12 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

12 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Türk ve Finlandiva .. Sporculuk Kardesliği Güreş için 4 Beynelmilel Güreşte ilk Mühim | Adımımız | Finlândiya Güreş Federasyo- nunun fahri azası olan ve eski güreşçilerden bulunan ressam M. Nordström Türk ve Finlân- diya Milli güreş takımları ara- sındaki güreş temaslarını teşvik etmek maksadile 4 sene için ga- yet kıymetli, sembolik bir statü hediye etmiştir. İstokholm elçiliğimin — vasıtasile güreş federasyonumuza da bu şil - din gayesini ve kazanma nizamları- ni bildiren bir program göndermiş -| tir, Eski bir sporcu ve şimal memleket | lerinde çok tanınmış bir ressam o - lan M. Nordström bu statünün res. mini çizerek bütiln masrafını ken - disi temin etmiş ve meşhur İsveçli heykeltraş Andres Jonsona yaptır - Dişli. Güreş federasyonuna gönderdiği mektupta da, Almanyada güreşçile- rimizi görerek takdir ettiğini, te - miz ve sportmen hareketlerini teş- vik maksadile bu şildi koyduğunu bildirmekte ve en son olarak “bu teberrüü sayesinde genç Türk güreş- gilerinin piştarları ile güreş memle- keti olan Finlândiyada Finlândiya| şampiyonları arasında yapılacak o -| lacak olan ilk müsabakanın hatıra » sını tesit etmeği arzu ediyorum. | demektedir, Şik bronz olarak dökülmüştür. Bi- ribirile mübareze halinde bulunan iki hayvanı temsil etmektedir. Heykel | murabba şeklinde cilâll siyah bir tahtaya ve bir yuvarlak kaideye is- tinat etmektedir. Dört cephesinde Finlândiya ve Türk lisanlarile yazılmış gümüş lev halar bulunmaktadır. Bu “levhalar şildin mahiyetini gösterir yazıları ihtiva etmektedir. Levhaların birin - de mine ile yapılmış Finlândiya ve "Türk bayrakları bulunmaktadır. Kai deye dört tane gümüş madalya asıl| mıştır. Bu madalyalara her müsa- bakanın #onunda neticeleri yazıla -| caktır. | Şilde alt nizamname: | 1 — Bu şilt beynelmilel Greko Ra men nizamatı dairesinde iki memle- ket arasında tam kadro İle yapıda - cak dört müsabakanın galibine ve- rilecektir. H — Bu müsabakalarm tarihleri ve mahalleri iki federasyonca tayin edilecektir. II — Müasbakanın galibi olan fe derasyon şildi gelecek müsabaka ta rihine kadar muhafaza edecektir. IV — Dört sene nihayetinde en fazla galip gelen milli takım şilde sahip olacaktır, V — Şilt 1937 senesi karşılaşma sından itibaren muteberdir. Güreş federasyonumuz eski bir sporcu olan ressam M. Nordströmün yaptığı hatırnüvaz jesti takdir et - miş ve teklifini esas itibarile kabul ederek kendisine teşekkürlerini bil- dirmiştir. Bulgar Donkolof Dünya Güreş Şampiyonu mu Oluyor? Sofya, (TAN) — Dünya serbest güreş şampiyonu Amerikalı Dancore birkaç gündenberi Pariste bulun - maktadır. Bu güreşçi Fransızların meşhur Deglan! ile karşılaşacak ve gelip geldiği takdirde ayrı on, beşin. de Avrupa şampiyonu Dankalof ile güreşecektiz Ss 5 ei; Finlândiyaya gidecek gür eşcilerimizden birkaçı. Güreşçilerimiz yarın Finlân diyaya hareket ediyor Türk - Finlândiya güreşi için şilde koyan ressam Nordetröm AKA » İki Çubuk Bir okuyucumuz bize soru- yor: “Spor İşlerindeki bu keş. mekeş daha ne kadar süre cektir » Buna cevap olarak kendisi ne şü fıkrayı naklediyoruz: Vaktiyle tütün uzun yase. min çubuklarla içilirmiş ve bu çubukların lilelerini de orta yerde duran geniş pirinç tab. lalara dayarlarmış. Bir çok hatırlı zevatın böyle uzun çü. buklarla tütün içtikleri bir 0. daya sıkılgan birisi