29 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

29 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

2 GUNAŞIRI Eskiev,yenicev Geçen gin yeni apartimanların arasına sıkışmış bir eski ev gözüme Mişti; Boyaları güneşten kabarmış, tahtaları sıcaktan çatlamış, saçakları rüzgârdan kopmuştu. Buna rağmen, gençliğini sefahatle yıpratmamış ih- tiyarlarmkine benziyen sıhhatli bir görünüşü vardı. Tertemiz beyaz per. deleri rüzgârla dalgalandıkça koynundaki rahat ve sakin hayatı seçer gi- bi oldum. Eski mes'ut evlerimiz gözümün önüne geli Gicir gıcır silinmiş tahtalar temiz yüzile gülümsiyen odalar... Bütün ailenin rahatça teneffüs edeceği kadar keniş ve bol bir hava... Baba, mut- lak, fakat adil saltanatını bir köşeye kurmuş; her türlü tecavüz ve müda- haleden uzak, çubuğunu çekiyor. Ana, yalnız şefkat olan yüzile seccade. sine diz çökmüş, çocukları için en güzel dileklerini fısıklıyor. Genç kız, hiç tereddüt etmeden gönlünü vereceği kocasmın hayaline dal. mış, gergefini işliyor. Delikanlı, yarın itaat edilmek için, bugün itaati öğ- renmekte... Kışın odunla kömürü en İyi ve en ucuz cinsinden daha kiraz mevsiminde almmış. Kilerde Ramazaniyelik turşular, nadide reçeller, ha- lis şuruplar... Her ihtimale kurşı peksimet torbasile kavurma tenekesi ağzı ağızma dolu... Bütün, evde borca almmış bir çöp yok... İhtiyarların cenaze paraları bile servi sandıkta birer çıkm halinde duruyor... Bir de yeni evi göziimün önüne getiriyorum: Eskisinin dörtte birine sıkıştırılmış sekiz katlı kübik bir apartiman di- imi: bütün eşyası taksitle alınmış geniş bir salon. Rahat oturulmıyan kübik koltuklar, bodur cigara masaları... Yarı çıplak bir davetli kalabalığı radyo takırtısı ve gramofon zırıltısı içinde çılgınca tepiniyor. Cigara dumanı basık tavanlara sıkışmış. Esans ve ter kokusile hava gitgide zehirli gazlaşıyor... Herkes kendi âleminde, Delikanlı flörtle meşgul. Genç kır, bir Küçtk gözünde firijider ihbarnamesi, kıskançlık buhranı içinde.. Rüfenin elektrik ve havagazinin kırmızı kâ- Eıtları, bakkal, kasabın, terzinin ödenmemiş faturaları. Ara sıra yuka- ndan ve aşağıdan tavan vuruluyor. Baba, takkesile yatak odasına kaçmış, ana, başörtüsile koridora gizlen- miş.. Saat gecenin ikisini çalmakta... Bütün konforuna rağmen heniz yeni evde eskisi kadar rahat değiliz. Çünkü ona eskisi gibi tam bir intibakla hâlâ hayatımızı uyduramadık! Yeni ihdas edilecek Florya seferleri Akay idaresi tarafından Floryada Thdası düşünülen servisler etrafmda- ki tetkikler neticeleni mek Üzere - dir. Bu hat için düşünülen esaslar İçinde şunlar vardır: Floryaya Köprüden ilkbahar mev siminde her gün iki sefer yapılacak, yaz ve sonbahar tarifelerinde bu hat hususi bir ehemmiyet verilerek se - ferler artırılacaktır. Kış mevsiminde lüzumsuz ve fazla masraf olacağı İ- çin sefer yapılmasından vaz geçil - miştir. d Denizyolunun tesisi, Floryadaki üm man faaliyeti üzerinde de müsbet ve vazih bir tesir yapacaktır. Seferlerin doğrudan doğruya Floryaya yapılma st veya Bakırköy - Yeşilköy iskelele- rine uğraması meselesi, ancak bun - dan sonra yapılacak nihal tetkikle - rin sonunda belli olacaktır. Mamafih, Floryâ servislerinin ih- dası, Akay idaresinin yeni alacağı vapurisrm gelmesinden sonra mev « ruhahsolabilecektir. Eldeki gemi xad rosu, esasen mevcut hatlarm ihti; cını güçlükle