24 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

24 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

Ne, 126 ZAN | FAYDA Karısı zengin olduğu için herkes Nailin bu lekeyi bilerek taşıdığını sanıyordu Sakalı Vasfiyi Cemaliföre, 'Tekir- dağlı Cemile hanım bulmuştu; Melâ- hat buraamı bilmiyordu, söyliyame- Adnan Süheylâyi biraz düşündü; sonra yine Saidi hatırladı; şimdi Sa idin yetişeyim diye fücceten öldüğü omazede, Röcep Paşanm cenazesin » de durüyor, bir türlü anlayamıyor du. —Ba (yama) Binlerce adamı pe- gine nasıl takıyordu? Bir bayrak mıydı bu? Adnan, o gün cenatede kendi de bu gömleğin yamasma ayni heyecanı duymuştu. Rafahia dolu se- Beler geçmiş,zengin adam,şimdi ken di heyecanmı unutmuş, başkalarınm kine de şaşıyordu. O heyecan bir muamma olmuş, bu yamaya, bu bilmeceye Adnan hay - retle bakarken, Belkis odaya döndü. Hizmetçinin kolundaki bütün hilâk. Meri beğenmiş, satm alıyordu. Melâ - hatin sevinçten bir tarafma İnecek - & “Allah, İn başlıyan birçok elimle. lerle Belkise dun etti. Konağın, demir karımmı çekerken Melâhat elindelri bohça küçülmüş, i- çinden: “kaç gecedir, rüyalarımda yeşiller giyinirim, tevekkeli değil!” bezleri sattı diyeo kadar mes'uttu ki, Adnanla evlene - mediğme, bu konakta oturamadığı- na mahsun olmayı bile unutmuştu. Bir türlü memuriyet alamıyan adam Sefaret Müsteşarı Naili 10 Tem- muzdan sonra işinden atmıştılar. Na- fi de birkaç yil inkilâba sövdü. Pa- kat “muhalif olduğu” na kimsenin telâş etmediğini görince meşrutiye- ta dalkavükluk etmeğe başladı: Âr- tik gazetelere Fransa, İngiltere Mhülâllerini yamyor, 10 Tem- mümi önlardan çok beğeniyordu. It- tihat ve Terakki nazırlarmdan ölen- lerin cenazelerini #por adımlarile teşyi ediyordu. Berki Doryanda Ad- nana herkesten evvel ayağa kalkı - O ramandanberi hangi hariciye yazır Nail'i memuriyete komak İs- terse Talât Bay telefonda o harici- ye nazırma kızıyordu. Nail, Adnanm dedesi Çelik Meh- Met Paşsyı ötöde beride anlattıkça, "Adnan da Nefl'in elçi olamayışma biriktirdiği nanmsu bir kadm elin. de-bulunuyordu. Insan “koca” ol - duğu için başka iki kişinin işlediği günahm cezasını çekiyordu; haberi Talât Bey aci aci gülüyor, Adna- na “Çocuksun ba!” diyor, “Abdülha- mit devrinde, evlendiği gün, Nail'in otuz yaşmda nidin bâlk olduğunu” anlatıyordu. Eski Jöntürk Süleyma- nm Najl hakkında herkeke anlattığı hikâyeye Talât Bay de inanmıştı; bi- raz düşündü; sonra: Bırakmaz karıyı. Para var ka- rıda çünkü! dedi. N Neil iki türil bedbahttr. Birinci taliheleliği karsıpdı: Ka- dm, köcasmı hergün herkesle alda- tryor, Najl bunu sahiden bilmiyor, fakat karısı zengin olduğu için her- kes Nalli'n bu lekeyi bilerek taştdı- ğını sanıyordu; “Nail evlendiği gin ötuz yağında bâlâ olmuştu.” Bu da, Süleyman'n anlattığı masalı “doğ- ru" laştırryordu. Ikinci talihsizliği Nailin ke'ndi yü- züydü: Bazı aktör çehreleri vardir ki hem cinayet rolfi oynamağa mü- İhracatın murakabesi ve tağsişin meni İhracatm mlürakabesi ve ticarette teftişin men'i hakkımdaki kanun dün vilâiyete tebliğ edilmiştir. Bu kanı- İna göre, ihracat ticaretile uğraşmak istiyenler Tktisat Vekâletinden ruh satname simağa mecburdurlar, Rüh- satname almak İçin, ticaret kanımı- nun 4 Üncü maddesi mucibince tics- ret yapabilmek ehiiyetini haiz Gi - mak lâzımdır. Makul bir sebep olmaksrım ihraç mallarının kıymetlerini iç ve dış piya salarda düşürmek, artırmak, hâstlı normal piyasa flatlerine tesir yâp - mak yasaktır. Bu gibi harekette bu hunanlar ceğalandırılacaktır. Ihracat | ticaretinin mürakabesinde kullanıda- cak memurlarin en azlise veya bu derecedeki ticaret mekteplerinden mezun olması şartim. saittir, hem fazilet!.. Naili'n suratı da böyleydi. Yüzüne rezalet ta, fa zilet te ayni kuvvetle yakışıyordu. Insanlar başkalarmın o reztletine faziletinden daha çök inanmak ihti- yadile Nalli'n bile bile hamussuz ol» duğunu söylüyorlardı. Ve iftira ka- nun kuvvetile Nail'i “hukuku mede-| 25 niye” siden mahrum (ediyordu: Dalkavukluk, malümatlı olmak, ha- zroevâplık, güleryüzlülük... Bunların hiçbiri onu elçi yapamıyordu. Bir taraftan kârısmın yüzlinden memu-| dileri, riyet alamazken bir taraftan da ka- rısı çok cimri olduğu için parasızdı. İttihat ve Terakkiye girmek isti- yemiyordu, sebebini bilmediği halde casareti o kadar kırılmıştı. Yalnız 11141 ve Hürriyeta girmeğe eür'et edebiliyordu. Fakat adı bu fırkanm bile namusuna dokunuyordu; almı - yorlardı. TArkam var Edirne Asliye Hukuk Mahkeme-| Pik. #inden : Edirnenin Kadı mahallesin- den Otman oğlu Mehmet tarafmdan karsı ayni mahalleden Ahmet kız Emine aleyhine terk sebebile açılan boşanma davası sonunda: tarafey- nin boşanmalarma Eminenin bir se- ne müddetle evlenmekten memnui - yetine 15-6-1936 tarihinde karar ve- rildiği tebliğ makamma kaim olmak üzere ilân olunur. (23894) Istanbul Asliye Ikinci Ticaret Mah- kemesinden : Mahkemece satılması- ba karar verilen 53 adet muhtelif cins halmm 246-086 tarihine mi sadif çarşamba günü saat 14 ta Is- tanbul Belediyesi Mezat dairesinde satışı icra edileceğinden talip olan- larm mahalli mezkürde hazır bulun- maları ilân olunur. (23906) Sultan Ahmet Birinei Sulh Hukuk Mahkemesinden : Ziraat Bankası İstanbul Şubesi Vekili Asım Sorgon tarafmdan Sultan Ahmet Yere Ba- tanda Sağlık Yurdu karşamda Şük- Bina ve arazi vergisi | | ra apartımanmda 1 numaralı daire- Arazi ve bina vergisi belediyeye | sinde üvey bbası Kemal nezdinde geçtiği cihetle maliye gubelefinin de | mikim Sadi aleyhine ikame olunan Vİr ve teslim musmelesi devam et -|30 liranm tahsili davası üzerine: mektedir. Bu şubelerde geçeni ecudye Gönderilen davetiyenin mümailey- #it musmele ve eyrakm devfi ikmal | hin ikametâhınm Yieçhuliyeti hase edilmiştir. Bakaya ile uğraşılmaktar | bile bilâ tebliğ iade kılmış ve ber- dar, mucibi talep 15 gün müddetle ilâ- nen tebliğat icrasına karar verilerek YENI NEŞRİYAT | muhakemesi olan 97.086 tarihine - ei LI üsadif perşembe günü tl4de Türkçe hakkında bir tez | ak kılnm leğende Gy ve Dr. Erhan Sanater, (Türkçe hak-| saatte bulunmadığı ve yahut müsad- kımda bir tez ve klavuz kelimelerine | dak bir vekil göndermediği takdir- karşılıklar) adir kitabımın İkinci kın. | de gıyabında muhakemeye bakılaca» mmı da bastırmıştır. Dil işleri hak-|ğma tebliğ makamma kaim olmak kmda değerli maltimat vardır. Üzere ilân olunur. (23900) Gebzede Pehlivan Güreşleri 28 Haziran 836 Pazar günü Cumhuriyet Halk Partisi tarafmdan iddialı pehlivan güreşleri yaptıracaktır. Gidip gelme için İstanbul ve Anadolu tarafından oh İki tren vardır. Bağa 50, baş altına BÖ, büyük ortaya 20, küçük ortaya 10, dastâye 10 lira mükâfat verilecektir. amaaan BİLGİLER Bugünkü Program stanbul 18: Oda mesikişi; 19: Haberler; 19,15: Muhtelif plikları 20: Konlerime; 2030: Stüdyo orkestraları; 21,40: Sen haberler. Bant 23 den sonra Anadal aleti, cakir. Ankara 12,30: Plik yayımı ve Ajans haberleri; 19,50: Kllsik müsik (piâk); 1950: Tayyar Tedi konaşayor; 20,10: Mafif mürik; 20,30 Ajans haberleri; 20,40: Karışık müzük. ik Asireri iş 7245: Küçük orkestra; 24: Güce kömseri, Varşova Şarkılar; 20: Krmrtet oda mite şi ar Cspanvelea): Plik; 3130: İz 22: Göpen mmsili. si; 22.35: Örkettra (şarkılı); 23.50: Pik; : Dans plâkları, Moskova 71880: Rue balk şareilerı; 19: Solist yar. kdarı; 1050: Dilericilerin marladıkları parçalar; 20: Konser maki; 22: neşriyat, Budapeşte 1930: Radye selem örikestrem: Konferana; 22.20: Viyolonsel « piyane kon- seri; 23,20! Gellert otelinden Eöneer nak” Hi (Avasturya - Macar eserlerinden); 24,15 Çingene v Prag 18,40: Obos mensikisi; 2029: Kromatik armonik konseri; 20.30: Plik Gelin: 2043: Şekepirin "BİR YAZ ESI - NİN RÜYASI” adlı masikili piyesi (Mu. siki: o Mendelasohm - Bartheldy); 23,15: Sinemalar, Tiyatrolar * HALK OPERETİ : Taksim bahçesin 2145 de (BAY amda (Rahmet efendi) * TÜRK : (Mumyalar Müzesi) ve (Çin gene Baron). * TAN: (Dantenin Cehennemi) ve (Kü çük Albay) * MELEK : (Unutma Beni) ve (Avla man Gönlü). * İPEK: (Tarman) ve (Cennette Hrrsez). * SÜMER : (Kadın Ne Yapsam?) ve (Bimas Harsırları). * YILDIZ : (Namus Lekesi) (Genç Hik Arruları). vE * ŞIK : (Singapur Korsanları) ve (Çi gm Kız) * SARAY : (Monte Kristo) ve (İntikam Sai). *YRANSIZ : (Yavrum) ve (Siyah Göl geler). * ALEMDAR: (İngiliz Ajanı) ve (Gece Serdaları). * USKUDAR HALE: kanlının Hikâyesi). Davetler, Toplantılar KONFERANS Eminönü Halkevinden : 26. 6, 936 Cuma günü saat 18,30 da yi mizin Cağaloğlundaki merkez salonunda Tokye İslâm — Türk enstitüsü Direktörü Profesör Kofi Okuba tarafından (Japon ikimmi, âdetleri ve harsı) hakkımda türkçe bir konferans verilecek, plâklarin Japon havaları çalmacak ve projeksiyonla resim ler gösterilecektir. Bu konferans için dave tiye yoktur Fer isteyen gelebilir. Hastane telefonları (Fakir Bir Deli a Istanbul Ikinci Tera Memurluğun- dan : Paraya çevrilmesine karar ve- rilen Cihangir'de Sormagir mahalle sinde 5-7 numaralı arsada baraka vesaire 30-6-936 salı günü saat 13 ten itibaren sözü geçen arsada sa- tılacağından hazır bulunacak me muruha müracaat. edilmesi ilân © Yamur. (23908) Istanbul Ikinci Iflâs Memurluğun- dan: Müflis Yovin Murad Oğluna aid Heybeli adada Mektep sokağın- da 8 No: lu evde mevcut olan eşya- lardan birinci arttırmada kanuni aymeti bulunmıyan eşyalarm İkinei artirrması 271-6086 Cumartesi saat 15 de yapılacaktır. İsteyenlerin ma- hallinde hazır bulunmaları İlân olu- mar. (23916), Istanbul Yedinci icra Memurluğuudan: Suphi ile Emine Vediatullahım uhtelerinde olup Em- niyet Sandığma birinci derecede ipotek (bulunan satıl- masına karar verilen ve tamamma 35500 lira kıymet takdir edilen Galatada Bereket zâde mahallesinin eski, Perşembe pazarı ve Hezaran yeni Hezaran ve Bank s0- kağında eski 2, 6, 4, 18, 4, 2, 16 yeni 2ilâ 10, 4 Numa- ralı bir tarafı Hezaran sokağı bir tarafı (Perşembe pa- zarı ve bir târafı Bank sokağı tarafı rabii Hamdibey hanile mahdut zemin katında: Sokak cephesinde dört dükkân ve binanın içinde kısmen mozayik ve kısmen mermer bir antre ve bir kapıcı odası ve sahanlıkda diğer ufak bir oda birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü katlarmm beherinde dokuzar odadan dört katında ceman otuz altı oda, birinci katında helâ ve arka sokağa çıkılan kapı, ikinci katta camekânla bölünmüş mermer mus- İuklar ve taşlar ile bir helâ mevtut olup taras çimento döşelidir. Medhal camlı ve yağlı boyalıdır. Ve odaların dış kapıları demir kepenkli, merdivenler omermer, kor- kuluklar demir parmaklıklıdır. Her kata kasa çıkarmak için mahalli mahsus mevcuttur, merdiven altı, zemin katında bodrum, tulumba ve binada terkos ve elektrik tesisatı ve sokağa cephesi imtidadınca şahnış ve haricen arnevo işlemesi vardır. 