girer ve kapıya nazaran odanm karşi tarafında oturan ev sahibini e. teklemiye giderken mahcubi. yetinden yürümesini — şaşırıp uzun çubuklardan birine takı. kır ve karar. Bu kabahatinden dolayı: — Aman! diye teessüfünü Ishar edip geri | çekilirken “çat!,, diye bir çubuk daha kı. rar, Bu sefer de: — Ay! diye ayağımı değisti. rirken bir üçüncü çubuk daha harcar, Ev sahibi de odadaki yase. min çubukları biçmiye başlı. yan bü maheup misafire: — Telâş etmeyiniz efendim! Söyle İuyurunaz! diye yer gösterir, Fakat iç çuhuk kırdıktan sonra artık utanmanm yeri kalnmdığını gören misafir de: — Misasle beymen? fe cubuk önha kald. Orlar' dn kırayım da öyle oturayım! ee. vahmı verir. Rir kaç enik daha Kaldı Onlar da krılem da o zaman kexmekes Önür, ——— Milli güreş takımımız Finlân. diya milli takımile karşılaşmak üzere yarın şehrimizden hareket ediyor. Federasyon sekreteri Seyfi Cena- bın başkanlığında ve antrenör Peli nenin İştirakile gidecek güreşçileri - miz her kategoride birer kişiden mü rekkep olmak üzere yedi kişldir. Gi decek güreş ekipinin yalnız 56 kilo sunda evvelisi akşam seçme yapıl miş ve bu seçmede Kenan küçük Hü seyini mağlüp ettiğinden Firlândiya ya Kenanın gitmesi karslaştırılmış - vur. Bu vaziyet karşısnmda gidecek güreşçilerimiz şunlardır: 56 Kenan, 61 Yaşar, 66 Yusuf As lan; 72 Saim,-19 Adnan ST Muntafa, ağır Çoban Mehmettir. Güreş ekipimiz 22 şubatta ilk mü müsabakasını Helsingforsda Finlân diya milli takrmile yapacaktır. İkinci karşılaşma 23 şubatta yine i Helsingfosda serbest güreş olarak İ hususi surette yapılacaktır. 25 gu - İbat Viyaloda, 27 şubat Yuvansunda Greko Rümen olmak üzere ayrıca Daha Kı a i dı te bnbekiöğkiğlkea yüzlek Güreş kafilemiz martın ikinci gü İ nü Isveçin merkezi olan İstokholm- da bulunacak ve İsveç güreş şam - piyonası müsabakalarını görecek - tir. İsveç güreş federasyonunun programı henüz gelmediğinden İs- veçte bir nihayet İki müsabakadan fazla yapılmaması kuvvetle muhte- meldir. Almanya Karşılaşmaları için tefer 'riatta elin bir anlaşma yapılama - mıştır, Bu temaslar için federasyon mahafili sarih bir gey söyliyememek tedir, Coe Luviz TAN BEN BİR FUT KARISIYIM | VİRGİNİA BLACK çi < EVİREN " AKGÜL N e yalan söyliyeyim, ben futbuldan hoşlanmam ve hiçbir şey anlamam, Buna rağ - men sekiz senedenberi eski bir futbol yıldizi ile evliyiz. Kocam California takımının eski yıldız - larından. Allaha şükür ki, Berk- ley yahut Stanford / şehirlerinden uzak bir çiftlikte oturuyoruz. Yok- sa, maçlardan hiç birini kaçırmı- yacağımıza eminim. Maamafih se- nenin iddialı ve şâmpiyona maçını kaçırmamıza yine İmkân yoktur. Ölüm Allahım emri, sağ isek Joe'nin beni şampiyona maçını seyre götürmemesi kabil değildir. Bizim şampiyona maçına gidişi- miz bir âlemdir. Bütün sene buns hazırlanırız. Onun İçin, bu maç; hacce gitmek veya en büyük dini vazifeyi Ha etmek kadar ehemmi yetlidir. Joe, yıl, on iki ay gazetelerdeki tafsilâtı ve California timindeki arkadaşlarını gönderdiği mektup- ları okumakla geçirir, takımdaki o. yuncuların yalnız İsimlerini değil, onlara ait eh ufak vak'aları, yaş larını, lâkaplarmı, kilolarını, s8 - katlanma hâdiselerini, hattâ aşk maceralârmı da en İnce teferrün - (ına kadar günü gününe takip e- der, Hele mühim bir maç olduğu za- man, Joe, çiftlikte ikieli kanda bile olsa radyonun başına geçip kulağmı insanın içini koparan © bağrışma ve çağrışmalara Yapış. turp dinlemesin ; bu