karşılamaktadır. Akay idaresinin, Şirketi Hayriyenin bü - yük vapurlarndan ikisini satm ala - cağı hakkmdaki şaylalar üzerinde ademi malümat beyan edilmektedir. Bununla beraber, Akay idaresinin yeni servisi için olan vapur ihtiyaet kat'ldir. Neticenin bir mtddet sonra taayyün edeceği anlaşılmaktadır. Yeni bir kaçakçılık "Avrupadan nümune olarak getir - tilen ilâçlar gümrük ve istihlâk re - simlerinden munf bulunduğu için ba- &ı eşhasm bir nevi alâçları toplıya- rak sattıkları anlaşılmıştır. Kanuni mevzuata nazaran bir kaçakçılık te- Jükki edilen bu hareket, takibat ya- pılmasmı icap ettirmiştir. Bu tarzda kaçakçılık yapanlar araştırılmakta - dır, Tahkikata eczaneler umumi mü- fettişi vaziyet etmiştir. Bu ve buna betizer vergi kaçakçılığınm önlne geçmek için tedbirler alınmış ve bundan sonra memlekete sokulacak nümunelik ilâç miktarının tahdidine karar verilmiştir. Hukuk Fakültesi dört seneye çıkarılıyor Hukuk fakültesinin tedris müdde. tinin tayini hususunda yapılan tet - kikler bitmiştir. Universite rektörü Cemil Büsel başkanlığında topla - nan heyet, hukuk fakilitesinin dört seneye çıkarılması etrafındaki müta len ve raporları muvafık görmüş ve fakilitenin önümüzdeki tedris yılım - dan itibaren dört sene Üzerinden ça- lışmasına karar vermiştir. Verilen malimata göre, ağır ve yüklü olan fakülte tedris programı- nn dört müsavi seneye taksimi su- retile, telâfisi, ve hukuk müdavim- lerinin mağduriyetlerine sebep olan vaziyetlerin izalesi imkân dahiline girmiş olacaktır. Bu karar, profe - sörler metlisinin tasdikinden geç - tikten sonra kültür vekâletine arzo- tunacaktır. Orhan SEYFİ Liman idaresi ve kömür depoları Liman idaresi kadrosu mühim de- Rişiklikleri ihtiva etmemekle bera - ber, umum müdürlük teşkilâtmm mü tehassıs elemanlarla takviye edile - ceği haber verilmektedir. Yeni rih- tımların inşası gelecek seneye bıra- kılmıştır. Bu sene yalnız rıhirmların yükseltilmesine başlanacaktır. Liman idaresinin Galataya nakli önlimüzdeki sonbaharda yapılabile - cektir. Ticarette bazı kolaylıkları te min edecek olan umumi mağazaların açmak hakkı liman idaresine veril miştir, Tktisat Vekâleti, Kuruçeşme kö - mür depoları için-de-bir-proje-haar- Jamıştır, Depolara ait tesisat liman idaresi ne bırakılmıştır. Liman umum mü - dürlüğü tarafmdan bu hususta ya - pılmakta olan tetkikler yakında ne ticelendirilecek ve hazırlanacak ra- por vekülete gönderilecektir. Verilen haberlere göre İstanbulda maden kömürü depolarmın tesis hak kının da liman işletme idaresine tev diil muhtemeldir. Hükümet tarafm- dan meclise bu hususta bir lâyiha ve Maden kömürü depolarının yerleri ni bir heyet kararlaştıracaktır. Yeni teşkilât dolayısile açıkta ka- lacak memurlara her hizmet yar için bir aylık nisbetinde tazminat verii- mesi mükarrerdir. Ayrıca liman me murları için bir tekaüt sandığı'ha - arlanacaktır. Enteresan bir ziyafet Temmuz ayı içinde beynelmilel ha- vacılığın kudretini — göstermek için Pariste enteresan bir ziyafet verile- cektir. Bu ziyafet, merkezi Pariste olan beynelmilel hava seferleri ida - resi tarafndan yapılacaktır. Ziyafet te birçok memleketlerden çağırılan davetliler bulunacaktır. Bu ziyafette birkaç bin kişinin bulunacağı söylen- mektedir. Ziyafetin asil enteresan ta rafı, yemekler Paris (aşçıları tara- fından pişirilmeyip muhtelif mem - leketlerde hazırlanarak