9 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

9 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

sr? EVLİYA ÇELEBININ TORUNLARI İsmail Habibin son kitabı Tunadan Batıya, bize, bereketli zürtiyeti müelliflerden birinin ve belki de bir tekinin Evliya Çelebi ol. duğunu bir daha düşündürüyor. Muasır Türk nesri onun torun” larile doludur: Cenap Şahabet- tinden ve Falih Rıfkıdan İsmail Habibe kadar, hattâ son eseri ile Ahmet Haşimi de içine alan bir seyahat edebiyatımız vardır ki, Türk nesrinin son devrelerinde kendi başıma, oldukça kıvamını mazbut Frankfurt Seyahatnamesi ve hüviyetini bulmuş, bir faslı dolduruyor. Falih Rıfkının Paul Morand'ı andıran çevik zekâ yakalayışla- nesri- nin düşündürücü ve zarif aydın” rı ve kavrayışlarile dolü Mığı istisna edilmek Şartile &de- biyatımızın, tahlili olmaktan 2i- yade tasviri, fikirden ziyade ha- yallerle ve mazmunlarla dolu, her manzarada, fabrika bacasın* da bile bülbül veya karanfil ara- yan bu şairane faslı, an'anesine sadık görünüyor. Seyyah ediple- rimiz, yeni bir memleketten zi- yade yeni bir teşbih aramıya çıkmış Bibidirler. Meselâ bir Haşimimizin gözünde Almanya “içi boş, çürümüş, kurtlu bir ek ma,,dır; bir İsmail Habibimizin gözünde Belgrat köprüsü “çelik zemberekli bir küheylân,dır; “kara durur, deniz sallanır, göl tepinir.”; nehirler, şehirler, ma viler, yeşiller “endamlı bir sarı- tışla,, kucaklaşıp dururlar. Mu- harrirle beraber gezerken karşı- nıza bir köprü çıkmasını bekle- diğiniz yerde ekseriya bir teşbih, bir otel çıkmasını beklediğiniz yerde bir istiare, hattâ (Berlin intıbalarında olduğu gibi - bir medeniyet çıkmasını beklediği- niz yerde de bir serçe kuşu zu- hur ediverir! İsmail Habibin kitabından, frenklerin figure de rhötorigue 1 rkaçına zor kıy; bilöfeğimiz lüzumsuz “sanayii edebiye,, yi atarsanız geriye ta- rih, coğrafya ve fotoğrafya ka Jır! Hemen ilâve edeyim ki za- manı mekâna gayet kuvvetle bağlayan canlı bir tarih, okuyu- cuyla olduğu gibi tabiatla da senli benli konuşan, coşkun ve saf bir coğrafya, sinemayı arat- mıyacak kadar da hareketli bir fotoğrafya, becerikli bir opcrâ- tör elinde kımıldamasın: bilen gittiği yerden bize ya manzara, yahut ta hatıra getiren seyahat edebiyatımız, yabancı intıbalar karşısmda ya şekilleri tesbit e den bir objektif, yahut ta mazi- yi şuur sahnesine çıkaran bir hafiza makinesi olmakla kalmı- yarak daha geniş ve içeri pers- pektiflere doğru işliyen bir te- #ekkür cihazı oluncaya kadar Evliya Çelebinin muasır türkçe- lere serbest bir tercümesi değe- rini aşmıyacaktır. Fakat, henüz an'anesine katacağı yeni kıyme- ti bulduğuna hükmedemesek bi- le, satıhta kalan sadeliğine rağ men, Türk nesrine getirdiği ta ..No.53 Cumbadan Rumbaya Sonra geri dönerek bir bardak su alıp Fakat lüzum kalmamıştı. Cemile kendini çabuk topladı. Seli- min kolları arasında olduğunu hisse- dince başı arkaya doğru kayarak ha- fit bir zâf anı daha geçirirken çıra” ğın, içi dikkat, hayret ve merak dolu bir bakışla karşılaşarak sıçradı, ayağa kalktı ve dükkândan dışarı çıktı. Selim arkasmdan du, Fa- kat Cemile bir sinemanın önünde du- ran taksiye atladı ve başmı pencere- den çıkararak: ” — Bani görünme, dedi, fena olu- yorum. Ben seni aramazsam, sakın sen de beni arama, sakın! Ve otomobilin içine gömülerek dü- düklarını kemirdi. Bu, araba hareket edinceye kadar, hıçkırıklarını tutmak kindi; birkaç saniye sonra , sessiz, fakat