21 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

21 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

——— u EKONOMİ Arttırma ve eksiltme | muhtırası (Münakasılarla alâkadar karileri- miz için açtığımız bu sütuna birkaç günlük hulâsa koyuyoruz. Bunlar da gün geçtikçe birkaç defa tekrar edil miş oluyor. Bu yüzden çok yer kay- bediyoruz. Bundan sonra hergün, yalnız iki gün sonraki münakusaları koyacağız. Alâkadar karilerin her. gün bu sütunu kesip saklamalarını tavsiye ederiz.) 24 Ağustos Pazartesi * Bursa askeri satmalma komis- yonunda 560 kilo kuru ot, * Kırklareli nafın müdürlüğünde Edirne » İstanbul yolu üzerinde Ba-| basaki kazası dahilinde Taşköprü -| sünün beton olarak inşası eksiltmesi. # Afyon vilâyeti daimi encümenin- de Afyonda yapılacak vali konağı ba kıyesi inşaatı. * Konya kor satmalma Komisyo- nunda 407 bin kilo arpa eksiltmesi. * Gebze kaymakamlığı iskân dai- resinde 55 göçmen evi inşaatı, * Kabataşta inhisarlar levazım ve mübayaat komisyonunda o muhtelif cins çelik suç ve 20 bin kilo benzin eksiltmesi, # İstanbul limanı sahil sihhiye merkezi satmalma komisyonunda Ça nakkale istimbotunun tamiratı, # Nafia vekâleti demiryollar inşa- at dairesi eksiltme komisyonunda 32 kilometrelik Barutlube) « Yenice kah- ve arası yolunun etildü eksiltmesi, | * İsparta satmalma komisyonun - da 276 bin kilo un. * Tophsnede Levazım âmirliği sa» tınalma komisyonunda 110 ton ku- ru soğan ve 200 ton yulaf ve arpa. * İstanbul komutarılığı satmalma komisyonunda 20 bin kilo kuru fa- sulye. 100 ton lâve, ve 100 ton krible | kömlür, 588 ton saman, 45206 kilo benzin, 862 ton kuru ot ve &#öman eksiltmesi. i * Galatasarayda İstanbul telgraf ve. ii “başım satmima komisyomundu posta 'yonları için sekiz tekerlek lâstiği ek- siltmesi, * Pendikte bakteriyolojihane mü- bayaat komisyonunda 150 bin kilo arpa eksiltmesi. * İstanbul tapu dairesinde 11 bin kilo kok kömürü eksiltmesi, * İstanbul belediye daimi encüme- ninde Unkapanında satılacak mek - tep anikazı, 32 beygirlik bir motör ve Üsküdarda bulunan 4000 kilo kur. şun, kiraya verilecek Rumelikava- ğında ve Büyükderede yol artığı, Bü yükderede kahve ve dükkân arttır - ması, İİ nci ilkmektepte yapılacak| tamirat ve ilâveler ve belediye vesai- | tine ait 200 iç, 200 dış lâstik yama i-| şi ve 2053 ton kokkömürü eksiltme- si. * Jandarma genel o komutanlığı Ankara (o satmalma komisyonunda 163 bin metre yazlık elbiselik kumaş eksiltmesi, # Vize askeri satmalma komisvo- nunda 744.000 kilo yulaf ve odun eksiltmesi. * Elâziz Tunceli vilâyeti mafıa müdürlüğünde Elâziz Plür yolu -| nun tesviyei turabiyesi. » Elâziz iskân dairesinde merkez- de yapılacak 42 göçmen evi inşaatı, * İstanbul vakıflar direktörlüğün- de satılacak arsa, ev, dükkân arttır- ması, # Erzincan belediye satmalma ko- misyonunda ot ve saman bağlıyan bir balya makinesi eksiltmesi, . * Çatalca askeri satmalma komis yonunda koyun eti eksiltmesi. * Sıhhat ve içtimai muavenet ve. kâleti Ankara merkez hıfzıssıhha müessesesi satımalma komisyonunda dana, merkep ve manda yavrusu