26 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

26 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

ma İĞ-6-06 TAN 7 — Topkapı haricinde müthiş bir otobüs kazası Bir otobüs devrildi ve parçalandı 9 kişi | ağır 13 kişi de hafif surette yaralandı rdünün hayatı tehlkeda dir; kazanın frenlerin Ağır yaralılardan d ansızın bozulmasından ileri geldiği anlaşılıyor (Başı 1 incide) den şoför, hemen el frenine sarıl - mış, otobilsün hızımı kismen kesme- ğe muvaffak olmuştur. Fakat, bu sı- rada ikinci bir aksilik başgöstermiş, el freni de kırılmıştır. "Eyvah.. mahvolduk!,,. Otobilslin yokuştan aşağıya alabil- diği süratle indiğini gören şoför, bu Ümitsiz vaziyet karşısında: “.— Mahvolduk. Devrileceğiz. Her kes başının çaresine baksim, biribiri- nizle helâllaşm!” diye bağırmıştır. Yolcular, feryat ve telâş içerisinde çırpmarak yakn Akıbeti beklemeğe koyutmuşlardır. Araba, yokuşu ârıza sız İnmiş, süratin fazlalığı ve fren- lerin tutmaması yüzünd i virajı dönemiyerek sağa, lamış, bir müddet tarla içinde yürü- dükten sonra devrilerek birkaç takla atmıştır. Yolcuların canhiraş feryat. Yarı etrafa dağılırken, doktor Mazhar | Osmanın arkadan gelen otomobili vaka yerine İlk yetişen vasıta olmuş tur, Civardan gelenlerin yardım: ile ağır yaralılardan birkaçı bu otomo- bile alınmış ve derhal hestahaneye götürülmüşlerdir. Diğer yaralılar da biraz sonra, imdadı sıhhi otomobili Ve Gureba hastahanesine kaldırı - muışlardır. Yaralılar kimlerdir? Kazaya uğrayan 29 otobüs yolcu- undan on üçü ağır yaralanmışlardır 8 kişide ayakta tedavi edilecek de- recede yaralıdır. Geri kalanlar, muh telif yerlerinden ufak tefek yara al- #nişlardır. Iki kadm yolcu ile bir çö- cuk, kazadan burunları bile kanama dan kurtulmuşlardır. Ağır yaralılar şunlardır: Otobüsün şoförü Şerif oğlu Edip, Zaralılardan Mehmet İstanbul zabıtasına mensup 26 numa ral üçüneli komiser İzzeddin, Ça - talcalı Mehmet, Çatalcada rençber Neşet; Çatalca korucularmdan Mu- rat, Çatalcalı Mehmet, mütekait Ha- | san Basri, Çatalcada Ömerli köy mu alimi Hüsrev, Yuvakim, bakırcı Mehmet, Çatalcadan Mehmet, Çatal. | ea orta mektepten kundura boyacısı Naci. Ayakta tedavi gören yarslılarda gunlardır: | dık. Ben şoför Edibin yanında idim. Yaralılardan Reşat Çatalcalı Mehmet, Çatalca Evkaf memuru İsmail, yeğeni Çatalca orta mektebi mezunlarmdan Necdet, ş0- för muavini ve biletçi Niyazi, Çatal- cn Albahan köyü muallimi “Hakkı, Çatalca Kabakça köyünde çiftçi Ce- mal, Büyükçekmecede çiftçi Hasan, Silivri ertaköyünde rençber Malik, Çatalenda “İzzettin > köyünde çiftçi Reşat. Çatalcada Çakılköy muallimi Zeh- ra Hilmi, hiç bir yara almadan kurtu lanlar arasmdadır. Otobüs yolcuları anlatıyor Kendisile görüşen bir muharririmi ze otobüs yoleularmdan Zahit şunla- | rı söylemiştir: “ — Tam şoförün arkasmda oturu yordum. Araba devrilince, kendimi çimenlerin üzerinde buldum: Hiç bir seyim yoktu. Eşyamı topladım. Bir Otomobile binerek yaraklarla bera - ber hastahaneye geldim.,, Yalnız başından Ye omuzundan yâ ralr olan şoför muavini Niyazi, feci kazayı şöyle anlatmıştır: '— Kaza olan yere gelmeden bir gürültü oldu. Şaftın kırıldığmı anla Fdip, hemen el frenine sarıldı. kat onun da iş göremediğini gördük. Çünkü o da kırılmıştı. Bunun #ze- rine, ben, ön kapıyı açtım. Sahınlığa bastım. Atlamak istedim. Fakat mu vaffak olamadım. Otobüs viraja 'ge lince, kendini tutamadı, yolun sağı- na fırladı. Biraz yürüdükten sonra m Yolculardan ve yaralılardan Hasan Şoför muavini ve biletçi Niyazi ifade veriyor devrildi.,, Facianın sebebi nedir? Kazada yaralananlardan bemen ekserisinin yaraları başlarındadır. Gureba hastahanesinde tedavi ealtı- na alınan 13 yaralıdan birkaçı çok ağırdır. Bunlar ifade veremiyecek Va ziyettedirler. Kazayı yapan otobüs Çatalcalı Ha Yaralılardan İsme poliste Yade veriyor Yarailardan Yurcakim şezetecilere izahat veriyor CN Pe ve paran Yaralılardan Hasan poli; san Basri, Adem, Cemal, Fehmi, Ah- met isimlerinde beş kişiye aittir. Ve iki bin beşyüz Jira kiymetindedir Kazayı haber alıp derhal hastahane- ye koşan otobüs sahipleri, kazanın Poliste Osmanbeyde yine bir motosiklet kazası oldu İ Osmanbey tramvay durağında 668 İ numaralı motosiklet, Pangaltıda otu- İran Sotirinin kızı Marikaya çarmış, İ ve Marikanm #ol kolu kırılmıştır. İ Süçlu Dimitri kaçmiş ise de sönra- dan yakalanmıştır, Hiç yüzünden yaraladı İ Eyiipte sakin Ciğerci Niyazinin çırağı Ömer ile Recep bir sirkat da- vasından dolayı kavga etmişler, Re- cep bıçakla Ömeri yar-"unış ve ya” kalanmıştır. Ömer hastahaneye kal derik sşt-- Dıvardan yuvarlandı Ortaköyde Pişmiyoğlunda oturan Leonun yedi yaşındaki Elizabet is - mindeki çocuğu duvar üzerinde oy- narken vazenesini * aybederek vere dilşmüş, ağırca yaralanmıştır. Denize düştü, kurtarıldı Beşiktaşta oturan Ilajrinin sekiz yaşındaki oğlu deniz kenarmda oy- narken ayağı kuyarak denize dilş- müş ise > etraftan yetişilerek kur- İ tarılmıştır. Kumar oynuyorlarmış ! Fatihte Şekerci sokağındaki kah - vede iskambil kâğıdiyle kumar oyn yan Mehmet ve Şükrü yakalanmış, elli kuruş ile iskambil kâğıtları mü- sadere edilmiştir. Daracadan sokağa.. mde Doğup”” © anartır nın üst b "ında oturan bisikle (Or ginin dokuz yı rartımanmın dr ““asmdan (© **a düşmüş, mnhtelif yerlerinden yara lanmıştır. Koruluğu yakacaklarmış Arnavutköyde oturan Nikç Veni, diğer Yani, İstavri, diğer Istavri, yi- ne Y © - Dimitri “teş gecesi ması hasebile, saat 23 de Halimpa-| şa koruluğunda teş yakmışlardır. Fakıt 7 Talıkla. *“uştuğu * yattalanmış” -* Yalnız Dimitri kaçmak istemiş, fakat yere dilşerek