getirilecek- *Jtir. Meselâ, Viyana, Londra veya İs « tanbulda pişmiş olan bir yemek, © gün ziyafette bulunanlara ikram €- dilecektir. Havacılığn kudretini is- bata medar olacak olan bu yemekler, pişirildikleri yerden taze olarak tay- yarelerle ziyafet yerine taşmacak - tır. Bu işe tahsis edilen tayyareler, dünyanın dört tarafına uçarak ye- mekleri ziyafette bulunduracaklar - dır, Paristeki tertip heyeti bütün memleketlerdeki lokantacılara müra cast ederek o güne hazırlanmak ü- zere yemek pişirmelerini bildirmiş - tir. Bu beynelmilel ziyafetta nefis Türk yemekleri de bulundurulmaat te min edilecektir. Bunun için Paristen Istanbul lokantacılar cemiyetine bir müracaat yapılmıştır. Mektubu alan Istanbul lokantacılar cemiyeti, tek- Hifi kabul etmiş ve hazırlıklara baş- İ | İrma anlatmıştır. Bunun üzerine Ef - Memur harcırahları Mesaha haritalarının tadili kararlaştırıldı Devlet memurlarınm nakil, teyin ve becayişlerinde verilmekte olan harcırahm hesaplanması için resa- ba haritalarına müracaat edilmekte- İ dir. Harcirah tahsisatma esas olan bu mesaha haritalarında bazı yanlış» klar görülmüş ve bu nevi harita- larm tashihine karar verilmiştir. Ma- ye Vekâleti, hem hazinenin men- faatini, hem de devlet memurlarının zarar görememelerini temin etmek maksadile kararlar almıştır. Nrsbi mikyası hatalı bulunan mesaha hari» talarına göre, kısa mesafelerde seys- hat eden memurlar pek zarar gör- memiş İseler de batıdan şarka' veya şarktan batıya gidip gelenlerin harcı rah tahsisat! bazan hazine, bazan me mur zararın olarak intaç edilmiş- tir. Maliye Vekâletinin aldığı tedbir- lere göre, bu haritalar şimdilik ta- mamen terkedilmiyecek, yenileri ha- zmlanıncaya kadar bunlar üzerinde tashihat yapılarak kullemlacaktır. Bu maksatla, bütün vilâyetlere birer mesaha tamim cetveli gönde- rilmiştir. Cetvelde mesaha haritala- rmdaki yanlışa; ret edilmiş ve ha kiki mesafeler gösterilmiştir. Bun- dan sonra harcırah tahsisatında bu cetvel gözönünde bulundurulacak ves ona göre muâmele yapılacaktır. Poliste Fırında büyük bir kavga Yedikule tramvay caddesinde otu- ran Yorginin beş yaşmdaki kız Ef- tmya, ayni mahallede oturan Süley manın fırınmdan ekmek almağa git- miştir, Fakat bu sırada fırında bulu- nan, Süleymanın 12 yaşındaki oğl Torahim, kızın arkasma ateş. ko; Tak vayfi bİr kımın hafie| yanmiliha” sebebiyet vermiştir. Ef - İ gelmesi beklenmektedir. Ne dersiniz ? Tenzilâtlı karne Şirketi Hayriye resmi devlet me: murları için tenzilâtlı. karne ver. Tenzilâtı karne, hükü. met dairelerine bağlı bir kısım tâli müesseselerde çalışan ücretlilere bile esirgenmediği halde, Maarifin ücretli memurlarına ve meselâ ec- nebi ve ekalliyet mekteplerindeki öğretmenlere verilmiyor. Ba yüzden Boğazlı birçok öğretmenler, kendi. lerinin ayrı bir muameleye tâbi tu tuluşlarından şikâyet ediyorlar, Ta- yinleri vekâlet tarafından yapılan öğretmenlerin şikâyetleri, diğer üc retli memurlara karne verildiği de- Gil, kendilerinin bu fâydadan mah- rum bırakılmış olmasıdır. Devlet müessesesinde veya ona bağlı idarelerde çalışan ücretli ve- ya maaşlı her memur, ayni haktan retli inhisar memuru diye bir tefrik yapmamalıdır. Boğaza yolcu arar - ken varidatını arttırmak için tarife- lerinde yeni tenzilât ve kolaylıklar yapan Şirketi Hayriyenin alelümum vekâlet memurlarına ayni kolaylığı göstermesi