ek- siltmesiltmesi, ği * Edirne nafta müdürlüğünde jan- darma öfrat mektebinin çatı tamira- tmda kullanılacak çıralı kereste ek- siltmesi. # Haydarpaşada devlet demiryol- ları işletme müdürlüğünde nafıa ro- morkörüne ait kazanm tamiri. * Orman alım satım komisyonüun- da Belgrad ormanında devrilmiş sa- tılacak kerestelik ve direklik meşe Ağaçları arttırması. # Türk Hava Kurumu satmalma komisyonunda bastırılacak 30 bin takvim eksiltmesi, v j 5 BORSA 20 AĞUSTOS PERŞEMBE Paralar Alış Satış Sterlin 629,— 535— 1 Dolar 123/— 126,— 20 Çek kuronu o B4,— 52— 20 Belçika fr. 80,— si,— 20 Drahmi 1 23— 20 Ley 3 10— 20 Dinar 19 Sim Frans İr. 164 166.— Liret vesikalı 190,.— 196,.— Florin 52— 84— Avusturya gilin 22.— 21— Mark 2— 30— Zioti 1— 23— Pengo 22— 2— Leva n— »— en 32— 30— kuronu Si 35— Atım 965 905.— Banknot 213 20 Çekler Londra üzerine Paris üzerine Nevyork Liret Belga Çenevre Sofia Florin Çekoslavak Avasturya Mark İsveç kuronu Ispanya pezeta Esham İş Bankası ye » ç, , Hamiline Anadolu V 50 - 90 108 li Şirketi Hayriye > Tramvay is— | Bomonti Nektar 040 Terkos, 1200 Aslan Çimento 1150 Merker Bankas: "6 eman Bankası 7 Şark Merker Ecranesi 3 İstikrazlar Türk Borcu iy Ri e ii Ergani A; B.C. İstilerumi Dahili Sivas — Erzurum 1 ” a Mısır tahvilleri “1886 —— ” > ik 2 mii öpen iie Cİ YL yemez < Rirtm 16,25 Anadolu 1 ve VE 45,60 DI 46,50 Mümessil 46,30 a m Ticaret ve Sanayi Odasında Yeni teşkil olunan Sanayi şubesi reportörlüğü için dün Odada imtihan yapılmıştır. Bu imtiliana altı kişi iş- tirak etmiştir. İmtihan evrakı Pazar- tesi günü kâtlbi umumi Cevat Niza- mi, sanayi şubesi müdürü Hakkı Ne- zihi, Sadettin Serim, Iktısat Vekâleti lâboratuvar şefi Halit, Feshane mü- dürü Mithat Reca! ve Beykoz fabri - p kası müdürü İbrahim Akçora tarafın dan tetkik edilerek netice vekâlete bildirilecektir. Manipüle edilmemiş üzümler Manipüle edilmemiş üzümlerin ihracı evvelce yasak edilmişti, Dün Iktisat | Vekâletinden Ofise gelen bir tamim- de, bu yasak hükümlerinin münhası- ran yedi ve on İki numaraya kadar o lan çekirdeksiz kuru üzümlere âit ol- İ duğu tasrih edilmiştir. Satılığa çıkarılan Merinoslar İspanyadaki son vaziyetlerin tev- Mit ettiği zirai reform dolayısile, bir- çok değerli mevaddın elden çıkerıl - makta olduğu haber alınmıştır. Bu i Edirne sesinden Fehmi, T AN Bu yıl 460 muallim terfi etti | Ankara, 20 (Hususi muhabirimiz - İden) — Kültür Bakanlığı orta tedri- sat muallimlerinin terfi listesini hs- zırismış ve Bakan Misteyi tasdik *et- miştir. Bu yıl terfi eden orta tedrisat muallimlerinin adedi 460 tır. Liste - nin birinci kısımı bildiriyorum: 55 liradan 70 liraya terfi edenler Kadıköy ikinci otramektepten Fe- ridun, Tokat ortamektebinden Sek çuk, Kadıköy erkek ortamektebinden Sadullah. 