30 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

30 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

MEMLEKETT Çocuk Bahçesi Gazino Oldu! Gaziantep (Özel aytarımız bildiriyor) — Şehrimiz özel muha - sebesi tarafından büyük emek ve paralar sarfile vücude getirilen çocuk bahçesi küçüklerin eğlenmesi için bazı tertibatı câmi bu - lunmakta ise de kasabaya olan uzaklığı dolayısile beklenen fay - dayı vermemektedir. Burası şimdi içkili aile bahçesi halinde idare olunmaktadır. Gösterilen rağbet pek azdır. Hava Kurumuna Yardım Kandıra (Özel aytarımız bildiriyor) — İstanbuldan gelerek burada bir iki müsamere vermek istiyen Akin temsil hey'etinden istifade ile bura hava kurumu başkanlığı bir eğlence tertip etmiş- tir. Bütün kasaba ahalisi davet edilmiştir. Temsil edilen Kızılay piyesi pek beğenilmiştir. Bilhassa temsil heyetinden Rıfkı ve Murat pek alkışlanmışlardır.Bu eğlenceden saf hasılat olarak 218 lira bir para elde edilmiş ve Hava kurumu kasasına yatırılmıştır. Eğlenceyi tertipliyen yüzbaşı Fevzi ve Hava kurumu reisi Meh- met Özer ve Sadiyi kutlularız.. Erganide Atatürk Heykeli Ergani (Özel aytarımız bildiriyor) — Hükümet konağı alanın- da demir borularla su getirmekte asri fiskiyeli bir havuz yaptırıl- mış ve güzel bir park vücude getirilmiştir. Uray işlerini de ilçebay Hamdi Kiper eline almış yeni yapılmak- ta olan uray binası ikmal edilmek üzeredir, uray binasınm içeri- sinde Halkevi için büyük bir salon tertip edilmiş uray ile yeni okul arasındaki evleri uray satın almıştır. Buraya bir park yapı- lacak ve Atatürkün heykeli dikilecektir. Batıya Doğru Yayılan Şehir Muğla 27, (Özel aytarımız bildiriyor) — Muğlada bayındır. rk faaliyeti göze batacak kadar artmıştır. Şehrin antresini teş- kil eden kısımdaki mezaritklar tamamen kaldırılmış, kısa bir zamanda burada birçok binalar yükselmiştir. Şehir, batıya doğ- Tu yayılmağa başlamıştır. Lövüşle Neticelenen Bir Maç | Özel aytarımız bildiriyor) — Çemenlik ala- ile Ece Kl arasnda oynanan futbol ma - Çanakkale nmda Türk Gü çında bir hâdise olmuştur. Ufak bir münakaşadan başlıyarak | büyüyen ve döğüşe dökülen bu hâdise, güç halle yatıştırrlabil- miştir, Zabıta, işe el koyarak tahkikata başlamıştır. Mesele, bu- rada büyük teessür uyandırmıştır. Arapkir Dokumacılığı ilerliyor .... Arapkirde bir sergi köşesi Arapkir (Özel aytarımız bildiriyor) — İlçede dokumacılık &peyce ilerlemiştir. Mevcut dokuma tezghı 1500 kadardır. Yılda 30 bin top kadar çıkarılan dokumalar Erzurum, Sivas, Erzincan, Malatya, Elâziz, Tokat illerine de gönderilmektedir. Fakat yerli mensucat satışı bu yıl geçen yıllara nisbeten noksandır. Bunu da doğuran yegâne sebep ipliğin pahalılığıdır. İlçe buğday vesaire ihtiyacını temin eder. Bu yılki mahsul da kuraklık den di- ğer yıllardan geridir. İlçede bir de ziraat odası vardır. E TAN Anadolu Bele- diyeleri Için Iyi Bir Nümune AÂkçedağ, özel aytarımız bildiri | yor: Akçedağ belediyesinin bütçesi 4 İ bin firadır. Belediye bu dar bütçe i le kasabanın ihtiyaçlarını temine İ çalışıyor. Bu kadar a3 para ile bir- | çek işler bu yıl içinde başarılmış» tr, Göçmenler yerleştirilmiş, faali- İ yete İmis, eski hasaba merkez İ lerindeki evler odaya indirilmiş, kasabaya demir borularla su getir- tilmiş, bir pazar yeri kurulmuş, ha- raya ait meyvalık belediye bahçesi halihe getirilmiş ve buraya su te - min edilmiştir. Ziraat işlerinde bir- | çok yardımlar yapılmıştır. Akçedağı kücük