yerinde bir hüsnü niyet ne dersiniz ? A amm KUÇUK HABERLER * Kapıkule muhtelit gümrüğü — Gümrükler umum müdürlüğü Bul - gar hududunda muhtelit bir Türk - Bulgar gümrüğü kurmağa karar ver miştir. Bu gümrük huduttaki Kapr- kule mevkiinde olacaktır. Bu husus- ta Bulgar gümrükler umum müdür. lüğile temaslar yapılmaktadır. * Fonder Porten bekleniyor tisat Vekâleti mütehassisi müşavi Fonder Porten'n bugün iri şehrimize Mütahasıs yeni talimatım nezaret edecek! * Diploma tevzii merasimi — Ça- tatbikine timya eve giderek vaziyeti dayıla - timyanın dayıları Simon ile Lâmbo, | bâdiseyi bir kere de fırmemm ağım- | dan öğrenmek Üzere fırma gitmişler | dir. Firinda bulunan Ihsanla, Hâşim bunlara kızarak kavgaya başlamış - | lardır. Kavgada Ihsan ve Hâşim beraber olmuşlar, Lâmboyu balta ile başın - dan, Slmonu da ekmek biçağile ko - lundan yaralamışlardır. Suçlular ya kalanarak tahkikata başlanmıştır. Bıçak ayağına saplandı Usküdarda Selâmi Ali mahallesin. de oturan on altı yaşlarındaki Mus- tafa, kardeşi Muhittin ile oynarken yere düşmüş, fakat bu sırada elinde bulunan ekmek biçağı sağ ayağma saplanmıştır. Ağırca paralanan Mus tafa hastaneye kaldırılmıştır. Manolyada çiçek toplarken Ortaköyde, Köyağzı sokağında o- turan tütün amelesinden Alinin oğ- lu 11 yaşmdaki Şeref, civarda bulu nan bir Manolya ağacmdan çiçek toplarken yere düşmüştür. Bu düş- mede Şerefin sağ kolu kırılmış, has taneye kaldırılmıştır. Tramvaya asılan yaramaz şımdaki Antranik dün Şişliden Tüne- le giden bir tramvayın arkasma asıl mak istemiş, fakat bu sırada mva- zenesini kaybedip yuvarlanarak ba- şmdan ve muhtelif yerlerinden yara- lanmıştır. Bu yaralı çocuk hastâne - ye kaldırthmıştır. Kamyon tramvay çarpışması Şoför Niyazinin idaresindeki kam- yon, Arnavutköyünde tramvay cad- desindeki garaja girerken arkadan gelen Hamdinin idaresindeki tram - vay arabamın sadmesine maruz kalmıştır. Bu çarpışmada kamyonun sağ tarafı hasara uğramıştır. Sokakta yatan baygın adam Dün gece Sirkecide Hüdavendi - gir caddesinde baygın olarak yatan bir adam bulunmuştur. Imdadı sh ht otomobilile hastaneye gönderile - trek müdavatı yapılan bu adamım Be- yoğlunda Rağıp Bey apartimanmn Taksim civarmda oturan © ya -|' pa kız muallim mektebinden mezün olanlara yarın mektep binâasmda me rasimle diplomaları tevzi edilecektir. Tevzi merasiminde maarif erkânı, muallimler ve ebeveyin hazır bulunacaklardır. * Yeni polis elbiseleri — Istanbul emniyet direktörlüğü tadil edilen polis kıyafet kanununa göre yeni el- | biseleri yaptırmağa başlamıştır. Bun lar iki buçuk aya kadar bitmiş ola - caktır, * Dilsizler kongresi — Dilsizler ce- miyeti âzaları senelik kongrelerini yapmak üzere dün saat 14 te Şeh- zadebaşındaki Letafet apartimanm.- da toplanmışlardır. Kongre, ekseri - yet olmadığndan önümüzdeki pazar gününe bırakılmıştır. * Giâsko üniversitesi profesörü — istifade etmeli, ücretli muallim, üc- | vekâleti | SEHİRDE OLANLAR İnönü kampı Girecek talebenin | İsimleri tesbit olundu “Temmuz âyı içinde İnönünde açıla cak olan yüksek uçuş kampma.işti - rak etmek Üzere Universite taleb. leri tarafmdan yeniden birçok müra caatlar yapılmaktadır. Bunun için Türk Hava Kurumu İstanbul Baş - kanlığı, kampa Istanbuldan iştirak e decek talebe adedini artırmaya ka- par vermiştir. Vaziyet İnönü kampı| tertip heyetine bildirilmiştir. Diğer