27 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

27 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

27-9-935 Sporda Üstünlüğ u zT Centilmence, Sportmence Kabul Etmek Gerektir Türkiye Atletizm (Federasyonu Başkanı Bürhan Felek, bir yazısında #por yazıcıların Balkan oyunları ü- zerine yalnız rakkamlarla dolu yazi lar yazdıklarından, kendiliklerinden hiç bir mütale. yürütmediklerinder şikâyet ediyordu. Keşki etmeseydi... Meşhur atletlerimizden Ömer Be - sim “Sen misin mütelea yürütülmesi” ni istiyen!,, dedi ve aldı kalemi eline, mütaldasını yürüttü! Bu meşhur atletimizin mütaleas da, hatırımızda kaldığına göre, kısa- cast şöyle diyor! : “Eğer Yugoslavlar tam takımla gel selerdi ve gelemiyen bir iki atletle, de getirselerdi Romanya atletlerinin yerine biz üçüncü olurduk... Başkasının kaşığile çorba içmeğe | pek benziyen bu düşünce, artık her kesin kanıksadığı mazcretlerden ga“ rip bir nümünedir. Şimdiye kadar Balkan oyunları kep beşka yerlerde olmuştu. Her Balkan oyunlarından dönüşte: — Pist fena idi, yokuştu. Yokuş yukarı koşamadık... — Starter haksızlı #ış yapıldı, görmedi... — Rakip atlet kuluar değiştirdi, diskalifiye etmediler... — Arkamdan koşan atlet ayağıma bastı, onun için kazanamadım... Gibi teraneleri dinledik durduk. Çünkü bütün bunlar gözümüzden u- zak yerlerde olan şeylerdi. Ne söyle- nirae, doğru olmadığını bildiğimiz bal de, inanır göründük. Fakat bu yıl iş öyle değil: Artık bu mazeret palavralarına stop! Allah razı olsun, Atletizm federas- yonu, şu veya bu sebeplerle kazana- madığımız samlan Balkan oyunlarını gözümüzün önüne getirdi. Binlerce halk gördü, kendi. gözlerile gördü: Pist yabancı atletleri bile memnun bırakacak kadar güzel ve teknik şart- Jarı haizdir. Starter hiç dolma yutmıyan, her yanlış çıkışı enseleyiveren, herhangi bir haksızlığa meydan bırakmıyan tecrübeli-bir Macardır. Çalışmadık, çalıştırılmadık sözü de Hnanılmıyacak bir masaldır. Çünkü bundan evvelki Balkan oyunlarına dâ- ha iyi hazırlanılmış değildir. 'Antrenörse, Allah eksikliğini gös“ termesin, çifte çifte! Atinanın sıcaklarına o alışamadık. Zağrebin soğuklarını yadırgadık ba - hanesi de sökmez: Memleket bizim, stat bizim, pist bizim ve işin garibi. Mazeret palavraları yine bizim! Balkan oyunlarından evvel yazı Kımız yazılarda, ilk defa memleket mizde yapılan bu oyunlarda üç nok- ta gözeteceğimizi, gözetmek lâzim geldiğini yazmıştı! 1 — Balkan dostluğu, 2 — Organizasyon, 3 — Spor. Bunlardan en önemlisi birincisidir. İkinci noktadan da yüzümüzün aki çıkmak gerektir. Uçüncüsü, yani spor ise en sonda gelir. Birinci nokta fazlasile oldu. Oyun- Jar Balkan ulusların samimi dostluk havası içinde geçti. kinci nokta, yani organizasyon, ümüzü ağartacak bir şekilde ba- garıldı. Üçüncü noktada, yani sporda ama- cmız üçüncü olmak, Romanyalıların üne geçmekti. Eh ne yapalım, ge- çemedik. Onlar bizden üstün çıktı. Bu üstünlüğü centilmence, sportmen- ce kabul etmek lâzımdır. Biz Balkan güreşlerinde dördüncü defa şampiyon olduğumuz zaran başkaları mazeret aradılar mı? Biz de aramamalıyız, Gü cümüz yetiyorsa çalışıp çabalayıp at- İetizmde de yükselmeğe bakmalıyız. Yoksa “Yugoslavlar tam takımla gelselerdi