21 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

21 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

———— 21.8.9086 Gayrimübadil işleri Kongretoplandı bir çok münakaşalar oldu Küçük istihkak sa! i leri kendi menfaatlerinin gözetilmediğini söyliyerek kongreyi terkettiler Gayri mübadiller cemiyeti senelik kongresi diin saat 15 de Halkevinde toplanmıştır. Kongre hararetli ol- Muş, az istihkak sahibi olanlar idare heyetini tepkit etmişler ve yeni idare beyeti seçileceği sırada da obüstrok- Siyon yaparak salonu bırakmışlar- dır. Kongre riyasetine Celâl Nuri seçil- iştir. İdare heyetinin raporu okun- muştur, Rapora güre şimdiye karlar gayri mibadillere istihkaklarına mu kabil yüzde 45 bono tevzi ödunuşur. Tekrar bono tevzi istenmiş ise de he- Büz neticelenmemiştir. Son sene içindeki teşebbüsler Raporda yeni idare heyetinin son #ene içinde gu teşebbüslerde bulun- duğu yazılıdır. 1 — Zonguldakta 63 numarelı O©- <ağm yarısının verilmesi. Bu işte gayri mübadiller cemiyeti aleyhine Karar verilmiştir. 2 — Satışlarm kısa müddete Indi- rilmesi. Bu neticelenmemiştir. 3 — Mülga muhtelit mübadele ko- misyonundan hükümete devredilen (20) küsur bin liranın gayri müba- dillere tevzii, Bu işe Yunan tebaasın dan bazıları itiraz etmiştir. İş Devlet Şürasındadır. Neticelenmemiştir. 4 — Maliyeden istenilen Torbalı. daki çiftlik işi olmamıştır. 5 — Nakdi tevziat işi neticelen- Mmemiştir, o Bundan başka İzmirde Yangın yeri arsalarmın ifrazı ve İz- Rapor okunduktan sonra eski müs İantiklerden avukat Hikmet söz al Miştır, İçtima salonunda idare heye- the muhalif olanlar sağda toplanmış İ Ekserisini fakir halli kadmlar — teşkil ediyordu. y | O Hikmet, bunlarm arasından kalka- Yak kürsüye gelmiştir. Hikmet, ra lirasmı sarfettim. Üst tarafımı iade ettim. Hesaplar meydandadır. Hat- tâ evimden ve cebimden para ekle dim.,, Bir kişi daha bu para meselesine temas etti. Bu sefer Şehap: “— Oraya giden 20 bin gayrimü- badilin işini takip etmiştir. Bilmem ama, bana İtiraz edenin hissesini şimdi verebilirim... dedi. Salonda gürültüler oldu. Diğer bir zat ta idare heyeti namma söz söy. ledikten sonra müzakere kâfi görül- dü, intihabata geçildi. Bu esnada az istihkak sahipleri obüstroksiyon ya- parak salondan çıktılar. İntihabat yapıldı. Reylerin tasnifinde eski heyeti! idare âzalarının yeniden intihap edil diği anlaşıldı. Garbi Trakya: Sadi Galip, Celâl, Epir: Cevat Meruş, Celâl Nuri, Tsal. ya: Celâl Galip, Şehap, Makedonya: Osman Föiz, Mustafa Arif, Adalar: Cafer Tayyar, Hasan Vafi, Mmta- ka harici: Avukat Kadri, Rauf. Gayri milbadiller cemiyetinin âze- sı 800 kadar olduğu halde dün fcinci defa yapılan kongreye ancak 40—50 kişi gelmiştir. Küçük istihkak sahiplerinin şikâyetleri Gayri mlbadiller cemiyetinde âza bulunan 50 bin liradan aşağı küçük istihkak sahipleri dün cemiyetin kon gresini bıraktıktan sonra matbaamı- 7a gelerek kongredeki