6 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

6 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

6-10.933 İdi Levskiyi 3-0 Yendik! Takımımızı Nefes Noktasından Yükselmiş, Fakat Oyun Tarzında Ahenk Kıymetinden Eksikti *Bugün Bulgarlarla Fenerbahçe karşılaşıyor Kampta çalıştırılan futbolcülerimiz den yapılmış bir takımımızla dün ilk maçını oynayan Bu.gar Levski takim: 3-0 yenildi, Fakat hemen kaydedelim ki takımımızın bu galibiyeti bir hayli üzücü ve sıkıcı oldu. Hele ilk devrede oyun âdeta zevksizdi. Futbolcülerimiz biribirlerile hiç anlaşamıyorlardı. T: kım, kampta çalıştırılmış futbolcüler. den yapılmış hissini vermiyordu. Be- teket ikinci devrede yapılan bazı de- ğişiklikler oyuna bir can verdi kü maçın yapılması bu noktadan, Rus | » Dünkü lara karşı en #ek için çok Maça başlarken Hava çok güzeldi. Fenerbahçe sta dı âdeta, hava almak için gidilecek bir Yazlık gibi terah ve rahattı. Havanın güzelliği ve maçın önemi stada hayli seyirci toplamıştı, Saat dörde doğru ük olarak Levski futboleüleri sahaya | sıktılar, halkı selâmladıktan sonra ka- le önünde vuruşlar yapmağa başladı lar. Bu vuruşlara göre misafiri futbolü kavramış kimseler oldukları anlaşılıyordu. Hele uzun bö: kez muhacimle, yı & denem vi” EE ee da or. taya çıkınca Şazi Tezcanın hakemliği nda oyuna başlandı. İstanbul takımı, dünkü yazımızda tahmin ettiğimizi ayni olarak şöyle yapılmıştı : # Avni (G.S.) Lütfi (G.S.) Yaşar (F.B) Ibrahim, (G.S.) Hasan (1.5.) M. Re. i Şat (F.B.) Fikret (F.B.) Şeref (B.) Rasih (G.) Muhteşem (V.) Necdet (G.S.) İlk devre İlk devre 0-0 sayısız bitti ve oyun tarzımıza göre böyle bitmesi de en “oğru bir sonuçtu. Çok zevksiz geçen bu devrede hücum hattındaki hiç bir Oyuncu yanındakile anlaşamıyor, mü- avinlerin pasları yüzde seksen Bul. Şirların ayağma geçiyor, müdafilerle leci ancak biraz doğru dürüst iş görebiliyorlardı. Soliç Şeref, en kuv- etli tarafımız olması İâzemgelen sol #çığımızla merkez muhacimimiz ara- sında beyhude beklenen birliği dur. madan bozuyor, bir tek defa olsun 8ol açığa pas vermiyor, öte tarafta da Muhteşem biraz daha İyi olmakla be- raber ayni hataları işliyor. Kısacası geriden yardım görmiyen halkaları bo Zuk bir zincirden iş beklemek boş şey. Buna mukabil Bulgarlar, dünkü ya maçta Fikretin topu Bulgar kalesine sürüşü İYİ bir takım çıkarabil. isabetli oldu. #ımuzda işaret ettiğimiz gibi daha se- ri, daha dayanıklı. İsrarla topu kova» kyorlar, futbelcülerimizi demarke bi- rakmıyorlar, tehlikeli azmanlardı fe dakâr ve sert çıkışlar yaparak topu kapıyorlar ve fırsat buldukça da he- men hücümâ geçiyorlar Oyun ilk devrede hemen hemen denk bir akışla geçti. Vâkra biz, Bul- garlardan daha fazla hücumlar yap - tik ve bir iki de güzel gol fırsatları | yakaladık amma yukarıda anlattı mız bir oyun tarzile bunlardan istifa de etmek güçtü, netekim de İstifade edemedik. En önemli ikisi Fikret tarafından olmak üzere bütün muhecimler dur- madan fırsatları kaçırdılar. Devrenin ortasına doğru takımda bazi değişiklikler yapıldı. Merkez mü avin yerinde fazla bir iş göremiyen Hasahn'çikarılarak yerine Lütfi, Lü | rimizdeki ve nir yerine de Faruk girdiler. Biraz ikinci desre Ikinci devreye takımımız şu şexilde çıktı: Necdet (F.B.) Faruk (G.). Yaşar (F.B) Ibrahim (G.5.) Lütfi (G.5.) Mİ. Re. şat (FE) Fikret (F.B.) Şeref (B.) Rasih (G.) Naci (F.B.) Niyazi (R.B.) İlk devrenin sonlarına doğru yapıl mış bu değişikliğe Niyazinin de ek. lenmesi çok iyi oldu. İlele dün biran olsun iyi bir oyun göstermiyen Şere- fin yerine de başka birisi konulmuş olsaydı takımın durumu daha iyi bir hale girerdi. Devr. , futbolcüle- de biraz gidermiz. ©. Bunun için i parti daha ümit vereçek bir şekilde ve dâha seri oyu- numuzla başladı. Beşinci dakikada Bulgar müdafile. rinden birinin yaptığı endbol penaltı. ya sebep oldu, Rasihin sıkı bir şütile ilk gölümüzü yaptık. Bundan sonra oyunun büyük bir kısmı hücüm'arımız la geçmekle beraber otuzuncu daki. kaya kadar yeni bir gol çıkâramadık Şerefin Fikretle bir türlü anlaşama - ması soldan hücumlarımızın kıymeti. ni sıfıra indiriyordu. Bereket versin bu imkânsızlığı sonlara doğru anlayan takım sağdan hücumlarla ilerlemek yolunu tuttu ve derhal oyunun şekil ve manzarası değişti. Seri bir açık o- lan Niyazinin canla başla uğraşması ve inişler yapması hem Bulgar müda. faasını şaşırtıyor, hem de ortadaki o. | yunculara gol yapmak fırsatı harırlı. yabiliyordu. Oturuncu' dakikada sağ iç yerine deplase olarak zâmanında bir pas alan Rasih, kendisine çelme takmağa kal kan Bulgar oyuncunun bunu yapma sına pek meydan vermeden yere dü. Nasıl oynadılar? Takımın oyun tatzını yukarıda an- attığımız için genel bir anlaşma ol- madığı kolaylıkla anlaşılır. Kalecilerden Avni de, Necdet te fe | na oynamadıkları için şimdilik birisi- nin tercihine sebep görmüyoruz. Müdafaada Faruk ile Yaşar daha iyi anlaştılar gibi geldi bize. Bun mukabil Lütfi de merkez muavin | yerinde Hasandan çok daha fazla mu | vaffak oldu. Ibrahim ve M. Reşat ken dilerinden beklediğimiz kadar yüksek | bir oyun gösteremediler. Hücum hattında Rasih, Niyazi ve Fikret iyidi Ancak Fikretin KİR3 oyunundan istifade edilmek isteniyor sa yanında Şerefin oynatılmamatı sart : : Belki takımında alıştığı arkadaş- arla bir iş görebilen Şeref, bövle ka- ışık takımlarda iş görmeği bir tarafa bırakalım, görü'ebilecek işleri de bo. zuyor, Muhteşem de ayni durumda- dır. Bizce Pikret, Rasih, Niyazi yer- lerinde bırakılarak Rasihle Niyazinin arasına dün rahatsız olduğu için oy- mıyar - Münevverin konulma: Fikretle Rasihin arasına da daha İyisi bulunamadığı takdirde Nacinin geti- rilmesi daha faydalı olacaktır. İ Bulgarlara gelince; kalecileri ken- disi için tehlikeli fedakârlıklar yap - | maktadır. Sol müdafi ile merkez mus | İ hacimleri, sağ açıkları en iyi bulduğu muz oyunculardır, Yalnız şunu söyli- dünkü takımdaki hücüm hattından da ha iyi, daha faydalı ve daha kuvvetli | olmamasına imkân yoktur. Çünkü bir ; bakışta anlaşılacağı üzere bu hatta dün muvaffak olan üç oyuncu yerle inde bırakılmış, muvaflak olamıyan ikinel oyuncunun yerine yanındakiler te herhâlde daha iyi anlaşabilecek fut | bolcüler konulmuştur. Şu halde bu takımın dünkü takımı: | mızdan mutlak daha İyi oyun göster | mesi ve büylük bir şanssızlık olmazsa | daha iyi netice alması lâzımdır. Dünkü oyunda eksik tarafımız sür- | at ve futbolciller arasında anlaşma olduğuna göre daha seri batlardan ve daha iyı anlaşabilecek futbolcüler- den yapılımış bir takımın daha fazla muvaflak olması da mantık icabıdır. Bugün, dünkü maçın sonunda ol- duğu gibi açıklarla oynarsak müvaf- fakıyet ihtima'lerinin fazlalaşacağına biç şüphe etmemelidir. Bugünkü maç. da, dünkü gibi önü müzdeki Tür - Sovyet