9 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

9 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

910-935 Ne Gibi Değişiklik'er Var? Her Kadın Kürk Giyer Ama müttelikiz. kürke veri mantodan gelir. Çünkü mantolar ça- ptanır. Halbuki kürk iyi bakı » toya nazaran daha n her kesâye elve - rişli değildir. Fakat bir defa alanla Onu tepe tepe kullanabilirler... Fakat bu sözlerime bakıp ta bem herkesi kürk almıya kışkırtıyor zan - betmeyin.Bazan güzel biçilmiş iyi di- kilmiş yünlü mantoların kürklers den daha iyi yakıştığı vâl oyu da ya - Onun için ince kadının Üzerinde rönar & en yapılmış bir bua şişman bir kadının üzerin deki astragan mantodan daha çok ho- Şa gider, Onun için eğer bir defaya mahsus olmak üzere fazla masraf yapıp bir kürk almak isterseniz, çok dikkatli davranmak lâzımdır. Açık renk k daha çok yak Raze esmer kadın! er esmer kadınlara Meselâ pulen, anyo ın üzerinde daha i er ise lerdir. Şişman Ban ka lü ve koyu renk kürk kullanımı lar kü koyu renk insanı Za marin gösterir lar biraz İnce tüy Onun için bacakları biraz hürmetli ce olanlar da ekseriya siyah ve yahut koyu renk çorap giyerler. Bilâkis dal gibi zaif olanlara uzun tüylü ve açık kürkler daha çok yak « pulen kürkler üzerinde geniş astra - gan yakalarda daha güzel görünmek « tedir, Fakat kürkün hey'eti umümiyesile elbiseyi ve şapkayı da uydurmak bir meseledir, Gümüşü renkli kürklerle siyah kadifeden yapılmış bereler da- tırabilmektedir ha yakışık alır. Astragan kürk küçük kollu Toklar giymek lâzımdır. Bir de içeri giyilen elbise kürkün altından çıkmalıdır. Bütün bunlara çok dikkat etmek lâzımdır. Bu sene kazâken denilen kürkler de çok modadır. Bunlar genç kızlara çok yakışır. Fakat kürkün kr- sa tüylü olmasına itina etmek gerek - tir. Uzun tüylü olursa vücut daha zi- yade hantal ve ağır görünür. Kazakenlerin beline küçük bir ke - mer koymakta lâzımdır. Bu kemer - ler kürkün renginden olabileceği gibi kestane rengi deriden ve podüsüetten olabilir, Bu sene kemerler, yine eski- $i gibi geniştir. Ve daha ziyade par - lak Tugandandır. Fakat kazakenlerin kolları, mis uzun kürklerde olduğu gibi geniş değil dardır. Kalçaların ü- zerine inen kısım kloştur. yarım İşte bayanlar, bu senenin kürk mo- İl dasını size, birkaç satırla çizdik. E - ger kürk alacaksanız düşünün taşının dâ ona göre hareket edin. “ Güneş IYanığına Karşı Yazm güneş yanığından kur- tulmak içim sonbahara girerken bazı bayanlar yine süt beyaz ol- mak isförlerse çil çıkarmak ve deriyi yumşatmak için kullanı- lan kremlerden kullanmakla bu arzularma kolayca zpuvaffak olurlar. Yalnız çil çıkaran kremleri dikkatle istimal lâ- zımdır. Bunlarm içindeki kim- yevi maddeler kuvvetli oldu- ğundan fazla istimali zararlıdır. Gözler fazla rüzgâra ve güne- sü ile edilmelidir. Gözkapaklarına ve altlarma da münasip bir krem sürmeli ve her halde gözleri se- rin tutmalıdır. Bilhassa yaz günleri göz bakımı çok mühim- dir. Bu itibarla gözünüzü sık sık yıkamı alıdır. * Saçlarımız bu sene ne biçim olacak? Şimdi ye kadar kadın saçları türlü türlü radı. Kâh uzan, kâh kısa kâh orta olda. Bir va- kitler alâgarson denilen çok kısa saçlar bile gör“ dük. Fahat geçen senenin modası, daha ziyade ya) » rem uzun saçlarda idi. Bunlar ekseriya yandan ayrılıyor, sonra arkada kıvrılarak dalgalanıyordu. Bu sene saç tuvaletleri ayni şekli hemen hemen muhafaza etmektedir. Fakat geçen seneki gibi sarkık değildir. Yani Fransada on dördüncü, on beşinci Louis zamanlarında olduğu gibi kulak dı- şarıda kalarak saçlar arkada toplanmaktadır. Saçları yandan ve önden ayırmak yine moda « dır. Kahkül artık iflâs etmiştir. Eğer bir perçim ört- mezse alın daima açıktır. Fakat arka kısımlar ge - çen seneye nazaran biraz daha kısadır. Bunların uçları muhtelif dalgalarla kapanmakta ve ense resimlerde yi açmaktadır. o Yandaki artistlerinin yaptıkları başlar üzerinde bu seneki saç modasının muhtelif çeşitlerini pekâlâ görebi- Ürsiniz.. Bu sene yakasız mantolar çok modâadır. Maamafih sakın bu modanın yakaları tamamen or- tadan kaldırdığını zannetme - yin. Yakalar iğretidir. Ve icap ettiği zaman, İstenildiği zaman takılmaktadır. .. Bunun bir menfaati de bir mantonun üzerine muhtelif ya- kalar takarak değişikliği temin istihaleye uğ- sinema sali sl ii EPA Yakasız Mantolar etmektir. Meselâ bir kahverengi man- tonun üzerine bir kürk yaka ıa- kıldığı zaman, bu manto pek gü zel kışlık bir manto olabilir. Hal buki ayni mantonun üzerine i- pekli yaka takılırsa, sonbahar için mükemmel bir manto elde e dilmiş olur. Yaza doğru da bu yakayı kaldırmak mümkündür. Bu moda daha ziyade kizin Saçlarda — — < Bu Sene Ne Gibi Tuvalet Göreceğiz ? İskarpinlerde Ökçeler Biraz Alçalıyot Iskarpinlerde yüksek ökçeler yavaş yavaş itibardan düşüyor, Uzun, çok uzun ökçeler bu sene hiç te gözde değildir. Fakat ge- lin de bunu birde kısa boylu kızlara, bayanlara anlatın. Ba - kalım sizi dinlerler mi Fakat o kısa boylulara rağ - men iskarpinlerin boyu gittikçe kısalıyor. Ve âdeta sporcü ayak kabısı oluyor, Buna mukabil ayakkabıların üzerinde çok çicili bicili şeyler vardır. Meselâ birçok atkılar son derece revaçtadır.. Bu atki ları zarif bir toka ile tamamla » dınız mı? Ayakkabınız son mo » da oldu gitti... Renklere gelince, bunda ayırt edilecek nokta yoktur. Siyah is- karpinler kadar sarı olanları da modadır, Lâkin bunlar lezardan ve ya » hut yılan derisinden yapılusa hiç şüphesiz daha iyi olur. jdoğurduğu bir modadır. Hem ekonomik hem güzeldir. ..Bu sene mantoların rengi de elbiselerin rengi gibi koyu kah ve rengi ve yahut yeşildir. Gar- nitürleri siyah Tuval sireden 0- lursa manto herhalde daha zi- yade göze çarpat ve daha güzel olur, ..