25 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

25 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

| Devlet Demiryolları ve Ka işletme Umum Idaresi İki eksiltmesi feshedilen ve muhammen bedeli 16000 lira olan 200,000 adet telgraf makinesi bandı | 21-10-1935 pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf usulu ile Ankarada İdare binasında satın almacaktır.Bu işe girmek isteyenlerin 1200 liralık muvakkat teminat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe gir- meğe manii kanuni bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerle ayni gün saat 14,30 a kadar komisyon reisli- gine vermeleri lâzımdır. Bu işe âit şartnameler Haydar- paşada Tesellüm ve'Sevk omüdürlüğünde Ankarada Malzeme dairesinde parasız olarak dağıtılmaktadır. (5707) 7215 Muhammen bedeli 23.100 lira olan cebire, selet ve şöminman takozu 6 ikinciteşrin 1935 çarşamba günü sa- 1t15,30da kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1732,50 li- ralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesika- ları, kanunun 4 cü maddesi mucibince işe girmeğe ka- nuni mânileri bulunmadığına dair beyanname ve teklif- lerini ayni gün saat 14,30 a kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme daire- sinden ve Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk müdürlüğün den dağıtılmaktadır. (5495) ; 7249 Muhammen bedeli 44973 lira olan lokomotif, ten- der ve vagon bandajları 5 İkinci Teşrin 935 salı günü | saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankarada İdare bina- sında satın alınacaktır. | Bu işe girmek isteyenlerin 3373 liralık muvakkat te- minat ile kanunun tayin ettiği vesikalar, kanunun 4 üncü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manileri bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar komisyon reisliğine vermeleri lâ- zımdır. Bu işe ait şartnameler 220 kuruş mukabilinde Anka- ra ve Haydarpaşa veznelerinde satılmaktadır. (5579) 7290 Muhammen bedeli 19250 lira 425 ton * ham döküm piki 23 Birinci Teşrin 1935 çarşamba günü saat 15,30 da Ankarada İdare binasında kapalı zarf usulü ile sa- tın almacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 1443,75 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, kanunun 4 üncü maddesi mucibince işe. leri bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar Kömisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. . Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dai- resinden ve Haydarpaşada Tesellüm, ve Sevk Müdür- lüğünden dağıtılmaktadır. (5806) 7342 Muhammen bedeli 18829,80 lira olan 627,660 m3 çam dilme ve tahta 8 Birinci Teşrin 1935 salı günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare bi- nasında satın alınacaktır. , Bu işe girmek isteyenlerin 1413.23 liralık muvakkat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, kanunun 4 üncü maddesi mucibince işe girmeye kanuni manileri bulun- madığına dair beyanname ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dai- tesinden ve Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Müdür- lüğünden dağıtılmaktadır. (5814) 7343 Ni İlk eksiltmesi feshedilen ve muhammen bedeli 8856 lira olup mikdarları aşağıda yazılı olan yatak eşyası 7-10-935 pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarf bsulü ile Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe ia kanaımisrmaniz-İ yurt aOVEİYUZTE 7.5 girmek isteyenlerin 664,20 liralık muvakkat teminat TAN 259005 Yüksek Mühendis Okulu Direk-.