14 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

14 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

TE Nİ GANİ ER RE a EN Aaa Arttırma ve ek siltme muhtırası hemen nninienindindinik inni 14 Ağustos Cuma * Askeri fabrıkalar satmalma komisyo- Bunda Kırklarelinde yapılacak inşaat ek - siltmesi. * Ankarada Devlet Demiryolları ve li- manları işletme umum müdürlüğü yol dai resinde Ankara, Haydarpaşa hattında yeni 'doğun ve Esenkent istasyon binaların in- pası eksiltmesi, * Karacabey Merinos yetiştirme çiftliği müdürlüğünde Hanife deresi üzerinde ya- pılacak sulama bendi. * Istanbul belediyesi daimi encümeninde Anadolu hisarinda satdacak bir yalı ve altındaki kahvehane, bakkal dükkân: ve bir Masura suyu havi emlâk artırması, * Bursa Tophane satınalma komisyonun &a ün eksiltmesi, * Gümrük Muhafaza Komutanlığı Tatan- bul satınalma komisyonunda 20 kalem bo- ya malzemesi. * Çorlu kor satınalma 300 ton yala: “ Babaeski Belediye encümeninde kasa bonm halihazır ve müstakbel pilini ve ha- italarile kasabaya su İsaleni ve tevziat ge bekesi inşası, * Bursa hasüni muhasebe müdürlüğün- Ge İznik gölünde işletilecek dizel motörlü Ve yelkenli bir taka eksiltmesi, “Ankara, Milli Müdafaa satınalma ko inisyonunda Harp okulu için 590 tane gat- dirop. * Ankara mektepler muhasebeciliği s8- tmalma komisyonunda, makarna, kuskus, ir mik, un, nişasta, pirinç unu, şehriye kuru- üzüm, erik, kuru kayısı, çamlastığı, fendi ve badem içi ve muhtelif cins erzak eksilt- mesi. komisyonunda # İstanbul milli emlâk müdürlüğünde Is | vas tanbulda satılacak emlâk ve kiralık bir dük kün artırması. * Jandarma Genel Komutanlığı Ankara salmalma komisyonunda kışlık kumaş, * Izmir Belediyesinde 3770 ton lâve Zon guldak kömürü eksiltmesi, * Kabataşta Hahisarlar levazım alm sa” tem komisyonunda 100 tane portatif yazi makinesi * Salıpazarı askeri fabrikalar satmalma komisyonunda Bakırköy barut fabrikasın- da bulunan 100 ton bisüllar artırması ve satm alınacak 1200 torbu çimento eksilt - besi, * Selimiye askeri satmalma komisyonun da 140 bin kilo sığır eti eksiltmesi. * Tophanede Levazım satınalma komis- yonunda 5090 liralik arpa eksiltmesi, * Tophamede Levazım Amirliği satmal. ma komisyonunda 59 ton yulaf veya arp&. ve 34 kalem kimyabane malzemesi ekelit- mesi ve satılacak 1490 kilo sönmüş kömür artırması, 15 Ağustos Cumartesi * Ankara belediye encümeninde sular idaresi için almacak font boru ve ek pürça- ları eksiltmesi, * Müh Müdafan Vekâleti fen ve san'at gubesi umum müdürlüğünde Almankâri bi- Bek eğer takımları eksiltmesi. * Ankara nümune hastanesinde eczayi bbbiye, lâstik malzeme, katküt, ipek iplik, lokoplast eksiltmesi, * İzmir ceza evi müdürlüğünde İzmir ce &a evi mahküm ve meviuflarına ekmek ih- tiyacı eksiltmesi. * Malatya belediye dairesinde, belediye dniresi inşaatı * Kadıköy vakıflar direktörlüğünde Çu- bukluda kiraya verilecek vakıf çayır kahve eliği artırması. * Ankarada Cümhuriyet Genel Sekreterliğinde satın alacak sinema makineleri ve salr malzeme eksiltmesi, * Van vilyeti vabiliğinde vilâiyette ya - placak 250 göçmen evi inşaatı. * Menemen belediye dairesinde gehre isa le edilecek suyun proje ve keşif evfakmın tanzimi, * Ankarada Nafın Vekâleti malreme ek- sütme komisyonunda çelik boru, bridli vo- lanli vana ve bir adet klapenin rökör ek » silter, * Gümrük