yaralanmıştır. Maltada veba görüldü Sıhhat ve içtimat muavenet vekâle tince, Maltada veba hastalığından vak'alar çıktığı haber alınmıştır. Bu liman muvaridatına karşı u - mumi talimatnamenin 15 inci mad - desinin 1, 2 ve 3 numaralı fıkraların- da yazılı tedbirler konulmuştur. Otobüslerin muayenesi bitti Otobüslerin dün senelik son fenni muayeneleri yapılmıştır. Bugünden itibaren muayene edilmemiş olan o- totilsler seferden menedileceklerdir. çok hafif geçiştirildiğini söylemişler dir. Vaka yerinde keşif yapan mü - hendislerin kahaatine göre, şaftm yokuşa gelmeden önce kırıldığı mu- ı İstanbul adliyesindeki tayin ve becayişler tayin ve becayişler şunlardır: 30 1i- İra maaşlı Diyarbekir sorgu hâkimli- İ Mustafa Suat, 40 lira maaşlı Kara - İdeniz Ereğlisi müddelumumiliğine Şi Te müddelumumisi Ahmet Naci ter- fian, 45 lira maaşlı baş müddelumu - terfian İstanbul i muavinlerinden Nu - İ rettin, 70 lira maaşlı temyiz rapor - törlüğüne İstanbul sorgu hâkimi A- dil terfian, 70 lira maaşlı temyiz râ - portörlüğüne Istanbul âzası Mehmet Fazıl terfian, 45 lira maaşlı 8 inci derece Istanbul âzalığına terfian İs- tanbul âzası Şakir, 45 lira maaşlı İs- tanbul Azalığna Istanbul sulh hi mi Torahim Tevfik, 35 lira maaşlı Istanbul müddeiumum! muavinliğine Kuşadası müddelumumisi Sadrettin, 35 lira maaşlı 10 uncu derece İstan- bul icra memurluğuna terfian icra memuru Ziya Nuri, 45 lira maaşli $ inci derece Istanbul sulh hâkimliği ne İstanbul sulh hâkimi Niyazi ter- fian, 35 lira maaşlı 10 uncu derece İstanbul icra memurluğuna terflan icra memuru Ekrek, 80 lira maaşlı 5 inci derece Istanbul hukuk reisliği- ne terfian İstanbul üçüncü hukuk re- i Ali Rıza, 80 lira maaşlı beşinci derece İstanbul hukuk relsliğine, ter flan Istanbul beşinci hukuk reisi Kâ zam, 30 lira maaşlı Kuruçay sorgu hâkimliğine Istanbul hâkim namzet lerinden Rasim, 30 lira maaşlı Sive - rek sorgu hâkimliğine, Istanbul hâ- kim namzetlerinden Ahmet Çelebi, 55 lira maaşlı 7 inci derece İstanbul sulh hâkimliğine İstanbul sulh hâ - kimi Ahmet Şakir, 40 lira maaşlı 9 uncu derece Istanbul sulh hâkimliği- ne terfian Istanbul sulh bâkimi Ab- dülkerim Celâlettin, 55 lira maaşlı adi tıp işleri morg müdür ve meclis âzalığına morg doktoru Hasan Rah- mi, 35 lira maaşlı 10 uncu derece İs- tanbul icrâ memurluğuna terfian İs- tanbul iera memuru İbrahim Halim, 55 lira maaşlı 7 inci derece İstanbul sulh hâkimliğine terfian İstanbul sulh hâkimi İsmail, 70lira maaşlı Trabzon miiddetumumiliğine terfian Istanbul müddelumumi baş muavini Salih Esat, 55 lira maaşlı yedinci de rece İstanbul sulh hâkimliğine ter - fian İsctanbul sulh hâkimi Mazhar Tiğine, hukuk mezunlarından Adviye Yüsin, 80 lira maaşlı İzmir hâkimli- ki hâkimi Atıf, 35 lira maaşlı Bak - kesir müddelumumi muavinliğine