1 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

1 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

ag — DÜSÜNDÜKCE TALEBE CINAYETLERİ Daha birkaç gün evvel, İz- Mmiz San'at Mektebinde, resim muallimini öldürdükten sonra bir çukura düşerek parçalanan talebenin ürperttiği tüyler dim- dik dururken, dün de Kabataş lisesinde almanca profesörünü bıçaklıyan başka bir talebenin kanlı sergüzeştini öğrendik. Bir yıl içinde kaç vak'a! Ay- larca evvel Samsun lisesi riyazi- ye muallimi Vedadın evine de bomba konmuş veen ziyade mektep talebesinden şüphe edil- miş olduğu halde fail yakalana- mamıştı. İstanbul liselerinden bi rinde de bir cerh vak'ası olduğu- nu hatırlarız. Anadoluda birkaç talebenin bir kültür müfettişini taşa tutarak yaraladıkları da henüz unutulmadı. İstanbulda Alman mektebi talebesinden bi- | rinin kıyafetini (değiştirerek veznedarm gırtlağına sarıldığı- nı, boğuştuklarını da birkaç ay evvel gazetelerde okumuştuk. Türk kanunları ve terbiye e- sasları, muallimin talebeye hafif bir tokat atmasını bile yasak et- miş olduğu halde, bizim talebe muallimlerine tokat değil taş, tokat değil kurşun, tokat değil bıçak, tokat değil bomba atmak hakkını kendilerinde görüyor- lar, Ayni neviden bir vak'a serisi- nin bir yandan tam bir kültür, bir yandan da tam bir cemiyet meselesi haline koyduğu bu hâ- dise, “ne alçakiık!,, diye şiddet- H bir nefret hareketile omuzlar- dan silkip atılarak polise ve a- dalete havale edilip geçilemez. Hayır! Burada alelâde zabıta va kalarnın hırsızlık, aşk veya hinç psikolojilerini aşan umumi bir kültür ve terbiye davası var- dır. Meselenin dibini kazıyarak parmağımızı köküne kadar u- zatmazsak bütün o atılan taşlar, bıçaklar, bombalar, kurşunlar üç beş muallimi değil, mektep- lerimizdeki bütün bir disiplini ve ahlâk nizamını devirecek ha- İe gelir. Burada polis, hâkim ve kültürcü elele çalışmak mecbu- riyetindedirler. Peyami SAFA Tütün ve içki hasılatı | balâj, idare masrafları ve kanuni ko- Gümrük ve İnhisarlar Bakanlığı 934 yılının safi ve gayrisafi hâslat hesa, üzerinde tetkikler yapmak- tadır, Bu hususta gereken blânçe bir baftaya kadar bitirilecek ve satış du- rumu kesin olarak anlaşılabilecektir. Umulduğuna göre tütünden 32, içki- lerden dört buçuk milyon lira olmak Üzere gayrisafi bir hâsrlat elde edil- miştir. Bu mikdar hâslatın geçen #€- pelere nisbetle normal olduğu anlaşıl- maktadır, —— Sıhhat Bakanı Ankaraya gitti 'Trakyadaki göçmen işlerini incele. mek üzere Muratlıda yapılan toplan- &ya başkanlık eden Sağlık ve Soysal Yardım Bakanı Dr. Refik Saydam dün İstanbula gelmiş ve aksam Anka» «raya hareket etmiştir. Dr. Refik Say- dam, göçmen işleri üzerine hazırladı- ğı raporu Başbakana verecektir. . No.45 Cumbadan Rumbayal Server BEDİ Selim de ona yardım etti, Cemile dengi bağladıktan sonra Gstüne oturmuğ, kollarını kavuştur- muş, bir kelime söylemeden Selimin yüzüne bakıyordu. Adeta bütün ge &e düşündüğü şeyler, bu bakışın için- de koyulaşmış bir halde vardı, Selim dengin üstünde onun yanına