalım... Muvaifakıyetler Rus Maçlarına Hazırlık Hatlar arasında anlaşma kurabilirsek iyi oyun çıkarmamıza hiç bir engel yoktur Muhakkak ki geç kaldık. Fakat bu her işte böyledir. Olimpiyatlara atlet- lerimizi hazırlamakta da geç kaldık. Geç kalmasaydık daha iyi neticeler alınacağına dair anlayanların sözleri- ne yanıp yakılmalarına bakarak diye biliriz ki daha erken başlasaydık daha iyi netice alırdık. Bununla beraber yirmi beş kadar #utbolcünün kampa sokularak sıkı bir şekilde çalıştırılması bir iki güne ka- dar bir emri vâki haline geliyor ve insan derin bir nefes alabiliyor, Maç tarihi olan 13 ve 15 İlkteşrin ile kam pa girme günü olan 23 Eylül arasın- daki 20 günlük kısa bir müddette âzçok istifade edilecektir. Avrupada çok iyi neticeler aldıkla- fını okuduğumuz Rus futbolcüleri ile senelerdenberi müsabaka temasları yaptığımız için hem onlar bizim hem de biz onların futbol kalitemiz hak- kında iyi malümat sahibiyiz. Bu bil giye göre bizim başlıca noksanımız nefes kabiliyerimizdir. Onların nok « sonlarına gelince; bunu yirmi gün da- ha sabrederek sahada tesbit etmeği daha muvafık buluyorum. Başlıca noksan diye saydığım nefes #aoiiyetini yirmi. günde artırmak, mükemmel bir hale getirmenin imkân siz birşey olduğunu takdir için, spor- dan anlar olmağa bile hacet yoktur. Ancak: biz bu işte geç kaldığımız için her ne olursa olsun mümkün olan is- tfadeyi temin edelim fikrile hareke- te mecburuz. Futbolcülerin hemen hemen hepsi de antrene bir haldedir. ler. Fekat bu anform bir halde olduk- Tarmı ifade etmez. Geçen seneden beri çok fazla müsabaka yaptıkları i- çin belki de sürantrene bir haldedir. ler. Futbolcülerimizi kampa almakla on lara yirmi gün gibi kısa bir müddette söylemeğe değer fazla bir nefes kabi liyeti kazandıramıyacağımıza inan- makla beraber bu hususta kamptan en büyük istifademiz çocukları toplu bir halde bulundurarak birkaç zaman için bunlar: yakından tetkik imkânla- rıdır, Meselâ takımın muhacim hattı aşağı yukarı hepimizin malümudur. Buna rağmen olabilir ki herhangi vü- cut rahatsızlığı, yahut ruhi bıkkınlık neticesi as diye tanınan bir oyuncu- muzu Rus - Türk maçlarına sokma mak icap edecektir. Bu halinden, yar ni maçlara iştirak edemiyecek bir hal beri olamaz ki bize evvelden bildir - sin, İşte oyuncularm bu bakımdan an form olup olmadıklarını ancak kamp- ta tesbit etmek mümkündür. Nefes hususunda kamptan bu ka- i birkaç kat daha yükseltmek. de, olanı muhafaza ve kuvvet. lendirmek şeklinde istifade edeceğiz. Esasen bizim futbolün atletik bakım. dan başlıca noksanı nefes kabiliyeti ve kendini fazla yormak olduğu için bu derde çok kısa bir zamanda deva bulmak iddiası gülünç birşey olur. Yalnız bazı oyuncuların yirmi günlük muntazam bir yaşayış ve antrenman | tarz: sayesinde bir hayli formlarını bulacaklarını da şüphesiz addetmekte yim. Meysim itibarile denizlerde, eğ- İencelerde gevşeyen, belki biraz da yıpranan vücutleri, yorulan oâsabı, çok muntazam bir yaşayış tarzı ile i- yiden iyiye yerine getirmek gençler için kısa bir zaman zarfında yerine getirmek kabil olduğuna göre kam: pın bu bakımlardan faydaları