bol gözyaşları ile ağladı. Dub yda kesilmiyen bahtiyar reddettikleri, fakat divan ıdan ve Cenaptan alış» TAN Tarım Bakanı Adapazarına Gidiyor A ” | Muhlis Erkmen, yanındaki tarım uz- “Jumanlarile birlikte.dün ilbaylığa gel miş ve tarım djrektörlüğünde bazı tet kiklerde bü'unmuştur, Bakan, direk- törlükte bazı işyarların dileklerini din İedikten sonra «ast on üçte aytılmıs- tır. Muhlis Erkmen, gözlerinden ra- batsız olduğu için Fakültede bakımı” yaptırmıştır. sabah Adapazarma gidecektir. Bakan orada mısır ve patates Dekimlerinin ıslahı bakımından durumu gözden ge- da yapacağı tetkiklerden sonra Ank raya dönerek hükümete doğu gezisi nin sonuçları ve yapılması gerekli iş- ler ürerinde izahat verecektir. Şotörler Ne istiyorlar? Otomobilciler kurumunda, yeniden yapılacak o an idare heyeti seçim ha» zırlıklarma başlanmıştır. Son seçilen idare heyetinin 9 eylülde fiilen çekili- şi, şoförler arasında endişeler uyan» dırmıştır. Istifa eden idare heyetinin yerine yenisi seçilinceye kadar dört kişilik muvakakt bir komisyon idare işlerine bakmaktadır. Her defa çok gü rühülü o'an seçim, bu defa da pek ha- raretli olacaktır. Şimdiye kadar ku- rumun başına getirilenlerin muvaffa- kıyetsizlikleri görülmemekle beraber heyetlerin çalışmalarına engel “birçok sebepler vardır. Bu seçimde, intihap olunacak idare heyetinin çalışmasına mâni olabilecek bütün bailler ortadan kaldırılacaktır. Şoförler arasında ça- lışabileçek, kurum üyelerinin daima birleşik ve beraber kalmalarını, onla- rın iyilik'erini temin edecek bir beyet tasarlanmaktadır. Bu heyet, yapacağı işleri de kesinlemiş ve şoförler için çok esaslı gerekler tesbit etmiştir. Ve rilen haberlere göre, yeni idare heyeti varidat membaları arayacak, gergin- ler işini şoförler lehine düze'tecektir. Bazı eşhasın monopolli altında bulu. nan gezginler meselesi, kökünden halledilmedikçe şoförlerin kazançları düzenlenemiyecektir. Hazırlanan prog ram esasları içinde kuruma verilen üye aidatınm aza'tılması, bütçe mas- raflarının kısaltılması, tur, taksi usu- pılmasmın temini? n Tsrmin satışı İçin hür GE teski- ti ve camla ei eee kurali yardım sandığının esaslandırılması da vardr. Heyeti idare seçimi, 15 Teşrinlev- velde başlayacak, o gün saat dokuz» da Beyoğlu cihetinde yapı- İacaktır. Seçime ayın 16 sında bütün Istanbul şoförleri girecek ve 17 de öğleden evvel Kadıköy, Üsküdar ta- rafında, öğleden sonra da kurum mer kezinde devam olunacaktır. Cezalandırılacak belediye | memurları Ceza azbıt varakalarını usule aykırı tanzim eden belediye memurlarının çezalandırlacaığı bir yayımla bildiril - inisti, Bu bildirme üzerine teftiş heye ti incelemelerde bulunmuş, ve bazı me murlarım müruru zamâna uğrayan ce za evrakında yanlışlıklar görülmüş ve bundan başka ceza zabıt varakaları - nın usule aykırı tutulmasında devam edildiği anlaşılmıştır. Bunun üzerine ikinci defa olarak dün önemli bir ya- vim daha yapılmış ve bu yolda hare- ket eden memurların sureti katiyede ceza'andırılacakları bildirilmiştir. —— ———— > zeliği görmek mecburiyetinde” | yiz Şehrimizde bulunan Tarım Bakanı | Muhlis. Erkmen, bu | girecektir. Tarım Bakani, Adapazarm İ Her yıl bu yol parası işi halkı, İ tahsildarları, ilbaylığı uğraştırır. İ Ve her sene bıldır alınan tedbirle. | rin yanlışlığı görülür amma bir türlü onu tekrarlamaktan usan; İ gelmez. Bizde yol parası tahakkuku ma var, Bir, mektep. | dir. Kışın