biz üçüncü olurduk,, sözü. ne çocukları inandırmak bile güçtür, Fakat her işte olduğu gibi, bü satır. Jarımızın da ağız kalabalığına get mek İsteneceğini bildiğimiz için Yu. goslavlar tam takımla gelselerdi biz öçüncü olurduk., diyen meşhur etlete, bunun hiç te böyle olmadığını rak » kamlarla isbat edeceğiz. Balkan oyunlarından şimdiye ka- dar, maraton da dahil olduğu halde, on öc müsabaka yapıldı. Bu on üç müsabakada Romanya 58, Türkiye 33 puvan aldi. Eğer Yugoslavya, bi tam takımla gelse idi ve bunlar en i- yi ihtimallerle en iyi dereceleri alsa. Yardı, Türkiye ve Romanyanın puvan vaziyetleri ne olurdu, hir kere tetkik edelim: Yunan diski: Bu müsabakada Tür- kiye bir dördüncülük, Romanya bir altıncılık almış. İkincilik ve üçüncü- Tük Yugoslavyadadır. Şu halde Yu- goslavlar daha iyi atlet te getirmiş ol- salar bunda durum değişmez: Türki- Romanya 1 puvan. Bu müsabıkada etti, yanlış çıs söylendiği gibi | Romanyalılar hiç derece almamışlar ve bizim altı puvanımız var, Şu halde eski durum hiç bozulmaz: TÜrkiye 6 — Romanya 0 puvan 100 metre: Bu müsabakada Ro - iliği, Türkiyenin birde altmerlığı iki Yugoslav atle- tin ikinciliği alan Romanyanın üstün Şıktığını farzedersek Romaayalı dör- düncülüğe, biz beşinciliğe, beşinci o lan Sakalariu (Yunan) altıncılığa dü- ger ve altıncı olan Semih (Türk) tas- £ dışında kalır. Bu suretle Roman. ya bey yerine üç, bir de üç yerine iki puvan almış ve bir puvan kaybetmiş oluruz: Türkiye 2 — Romanya 3 pu: “5000 mette: Bu müsabakada bir Romanyalı ikinci ve bir başka Ro - manyalı da altıncıdır. Türkiye derece #lamamıştır. Birinci Yugoslav oldu » ğuna göre, İkinci Romanyalının üs ne ancak bir Yugoslav koyabiliriz. Şu halde ikinci Romanyalı üçüncülü. ge diger, fakat altıncı Romanyalı ye- rini muhafaza eder, çünkü bir müsa. bakada üç Yugoslav olmıyacağı için beşincilik almış Yugoslav dışarda ka- ır. Bu suretle Romanya alti yerine beş puvan alarak bir puvan kaybeder, buna mukabil biz bir şey kazanma - yır: Romanya 5 — Türkiye 0. 800 metre: Bu müsabakada ikinci Yugoslav, üçüncü Romen, dördüncü Yugoslav, beşinci Türk, altıncı Ro- yaparsak Romanya bir puvan kaybe- der, bir hir şey kazanmayız: Roman- ya 4 — Türkiye 2. © Cirit atma: Bunda Türkiye birinci, Romanya ikincidir. Haydi meşhur at. letimizin gönlü olsun diye araya iki Yugoslav sokarak Romanyalı dör « düncü olsun. Biz puvandan bir şey kaybetmeyiz, Romanya iki puvan kay beder. Şu halde Türkiye 6 — Ro- manya 3. 4 x 400 bayrak: Yugoslav takımı esasen Romanya takımının üstünde - din Şu halde eski durum bözulmaz: Röinariya 4 — Türkiye 3 puvan. Disk atma: Bir Türk ikinci, bir Yu goslav üçüncü, bir Romen dördüncü, bir Yugoslav da beşincidir. Yugoala» vi Roinenin üstüne çıkarırsak biz bir şey kazanmayız, Romanya bir puvan kaybeder; şu halde: Türkiye 5 — Ro. manya 3 puvan. 200 metre: Bunda ikinci Türk, dör- düncü Romen, beşinci Yugoslav, al- tancı Romendir. Iki Yugoslavı iki Ro- menin üstüne çıkaralım. Dördüncü o- İan Romanyalı tasnife uğrar. Şu hal de biz bir şey kazanmayız, Romanyak üç puvan kaybeder: Türkiye 5 — Ro- manya | puvan, tüne | mendir. Dötdüncü Yugoslav üçüncü | Uzun atlama: Bunda biz derece ak | ik ve altıncı lık aldı, Üçüncülük ve dördüncülük madrk. Romanya i Yugonlavlardadır. Yugoslavları Ro menlerden evvele getirelim, Romanya iki puvan kaybeder: Türkiye 0 — Ro ganya 4. 