22 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

22 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

> 22-9-936 Devlet Demiryolları ve Limanları Umum Idaresi ilânlar Görülen lüzum üzerine Dev- let Demiryolları hesabına Av- rupaya gerek hohşule ve ge- rekse teknikuma tahsile gön- derilecek talebe için evvelce ilân edilen kayıt müddeti 28/ 9/936 tarihine kadar temdit edilmiştir. Devlet Demiryolları hesabına Cer mühendisi yetiş- mek üzere Avrupaya Hohşule tahsiline gönderilecek beş talebeye ait müsabaka şartları: 1 — Türk olmak. 2 — Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşten büyük ol- mamak. > 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol - madığma ve memleketin herhangi bir tarafında çalışma- ğa müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının Ankara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir ve Ada- nadaki sıhhi heyetinden-veya Devlet Demiryollarına ka- bul olunacak memurlarda bulunması lâzım gelen sıhhi şartları gösterir matbu sıhhi rapor muhteviyatına uygun olarak “tam teşkilâtlı bir hastaneden” alınmış sıhhat ra- poru ile anlaşılmak. 4 — Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden mü- sabakaya girmek isteyenler mekteplerinden bir güna ili- şikleri olmadığına dair vesika göstermek. 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden ve- sikayı haiz olmak lâzımdır. 6 — Talipler 28/9/936 tarihine kadar istida ile İs - tanbu! Mühendis Mektebi Müdürlüğüne müracaat ede- ceklerdir. 1 7 — İstidaya bağlanması lâzım gelen vesika: A — Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti. B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite ve lise şehadetnamesi. C — Hüsnühal varakası “en son mektebin vereceği hüsnühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda mahalli polis dairesinden birer hüsnü- hal varakası alınacaktır. D— 4 X6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf,” -—— Aşı şahâdetnamesi. F — 3, 4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. > H — Babasının adı nedir? Nerede olduğu, sağ ise şim- diki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti ne- dir? Ve nerede çalışmıştır. Şimdiki veya ölmeden evvel- ki meslek veya memüriyetinden önce daha nerelerde ne gibi işlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir tercümeihal varakası, 8 — Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riya- ziye, tahlili makine, resim hattı, fizik, kimya ve türkçe - den olacaktır. Bu derslerin şümulü Mühendis Mektebi üçüncü smıfına kadar olan programlara göredir. 9 -—- Müsabaka imtihanı 1/10/936 perşembe günü: sast 9 — 12 Tersimi Hendese, 14 — 17 Fizik, Kimya 2/10/936 cuma günü: Saat 9 — 12 Resmi hattı, 13 —17 “Tahlili Riyaziye, Tahlili Makine. 3/10/936 cumartesi günü: Saat 9 — 12 Türkçe, almanca. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. 11 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler Avru- padaki tahsillerinin neticesinden sonraki mecburi hiz « metleri hakkında Devlet Demiryolları İdaresinin istiye- ceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 12 — Tahsil plânı: Avrupada İdarenin göstereceği Tabrikalarda bir sene staj ve bu müddet zarfında da lisan öğrenilmesi, İdarenin tayin edeceği Hohşulenin makine şubesinden 8 sömstirlik tahsili ikmal ve 6 ay zarfında imtihan vererek liploma almaktır. 13 — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden ve İşletme müdürlüklerinden ve Mühendis Mektebi mü- dürlüğünden istiyenler tafsilâtı lâzıma alabilirler, Devlet Demiryolları tarafından Cer kısmında çalıştı- “ orilmak üzere Avrupaya teknikum tahsili için gönderile- "cek “20” talebeye ait müsabaka şeraiti: 1 — Türk olmak. 2 — Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşten büyük olmamak. 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol- madığma ve memleketin herhangi bir tarafında çalışma- Za müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının An- kara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir ve Adanadaki sıh- hi heyetinden veya Devlet Demiryollarına kabul oluna- cak memurlarda bulunması lâzım gelen sıhhi şartları gös- terir matbu sıhhi rapor muhteviyatına uygun olarak “tam teşkilâtlı bir hastaneden” sıhhat raporu ile anlaşılmak. 4 — Devlet hesabıma tahsil ettiren mekteplerden mü- Sabakaya girmek isteyenler mekteplerindn bir güna ili- $ikleri olmadığına dair vesika göstereceklerdir. S5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine TAN M.M. Vekâletinden M. M. Vekâleti Emakin inşaat şubesinde münhal bu- | İvran bir mühendisliğe mühendislik diplomasını haiz bir | mühendis alınacaktır. En son verilecek maaş 300 liradır. Talipler şeraitini öğrenmek ve fazla malümat almak için hergün Ankarada M. M. Vekâleti İnşaat Şubesine müra- caat edebilirler. (307) (1378) Maltepe Askeri Lisesi Direktörlüğünden: 1 — Kadronun tamamlanması için alımacak talebele- rin imtihanları Eylülün 23 üncü Çarşamba günü mektep- te yapılacaktır. Şartları haiz namzetlerin o gün saat 8 de mektepte bulunmaları. 