45 liradan 55 liraya terfi edenler Kastamonu kız ortamektebinden İ Faika, Haydarpaşa lisesinden Şefik, Erzincan ortamektebinden Abdürrah- İman, Davutpaşa o ortamektebinden Mesut, Nişantaşı ortamektebinden Vâhit, Mersin ortarrektebinden Asim, Vefa Hsesinden Süleyman, İzmir er- kek muallim mektebinden Süleyman Fehmi, Üsküdar ortamektebinden Ek- rem, Oo Tarsus © ortamektebinden Nazmi, Yalvaç ortamek'ebinden Hü- seyin Remzi, Denizli lisesinden Hay- rettin, İzmir kız muallim mektebin- den Kemal, İstanbul erkek lisesinden Esat Lâmi, Bursa ortamektebinden Abdullah, Nişantaşı ortamektebin - den Recep, Erenköy kizli asinden Tahsin, Bursa ortamektebinden Za-, hit, Karaman ortamektebinden Hü - seyin Hilmi, İstanbul erkek Jisesin - 'den Tevfik Fikret, Istanbul kız Jise- sinden Ekrem, İzmir erkek lisesinden Mehmet Ziya, Galatasaray lisesinden | Bedri, Erzincan ortamektebinden Ali Rıza, Malatya lisesinden Ahmet Ham- di, Galatasaray lisesinden Etem, Kon İzon erkek örtamektebinden Mustafa, Kadıköy ikinci. örtamektebinden Fuat, İzmir erkek lisesinden İbrahim, (İstanbul kız muallim mektebinden Abdülkadir, Bolu ortamektebinden Nezetı“Tatam- bul” tümhuriyek, . .GELM6) 1 Behçet, Sürt ortamektebinden Mirat, Bursa Hsesinden Salih Şevket, Balr- kesir erkek ortamektebinden Bedri, Konya kiz muallim mektebinden Ö- mer Lütfi, Sinop ortameki Ragıp, İzmir erkek lisesinden Nazmi. Elâziz ortamektebinden Ali, İzmir kız lisesinden Haydar, Haydarpaşa lise sinden Mahir, Bursa lisesinden Muh- tar, İzmir Karataş ortamektebinden Avni, Emirgân ortamektebinden Ke- mal 40 liradan 45 liraya terfi edenler Avni, Remzi, İstanbul erkek İisesinden Hayrı, Istanbul Kabataş lisesinden Hamdi Nâzım. Konya kız muallim İ mektebinden İbrahim, Konya orta - mektehinden Şevket, Antalya Hsesin- den Salim, Milâs ortamektebinden Lütfi, Galatasaray lisesinden alit Fahri, İstanbul erkek lisesinden Re- fik, Ankara erkek ortamektebinden Kemal, Eskişehir lisesinden Mahmut Celâl ve Şem'i, Davutpaşa ortamek- tebinden Muzafferilddin, Nişantaşı ortamektebinden Muhittin, Edime erkek muallim mektebinden Hâmit, İstanbul kız İisesinden Münir, Kan- dilli kız lisesinden Arif, İstanbul er- İkek Bsesinden Sabri, Bursa lisesin - ya kiz ortamektebinden Zeki, Trab.| *İden Hüsümettin, Ali Kemal, Biga ortamektebinden Hıfzı, Kayseri lisesinden Ahmet Cev- det, Konya lisesinden Necmettin, İs- tanbul kiz ortamektebinden Mediha, İzmir kız lisesinden Meliha, Afyon İlsesinden Tahsin, İstanoul erkek Ji- sesinden Fazıl, Antalya lisesinden Ve. li, Haydarpaşa lisesinden Cemil Sena, Konya lisesinden Arif, Bolu ortamek- |tebinden Enver, İstanbul kız lisesin- den Nafia, Erzurum muallim mekte- binden Abdürrahman, İzmir kız mu- allim mektebinden Düriye, Edirne er- kek lisesinden Osman Nuri, Bursa li- sesinden Namdar Rahmi, Nişantaşı ortamektebinden Bedia, Trabzon Wi - sesinden Ömer, Ünye ortamoktebin- den Tahir, Üsküdar ortamektebinden Hüsnü, İstanbul kız muallim mekte- binden Fatma ve Nazlı, Vefa bsesin- den Hamdi, Kastamonu lisesinden Ni- hat, İstanbul erkek lisesinden Nu- roltin, Gazi Osman Paşa ortamekte- binden Bedriye, İstanbul erkek mu- alim mektebinden Kasım, Urfa orta- mektebinden Salih Zeki, Trabzon er- kek ortamektebinden İbrahim, Ada» pazarı ortamektebinden Tevfik, Per- tevniyal lisesinden Hulâsi 35 liradan 40 liraya terfi edenler Konya lisesinden Mustafa