16 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

16 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

AMATÖRLER!. Meşhur VERAX g.'m:-b: hh DRESDEN Alman-mülessesesinin yeni ve fevkalâde Fotograf Filmi ve CAMLARI Extra rapid hakiki 23” Scheiner Superba 26 Brilla 5 28” Spor Orto-Antihalo 28” , Verax film hakiki 26” Scheiner FİLME Verax Superba film 28” D Her yerde araymız, bulamazsanız Türkiye İçin umumi acentası bulunan UMBERTAZ KK REFORZO Müessesesine müracaat ediniz. Çituri Han No,3.4 Galata Posta kutusu : 2295 Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat. Baytar Fakültesine kız ve erkek ve Orman Fakültesine yalınız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yatısız talebe alınacaktır. Enstitüve yazılabilmek için aşağıdaki şart- lara uymak gereklidir. I — Lise mezuniyet imtihanını vererek oBakalorya- sını yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış olmak ““ Bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasını almamış olanlar Enstitüye alınamaz,, ve Türk tabiye- tinde bulunmak lâzımdır. 2 — İstanbul Üniversitesinin o Fen naklen gelecek olanlar orada okudukları “Sömestreler- den, muvaffak olmuslar ise, ikisi kabul edilerek Bay- tar, Ziraat ve Orman Fakültesinin üçüncü Sömestreleri- ne alınırlar. Ancak Baytar Fakültesine girenlerin bu Fakültenin birinci ve ikinci Sömestrelerinde okunan Anatomi dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat Fakültesine girenlerin Ziraat stajını yapmaları gerekli- dir, 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yukarı olmaz. Nihari talebe yüksek yas kaydına balı değildir. 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gös- terdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır. « 5 — Enstitüye yazılan talebe iki ay icinde... yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ( ertikle- rinin lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göstermiyen- lerin Enstitüden il 6 — Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankara'da Orman Çiftliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yata- cak yer Çiftlikte parasız sağlanır. “Stajiyer (talebenin yemesi içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde kendile- rine bu 30 lira verilmez,.. 7 — Parasız yatı talebesinden staj veva okuma dev: resi içinde, sonradan meydana gelen mücbir haller dı- şında olmak üzere, kendiliğinden stajmı veya ökuma- sını bırakanlardan veya cezel olarak çıkarılanlaran Hü- kümetçe yapılan masrafları ödeyecekleri hakkında ve- rilecek numuneye göre Noterlikten tasdikli bir kefâlet- name almır. 8 — Enstitüye girmek isteyenler yukarıda yazılı ra- pordan başka nufus kâğıdını, aşı kâğıdını, polis veya Uraylardan alacakları Uzgidin kâğıdmı, * orta mektep ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehliyetnameleri iliştirilerek el yazıları yâzacâkları pullu bir dilekçe ile ve altı dane fotoğrafı ile birlikte doğruca Ankarada Yüksek Enstitü Rektörlüğüne baş vururlar. Talipler dilekçelerinde hangi Fakülteye kayıt olunmak isteklerini bildirmelidirler. Aksi takdirde dilekçeleri hakkında bir muamele yapılamaz. 9 — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve 8 inci maddede yazılı kâğıtların ilişik olmadığı dilek- çeler gelmemiş sayılır ve bunlar hakkında hiç bir mua- mele yapılamaz. 10 — Vaktinde tam kâğıtlarile baş vuranlar arasin- dan pek iyi veya iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kâbul edilecek talebe diploma derecesine ve baş vurma tarih- lerine göre seçilirler. Kadro dolmadığı takdirde'orta de- receliler de baş vurma sırasına göre almabilirler. 1i — Cevap isteyenler ayrıca pul göndermelidirler. 