Is tanbul ihtisas mahkemesi eski sorgu hâkimi Hakkı Şükrü, 70 lira maaşlı Aydm müddelumumiliğine eski İstan bul ihtisas mahkemesi müddeiumu - misi Ahmet Resit, 45 lira maagl: İs- tanbul müddelumum! baş muavinli- ğine Istanbul hâkim namzetlerinden | ğine Istanbul ihtisas mahkemesi es- | İsi Hüsey Yaralılardan Akyıl Gureba hastahanesinde nöbetçi dok- toru “Sadri ve Suat tarafından ya- pılmıştır. Kazanın tahkikatı ile Top- kapı polis merkezi meşgul olmakta hakkaktır. Yaralılarm ilk tedavileri | dır. /Vilâyette /İstinaf komisyonları l azasının fahlifleri Istanbul adliyesinde yapılan yeni | Bina ve arazi vergilerinin Maliye- den Vilâyet hususi idaresine devri dolayısile bina vergisi tahrir işi de hususi idareye geçmiştir. Tahrir işi ile tahçir heyçtleri ve istinaf komiş- yonlar; meşgul olmaktadır. İstinaf komisyonları Fatih, Eminönü, Üs- küdar, Beşiktaş, Kadıköy, Bakırköy, Beykoz, Sarıyerde teşekktli etmiş - onlara Vilâyet umumi meclis azasından ve ticaret odasım- dan azalar seçilmiştir. İstinaf komisyonu azalarınm tah- Bfleri dün Vilâyette idare heyeti hu» » zurunda yapılmıştır. Tahlifleri yapı lan komisyon azaları şunlardır: Saffet (Bakırköy), İbrahim Birin» kin, Şerif (Beykoz), Yusuf Kefeli (Sarıyer), Halit (Fatih), Şerafettin (Kadıköy), Feridun Manyasi, Efda- leddin (Beşiktak, Ismail Sıtkı (Emin önü ve Beyoğlu), Enver, Nureddia Baban o (Emi ), Etem Battal (Beyoğlu, Beşiktaş, Sarıyer), eczeet Ferit (Kadıköy, Üsküdar, Beykor). Sarıyere seçilen bir aza, dün ida- re heyetine gelerek işi çok olduğunu söyliyerek istifa etmiştir. * Vilâyet Dahiliye kadrosunun bu günlerde” gelmesi beklenmektedir. Yeni Dahiliye teşkilât kanunile de Vilâyette mektupçu, idare heyeti baş kâtibi ve evrak memurunun asli ma» * âşları otuz İiraya çıkarılmıştır. * Kaymakamlar, bugün Vilâyette vali muavini Hüdai Karatabanm ya- nmda toplanarak idâr! işler hakkm- da görüşeceklerdir. Esnaf cemiyetleri Ticaret odası İdare heyeti, Esnaf cemiyetleri hakkmdaki tetkikatma devam etmektedir. Yapılan tetkikat neticesinde tahsil işlerinin düzgün gitmediği anlaşılmaktadır. Herşey » den evvel tahsilât işleri) yola kona» caktır. Esnaf Cemiyetleri eski direk törü Ismail Hakkının teşkilâttan ay rılmasındaki sebeplerin prensip me- selelerinden İleri gelmediği, oda ida- ve heyetinin şikâyeti üzere vazifesin den çekildiği anlaşılmıştır. ğine Balrkesir müddelumumisi İbra- him Sünuhi, 45 lira maâşiı İstanbul sulh hâkimliğine Ankara hâkimi Hü samettin, 55 lira maaşlı İstanbul sor gu hâkimliğine Bolu müdâeiumum!- Fahrettin, 35 lira maaşlı Istanbul sulh hâkimliğine, terfian baş müddelumumi muavinlerinden Behiyye Rahime, 55 lira manşir Öde miş müddelumumlliğine terfian İs - tanbul müddejumumi muavini Mah - mut Celâlettin tayin ve becayiş edil; mişlerdir.