vilâyetlerden iştirak edetek olan gençler, lise, muallim mektebi ve orta mektep mezunudurlar, Kam- pa gidecek talebelerin isimlerini bil - diriyoruz: | Istanbuldan: Naciye, Tahir, Emin, Azak, Israil, Abdüllah, Firuzan, | Tahsin, Musa, Rasim, Vasıf, Fikri, Ali, Cemal, Remzi, Muzaffer, Sel - suk, Rahmi, Yusuf, Muammer, Ke - mal, Muhiddin, Necip, Ekrem, Mu » zaffer. Bursadan: Neyyir,Sevim,Remziye, Müeyyet, Nahide, Hilmi, Fikri, Mus rat, Ziya, Fikret, Kadri, Hakki Şa- hin, Halit, Cahit, lemail, Ekrem, Ab durrahman, Kâmil, Mümtaz. | Adanadan: Mustafa, Cahit, Niya- zi, Ahmet Şahin, Hikmet, Ali Rıza, Bürhanettin, Ahmet, Abdullah, Ke-| mal, Avı “ Damızlık vesikaları | Damızlık hayvan sahiplerine bu - | lundukları köylerde, köy musyene İ heyetleri tarafmdan damızlık vesi « | İ kaları yerilmektedir. Vesikaların bay tar müdürlüklerine de tasdikına lü- j sum görülmesi tatbikatta bazı güç- Kükler doğurmuştur. Vesikalarda, e- sasen mmtaka baytarlarnın imzaları bulunduğu için vesikaları alan hay- van sahiplerinin tasdik | meri İ zine kadar giderek (raf ihtiyar atmasinin #niina geçilmiş | (ve bu usul kaldırılmıştır... . Keyfiyel | Bakanlıktan baytar müdürlüklerine İ bildirilmiştir. Bundan sonra danız - lık hayvanlar için almacak olan köy muayene vesikaları, ayrıca Vilâyet baytar müdürlüklerine tasdik. ettiril miyecektir. Glâsko İiniversitesi profesörlerinden | Bergmar, Irak ve Hindistanda konfe ranslar vermek üzere şehrimize gel- miş ve dünkü Toros ekspresile hare- | ket etmiştir. l * Dün gelen seyyahlar — Polon-| ya bandıralı Sovelski vapuru, 300 Alman, Leh ve Çekoslovakyalı sey- yahla gelmiş ve akşam üstü hareket | etmiştir. Bu hafta içinde Ingiliz, Alman ve Danimarka bandıralı dört seyyah va puru limanımıza gelecektir. Ada eğ Dün Büyükad lenceleri ada eğlenceli merkep yarışları yapıldı İş 20.6.9036 Fransız maliye ve iktisa- dının bozuk vaziyeti Fransanın mali ve iktisadi vaziye- ti gerek dünya ekonomisi gerekse dünya siyaseti üzerindeki tesirlerin- den beynelmilel politika leminin gözlerini üzerine çekmektedir . İ Denilebilir iki, bir Haziranda mev- Kii iktidara gelen Sosyalist Blum ka binesinin mevkti hiç te sayamı gıpta değildir. Fransız dış ticaretinin yüzde 35 gibi yüksek bir nisbette tenakts et- tiği, devlet borçlarının bir hayli art- tığı ve bütçe açığınm yüksek meb- Hiğlara; baliğ olduğu bir anda Fran- sız maliyesini ele alan Vincent Auriol &e yapacağını şaşırmıştı. Bu seneki bütçe açığı 105 milyon Maziliz lirası tutmaktadır. Devletin Ingiliz bankalarına olan 40 mil - yon İngiliz lirası borcu ile trei kum- panyalarının açığını kapamak için ö- demeye mecbur olacağı 50 milyon İngiliz lirası nazarı itibara almırsa sene sonuna kadar hazine 200 milyon İngiliz lirası bulmağa mecbur olacak tar. Bu nereden bulunabilir? Hükü - met İçin bir yol açık kalıyor: franğı kıymetten düşürmek. Laval kabinesi mali müşküller kar gısında bütçeyl tevaziin ettirmek ya- yesi ile birçok şeylerden Iktisat et - meye çalışmış maaş ve Ücretleri kes. miş yeni vergiler koymuştur. o Ayni zamanda deflasyon siyaseti ile mal fiatlerini düşürmeğe çalışmıştı. Fa- kat bu ses ve mühim gaye tahak - kuk etmeyince Fransız halkı bir yan dân boğucu vergilerin, diğer taraf - İtan hayat pahalılığınm müşterek ve ayni tesirlere bunulakalmıştı. Buna rağmen bütçe yine 125 milyon İngi- liz lirası açık