Asım, Balıkesir kız ortamektebinden Feh- mi, İstanbul kız muallim mektebin - den Ayşe, Nişantaşı kın ortamekte- binden Emine İhsan, Urfa ortamek- tebinden Necip Asım, Eskişehir lise. sinden Tevfik, İzmir Buca ortamek- tebinden Sait, Galatasaray lisesinden Şevket ve İzzet, Uşak ortamektebin- den Salim, Kabataş Hisesinden Abdül- İ baki, Antep İisesinden Cevdet, Gü - İ mlişhane ortamektebinden Mehmet Nuri, Erzincan oortamektebinden Mustafa Wehmi, Kayseri lisesinden İmadettin, Milâs ortamektebinden Mahir, Erenköy kiz lisesinden Adile, rahisar ortamektebinden Behzat, Ge- lenbevi ortamektebinden Zeynullah, Erenköy Ilsesinden Zekeriya, Samsun wz ortamektebinden Rüştü, Ankara erkek ortamektebinden Emine Be - yan, İstanbul erkek lisesinden Taçet- tin, Elâziz ortamektebinden Vahdi, Bursa kız muallim mektebinden Vah- di, Çanakkale ortamektebinden Ni - met, İstanbul kız muallim mektebin- den Muhlise, İstanbul kız ortamek - tebinden Ziya, Kilis ortamektebinden Muhsin Sait, Erzurum erkek lisesin- İzmir Karşıyaka rtamektebinden Behice, Kabataş li- mektehinden Mehmet Necati, Akş6- hir ortamektebinden Mahir, Emirgân Orta tedrisat muallimlerinin i.k terfi listesini neşrediyoruz Avni, İstanbul kız lisesinden Celâl, Haydarpaşa lisesinden Saffet, Deniz- li lisesinden Namık, İzmir Karataş ortamektebinden Feride, Adana er- kek lisesinden Kemal, Taparta orta- mektebinden Ömer Adil, İstanbul kız muallim mektebinden Tezer, Uşak örtamektebinden Salih, Adapazarı ortamektebinden Hüsamettin, Bursa lisesinden Malik, Kadıköy ikinci orta- mektebinden Fatma, Erenköy kız l- sesinden Hermine, Adana erkek lise- sinden Nihat, İstanbul kız ortamek- tebinden Behice, Kütahya lisesinden Fitnat, Adana ortamektebinden Nec- miye, Heybeliada ortamektebinden Faik, Davutpaşa ortamektebinden Seher, Eskişehir lisesinden Sadettin, Adana ortamektebinden Ömer, Art- vin ortamektebinden Hurşit, Konya kız muallim mektebindefi Rukiye, Üs- küdar ortamektebinden Mehmet Re- gat, Kayseri lisesinden Mehmet Na- im, Aksaray ortamektebinden Sü - reyya, Ankara erkek ortamektebin- den Mustafa, Edirne ortamektebif - den Remzi, Kayseri lisesinden Sadi, Amasya ortamektebinden Hilmi, Ni- şantaşı kız ortamektebinden Fatma, İzmir Buca ortamektebinden Gülte « kin, Vefa lisesinden Mazhar, Sıvas erkek muallim mektebinden Şefik, İzmir kız muallim mektebinden Lâ- tife, Malatya lisesinden Musa, İnönü örtamektebinden Seniha, Ödemiş or- tamektebinden Zeki, Kadıköy ikinci ortamektebinden Fatma, Erenköy İi- sesinden Hayriye, Ankara erkek lise- sinden Orhan, Hayaarpaşa lisesinden Cemal, Gazi Osman Paşa ortamekte- binden Zeki, Edremit ortamektebin - den Fuat, Kayseri lisesinden Nazlı, Giresun ortamektebinden Salih, Ka- bataş lisesinden Ferit, Nurettin . ve Galip, İzmir kız muallim mektebin - den Vedide, Ankara erkek lisesinden Faik, Yozgat lisesinden Akif, Anka- ra erkek lisesinden Halil, Mükerrem. Hamza, İzzet ve İhsan, Adana lise- sinden Aziz, Edirne erkek bisesinden Hazım, Bergama ortamektebinden Kemal, Srvas lisesinden Ulviye ve Ömer, İstanbul kız