vaziyetten gi- kâyette bulunmuşlar ve şunları an- latmışlardır: “Biz bugün toplantıya gittik. Ora- da heyeti idare tarafından evvelce tabedilmiş bir listeyi gördük. Bu Hs. tede yine eski heyeti idarenin isimle- ri yazlı idi ve onlarm seçilmesi tavsi- ye ediliyordu. Toplantı başladı. Riya- sete hiç kimsenin reyi alınmadan he- Muvakkat reis olduğunu söyledi. Der yi tenkit, *k, demiştir »— Heyeti idare hiçbir şey (o yap-| mamıştır. Bunu raporu ile de göste- Yiyor. Yapabilirdi, yapmaymea da İs- ifa edip çekilmeliydi. Biz hemen çe- ini istiyoruz. Fukat salonda ek Beriyet onlardadır. Anlaştliyor ki, yi- Me yerlerinde kalacaklardır. Hiç ol- Mazaa biz az istihkak sahipleri de a- Talarma, girelim, beraber çalışalım. Yoksa biz az istihkak sahipleri ayrı- İcağız ve ayrı bir zümre halinde ça- Ben buraya gayri mübadillerin iz- ize, hanginiz memnunsunuz? Heyeti İdare, raporu ile bize bir yemeklik Verdi, Biz onları istemiyoruz. Hikmet sözünü bitirdikten önra teis Celâl Nuri: — Matbu rey varakaları dağıtd- Miş. Hükümetten haber verdiler. Ki- Me verilmiş ise toplanacaktır, geri Yesin, Dedi; Bunlar toplandı. Bu va- Yakalar üzerinde ceki” idare heyeti teşkil eden zevatın isimleri vardı. Hikmetin tenkitlerine idare heye- Binden Şehap cerap verdi, dedi ki: “— İdare heyeti neden hiçbir şey « Evvelâ bonolarm tev- SİRİ temin etmiştir. Nakdi para tev- — de temin eylemiştir. Az verilmiş bu bizim elimizde değildr. 20 bin Şiir lira işiyle mengul » olmuştur. t iş vâki olan itirazlar üzerine Devket Şürasına gitmiştir. Şunu bil Fri lâzımdır ki, idare heyeti mevzu- | kanuniye dairesinde çalışmakta- * İdare heyeti zorla iş yapacak bir çekül değildir. İerat kuvveti yok- Ve hükümet içinde hükümet ola- az, Tekrar Hikmet ör aldı: ie Bay Şehap bonolardan bahset ty bunları 8 — 10 liraya sattım. €snâda bazı sesler yilkseldi: 10 yl düştü) idare heyeti çekilme- : Maliye Vekili, para tevziatında | beyanname vererek bu idare heyeti. İleri yakından takip etmek için Ati-|sup 800 kişiyi öldürmüşler ve silâh, Kik hiünelileri korumak istedi |in vazifesini yrkeyle yapmadığın. | paya gitmiş olan “Observer” ve “Man | mühimmat ve malzeme zaptetmişler- hisseliler, buna mâni oldular. |dan ve bilhassa küçük istihkak ( sa-| chester Güardien” ingilizce gazetele-|dir. Büyük ken heyeti idareden Rauf cemiyetin! bir senelik mesaisine ait dört madde- lik raporunu okudu. Bu rapora karşı | küçük istihkak sahiplerinden bazıla- ri söz alarak, rapor muhteviyatını tenkit ettiler ve heyeti idarenin şim-| diye kadar hiçbir şey yapmadığını ve | gayri mübadillerin arzularını hükü- met nezdinde lâyıkı veçhile temin e- demediklerini söylediler ve bunlara karşı yine heyeti idareden bir iki zat cevap verdi. Bu sırada reyler (o top- lanmaya başlanıyordu. Polis aüde- Bale ederek matbu kâğıtlarm dağrtı- lamıyacağmı ve bunun usul ve kânu- na mugüyir olduğunu heyeti idareye tebliğ edince onlar