12 — Başvurma zamanı Ağustosun birinci gününden Eylülün Otuzuncu ünü akşamma kadardır. Bundân son- raki başvurmalar kabul edilmez. (1746) (4025) CAMLAR : Fakültesinden Akay işletmesi Direktörlüğünden: Tatbik edilmekte olan yaz-tarifesine ilâveten-her-Cu- martesi günü aşağıda yazılı seferler.yapılacaktır: Pendikten Kalkış 20,30 Kartaldan 20,50 B. Adadan 21,15 Heybeliden 21,25 Burgazdan 21,40 Kınalıdan 21,55 Köprüye 22,35 TAN Ankarâ Nümüne Hastanesi-Baş Tabiplığinden Hastanenin 936 mali yılı ihtiyacı olan 1400 kilo üç A. marka birinci nevi pamuk ve 40000 metro gaz hidre- fil ve 4500 metro sargılık amerikan bezi “13 Temmuz 936 tarihinden 28 Temmuz 936 tarihine kadar 15gün müddetle ayrı ayrı açık eksiltmeye konulmuştur. Talip olanlar evsaf ve şartnamelerini Ankara'da Has- tane Baştabipliğinde ve İstanbul'da Sıhhat . ve İçtimai| Muavenet Müdürlüğünde görerek eksiltme günü olan 28 Temmuz 936 Salı günü saat 14 de Ankara Nümune Hastanesinde müteşekkil komisyona müracaat etsinler. Dikkat: Muvakkat teminatı para olarak alınmıyaca- ğından para vermek isteyenler eksiltme gününden bir gün evvel müracaat ederek paralarını Maliye veznesi- ne yatırıp makbuz getirmeleri lâzımdır. (1748) (4026) Istanbul Dördüncü icra Memur- luğundan: Halil Hilminin Emniyet Sandığına birinci (oderecede ipotekli olup temamına yeminli üç ehli vukuf tarafından (3480) lira kıymet takdir edilen Boğaziçinde, Ortaköy- de, Yenimahallede kayden Katolik kilisesi omahallen Gültekin sokağında eski 3, 6, 6, mükerrer yeni 14, ve arka sokakta 41 numaralı sağı Hayganoş arsası, solu Lâlâ Bilâlağa hanesi ve bazen Minoga bahçesi, arkası İshak hane bahçesi, önü Katolik kilisesi'sokağı ile mah- dut 14 numaralı kısmın zemin katında: Zemini karesi- men ortası mermer kitabeli bir taşlık, iki sabit (dolabı “an oda, mermer musluk taşlı alaturka bir helâ, zemini karesimen mozayik tekne ve sabit rafı ve kazanı ve kö- mürlüğü olan matbah, birinci katında: bir sola üzerine yük dolabı olan bir oda, bir helâ ve diğer kısma geçilen kapı. ikinci katında: bir sofa üzerine biri iç içe ve hep- sinde yük ve dolap olan dört oda, bir helâ, diğer sokak-| tan medhali olan önü divarla mahdut o bahçede: kapısı olup alt kısmı kâgir olan 41 numaralı “kısımda: zemini | toprak bir avlu ve bir helâ, küçük bir matbah ve üzerin- de asma bir oda, birinci katta: diğer kısımla beraber bir | sofa üzerine yük ve dolapı olan iki oda, bahçede sokak- tan girilen kısmın önü dıvarlı evin önü ve bahçenin or- tası çakıl taşile zemini döşeli ve incir ve erik gibi meyve »“acı ve evin önünde tulumbalı bir kuyu ve nihayetinde diğer bir'kuyu bulunan ve bahçenin yan tarafı dıvarla kapalı olan umum mesahasr 835 m2 ölüp 135 m2 bina geri kalanı bahçe olan elektrik tesisatı ve kumpanya Su- yunu havi ve zemin kat pencereleri alaturka demir par- maklıklı olan bir çatı altında ahşap üç katlı bir evin ta- mamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 27-8-936 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya ka- dar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin - yüzde » 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde (o bırakılacaktır. Aksi tak- dirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 11-0-936 ta- rihine müsadif cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No.lu kanun ahkâmınâ tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek istevenlerin kıymeti muhammenenin yüzde 7,5 nispe- tinde pey akçesi veya milli bir bankanm teminat mek- tubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmrvan ipotekli alacaklarda diğer alâka- daranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müspiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzım- dır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan- lar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Mü- terakim vergi, tenviriye, tanzifiveden mütevellit Beledi- ye rusumu ve Vakıf icaresi ve 20 senelik vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat almak isteyenler 1-8-936 tarihinden - itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 934 - 2016 No. lu dosyaya mü- racaatla mezkür dosyada mevcut Vesaiki görebilecek- leri ilân olunur. (4036) Istanbul Asliye Altmer Hukuk Mahkemesinden : Nahide tarafmdan Şehzade başmda : . Direkler arasında Kuş Tüyünün | 5 No. da ikön ikametgâhı meçhul 0- Kilosu 75 Kuruştur ez lan kocası Ziya aleyhine açılan KUŞ TÜYU YASDIK beğirmiz devini Tü imdiğaiıLi 100: Kuruştur lânen tebliğata rağmen mahkemeye Yastık, yorgan ve yataklarınızı | gelmediğinden hakkında gıyap kara- küştüyünden kullanınız. Çünkü pa- |rı ittehezile beş gün içinde veon muktan ucuz ömrü uzun her zaman | beş gün müddetle ilânen tebliğine ve yumuşaklığı devamlıdır. Kustüyü | tahkikatm 17-10936 cumartesi saat yatak ve yastıklarda yatanlar hiç- bir zaman hastalık görmezler, Tak- sim bahçesinde açılan Yerli Mallar sergisindek!i kuştüyü fabrikasınm paviyonunu ziyaret etmeyi unutma- ymız. Fabrikası - ve satış deposu: Istan- bulda Çakmakçılarda Omer Bali oğ- Tu kuştüyü fabrikası. Tel 23027. 