Beyoğlunda, yazın da Anadolu yakasında bir yazlıkta oturur. Bu ağam her sene yol pa- rasını, hocalık ettiği mektepteki İ aylığından kesilmek suretile öder, Fakat Beyoğlundaki mahalle def. terine, gazetesinin bulunduğu Sir- keci taraflarındaki mahallenin defterine ve yazın otrduğu sayfi- yenin bulunduğu mahalle defteri. ne de kaydolunur. Böylece dört yerde yol vergisi tahakkuk eder amma bir kişiye ait olduğu için yalnız bir defa tediye edilince di. fer üçü terkin edilir. Ancak bu terkin muamelesi yapılincaya ka- dar birçok tahsildarlar, memurlar, gider gelirler. Vergi isterler. Ve. rildiği haberini alınca vesika arar Ne Kuruçeşmedeki Kömür depoları Kuruçeşmedeki kömür depolarının halkın sıhhatine zararlı görülmesi do- layısile mahkeme kararile kaldırılma» 31 kararlaşmıştı. Bu karar üzerine de- po sahiplerinin telâşr devam etmekte- dir. Bunlar, belediyenin evvelce ken- dilerine depoları Kuruçeşmede açabi leceklerine dair müsaade verdiğini gözönünde tutarak bu âni karar üzeri ne gene belediyenin depolar için mü. sait bir yer bulması gerektiğini ileri sürmektedirler. Diğer taraftan beledi ye de halkın sıhhati noktasından bu ei e yermiş hş için mü» arama; amıştır. meli ebay vekili Ekrem dün a Meme Yemişi K '— Depolar halkım sıhhatini boz» duğu için şimdiki bulunduğu yerden başka bir tarafa nakli lâzımgeliyor. Bunun İcin de münasip bir yer arıyo- rür, Nakil vasıtası biterek kömürlerin pahalılaşmaması için mümkün olduğu kadar sahile yakın bir ver bulmak za- rureti yardır. Bu arada hiç şüphesiz halkın sıhhati de gözönünde bulundu. rulacak ve denolar evlerden uzak bir yere taşınacaktır.,, Darülâcezeye gönderilen çocuklar Çocukları kurtarma yurduna gön- derilmesi gereken bazı çocukların Da- rülâcezeye gönderildiği görülmüştür Halbuki Darülâcezeye eli ayağı tut- mayan ve çalışamıyacak halde bulu- nan kimseler gönderilmesi lâzımdır. Bunun haricindeki çocuklar be'ediye- nin Çocukları Kurtarma yurduna sev- kedilecektir. Bu cihet dün alâkadarla- ra yayılmıştır. Fındık fiyatı artıyor Pındık piyasası oldukça sağlam bir durum almış ve dış piyasalarda Türk fındıkları oldukça değerli kıymet bul ar. İç tombul fındık için son edi- nilen 45 kuruş fiyat, 927 denberi rülmemiş bir değerdir. Buna, Ispan nin fındık ihracatının durgun bir du ! Peyami SAFA Arada bir, geçirdiği tehlikenin gı ri gelen korkusu ile gözyaşları kesi liyordu. Kendi kendine, birkaç def, “Boğuluyordum., diye düşündü. Hay Tet ve endişe içinde: “Ne oldu bana? diyordu, hastalandım mı? Bir yerim- de bir şey mi var? Hemen eve gidip'yattı, Fakat beş on dakika sonra odadan içeriye Mü- rüvvet girmişti. Cemile onu görünce izlerine inanamıyarak n at dı ve hava kararmaya başladığı için lâmbayı yakarak üstüne başına bak- tı: Mürüvvet tepeden tırnaga kadar eti, Cemile parmağını ağzıma koyarak yarım adım geriledi: — Sakın, Mürüyvet?.. Diye başladı ve gittikçe artan hay- ret sözünü kesti. Cemile Mürüvvetin önüne bakışından her şeyi anlamıştı. Fakat olan olduktan sonra kızı ayıp: lamanın, yahut da kuru nasihat ver- menin onu büsbütün üzeceğini düşü nerek sustu. Mürüvvet dedi ki: — Ben sana veda etmeğe geldim. Bu mahalleden çıkıyorum. Şişlide, Ahmet bey sokağında bir apartıman tuttuk, braya gidiyoruz, annem de rum alması sebep gösterilmektedir. beraber. — Hayrola? — Anlamışsındır. Senin gözünden bir şey kaçmaz. — O herifle mi? Kılavuz karını İlkini irmikli şeklini —— amy emi nim