gelip oturdu ve elini tutarak: — Ne ©? dedi, bana dargın mısın? Cemile kendini tutmıya çalıştığı fçin titriyordu. Selim onu kucakla- &:. İlkönce kurtulmak için bir hare- ket yapan Cemile öfkesini daha faz» la açığa vurmamak için Selimin ku- Game pm lezacte kendini bırak» mıştı. Odanın darmadağınık eşyasına bakarak kendisine bile yabanc: gelen vir sesle: — Nedir? dedi, böyle, gidiyorsun? Koğduk mu seni buradan? Yoksa. beni istemiyor musun artık? Bu son cümlede sesi bir hıçkırık” la kabarmştı. Selim onun ağzına kü- ar topar Afyon işi için Yeni tedbirler | Afyon işleri üzerinde Ekonomi Ba- ll kanlığı ile temas etmek üzere Anka- || raya giden Uyuşturucu maddeler in- hisarı genel direktörü Ali Sami, dün |! sabah şehrimize dönmüştür.Aldığımız || malümata göre, alman yeni tedbirler, |! dahildeki is.ihsal temevvüçlerinin ba- |! rice aksetmesine ve Afyondaki fiyat hassasiyetinin spekülâsyöna vâsrta ol masına meydan. vermiyecektir. Yapı» lan yeni organizasyon şudur: Geçen senelere alt afyonlardan mü- || nasip bir mikdar devlet ihtiyat stoku | olarak İnhisar ambarında tutulacak - tır. Eski stokun 500 sandığı her sene satışa verilecek ve satış zamanı Ey- lâl sonuna kadar mallarını İnhisara veren eşhas veya kaydettiren barka- lâr hesabına İnhisarda açılacak cari dört ayda bir ve hariç satiş fiyatından ardiye, sigorta, alım ve tım manipülâsyonları ve analizleri am misyon karsılığı olmak üzere yüzde 1$ indirildikten sonra yatırılmak su- retile tesviye edilecektir. Haki mallar- dan ardiye alınmamaktadır. Bu usule tâbi olmak İstemiyen es- ki mal sahipleri inhisar idaresine vâ- ziyetlerini bildireceklerdir. Senelik sa tşlar, yeni mahsul ile temin edilecek ve her yıl yeni mahsul alındıktan son- ra satış İhtiyacindan fazla kalan mik- dar hir kontrol altında imha oluna- caktır. Bu suretle yeni stok birikme- lerine ve köylünün elinde mahsul kal. matma meydan verilmiyecektir. ! Önümüzdeki senelerde afyonun fi (” yatı ile miktarı bir müvazene halinde vahsvvül edeceğinden köylünün eline mahsulüne mukabil sabit bir umumi bedel geçebilecektir. Mal az oldukça fiyat yükselecek, çoğalınca nisbet da- hilinde düşecektir. Bu vaziyette çift- ginin menfaati çok ekmek değil, an - cak morfin derecesi yüksek ve temiz toplanmış mal yetiştirmektir. İnhisar idaresi ilân ettiği veçhile temiz top- lanmış afyonları evvelâ satın alacak- tır ve tesellüm günleri ikadarlara bildirilecektir. İdare yeni afyonları, Emanet deposuna teslim sıtasile ve pesin para ile, alacak ve serası gölen- lere haber verecektir. Diğer taraftan, Afyon inbisarı ida- resi yeni alış fiyatlarını bugün ilân et- miştir. Bugünden itibaren inhisarın Emanet depolarına afyon kabul edil- miyecektir. Gazhane hattı bu, Yeni yapılan Kadıköy - Gazhane hattımın dün tecrübeleri yapılmıştır. Hat bugünden itibaren işlemeğe açıla caktır. Bu münasebetle o civar halkı ilk tramvayı karşılayacaklar, bu arada bazı #öylevler verilecektir. Kadıköy halkı yeni hattan çok memnun olmuş- lardır. Alfkadarlara teşekkür telgraf- lar: göndereceklerdir. — Hayvan sergisi bugün açılıyor Ehli hayvan (sergisi, bugün saat 14,5 da Edirnekapıda belediyenin fen ni ahirlarında ilbay tarafından açıla» caktır. Sergiye bu sene 25 kısrak, 48 tay, 16 boğa, 15 inek olmak üzere 104 hayvan yazılmıştır. Sergi, öç gün hal- ka açık bulundurulacak, perşembe gü nü kapanacaktır. Mükâfatlar, perşem be günü dağıtılacaktır. —m— Üniversitede bugün derslere başlanıyor Uniyersitede kayıt ve kabul mua melesi dün akşam bitmiştir. Bugün rektörün açılış söylevile derselere baş lanacaktır. Rektör bu söylevinde Uni versitenin kuruluşundan şimdiye ka» dar geçirdiği tekâmül devresini ve bu sene nasl çalışılacağını anlatacak - tar. — Ne biçim lâf 0? dedi, bana “al- çak!,, de, “rezil!,, de daha iyi, — Ne bileyim ben, ansızın bu gi- gil miydik? Arkadaşlar geldi, kabil olmadı. Buluşsaydık ben sana bunu haber verecektim. Ayın kaçı bili yör musun? — Hayır. — Yarın temmuzun biri. Peşin âylık vermek lâzım, Bu sefer de Cemile Selimin ağzına bir tokat vurdu. Fakat onunki hiç istemediği halde çok sertti ve çocu- ğun yüzüne pençe pençe kan dol durdu. Cemile bağrıyordu: — Seni kira için sıkıştıran oldu mu? Selim hararetlenmişti. : — Sade bu değil, Cemile, ruhum, sade bu değil. Demin de anlatım sana, ben yalnızım bu evde, kim ba- kacak bana? Cemile bağıtdız — Ben! — Deme öyle ruhum, yemeğimi kim pişirecek? — Ben! — Allah allah.. Yahu... Sade bu kadar mı? Benim bin türlü işim var: Yatağım toplanacak, çamaşırım yıka- özne Saidi Göl leme ke ren SEHİRDE OLUP — Ne Dersiniz? — Istanbul Tramvay Şirketinin | garip bir talebe ücret tarifesi var- dır. Bu tarifeye göre, ancak, on beş yaşına kadar olan talebeler bu tenzildtlı tarifeden istifade | edebilirler, Yaşı 15 i geçmiş tale: | beler, tam ücret ödemek mecburi- yetindedir. Halbuki talebe, daima talebe, | yani daima ayni şerait altında ya- #yan bir gençtir. Yaş farkının | talebenin mali vaziyeti üzerinde | İ ne gibi bir değişiklik yapacağını | biz bir türlü ( kesliremiyoruz. 15 yaşına gelmiş bir çocuk, henüz | ortamektep talebesidir. Bundan | sonra, uzun ve üç yıl daha süren bir lise devresi vardır. Liseye devam eden çocuklara da bu tenzilâtlı ücret tarifesi tat- | bik edilmelidir. Çocuk, on altı ya- gına basar basmaz ne bir yerden gelir başlar, ne de bir maaşa ge- çer. Bilâkis, liseye girince, her çocuğun tahsil masrafı, gilesine daha ağır bir yük olmağa başlar. | Liseye devam eden çocuklar, or- tamektebe nazaran, evlerinden daha uzak semtlere gitmek, dola- Karadenizde Fırtına durdu Uç gündenberi Karadenizde devam eden fırtma dün tümamen O yatışmış ve geri kalan selerlere başlanmıştır. Cumartesi akşamı saat on dokuzda Istanbulda kalan Bartın vapuru o ge- te denizin fazlalığından dışarı çıka- mamış ve Büyükdereden ancak dün sabah ayrılabilmiştir. Amasra limanında beklemekte olan Antalya vapurundan deniz ticaret yö- netgesine heniz bir malümat gelme. miştir. Cumartesi günü beklenmekte olan Antalyanın bugün limanımıza dönmesi ümit edilmektedir. İstanbula dün varacak olan Cüm- huriyet