büyük» tür, Rus futbolcüleri ile Türk futbolcü- leri arasnda bir mükayese yapmak mevsimsiz olacaktır.Bununla beraber bize nazaran nefes kabiliyetlerinin yük sek olduğunu bilmiyen yoktur. Oyu- nu başladıkları gibi bitiren, battâ dün konuştuğum bir oyuncunun dediği gi bi ikinci haftaymda bambaşka bir tö- kım halinde seri ve rüzgâr gibi bir 0- yun çıkaran takıma karşı en zayıf nok tamız elbette nefcs noksanı olacaktır. Buna mukabil bizim takımın muha - cim hattı futbol tekniği, inceliği ve hattâ artistliği bakımından hiç bir za man ikinci sinif fütbel © derecesinde değildir. Her zaman idida ettiğim gi- bi bu hattı iyi yetiştirmek şartile İn- giltere ve İtalya müstesna olmak şar- tile Avrupa futbolünden aşağı deği - liz. Muhacim hattının arkasındaki haf bek ve bek hattr anlaşarak, cank bir oyun çıkarabilirse Ruslara karşı İyi bir netice alabileceğimize kaniim. Umumi kanaat hilâfna ben bu mü- dafaa hattırmızın zayrf olduğuna İna- nanlardan değilim. Muhacim hattı ka dar değilse bile kaf bek ve bek hâtla- tımızda en noksan olan gey taktik ve hücum hattına müessir surette yar - dım edememek işidir. Aralarında iyi bir anlaşma temin edemeyişlerini de buna ilâve edecek olursak müdafaa hatymızn başlıca kusurlarını meyda- pa koymuş oluruz, Bu anlaşma ve taktik noksanmn yirmi gün gibi kısa bir zamanda ol- | lev gunlaştırılacağına inanmak biraz güç olur. Fakat elden gelen bu hususta da yapılacaktır. Şuna kat'i nazarla ba kabiliriz ki müdafaa ile hilcum hatla rt arasmda iyi bir anlaşma ve âbenk' tesis edebildiğimiz takdirde dost Rus futbolelilerine karşı "İirk takımının iyi bir oyun çrkarmasına hiç bir mâni yoktur. Nüzhet ABPAS —ö Sovyet sporcuları geliyorlar Aldığımız habere göre 12 Teşrini- evvelde Sovyet Rusyadan Istanbula bir sporcu kafilesi gelecektir. Bu ka- file futbol, eskrim, güreş ve tenis 0- yuncularından mürekkep olacaktır. “Hava Tehlikesini Bilen Üyeler Ankara, 21 (A.A.) — Hava tehli- kesini bilen üyeler si: Loyd Tri- yestino vapur acentesi İstanbul 20, Haster Zilberman ve 4. 20, Mavris Bros ş. 20, Loran Rebul ve ş. 20, Teo Reppen 20, Jorj Malioğlu 20, Valter Seager ve 3. 20, A. Sovelli 20, J. Skem bri ve mah, 20, Fratelli o Sperko 20, Stcaus Romano 20, Epaminonda Yu- vanidi 20, N. V. U. F. Hanri Vander zee 20, L. V. Vittol ve Kompani 20, | Hayri Arapoğlu ve ş. 20, Skandina | yan 20, Sambr Maritim dö K. dö Na- vigasyonetr 500 bir defalık, Abdur - rahman Hüseyin 20, Yomtov Kohen 100 bir defalık, Ziya Taner Uyuştu- rucu maddeler, aza 52,30, Mecit Ma mumi uyutşturucu maddeler, aza 52, 80, İlhami Bulak uyuşturucu madde- ler aza 52,B0, Ali Sami uyuşturucu maddeler genel direktör 102,84, M. Ziya uyuşturucu maddeler kontrolör 40,65, Şefik Men uyuşturucu madde- ler tecim direktörü 60,84. Vasıf 39, Silman o 24.84, Emin 21.36, Ekrem Muammer 52.80, Ke- mal 25.80, Sadri 25.80, Kudyi 20.40, Abraham Muratyan : 44.16, Fehmi 29,52, Muzaffer 21.35, Hulki 24.84, Hamdi 20.40, Cevat 27.48, Eskinazi 20, Moiz 20, Simo 724, Feridun 20, Osman Nuri 24, Ali Rakım 20, Nu- ri 24, İlyas Herans 20, Vangel 20, Nikola 26.04, Vasıf Habib 20.28, Yani Çürükiş 