| | istanbul Komutanlığı Satınalma Komisyonu ilânları törlüğünden: Bu yılı okulumuza parasız yatılı gireceklerin sayısı tasarlanan kerteyi aştığı için bu husustaki talimatname- ye göre aşağıda yazılı derslerden bir müsabaka sınaması yapılacakdır. 2 . Birinciteşrin Çarşamba Riyaziye (cebir, müsel- lesat, hendese) 4 Birinciteşrin Cuma (Fizik, Kimya) Öğleden sonra (Türkçe) Sınamalar sabah tam 9 da başlar. Yazılanların bu saat- ta ellerindeki kâğıdlarile hazır bülunmaları bildirilir. (5575) 7098 Istanbul Sıhhi müesseseler arttır- ma eksiltme komisyonundan: Şişli Çocuk Hastanesi için 4 kalem levazımı tubbiye olbaptaki şartnamesi veçhile açık eksiltmeye konmuş- tur. Eksiltme 9 Birinciteşrin 935 Çarşamba günü saat 14,30 da Cağaloğlunda Sıhhat Müdürlüğü binasındaki Komisyonda yapılacaktır. Tahmini fiat: 2047 lira 50 kuruştur. Muvakkat garanti : 153 lira 65 kuruştur. Şartnameler parasız olarak hastaneden alınabilir. İsteklilerin cari seneye aid Ticaret Odası vesikasiyle 2490 sayılı kanunda yazılı belge ve bu işe yeter muvak- kat garanti makbuz veya Banka mektuplariyle belli | buzlarile birlikte saatte Komisyona müracaatları. (5772) 7294 İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: 1 — Kırklarelinde (22498,23) lira bedeli keşifli ya- pılacak olan Yaprak Tütün ambarının ihalesi için tayin | | İstanbul o Komutanlığı birlikleri ihtiyacı için 7 bin kilo sade yağı 26 Eylül 935 Perşembe günü saat lide açık eksiltme ile o almacak- tır. Beher kilosunun tah- min bedeli 71 : kuruş olup ilk teminatı 373 Jiradır. Şartnamesi her gün komis- yonda görülebilir. İstekli- lerin ilk teminatı mektup veya makbuzlariyle birlik- te vakti muayyeninde Fın- İ dıklıda satınalma komisyo- nuna gelmeleri. (5451) 6969 Erzurumdaki kıt'at ihti- yacı için muhtelif No. larda 85 aded Zonguldak tipi ma den Kömürji sobası açık eksiltme ile satın alınacak- dır. Tahmin 2500 lira olub ihalesi 27 Eylül 935 cuma günü saat 15,30 dır. Şartnamesi Fın- dıklıda Satınalma Komis- yonunda görülebilir. Eksiltmeye gireceklerin 188 liralık ilk teminat mak- vaktin- den evvel komisyonda ha- zır bulunmaları.(5502) 7001 “e Ordu Sıhhiye ihtiyacı o- lup tahmin edilen bedeli 430 dört yüz otuz lira olan Rontken kâğıdı filimleri a- çık eksiltme ile alınacaktır. olunan 16-9-935 gününde talib çıkmadığından yeniden | İhalesi 9 birinciteşrin 935 kapalı zarfla eksiltmeye konulmuşdur. 2 — Eksiltme 7-10-935 tarihine müsadif Opazar- tesi günü saatl1 de Kabataşda İnhisarlar (o Alım Satım Komisyonunda icra kılınacakdır. 3 — Şartnameler Kabataşda Levazım ve mübayaat Şubesi ve Kırklareli Müdüriyetinden (113) kuruş mu: kabilinde almır. 