kasabalarımız - dan biridir. Kücük ve nüfusunun | az olduğuna en güzel delil, beledi- İ ve bütçesinin 4 bin lira olması Burada önemli bir nokta var. İ kadar az bir para ile birçok işler başarılmıştır. Hüsnü niyet ve iyi ça- Uuşmak, dar bir bütçe ile birçok iş- ler yapılmasına pek âlâ imkân ve- rir. Birçok Anadolu belediyeleri, | 4 binden daha fazla bütçelerle bir iş yapamıyorlar. İstikraz yapmak İ teşebbüründe bulunuyorlar. Beledi: selerin ihtiyaçları müsavi değildir. Har belediye kendi mevzü vaziye- İ tinin icaplarına göre bir ç İ programı yapmalıdır. Bircok b. diyeler de, hiç lüzem olmıyan işle- re girişerek, hem vakit, hem de na- İ kit kaybediyorlar. Akcedağ belediyesinin bir nümu İ ne olmasını dileriz. A a i Köy muhtarlarına | i Oda veriliyor Darende, (Özel aytarımız bildiri. İ yor) — İlçemiz çevresindeki kamun ve köylerin bayındırlığı için çok ça- lıçılmaktadır. Bilhassa köy yollarına gok önem verilmektedir. Son zamanlarda Ayvalı köylü ile Darende arasmda üç köprü; sekiz ki- İ lometre' köy yolu bayındırlık idare- nce yaptırılan şose ile birleşmek ü- Kötü Kale istikametinde yeni- den dört kilometrelik bir yol açıl” mıştır. Balahan bamiinimdin Bihiz. tana giden yolun şimdiye kadar ya. pılımıyan 1300 metrelik kısmı da ta- mamlanmıştır. Birkaç köyde de köy okulu yaptırılmaktadır, Balaban kamunu merkezinde geniş bir yol açılmış ve hükümet karşısın- da güzel bir bahçe ve Bıcır köyünde Tohma suyu üzerine büyük bit ahşap köprü yaptırılmıştır. Bazı köylerde yeniden su çıkarılmaktadır. Köyleri, su, yol, ve okul işleri bitirildi sonra birer misafir ve ihtiyar heyeti odaları yaptırılacaktır. Bandırma sahillerinde bir ceset bulundu Bandırma, 28 (Özel aytarımız bil diriyor) — İki gündenberi devam &den şiddetli şimal rüzgârları Liva ta sahiline bir insan cesedi çıkarmış- tır. Ceset, on sekir, yirmi yaşlarında bir gence aittir, Sırtında bir mayo bulunmuştur, Hüviyeti henüz belli olmamıştır. | İzmirde bir fişek deposu yandı İ Temir, 28 (Ozel aytarımız bildiri. İ yor) — Inhisarlar idaresinin şehir İ yanındaki fişeklik deposunda bir pat- lama neticesinde yangın çıkmıştır. Za rar 60 bin lira kadardır. Yangın yedi saat sürmüştür. — Peki kim bu enayi? Yosma oturduğu kucak üze- rinde fıkır fıkır kaynıyarak, kır- miyan ,güce gitmiyen bir poz- YOSMAT Etem lzzei BENİCE — Ağzını burnunu kan çana- —Yoo.. İşte onu söyliye- ğına çevireceğim!. Bir saat sonra | Bir saat sonra evdeki fırtına dinmiş, Hüseyin yatışmıŞ, Yos- ma posbıyığın kucağına Otur- muş, fettan bakışlarını onun kı- zartı ve morartıdan şişman Yü” zünün içinde bir kara nokta gi- bi duran gözlerine dikmiş, güle güle anlatıyordu: “ — Tasa edilecek hiçbir “şey yok. Bal gibi yutturdum. Beni tanıyacak çevrelere hiç uğramı- yor, uğrasam bile onunla gitmi- yorum. Son derece uyanık ve te. tik üzerindeyim. Beraber soka- ğa çıktığım vakit otomobille diyorum. Ona öyle bir görü! şüm var ki, beni süt çocuğu 8a- nıyer. O yokken valiye çıkıyo- | sw. Hichir İDUCU Yakalamasına | mem! Dedi, sözüne ekledi: — Artık ben gidiyorum. Ne- redeyse gelir. Beni evde bula- mazsa bütün fiyakam bozulur. ! Ne yapalım başka türlü papel çıkmaz. Sözlerini bitirir bitirmez pos- | biyığın kucağından atladı, onla- rın Yeni bir şey söylemelerine ve bir engel çıkarmalarına fırsat vermemek için hemen mantosu- nu, çantasını kaptı: — Haydi, hoşça kalın... Diye kapın yolunu tuttu! Sokakla Genç kız sokağa kendisini bir boğuntudan, bir