vapurunun Sinop limanından â ır. Cümhuri- yet, çarşamba günü beklenecektir. Uç günden beri Ereğli limanında havanın yatışmasını bekleyen Güney- su vapnru dün akşam saat İR de lima” na gelmiştir. Güneysu, bir günlük Si- nop » Ereğli yolunu ancak dört gün“ de yapabilmiş ve nihayet Ereğlide de- mirleyen 24 gemi gibi orada bekieme- ye mecbur kalmıştır. Posta vapurlarından başka yoluna devam edemiyen 15 şilep te dün sa- bah limandan ayrılmışlardır. Doğuda Gümrük işleri Şehrimizde bulunan Gümrük ve In- hisarlar Müsteşarı Adi Okuldaş, dün öğleden sonra Inhisarlar yönetgesin- de yar direktör Münir Hüsrevle gö- rüşmüş ve saat Li de Gümrükler ida- resine gelmiştir. Adil Okuldaş, doğu illerimizdeki gümrük işlerini gözden geçirmek ve yeni teşkil olunan üçün- cü genel ispektörlük bölgesinde gere- ken muhafaza teşkilâtı esaslarını tes» bit etmek için perşembe günü Kara- denize hareket edecektir. Müsteşar, başkanın şark gezisinden döndükten sönra İşaret ettiği işler üzerinde meş» gul olacak ve bölge içinde yapılacak teşkilât hakkında İnhisarlar Bakanlı” ğına bir rapor verecektir. Tetkik ge- risinin bir buçuk ay sürmesi umulmak TALEBENiIN PARASINA GÖZ KOYULA'MAZ tadır. yısile matlaka tramvaya binmek | mecburiyetindedirler Mektepler açıldı. Sabah ak | şam, binlerce yavrunun tramvay duraklarında bekleşti ini görece- ğiz. Istanbul Tramrray Şirketi, yolların müsaadesiz ini ileri | rerek, sabahları tahebeler için mu- ayyen saatlerde talebe arabaları tahrik etmiyor. Hiç olmazsa, tale- | be bilet tarifesini bütün lise ta. lebesine tatbik etmelidir. Mektep- lerimize koşuşan Türk yavruları | günden güne artıyor. Birçok Türk | i zengin olduğu için, çocuğu- | ihtiyaçlarını lâyikile | için çocuğunu | mektebe göndermiyor. Türk ço- | cuğunun bilgiye olan hevesine da- | yanamıyarak, bin bir mahrumiye- | te katlanıyor ve çocuğunu okut- mağa çalışıyor. , Böyle bir ailenin, bilgi çatıları- | na koşuşan çocuklarından maddi | kör beklemeği düşünmek vicdan | İ | temin edebildiği sızlık olur. Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersiniz ? | — 4 Telefon kablolarını Bozan böcekler Son yağmurlar, telefon görüşmele- rini de epey güçleştirmiştir. Kablo bo rularna ârız olan böceklerin tahrip- leri her yağmurdan sonra olduğu gibi bu defa da meydana çıkmış ve muha- berelerin bozulmasına bunların sebep olduğu anlaşılmıştır. Altı dişli anla. mma gelen Sinoxylon Sexdentatum adlı bu böcekler, kurşun boruları del- mektedir. Açılan delikten yağmurdan sonra su girmekte ve kablonun hassa- siyetini bozmaktadır. Bilhassa, bu gi- bi bozukluklara Kadıköy « Haydarpa- şa şebekesinde tesadüf edilmiştir. Telefon idaresi, şebeke üzerinde i- cap eden tedbirleri almış ve muhabe- reyi çok düzenli olarak bir gün için- de temin etmiştir. Böceklerin tahrip- İerinden kablo ve börlil#rmi Kurtara bilmek için zırhı borulara ihtiyaç var dm. Eski Telefon sösyetesi Kasımpa- şa - Sütlüce hattı üzerinde bötekler- den çok zarar gördüğü için yalnız bu şebekeye zırhlı kabio olarak gecirmiş- tir. Bütün