muhafaza genel komutanlığı İstanbul satmalma komisyonunda çul, ar- pa çuvalı, saman hararı, saman kal arpa kalbura elerilimesi, 17 Ağustos Pazartesi Nafia Vekileti göse ve köprüler reis Üğinde Ayvalık « İzmir yolu üzerinde yapı- İacak Altınova ve Urla « Diyarbekir yolu üzerinde yapacak Hacı Kâmil beton arme | köprüleri inşaat: eksiltmesi, * Ankara Sümerbank umum müdürlü. ünde Zafranboluda Karabük civarında ku rulâcak demir fabeikasma sit İkametgâh temelleri ve temelden yukarı kısımları ek- siltmesi, * Anlnrada devlet demiryolları ve liman lari işletme umum müdürlüğü pal dairesini de 400 ten yerli kok kömürü ve Haydar- paşa istasyonunda birinci İşletme komisyo nunda telefon kablosu, pirinç çubuk, gözte- w. tiz ruhu, trikleretil ve saf amonyak eksilmesi, * Maliye Vekâleti levazım komisyonun- * h metro kanaviçe, Halk Ferkası| vene nunda 600 tor kuru ot, 400 ton saman ek- siltmesi, * Gedikpaşada Jandarma (Komutanlığı Istanbul Satmalma komisyonunda 20 mil. yon $0 bin metro renkli ve 3 milyon 500 metro beyaz makara ipliği, sandık, kutu, kale ip, sicim, eksiltmeği, * İstanbul müzeleri umum müdürlüğün. de 19$ ton mangal, 815 ton kok kömürü eksiitmesi, * İstanbul belediyesi dalml encümeninde satılacak Kadıköy şamandıra | garajlarında bulunan üç kamyon, kiraya verilecek Aksa rayda Hintler tekkesi artırması ve Dumlu- pınar yatı mektebi için lizamu olan 260 ta kım dış ve 260 takım iç elbisenin yapılma 8 hastanelere lüzumu olan 365 kilo ek - mek, Dolmabahçe saat külesile saray ka - pisi arasındaki yolun tamiri, Balat atelyesi için lâzım olan mühtelil cins tahta, teker- lek başlığı ve tekerlek parmağı, lâma de - mir civata, pal, çivi, makap ve ispit eksik: mesi * Yozgat vilâyeti eksiltme kömisyonun- du Yerköy - Yorgat yolunun tamiratı. * Ankarada Nafia Vekâieii sular umum müdürlüğünde küçük Mendres sahasında yapılacak dokuz âdet beton #rme köprü in yatı, * Naha Vekâleti demiryollar inşaatı ek siltme komisyonunda Filyos - Zonguldak battmın Çatal ağzıma kadar olan yedi kilo metroluk kısmın ray feryiyatı. * Senirkant belediye #ncümeninde, kasa- banm su tesisatı eksiltmesi, * İstanbul vakıflar direktörlüğünde muh telif emlâk ve arsa satışı artırması, * Ziraat Vekâleti satmalma komisyonan da Ankara etlik baytar merkez serim bi nasmda yapilacak tadilât ve ilâveler in * Kadıköy vakıflar Grektörlüğünde mah Mil yerler satışı artırması, * Gümtük muhafaza genel kamutanlığı #atmalma komisyonunda 047 kapat, ve 1868 #» eksiltmesi * Bahkesii dalmi encümeninde memle - ket hastanesi için almacak ilâç ve pansl - man malzermesi eksiltmesi. * Tonhanede levazım âmirliği satma) - ma komisyonunda Harp Akedemisi efradı için 400 kilo sadeyağı 20 ton sığır eti kun- dura ve terlik vüöel konağı için 250 adet alt li üstlü karyola eksiltmesi, * İzmitte tümen satınalma komisyonun- da 183300 kilo sığır eti * Lüleburgaz askeri satınalma komls - yonunda bulgur eksiltmesi. * Geliboludu II sayıl: jandarma mektebi mübayaa komisyonunda sığır eti, patates, bulgur, odun pirinç ve zeytinyağı eksiltme 2 * Ankara mektepler muhasebeciliği sa - tmalma komisyonunda muhtelif cins taze sebze ve taze meyva eksilimeni, satım komisyonunda İstanbul telgraf mü- habere salonunun linolyora ile tetrişi ve iki yeniden yapılması eksiltmesi, * Orman alım satım komisyonunda Bel ormanında mevcut