4 — İsteklilerin eksiltme için tayin olunan saatten zarfları Komisyon Riyasetine vermeleri. lâzımdır. (5661) 7292 Süel Basım Evi Direktörlüğünden Ayda 90 : 98 lira ücretle bir düzeltici o (Müsahhih) almacağmd a lise mezunlarından askerliğini yapmış ve 35 yaşını geçmemiş ve Türkçeyi iyi bilenerden arzu €- denlerin imtihan gününü ve diğer şartları öğrenmek üzere 7 İlk teşrin 935 günlemecine kadar Süleymaniye- de Basım evi direktörlüğüne baş vurmaları. (231) (5848) 7360 ——— vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe gir- meğe manii kanuni bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler oHaydarpoşada Tesellüm ve Sevk Müdürlüğünde ve Ankarada Malzeme dairesinde parasız olarak dağıtılmaktadır. 200 dane pamuk şilte; 30 dane seyyar karyola şilte- si: 1600 dane yatak ve yorgan çarşafy 200 dane küçük 1009 dane büyük yasdık yüzü; 50 dane küçük 300 dane 7293 büyük baş yasdığı; 200 dane cibinlik. (5770) güvenme “paralarile —Birlikde | ! günü saat 14tedir. çarşamba günü saat 15 te- dir. Eksiltmeye girecekle - rin 33 otuz üç liralık ilk te- minat makbuzlarile birlikte vaktinden evvel Satınalma komisyonunda hazır bulun- maları. (5698) 724 a A Ordu Sıhhiye ihtiyacı o- “Tüp tahmın ilen el 4630 dört bin altı yüz otuz lira olan 3 kalşm pansuman malzemesi açık eksiltme ile satın alınacaktır. İhalesi 9 Birinciteşrin 935 çarşamba günü saat 14,30 dadır. Ek- siltmeye gireceklerin 348 üç yüz kırk sekiz liralık ilk teminat makbuzlarile birlik te vaktinden evvel Satınal- r a komisyonunda hazır bu- lunma'arı. (108) (5699) 7242 ... Ordu Sıhhiye ihtiyacı o- lup tahmin edilen bedeli 2000 iki bin lira olan Ront- ken filimi açık eksiltmeye konulmuştur. İhalesi 9 Bi- rinciteşrin 935 çarşamba Eksilt- meye gireceklerin 150 yüz elli liralık ilk teminat mak - buzlarile birlikte vaktinden evvel Satınalma komisyo - No. 437. KIRMIZI VE SiYAH STENDMHAL Saat biri vurdu; Juliea'in onu duy» yapışıyor ve düşüp param parça ol- mağı göze alp merdiveni şiddetle sarsıyor, onun yerini biraz değiştiri- yor. Mathilde pancuru açabiliyor. Julien diriden ziyade ölü denecek | bir halde odaya atlıyor. Mathilde: — Sen mi? sen mi geldin? diye ki kollarına atılıyor... Yullen'in | bahtiyarlığı ne dereceyi buldu, bunu kim anlatabilir? Mat hilde'in sevinci de ondan aşağı kak en Ona kendini kötülüyor, ona ken- di kendinden şikâyet ediyordu. Bo- ğâcâk gibi m arasında sıkarak: — Bana, zalimce gürurumun ceza- sını ver, diyordu; sen benim efen- dimsin, ben senin cariyenim; asiliğe kalkıştığım için dizletine kapanıp aman dilemeliyim. Jülien'in kollarımdan sıyrılıp a; ğına varıyordu. Bahtiyarbık ve ir ile kendinden geçmiş: * * — Evet, diyordu, sen benim efen- dimsin; ben ölünceyedek azad iste. mem; asiliğe kalkarsa cariyeni en ağır cezalara çarp. Bir an geliyor, onun kollarından #ması ile: “Merdiveni alp gikayım,, demesi bir oldu. Bu fikir, dehanın şimşeği gibi çaktı : öişi yapmayı haklı gös terecek sebebler artık akın akın ak- ma geliyordu. “Daha bedbaht olâ- mam ya!,, diyordu. Hemen merdive- ne koştu; bahcivan onu bir zincirle bağlamıştı. Tullen cebindeki taban- talardan birinin hörosunu kırıp © nunla, merdiveni tutan zincirin bal. | kalarmdan birini büktü; 6 anda in- san kuvvetinden üstün bir kuvveti vardı; birkaç dakikada halkayı ko- pardı ve merdiveni Mathilde'in pen- ceresine dayadı. “Bana kızacak, başıma hakatetler şe yg ne çıkar. Onu bir öper, son bir defa daha öper, sonra odama çıkıp kendimi vururum.. öl meden dudaklarım yanağına değmiş olur yal, Merdiveni çıkarken sanki kanat- lanmış uçuyordu. Pencereye vuru- yor, birkaç saniye sonra Mathilde duyup pançüru açmağa geliyormer- diven buna mâni: Julien, pancuru yi çubu) hş mumu yakıyor, saçlarınm bü | üandi hırsız girdiği şüpheleri de- tün bir yanımı kesmek istiyor; Juli- en güç bela bunun önüne geçiyor. Mathilde: — Senin cariyen olduğumu batır- latacök bir şey bulunsun, diyor; ben yine o kötü gurura kapılıp da yolu- mu şaşırırsam, sen bâna bu şaçları | göster: sözü etmiyorum dersin, sizin bu anda duyabileceğiniz heye- | cana bakmıyorum, bana itaate yemin ettiniz, şerefiniz Varsa itaat &da | dersin. Ama akın, bahtiyarlığın bu dere- cesini tasvirden vâzgeçmek daha â- kıl kârı olur. Jülien bahtiyarlığı kadar da fazi- let gösterdi; bahçelerin ötesinde, do. ğu tarafmda, ta uzaktaki bacaların üzerinden günün ağardığını “ ce: “Ben merdivenden inip gideyim, dedi. Benim bu fedakirlığım size lâ- yıktır, ben Burada birkaç saat daha kalıp bir insan ruhunun tadabileceği en harikulâde saatten tadabilirdim; ben bundan kendimi mahrum ediyor. sam bu sirf size söz gelmesin diye- dir: benim kalbimi anladınızda nef- sime ne kadar cebrettiğimi de anlar. srnsz. Bana karşı hisleriniz, munme- leniz aceba hep şimdiki gibi olacak mı? ama herhalde şimdi şerefim bana gitmememi emrediyor, onun emri ye- ter. Ancak size şunu da söyliyeyim ki burada buluştuğumuz ile akşam. dan sonra uyanan şüpbeler, yalnız ği gildir. M. de La Mole bahçeye bekçi koydurdu. M. de Crojsenois'nn etra- | fına hafiyeler konuldu. Her gece ne yaptığı biliniyor:..., Mathilde' bu fikre kahkahalarla Annesi ile bit hizmetçi uyan- | lü ini ire kapı arasından ona silkme. Julien ona baktı; Mat hilde, benzi uğup hizmetçiyi payla. di, annesine söz söylemeğe tenezzül etmedi, Julien: — Ya akıllarına eser de pencereyi açarlarsa, merdiveni görürler! dedi. Mathilde'i bir kere daha kolları arasında sıktı. merdivene atıldı; indi denemez, daha doğrusu kendini bi- rakıp aşağıya kâdar kaydı. — İki liç saniye geçmedi, merdiven ihlâmur ağaçları altını boyladı, Mat- hilde'in şerefi kurtuldu. Julien artık kendine gelmişti; kan içinde ve ade- ta çırçıplak olduğunu gördü: ihti- yatsızes kayarken üstü başı sıyrıl- mis, her tarafı kanamıştı, Son dereceyi bulan bahtiyarlığı sayesinde, o yaradılışındaki o bütün enerji yine uyanmıştı: o anda karşı sına yirmi kisi crksa tek basma vir- misine birden hücum etmek onun için bir zevk olurdu. Çok şükür ki bövle süel meriyetlerini göstermesine lö- zum olmadı: merdiveni her zamanki yerine yatırdı; onu tutan zinciri yi- ne bağladı; Mathilde'in penceresi al- tında, yabancı çiçekler tarhında mer- diyenin bıraktığı yeri düzeltmeği unutmadı. Karanlıkta yerin tamamile silindi- #'aden emin olmak için yumuşak top rak üstünde elini gezdirirken yükar- dan bir şey düştüğünü hissetti: Mat- hilde saçlarının bütür bir yanımı ke- sip ona atmıştı. Kendi de pencerede idi. yüksek bir sesle: — Sana bunu cariyen, ölünceye dek itaat edeceğinin alâmeti diye gönderiyor, dedi. Ben artık kendi ak- kmla hareketten vazgeçtim, sen be- nim elendimsin. Julien, bu hareket karşısında ye- nilmiş, az kaldı tekrar gidip merdi- veni getirtecek, kızın odasına çıka. caktı. Ama aklı başına gelip bunu yapmadı. Bahçeden konağa gitmek kolay iş değildi, Bodrum katına “e lardan birini kırmağa muvaffak eve girdikten sonra da kendi odasının me ei da, elinden geldiği kadar gü- rültü etmeksizin kırmağa mecbur ol- du. Daha demin ayrıldığı küçlük öda- da, setresinin cebindeki anahtarını almağı da telaşla unutmuştu. İçin- den: “Allah vere akıl etse de onları kaldırsa, dedi, yoksa balimiz kötü- dür.., Oldukça Nihayet yorgunluk bahtiyarlıktan JArkası varl N. ATAÇ edilen bedel | nunda hazır bulunmaları. (5702) 7243 ... Ordu Sıhhiye ihtiyacı o- lup tahmin edilen bedeli 3428 üç bin dört yüz yirmi sekiz lira olan 18 kalem is- penciyariye ve timariye a- çık eksiltme ile satın alına- caktır, İhalesi 9 Birinciteş - rin 935 çarşamba günü Sa- at 15,30 dadır. Şartnamesi Fındıklıda Satınalma komis yonunda görülebilir. Eksilt meye gireceklerin 258 iki yüz elli sekiz liralık ilk te - minat makbuzlarile birlikte vaktinden evvel komisyon» da hazır bulunmaları. Go» (5703) *.” Ankara hastanesi ihtiya- cr olup tahmin edilen bedeli 854 sekiz yüz elli dört lira olan sandalya ve masa açık eksiltme ile satın alınacak- ur. İhalesi 9 Birinciteşrin 935 çarşamba günü saat 16 dadır. Şartnamesi Fındıklı- da Satınalma komisyonun- da görülebilir. Eksiltmeye 7244 " gireceklerin 65 altmış beş liralık ilk teminat makbuz- larile birlikte vaktinden ev- vel komisyonda hazır bulun maları. (5704) 7245 ... Gümüşsuyu hastanesi ih- tiyacı olup tahmin edilen bedeli 4840 dört bin sekiz yüz kırk lira olan Rontken makinesi tamiri için malze- me ve tamiriyesi açık eksilt- 9 Birinciteşrin 935 çarşam- ba günü saat 16,30 dadır. Şartnamesi Fındıklıda Sa- tınalma komisyonunda gö - rülebilir. Eksiltmeye gire- ceklerin 363 üç yüz altmış üç liralık ilk teminat mak- buzlarile birlikte vaktinden evvel komisyonda hazır bu- lunmaları. (5705) ... İstanbul Komutanlığına bağlı birliklerin motörlü va sıtaları için 33500 kilo ben- zin kapalı zarf usulile ek- siltmeye konulmuşdur. Be- her kilosunun tahmin edi- len bedeli 36 kuruş olub i- halesi 14 Birinciteşrin 935 pazartesi günü saat 15 de- dir. Şartnamesi Fındıklıda Satmalma Komisyonunda görülebilir, Eksiltmeye gi- receklerin 770 liralık ilk teminat mektubu veya mak buzu ve 2490 No.lu kanu nun2,3cü maddesindeki vesikalarla — birlikde teklif | mektublarını belli gün ve i- hale Saatından enazbir saat evveline kadar Satınal- ma Komisyonuna vermele- ri; (115) (5862) ZAYİ EVRAK 15 - 16 Eylâl 1935 tarihinde İzmit. *e vukubulan bir yangında 1 —1336 tarihli Yüksek Orman mektebi diploması; 2 — 1932 tarihli İstanbul Hukuk Fakültesi Diploması; 3 — 1931 tarihli Üçüncü Kolordu heyeti sıhhiye raporu, 4 — İstanbul, Zonguldak, Samsun, Konya, Antalya, İçel, Kocaeli vilâ- yetlerindeki o memuriyetlerime aid mazbatalarla sicil cüzdanım zayi ok muş veya yanmıştır, Bunların yenisini çıkaracağımdan tskilerinin hükmü yoktur. Orman oamena mü“ bemrinder