temasların da çıkarılacak İstanbul takımının ne şekilde yapılması hususunda âmil ola tağı için ayrı bir önemi vard Bu önem daha fazla şund. mektedir : Ötedenberi takımları ve kar: da halledilemiyen dır: 1 — Şehir takımları muhtelif klüp- lerin en İyi oyuncularından yapılma» leri gel her memlekette, şehir k takımlar hakkın- iki nazariye var - sonra da Muhteşemin yerine Nacigir | şer bir vaziyette bir şüt çekti ve zavi- | yelim ki dünkü maça ve dünkü her iki | lıdır. di. Bu değişikli himize olarak hayli değiştirmekle bes | raber büyük bir fayda vermedi, Çün- kü bir noktadan İyi gitse, hemen baş- ka bir noktada takılan, aksayan oyun tarzrmız, bunu yapan futboleüleri bi- le sinirlendirmişti. Bu suretle acele nuyorlar,fakat çabuk oynayamıyor iardi, nesep bir takımın çabuk oyda yabilmesi için biraz da açıklarla oyna» mas İâzrmdır. Halbuki buna imkân bulamıyorlardı. Yalnız takımda bu değişiklik yapıl. diktan sonra Bulgarlar, çok ciddi bir gol tehlikesini penaltılık Üst üste iki favül ile savuşturdular. Bariz olmak» Ja beraber bu penaltı hakemin gözün- den kaçmıştı. oyunun şeklini le. | yeden nihayet ikinci golümlüzli yaptı. Bundan sonra hücumlarımızı sıklaş. tırdık. Biraz sonra Raşibin.deinle - mesine verdiği güzel bir pasla topu yakalayan Niyazi topu sürdü, önüne çıkan hasmı atlattı, kaleye doğru kiv- tıldı, çok dar'bir zaviyeden plâse bir şütle üçüncü gölümüzü de Çıkardı. İkinci ve üçüncü gollerimiz arasında ve bir de üçüncü golümüzden hemen biraz sonra biz de iki önemli gol teh- likesini kaleci Necdetin yerinde ve gü zel müdahalelerile atlattık. Necdet bunlardan birini bayada öldürdü, biri- ni de iyi bir plonjonla yok etti. Sekiz dakika sonra maç 3 - 0 taki- mımızın galibiyetle bitti, De; alinir di eti e ki takıma göre Bulgarlar (takım oyunu) | nu bizden çok daha İyi oynuyorlar. Ferdi üstünlükleri süratlerinden ve ayaklarında top bekletmemelerinden | ibarettir. Bugünkü Maç Levski bugün ikinci macımı, gene Fenerbahçe stadında, Fenerbahçe ta- kımile yapacaktır. İyi yapılmış bir Fe nerbahçe takımının bugünkü maçta, sonuç itibaril; olmasa bile; zevkli ve teknik bir oyun noktasından daha İyi bir oyun çıkaracağı kanaatindeyiz. | Çünkü bugünkü takımda biribirlerile arlaşmamış ve anlaşmak imkânı ol - mayan futbolcüler, tahiatile, altı klüp | ten yapılan bir takımdekinden çok daha azdır. A'âkadarlardan öğrendi- #imize göre Fenerbahçe takımı bugün sahaya şu şekilde çıkacaktır. Necdet (Hüsamettin) Faruk Yaşar M. Reşat o Reşat o Cevat o İ Fikret, Şaban, Rasih, Naci, Niyazi Dünkü Istanbul karışık tikımında kampta çalışmadan doğan en büyük ve belki de yegâne kasanç olarak gör | düğümüz şey, nefeslerini çok arttır. | mış olmalarıdır. Laviskinin karşısına bugün çıkacak Fenerbahçe takımın - | daki oyunculardan hepsi değilse bü- yük bir kısmı kampta çalışanlar oldur $u için Fenerbahçe takımının nefes dayanıklığından emin olabiliriz. İster Hüsamettin, ister Necdet öy- matılsın. Kaleci'er iyidirler. Müdafaa hattı herhangi bir takım- da çıkarılabilecek en iyi ve en kuv- vetli bit müdafaa sayılabilir. Dünkü oyunda da gördüğümüz gibi Yaşarla Faruğun aralarında anlaşmaları fena değildir, N M. Reşat - Reşat . Cevat muavin hattının gerek müdafaaya, gerek hü- uma Yardım hususlarında dünkü Ib, ahit, Hasan, M. Reşat veya İbra hım, Lütfi, M. Reşat hatlarından da- ha fazla iş