şehir şebekesinin zırhlı kâb i irilmesi ise tahkikat ve görülmektedir. Telefon idaresi, devir ve teslim işi- ni bitirmiş, abonman hesapları üzerin- de tetkiklerine başlamıştır. Tesisatta yapslahilecek yenilikler, ancak kanun çıktıktan sonra tayin edilebilecektir... — Turizm ofisi Balkanlar arası turizm komisyonu yakında toplantılarına başlayacaktır. Bu hususta gereken hazırlıklar bitiri! miş, beş tâli komisyon tarafından dü- zenlenen raporlar tamamlanmıştır. Raporların esas maddelerini toplayan umumi turizm ofisinin de kurulması umulmaktadır. Turizm ıslahatına en önce Istanbuldan başlanacak ve hazir lanacak turizm plârma göre bir ba - yındırlık programı düzenlencektir. O- fisin kontrolü altnda plâj, otel ve eğ- lence yerleri ile ayrıca özel bir gez « gin teşkilâtr yapılması da düşünülen esaslar içindedir. , 1 M İ' bulunan Türkiyenin İ) tr. KUÇUK HABERLER © Avrupada bir tetkik gezisinde Amerika elçisi Skiner dün dönmüştür. * Tavalârın yağmurlu gitmesi say İ fiyede oturarları ürkütmüş ve mek « tepler de açılmış olduğundan sayfiye» lerden şehre göçler başlamıştır. * Dairelerde kış mesalsinin tatbi- kına bügünden itibaren başlanacak - tr. Daireler sabahları saat 9 da açır İ lacak, 12 de öğle paydosu yapılacak» | tr. Saat 13 te tekrar açılacak, 17 de | kapanacaktır. İ © Tikteşrin genel ay rilecektir. Ücretli mem | aylığı dün verilmiştir. * Trakyaya yerleştirilmekte olan göçmen işlerini Sıhhat Ba “nı Refik ile birlikte yerinde tetkik eden Iskân ve Nüfus Genel Direktörü şehrimize gelmiştir. Yarın Ankaraya gidecektir. * İstanbul İlbay Muavini Hüdai Karataban dün İstanbul Kamutanı General Halisi ziyâret etmiştir. © Şehir Tiyatrosu bu akşamdan iti baren kışlık temsillerine başlayacak- bügün ve- eyiül * 6000 lira sarfile Belediye Kara. ağaç mezbahasına işkembe ve bârsak- lar için bir itkele yaptıracaktır. © Yumurtalı maddelere bazı yer - lerde yumurta yerine boya karıştırıl. dığı görülmüştür. Bu gibiler şiddetle cezalandırılacaklardır. * Evlerdeki yağmur borularının kaldırıma kada, suretle akan sula; geçenlerin elbiselerini kirlettiği görül müştür. Boruların uzatılması yeniden tebliğ edilecektir. * 29 Teşrinievvej Cumuriyet bay- ramında yapılacak merasim hazırlık - Jarına başlamak üzere yakmda il ve | şarbayın başkanlığında bir komaya kurulacaktır. Komisyonda Halk > tisi, Merkez kumandanlığı, Kültür, Polis, Deniz ve Idman de legeleri bulunacaklardır. Komisyon büyük bir program hazırlıyacaktır. * Park otcide bulunan Macar s€- firi Mariatzi, sabahleyin Rum Patri- ği Fotyosu ziyaret etmiştir Patrik, vekili Poli Karpos'u öğleden sonra Patk otele göndermiş ve ziyareti iade etmiştir. * Metünen Londradi bulunan Tn- giliz sefiri Sir Perci Loren önümüz- deki hafta içinde Istanbula dönecek- tir. * Posta, Telgraf Genel Direktörü Nazif, şehrimizde bulunduğu müd- det içinde tetkiklerine devam etmiş ve Beyoğlu postanesinde meşgul olmuş- tur. Genel Direktör, gördüğü lüzum 1-10 975 İTENLER | EMEN BIR FIKRA Tadına doyulmaz, üstünde | derin derin. düşünmeğe