400 mânla Türkiye 1 — Romanya 2 puvan. Balkan bayrak yarışı: lan Yugoslav takımını ikinci, Romanya 4 puvan, Maraton: Biz yoğuz. Romenler bi- rinci ve ikincidir. Iki Yugoslav geti- relim, başa geçirelim, Romenleri de üçüncü ve dördüncü yapalım. Roman puvan alır. Şu halde ya ll yerine 7 Türkiye 0 — Romanya 7 puvan. Görülüyor ki kaşığını bizim lerinin aleyhine boyuna kâseye dal dırdık, Şimdi kâseden çıkacak puva: ları bir toplayalım: Türkiye Romanya Yunan diski Yüksek atlama 100 metre 5000 metre 300 metre Cirit 4x400 Disk 200 metre Uzun atlama 400 münialı Balkan bayrak Maraton 41 Sİ curoumuanonau Hanıya, ne oldu? Her şeye rağmen yine Romanya atletizmi bizden üstün. Yirmi beş puvan değil ama beş puvan üstün, sir puvan da fazla olsa onlar üçüncü biz dördüncüyür. Bırakalım artık şu startere, piste, mâniaya, viraja, tabancaya, kurşuna, hakeme, yazıcıya, forma, formsuzlu- in | Bazıları Laval, Baldvin ve Musso- ğa, birisinin eksik takımla öteki teknik kuvvetli atletlerle kabahat bulmağı da ya daha yapalım, yahut ta elimizden bu ka satmıyalım. Şunu da bilelim ki bizden iyisini yapan ulusların atletleri müsabaka günleri, müsabakaları olmadığı zaman elde çivili, ayakta cşolman, sırtta bir | battaniye boyuna dolaşarak ortada | boy göstermiyorlar, Sadun G. SAVCI “Yeni Bir Zenci Boksör Solda Max Baer, sağda: Joe Lonis Nevyorkta bugünlerde mühim bir boks maçı yapıldı, Gerçi bu maç bir dünya şampiyonluğu maçı değildi. Fakat uyandırdığı | alâka dünya şampiyonluğu maçından da ileri geçti. Yalnız Ame- | rika değil, kürrenin dört köşesi neticeyi sabırsızlıkla beklediler. Gelen haberlere bakılırsa, maçta Amerikanın sağından,-solundan, yükarısından, aşağısından gelmiş doksan bine yakın seyirci bu- lunmuştur. Maçın netielerini dün bildirmiştik. Bugün de iki raki- bin resimlerini koyuyoruz. Bunda Romanyalı bir atlet dördüncü, bizim atlet altıncı dır. Beşinci olan Yugoslavı terli etti- rirsek Romanya bir puvan kaybeder: Üçüncü o- inci, ikinci olan Romen takımını üçüncü yapalım, Biz esasen dördüncüyüz, Romanya bir puvân kaybeder: Türkiye 3 — meşhur atletimizin bütün istediklerini yaptık. Başkasın imize, Romen atlet- gelmesine iyisini ka dar geliyor diye bir köşeye çekilip ca- AN Bu hususi celseden sonra konsey açık bir toplantı yapmıştır. Yeni Komitenin İlk Toplantısı Cenevre, 2ö A.A. — Raporun ve tavsiyelerin yazılması işini üzerine a- fan Üçler komitesi yarın ilk toplarıtır sını yapacaktır. Uluslar Sosyetesi kon başkanı, konseyin icap ederse fevkâlâde hjdiseler karşısında derhal toplanacağını söylemiştir. Cenevre, 26 A.A. — Uluslar Sos- yetesi Genel sekreterliğinin yaydığı ir bildiriğe göre, asamble bürosu, toplantıların tatil edilmesi yahut son- raya bırakılması meselesini incelemek - | üzere yarın veya cuma günü tekrar toplanacaktır. İngiliz Gazetelerinin Yazdıkları Londra, 26 A.A. — Bütün İngiliz gazeteleri bugün Cenevrede toplana- cak olan Uluslar Sosyetesi konseyinin çalışmalarına büyük bir önem vermek tedirler, Çünkü, bundan sonra Habe meselesinin