2 No. lı dükkânın zemini çimen- to olup bölmeleri mevcuttur. Her katın birinci odaları- nın demir istor kepenkleri mevcut olup opençereler de- mir parmaklıklıdır. Binaya demir kapıdan girilir. Taras merdiveni ahşap olup bir su sarnıcı vardır. Bina tam kâğirdir. Umum mesahası 214,5 metre murabbar olan ve evsafı yukarıda yazılı Adalet hanı diye amlan hanm üçte bir hissesi açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşteri- lerin kıymeti muhammenini yüzde 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu ha- mil olmaları icâp eder. Müterakim vergi, tanzifat, ten- viriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şart- namesi 7-7-936 tarihine müsadif Salı günü Dairede ma- halli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 30-7-936 tarihine müsadif Perşembe günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek. Birinci arttırma- da bedel, kıymeti muhammenenin yüzde 75 ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanm teahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 14-8-936 tarihine müsadif Cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttır- ma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı madde- sine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipo- tekli alacaklarla diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiplerinin (bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarmı ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildir- meleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sa- bit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç ka- lırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden iba- ret olan Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müza- yededen tenzil olunur. 20 senelik Vakıf icaresi taviz be- deli müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak isti- yenlerin 934 - 5170 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. (3510) Ankara Belediye Reisliğinden 1 — Şehir dahilinde muhtelif yerlerde yaptırılacak asfalt ve parke yol inşaatı On beş gün müddetle ve kapa- lı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. 2 — Muhammen bedeli 497000 liradır. 3 — Muvakkat teminatı 23630 liradır. 4 — Şartname ve Keşifnamesi Belediye Fen işleri Di- rektörlüğünden 12,42 lira bedel mukabilinde alınacak- tır. 5 — İsteklilerin 10 Temmuz 936 Cuma günü saat On beş buçukta Belediye Encümenine müracaatları ve usulü dairesinde tanzin edilecek zarflarını ihale saati olan Ön beş buçukdan bir saat evvel yani saat On dört buçuğa kadar Belediye Encümenine vermeleri. 6 — İsteklilerin eksiltmeğe girebilmeleri için fen işle- ri Direktörlüğünden bu işe aid ehliyet vesikası almış ol- maları lâzımdır. (3529) Darphane ve Damğe matbaası müdürlüğünden: Vaki teahhüdün yapılamamasından pazarlıkla alma- cak olan 20,000 adet üç boy dikişsiz torbanın 15-7-936 saat On dörtte açık eksiltmesi yapılacaktır. Muvakkat teminat 422 liradır. Şartname hergün öğleden sonra Müdiriyetimiz Muhasebesinden alınabilir. (3522) Güzel San'atlar Akadamisi Di- rektörlüğünden Güzel Sana'tlar Akademisinin Mimari, Resim, Hey- kel, Fresk, Seramik, Afiş, Mobilya, Şark tezyini san'at şubelerinin büyük yillik sergisi - 4 Temmuz Cumar- tesi akşamma kadar her gün saat 10 dan 18 e kadar a- sıktır. Rehberler isteyenlere eserler hakkında lâzımeelan malümatı verecektir. Duhuliye serbesttir. (3440)