değer İbir küçük fıkra işittim. Şöyle ki; Büyük Savaştan önce Alman sosyalistlerinden, amma sahici sosyalistlerden birisi bir kitap çıkarmış. Çıkarır a, bunda Yazı" lacak ne var, demeyiniz, Alman sosyalisti kitabını çıkarır çıkar. maz, başlamış, irili ufaklı bütün İ burjuva ve küçük burjuva mat- buatında bir medih, bir aferin vaveylâsı. Sosyalist bu methü sena kar- Şısında afallamış bir. Almış sa- kalımı ele, başlamış düşünmeye, Ve kendi kendine demiş ki, “bu kitabr bunların böyle beğenişle- rine bakılırsa ben mutlaka bir hata işledim, bir yanlışlık yap- tım. Kitabı bir daha gözden geçit- miş. Ve hakikaten yanlış bi halt karıştırdığını anlamış, Ki- tabı toplatmış piyasadan. Hâta- sını düzeltmiş ve yeniden çikar- mış. Bu sefer eski methü sinayı yapanlar küfürü, kalay bas- mişlar, Ve bu küfür yağmüurualtır- da neşesini bulan üstadı: “İşte şimdi hatasız bir eser yizdığı- mt anlıyorum,, demiş.. Pıkra bu kadar... Orhan #ELİM amma A Sayım günü Gazete.er çıkicak Nüfus sayım bürosu çliymalarına devam etmektedir. Saym bölgeleri de çizilmiştir. Beyoğlu js Eminö- nü 1144, Beşiktaş 548, İsküdar 625, Kadıköy 643, Beykoz Bl, oAdalar 146, Bakırköy 18), Fah 1708, Sarı yer 241 bölgeye ayrıliıştr. Hepsi 8035 bölge tutmaktad» Bölgelere ayrılan pemurlara sa- yem cetvelleri verilmtir Her sayım memuru bölgesine 19 ix düşmek tedir. Sayımı kolaylağrmak içi veye le yapılmıştır. Sayım günü, sayı" sonuna kadar evlerinde oturmak mecburiyetinde kalacak balk kalma. ması için matbuatenei direktörlüğü istatistik genel Fektörlüğünde te- şebbüste bulunmitur. bir bravo, tir, * Bakırköy Çimento Sosyetesi Ge. sel Heyeti, dün öğleden sonra fevka- Iâde olarak toplanmıştır. Genel He- yetin içtimamı isteyen yüzde 10 his- se sahipleri toplantıda bul dır. Ruznamedeki maddeler Üzerinde görüşmeler yapılmış, idare meclisine itimat gösterilerek heyet aynen bıra» kılmıştır. * Görülen lüzum üzerine evvelce Bakanlık emrine alman İstanbul Em- niyet ikinci şube yatdirektörü Sabri, dünden itibaren eski vazifesine baş lamıştır. * Yeni Türk - Yunan tecim anlaş. mast bugünden itibaren tatbik saha- sna girecektir. * Gümrük ve Inhisarlar Genel Di- rektörü Mitat, henüz İzmirden dön- memiştir. Direktör Inhisar idaresinin patlayan barut deposu üzerinde ince- lemeler yapmış, kazayı yerinde tetkik etmiştir. İzmirdeki tütün ve özüm Ü- rünlerini de gözden geçirmekte olan — Kalataksın ! Selim yalvarıyordu. o Cemilenin mazbut, muntazam sözlerle onu ik naa çalıştı. İğilerek dizlerini öpü yor: — Senden ayrılmak ister miyii İmkân var mı buna? Fakat Vaziye mi biliyorsun. Yengemin yanın hiç olmazsa... sıçrayışta ayağı nünde durdu, parmağını havad?” yarak: — Son defa olarak bir daha lü” yorum; Kalacaksın! dedi, Selim hâlâ Onu mantıki olm vet etmek istiyordu! — Cemile, iki gözlüm, ruh” bilmiyordu. sormak ihtiyatsızlığını yaptı, Oradan Sultanahmede gitti üzerine Beyoğlu postanesi memurla- Bunun İçin sa/n günü (20 ilkteş- rından birine İşten el çektirmiştir. — |orti pazar) gıkak, gazeleler tevzi Yunan atletlerine