Uluslar Sosyetesi statü- sünün 15 inci maddesine dayanmak suretile inceleneceği tahmin oluntyak tadır. Gâzeteler, Konseyin sekiz gön den evvel, Beşler komitesinin rapo- runa dayanan herbangi bir neticeye İ varamıyacağını sanmaktadır. Bu su - retle, eğer arada tahmin olunmıyan bir mesele çıkmazsa, buhrann yeni safhası ancak bu hafta sonlarına doğ» ru başlıydcaktır. Gazeteler, Uluslar Sosyetesi dışında meselenin hallolu « nacağı hakkındaki şayialara hiçbi hemmiyet vermemekte ve bu teklifin İngiliz delegeleri tarafından reddedi- leceğini ummaktadırlar, Taymis gazetesi, yazdığı bir maka- İede İtalyan isteklerini sıkı bir suret- te tenkit etmekte ve Italyan istekle » rinde mantık ve vuzuh bulunmadığı. nı söylemektedir. Bu gazeteye göre, Italyan istekleri» nin dayandığı teferrüat da münasız. dır. Deyli Telegrafta alyan mıntaka- sında ciddiyet bulunmadığını tebarüz ettirmektedir, Üç Devlet Başbakanının Stresa da Birleşeceği Söyleniyor Paris, 26 A.A. — Cenevrede, dün bütün gün beklemekle geçmiştir. Ga- zeteler, bugün için birtakım öğütler kaleme alacak olan komitenin kurul» masıs: gözlüyorlar. Ancak, Kuzey İtalya şehirlerinden birinde üç taraflı bir konferansın top- Janacağına dair olan dedikodular ya- lanlandığı halde, birtakım gazeteler .bu ihtimali de pek uzak görmüyor - Petit Parjsien: Gül Fransa - İtalya - İngiltere arasında bir toplantı ihtimali de yok değildir.,, diyor. İininin, İsviçreye yakın bir Italyan şehrinde buluşup görüşmeleri fil inim boşa gitmiyeceğine dir Mussoliniden inanca almadıkca yanaşamıyacakları böyle bir ihtimalin ciddivetle gözönü: de tutulduğunu zannettirecek bir iz yoktur.,, Echi de Paris de, Pertinaks, komitesinin ç dair şu mü- talenda bulunuyor. “Fransanm genel surette eğilimi bu öğüt yolunda yavaş ilerlemesinden yanadır. Fakat İngilizler bu İşi hezian dırmağa uğraşacaklardır. Rapor, her- kesin sandığına göre, 10, 15 gün içe- risinde hazır olacaktır, Böylece, me- selenin korkunç safhasına erişece « diz... Ocüvre gazetesinde Madam Tabui, konseyin 'bir haftadan önce toplarmı- yacağını ve öbür yandan da asamble NİN cumartesi kapanmayıp, savaş baş- laymea, çağrılır çağrılmaz yine topla- pabilmek için ileriye bırakılacağını kestirmektedir. Madam Tabui diyor “Birçokları, Müssolinin şu anda Lavani ile Baldvinin Stresa yolunu tutmalarını dinlemekte olduğunu ve İngiliz ve Fransız bakanlarının bu görüşmelerden bekledikleri fayda hak kında şimdiden birtakım inanca dahi vermekten çekinmiyeceğini sanıyor - lar. İngilizler bu düşünceyi göze çar- pan bir husumetle karşılıyorlar. Fransa ise, böyle bir çağrısa, İn - gilteresiz kabul cevabı vere Bü. tün bumunla beraber, bövle bir bu - usma olmayacağını hiç kimse iddia edemez.,, Laval - Mussolini Cenevre, 20 A.A. — Laval ile Mus- solini arasında bir görüsme yapılaca" ği hakkındaki yabancı haber, yetkili bir kaynaktan yalanlarımaktadır. Uluslar Sosyetesi çevenlerine göre, Habeşistan gözcü © gönderilmesine dair olan dileğinin, konsey tarafın - dan pek te kabul edilemiyeceği anlar yılıyor. Zira bunun, durumu yatıştır. mağa yaramıyacağından başka, öde vini de pek güç görcceği kestirilmek- tedi: İtalya Israr Edecek Roma, 26 A.A. — Popolo