da matbu Varaka. ları toplıyarak polislere teslime mec- İsefer el yazısı ile ikinci ve ayni lis- teyi oradaki istihkak sahiplerine tev zi'etti. Bunu görek küçük istihkak sahipleri intihabın tarafgirane © ve| gayri kanuni olduğunu © söyliyerek | toplantıdan uzaklaştık. Şimdi biz di- yoruz ki: Bu yapılan intihap usul ve kanuna müugayirdir. Çünkü işe fesat karış- tırılmıştır. Polisin bu İisteleri toplar ması da müddeamızı tesbit eder, Heyeti idsreye böyle gayri kanuni şekilde intihap edilen kimseler tama | mile büyük istihkak sahibi olup, kü- çük istihkak sahiplerinin hukukunu muhafszayı ihmal etmişlerdir. Açıkça bir misal olarak şünü söy- liyebiliriz ki: Maliye Vekili Fuat Ağ- ralı nakit tevziatında paranm azlığı münasebetile bütün gayri mübadille- re yalnız 15 bin liranın “6 25 unun verilmesini söylemiş fakat idareyi teşkil eden yüksek istihkak sâhiple- ri bunun kendi menfaatlerine muga- yir olduğunu görerek mâni olmuşlar. | dır. Bu hal karşısında hükümete bir Celâl Nüri Çıktı. | bur kaldılar. Fakat heyeti idare bu)gağ Sovyet Rusyada Tethişçiler yeni itirafta bulundu Moskova, 20 (A.A) — Tas Ajansı bildiriyor: Mahkemenin âkşam celsesi omaz- nunlarından Dreizer, Reingold, Bar kâev ve Pickel isticvap olunmuş- tur. İfadesinin başlangıcında, Drel - zer, Troçki - Zinovicvist tethiş teşek külünün merkezileştirilmiş ve ayni maksat için seçilmiş ve birleşmiş o- lan azaları bulunan ihtilâlci bir teş- kilât olduğunu söylemiştir. Tethiş gruplarında ne şekilde çalışıldığını teferrlatle anlatan maznun, teşek- külün Smirnov'un idaresi altında bu lunduğunu ve bütün talimatı ondan aldığımı söylemiştir. Smirnov'un tethiş hareketinde oy hadığı hakiki rolü tesbit etmek is- teyen mahkeme, Zinovien, Smirnov' un tethiş grupunun en faal partizan larindan biri olduğunu teyit etmiş- tir. Maznunlardan Reingold biribirle rini takip edecek olan tethiş hareket lerinin lüzumuna inanmış olup eski bloktan ayrı bir mahiyet taşıyan T- roçki - Zinovievist blokun kurulusun daki muhtelif safahatı anlatmıştır. Renigold bundan sonra Zinovievist- lerin 1928 - 29 da o zamanlar merke- zi komitenin faaliyetini şiddetle ten kit eden Rikov, Bukarin ve Tomsky nin iştiraki İle bir blok teşkil etmek istediklerini söylemiştir. Zinovievist lerin bu hususta yaptıkları görüş - meler 1931 » 32 senelerine kadar de- vam etmiştir. Ayni zamanda Citmo- ut - Slepkov tethiş grpuları arasın - da temaslar olmuştur. J Zinoviyef ve Kameneften aldığı ta” mat fzerine, Reingold, devlet ban - kası başkan muavini Arkus ile müna- sebet peyda etmiş, tethişçileri finanse etmek için ecnebi bir memlekette bir sermaye tesis, silâh satınalmak için para Ledârikine çalışmıştır. Tethişçi- ler, devlet bankasından 30 hin ruble almaya muvaffak olmuşlar ve bu pa- rayı teşkilâtlarma dağıtmışlardır. Müddeiamuminin bir sualine ce - vap veren Zinoviyef, Troçki ile Ka. 