lisesinden Neza- hat, Kandilli kız lisesinden Melek, Adana kız İlsesinden Makbule ve Hi- dayet, Ankara kız isesinden İelâl, Afet ve Reşadet, Ankara musiki mu- alm mektebinden Ulvi, Edirne er - kek muallim mektebinden Ali, Adana erktk lisesinden Beder, Davutpaşa ortamektebinden Seyfettin, Gazi Os- Trabzon erkek örtamektebinden | sesinden Tevfik, Konya ortamekte -|man Paşa ortamektebinden Şerif, Kırklareli, ortamektebiıden | binden Süreyya, Kandilti kız lisesin- | Ankara erkek ortamektebinden İhsan den Mustafa Namık, Çankırı orta-; ve Cevat, Kırklareli ortamektebinden Ekrem, Giresun — ortamektebinden Sadettiin, Çanakkale ortamektebin- ortamektebinden Rıza, Nişantasi Or !den Zihni, Tokat ortamektebinden tamektebinden Hatice, Kadıköy üçün eli ortamektebinden Fahriye. İstan- bul kız lisesinden Necati, Kabataş Yisesinden Mehmet Kâmil, İzmir er- kek lisesinden Ziya, Trabzon Jisesin. den Niyazi, Trabzon erkek ortamek- tebinden Niyazi, Kadıköy kız orta - mektebinden Mediha, Gelenbevi or- tamektebinden Tevfik, Ankara erkek lisesinden Sahir, Kastamonu bisesin- den Cemal, Edirne lisesinden Halil, İstanbul erkek lisesinden Hilmi, Ve- fa lisesinden Eyüp, Edirne erkek li- İ meyanda Türkofise gelen malümata | den Osman, Elâziz ortamektebinden | sesinden Osman, Haydarpaşa lisesin- göre, Markiz Dö Peraleze ait iki bin kadar Merinos koyunu satılığa çıka- rdmıştır. Keyfiyet bu nevi koyun te- darik etmek istiyenlerin nazarı dik- katine konulmuştur. Üç küçük çocuğun memleket seyahati İzmir, 20 (A.A.) — Memleketim. zin şimendifer gilzergâhı Üzerinde se- yahate çıkan üç seyyah çocuk şehri- mizde bulunmaktadırlar .En büyüğü 12 yaşında bulunan bu seyyah kar deşler kendilerine belediyece memur edilen mihmandar delâletile Halkevi- ni, müzeyi, mili kütüphaneyi, erkek; ve kız Tiselerini, diğer kültür mües- seselerini ziyaret etmişlerdir. Her yerde tatlı bir muhit yaratan bu üç müteşebbis cesur Türk yavrusu yârm Manisaya ve oradan Bandırma yolu ile İstanbula gideceklerdir. Vehbi, Konya Jisesinden Süleyman Salim, İstanbul kız lisesinden Efser ve Refika, Haydarpaşa lisesinden Sü- reyya, İzmir Karşıyaka ortamekte - binden Müfide, Şebinkarahisar orta- mektebinden İlhami, İzmit ortamek- tebinden Halis, Kars lisesinden İbra- him, Malatya Hisesinden Rifat, Kas- tamonu İisesinden Şakir, Kütahya W- sesinden Eflâtım, Kabataş lisesiinden Faruk Nafiz, Antep hisesinden Hay. dar Niyazi, Trafizon erkek lisesinden Enis, Kandil! kız lisesinden Mahmut, İzmir kız muallim mektebinden Fat- ma Melâhat, Sinop ortamektebinden tebinden İzzet, Balıkesir kız.orta- mektebinden İzzettin, Çorum mektebinden Halil, İzmit ortamel binden Bilâ!, Adana kız İişesinden den Halit Hilmi, Adana erkek lise - sinden Mustafa, Isparta erkek orta- mektebindön İsmall Hakkı, İstanbul cümhuriyet orlamektebinden Münev- ver, Ankara musiki muallim mekte - binden Zahire, Balıkesir erkek mu- binden Rilştü, Galatasaray lisesinden Bekir, Kastamonu ortamektebinden İsmet. 