2 — İmtihana gelmiyenler girme haklarını kaybede - ceklerinden sonradan vuku bulacak müracaatlar kabul olunmıyacaktır. (1446) a 1652 mân' olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden ve- sikavı haiz olmak, 6 — Talipler 28 /9/936 tarihine kadar istida ile İstan- bul Mühendis Mektebi Müdürlüğüne müracaat edecek- lerdir. 7 — İstidaya bağlanması lâzım gelen vesaik: A — Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti. B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite. C — Hüsnühal varakası “en son mektebin vereceği hüsnühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerler- den ve ayni zamanda mahalli: polis dairesinden alınacak- tır.» D— 4 X 6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf. E — Aşı şahadetnamesi. F —3, 4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. H — Babasının adı? Nerede doğduğu? Sağ ise şimdi- ki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti ne- dir? Ve nerelerde çalışmıştır? Şimdiki veya ölmeden ev- velk' meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde, ne gibi işlerde, ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir ebeveyn tercümeihal varakası. 8 — Müsabaka imtihanı liselerde tamamen okunan hesap, hendese, cebir, müsellesat, kimya, fizik ve türkçe- den yapılacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı 5/10/936 pazartesi günü: Saat 9 — 12 Kimya, Fizik, 13 — 17 Hesap, Cebir, 6/10/936 salı günü: Saat 9 — 12 Türkçe, almanca, 13 — 17 Hendese, Müsellesat. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. 11 — İmtihanda muvaffak olanlar Avrupada Tekni- kum tahsili görmeden evvel Devlet Demiryollraı Eskişe- hir atölyesinde 6 ay staj göreceklerdir. 12 — Eskişehir atölyesindeki staj müddeti zarfında stajiyerlere iki buçuk lira yevmiye verilecektir. 13 — Müsabaka imtihanda kazanan talipler, Avru- padaki tahsillerinin neticesinden sonrki mecburi hizmet- leri hakkmda Devlet Demiryolları İdaresinin istiyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 14 — Tahsil plânr: Altı ay Eskişehir atölyesinde staj, bir buçuk sene Avrupada İdarenin göstereceği fabrika - larda staj ve lisan öğrenilmesi. İki buçuk sene de İdare- nin göstereceği teknikumlarda beş sömstirlik makine şu- besini ikmal ve diploma almmasıdır. 15 — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden İ ve İşletme Müdürlüklerinden ve Mühendis Mektebi Mü- ! dürlüğünden isteyenler tafsilâtı lâzime alabilirler. | (946) (1372) 1638) A A E Türk Hava Kurumu Büyük PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiy zengin etmiştir 6 «i keşide 11 Birinci teşrin 936 dadır. Büyük ikramiye 200.000 Liradır Ayrıca : 30.000, 20.000, 15,000, 12,000, .000 liralık (o ikramiyelerle (50.000) liralık iki — adet mükâfat vardır... :E 1 | 3 BR ANA ASA A TAALLUK AAA KARYOLALAR — Fabrika fiata satılıyor Asri Mobilya Mağazası *"11£? İstanbul, Rızapaşa yokuşu No. 66 Tel. 23407 # 1194 Telsiz makinisti aranıyor Eskişehir Tayyare Fabrikası Direktörlüğünden: Aşağıdaki şartlara haiz müsabaka imtihanile bir telsiz makinisti alınacaktır. 1 — Orta mektepten mezun olacak , 2 — Yaşı 35 i geçmiyecek 3 — Ahizelerden ziyade telsiz mürsilelerinin tamirin- den anlıyacak, bilhassa lâmbalı postalar üzerinde ihtisası bulunacak. 4 — En az iki sene bil'fül telsiz makinistliği yapmış olacak ve bu işi yaptığımı vesaikle tevsik edecek. 5 — Ecnebi kadınla evli olmıyacak. 6 — İstidaya bonservis suretleri raptedilecek. 7 — İmtihan neticesine göre 4-5 lira yevmiye verile- cek. İngilizce, Almanca, Fransızca lisanlarından birini bi- len ve muhabereye aşina olanlar tercih edilecektir. İmti- han günü ayrıca ilân olunacaktır. Taliplerin yazı ile Es- kişehir Tayyare Fabrikası Direktörlüğüne müracaatları (1426) 1653 — ; AE Güzel San'atler Akademisi Direktörlüğünden Güzel San'atler Akademisi laboratuvarında tesis edil- mek üzere tazyik, inhina, cer, makaslama, bükülme ve salâbet gibi mihaniki kuvvetlerin kâffesini tayine mah - sus 30 ton kuvvetinde bir tecrübe makinesi açık eksiltme ile satın alınacaktır, Mikinenin İsviçrede “Schffhouse,, şehrinde kâin “Akfred J. Amsler et Co.,, fabrikası ve ya- hut Almanyada “Mannheim,, şehrinde kâin (Mannhei - mer Maschinen fabrik, Moh et ferderhaff fabrikaları ma- mulâtından olması şarttır. Muhammen bedel -tesisiye da hil- 6000 liradır. Mufassal şartname Akademiden bedel- siz almabilir. İhale $ birinci teşrin 936 pazartesi günü sa- at 9 da Cağaloğlundaki yüksek mektepler muhasebecili- ğinde yapılacaktır. Eksiltmeye gireceklerin yatıracakla- rı muvakl-at teminat akçesi 450 liradır . (1387) 1658