haydut elinden, bir ölüm kıskacından kurtarmış- ların geniş nefesile attı; — Kurtuldum. Artık bu son!, arıyor, hem — Gördüğü, göreceği işte bu kadar, Beş yüz liram gitti. Ona hiç acımıyorum. Fakat, canımı kurtardım. Beni öldürebilirdi. Sakat bırakabilirdi. Akla gelme- dik durumlara sokabilirdi. Hele © gazetelerdeki resimli ilân yü- reğime inerdi. Nereden de bu- arını indirmiş, ciğerlerimi sandım. Ama, bü buluşu çok be- | gendim. Beni iyi gelirli bir çift lik gibi işletmesini sürdürebil- mek için #hcak bu kerte orijinal bir şey düşünebilirdi. Neyse ki sonu yok. Bir daha beni göremiyecek ki, o şeytan- dan çalınmış zekâsını işletebil- sin! Son. yöne Taksi Mis sokağının alt köşe- sinden kıvrılıyordu. Yosma sert bir söylenişle: — Dur burada.. Dedi. Sonra sordu — Ne yazdı saatin?. çekiyor. BORSA PARALAR | i Ala Satı 417— m— 168 iğ 1— 22 sl4— 85— 2. 2— dö 2280 3— 1450 n— S2 s— 30— 8i7— 16. — 160, 187 82 2m KIR— .— Mm .— 38— 2350 — 15.40 2 56 35 — g1— Sim 52.50 33 m— 3— ÇEKLER 20 Belçika frangı 20 Drahmi 20 İevçire fe. Florin 20 Çek Kuron Avusturya silin Mark Zeti Pense 20 bey Lava 20 Dinar Yen İsveç Kuron Alem Mecidiye Bankeot Paris üzerine İngiliz Tirası Dolar 12.06 618,25 0.710,30 1.1508 4,7083 244,77 6380.50 11766 Liret Bela e Leva Florin Çekoslovak karonu Koni 4 İş Bankası Mü - N. Wu raki Anadolu 5 60 eş 100 Şirketihayriye Tramvay Bomonti « Nektar Terkos Reji Aslan Çimento Merker Bankası Osmanlı Bankası Teleen İtihat Değirmencilik TAŞ. Sari reigezelezlnesi TIKRAZLAR Bim 2250 2120 9m s6— TAHVİLAT 10,50 Anadolu T ve II Kupon kesik © 40.70 m Türk . ». Ergani İstikrazı dahili 28 EYLUL CUMARTESİ 30-9.93$ ser İstanbul Sıhhi Müesseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonu Reisliğinden: i Tıp Talebe yurdu hademeleri için mevcut nümune ve şartnamesine göre 91 takım elbise açık eksiltme suretile yaptırılacaktır. | O| — Eksiltme : 9-10-935 çarşamba günü saat 14,30 da Cağaloğlunda Sağlık Müdürlüğü binasındaki komis- i yonda yapılacaktır. 2 — Tahmini fiyat: Bir takımı 1! liradır. 3 — Muvakkat teminat : 75 lira 07 kuruştur. 4 — Nümuüne ve şartnamesi yurtta görülebilir. 5 — İsteklilerin cari seneye ait Ticaret odası vesikası İ göstermeleri şarttır. 6 — İsteklilerin bu işe yeter makbuz veya banka mek- tuplarile belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. (5706) 7252 Istanbul Gümrükleri Satış komis- yonu Reisliğinden: M.K.N. Ağırlığı Kıymeti Cinsi eşya L.K. 11,25 K.G. 278 22,500 Üzeri Selleloitli yazı kurutacağı, Kahve, Demir makine aksamı Kulanılmış Çocuk a- rabası Yukarıdaki eşya 3-10-935 G. saat 14 de açık artırma ile satılacaktır. İsteklilerin yüzde yedi buçuk pey akçele- rini göstrir makbuzla kanunen muayyen zamanda Ko- misyona gelmeleri ve pey akçelerinin saat 14 de kadar alınacağı ilân olunur. (5893) 299 1129 937 350 16 88,48 5 1264 1 adet Yeşilköy Tohum islâh istasyonu Satınalma komisyonundan: Müessesemizin bu seneki mahsulünden 18-20 ton kızılca Buğday, açık arttırma ile 7 Teşrinievvel 935 pazartesi günü saat 15 de Vilâyet muhasebeciliğinde toplanacak komisyon tarafından satılacaktır. İstekli- ler şartname ve nümünesini dairemizde ve Vi lâyet mu- hasebecilinğinde görebilirler. Tahmin bedeli 1000 lira olup.muvakkat teminatı 75 liradır. Arttırma: a girecek- içrin teminat akçesini veya Banka mektubunu ihale saatinden evvel Vilâyet Mal sandığına yatırmaları ve alacakları makbuz ve kanuni vesikalariyle birlikte ihale