'menefin, Kirofun katlinı tertip eden- lerin başında olduklarmı ve tethieçi grupunu teşkil edenlerin Bakaev oldu- ö; ir, İİ ay MA Troçki Faşizm ve Kapitalizm ile birleşmiş Troçki « Zinoviyef suikasdine sit haberlerin şüyuundan bir gün evvel Alman gazetelerinde Trokçinin Mos- kova ile birlik olduğuna ve ancak dühyanm gözünü boyamak için mu- helif rolü oynadığına dalr yazılar vardı. Sovyet gazeteleri'bilâkis Troçkinin Alman gizli xabıtasının adamı oldu - ğuna, suikasdin Almanya tarafından tertip edildiğine ve Stalini öldürmek için Rusyaya giren suikastçilere Al- manlar tarafmda sahte pasaport ve- rildiğine dair yazılar yazıyorlar. İzç vestia Troçki aleyhinde şiddetli bir makale neşretmiştir. Troçki Faşizm ve kapitalizm ile birleşerek Rusyayı yıkmaya çalışmakla ittiham edilmek ir. ZAN Londra; 20 (Tan) — Ticaret neza- retinin bir emirnamesi mucibince, bu günden itibaren tayyare, mühimmat ve her nevi patlsyıcı maddelerin Ts- panyaya ve İspanya müstemlekeleri- ne ihracı için ruhsatiye verilmesini meneylemiştir, Zannedildiğine göre bu tedbir Almanya ve Italyaya bir örnek göstermeyi ve Fransanın İtal yan cevabını müsait bulmıyarak ser- bestii hareketini tekrar elde etmesi takdirinde dahi İngilterenin -tatbikr- na azmetmiş olduğu tam bitaraflığın teknik esasını hazırlamayı istihdaf etmektedir. Gazeteler bu kararın. beynelmilel bir ademi müdahale itilâfı akdini ko- laylaştıracak bir âmil olduğunu söyle- mektedir. İtalya cevap vermiyor Londra, 20 (Tan) — Fransa ve İngilterenin Ispanya işlerine müdaha le edilmemesi için yaptıkları teşeb- büslere İtalyanın vermesi İâzimgzelen cevabın gecikmesi burada endişe u - yandırmıştır. Almanya ihtilâl hükümetini tanımı Berlin, 20 (A.A.) — Alman hükü- meti, ecnebi membelardan gelen ve Almanyanın Burgosdaki Ispanyol ih tilâl hükümetini tanımağa âmade bu- | Vunduğu şeklinde olan haberi kat'i su rette tekzip etmektedir. Sir Samvel Hor'un bir nutku Londra, 20 (Tan) Sir Samuel Hoare söylediği bir nutukta Amele fırkasıma hücum etmiş ve İngiltere hükümetinin bitaraf kalmak arzusun da olduğunu bir kere daha tekrar €- derek demiştir ki: — İngilterede sulh arzusu umumi. dir. Yalnız sosyalistler bünuü istemi- yorlar. Eğer biz arzusunu İspanyol muhariplerinden birine zorla kabül ettirmeğe kalkısacak olursak Avru - payı umumi bir harbe sürüklemiş 0- Turuz, Sen Sebastiyen ve İrun düşmek üzere Lizbon, 20 (Tan) — Hükümet tay- yâreiermden bir ihElAlcilere ait iki tayyare İle mücadeleden sonra Burgos yakininde yere İnmeğe meç- bur kaldıkları haber verilmektedir. Tayyarenin içindekiler esir olmuşlar ve öldürülmüşlerdir. Milliyetçiler Guadamarra cephesinde hükümet kuv vetlerini :tardetmişlerdir. Sen Sebaz- tien ile İrun dilşmek Üzereğir. Hükümetin bir mağlubiyeti Lizbon, 20 (Tan) Thtilâlciler şiddetli bir muharebeden sonra Gu- adamarra cephesindeki hükümet kuy vetlerini perişan etmişlerdir. İsyanın feci bir bilânçosu: 5S bin ölü Ki