satılacak 300 metro mikâbı meşe ağacı artırması. * Ankara Müh Müdafan Vekâleti satın alma komüsyon hili dememe in * İstanbul deniz ticaret müdürlüğünde 200 adet sandalye * İküisat Vekâleti ölçüler ve âyarlar di- rektörlüğünde mütenavib cereyan sâyaçla. ri ayar masası eksiltrtlesi. * Tekirdağı askefi satmâlma komisjo - nunda topçu alay dahili elektrik tesisati ek siltmesi, * Selimiye askeri satmalma komisyonun da Haydarpaşa bastanesi için 3000 kilo s2 deyağı eksiltmesi, * İstanbulda vakıllar o direktörlüğünde imarete lüzumu olan sabun, soğan, salça, nohut, kuru fasulye, pirinç zeytinyağı ek siltmesi. 18 Ağustos Salı * İstanbul Komutanlığı satınalma Komis | , | #onunda 50 kilo sadeyağı eksiltmesi * Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul satmalma komisyonunda 323 eğer takımı eksiltmesi. * Maliye Vekâleti levazım müdürlüğü ek siltme komisyonunda Dolmabahçede mali- ye evrakı matbun anbarından Istanbul pa. ket postahanesine gönderilecek evrakı mat bua pakelerinin nakliyesi, * İstanbul sahil sıhhiye merkezi satmal- ma komisyonunda müstahkemler için maa kasket 168 takım yazlık ve krulık elbise ve 168 çift fotin eksiltmesi. * Belediye daimi encümeninde Beyoğlu 37 inci ilk meklep tamiratı, Karaağaç mü- esomatı için senelik kırtasiye İevazımı ku- rü Gt, saran ve yulaf eksiltmesi, * İstanbul milli emiik müdürlüğünde sa talik emlâk ve arsa artırması, * Edremit Tümen satmalma komiiyp - nunda 625 ton arpa eksiltmesi. * izmir müstahkem mevkii satmmalma komisyonunda 43050 kilo sadeyağı, * Canakkale Tüm satmalma komisyonun l m erat elbisesi ve 1160 takım elbi | * İstabul posta, telgraf ve telefon alım| kamyonun tamiri ve birinin karoserisinin | a Cebeci hastanesi da! T BORSA 18 AĞUSTOS PERSFWPE Paralar Sterlin 634,.— 1 Dolar 126.— 20 Çek kuronu .— 20 Belçika ir ...— 20 Drahmi im 2ü Çek kuron 93,.— 20 Ley « 105 20 Dinar Si Fransız ir. 168,— birer vesıkah Florin Avuntarya şilin o 22— Miri Zet Pergo Leva Yen 31— Teva Murona " Altm Banknot Çekler Londra üzerine 60450 Paris üzerine 12,03,— Nevyork 070,15 Liret * 10,07,42 Bel?ga 410,50 Cenevre 243,17 Sofa 63,10,14 Florin 116,75 Çekoslovak Avusturya Mark #7 İsveç kronu 306,20 İspanya pezeta 6,19,57 Esham Iş Bankas Mü . N emilim | Anadolu *, 60 | we 100 Şirkethayriye em Ror ai Nektar Tes Aslan Çimento | Merkez Bankası Osman'ı Bankası Şark Merkez Bözanesi İstikrarlar Türk Boren T 7 ep VR 20.65 wii ak 2109 Ergani A B.C 97— il anali: “ese Mısır tahvilleri aran ii efe 1908 TI ©— W— 1913 — 0 Tahvilât Birim 1925 Anadolu 1 ve TT 46,45 vE 4750 Anadolu Mümessil 4165 Belediye memurlarının devamı Belediye erkân ve memurlarmdan bir kısmının sabahları o Vazifelerine gelip yoklama jurnallarını imzaladık tan sonra başka yerlere gittikleri yapılan kontrollardan anlaşmıştır, bunun üzerine belediye relsi, dün da- ire ve şubelere gönderdiği bir emirde Ibadema sabahtan akşama kadar va- zifelerinde bulunmıyan memurların sicillerine işaret yapılarak bunlarm terfi ve kıdem haklarından mahrum edileceği bildirilmiştir. Müfettişler bu hususu sık sık kon- trol edeceklerdir. Yahudilerin boykotu Londra, 13 (Tan) — Cenevrede toplanmış olan dünya museviler kon gresi, Alman mallarma Karşi boy - kot yapmağı kararlaştırmıştır. Bu kararın tatbiki için bütün dün ya musevilerinin müzaheretine mü racast edilmiştir. da 396 bin kilo yulaf. * Gelibolu İl eyi: indarma mektebi mü- | bayan komisyonunda sabun, gar, sadeyağı, İkaru soğan, kuru fasulye, makarna, irmik ve sair erzak eksiltmesi, * Tahlisiye umum müdürlüğü satınalma komisyonunda 20 ton motorin ve iki ton dizel yağı eksiltmesi, * Kabataşta inhisarlar levazım şubesi a lm satım komisyonunda tütün kaymaya mhsus havan biçağı. * Istanbul gürmrükleri satış işleri müdür Vüğünde satılacak toz şeker artırması. * Jandarma genel komutanlığı Ankara satımalma komisyonunda 521700 adet mh. * Çorlu satmalma komisyonunda 40 bin kilo patates * Istanbul defterdarlığında kiraya veri » lecek Kuzguncükta, Kasımpaşada, Beyoğ- lunda ve Yedikulede dükkânlar artırması, * Istanbul vakıflar direktörlüğünde sa » tılacak Abdisselâm tekkesi enkazın artır. AN Olim Olimpiyatlarda isin hayvan terbiyesi Berlin, 13 — Bugün binicilik yesine ait kısmına iştirak ettik. lanma atlarımızdan bir ikisinin Ferdi müsabakaların neticesi üç yarışlarda elde edilen sayıların tır. Yelken yarışlarında Star sınıf | bildirdiğim gibi, 11 inci değil 8 dan ayın 18 inde hareket edecek müsabakalarına girmedik müsabakalarının hayvan terbi. Bu müsabakanm takımla yapı- hastalığı yüzünden giremedik. gün zarfında yapılacak olan yekünuna göre tayin olunacak. ıyı inci, lerd şındaki mevkiimiz, evvelce ir. Türk sporcuları büra- B. FELEK Müsabakaların neticeleri | Berlin, 18 (A.A.) — 4x100 metre İserbest yüzme bayrak yarışı: Kadn lar, Birinci seri: * Amerika, 4 dakika 47 1-10 İngiltere, 4 dakika 47 2-10 Üçüncü: Kanada 4 dakikan 49 7-10 Macaristan: 4 dakika 50 6-10 İkinci seri: Birinci: Felemenk, 4 dakika 38 1-10 İkinci Almanya, 4 dakika 40 5-10 Üçüncü: Danimarka, 4 dakika 46 210. Japonya ile Avusturya tasfiyeye uğramışlardır. Yukarıda isimleri ya- zlan yedi millet, 14 Ağustosta yani yarın final için karşılacaklardır. Su topu müsabakalarının dömi fi nallerine kalanlar: Birinci grup: Macaristan - Belçi - ka, İkinci grup: Almanya - Fransa, Gruenau kürek yarışları: İki çifte, dünmenci ile, birinci seri: Birinci, Almanya, ikinci: İtalya, ü- cüncü: Macaristan, dördüncü: Lehis- an, beşinci; Amerika, altıncı: Bre- zilya, İkinci : Birinci: Pransa, ikinci: vasimar- ka, üçüncür İsviçre, Dördüncü: Yu- goslavya, beşinci: Japonya, Çifte (Sculis). Birinci seri: Birinci: Fransa, ikinci: Lehistan, üçüncü: Macaristan, dördüncü: Avus turalyaz beşinci: “ Amerika,“ Ritinc: Çekoslovakya. Birinci: Almanya, ikinci: İngiltere üçüncü: İsviçre, dördüncü: Yugoslav ya, beşinci: Avusturya, altıncı; Bre- zilya, Dört çifte, dümensiz: Birinci seri, Birinci: Almanya, ikinci: Avustur ya, üçüncü: Danimarka, Macaristan, beşinci: Amerika. İkinci seri: Birinci: İsviçre ikinei; İngiltere, üçüncü: İtalya, dördüncü: Felemenk. Skiff yarışları: Birinci seri: Birinci: Avusturya, ikinci: Norveç. üçüncü: Felemenk, dördüncü: Cenu - bi Afrika, İkinci seri: Birinci: Amerika, ikinci: Italya, &- yüncü: Felemenk, dördüncü: Cenubi Amerika, Üçüncü seri: Birinci: Arjantin, ikinci: Çekoslo- vakya. Üçüncü: Fransa, Dördüneli seri: Birinci: Kanada, ikinci: Avustursl lay, ücüncü: Brezilya, dördüncü: Ürü ge. Sekiz çifte: Birinci seri: Birinci: Amerika, ikinci: İngiltere, üçüncü: Fransa, dördüncü: Japonya, beşinci: Çekoslovakya, İkinci seri: Birinci; Macaristan, ikinci: İtalya, üçüncü: Kanada, dördüncü: Avüstu- ralya, beşinci: Brezilya. Üçüncü seri; Birinci: İsviçre, ikinci: Almanya, üçüncü: Yugoslavya, dördünel; Da- nimarka, Tüy siklet; Kaiser (Alman) Lopez (Şili) yi, üçüncü ravntta nakavt etmek sureti- le yenmiştir. Hafif siklet; Oliverra (Arajntin), sayı hesabiyle (Fisher) Yeni Zelandaya galip. Sinek siklet: Rodriguez (Peru) ispatı vücut et mediğinderi Tricanoio (Uruguay) bük men galip ilân edilmiştir. Carlo Mango (Arjantin) sayt he- sabiyle Makano (Japon) a galip. Tük siklet Casanova (— (Arjantin) OKarisson (Finlandiya) ya sayı hesabiyle galip gelmiştir. “Orta siklet: Villaregi. arm ) sayı hesabile dördüncü! | Zehetmaier (Avusturya) ya galip gelmiştir. Despeaux (Fransa), sayı hesabile ; Bregliano (Uruguay) a galip gelmiş” tir, Olimpiyat basketbol maçlarmın ne ticeleri Birinci grup: Amerika, 56 - 23, Filippine gelip gelmiştir. Meksika, 37 - 17, İtalyaya galip gelmiştir. Peru statta ispatı viicut etmedi- ğinden Lehistan hükmen galip ilân İ edilmiştir. Kanada, 41 . 21 Uruguaya galip gelmiştir. Bugün Amerika ile Meksika ve Ka nada ile Lehistan karşılaşacaklardır. Bugünkü iki müsabakanm galiple- ri, altın ve gümüş madalyaları almak için finel maçını yapacaklar, mağ- Tüplar da bronz madalya için çarpı şacaklardır. Berlin, 13 (A. A.) -—- Olimpiyat stadında seksen binden fazla seyirci bulunduğu halde Amerikan olimpi- yat takımı ile Amerikan şampiyon takım: arasında bir bezbol maçı ya- pılmış ve büyük bir muvaffakıyet kazanmıştır. Birinci haftaymda olimpiyat takı- mı 3 - 2 galip mevkiinde geliyordu, fakat maçı 6 - 5 şampiyon takım ka zanmıştır. Jimnastik egzersizleri finali: Ka - dın ekipleri neticeler: Birinci: Almanya, 506 puan 1-2. İkinci: Çekoslovakya, 503 puan 60 Macaristan, 499.40. : Yugoslavya, 483,60 Kadm ekiplerinin en iyi altı atleti tarafından yapılan jimnastik egzer - sizlerinin nihayetinde elde edilen netice: Birinci: Almanya, 506 puan 1 -2, İkinci: Çekoslovakya, 503.60 Üçünet: Macaristan, 499. * Futbol müsabakaları: Norveç takımı 3 - 2 Lehistan ta- Istanbul Ticaret ve Odada hazır bulunmaları. Müsabaka imtihanı Odamız Sanayi şubesinde ihdas edilen iki memuri* yete talip olup 5 ven 936 tarihine kadar kayıtla” rmı icra ettirmiş olanların, re 20 Ağustos 936 perşembe günü saat dokuz buçukt& 4.-8.-936 Samsunda Biçki dikiş yurdu sergisi Samsun, (Tan) — Üzel biçki dikiş yurdu üçüncü sergisini açmıştır. A * çılma töreninde hükümet erkânı ve şehrin ileri gelenleri hazır bulünm-$ lardır, Sergi, heyeti umumiyesi itiba» rile çok güzeldir. Yukarıki reslm, sef giden bir köşeyi gösteriyor. ma kımmı yenmiştir. İlk haftaymdâ vaziyet 2 - 2 berabere idi. 100 metre sırt üstü (Kadınlar). Birinci: Seuff (Felemenk) Olimpk yat şampiyonu. 1 dakika 18 8-10, İkinei; Mastenbroek (Felemenkl, 1 19 2-10, Üçüncü: Bridges (Am rika) 1 19 410. Basketbol: Amerika, 25 - 10 Meksikaya gelmiştir. Kanada, 42 - 15 Lehi galip gelmistir. Hokey müsabakaları: Macaristan 1 - 0 Belçikayı Efganistan 3 - O Amerikayı miştir. Japonya, Danimarkayı 4 - İİ mağlüp etmiştir. Peru takımının vaziyeti Berlin, 13 (A. A.) — Beriind Peru elçisinin müdahalesi üze olimpiyatlardaki Peru tâkimı, A manyayı terketmemeğe ve oyunla Sonuna kadar Berlinde kalmaya rar vermiğtir, , Sanayi Od imtihanları yapılmak üze“ Türkiye İçin yegâne mlimessili BOURLA BİRADERLER ve gr aramda, sikmem İlmeiz Lü e A öl e > > G5 de ENİ ERİ