görebileceğin! zannediyo- ruz, Hücum hattına gelince bu hatt, ? — Şehir takımları en iyi bir takı- wn, kendisine uyabilecek bir tek ta- kum futboleülerile takviyesi suretile meydana getirilmelidir. Ben, kendi hesabıma, daima ikin- si nazariyeyi makul görmüşümdür ve #limden geldiği kadar da yazılarımda bunu müdafaa eti dir Levskınin karşısına Sugün çıkacak takım, ikinci naasriyeye uygun bir ta kımdır. Şu ha'de, bugünkü maç bir taraftan da - belki ilkisi de hakir naza riyenin « denenmesine ve mukayesesi. ac meydan verecektir, İkinci gasibiye- ti de bekler, takımımıza müuvaffakı- yetler dileriz. Sadun G. SAVCI Güneş'in denizcilik şubesi Dün Güneş klübünün Bebekteki de nizcilik şubesindeki lokalinde, deniz sporlarında ikinci yıl faaliyetinin ka- panması vesilesile kltibün dost'arma ve üyelerine bir çay şöleni vesilmiş. tir. Bu şölene Güneş klübü İstanbul şubesinde çalışan genç sporcular da iştirak etmişler, Zeybek oyunları, pi | .. Dünkü maçta Bulgar kalesine doğru bir akın tâmit hareketleri, yüzücüler arasında denize atlama ve dalmi gösterişleri yapılmış, gerek davetliler, gerek iye İer çok samimi ve eğlenceli bir gün ge şirmişlerdir. Bâzı nizami noksanıar dolayısile bu sene resmi müsabakalarında fazla bir varlık gösterememiş olanGüneş deniz cilerine, bu noksanla: tabiatile mev- sim arasında ikmal edilmiş olacağı İ- çin, gelecek mevsim İstanbulun deniz sporuna kaydedilecek muvaffakıyet » ler diler, bu yolda çalışmalarını bekle riz, aaa a > İ BiLDİRİKLER | T.İ Cİ Istanbul bölgesi bis'k- let heyeti başkanlığından 6-10-1935 pazar günü Şişli Meci- diyeköy ile Kilyos ve Bentler ârasın- da yüz kilometre olarak yapılacak olan İstanbul bisiklet birinciliği ya- rışı son yağmurlar dolayısile Kilyos volu bozulmuş olduğundan Mecidiye köy tramvay istasyonundan İki defa Bentlere de bir defa Hacr Osman ba- yırı tepesine gidiş geliş yüz kilomet- ro olmak Üzere yapılacaktır. Yarışa girecek bisikletçilerin saat tam sekizde lisanslarile birlikte yarış yerinde bulunmaları lâzımdır o T. İC. 1 İstanbul bölgesi #oley- bol - Basketbol heyeti başkahlığın» dan: Yakında voleyvol ve b: #'tetbol bi- başlanacak! cincilikleri maçlarına Bu maçksa-iştirak etmek arzusunda Sulunân birleşik klöplerimizin bu is teklerini yazı ile 15 - 10 - 1935 gü- hüne kadar heyetimize bildirmeleri lâsımdır. Bugüne kadar müracaat et- miyenler maçlara iştirak eta yecek addolunacaklardır. Maçlara ancak tisanslı sporcuların iştiraki tabii bulunduğundan klüple rimizin üyeleri için şimdiden lisans İ almaları lüzumu önemle bildiriliz o İstanbul Spor klübü genel sekreter- liğinden: Klübümüz üyelerinin, fevkalâde kongremiz tarihi olan 12 birinciteşrin cumartesi saat 5,80 da İstanbul Halk- &vi konlerans salonünda bulunmaları. Bir Romen Torpidosu geldi Rezel Ferdinand adlı bir Romen torpidosu İlmanımiza gelmiş ve tamir görmek üzere İstinye doklarıma gir- miştir. Torpidonun komutanı, dün İlbayı ziyaret etmiştir. Bu torpido sırf tamir görmek maksadile Kösvenceden gelmiştir. Eyüp dispanserinin noksanlar» tamamlanıyor Verem Mücadele Cemiyeti tarafın- dan Eyüpte yaptırılmakta olan dis. panserin noksanları tamamlanmak ü- zeredir. Sıhhiye Bakanlığınca ayran tahsisat gelir gelmez. açılacaktır. E- tenköy şanatöryomuna ilâve edilen 40 yatâklı paviyonun insaatı devam etmektedir. Bulgar takımı dün Cümüriyet âbidesine çelenk koyarken