d'italin gazetesi diyor ki “Ccenevrenin gülünç tekliflerinden sonra, Faşist Italya bütün hâdiselere karşr gelmeğe hazırdır. İtalya, men- faatlerini ve hakların: tamamen kı rumâsını bilecektir. Bundan ötürü Atrikaya asker sevkiyat devam et « | Cenevrede Dünkü Topla (Baş tarafı 1 incide) mektedir.,, Amerikada | İtalya Aleyhine İki Gösteri Nevyork, 26 A.A, — Habeşistanm salgına uğramak ihtimaline karşı pro testo amacile Nevyorkta iki gösteri yapılmıştır. Bunlardan biri Habeş er- kinlik komitesi, öteki de harp ve (a- şizm aleyhindeki birlik tarafından ter tip olunmuştur. Gösteriye 8 bin kiti katılmıştır. Bu canada Mussolinin bü- ik bir resmi parçalanmıştır. Libyada Toplanan Askerler Londra, 26 A.A. — Daily Teleg- raph'ın, Mısırda Mersa Matruş ayta. rından aldığı haberlere bakılırsa Lib. | ya bölgesi geniş bir süel kamp baline gelmiştir. Bingazide önemli hava kuv vetleri topludur. Deniz üssü haline o konmuş olan Tubrukta bir kruvazör, 3 torpido, 2 denizaltı gemisi, 3 de deniz uçağı bu- lunuyor. Gemiler Kızıl Denizden Geçemiyorlar Londra, 26 A.A. — Uzakşark ser- vislerini yapan İngiliz gemi kumpan- yaları Süveyş kanalı yerine Umit Bur nunden geçmeği Kararlaştıracaklar » dır. Daily Herald gazetesine göre, bu karar Kızıldenizde bir harp kop - ması ihtimaline karşı sigorta primle. n yükselmesinden ileri gelmiştir. (Prince Line), (Sihver Line) | ve (Java - Nevyork Line) kumpanyala. rı, Süveyş kanalından geçmemeği şim diden kararlaştırmışlardır. Harrar'da Yabancı Düşmanlığı Adisababa, 26 A.A, — Havas ajan- # aytarı bildiriyor; Söylendiğine göre, Harrar bölge - sinde yabancı düşmanlığı hâdiseleri olmuştur. Bu hâdiseler, ağır mesuli - Laval'in Vaziyeti Zorlaşıyor (Baş tarafı 1 incide) ve ücretleri indirdi. Hayatı u - cuzlatmak için birtakım başka tedbirler aldı. Laval bu tedbirleri alırken, hükümetinin mukadderatını bunlarm muvaffakıyetine bağla- mıştı. Bunlar bir türlü yürümi- yor, Yütmeyince de memnuni- yetsizlik artmaktadır. Yakında meclis açılacak. Lavala muha - lif olan sol cenah zümreler şim- diden hazırlanmaya başlamışlar dır. Komünistler ve sosyalistler bir cephe birliği yapmışlardı. Bunlara Daladier'in başkanlığın da bir zümre radikaller de işti - rak etmiş ve “halk cephesi, nâ mile bir muhalefet cephesi mey- dana gelmiştir. Bu muhalefet cephesinin kuvveti radikal par - disinden ayrılarak Daladier'e iş- tirak edecek olan radikallerin a- dedine bağlıdır. Vebuda bir hafta on gün içinde Pariste top- lanacak radikal sosyalist kon - gresinde belli olacak. Laval'in çekilmesile neticele - nebilecek olan bu buhranm en ziyade korkulacak tarafı şudur ki, Fransada bugünkü politika vaziyeti karşısında devamlı bir hükümet teşkil edecek Başba- kan bulmak kolay değildir. La- val'de ancak birkaç kabine yu « varlandıktan sonra binbir zorlukla tutunabilmişti. Eğer yeniden Fransayı uzun müddet bhükümetsiz bırakacak bir buh - ran çıkacak olursa, bu Fransız buhranının bir Avrupa buhranı olmasından korkulur. A. Şükrü ESMER MacarBaşvekili Berline Gitti Baş tarafı 1 incide) direktörü, Dışişleri Bakanlığı politika şubesi şefi ve yaveri vardır. . Uçakla Gitti Peşte, 26 A.A. — Gömböş, uçakla Berlin'e gitmiştir, Ne za- man