saatinden evvel komisyona müracaatları. (5808) Mılli Saraylar Müdürlüğünden: 1 — Beylerbeyi sarayınm dış kısımları sıva, badana ve yağlı boya tamiratı kapalı zarf yolile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Yapılacak işin tahmin bedeli on sekiz bin dört yüz kırk Anadolu Mümessil Unümuzaeki narta, Müstesna 5 safta olacaktır. Çünkü, önümöz deki hafta, MAURİCE CHEVALIER SARAY SİNEMASINDA FOLi BERJER Filminde vörüneçektır Genç kadın: — Al şu lirayı, ben burada ini- yorum! Diye çabuk çabuk arabadan indi ve oradaki bir sokağın için- de gözden kayboldu. * — Çok yoruldum bugün. Bu herifin sinirlerim üzerinde yap- tığı paniği gidermek, kendimi toparlamak için biraz olsun eğ- lenmeliyim. Bu aklıma iyi geldi. Diyor, yürüyordu. En son: — Madam Anna acaba evde mi?, Diye bir kapıyı çaldı. Kapıyı açan Madam Anna'nın kendisi idi. İkisi de biribirlerini görünce şaşırdılar: — O sen misin Madam Anna? — O sen misin Bedi?. Genç kadın kapı eşiğinden adımını içeriye atarken osoru- yordu: — Ne ararsın sen böyle kapı- da. Hizmetçin yok mu?. Yanağındaki kırmızıları hiç- bir zâman solmıyan şişman, al al yanaklı, her tanesinden bir in- san gövdesi sarkıtacak kadar et- yedi lira elli dokuz kuruştur. 3 — Bu tamirata müteallik birinci keşif cetveli ile şartnamele- rin birer suretleri Pazardan başka hergün Dolmabahçede Mült Saraylar Müdürlüğü Kaleminden alınabilir. 4 — Eksiltme Birinciteşrinin yirmi ikinci salı günü saaton beşte Milli Saraylar Müdürlüğü binasmda yapılacaktır. J 5 — Muvakkat teminat bin üç yüz seksen beş liradır. Bu tami- ratın eksiltmenin yapılacağı saatten bir saat evveline kadar Mal- sandığına yatırılmış ve makbuzunun eksiltme komisyonuna ve- rilmiş bulunması lâzımdır. 6 — Eksiltmeye girecek olanlar Ticaret Odasına kayıtlı bu- lunacaklar ve şimdiye kadar başka yerlerde yaptıkları tamirat iş- lerine dair elde ettikleri vesikalarla bu vesikaları göstermek su- retile Milli Saraylar mimarından ayrıca alacakları fenni iktidar Şahadetnamesini muayyen gün ve Saatten bir saat evveline ka- i dar eksiltme komisyonuna tevdi eyliyeceklerdir. (6018) — Bırak sen şimdi hizmetçi var, yok... Neredesin böyle ba” kalım, onu söyle?. Diye Vedi'sinin boynuna sa - rldı, genç kadının saçlarını ok- Şâya, yanaklarmı sika onu bir kat yukarıya odasına aldı. Dur- — E kale sen nerelerdesin?. Bilsen bir aralık seni nekadar aradım. Hergün haç çıkarıp ka- pıdan seni gözetledim. madan Rum ağzile ve yarım bir türkçe ile soruyordu: — Nerelerde kaldın sen böy- le bresi Vedi?. Genç kadın: — Çok mu göreceğin geldi idi?. Derken ilâve ediyordu: — Hiç vaktim yok. Bir saat sonra buradan çıkacağım. Var mı çabuk görülecek bir işin?. Şişman madam göbeğini ho- purdata hopurdata gül — Senin aradığın gibi bir şey şimdi yok. — Neler var?. — Pek kırtipiller.. — Bafra'lı nerelerde?. — Bilmem pamuk işi mi var- mış, ne varmıs, onlara bakacak- mış, Adana'ya gitti. — Neden?. — Huu bresi bilmezsin bir parasi çok, aklı az Amerika'lı dadandı. Su gibi para harcanı- yordu. Eğer sen burada olsay- dın son meteliğe kadar çeker- din!, Öteki kızlar pek istediğim gibisini yapamadılar. Yosma omuzlarını silkti: — Hiç parada pulda gözüm yok. Madam dudaklarını büktü: — Demek tutuyorsun? Ve birden madamın aklına en jenyal bir fikir gelmiş gibi ye- rinden doğruldu, hizli hızlı söy- ledi: — Aman Vedi, şimdi aklıma geldi. Bir büyük komisyoncu benden bir metres arayor. Seni ona yapayım. Yosma gülerek sordu: