20 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

20 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Sovyet Rusyadaki tedhişciter Troçki, Zinovief,' Kamenef ve Dolandırıcılıkta birçok diğer suikastçıların idamı istendi kimselerin ismi geçiyor Moskova, 19 (A.A.) Tas Ajansı bil. | termek için elinden geldiği kadar ça- diriyor — Zinovief ve suikastçilar it. hamnamesinde deniliyor ki: Kirovun katli münasebetile bündün bir buçuk sene evvel yürütülen tehki- kat esnasında, adli tahkikatı yapan unsurlar, Zinovlief taraftarları Trogkist tethiş faaliyeti mensupları- um oynadığı hakiki rol hakkında kati delillere sahip bulunmakta idiler. Yes ni hâdisöler dolayızile yapılan tahki- kat büttin kat'iyeti ile göstermiştir ki Zinovief, Kamenef, Evdokimov ve Beakev, Kirovun katlinde doğrudan doğruya methaldar olduktan başka Sovyet Rusyanm şefleri ile Sovyet | hükümeti azalarma karşı tasarlan. makta olan sulkastleri hazırlamakta idiler. O tarihtenberi Troçkinin tali. matı mncibince hareket eden Troçkist ve Zinoviyevistler bütün faaliyetleri- çevirmiş bulunmakta idiler, Bu fasliyet, Sovyet hükümetinin en mümtaz şefleri aleyhine çevrilmiş , bulunmakta idi. Teşkil edilen tethiş grupları, Stalin, Voroşilof, Kagano- viç, Kirov, Orgonikidze, Canov, Kos- siör, Postikev ve diğer hükümet a- damlarının katli için tertibat almaya başlamışlardı. Bu gruplardan biri, Zi novief ve Troçkinin bu husustaki ta- matı üzerine, Kirov'un katlini üze- rine almış ve başarmıştı. Zinovlef Kamenef, Ovdokimov, Rakostki ve Beakev'in ifadelerine nazaran, tethiş çi blokun teşekkülündeki yegâne s8- bep, hükümeti elde etmek emeli idi. Blok, bu emeline varmak için, hükü- metin en mümtaz şeflerine karşı sui- kastler tertip etmeyi en doğru yol 0- larak telâkki etmiştir. Maznunlar kendilerine karşı yapılan ithamlari reddetmemiş ve suçlerıni tamamile itiraf etmişlerdir. Troçki ile olan mü- nasebetlerini itiraf eden maznunlar- dan Smirnof, tethişci harekete iştira kini şiddetle inkâr etmiştir. Maama. fih, diğer maznunların ifadesine ba- kilirsa, Smirnof, bu harekette büyük bir rol oynamıştır. Suçluların cürümleri Girovief, Kamanef, Evdokimof, Bakucf, Mratçkovski, Tervaganlef ve Smirnof Stalin, Voroşilof ve di - ğer şeflere suikast tertip etmekle| . mazmnundurlar. Maznunlardan Zinovi- | , “yef 'Troçkist - Zinovievist merkezin, parti şeflerinin ve ilk olarak Stalin ve Kirov'un katli maksadmı * takip eylediğini itiraf etmiştir. Sovyet hü- kümeti tarafından elde edilen muvaf fakiyetlerin 'menfi unsurların kin ve kıskançlığın artırdığını söylemiş ve demiştir ki: “Parti şeflerine ve bilhassa Sta - line karşı yapılacak tethiş hareketle rinin iktidara geçmemiz için girişile cek yegâne işler olduğunu 1932 de kararlaştırmıştık. Troçkistler ile ara mızda yapılan görüşmeler bu €sasa istinat etmişlerdi... * “ Bovyet Rüsya şeflerinin biter bi « rer katlini hazırlıyan merkez, oyunu» nu gizlemek için ayni zamanda, par - tiye karşi olan sadakât ve dürüstlü. Küpü de izhar ve eskiden yapılmış 0- Jan hatalardan pişman olduğunu gös- Gece No, 18 Celil, dirseklerini iskemlenin arka» luşmaktaydı. Kamönefin ifadesine göre, blok Ji- derleri, Staline karşı yapılacak tethiş İra, parti ve hükümet idarecileri ara- ile; sanda büyük bir şaşkınlık ve karar. sazlık baş göstereceğini ve bundan is-| tifade ederek iktidar mevkiine geçebi. leceklerini ümit etmişlerdi. Kirovun katlinden sönra, Troçki, Stalin ve Voroşilofa karşı yapılacak tethiş hareketinin bir an evvel büşa- rılmasıma karar vermiş ve Soyyet Rusyada menfi gruplarm teşkiline ma tuf birtakım tedbirler almıştır. Honduras cilmhuriyetinin bir pasa- portunu hamilen Sovyet Rusyaya gir miş olan maznunlardan Olberg, bu pasaportü, Alman polisi ve bu polisin Pragdaki ajanları sayesinde tedarik ni parti ve Sövyet hükümeti aleyhine | ş v etmiş olduğunu söylemiştir. Tuhalevs ki de Troçkist teşekkülden 13 bin çe- koslovak kuronluk bir rüşvet almış olduğunu itiraf etmiştir. Maznun Berman Yurin, Troçki - nin adamı sıfatile ve Stalinin katlini tertip etmek üzere Sovyet Rusyaya geldiğini söylemiştir. Berman Jurin - #n Kopenhakta Troçki ile yaptığı bir mülâ:katta, Troçki, suikastin büylik bir ihtimamla hazırlanması ve bilhâs- sa komiternin umumi asamblesi gibi büyük bir hâdise esnasında yapılma- sı lâzımgeldiğini kendisine söylemiş - tir. Maznum Fritz David, geçen ilk - teşrinde roçki Tile görüşmüş olduğu- nu ve Trogkinin, Stalinin katli gibi “tarihi” bir vazifeyi kendisine ver - mek istediğini söylemiştir. İthamname bundan başka, Kirovun katlinin Troçkist - Zinoviyevist birle» şik merkezi tarafımdan tertip edilmiş olduğunu tesbit etmektedir. » Zineviyef kimdir Dün Moskovuda aleni muhaketnele- ri başlıyan ihtilâl maznunlarından Zi- noviyef 52 yaşındadır. Ukraynalı bir Yahudidir. Eskiden gazeteci idi. Çar- miş, Rusya harleine kaçmıştır. 1918 de Leninle beraber mühürlü bir vagon içinde İsviçreden Almanyaya geçerek bolşevik hareketini ilk. kuranlardan birdir. : lik vazifesi Leningeat Çeka. teşkila- tma reislik etmekti. 1924 te komü - nişt milletlerarası kongresine baş- kanlık etmiştir. Bu sirada İngiliz ko. münstlerine hitaben yazdığı meşhur mektup İngiliz gazetecilerinin eline geçmiş ve buna ait ifşaat, ilk İngiliz amele hükümetinin sukut etmesine ve amele fırkasınm halkm gözünden düşmesine sebep olmuştur. Kamenef kimdir? Kamenef 60 yaşındadır. Zinoviyefin eniştesidir. 1917 de, dahili askeri komitesi azalığında bulunmuş ve ihti- lâle derhal başlanması hakkında Le- ninin verdiği emre Zinoviyef ile be ruber muhalefet etmiştir. Bir mild- det komünist fırkasının merkezi icra komitesi azalığında da bulunmuş, Yarısı © Mahmut YESARİ — İste, mevsim galamızm bususi- lığına dayamıştı: hafif gülümsiyerek | yeti, bu, olacaktır. başını sallıyordu: Ve bu muvaffakıyetin bızile odada — Galalarda, piyes, ikinei' plânda |bir aşağı bir yukarı Miüneinğe baş- kalabilir. Biz, mevsim galası verece- |ladı: Ziz; ve bunun için de, montaj'a ehem — Seni; namusumla, şerefimle te- hareketinin muvaffakıyetinden son -| mevkiini Zinoviyef ile beraber kay - betmiştir. Troçkinin hayatı Troçki 56 yaşmdadır. Bölşevikliğe 19117 de iltihak etmiştir, Kuzl ordu- nun bişma göçerek beyaz orduyu meşhur Perikop muharebesinde mağ- İâp etmiştir. Leninin ölümünden son- ira Stalin ile çarpışmış, mağlüp ol - muş, mevkiinden . düşmüş, 1927 de muhalefetinden dolayı hudut harici- ne çikarılmıştır. Harlota bulunduğu müddet zarfında Ruşyadaki muhalet fet gruplarile ternası muhafaza et miştir. Dünyanm her tarafında, bil hassa İspanyada mevcut komünist fırikalarmda Troçki taraftarı muhale- fet grupları teşkil etmiştir. Diğer muhakeme edilenler Muhakeme edilecekler arasında bunlardan başka 14 kişi vardır. Sov- yet Müddelimümüzinin idâ'ası, ihti. yefi ihtiva eden bir grup tarafından idare olunduğu merkezindadir. 1935 kânunusanisinde Zinoviyef 10 ve Kemenef 5 sene hapse mahküm edilmiştir. Buna da sebep Leningrat” Sovyeti Reisi Sergei Kirovun öldürül. mesinde de siyasi ve manevi bakrm-İ dan methaldar bulunmaktır. Bu cina- yeti idare eden grupun bâsmda Zi - noviyefin bulunduğu o zaman söylen- mişli, Grupun adı, Birleşik Merkez Grupuydu, Zinoviyef ve Kameneften başka Dokimov, Bakaev ve Smirnov gibi eski bolşeviklerin hepsi grups da- hildi ki bunların hepsi bugün muhous bulunmaktadır. Yine müddelumuminin iddiasma göre Troçki hariçten Rusfaya tethiş maksadile birtakım ecnebi muharrik- ler göndermiştir, lâlin Troçkiden emir alan ve Zinoyi. |! Dirileri ölü Şebeke elebaşısının evinde yeniden sahte raporlar, senetler bulundu Memleketimizin en eski sigorta şirketlerinden biri olan Unyon sigor- ta şirketine, dipdiri bir adamı ölmüş gibi göstererek dolandırmağa teşeb - büs eden sigorta kaçakçısı şebeke hakkımdaki tahkikat mühim bir saf- haya girmiştir. Adliyeye verildiklerini yazdığımız sobekenin elebaşısı Onnik İplikçiyan ile suç ortakları Şemsettin, doktor İAsaf, ve Şerifin evvelki ak- şam Sultanahmet (İkinci © Sulh Ceza mahkemesinde duruşmaları ya- Pilmiş, hâkim Salâhattin Demirelli, Suçluları birer birer MIP çekmiş- tir, Onnük, hâdiseyi Biçbir şey sakla - toaksızm başından sönuna kadar şu #uretle anlatmıştır: , — Bir gün Şemsettin bana gele- rek, 2000 liraya Ünyon sigorta girke- İtine kayıtlı olduğumu: haber verdik - teh sonra, bu parayı ölmeden evvel &lmak istediğini söyledi ve bunun icin ne yapmak lâzım geleceğini ben- den sordu, Ben de kendisini ölmüş gibi gösterecek olursa, Sigortadan parâyı çekebileceğini söyledim. Bu - muh üzerine anlaştık. Aramızda bir Plân tertip ettik. Ben tanıdığım diş- çi Karabet vasıtasile Şemsettinin ölümüne ait vesikaları toplatmaği çalışıyordum. Şemsettinin kaymbi - rederi Ziya, Ankara nüfus memur - luğuns'bir istida vererek, Şemsetti - bin öldüğünü bildirdi ve oradan ölü- müns dair vesikayı aldı. Evrakımızı hazırladıktan sönra, sigorta şirketi © —— ————— Plânörle havada kalma rekoru Iaönü, 19 (A.A) — Türkkuşunun geçenlerde Rusyadan gelen. muavinlerinden Ferit. Ziya :Otbay. 16/B/1988 günlü Ş5 tipinde iki'kişil lik bir yelken plânöriyle 9 saat 49 nü bir 9, 9 plânöriyle 7 sâat 35 da- kikada Tevfik Aytan tarafından ya- pılmış olan rekoru kırmıştır. « İzmir incir piyasası açılamadı İzmir, 19 (Hususi muhabirimiz » den) — İncir piyasası borsada hara- retli münakaşalara rağmen açılama - dı. Öğleden sonra tüccarlar” garşıda açtılar, N 9 kuruş fiatle 4 bin çuval incir sa- tılmıştar. Bursa bisikletçileri zilini İzmit, 19 (A.A.) — Yurdu ve yur dun güzelliklerini yaltindan tanıma ergesile Marmara turuna çıkmış olan Bursa bisikletçileri' şehrimize geldi- ler. Kendilerini bisikletçilerimiz He rekede karşladılar. Burada Halkevi - mizin bir gece misafiri kaldıktan son ra sabah motörle Değirmendereye geçerek yollarına devam etmişlerdi ne müracant ettik, Şirketin tazmi- rat bürosü şefi Vaçino ile hukuk mü- şaviri Lüküciyan da, bize kolaylık . daşıcağımızı da 9 Şemsettin, Ziya, Şerif, ben âramızda bir mukavele imzaladık. Lık idaresi tarafından mahküm edil - |dakika havada kalarak 7/8/1936 gü-| Ancak, ben bu işe Şemsettinin karısı. nn ds muvafakat etmesini şart koş- tum, çünkü para onun İmzasile slina- caktı. Birkaç gün sonra bütün mus- mele tekemmül etti. Şemsettinin ö- Jü olduğuna dair mütekait doktor A- saftan bir rapor aldım. Nüfus kütü- güne de ölüm kaydini düşürdük. Fa- kat, Şemsetlinin karısı, bir türlü ev- rakı imza etmiyordu. Arkadaşlar, onun yerine bir başka kadın bulup imza ettirmemi teklif ettiler. Fakat ben razı olmadım. Doktor Asafın isticvabı Bundan sonra doktor Asaf istic- vap edildi. Asaf ta itirafta buluna- rak, Şemsettinin öldüğüne dair rapor verdiğini, ancak bu raporu, hükümet doktoru Feyziden getirttikleri bir mektup üzerine yazdığını söyledi. Hükümet tabibi Feyzi, Kara- betle Önniği, doktor Asafla gön- derdiğini, fakat, kendisine mektup yazmadığını, işin içyüzünden haberi gösterenler Hakkında ölmüş diye rapor verilen Şemsettin ise, tamamile inkârda bu- Yundu. Tevkif kararı Hâkim Salâhattin, sorgular bittik- ten sonra, suçlarını açıkça itiraf e- den Onnik İle doktor Asafın tevkifle- rine karar verdi. Suçlular hakkındaki ilk hazırlık tahkikatı ehemmiyetle devam etmek tedir. Dün de, Beyoğlu emniyet me- murluğunda, alâkadarlardan pek çok kimselerin malümatına müracaat © dilmiştir. Geç vakit sigorta kaçak- çılığı hakkında yeniden bazı ipuçlari bulunduğunu öğrendik. Onnik İplik- çiyanın Pangaltıdaki evinde, yapılan araştırmalarda yeniden dört dosya meydana çıkarılmıştır. Bunlar arasında, bazı kimseler hakkında tanzim edilmiş sahte ölüm vesikaları ve tahrif edilmiş nüfus kâ- Eıtları vardır. Dosyalar, tekemmül ettikçe, SOFgU hâkimliğine verilecektir. oDolandı- rıcılıkta isimleri Mu şimdilik şunlardır: Doktor Asaf, dişçi Ktrabet, Şem- settin, doktor Feyzi, Gal Kulekapı tahakkuk memuru Şerif, muamele takipçisi Şevket, Banka mevkii polis memurlarından Mustafa, Onniğin evinde bulunan evrakın tetkikinde, ikinci Noter kâtiplerin- den Feyzinin de bu meselede alâkası olduğunu tahmin ettirecek bazı vesi- kalara rastlanmıştır. Sahte nüfus ve ölüm kâğıtlarından bir kismınıd ikinci Noterlikte kâtip Feyzi tarafın. dan yazıldığı anlaşılmaktadır. Onni- ğin evinde, bundan başka, nüfus me- murluklarına ait bazı sahte .mühür- lerle mahkeme ilâmlarının suretleri» de ele geçmişur. Şebekenin bu ilk teşebbüsünde mu vaffak olduğu halde, daha mühim işlere girişeceği ve daha pek çok kimseleri ölmüş gibi göstererek, &i- gortadan yüzbinlerce lira çeknieğe hezırlandıkları bu vesikalardan anla- sılmıştır. Sigorta kaçakçılığı işinde, Aram Muradyan ve Dimitri Köçeoğ- lunun da isimleri geçmektedir. Bazı gazeteler, yakalanan şebeke- den bahsederken, bü işi, bir sigorta rezaleti gibi göstermek is€emişlerâir. Alâkadarların bize verdikleri ma - lümata göre, bilâkis, bu hâdise, si- gortalarımızın haysiyet ve şerefini kurtarmak için girişilen büyük mü- cadelenin kazanılmağa başladığının bir delili sayılmalıdır. Iktısat Vekâletinin, bilhasan altı aydanberi, sigortalar fzerine koydu- Zu şiddetli murakabe ilk mes'ut neti- celerini vermeğe başlamıştır. Sigorta işlerinde, saman altından #u yürütmek istiyen bir takım kim-| selerin, kanuni mevzuatı, kendi e- mellerine alet (etmelerinin önüne kat'i surette geçilmiş ve entrikalarm 20.8. 6 eee ERE Bugünkü Program Kahire 19: Türkçe plâklar, 19,10: Borsa, 19,5$f Asi Muhammed Ul Bakir takan. 21: 21.55: Aziz Sadık takımı konsere deva ediyot, 20,30: Muhtelif, 20.50: M UN Bahir takım , Dans musikisi (plâk) 19: Haberli Muhtelif plâklar; 20: Sıhhi konfe *| Dr. Ibrahim Zati Oğet tarafda 20,30: Stüdyo orkestraları; 21,30: Son bi berler; Saat 22 den sonra Anadolu ajans nın gazetelere mabsus havadis servisi veri Prag 19,05: Almanca ra nuşmalar; 20,10: (Şehirden ki 21,10: Siyani konferans; 2125: Hami radyo montajı; 22,30: Öpera artistleri t& rafından şarkılı enstrümantal konser; 23, Piük; 23,30: Habif musiki, Bükreş 1340: Pllk konseri; 14,18: 14,50: Plâk; 15: Son haberler; 19: Ki . radyo orkestrası; 20: Konlerans; 2038 Konserin devamı: 20,50: Aktüalite; 3) Şarkılar; 21.20: Konferans 2 sikisi; 22.0; Haberler; 2245: Orkestrasi; 2345: o Almanca haberler. Belgrat 2050: Plik; 21: Bayan Tanja tarafi dan muhtelif şarkılar; 21,30: Keman kos” leri; 22.10; Halk şarkıları; 22,40: Radyfi gıktatranış 23: Haberler; 20120: Kol nakli, Budapeşte 0: Franz Listin son eserlerinden koli ser; 20,45: St. Stefan günü münasebeti #keç; 22: Haberler; 22,20: Kürışd ,20: Budapeşte konser orkesti 24,30; Çigan musikisi nakli, Moskova 1830: Dinleyicilerin istedikler 20: Mahreli setirlerden akiler; 722: ii manca Beşriyat; 23,05: Fransızca negriyâti 24: İspanyolca; 1: fspanyolca Tozlar hakkında konferans Doktor İbrühim Zati Öget, bu şam radyoda (Tozlar, sokak ve tozları, tozlardan geçen t korunma çareleri) mevzulu biri ferans vePööğitğr”» devamına mâni olunmuştur. » Dün letâiribul merkez hükümet bibi Feyziden bir mektup aldık. mektubu aşağıya koyuyoruz: 19/8/936 tarih ve 480 No. lu gas tenizde münderiç sigorta rezaletif ait yazı arasında ismimin de ai bülunduğunu ve dişçi, Karabete ka?! vererek Dr. Asafa göndermiş - oldu” ğuma dair havadisi teessürle okü” dum. “ madığından bu işlerle hiçbir mi sebet ve alakam bulunmadığını için neşrini saygılarımla dilerim. » Dünkü nüshamızda mahkeme & yanm tevkif edildiği ğe rendiğimize göre, suçlu olmayıp t98) kikata başlıca ge edenlerde ridir. ti Durdu, genç kadına baktı: — Yeni yıldızımızla beraber, hal- ka, yeni firmamızı da tanttacağız. Iclâl, yerinden sıçramıştı: — Nasıl? Firmamız da, değişiyor mu? Celil Mahir, sağ elini iskemlenin kenarına dayadı, sol elini pantalonu» nun cebine soktu, gülümsüyordu: — Elbette... Galadan sonra, kiş — Müthiş masraf, sevgilim... Fa- kat tek meteliğimizi bile havaya at- mış olmıyacağız ki.. Dekorlarımız duracak... Gala için hazırlayacağımız bale numuralarından, muhtelif vesi- İlerle, sezonda da İstifade edeceğiz. Sonra... ; Genç kadına doğru eğildi: — Galadan da çok kazanacağız... Galadân, manevi. istifade ettiğimiz hazırlıklarına başlamak “üzere, tem- | kadar, maddeten de istifade edece- #illeri tatli edeceğiz... On beş günlük | ğiz... Bir taşla, iki kuş vurmuş ola- miyet vermek mecburiyetindeyiz. Ga |min ediyorum, hakikaten müsamere Janın bütün ağırlığı montaja yükle-|fevkalâde olacak... Gala, deyip te, necek ve hüsüsiyeti de... halkı, reklâmla aldatmıyacağız... Ye- İskemlenin arkalığına elini vura- İni dekor, yeni kostüm... Büyük mi- rak ayağa kalktı: zansen... Büyük orkestra... — Sezondah evvel, yeni trupumu- Genç kadın, hayalinin renklerile un yeni yıldızmi... kamaşan gözlerini yarı kapâmıştı; Gözlerini, genç kadının - gözlerine | işitilmiyen bir sesle: dikmişti: — Evet.. Ne yil. İriş — Yeni yıldızımız Teiğli... “JEvet... diyordu. , Sahnede" alkıştan sonra halkı 8€| Celil Mahir, rolünün eliksesinden lâmlar gibi yerlere kadar eğildi; (emin, bütün ciddiyetile söylüyordu: — Halka takdim edeceğiz... — Piyesten ayrı, birçok” numara- Ieâl, sevinçle ellerini çırpıyordu: “İlar da olacak... Müthiş reklâm yapa- — Bravo... Biz... BİZ... cağız... Evvelâ 'preavi çıkartacağız, | Celil “Mahir, memnun, yüzü Muştu: parlıyarak doğrul-| yapışmadığı duvar kalmıyacak... Da ha sonra, gi ilânları dağıtacağız... bir Repodan sonra, yeni eserlerin provaları başlıyacak... Ve kışın, yeni firmamızla çalışacağız... Sözlerinin tesirini anlamak için ge rilemişti: — Nasıl? Fena mi? Genç kadın, hayallerinin sarhoşlu- Zu içindâ kendinden yarı geçmişti Celil Mahire değil, kendi hayallerine gülümsüyordu: — Çok güzel... Celil Mahir, iskemleyi çekti, genç kadının karşısına oturdu: — Müthiş masrafa gireceğiz... cağı. Genç kadın, rey vermeğe de korku yormuş gibi çekingen duruyordu: — Demek, iyi hâsılat olur!. Celil Mahir, onun toyluğuna, ço - cukluğuna gülüyordu: — Iyi hâsılat ta, söz mü? Masraf çıktıktan sonra, birkaç yüz lirada kâr kalır! lelâl, sevinçle haykırdı: — Ne iyi!.. Bu'kalan kârla da, ye- ni trup'un eksikleri tamamlanır! Celil Mahirin, yüzü buruşmuştu: — Evet... Herşey yapılabilir. Ka - Cevap bekler gibi durmuştu; Iclâ), | zanç, muhakkak... Bunu da anlata - topladığı alkıştan| sonra, iki renk afişler... Afişlerimizin. İtandik eden bir baş sallayışile; yım, — Evet, dedi. Bütün anlattıkların| Genç kadm, gücenik bir bakışla: masrafsız olmaz. — Suna inanıyorum... Ne diye an- latacaksın ?.. dedi. Celil Mahir, ciddi bir iş adamı dur- gunlugiyle kaşlarını çattı: — Hayır... Bilmen, anlaman lâzım. Fiyatlar, gayet yüksek olacak... Bİ - letlerin mühim kısı, elden satılacak. Elden bilet satmak, ayrı bir iştir. Mü samere, tenezxüh biletleri sürümü ile uğraşan, İş adamları vardır. Yüzde hesabile bilet satarlar... Bu, mesele değildir. Gişeden satılacaklar da ayrı. t, temin edilir... Gayet kolaydır, diyorum. Asıl güç mesele, ilk, zaruri masrafları göze alıp işe girişebilmek tir. Ayağa kalktı, derin derin içini çek tü: — Işte, düşündülklerim, bunlar... Genç kadın, anlayamıyarak bakı - yordu: — Evet... Sonra... Celil Mahir, boynumu bükerek Kol- larmı kavuşturdu: - Düşünüyorum... O kadar... Genç kadın, kekeledi: — Yalnız... Düşünmekle mifkala - cak?. Telâl; birden öyle şaşıkmıştı ki, 8 lerile tutunacak bir yer arıyordu? “ — Peki... olmayacak mr “şimdi Konuştuklarımız hayal mi? Celil Mahir, tekrar yerine geri genç kadınm ellerini avuçlarını ne aldı: — Hayal değil, sevgilim... genini konuşurken içimin nasıl lemezsin!, Hayal değil, çok kat vaziyetimiz kötü... Ölü Turneye çikatmadım: çünkü hazırlanmış olmam lâzımdı... 5 temsillere de başladım. Bu basit, bana, epey pahalıya mal oldü masrafa girdim, hattâ be” Pek tahmin ettiğim kadar yapamadık... Borçları ödedik söYÜk, riz. Mevsim İcabı, Ge gi çalışacağız. Bu itibarla, ger sel mak şöyle dursun, kıt Yana mek mecbüriyetindeyiz. ii gala vermemiz lâzım!... yat param olsa, bir ali olar İtsiz üm” 4 Celil Mahir, mahzun mahzun bük- tu: — —Tabit... Para olmazsa ?... Kollarmi açmıştı, ümi bakıyordu: | arkası ve) |