Bir gazetede muharrir | SEHİRDE OLUP ışı! lar. Resmi dairelerin kestiği yol | paralarının makbuzu günü günü: | ne verilmez. O beklenir. Birkaç gitme gelme daha olur. Hem me. mur yorulur, hem mükellef yoru- lur ve sonunda da bu dört tahak. hukun üç tanesinin boş ve esasuız İl hallelerde yapılıyor. Fakat iha. | olduğu meydana çıkmaktan Böşkü | metgâh mahallelerinden değil... | bir sonuç elde edilmez. İİ Umumiyetle o mahallelerde. Bu | (Bu fazla tahakkukların yanlış yüzden bakınız ne kadar aykırdık | lığı anlaşılınca artık gelecek sene- ye onu tahakkuk ettirmemek ve isminin hizasına (vergisini falan | yerde verir) diye yazmak gerek. tir amma bu yapılmaz. Neden?. | Denildiğine göre mahallelerde yol | parası tahakkuk defterlerini ya- | panlara adam başına beş kuruş ve riliyormuş. Eğer bu para gerçek. ten veriliyorsa defteri yapanlar için vergisi başka yerde verdiğini | bile bile deftere bir sürü işim yaz. mak kddar tabii birşey yoktur. Onun içindir ki yol parası tahak- kukları birtakım hayali rakamlar göstermekte ve bu yüzden hem il. baylığı, hem halkı, hem memurla rı boşuna yormaktadır. İlk iş biz. ce bu defter yazma sistemini kal. dırmaktadır. Biz böyle düşünüye- oi . Siz ne dersiniz ? | istanbul - Paris Hava seferleri Istanbul ile Paris arasında tayyare postaları işleten Air France Fransız Hava sosyetesi İdare heyeti azaların- dan General Douval şehrimize gelmiş ve dün Ankaraya hareket etmiştir. Douva! kendisile görüşen bir muhar- ririmize seyahati hakkında şunları söy lemiştir: — Türk hükümetile yaptığımız ha» va imtiyaz mukavelesi bu mevsim s0- nunda bitmektedir. Ben bu imtiyazımı yenilemek üzere Türk hükümetile mü yakana ve temaslarda bulunmağa gel General Douyal bindan baska ye- nilimtiyaz Uzerinde hiç hir tadilât is ran ber İk saral ağ Hire ear a kilde olduğunu söylemiştir. Yarım tedrisat usulü kaldırılacak Eyüp mntakasınd. tepten 140 talebe ayni mıntakadaki 37 inci mektebe verilmiş, bu okulda tatbik edilmekte olan yarım teirisat usulü kaldırılmıştır. Kültür Direktör- lüğü talebenin daha iyi istifadesi için oku'larda yarım tedrisat usulünü kün olduğu kadar azaltacaktır. 6 ıncı mek- Yeni şarap fabrikâları yapılacak Son sene'erde memleketimizdeki şarap sârfiyatınm. gitükçe fazlalaş- makta olduğunu gözönüne alan inhi- sarlar idaresi ürüm yetiştiren muınta- kalarda yeniden tetkiklere haşlamış- tır, Bu tetkikler şarap istihsaline el- verişli ve bu yolda en çök randıman verebilecek ilzüm mntakasını seçmek içindir. Tekirdağındaki sarap fsbrika- sı şimdilik meinleket ihtiyacını karşı” layacak surette istihsalâtta bulunabil- mektedir. Fakat ileride memleket ihti yacının artmasile bu istihsalin yetişmi veceği anlaşılmıştır, Onun için bu tet kiklerin sona ermesile seçilecek olan üzüm mıntakasında İlerideki duruma göte bir şarap fabrikası daha yaprla- enketir İl azlık okulları kadrosu etrafında Kül bulduğu herifle mi” — Evet, N Cemile biraz düşündükten sonra: — Neyse, gene bu daha iyi! dedi wn | öteki türlü sürünecektin. Şimdi n İTENLER | —---- Ne Dersiniz? —. YOL PARASI KUÇUK HABERLER * Romanya ile transit yolu anlaş- ması Ankarada imzalanmıştır. Bu yol ile Orta Avrupaya yapılacak. olan ih- racat altı günde bitirilecektir. 