vererek devlet borcunu arttırmış ve Fransız mali vaziyeti bir kat daha sarsılmıştı. Laval ve ondan evvelki kabinelerin maküs meticeler veren delfasyon «si. yaseti karşısında Leon Blum ve ar. kadaşlarınm derhal frangı kıymet - ten düşürmek çaresine bas vuracak- tarı ümit ediliyordu. Fakat Leon Blum daha mevkif İktidara gelme - İden enflâsyon aleyhinde olduğunu i- fin etmişti, Çünkü enflâsyonun em. lâk ve küçük irat sahiplerini muta- zarrır örmesmaecn Korkuruy ordu, Sos yâlist kabinesi bu küçük irat sahup- lerinin mulazarrır olmasına riza gös termisti, Çünkli gerek kendi taraftar larmım bir kısmı gerekse “kabine müttefikleri, Radikallerin taraftar. larınm kismı küllisi bu küçük irat sa hipleri idi, Mamafih şimdilik Sosyalistler ve enflâsyona bu ana kadar aleyhtar o- lanlar arasında yavaş yavaş bir nok talnazar tahavvülü baş gi dir. Bu tahavvül cereyanı, bilhassa, grevler neticesi ameleye verilen &a « lâhiyet ve haklardan sonru kuvvet- lenmiştir. Çünkü 1930 buhranından- beri 50 milyon franktan 14 milyon ranga düşen Fransız dış ticaretinin yeni #mele hakları dolayısi ile yük - selen maliyet fiatleri neticesi daha düşmesi muhtemeldir. Bunun önünü almak hem Fransız maliyesinin 200 milyon Ingilize baliğ olan açığını kapatmak, hem de Fransız milli 6- / konomisini korumak için frangı kıy- metten düşürmek elzem görünmek - tedir. Fransız iç ve dış siyasasi için büyük bir değişikliğe işaret olan bu hale yakmdan şahit olmamız muh- temeldir. — N. M, Ücret tarifeleri tetkik ediliyor Şehrin birçok mesire yerlerinde bulunan gazino ve kahve Ücret tari- felerinde ihtikâr yapıldığı ve halk « tan fazla para almdığı yolunda be « lediyeye vâki şikâyetler tetkik edil. miş, Ücret tarifelerinin tekrar kon » trolü için alâkadarlara emir veril » miştir, Kazalarda fiçebaylar, bu liste ve tarifeleri tetkike başlamışlardır. Be- lediyenin koyduğu fintten farla üc « ret istiyenler cezalandırılacaktır. Yeni Maliye teşkilâtı Yeni Maliye teşkilâtında vazife &- lan Maliye memurlarının kadroları tesbit edilmiştir. Verilen malüimata göre, eylül ayı beklenmeksizin tat- Dünkü merkep yarışından bir intiba Adaları güzelleştirme cemiyeti ta- rafından tertip edilmiş olan eğlence- lerin İkinci günü dün yaşanmıştır. Mileait ve açık bir hava, adaya bu hafta oldukça fazla bir ziyaretçi top lanmasma gündüz başlayan eğlencelerde şehir bandosu müntehap parçalar çalmıştır. Her sene olduğu gibi, bu senenin merkep yarışı da dür yapılmıştır. Ya kapıcısı olduğu anlaşılmıştır. rışa kadm, erkek birçok adalı gir - imiş, eşeklerle karakol meydanmdan hareket eden koşucular Kadıyoran. caddesinden geçerek Yatklüp ve o « toller önünden iskele meydanma ve oradan da başlangıç noktasına dön- mek Üzere İki tür yapmışlardır. Ya- rış sonunda başlangıç noktası Kara- kol mı en geç gelen merke- bin süyarisine hediye verilmiş ve eğ- lenceler neşe içinde nihayet bulmuş- İ tur. bikata geçilecektir. İstanbul defter « darlığına başmüfettiş Rüştü Cema» lin, muavinliklerine de muhasebat umum müdür vekili Cemal ve mi” tettişi umumi Nihat Alinin getirile- ceği söylenmektedir. Tahağkuk mü“ dürlüklerine kimlerin tayin edileceği heniiz belli değildir. Ancak Beyoğlu varidat müdürü Kemalin Tahakkuk müdürlüğüne ve müdür muavinlik “ lerinden birine de İstanbul mıntakâ” 81 tahakkuk müfettişi Kemalin ta © yinlerinden bahsedilmektedir