mümkün mü?. Ve sonra maçı dinlerken kaybet - tiği vakti kazanmak için traktö- Tüne bır fener takıp geceleri çut sürdüğünü komşular kaç kere görüp bizimle alay etmemişler mi dir? California takımınm rakibi Stanford timinin resmini gazete « de gördüğü zaman Joe'nın surâ - tında hasıl olan çizgilere dikkat etseniz, sanki hayatının en mühim. anı gelmiş gibi, takalüslerini be- nimle beraber haftada bir kaç de- fa heyecanla seyre mecbur olsanız eski bir futbol yıldızmın karısının ne demek olduğunu daha iyi an- lardınız. B ütün bu anlamadığım, slâ - kadar olmadığım şeyleri anlar gibi görünmek, Joe'nn d2 - rılmaması için yalandan alâkadar gibi görünmek yok mu, asıl içimi sıkan işte burası, Zaten kocama bir futbol maçı kadar can sikici bir şey tasavvur edemediğimi söyle mek için cesaretim de yok! AYMİ zamanda çiftlikten kasabaya İn * mek ve alışveriş etmek, kendime üstbaş tedarik etmek için şampi - yona maçı çok iyi bir vesile de ol muyor değil. aç günü Joe, beni sabahle- yin otelin önünden geçen ilk tramvayla (ouyandırır; Ve ik sözlü “Stada öyle hücum var Kİ, ilk tramvay bile ağız ağıza dolu. demek olur. Yataktan fırlayısı sanki yangından kaçıyormuş gidi- dir. Banyosunu alırken banyo oda. sinin kapısını mutlak açık birakir. Yatak odasını bir buğudur alır. o, çirkin ve kalm sesiyle bağ ra bağıra türkü söyler. Bunlara bakılırsa, Joe'nm bir gün için aklı. nr oynattığına inanmakta kabil - Siyah kaplan Yumruklarının yakıcılığıle meşhur olan zenci boksör Coe Luviz, zenci boksör Bob Pastörle bir maç'yapmış- tır. Bob Pastör, Amerikada son za- manların yıldızları arasına girmeğe başlayan bir siyahi idi, Bütün tah - minler Luvizin kat'i bir galebe temin edeceği geklinde idi. Buna rağmen iki zencinin döğüşü sonuna kadar devam etmiş ve siyah j kaplan hasmmı bayıltarak kazana İmamıştır. Sadece hamle farkıle galip dir. Son kırk sekiz saat zarfında to. pu topu dört saat uyumuşuzdur. Kafam kurşun gibi ağır. dilim pas içinde, yüzüm limon gibi sap Şİ ilân olunmuştur. Luvizin beklenen kat'i neticeyi alamaması renk kar- deşini himaye eder şekilde döğüştü. güne hamlederek halk üzerinde fena bir tesir bırakmak ve galip olduğu İhalde ringten inen iki boksöden mağ Tüp olan Bob Pastör daha ziyade al- kaşlanmıştır. sarıdır, Yeni elbiselerimi görünce birax neş'em yerine gelir amma dün al- dığıni sütiyenimin rahat nefes al- dırmıyacak kadar dar, hele korsa- mn, oturmak şöyle dursun, ayak- ta durduğum zaman: bile ötcme berime fena halde battığını düşü - hünce, bu ani neş'e bir cadişeye in. kılâp eder, Fakat ne yaparsın; önümüzde mühim bir maç vardır. Çiftlikte fazla şişmanladığım için Joenin arkadaşlarına şık © görünmek ve çarnâçar cendereye girer gibi dar elbiselerin içine girmek lâzımdır. Bundan sonra Joe, birdenbire dönüp te beni hâlâ saçımı tarar- ken buldu mu, vay halime! O, her zaman nazik koca, dünyanm en 7a- lim adamı olur, çıkar. Söylemediği söz, etmediği haka- bl künde e al me Joe“kendinde olmadığı için bütün bunları affelmekten başka çare yoktur. Nihayet kahvaltı salonuna ine- riz. Sant henüz dokuz olduğu hal- de Joe, Sanki, maça geç kalıyor- muşüz gibi, deli gibi atıştırır. Lok malarmı çiğnemeden yutar. Bun- dân sonra âdet hükmüne giren bir an'âneye riayetle otelin öbür kö- şesindeki çiçekçiye uğrariz. Joe, ba Da ve kendine en büyüğünden bi- Ter adet sarı karanfil satın alır ve çiçekçi kızın sahte takdirkâr na- zarları önünde merasimi