9 Istanbul gümrükler başdirektörü Seyfi, dün Edirneye gitmiştir, Başâi- rektör, orada birakç gün turizm işle rini inceleyecek ve İstanbula döne- cektir, * Yüksek mühendis okulundan bu yil 21 genç mühendis mezun olmuş- tut. Yurdümi bütün bayındırlık çalaş- malarını düzenle ilerletecek olan genç ler'arasında merhum mühendis Ibra- him Etemin oğlu Hürriyet Ibrahim de vardır. Gençlerimize yeni işlerinde başarıklıklar dileriz. rullah dün Ankaradan şehrimize gel- miştir. Direktör Ankarada ecnebi ve tür Bakanlığiyle temaslar yapmıştır. * Norveç Üniversitesi Profesörle- sinden Konrad Nissen bugünlerde şeh rimize gelecek ve incelemelerde bulu- nacaktır. Profesör öztürkçemizi de öğ Tenmek istemektedir. © Finans Bakanlığı yeni kanunu projesinin ydan geri. alındığı duyulmuştur. Bakanlık, bul kanunu, son yapılan incelemelerin verdiği sonuçlara göre değiştirecek, ve sonra kamutaya verecektir. © Yunanistanın Dış Bakanlığı müs teşarı Liberopolo Atinadan şehrimize © Kültür yar direktörlerinden Nu- | İ teşkilât gelmiştir. Müsteşarın ziyareti vazife suretile değil, şehrimizi gezmek ve görmek içindir. Kendisi pazar günü- ne kadar şehrimizin cami, müze ve gö rülecek yerlerini gezdikten sonra Ati- naya döneceğini söylemiştir. * Romanya (general O konsolosu Gretru revcesile birlikte ve İlki ay me zuniyetle memleketine gitmiştir. * Posta Telgraf idaresi tarafından Karaköyde eski Cenyo lokantaşmın yerinde Galata postahanesinin bir şu- besi halinde açılan yeni postahane | dünden itibaren işe başlamıstır. Şahini bahri Parçalandı Bundan bir iki gün evvel Istanbul limanına mensup Şükrü ve Ferhat kaptanların idaresindeki Şahinibahri gemisi Ahtapolu civarında fırtma yü- sünden parçalanmıştır. Geminin için- de bulunan mürettebat bir hayli uğ- raşmadan sonr kurtarılmıştır. 36 şubeli mektep X mektedir. Talebelerin bitmiş olduğundan bugünlerde ders- ler normal bir şekil alacaktır. Hay» darpağa lisesine son defa iki şube da- ha ilâve edilmiş ve okulun şube ade- di 36 yr bulmuştur. Yeni açılan Kum kapı orta okulunda yalniz birinci sınıf bulunacaltı. Dün bu okulda bir de i- kirici sınıf açılması kararlaştırılmış ve derhal gereken tedbirler — alınmıştır. Esasen bina durumu elverişli olduğun dan okulun her iki sınıfı da bugün derslere başlıyacaktır. Gerek bu oku- İun ve gerekse Ortaköy okulunun öğ- retmen kadrosu da tamamen hazırlan mıştır. Okulun direktörlüğüne yalnız bu yel için bir ilk tedrisat müfettişi getirilmiştir. Kadıköyde açılan yeni orta kulun kayıt işlerile de 11 inci mektepteki Maarif memurluğu meş- gul olmaktadır. Bütün okulların ge- nel durumu normal bir şekil almak üzeredir. Ada vapurunda bir ölüm Evvelki gün Büyükadadan 1,15 se ferini yapmak üzere kalkan Göztepe vapurunda bir ölüm hâdisesi olmuş tur: Büyükadada oturan 55 yar'arn- da Dimitri Feçila apandisit ameliyatı ölmak üzere Cerrahpaşa hastanesine giderken kalp sektesinden vapur içe- risinde ölmüştür. Zabıta ölüm etrafın da tahkikata bulunmaktadır olac — Hayır! O adâm beni alıyor. — Nikâhla mı? — Daha doğtusu alacak... Şimdiki halde beraber oturacağız da... Cemile güldü. Ayni hikâye, Mürüvvet saf bir hareketle gözleri- ni açarak sordu: — Neden güldün? — Sonra alacağma inanıyor mu- san? — Neden inanmıyayım? — Alsa şimdi alır. — Evet ama... Şimdi.. Şimdi bir gelinlik kızı var. Onu evlendirmeden evlenmek istemiyor. — İnşallah. Mürüvvet, -imkânsızlıkları hisset mekten gelen bir tevekkül ve #ayıt- sızlık içinde omuzlarını kaldırarak: — Vallahi bilmem. dedi, belki #en haklısın, Belki almaz. Ama'ne yapalım?.. Biraz parası var işte. — Hep o görü kör olasıca para, Kaç