döneceği belli olmamakla beraber, haftanın sonundan ön- e gelmiyeceği anlaşılmak- tadır. İnhisarlar Müsteşarı Doğuya Gitti Ankara, 26 (Özel aytarımız bildiriyor) — Gümrük ve İnhi - sarlar Bakanlığı müsteşarı Adil bugün Doğu illerine hareket et- miştir. İ setinin karşılığıdır. anti. yeti idrak eden imparatorun iyi niyee tine rağmen, mahalli şeflerin yaban- cilara tam bir koruma ve güvenlik te» min etmekten âciz olduklarını göster- mektedirler. ne beş İngiliz denizaltı gemisi gel » miştir. İtalyanın Yunanistana Verdiği Cevap Atina, 26'A.A, — Atina ajansı bile diriyor: anlarına birtakım lerinin önceden ha» ber verilmeksizin girmeleri hakkında hiyetli membalardan bildirildiği » ne göre Italyan makamatı Yunan hü- kümetine şu izahatı vermiştir: Yunan hükümetinden evvelceden müsaade almaksızın Yunan kara su - larında geçenlerde durmak mecburi- yetinde kalmış olan İtalyan donanma sına mensup gemiler Yunamistana git miyorlardı. Bunların Yunan kara su « larında durmaları düşünülmemiş bu « lunduğundan vakit ve zamanile Yu- nan hükümetine haber verilememi; tir. Bu yüzden bu duruşlar ne yasi ne de askeri hiçbir mahiyeti ol madığını söylemek fazladır. Ayni çevenlerde kukarki izaha da yanarak söylendiğine göre, İtalyan gemilerinin Yunan kara sularında dur mıya metbur olmalarına barı gazete- Italyan harp gen İ ler tarafından verilen manayı ne bâ- diseler, ve n& de İtalyan ve Yunan hükümetlerinin «iyasaları haklı göste. remez. Bu siyasa en derin karşılıklı dostluk hislerinden gejmektedir. Laval Dönüyor Cenevre, 26 A.A. — Laval, yarın öğleden sonra Parise gidecektir. Romen Uçmanları IBaşı 1 incideğ Romen filosu kumandanı tayyareci» lerimizin elini sıkıyor Misafirlerimiz, havanın yağmurla ve sisli olması dolayısile Ankaraya hareket etmemişler, Perapalas oteline misafir edilmişlerdir. Filo kumandanı miralay Negresko, i bir muharririmize şunları söylemiş » içinde. bulduk. Bu irk tayyarecilerinin Romanya #iya- Memleketinizin büyüleri ile görüşeceğimiz için çok mesuduz. Şunu da söyliyeyim ki, Tür kiye ile Romanya, bu iki dost millet tâyyarecilik âleminde dalma birleş - mek arrusundadırlar. Bu maksatla i- ki memleket arasında daimi hava se- ferlerinin ihdası tasarlanmaktadır. Henüz görüşme safhasında olan bu tasavvur, çok yakında tatbik sahası- na konacak ve seferlere başlanacak » tır. Romen tayyazecileri, hava müsalt olduğu takdirde bugün Ankaraya gi- decekler, dönüşte Eskisehir yolile şeh rimize geleceklerdir, Konuklar, bura» da müzeleri ve şehri gezdikten sonra Romanyaya döneceklerdir. —— Kıymetli bir spor emekçisi öldü Ankara, 26 A.A. — Türk spo ği Ti İ ru en kıymettar emekçilerinden birini bugün topraklara göm - müştür. İlk teşekkülündenberi umümi merkezin en çalışkan üye lerinden biri olan Hadi cenaze- si, bütün sporcuların ve kendi - sini seyen büyüklerin iştirakiy- le Hacfbayramdan kaldırılarak kara topraklara yatırılmıştır. Ce nazede tekitler bakanı Râna, u- murmi merkez reisi Aziz, umumi merkez üyeleri ve Ankaranm hemen bütün sporcuları hazırdı lar. Gönderilen çelenklerin ade di yirmiyi geçiyordu. Mezarı başımda birçok söylevler söyle - mhumun yüksek meziyetleri, spora hizmetleri ortaya dökül - müstür