26.04, Peodor 24. —— ——— ——- Nişanlanma Dr. Fikri Servet kızı Rmel ile Ma- alkara üçebayı Hladan'ın nişanlanma- ları dün Göztepedeki köşklerinde tö- renle yapılmıştır. Çiftlere saadet di- leriz, ———— ZAYİ — Kıbrıs Lefkoşa lisesinden aldığım tasdiknameyi kaybettim.Ye- nisini çıkaracağımdan evvelkinin hük mü yoktur, Niyazi Hüsnü, Esvap Ve Eşyalarımızı Nasıl temizlemeliyiz DINLARININ ÇOK şı YARAYACAK UFAK TEFEK BiLGiLER Yorganları nasıl yıkamalı? Bol su kullanarak, her tarafı- İnn iyice ıslak olmasına dikkat etmelidir. Sabun mamak malıdır. Yorganı beş dakika yıkamak kâfidir. Şayet su pislenirse bu suyu değiştirmeli, tekrar sabun koyarak bir daha yıkamalıdır. Hiç sabun kalmayıncıya ka- dar soğuk suda çalkalamalıdır. Hiç su kalmayıncıya kadar el olarak sudan çıkar- in bol su ile çalkala- | ile skmalıdır. İpe astığınız vakit uzunlama- sma asmalı ve biçimini kaybet- memesi için arasıra düzeltmeli- dir. Yorganları başka şeylerle yı- kamamalıdır. Çok sicak su kullanmamalı- dır. Bükerek durulamamalıdır. Yorgant temizlemek için yı- karken biribirine sürtmemeli- dir. Korsaları nasıl yıkamalıdır? Korseleri çok sık yıkamalı. dır. Bu takdirde temizlemek için fazla sürtmekten, çitilemek- ten kurtularak daha fazla da- Bu sene sonbaharda yi- ne bol bol ekoselerden yapılmış çok güzel elbi- seler ve tuvaletler göre- ceğimiz muhakkak. Ekose düz elbiseler bü- yük İrenk bağları ve si- yah tuval sirelerden ya- pılmış çok geniş kemer- lerle süslenmektedir. Tayyörlerde bile içerde- ki bluzun büyük kravatı. m çok zarif bir şekilde dışarı çıkarıp bele doğru uzatmak hoşa gidiyor. a yanmasını temin etmiş olursu- nuz, Korseyi ıslatmadan sabunu | tamamile eritmiş olmalıdır. Kuruturken korsenin içine kâ- gıt koymalı ve böylece her tara- İinin tamamile kurumasını te- Kurutmak için ayni harareti muhafaza eden bir oda seçmeli- dir. Çarpık asmamalı ve iki ucun- dan ayni hizadan olmak üzcre asarak kurutmalıdır. Lâstik kısmından yahut askı- Isrmdan asmamalıdır. Kuruduktan sonra iyice aça- rak, katlı olarak saklamamalı- dır. Soğuk su ile çalkalamamalı- dır. Yıkarken temizlemek sürtmemelidir. Pamuklu ve keten- ler nasıl yıkanır ? Beyaz pamuklulara ve keten- lere sıcak su kullanmamalıdır. Sıcak suya batırmadan evvelce ılık suda ıslatmalıdır. İlk çalkalama suyunun da sr cak olmasına itina tmelidir. Son çalkalama soğuk su ile için Midi in iznik yapılmalıdır. Utülerken yumsşak bir yastık üzerinde ve ters tarafından ütü- lemelidir. Çok kızgın ütü zararlıdır. Marka işlemeler üzerinde üyü çok hafif gezdirmelidir. Aksi takdirde kumaş burâlar dan üzülür, İpeklileri nasıl yıkamalı? Yıkanmağa dayanır olduğunu iyice anlamadan almamalıdır. Düğme, toka ve saireyi çıkar- malıdır. İç çamaşırı ise, bir kere giy- dikten sonra muhakkak yıkama- lıdır. Emprime ve renkli ipeklileri | suya sokar sokmaz hemen yı kamalıdır; suda fazla bırakma- malıdır. Hiç sabun kalmaymcıya ka- dar yıkamalı, çalkalamalıdır. Gölgede kurutmalı Çabük kurutmalıdır. Saatler. ce bırakmak iyi değildir. Çok sıcak ütü ile ütülememe- lidir. Çok çabuk ta ütülemelidir. Çok kuru olarak ta ütülemek caiz değildir.