yaşmda herif? — Kırk; kırk beş. — Beriimkiniden genç. — Ne dedin? — Hiç li, e | Okyanosya, Avrupa falan fi coğrafyasını, insan ruhunu insan kafasının doğurduğu çok şaheserleri altüsteden katli den bir gözboyacılar dünyaf* bir acayip salhanedir. Şimdiye kadar, bu hokkabâi hık dünyasında Afrika, Afrifi ormanlarının boyalı tahta, ” ve kâğıt yapraklardan karil türlerini; kutuplarm tuz ve talinden yapılmış kar yığınla! nı seyrettik. Tolstoy, Holivüf da âdi bir işporta romancısı b çimine sokuldu. Ezilen sömü ulusları birer kanlı bıçaklı v ve ezen akderili haydutlar bi kahraman gibi gösterildi. Şimdi de öğreniyoruz ki, H livud kırılası burnunu Şekspirif kitapları arasma sokmağa başi mış, Üstadım, “Bir yaz gecesi yası,, filme çekiliyormuş. Zavallı Şekspir! Asırlarca ce gelişini müjdelediği bir s0$ yal rejimin en sonra. kendişi de ne hale sokacağını görse onun böyle yürekten, bu kadal ateşli bir müjdecisi olmazdı b ki... Orhan SELİM Birçok icra memurluğu boş ! Istanbul Finans teşkilâtmde, icr€ memurlukları kadrosunda birçok luklar bulunduğundan. binlerce li alınamamaktadır. Haczen lmması gerekli olan vergilere ait 40 * 50 bin dosya şubelerde olduğu gibi durmaktadır. Behe sebebi da ere muru olacaklar için yüksek athsil konmuştur. Halbuki, Üniversitede diğer yüksek mekteplerde tabsil gö müş gençler ise İcra memurluğun&! yanaşmamakta ve bu yüzden icra rosundaki boşluklar doldurul ta ve sonunda da İcraya kalan vergi" ler birikmektedir. İcra memurluğuna! yaşı geçmiş birtakım avukatlar istek gıkmakta iseler de bunlardan faal bif' iş alınamadığından reddedilmişlerdite Yüksek tahsil gören gençlere icra me murluklarında ilk olarak 2500 asli a ık verilmektedir. Bu aylık bareme gö re İleride artmaktadır Reladiyaler kenmrezikardaz au kiye belediye köngresi toplanacaktır. Kongreye geliri 20 bin liradan çok © lan belediyelerin başkanları iştira edeceklerdir. İstanbul şarbaylığı bele” diyeler kongresine verilmek üzere bif rapor hazırİsmaktadır. Adaların suyunu temin, su şirketine bırakılıyor Büyükadanın hududunun halledi mesi için Belediyeler Bankasından tikraz edilecek olan paran bir bu yolda sarfolunacaktı. Verilen vas lümata göre son defa bankadan alınd” cak paranın daha önemli yerlere har” canması lüzumlu görülmüş ve ada # ları sular idaresine devredilmiştir.Si lar idaresi su şebekelerinin ta' gereken yerler arasında Büyükadanı" su derdini de balletmeğe çalışâcaktıf” Ekmek fiyatı artmadı Belediye narh komisyonunun ek” mek ve francala fiyatlarını arttır: yazılmıştı, Dün aldığımız malüma göre komisyonun bu kararında yanlışlık olduğu an! şve beleği” ye ekonomi direktörlüğünün de yaf” tığı incelemeler sonunda bugünkü e! mek ve francala fiyatların eski (” yatta bırakılması kararlaşkırılmıştı” Ekmek fiyatları artımı li fiveti tavzih ederiz. Söyle allah aşkıma — Hiç. — “Benimki, filân bir gey Sövle, $öyle ki ben de sana bir haber vereceğim. — Ne haber vereceksin? — Dedikodu var. — Kimin için? — Senin Cemile kaşlarını çattı — Nedir? — Sen söyle de ben de — Hayır, evvelâ sen söyle! Mürüvvet çantasını açafak den aldığı yüzüğü iade etti: — Aklımdayken bunu vere dedi, gö ki lüzum esl Fakat o iyiliğini hiç şnutamam. şekkür ederim. Cemile yalvardı: — Beni seviyorsan bu hedi kabul et. Tak parmağına, beni larsın, Mürüvvet tereddüt ediyordu. Cemile yüzüğü kendi elile Mi vetin parmağına geçirerek: | — Kabul etmezsen darılırım, di İ JArkası w#