30 liradan 35 liraya terfi edenler dıköy birinci ortamektebinden Hulü- - | si, Gelenbevi" ortamektebinden Neca- ti, Balikesir kız ortamektebinden Fa- İka, Balıkesir erkek ortamektebinden > i Cevdet, Erzurum kız orta mektebin- den Hatice, Çarşıkapıda bir kilise ankazı çıktı Belediye sattığı arsayı tekrar istimlâk edecek Çarşıkapıda, vaktile Feyziâti lisesi nin işgal ettiği binanın arsası ifraz edilmiş, parça parça satılığa çıkarık mıştır. Bu arsalardan birini Halit 18 minde birisi satım almıştır. Halidin aldığı bu arsa kazılırken bir duvara rastlanılmış ve hafriyat biraz daha derinleştirilince bunun eski bir bina- ya ait bir harabe olduğu anlaşılmış- tir. İnşaat sahibi de meseleyi beledi- yeye haber vermiş, müzeler idaresile birlikte mahallinde yapılan tetkikat harabenin Bizans devrinden kalma bir kiliseye ait ““Auğunu meydana gi karmıştır. Bel , bu arsayı sahi - binden istimlâk etmeğe karar ver - miştir. İzmir üzüm piyasası açıldı Izmir, 20 (Hususi muhabirimiz - * mıştır. Merasimde vali ile Türkofis ve Ticaret Odası erkânı bulunmuş- tur. Fiatler 6,5 - 10 kuruş arasında başlamış ve satış faaliyeti birdenbi re genişlemiştir. Bugün 400 çuvala yakm üzüm satılmıştır. ai ike | tutulmuştur. 21-85-96 amm Talebe kaydi İlkmekteplerde eylülün zet talebe kaydine şehirde 7 Eylüld köylerde ise 14 Eylülde büşlanacak" İve 26 Eylülde nihayet verilecektir Hariçten gelecekler -için kayit müd | deti teşrinievvel sonuna kadar deva | edecektir. Bü Yıl ilk okullara yalnız 929 de) | gumlular yazılacak, fakat bedeni vaziyetleri müsait olan #0 doğumluların da ayrıca bir listesi yp pılarak İstanbul Maatif Müdürtüğü| ne bildirilecektir. Maarif müdür! Mekteplere namzet talebe kaydi, gö genlerde hazırlanılan semt haritalar| rma göre yapılacaktır. Herhangi bif ilkmektebe kadrosunun alabileceğin ee talebe müracaat ef mektep bağmuallimleri! derhal vaziyeti maarif müdürlüğ tesbit edilecek, netice maarif mü lüğünde teşkil edilecek bir kom rin adet ve vaziyetlerine göre yenide mektep açma, sıf, şube ilâve eylem$ | işleri hallolunacaktır, Semt sma göre, mektep için ayrılmış mıntakadaki yerlerde oturan bir t Yeni tâyinler alâkad. vinliğine Sivas ihtisas sorgu liğinden açıkta kalan Yusuf, umumi muavinlerinden Hüseyin, nizli sulh hâkimliğine İzmir ihtisöf den açıkta kalan Mustafa Şevket, b müddelimumi muavinliğine müfettişlerinden Mustafa Şevki, O belibereket müddelumumiliğine liğinden açıkta kalan Fahrettin, caeli'azalığına Kocaeli sulh “hâkii Ali Riza; Kocaeli sulh hâkimi “İ za hâkimi Halil Fahri, sulh hâkimliğine Malatya mahkemesi sorgu hâkimliğinden çıkta kalan Kemalettin, Ürküp delumumiliğine Niğde müddeti” muavini Abdülmecit, Afyon sulh Pİ" kimliğine Afyon ceza hâkimi Çanakkale azalığma Aydın Ceza Bİ kimi Mehmet Suat, Ödemiş pi İzmir, 20 (A.A) — Yavuz takımı ile İzmirli güreşçiler lı da Halkevinde müsabakelar yeri, | mıştır. Güreşler çok zevkli ve ui canlı olmuş ve greko romende *Z.. serbest güreşte de 1—1 beraber€ “ lanmıştır, Ayağında halka bulunan pir i i atmaca kuşu K Bursa, 20 (AA) — A; ğe” pest yazılı ve 102/035 numara)! maca cinsinden bir kuş bugü” da bir yurttaşın bahçesine Ko"