mahsusa ile birini benim göğsüme, öbürü - nÜ'de kendi göğsüne takar, Ss tada gitmek için hem trene hemde vapura (binmek icap eder. Zaten yorgun vücudum daha stad kapısından girmeden bitkin bir hale gelmiştir. Hele 4- yaklarımı sormaym! Sızısı burnü- mün deliklerine kadar vurur. Stada girer girmez ilk karşılaş- tığımız' şey beni tanımadığım bir sürü gencin etrafımızı siması cin- net alâimi gösteren yüzleri ve ha- reketleriyle Joe'yu kucaklamaları- dır. Beni hiç tanımadıkları balde kü- glik ismimle çağırmaları, deli gibi elimi sıkmaları ve bazan da tip kakmaları okadar sinirime doku - nur ki; tarif kabul etmez. Hava sicak olduğu için ben alelusul her sene maçlarda fena halde susarım. Fakat bunu Joe'ya açmak ne müm kün? Bir kere su istiyecek oldum da az kaldı beni herkesin içinde fe- na halde tersliyordu. © umartesi günü oynanan şampiyona maçı Joe ile ev leneli seyrettiğim dokuzuncu maç- tır. İşte, ben eski bir futbol yıl dızının karısı sıfatiyle dokuzuncu defadır bu eziyete, bu cefaya kat- İanıyorum. Fakat şimdi size an- Jatacağım vak'adan sonra artık bu maçlardan o kadar korkum kal, madı, O gün, stattan çeri girer gir - mez, Sutiyenimin kordelası kopa- rak blüzüumün göğüs tarafı aşağı doğru sarkmaz mı . Mesele susa- mak yahut ta yüzünü yıkamak ih- tiyazı gibi bir şey olmadığı için he- men İoe'yu'haberdar etmek lâzim 12-2.937 BOLCUNUN geld. Halimi görür görmez: “. Pardösünü giy! Ne “ yorsun?.,, Dedi, Rica ettim: “— Joe, Allahaşkına mer et, dedim. Bu sıcakta zaten İıyorum, Bir de pardösümü giyeyim ise, maçı kaçıracak yız, demek istiyorsun?.,, “ Yok canım; ne müni Joe; sen biletimi bana ver, kadınların tuvalet odasına bir çengelli iğne ile işi halle rim! Bu hal çaresi karşımda İÜ nun yüzü biraz güler gibi oldi ben de fikrini değiştirmesi korkarak, birden bire yanın sıvışıverdim. 4 Kadınların. teenlet. plani den yolum. üzerimde Gi si mer çadırı var. Âdeta içeri yor benim gibi yorgunlart... Girdim. Portatif bir kary" uzandım. Uyumuşum. Aradan epey bir zaman olacak ki, baş ucumda hemşirenin çehresinde hafif gülümseme var. Hemşire, benden bilet nu! nı aldi, Joe'ye haber gönderdi Üç dakika sonra Joe'yu curada, beni meraklı gözlerle ken gördüm: “.. Ne oldun Bertha, hasta mism? Nen var? Nere rıyor.” “e Hiç bir yerim ağrımıyo”” sadece yorgunluktan olacak! X. tan sonra gel, beni buradan #” Yüzümü eliyle okşadıktan hemşireye bir şeyler tenbih ten sonra Joe, sanki sahada futbol oynuyormuşcasına, uçEf bi, koşa koşa çadırdan ayrıldı" af amamiyle dinlenmiş bi” deyim,. Akşamki dansir yafete can atıyordüm. Maç bi ti, Otele bittabi trenle değil, ile avdet ediyorduk, Joe bir gibi sevinç içinde'idi. Çünkü re nun takımı maçı kazanmış, karısı geçirdiği baygınlığın den çabucak kurtulmuştur, ki bana sorsaniz, maçı J0€'DU? kımı kazanmıştır. amma, J0* Ki karısı bayılmış değil; yorg”” ğu İçin serin çadırı bulunca kalmıştır, akşam o kadar eğlen ki, içtiğim içkiler, yedi yemekler gayet İyi içime #iP' Şimdiye kadar seyrettiğim maç ve davetli bulundu kiz futbol #uaresinin gi. güzelini yaşamıştım. Yanımdf ş ran biri yeni, biri eski iki, ii; yıldızı, Joe'nun karısı olduğ. çin bana çok ikram ettiler. mi bir sinema yıldızı zannettiği Gelecek seneki maç aklım? oh) yor. Keyfim kaçıyor. Pakst “gf dem ki Salibi Ahmer imdat © yine stad içinde kurulu O halde neye endişe etmeli? le, bir yolunu bularak kapaği ya atmaktım. Buna da nasil muvaffak olurum.” *