Paris, 20 (A.A.) — Ekselsiyor ga- zetesinin Madritteki muhabirinden aldığı malümata göre İspanyadaki dahili harpte şimdiye kadar 30 bini ihtilâlci olmuk üzere 55 bin kişi öl - 5 OO Maarif Vekili .. . dün geldi Maarif Vekili Saffet Arıkan, refa- katinde yüksek tedrisat umum mü- dilrü Cevat ile diğer bazı maarif” er- künt olduğu halde dün sabah şehri- mize gelmiş, Haydarpaşada maarif müdürü, muavirleri, maarif müfet- tişleri ile vekilin dostları tarafından müş ve ayrıca 25 bin dul kadın ile 60 bin öksüz çocuk kalmıştır. Bu liste- ye Badajoz'da kurşuna dizilen 2 bin kişi ile Merida'da idam edilen bin ki- #i de dahildir. Teruel hapishanesin- den kaçmağa muvaffak olmuş olan birisi, ibtilâlcilerin bu eyalet dahilin. de bin kişiyi kurşuna dizmiş olduk- larını söylemiştir. Ihtilâlcilerin bir kravazörü battı | Paris, 20 (A.A.) — Petit Parisie - nin Madrit muhabiri, ihtilâlcilerin Almirante Cervera adındaki kruvazö- karşılanmıştır. Saffet Arkan, doğruca Park Ot&- line inmiş, orada bir müddet istira- hat ettikten sonra Dolmabahçe Sa- rayına giderek Dil Kurumu merkez bürosunda meşgul olmuştur. Dil mer- kez heyeti, geç vakit vekilin riyase- tinde bir toplantı yaparak bugüne kadar yapılan işleri tetkik etmiştir. İngiliz gazetecisi gitti Yunanistandaki son siyasi hâdise Ma ari mülbadiller cemiyetiniri işle- | hiplerinin haklarını gözetmediklerin. |rinim Viyana muhabiri Foder, şehri- e gem Tay, x,,) Sahsiyata dökülmüştü. Şehap ce MED vecd > > Bu üç yüzliranm valnız yüz hini istiyeceğiz. takip için Ankaraya gidenler | den ve yapılan intihabm gayrikanu-|:mize gelmiş ve dün akşam tekrar Vi- lirayı ceplerine © koydular, | ni olduğundan bahisle cemiyetin feş- | yanaya dönmüştür. Birkaç gündenberi şehrimizde bu - rünün Ferrol'a giderken batmış oldu- ğunu bildirmektedir. Kruvnzör, evvel ki gün hasara uğramış idi. Yeniden binlerce kişi öldürüldü Seville, 20 (A.A.) — Bir tebliğde ihtilâlcilerin Saint Sebastien yakinin de küin Guadeloupe kalesini zaptet - miş oldukları bildirilmektedir. Ma - jork adasında karaya çıkmış olan! halkçılar cephesine mensup 3500 mi- | listen 2500 ü ihtilâleiler tarafından öldürülmüştür. Madrit yolunda ihti- Yâleiler, hükümet Kuvvetlerine men- İbarp ayni zamanda bir dini harp şek- İsine bir nola göndererek Ispanyada- Londra, 20 (Tan) — İspanyayı ter- keden Alman tebaalarmı nakletmek- te olan Kamerun Alman gemisinde Madrit hükümetinin Liberta kruvazö. rü zabitanı tarafından yapılan araş » tırma, beynelmilel bir hâdise mahi- yetini almıştır. Alınan efkârr umumiyesinde şid - detli bir asabiyet uyandıran bu hâ- diseye temas eden nazi organı Folki- şe Beobahter, ezcümle şunları yaz - maktadır: “Madrit hükümetinin bu hareketi önünde, tabiidir ki Almanya lâzımge- len tedbirleri alacaktır. Bolşevikle - rin maslüm kurbanı olan İspanyolla- ra muavenet eteği bir vazife biliriz. Stalinin askeri ve siyasi müttefiki olan