5209 10 na talikine karar verilmiş ve gi- yap kararının bir nushası da mahke- me divanhanesine. asılmış bulun- duğundan. beş gün içinde. itiraz et- mediği ve muayyen ( gün ve saatte Istanbul Asliye Altıncı Hukuk Mah- kemesinde bulunmadığı taktirde gi- yabında yapılan muamelelerin mu- teber tutulacağı tebliğ yerinde ol mak üzere ilân olunur. ODEON Yeni çıkan plâklardan 52 Bayan Bedriye Süheylâ P Uşak Türkü — ANAM OLASIN ÖMER Uşak Türkü — ÇAKIR EMİNEM 270083 Bu münasebetle Mahmure Şen Ses'in okuduğu Rumba — KANAMAM ALDANAMAM ŞEKERİM DARILAN SEVGİLİYE Tavsiye olünur. Bu ufak yanlış Sizi 10 Yaş Daha Fazla Gösterebilir Şu renk pudra sizi gençleşti- rir ve cildinizi güzelleştirir, başka renk pudra da, aksine 0- larak sizi ihtiyarlamış gibi gösterir. Teniniz esmer ise, cs- merlere mahsus bir pudra ve meselâ koyu Raşel renginde bir pudra kullanmanız ica- bettiği gibi teniniz kumral ise, açık ise açık Raşel renginde bir pudra kullanmanız lâzım- dır. Bir pudra intihap etmek i- çin yüzünüzde altı muhtelif rengini tecrübe etmeli ve tesi- rini görmelidir. Burun ve çe nenizi sik sik o pudralamamak;, Bu pudra, cild üzerinde ne leke için cildde sabit duran bir | bırakır nede tabaka halinde görü- pudra kullanmalısınız. Bir|nür, Yalnız bir defa pudralanmakla gz bazi ere bir kaşık mik- | sekiz saat sabit kalarak şayanı bay rmda krem köpüğü ilâve ederek vi si pudranız kuvve ve sabit bir gekle rene er e İf liz : > İson zamanli li h Mi ar pelin Pudra İyi. yayi yanlışlık yapmaya imkân smda en İyi cins o havalandırılmış r pudra ile beraber krem köpüğü mat- | birakmayan bir makine ile kontrol lüp mikdarda ve fenni bir surette | edilmiştir. Her sabah 5.000.000 ka“ dım Tokelon pudrasını kullanır. karıştırılmıştır. BANKASI 270085 OSMANLI 31 Sonkânun 1936 tarihindeki vaziyet AKTİF İsterlin Ş. P. Hisse senetlerinin ödenmesi istenmemiş olan kısmı 5.000.000 — — Kasada ve Bankalarda bulunan paralar 4.543.896 12 1 Kısa vadeli avanslar ve röporlar 650046 4 1 Tahsil otunacak.senetler......... vddkikiö4 10 8 Cüzdanda buluanKrymetler “2.1084 10 3 Borçlu cari hesâpla 6198802 511 Rehin mukabilinde avanslar 2.231.783 18 $ Kabul yolile borçlular 51145 71— Gayri menkul mallar ve mobilya 618.618 2 9 Müteferrik 51726 4 S 21.019.257 16 1 PASİF Sermsye Stetü mucibince ayrılan ihtiyat skçesi Tedav de bulunan banknotlar Görüldüğünde ödenecek senetler ve vadeli senetler Alacaklı cari hesaplar Vadeli bonolar ve cari hesaplar Kabuller Müteferrik 2.11 16 7 12.885.694 4 9 1573.145 411 531145 7— 218493 18 9 27.019.257 16 1 Kuyuda muvafık olduğu tasdik olunur Mes'ul Murahhas ve Umumi Muhasebe Şefi G. DELLA SUDDA Türkiye Umum Müdürü PH. GARELLİ Ankara Şehrıimar Müdürlüğünden: 1.— Eksiltmeye konulan iş: Ankara Mezarlık duvari kapak taşları olup keşif bedeli 21075 lira 31 kuruştur. 2.— Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A. Eksiltme şartnamesi B. Mukavele projesi C.-Nafıa işleri şeraiti umumiyesi D. Hususi şartname E. Keşif cetveli F. Projeler İsteyenler bu şartnameleri ve evrakı i lira mukabilin- de Ankara Şehri İmar Müdürlüğünden alabilirler. - 3.— Eksiltme 31 Temmuz 1936 Cuma günü saat 17 de Ankara İmar Müdürlüğünde yapılacak, 4.— Eksiltme kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 5.— Eksiltmeye girmek için isteklilerin 1581 Jira muvakkat teminat vermesi ve bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. Eksiltmeye en azı bir parçada beş bin liralık temiz duvar ve taş işi yapmış olduğuna dair — vesikası olanlar girebilir. Şartnamede yazılı diğer vesaikin konmuş olması lâzımdır. 6.— Teklif mektubları 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Ankara İmar Müdürlüğüne geti- rilerek eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabi- linde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet bu saate kadar gelmiş olması ve dış zarflarının mühür mumu ile kapatılmış olması lâzımdır. Postada gecikmeler kabul edilmez. (1738) (4029) de teklif zarfına