kupa vermek | işi tesbit edijektedir. Gazeteleri Üzere şehrimire gelen Atina şarbayı | satacak müver01©, sabahleyin mat- Kotiyas Rum Patriğini #iyaret etmiş» | baalarda toplyulunarak sayımları yapılacak ve ımı yapıldığına dair ellerine veşik verilecektir. Kadıköy, /âaziçi, Adalara vapur işlemiyeceği göre, gazetelri götür- mek üzere AYImı yapılarak) motör tahsis edilektir. Gene hat boyuna gidecek gitelerle uzak mahallere götürülec; gözeteler için (sayımı yapılarak9tomobil serbestisi verile» çektir. y Yoleyikliyatı olmamakla beraber postalarlâresi sevk işleriyle meşgul olacağrân kalkacak posta trenlerle de mefketin her tarafına her gün- kü gi gâzeteler gönderilecektir. Gaeler sayımın ertesi günü de çıkaçtır. Bundan dolayı sayım gü- nü ş8teciler ve mürettipler çalışa- caktnların sayımları da bulunduk» İarsatbaalarda yapılacak, istihbarat ya gazetecilere terbest o gezebile mri için vesika verilecektir. ÇÖ mmm in ai gktör çarşamba günü Istanbula dö- çekti; ğa uzandı ve sonra ta kalktı. Hemen evden gilemak mantığına, duygulanna, aklma, insa./c Selimin babasını görmek istiyor- İma müracaat eden kâh sıcak ve kâhüü. Niçin? Ne yapacak? Bilmiyor. Çabucak giyindi ve sokağa lırladı. Tevkifhanenin nerede olduğunu da Mahallenin o bakkalına Tevkifhaneyi bulmak, hele Nail beyle komuşmak müsaadesini almak için çok güçlük çekmişti. Nihayet, içerde değil, bahçe kapı” sının pârmaklığı önünde biribirleri- ne temas etmemek şertile konuşma- larına izin verildi. Selimin babası parmaklığın önüne geldiği vakit, Ce- milenin yüzünü görünce hayretle ir- tu.Fakat ne olursa olsun Selimin ev- den gitmesi onu bütün dünyada yal. nız bırakıyormuş gibi tesirli idi. İs- temiyordu, Selimin gitmesini istemi- yordu: — Hayır! dedi, kalacaksın! Selim Cemilenin dizlerine doğru başını indirerek: Hangi birini düşüneyim? Hepsini de sen mi yapardın? — Ben! — Fakat dedikodudan çekinmez misin? Haydi mahalleyi bırak, evve- )â annen ne der? Bunları düşündüm Diye triyen ve yapan iysesle | kildi ve ile sözü: “Aman yüzünüz ne söze başlarken, Cemile Ş6- | kadar kırmızı! Neniz var? Niçin tite virdi, kapıları şiddetle vur? Odâ- | riyorsunuz?, diye sormak oldu. dan ve koridofdan Şıktı. Cemile hiçbir şey söyliyemiyordu. Tirtir titriyordu. Bu sincirlerle bağlı kapı, bu şüpbe- Annesine görünmedi, yeğe in- medi. Odasma kapandı. A'da ken- disini yemeğe çağıran aka gele miyeceğini söyledi. Hâlâ/'Yor, Se- lime karşı biç hesapta o/ân hare- ketinin sebebini li şüpheli, ters ters bakan adamlar, arkasındaki bu “kalabalık, bu gidiş geliş onu büşbütün tıkamıştı. Selimin babası ona hayretle bakmıya devam ederek: — Fakat ruhum, iyi düşün bir ke- re, düşün ki, Cemile ayağını yere vurarak tek» rarladı: ben... Dedikodu sözü, kavafın oğlu hak- kında annesinin söylediklerini de başlatarak Cemileri de susturmus- — Rahatsız mısın, evlâdım, nen var, niçin geldin? diye sordu. (Arkası var) , hiçbir şey düşünemiyordu, isini içim- den gelecek arzuların «imiyetine bıraktı, Bir isteğin döünu bekli- vordu. Sırt £ö ys-