Fransa, boş yere ademi müda- bale teklifinde bulunuyor.” Clormale d'İtalya ve Tevere gibi İtalyan gazeteleri de bu hüdiseyi acı kelimelerle tenkit etmektedirler. Almanyanın Madrit maslahatgü- zarı Kamerun hâdisesini siddetle ıı aa isyanın bilâncos İ Bir daha Alman gemisi durdurulursa Alman harp gemileri işe müdahale edecek maruz kaldıkları takdirde, Alman harp gemilerinin bunların müdafaası için ellerinde bulunan her türlü vası- tayı kullanacaklarını İspanyol hükü- İ metine bildirmiştir. Alman amirali | Koros ta ayni mealde bir beyanatta İ bulunarak, böyle bir hâdisenin teker- rüründe başka yollara da tevessül edileceğini ilâve etmiştir, Hâdise, hnlen Behtesgarden'de bu- lunmakta olan Hitlere bildiritmiş ve talimat beklenmekle beraber, diplo- matik kanalla Madrit hükümetinin resmen özür dilemesi istenmistir. İngiliz mütehassısların mütaleas « na nazaran, harp esnasında, beynel- milel deniz kanunları herhangi bir devletin kara sularından üç mil me- safede istediği gemide araştırma yap- maya müsaade etmektedir. Almanlar, bu hükmün ancak harp esnasında tatbik edilebileceğini iddia etmişlerse de, dahili harp basla bir devlete karşı ilânı harp gibi telâk- ki edilebileceğinden İspanya meşru hükümetinin aldığı bu tedbir yerinde protesto ederek bundan sonra İspan- ya limanlarına uğrıyacak olan Al man ticari gemileri böyle hâdiselere | Bâreelone, 20 (A.A.) — Halkçılar cephesine mensup bütün siyasi parti- derin . bütün sendika» lar teşkilâtlarınm - mümessillerinden mürekkep olan Katalonya iktısat mec lisi, matbuata bir tebliğ vermiştir. Bu tebliğde meclisin aşağıdaki kararları hemen tatbik mevkiine koymağa ka - rar vermiş olduğu beyan edilmekte 1 dir: 1 — Müstehliklerin ihtiyacatı na- zart itibara almak ve bazı ufak Sa- nayi feda edilmek suretile istihsal müvazenesinin temini, 2 — Yeni iktisadi nizamın harici hücumlara maruz kalmasını menet - mek için harici ticaretin inhisar re - jimine tâbi tutulması, 3 — Büyük arazinin kollektifleşti- rilmesi, bu arazi, Katalonya jenerali- ve baklı addedilmektedir. Madrit hü. kümeti şimdi kendi kara sularmı b'o- ke İlân etmiş bulunmaktadır. Ispanyada yeni bir rejim teklif ediliyor i Tek vergi ihdasına intizaren vergiler hemen kaldırılacak! tesi sendikaları, tarafından işletile « cektir. Ufak bir orta arazinin zirai waâhanlleri için smerhüri sendikalizm vileude getirilmesi, 4 — Büyük sanayiin, devlet hiz - metlerinin ve münakalâtın beraberce kollektifleştirilmesi, 5 — Mali işlerin amele tarafından kontrol edilmesi, 6 — Hususi müesseseler tarafın « dan dşletilmesine devam edilecek 9 - lan sanayiin amele sendikaları tara- fından kontrol edilmesi, 7 — Zirai istihsalâtı arttırmak ve mümkün olduğu kadar fazla mikdar- da ameleyi toprağa bağlamak sureti. le işsiz ameleye süratle sanayi ve zi- raat sahalarında iş temini, 8 — Tek bir vergi ihdasma i€'za- ren muhtelif vergilerin âcilen kaltı - rılması. muştur: Ispanyanın şimalinde göze çarpan manzaralar, hep sefalet ve mahrumi yet sahneleridir. Kasabalar, tamami- le matem içinde bulunan kadmlar ve gocuklarla meskündur. Bir milyon - dan fazla adam silâhlanmışlar, Zahi.| ren normal bir halde olan bu adam- lar, âdeta vahşi birer adam öldürü- cü kesilmişlerdir, Ölü kafası taşıyan bayrakları hâmil lejyon etranjerler, harp şarkıları söylemektedirler, Dahi W harp artık alelâde siyasi ve içtim bir ihtilâl olmaktan çıkmıştır. Bu dini almıştır. Ve biribirine hiç bir za- man ısmmamış, temessül edememiş olan eski ırklar, öldüresiye bir boğuş maya atılmış bulunuyorlar, Fikrimce harp bitmeden evvel, herhalde bir çeyrek milyona yakm insan telef ola caktır. Amerika tavassut teklifini reddetti Vaşington, 20 (A.A.) — Amerika| hükümeti, bugün Montevideo kabine- ki dahili harp meselesinde tavassutta bulunmanın Amerika için imkânsiz olduğundan bahisle bu hususatki te- esnürlerini bildirecektir. Bu notada Amerikanın ananevi siyasetinin Avru pa işlerinin haricinde kalmak oldu - İspanyollar vahşi birer adam öldürücü kesilmişler Lizbon, 20 (A.A.) — Şimali İspan- Gayri mübadillerin yüzde sekseni. |lunmakta olan fransızca “Matin" ga- | yada 15 gün seyahat ettikten sonra ni 50 binden eksik istihkak sahipleri | zetesi muharrirlerinden Şarl Kinel'de | Burgosdan dönen bir gazeteci, Reuler | hükümetler de Ispanya meselesinde teşkil etmektedir. İdün akşam Parise dönmüştür. Ajansı muhabirine beyanatta bulun- gu hatırlatılacaktir. Hariciye nezare- ti, bu notayı tanzim etmeden evvel Arjantin, Brezilya ve Şili hükümetle ri ile müşaverelerde bulunmuştur. Bu herhangi bir teşebbüste bulunmaya muarızdırlar, Madridi sarıyorlar Paris, 20 (Tan) — Sevil radyosu- nun bugün verdiği bir habere göre, s- si kumandan General Molla Madridi pek sıkı bir surette sarmış bulunuyor. Gece şehrin bütün ışıkları söndürük müş ve sokaklarda kanlı çarpışmalar olmuştur. Asilere nazaran Madrit birkaç gü- ne kadar işgal edilecektir Bundan bağ kâ Malaga ve İrun gehirlerinin düşme si de beklenmektedir. Bugün, Guadılup kalesinin âsiler tarafından işgal edildiği ilân olunmuş sa da bu haber bilâhare tekzip edilmiş tir, Diğer taraftan “Madrit hükümeti, Balear adaları denizinde bulunan bü- tün Amerikan gemilerine on saat zar- fında bu sulardan çekilmelerini, zira adaların topa tutulacağını bildirmiş - tir, İtalyanın hazırlıkları Roma, 20 (A.A.) — Salâhiyettar mahafil Italya aleyhinde hariçte çıka ran bethahane haberleri tekrar mev zuubahis etmekte ve bunları kat'i ola- rak tekzip eylemektedir.. t Filvaki İtalya hazırlıklarda bülun- maktadır. Fakat bunu munhasıran hor ihtimale karşı hazır bulunmak i- gin yapmaktadır. Ve Pariş ile Roma arasmda müzakerelerin devam edişi Italyanm bir anlaşmaya varmak husu sundaki kat'İ azmini gösterir, Malya Almanyanınkilerine benzer yaptığı ku yudu ihtiraziyeye şimdi Fransanın ce vabmı beklemektedir.